ZAČÍNAM a nič neviem, alebo rady začiatočníkom
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Pokud plavidlo podléhá evidenci z jakéhokoliv důvodu (hmotnost, objem, motorisace, oplachtění), zapisují se do evidence všechny údaje o něm. Zároveň platí, že provozovat lze pouze pouze plavidla se schváleným technickým stavem (myšleno plavidla, podléhající evidenci). Osazením motoru na plavidlo, schválené k provozování "bez vlastního strojního pohonu," se změnil technický stav plavidla do podoby, která pro provoz schválena nebyla. Ergo: bez ohledu na výkon motoru by takové plavidlo provozováno být nemělo. Aby bylo jasno, neříkám, že s tím souhlasím, říkám jen, že tohle je v předpisech
Ohledně elektromotorů nastává docela zábavná situace, protože zákon zná pouze motory s výkonem uvedeným v kilowattech/PS/HP a vychází z údaje uvedeného výrobcem. Zatím to byl problém spíše teoretický, ale teď se reálně objevují baterie sice odpudivé ceny, leč dostatečné kapacity k tomu, aby po zajímavě dlouhou dobu dokázaly uživit elektromotory s výkonem adekvátním k 10 - 15 koňovým motorům. Zatím to nikdo neřeší, dokonce ani v návrhu novely zákona o vnitrozemské plavbě není nic o tom, jak posuzovat motory, u nichž výkon v kW výrobce neuvádí.

Ohledně elektromotorů nastává docela zábavná situace, protože zákon zná pouze motory s výkonem uvedeným v kilowattech/PS/HP a vychází z údaje uvedeného výrobcem. Zatím to byl problém spíše teoretický, ale teď se reálně objevují baterie sice odpudivé ceny, leč dostatečné kapacity k tomu, aby po zajímavě dlouhou dobu dokázaly uživit elektromotory s výkonem adekvátním k 10 - 15 koňovým motorům. Zatím to nikdo neřeší, dokonce ani v návrhu novely zákona o vnitrozemské plavbě není nic o tom, jak posuzovat motory, u nichž výkon v kW výrobce neuvádí.
- bahno
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 419
- Registrován: stř zář 09, 2009 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Bozkov - 1NM od zdroje bramboraku
Ad Viki: Vana od tlacaku neni maly plavidlo, ma pres 20m. Ad dtto by me zajimalo, co je dracil lod, pac ma vic nez 12 mist a podle me taky neni malym plavidlem. A pak by kazdej padlar mel byt alespon lodnik a nekdo na palube mit kapitansky papiry.
Ad felix: Jeste sem nevidel elektromotor, kterej by v dokumentaci ten vykon nemel. Nebo alespon maximalni proud, cimz by ten vykon byl taky danej. To ze na krabicich pisou tah v librach je jina.
Ad felix: Jeste sem nevidel elektromotor, kterej by v dokumentaci ten vykon nemel. Nebo alespon maximalni proud, cimz by ten vykon byl taky danej. To ze na krabicich pisou tah v librach je jina.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Taky by mne to zajimalo, je tam 22 lidi nebo kolik? Nema to neco spolecnyho s tim, ze se pouziva jenom na sportovni ucely?
Ale prijde mi, ze registracni cislo jsem na nejakych dracich lodich i videl.
Edit: Jasne ze videl, staci se na netu podivat po fotkach. Normalne jsou zapsany jako maly plavidlo bez strojniho pohonu, pro 12 lidi. Pri zavodech jsou evidentne pretizeny, ale to asi nevadi, kdyz jsou to zavody.
U jedny takovy je dokonce zapsano 12 cestujicich, 8 clenu posadky.
Jinak ze by kormidelnik mel mit VMP jsem uz nekde slysel, ale kdyz je na lodi 20 lidi, tak mu jsou ty papiry asi stejne naprd.
Ale prijde mi, ze registracni cislo jsem na nejakych dracich lodich i videl.
Edit: Jasne ze videl, staci se na netu podivat po fotkach. Normalne jsou zapsany jako maly plavidlo bez strojniho pohonu, pro 12 lidi. Pri zavodech jsou evidentne pretizeny, ale to asi nevadi, kdyz jsou to zavody.
U jedny takovy je dokonce zapsano 12 cestujicich, 8 clenu posadky.
Jinak ze by kormidelnik mel mit VMP jsem uz nekde slysel, ale kdyz je na lodi 20 lidi, tak mu jsou ty papiry asi stejne naprd.
- packa
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1362
- Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Velký Osek
kazda ,,draci lod,, ma evidenci a kazdy kapitan(kormidelnik) by mel mit papiry-aspon by to tak melo byt- nase Martina(Sokol Velky Osek) je na cislech
ale Viky se ptal na uplne jinou vec: pokud si pujci nekdo treba od kamarada lod na cislech a da na ni 5-ti konak musi mit papiry?(vec bezna treba u rybaru)-i me by zajimalo jak to vlastne je?podle me jo-jakmile je nejaka cast plavidla na cislech tak VMP bych mel mit-ale jisty si nejsem
viky kde jsi ty hausnumera sebral?????
ale Viky se ptal na uplne jinou vec: pokud si pujci nekdo treba od kamarada lod na cislech a da na ni 5-ti konak musi mit papiry?(vec bezna treba u rybaru)-i me by zajimalo jak to vlastne je?podle me jo-jakmile je nejaka cast plavidla na cislech tak VMP bych mel mit-ale jisty si nejsem
viky kde jsi ty hausnumera sebral?????
Díky za vyčerpávající odpověd, poslední mé otázky
1: Co říkáte na dřevený stěžen?Dá se s ním manipulovat nějak rozumně oproti duralu, nebo je to uplně tragedie
2: Používáte echoloty nebo je jiné zařízení pro zobrazení hloubky pod lodí?
3: Dá se bezpečně s laminátovou plachetnicí vyplout na moře?Jde mi o pevnost oproti dřevěným plachetnicím které jsou ještě olaminované.
Díky moc
1: Co říkáte na dřevený stěžen?Dá se s ním manipulovat nějak rozumně oproti duralu, nebo je to uplně tragedie
2: Používáte echoloty nebo je jiné zařízení pro zobrazení hloubky pod lodí?
3: Dá se bezpečně s laminátovou plachetnicí vyplout na moře?Jde mi o pevnost oproti dřevěným plachetnicím které jsou ještě olaminované.
Díky moc
Naposledy upravil(a) Willy1945 dne čtv kvě 17, 2012 3:53 pm, celkem upraveno 1 x.
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Packa: pokud je loď "na číslech," tedy evidovaná, je k jejímu vedení třeba VMP i v případě, že v aktuální konfiguraci nepřekračuje žádný z parametrů pro registraci, tzn. k vedení plachetnice, podléhající registraci jenom proto, že má přes 12 qm plachet, je VMP nutné i ve chvíli, kdy pluje jen na motor, byť by ten motor měl méně než 5 HP a loď i s posádkou vážila méně než 1000 kg.
Willy: dřevěný stěžeň je o něco těžší a potřebuje více údržby, ale rozhodně to není žádná nepřijatelná možnost. V manipulaci zase tak velký rozdíl není, pro začátečníka může mít dřevo naopak výhody: dokud ho nezlomíš, tak se vždycky vrátí do původního tvaru, ať s ním zacházíš sebepitoměji, zato ohnutý duralový profil nenarovnáš. Echolot je samozřejmě vždycky výhoda, ale na lehké lodi se bez něj snadno obejdeš. Do neznámých a riskantních hloubek můžeš plout tak pomalu, že případné brknutí o dno žádnou škodu nenatropí, protože lehká loď má zanedbatelnou setrvačnost.
Willy: dřevěný stěžeň je o něco těžší a potřebuje více údržby, ale rozhodně to není žádná nepřijatelná možnost. V manipulaci zase tak velký rozdíl není, pro začátečníka může mít dřevo naopak výhody: dokud ho nezlomíš, tak se vždycky vrátí do původního tvaru, ať s ním zacházíš sebepitoměji, zato ohnutý duralový profil nenarovnáš. Echolot je samozřejmě vždycky výhoda, ale na lehké lodi se bez něj snadno obejdeš. Do neznámých a riskantních hloubek můžeš plout tak pomalu, že případné brknutí o dno žádnou škodu nenatropí, protože lehká loď má zanedbatelnou setrvačnost.
indianajones píše:Ivan470, moja skusenost je taka, ze ma nikdy, nikto na okruhovej plachetnici nekontroloval. Samozrejme netvrdim, ze sa to nemoze stat.Niektore vodne plochy obmedzenia maju. Treba si to zistit pre konkretnu lokalitu. Napriklad Senec, Slnava, Kralova taketo obmedzenia myslim maju. Neviem odkial si. Pekne sa da poplachtit na Liptovskej mare, alebo Oravskej priehrade. Na obidvoch su aj campy priamo pri vode. Jazdit sa da aj na Nosiciach alebo v Ziline, ale idealne to nie je. Indy
Mozes mi poradit, kde zistim tie obmedzenia na Slnave a Kralovej? Senec viem - zakaz v sezone /jul - august/. Na nosice by som rad isiel /mam v povazskej rodinu/ tak by som privital aj radu, kde sa da spustit lod z vozika. Inac som z Bratislavy. Dik za odpoved
- indianajones
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 207
- Registrován: sob led 12, 2008 1:00 am
- Reputace: 7
- Bydliště: Slovensko
Ahoj, informacie zistis na prislusnom povodi. V tomto pripade povodie Vahu. Na Nosiciach funguje klub vodneho motorizmu v Upohlave. Tam by sa dala lod spustit. Alebo v YCPB. Treba ale ist len, ak je dostatok vody. Priehrada je dost zanesena a plytka. Ja som nedavno chytil plutvu 5x za dve hodiny a to tu vodu celkom poznam. Indy
- maximilian
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 175
- Registrován: ned led 03, 2010 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Bratislava
Ivan470 píše:Mozes mi poradit, kde zistim tie obmedzenia na Slnave a Kralovej?
Je to pekne spracované na tejto stránke ŠPS. Na jej konci je prehľadná tabuľka týkajúca sa plavby po uzavretých vodných cestách.
- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Willy: dřevěný stěžeň je o něco těžší a potřebuje více údržby, ale rozhodně to není žádná nepřijatelná možnost. V manipulaci zase tak velký rozdíl není, pro začátečníka může mít dřevo naopak výhody: dokud ho nezlomíš, tak se vždycky vrátí do původního tvaru, ať s ním zacházíš sebepitoměji, zato ohnutý duralový profil nenarovnáš.
No člověče, a kluci mají úplně stejný stěžně, 15ky Joláče, jeden dřevo,jeden dural, a ten dževěnej je o poznání lehčí
No člověče, a kluci mají úplně stejný stěžně, 15ky Joláče, jeden dřevo,jeden dural, a ten dževěnej je o poznání lehčí

- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Willy1945 píše:Felixi a jak poznám jestli je lod kterou jsem si vyhlédl projektovaná na moře , bude něco napsáno v papírech k lodi? Jde mi konkrétně o tu plachetničku na kterou jsem tu posílal odkaz. Díky
Když budeš mít štěstí, tak to v papírech napsané mít bude. Neznám přesnou formulaci - resp. jsem líný hledat to ve vzoru technického osvědčení ve vyhlášce

DOPLNĚNO: podle evidence na SPS je schválená pro plavební zónu 1, což znamená - podle vyhlášky o způsobilosti plavidel k vnitrozemské plavbě ve starším, dnes už neplatném znění - zónu s výskytem vln o výšce do 2,0 m včetně příbřežní oblasti moří omývajících evropský kontinent a velkých vnitrozemských jezer. Neznamená to, že nezvládne více, ale při registraci na SPS (tedy pro vnitrozemskou plavbu) tehdy vyšší způsobilost dostat nemohla.
maxik1958 píše:kluci mají úplně stejný stěžně, 15ky Joláče, jeden dřevo,jeden dural, a ten dževěnej je o poznání lehčí
Jestli je ten dřevěný lepený a dutý, tak je to klidně možné - pokud při předělávce na dural nepřidal majitel boční vanty a místo pevného dal dopředu lanový stěh, tak musel použít hodně tvrdý stěžeň.
Willy1945 píše:ještě nikdy jsem stěžen nestavel tak uvidíme, dá se to zmáknout v jednom?
S mrtvým mužem ano, jinak je to práce spíš pro dva, zvlášť u začátečníka. Záleží také na tom, jak je udělaná patka stěžně, jestli se vůbec dá rozumně sklápět. Tohle by Ti měl vysvětlit, ideálně také předvést, dosavadní majitel.
Další z dotazů
Zdravím všechny, tak tu lod jsem nekoupil majitelka ji prodala než jsem tam přijel, nějaký komunikační šum
teď mám v plánu jinou gade pacific 22 ale potřebuji poradit. Majitel jí koupil v německu a je ještě neodhlášená z německa tak jestli nemáte nějaký kontakt na plavební správu v NDR kam bych mohl zavoloat a zjistit podrobnosti. On mi říkal že stačí zajet do dresdenu a tam to vyřeším...je zkušenej loďář věřím mu ale radši si to ověřím tady 


- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Willy, když pominu, že všude na zeměkouli je drzé čelo lepší než poplužní dvůr a že u dokladů nezáleží na tom, kde se vzaly, ale na tom, zda jim adresát uvěří, mělo by to v Německu, a to i v té kružítkářské půlce, být takto:
- odhlásit loď z evidence může jen osoba, která je v evidenci zapsaná jako majitel. Také pouze této osobě vydá wasseramt doklad o odhlášení;
- třetí osoba může od wasseramtu maximálně získat doklad o tom, že loď daného čísla není vedena v německé evidenci. Takový doklad ale nejsou povinni vystavit a nemají na to formulář, což je pro německého úředníka situace téměř neřešitelná.
Může Tě zajímat, že BRD zrušila povinnost německé residence pro majitele lodí, takže můžeš nechat loď zapsanou v německém rejstříku na své jméno. I k tomu je ale potřeba buď osobní přítomnost, nebo ověřené potvrzení o prodeji od toho člověka, který je v německém rejstříku zapsán jako majitel.
Pokud bych se ve Tvé situaci ocitl já, trval bych na tom, že nezaplatím, dokud k lodi nebude doklad o odhlášení nebo dokud nebudu mít vyřízený přepis v německém rejstříku na sebe. Zažil jsem jedno takovéhle odhlašování (loď koupená přes správce pozůstalosti, rejstříkový majitel mrtvý, dědicové nedostižní) a byla to anabáze, kterou až po dvou letech vyřešila velmi ňaderná německá kamarádka osobní návštěvou na úřadu
- odhlásit loď z evidence může jen osoba, která je v evidenci zapsaná jako majitel. Také pouze této osobě vydá wasseramt doklad o odhlášení;
- třetí osoba může od wasseramtu maximálně získat doklad o tom, že loď daného čísla není vedena v německé evidenci. Takový doklad ale nejsou povinni vystavit a nemají na to formulář, což je pro německého úředníka situace téměř neřešitelná.
Může Tě zajímat, že BRD zrušila povinnost německé residence pro majitele lodí, takže můžeš nechat loď zapsanou v německém rejstříku na své jméno. I k tomu je ale potřeba buď osobní přítomnost, nebo ověřené potvrzení o prodeji od toho člověka, který je v německém rejstříku zapsán jako majitel.
Pokud bych se ve Tvé situaci ocitl já, trval bych na tom, že nezaplatím, dokud k lodi nebude doklad o odhlášení nebo dokud nebudu mít vyřízený přepis v německém rejstříku na sebe. Zažil jsem jedno takovéhle odhlašování (loď koupená přes správce pozůstalosti, rejstříkový majitel mrtvý, dědicové nedostižní) a byla to anabáze, kterou až po dvou letech vyřešila velmi ňaderná německá kamarádka osobní návštěvou na úřadu

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host