kontroly průkazů
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
- Petr Junek
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 19
- Registrován: ned črc 21, 2019 11:14 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Ivančice
Re: kontroly průkazů
Lidi nechme toho. Evidentně se debata trochu zvrhla. Odpověď se dá slušně vyselektovat tak další napadání je zbytečné.
Úmysl porušovat pravidla v otázce nebyl žádný.. i když jste mi ho tam posunuli.
Nedání přednosti v jízdě na silnici není také většinou úmysl a následky jsou fatální. A přitom "hranice" pro tento čin je mnohem jasnější než vzdálenost od linie pobřeží. Jenže nikdo se neptá jak to řeší policie....protože výsledek je vetsinou katastrofální. Tolik k dotazu na neúmyslnou chybu. Víme že linie nebývá nikdy rovná. A uznávám že otázka byla velmi amatérská. .. což jsem a ještě dlouho budu. Zkuste se zamyslet někteří "chytří" nad svými chybami a přístupu k okolí. Kdo nechybuje mohl napsat "ale to bys úmyslně dělat nemel, hrozí ti to a to." Dnes jsou fóra plná udavačů co dávají fotky jak je ten idiot předjel na plné čáře nebo jak jel někdo rychleji když sám udavač už jel minimálně 90. Je bohužel taková doba a technika nám tu anonymitu usnadňuje. Moc špatná doba. Chápu že debaty odpadlé od témat jsou pro rádodiskutéry zákuskem . Tak to snad už uzavřeme.
Úmysl porušovat pravidla v otázce nebyl žádný.. i když jste mi ho tam posunuli.
Nedání přednosti v jízdě na silnici není také většinou úmysl a následky jsou fatální. A přitom "hranice" pro tento čin je mnohem jasnější než vzdálenost od linie pobřeží. Jenže nikdo se neptá jak to řeší policie....protože výsledek je vetsinou katastrofální. Tolik k dotazu na neúmyslnou chybu. Víme že linie nebývá nikdy rovná. A uznávám že otázka byla velmi amatérská. .. což jsem a ještě dlouho budu. Zkuste se zamyslet někteří "chytří" nad svými chybami a přístupu k okolí. Kdo nechybuje mohl napsat "ale to bys úmyslně dělat nemel, hrozí ti to a to." Dnes jsou fóra plná udavačů co dávají fotky jak je ten idiot předjel na plné čáře nebo jak jel někdo rychleji když sám udavač už jel minimálně 90. Je bohužel taková doba a technika nám tu anonymitu usnadňuje. Moc špatná doba. Chápu že debaty odpadlé od témat jsou pro rádodiskutéry zákuskem . Tak to snad už uzavřeme.
Re: kontroly průkazů
Sice o daný problematice vím úplný kulový, ale je nutný mít nějakej papír? Je to trestné plout bez toho papíru? Jsou lidé, kteří mají pouze znalosti, ale papír žádný a přitom několikrát obepluli kouli. Na Viktorce taky kolikrát pluli jen samí "bezpapíráci" a nic se nedělo a přitom to byl už docela kolos, kde byla i dost obtížná manévrovatelnost. V některých zemích dokonce papíry vůbec neexistujou. Mě přijde, že tyhle doklady u rekreačních plavidel jsou pouze evropskej vejmysl, aby někdo moh vydělávat a aby pojišťovny měly další kartu v ruce. Pochopím to na uzavřených vodách, kde musej bejt jasný pravidla. Na volným moři jsou doklady k ....., tam rozhoduje zkušenost.
Mě přijde, že plno lidí, který si udělaj průkaz v HR, tak si v tu chvíli myslej, že z se z nich stal ředitel zeměkoule i když maj kulový napluto. Třeba ve Švédsku taky nepotřebujou žádný průkazy a je na zodpovědnosti každýho, jak se na vodě bude chovat a co si může s ohledem na vlastní zkušenost dovolit. To co tu ale někteří lepšolidi předváděj, nemá smysl ani komentovat.
Mě přijde, že plno lidí, který si udělaj průkaz v HR, tak si v tu chvíli myslej, že z se z nich stal ředitel zeměkoule i když maj kulový napluto. Třeba ve Švédsku taky nepotřebujou žádný průkazy a je na zodpovědnosti každýho, jak se na vodě bude chovat a co si může s ohledem na vlastní zkušenost dovolit. To co tu ale někteří lepšolidi předváděj, nemá smysl ani komentovat.
Re: kontroly průkazů
Petr Junek píše
Já su starej poctivec. A trochu stará škola. Tak mě dráždí některá upozorňování na věci samozřejmé, i když si uvědomuji, že dnes je nezodpovědnost a lepšolidství v kurzu.
Takový poctivec starý a navíc zodpovědný a hned v prvním příspěvku se ptá, co se asi stane, když nedodrží omezení plavby


Re: kontroly průkazů
Celkem by mě zajímalo, co se očekává, že to s lodí
(plachetnicí pod plachtami) provede. Ale to nejlépe asi v Tlacharne.
(plachetnicí pod plachtami) provede. Ale to nejlépe asi v Tlacharne.
- Ondrais
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 124
- Registrován: čtv úno 18, 2010 1:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Břevnov
Re: kontroly průkazů
Přiznám se, že když čtu tu stejnou knihu podruhé, objevím vždy nové věci, kterých jsem si při prvním čtení nevšiml. Proto dopředu říkám, že asi blbě čtu ale nikde nevidím, Petře, že bys uváděl kde se chceš plavit. Pak nevím jak by se ti mohlo dát odpovědět. Nebo možná přeskakuju řádky, to já rád, potom se omlouvám.
U pobřeží Antarktidy to bude s těmi kontrolami asi jiné než v chorvatsku nebo Polsku nebo co já vím...
Pokud si myslel chorvatsko, já myslim že se žádných kontrol obávat nemusíš. Viděl jsem jen jednou kontrolovat v zátoce Viněty a to snad ještě jen výhradně italské posádky.
U pobřeží Antarktidy to bude s těmi kontrolami asi jiné než v chorvatsku nebo Polsku nebo co já vím...

Pokud si myslel chorvatsko, já myslim že se žádných kontrol obávat nemusíš. Viděl jsem jen jednou kontrolovat v zátoce Viněty a to snad ještě jen výhradně italské posádky.
- Petr Junek
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 19
- Registrován: ned črc 21, 2019 11:14 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Ivančice
Re: kontroly průkazů
Nepřehlédl si se. Neuvedl jsem..bylo to myšleno hodně obecně. Spíš jako info kdybych se nějak vychýlil. Ale už jsem sklidil dost kritiky za samotný dotaz... jako že chci úmyslně..... atd. No...co čekat od internetu. Myslím že moje aktivity budou směrovány spíš na středozemní moře A zřejmě i Jadran. Jsem ve fázi intenzivního čerpání teorie a zkušeností druhých,.proto se občas mé otázky zdají zkušeným dětinské. Ale musím říct že se posouvám poměrně rychle. To na začátku bývá ale u všech oborů. Každopádně díky za zájem. Petr.
- Ondrais
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 124
- Registrován: čtv úno 18, 2010 1:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Břevnov
Re: kontroly průkazů
Jinak jeste doplnim a doufam ze ne mylne protoze me osobni obzory at uz vlastni nebo prejate nejsou celosvetove rozhodne. Na mori je vse jinak nez na pevnine tady u nas v cr s vice jak 40.letou tradici buzeracni represe a naschvalnosti. Myslim ze reknu spravne ze se nemusis bat jestli mast takove nebo makove papiry, nebo jestli vubec nejake mas. Ja bych rekl, ze v prvni rade v pripade nehody, ted myslim skode na majetku ( coz muze vest i k skode na zdravi ), bude kazdeho zajimat prvni tvoje pojisteni, tedy kdo to zacvaka. Pak jak jiz bylo zmineno, pojistovna vzdy hleda duvody proc neplnit ikdyz jsou i vyjjimky. Myslim taky ze vic nez tve opravneni pripadni vysetrovatele oceni tvuj lodni denik. Resp.udaje do nej zanesene. Rekne to o tobe daleko vice nez nejakej "ridicak". Samozrejme se taky mohu mylit, vzdyt ten dnesni svet se meni kazdym dnem.
Jen musim s politivanim oznamit, ze v praze na vltave nove uz zadna lodni pohoda neexistuje. Statni tu jezdi a buzeruji lode jak se jim zamane. Kontroluji tradicne zpusobem "vsichni jsou podezreli". Nekecam ze jsem videl se spustenymi majaky kontrolovat i veslare z mistniho oddilu co trenoval. Nejspis na udani, tot pro ne polehcujici okolnost v mych ocich ale kdZ pak zkonci kontrolu, vubec jim neni blby na plnej plyn vytlakem projet kolem zavodidich deti na optimist regate v tesne blizkosti. Naproti tomu jsem je nikdy nevidel nejak prinasledovat frajirky co se tu toci dokolecka v rychlych clunech, delaji bordel a predvadeji se jak adolescenti pred nejakou princeznuckou. Tolik jen tak mimochodem dnesni situace na prazske vltave
)
Jen musim s politivanim oznamit, ze v praze na vltave nove uz zadna lodni pohoda neexistuje. Statni tu jezdi a buzeruji lode jak se jim zamane. Kontroluji tradicne zpusobem "vsichni jsou podezreli". Nekecam ze jsem videl se spustenymi majaky kontrolovat i veslare z mistniho oddilu co trenoval. Nejspis na udani, tot pro ne polehcujici okolnost v mych ocich ale kdZ pak zkonci kontrolu, vubec jim neni blby na plnej plyn vytlakem projet kolem zavodidich deti na optimist regate v tesne blizkosti. Naproti tomu jsem je nikdy nevidel nejak prinasledovat frajirky co se tu toci dokolecka v rychlych clunech, delaji bordel a predvadeji se jak adolescenti pred nejakou princeznuckou. Tolik jen tak mimochodem dnesni situace na prazske vltave

- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 752
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
Re: kontroly průkazů
Ahoj Petře,
nehaž flintu do žita na JI. Jsem tu nějaký pátek, občas se na mou hlavu sesypaly taky růžné výtky, ale důležité je, že se vždy našlo aspoň pár jedninců, kteří mi problém vysvětlili, nebo poradili, nebo jsem se dopátral ve starších příspěvcích. Bohužel by to asi chtělo víc moderátorů, kteří by čistili fórum od příspěvků, které tak nějak nejsou zrovna přínosem. Ale práce moderátorů je dobrovolná, zdarma, příspěvků jsou zde již snad statisíce a tak to není tak jednoduché.
Nicméně k tématu - základní věc - když vyrazíš na moře, měj na paměti, že i v tom "malém" chorvatském rybníku ročně zůstane pár desítek lidí. Když pominu poblázněné plavce, kteří naprosto neznalí méstních poměrů si to namíří k protějšímu ostrovu, protože "to je přece kousek" a přitom podle mapy jsou to třeba 4 km, tak bohužel jsou mezi nimi i jachtaři. Když se zhorší počasí, začne víc foukat, naskakuje mi husí kůže, když slyším na VHF ono známé mezinárodní volání My Day. A že může neočekávaně a během pouhých pár minut začít foukat třeba 40 - 60 Knt, byť předtím to bylo na "plné prádlo" a byl jsi rád, že jedeš 3 Knt, k tomu stačí třeba jen podcenit blížící se bouřku, kterou máš za plachtou a nevšimneš si jí, někdy to přijde i při blankytně modré obloze, prostě stát se může. A pak musíš strávně a rychle reagovat. A o tom je to, co psali výš -papíry/nepapíry, moře hrubé chyby neodpouští a proto je lépe sbírat zkušenosti nejprve u břehu (pro Boha, jen ne moc blízko, to je zas o průser ...) a až se naučíš reagovat na různé neočekávané výkyvy počasí, manévry jiných lodí a podobně, pak se vydej dál.
Myslím si, že dotaz z úvodu není až tak blbý, sám jsem měl zpočátku jen VMP do SPS a měl oprávnění na plavbu do vzálenosti 0,75 NM, a můžeš se podívat, kolik příspěvků je tady na téma, zda je to od nejbližšího břehu, nebo od pobřežní linie, která je něco jiného. Zdánlivě jasná definice, a kolik vyvolala dotazů.
Zkrátka - chovej se na moři tak, abys vždy věděl, kde jsi a kam se honem schovat při zhoršení počasí (proto zpočátku jen ta 1 NM), nespoléhej se na jen na přístroje, nikdy nevíš, kdy ti klekne elektrika nebo něco selže. Před pár lety jsem byl něco jako instruktor či dohled na majitelské llodi, kde všichni měli čerstvé papíry a zejména jeden prostě plul podle přístrojů, na plachtu od kormidla ani neviděl a když jsem se mu snažil vysvětlit, že bez ohledu na GPS-plotr a autopilota by měl vědět, jakým kurzem by měl plout a kde v reále na horizontu je jeho momentální cíl či otočný bod, tak to on přece nepotřebuje, vždyť tam je navigace. Pochopil to asi za 5 hodin, kdy skutečně na lodi došlo k vybití baterií a na budíkách najednou měl černé obrazovky ...
A pokud budeš plout dle základních pravidel a nebudeš dělat vylomeniny, nikdo tě nebude zbytečně kontorlovat a buzerovat (myslím v HR). A otázka vzálenosti je celkem na místě, protože na moři se opravdu zdá, že je to kousek a když se podíváš do mapy, zjistíš, že je to mnohem dál, než sis myslel.
Pavel
nehaž flintu do žita na JI. Jsem tu nějaký pátek, občas se na mou hlavu sesypaly taky růžné výtky, ale důležité je, že se vždy našlo aspoň pár jedninců, kteří mi problém vysvětlili, nebo poradili, nebo jsem se dopátral ve starších příspěvcích. Bohužel by to asi chtělo víc moderátorů, kteří by čistili fórum od příspěvků, které tak nějak nejsou zrovna přínosem. Ale práce moderátorů je dobrovolná, zdarma, příspěvků jsou zde již snad statisíce a tak to není tak jednoduché.
Nicméně k tématu - základní věc - když vyrazíš na moře, měj na paměti, že i v tom "malém" chorvatském rybníku ročně zůstane pár desítek lidí. Když pominu poblázněné plavce, kteří naprosto neznalí méstních poměrů si to namíří k protějšímu ostrovu, protože "to je přece kousek" a přitom podle mapy jsou to třeba 4 km, tak bohužel jsou mezi nimi i jachtaři. Když se zhorší počasí, začne víc foukat, naskakuje mi husí kůže, když slyším na VHF ono známé mezinárodní volání My Day. A že může neočekávaně a během pouhých pár minut začít foukat třeba 40 - 60 Knt, byť předtím to bylo na "plné prádlo" a byl jsi rád, že jedeš 3 Knt, k tomu stačí třeba jen podcenit blížící se bouřku, kterou máš za plachtou a nevšimneš si jí, někdy to přijde i při blankytně modré obloze, prostě stát se může. A pak musíš strávně a rychle reagovat. A o tom je to, co psali výš -papíry/nepapíry, moře hrubé chyby neodpouští a proto je lépe sbírat zkušenosti nejprve u břehu (pro Boha, jen ne moc blízko, to je zas o průser ...) a až se naučíš reagovat na různé neočekávané výkyvy počasí, manévry jiných lodí a podobně, pak se vydej dál.
Myslím si, že dotaz z úvodu není až tak blbý, sám jsem měl zpočátku jen VMP do SPS a měl oprávnění na plavbu do vzálenosti 0,75 NM, a můžeš se podívat, kolik příspěvků je tady na téma, zda je to od nejbližšího břehu, nebo od pobřežní linie, která je něco jiného. Zdánlivě jasná definice, a kolik vyvolala dotazů.
Zkrátka - chovej se na moři tak, abys vždy věděl, kde jsi a kam se honem schovat při zhoršení počasí (proto zpočátku jen ta 1 NM), nespoléhej se na jen na přístroje, nikdy nevíš, kdy ti klekne elektrika nebo něco selže. Před pár lety jsem byl něco jako instruktor či dohled na majitelské llodi, kde všichni měli čerstvé papíry a zejména jeden prostě plul podle přístrojů, na plachtu od kormidla ani neviděl a když jsem se mu snažil vysvětlit, že bez ohledu na GPS-plotr a autopilota by měl vědět, jakým kurzem by měl plout a kde v reále na horizontu je jeho momentální cíl či otočný bod, tak to on přece nepotřebuje, vždyť tam je navigace. Pochopil to asi za 5 hodin, kdy skutečně na lodi došlo k vybití baterií a na budíkách najednou měl černé obrazovky ...
A pokud budeš plout dle základních pravidel a nebudeš dělat vylomeniny, nikdo tě nebude zbytečně kontorlovat a buzerovat (myslím v HR). A otázka vzálenosti je celkem na místě, protože na moři se opravdu zdá, že je to kousek a když se podíváš do mapy, zjistíš, že je to mnohem dál, než sis myslel.
Pavel
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: kontroly průkazů
Tak byt moderazorem tak takto dlouhy roman bych rovnou mazal to se da napsat na 5 radku neco jineho je reportaz z plavby.
- Petr OKIN
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 91
- Registrován: pát črc 12, 2019 12:46 pm
- Reputace: 4
- Bydliště: Slaný
- Kontaktovat uživatele:
Re: kontroly průkazů
Tak admin nebo mod naštěstí nejsi - představ si, že pro někoho je takový "román" čtivý a na víc i poučný.
On totiž není každý (zvláště zelenáč) takový sebejistý borec...

- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Re: kontroly průkazů
Jenze to co tu na tech 100 radkach napsal uz tu bylo stejne receno.
- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 752
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
Re: kontroly průkazů
Tady už bylo napsáno věcí, ale některé je třeba připomínat.
Pavel
Pavel
Re: kontroly průkazů
Petře po roce bych na moře být Tebou sám nejel. Zažil jsem bouři loni na Mazurách blikající světla, velké vlny. Byl jsme rád že jsme loď dal na pláž uvázal ke dvě stromům (vím že se to nesmí ) posadil na kačenu a dal dvě kotvy. I tak to byla nároční noc. A to nebylo moře. Začni na Orlíku, Slapech atd pak dej Mazury a až pak moře.
NA moře také potřebuješ jinou loď než na vnitrozemskou plavbu,
Honza
NA moře také potřebuješ jinou loď než na vnitrozemskou plavbu,
Honza
Re: kontroly průkazů
Ahoj Petre (je mi jasne, ze tu krisim mrtve vlakno, ale budiz),
ja jsem taky relativne novacek (asi 2x nebo 3x jako posadka), a asi mili jako kapitan. Plne VMP, SRC, vseobecny operator. Osobne myslim ze neni sebemensi problem plout na VMP (po ziskani dostatecnych zkusenosti) i treba kolem sveta. Nekde uprostred pacifiku nebudes potrebovat papiry, ale zkusenosti a schopnosti.
Asi bych te ani neodrazoval od toho zacinat na mori, samozrejme pokud mas rozumny respekt. Ale rozhodne bych te odrazoval od toho zacinat kdekoliv sam. Na prvni "plavbu" (cca mile z mariny do druhe, kde je jerab) jsme byli ve dvou a mel jsem toho plny brejle - neverim, ze bych to zvladl sam (castecne v tom asi hrala role naprosto neznameho prostredi a nezname lodi).
Jachtarinu beru jako "dzentlmenskou" zalezitost, zkratka je to o tom pristupovat k tomu slusne a s pokorou, nebyt uplny strelec a hazarder. O papiry az tak nejde - pokud jednas v souladu s dobrou namorni praxi, papir nikoho nezajima, a pokud ne, tak nikoho nezajima, ze ten papir mas. Navic, da se ocekavat, ze nejvyssi riziko toho, ze udelas pruser je pri manevrovani v pristavu, u brehu, v huste doprave, zkratka tam, kde VMP i tak plati.
ja jsem taky relativne novacek (asi 2x nebo 3x jako posadka), a asi mili jako kapitan. Plne VMP, SRC, vseobecny operator. Osobne myslim ze neni sebemensi problem plout na VMP (po ziskani dostatecnych zkusenosti) i treba kolem sveta. Nekde uprostred pacifiku nebudes potrebovat papiry, ale zkusenosti a schopnosti.
Asi bych te ani neodrazoval od toho zacinat na mori, samozrejme pokud mas rozumny respekt. Ale rozhodne bych te odrazoval od toho zacinat kdekoliv sam. Na prvni "plavbu" (cca mile z mariny do druhe, kde je jerab) jsme byli ve dvou a mel jsem toho plny brejle - neverim, ze bych to zvladl sam (castecne v tom asi hrala role naprosto neznameho prostredi a nezname lodi).
Jachtarinu beru jako "dzentlmenskou" zalezitost, zkratka je to o tom pristupovat k tomu slusne a s pokorou, nebyt uplny strelec a hazarder. O papiry az tak nejde - pokud jednas v souladu s dobrou namorni praxi, papir nikoho nezajima, a pokud ne, tak nikoho nezajima, ze ten papir mas. Navic, da se ocekavat, ze nejvyssi riziko toho, ze udelas pruser je pri manevrovani v pristavu, u brehu, v huste doprave, zkratka tam, kde VMP i tak plati.
- AliceKarch
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 77
- Registrován: úte led 15, 2013 1:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Libeňský ostrov
Re: kontroly průkazů
Mrkva píše:Jachtarinu beru jako "dzentlmenskou" zalezitost, ........
No vidis, kazdy to vidi jinak. Ja to vidim jako "lady zalezitost" , chlap ma na lodi drhnout palubu, navarit, vyprat abych se mela za pinou dobre.
A pro ty kdo by tu vetu nahodou nepochopili tak to je ironie.
Pekny den vsem
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: kontroly průkazů
Nemám rád genderové rozdělování.
Džentlmensky se mohou chovat i ženy. Už počeštění termínu chápu jako jeho zobecnění. Nemá to s chlapama nic společného. Je to slušné chování.
Džentlmensky se mohou chovat i ženy. Už počeštění termínu chápu jako jeho zobecnění. Nemá to s chlapama nic společného. Je to slušné chování.
Re: kontroly průkazů
Myslim, ze moje pointa byla trochu v necem jinem nez v tom, kdo ma jaky typ konektoru mezi nohama...
Fakt to neni podstatne
Kdybych to mel opsat, abych teda nepouzil muzsky nebo zensky stereotyp - proste podstatne je se nechovat jako hovado, mit respekt, a ono to snad dobre dopadne.
Fakt to neni podstatne

Re: kontroly průkazů
Mrkva píše:Myslim, ze moje pointa byla trochu v necem jinem nez v tom, kdo ma jaky typ konektoru mezi nohama...
Fakt to neni podstatneKdybych to mel opsat, abych teda nepouzil muzsky nebo zensky stereotyp - proste podstatne je se nechovat jako hovado, mit respekt, a ono to snad dobre dopadne.
Taky myslím, že byla pointa Tvého přispěvku jasná a všichni kdo chtěli ji pochopili.
... a každý gentleman by ji podepsal...

Sent from my iPhone using Tapatalk
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host