Asi prichádza k nedorozumeniu. Predpokladám, že vodar pod pojmom " sedem metrová kajutovka" má na mysli motorovú loď. Ak áno, tak potom je ten motor v poriadku a čím viac koní, tým lepšie. O prerábaní automobilového motora na lodný sa tu už niečo popísalo. Pokial nemáš k prerábke strojárske zázemie, tak je to velmi náročná záležitosť a drahá. Len cena lodnej prevodovky sa blíži ku dvom tisíc eur a vybudovanie chladenia motora a výfukových plynov je tiež pomerne drahé a množstvo serepetičiek k tomu. Stojí na zváženie, či závesný motor nakoniec nie je ekonomickejšie riešenie, najme ak si uvedomíš, že účinnosť vstavaného automotora je menšia o 20-30% ako u prívesného motora. Dôležité je vedieť, či budem jazdiť v sklze, alebo vo výtlaku. Ak vo výtlaku, tak 25HP bude v pohode stačiť, ak v sklze, tak na nie super rýchlu jazdu ti v pohode stačí 50 koní. Ja som kupoval nedávno Hondu 50HP a dostal som ju úplne novú za 6000 eur. Dokúpiť k nej už nemusíš skoro nič, len kormidelné kolo, jeden bovden a domček riadenia. Čo sa týka legislatívy, najlepšie napísať na SPS.
Stavať či nestavať je otázka a nakonie sa do stavby pustí málokto. Z mojich skúseností, ak nemáš krytú, vykurovanú dielňu a robíš pod "plachtou", tak je stavba na dlho. Stavať sa oplatí len vtedy, ak chceš dať lodi niečo špecifické, čo nerobia profesionálne firmy, alebo na to nemáš prachy. Ta váha lode čo udávaš, to je to, čo stojí za stavbu.
Založ si na svoj zámer vlastné vlákno v sekcii stavba lodí, alebo loď mojích snov a predstav nám ju. Dostaneš mnoho rád. Odporúčam sustrediť sa len na tie rady, ktoré pochádzajú od majitelov lodí, od tých čo loď stavali - stavajú a od tých čo plávajú. Je zvykom, že radia aj tí, čo len snívajú
