DVoutakt versus čtyřtakt, nejede mi to ...
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
DVoutakt versus čtyřtakt, nejede mi to ...
Ano, už se to tu řešilo, hodně jsem toho tu pročetl, ale jako "zajíc" co byl jednou s gumákem u moře a nyní čerstvý majitel silnějšího motoru prosím o názory.
Dneska jsem se s kamarádem konečně dostali na vodu. Největší zima, místama poletovaly vločky sněhu.
Ale k věci. Kamarád mě předloni nakazil. Udělal jsem si papíry. Pořídil jsem starší ale pěkný Zodiac Cadet Solid 340 Původně jsem pořídil novou 5HP 4T Suzuki, dneska vím, že to byla chyba. Nejelo to, tak jsem letos jsem ji ( se ztrátou) prodal a
pořídil jetou 15HP Suzuki DF15 z roku 2009. Motor vypadal pěkně, jen jsem opravil poměrně orvaný propeller ( vybroušení nerovností, zafrézování a vyvážení) a samodoma pro jistotu vyměnil i impeller, motorový olej a olej v noze.
Kamarád má má člun Bush 330 a Yamahu 15HP dvojtakt, myslim že 2003 rok výroby. A dneska jsme to byli projet, byl čas i když zima jak když dře.
Popravdě jsem poměrně sklamaný. Po šílených útrapách s nasazením 46 kg těžké Suzuky jsme se projeli. Kamarád mi ujede kdy si vzpomene.
Jak při rozjezdu, tak i když jedeme vedle sebe ve skluzu stejnou rychlost a pak oba na povel přidáme, jemu to prostě jede líp. I Maximální rychlost mám něco okolo 42 km/h, jemu to uhání necelých 50.
I celková obratnost kolegovo člunu je větší. Když udělá otočku, okamžitě vystřelí z otočky pryč, mě to vteřinu, dvě trvá.
Vše je vidět v logu na telefonech v mojemapy.
Já vážím 90, kamrád 85, nádrže máme oba stejné. Po "závodech" jsme na závěsné váze ještě vážili spotřebu. A to mě úplně dodělalo, protože já "odjezdil 3,4kg a kamarád 4kg benzínu.
Přibližně hodina blbnutí, úplně stejně jsme nejezdili, ale popravdě jsem čekal vetší úsporu mého čtyřtaktu oproti staršímu dvoutaktu.
Chtěli jsme motory na zkoušku prohodit na člunech, ale už k tomu nedošlo, protože jsme oba byli tak zmrzlí, že jsme to rádi zabalili a jeli domů.
A teď včíl mudruj. Je opravdu dvoutakt o tolik živější než čtyřtakt? Výkony mají stejné. Už vloni u moře jsem porovnával moji sestavu s 5HP Suzukou , nějaký Slovák tam měl 3,5metru nějaký gumák s Tohatsu 5HP dvoutaktem a taky mu to jezdilo líp než mě.
Minimálně do skluzu šel poměrně ochotně, já se musel na Zodiacu tak nějak trochu pošoupnout dopředu, nebo najet na vlnku. A on jezdil ve skluzu i s malým cca 10 let klukem!
Tady fórum mám proštudované po večerech celé, hemží se to názory , jak dvoutakty smrdí a žerou.
Já dnes necítil vůbec nic, a to jsem jezdil futt v závěsu. No bodejt bych něco cítil, když je tam má kámoš olej s benzínem 1:100 prej. Že to tak má Yamaha v papírech. To se mi zdá velmi málo, ale nejspíš nějaké jiné technologie. To moje felicie žere oleje mnohem víc,
dolejvám každou chvíli.
Kravál bych řekl ano možná z té 2T Yamahy o něco větší. Ale ta spotřeba na to že mu to jelo viditelně lépe není vůbec dramatická.
Tak mě docela mrzí, že jsem také nepořídil nějaký dvoutakt, už kvůli váze - jen 35 kg!! Nejspíš ovlivněn čtením o ekologii a neekologii tady na fóru (Tatas ..) jsem chtěl 4-takt a teď mi to docela štve.
Nejvíc ta váha, já s tím motorem prostě pořádně nehnu a to nemluvím o tom, že když jsem ho koupil, tak jsem ho hned otočil doma blbě a přelil olej. Už vůbec nechápu, jak někdo tahá a nasazuje třeba 25HP a větší kubatůry. To jsou dvě věci, co mi teď iritujou nejvíc, o tu rychlost a živost mi až tak nejde.
Tak bych prosím rád znal názory zkušených harcovníků na 2T motory versus 4T , hlavně porovnání spotřeby a "živosti" při stejném výkonu.
Kolik vám za hodinu vezme 2T 15HP a kolik 4T?
Co se týče rychlosti - je problém v člunu? Že by ten Bush byl lepší? Měl lepší jízdní vlastnosti? Nebo 5 kg rozdílu váhy? V Praze kde Bushe prodávají tvrdí, že BUSH jsou to prý ve verzi 330 a 340 nejrychlejší čluny.
Díky za přečtení a sorry za založení nového vlákna, já nevěděl kam s tím..
Dneska jsem se s kamarádem konečně dostali na vodu. Největší zima, místama poletovaly vločky sněhu.
Ale k věci. Kamarád mě předloni nakazil. Udělal jsem si papíry. Pořídil jsem starší ale pěkný Zodiac Cadet Solid 340 Původně jsem pořídil novou 5HP 4T Suzuki, dneska vím, že to byla chyba. Nejelo to, tak jsem letos jsem ji ( se ztrátou) prodal a
pořídil jetou 15HP Suzuki DF15 z roku 2009. Motor vypadal pěkně, jen jsem opravil poměrně orvaný propeller ( vybroušení nerovností, zafrézování a vyvážení) a samodoma pro jistotu vyměnil i impeller, motorový olej a olej v noze.
Kamarád má má člun Bush 330 a Yamahu 15HP dvojtakt, myslim že 2003 rok výroby. A dneska jsme to byli projet, byl čas i když zima jak když dře.
Popravdě jsem poměrně sklamaný. Po šílených útrapách s nasazením 46 kg těžké Suzuky jsme se projeli. Kamarád mi ujede kdy si vzpomene.
Jak při rozjezdu, tak i když jedeme vedle sebe ve skluzu stejnou rychlost a pak oba na povel přidáme, jemu to prostě jede líp. I Maximální rychlost mám něco okolo 42 km/h, jemu to uhání necelých 50.
I celková obratnost kolegovo člunu je větší. Když udělá otočku, okamžitě vystřelí z otočky pryč, mě to vteřinu, dvě trvá.
Vše je vidět v logu na telefonech v mojemapy.
Já vážím 90, kamrád 85, nádrže máme oba stejné. Po "závodech" jsme na závěsné váze ještě vážili spotřebu. A to mě úplně dodělalo, protože já "odjezdil 3,4kg a kamarád 4kg benzínu.
Přibližně hodina blbnutí, úplně stejně jsme nejezdili, ale popravdě jsem čekal vetší úsporu mého čtyřtaktu oproti staršímu dvoutaktu.
Chtěli jsme motory na zkoušku prohodit na člunech, ale už k tomu nedošlo, protože jsme oba byli tak zmrzlí, že jsme to rádi zabalili a jeli domů.
A teď včíl mudruj. Je opravdu dvoutakt o tolik živější než čtyřtakt? Výkony mají stejné. Už vloni u moře jsem porovnával moji sestavu s 5HP Suzukou , nějaký Slovák tam měl 3,5metru nějaký gumák s Tohatsu 5HP dvoutaktem a taky mu to jezdilo líp než mě.
Minimálně do skluzu šel poměrně ochotně, já se musel na Zodiacu tak nějak trochu pošoupnout dopředu, nebo najet na vlnku. A on jezdil ve skluzu i s malým cca 10 let klukem!
Tady fórum mám proštudované po večerech celé, hemží se to názory , jak dvoutakty smrdí a žerou.
Já dnes necítil vůbec nic, a to jsem jezdil futt v závěsu. No bodejt bych něco cítil, když je tam má kámoš olej s benzínem 1:100 prej. Že to tak má Yamaha v papírech. To se mi zdá velmi málo, ale nejspíš nějaké jiné technologie. To moje felicie žere oleje mnohem víc,
dolejvám každou chvíli.
Kravál bych řekl ano možná z té 2T Yamahy o něco větší. Ale ta spotřeba na to že mu to jelo viditelně lépe není vůbec dramatická.
Tak mě docela mrzí, že jsem také nepořídil nějaký dvoutakt, už kvůli váze - jen 35 kg!! Nejspíš ovlivněn čtením o ekologii a neekologii tady na fóru (Tatas ..) jsem chtěl 4-takt a teď mi to docela štve.
Nejvíc ta váha, já s tím motorem prostě pořádně nehnu a to nemluvím o tom, že když jsem ho koupil, tak jsem ho hned otočil doma blbě a přelil olej. Už vůbec nechápu, jak někdo tahá a nasazuje třeba 25HP a větší kubatůry. To jsou dvě věci, co mi teď iritujou nejvíc, o tu rychlost a živost mi až tak nejde.
Tak bych prosím rád znal názory zkušených harcovníků na 2T motory versus 4T , hlavně porovnání spotřeby a "živosti" při stejném výkonu.
Kolik vám za hodinu vezme 2T 15HP a kolik 4T?
Co se týče rychlosti - je problém v člunu? Že by ten Bush byl lepší? Měl lepší jízdní vlastnosti? Nebo 5 kg rozdílu váhy? V Praze kde Bushe prodávají tvrdí, že BUSH jsou to prý ve verzi 330 a 340 nejrychlejší čluny.
Díky za přečtení a sorry za založení nového vlákna, já nevěděl kam s tím..
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: DVoutakt versus čtyřtakt, nejede mi to ...
Ahoj Vodamen. Mal som presne tú zostavu čo Ty. Rýchlosť okolo 40 kmh je fakt maximum. Možno laborovaním s vrtulami by sa to mohlo trošku zvýšiť, ale nemá to cenu. Nevýhodou Zodiacu Cadet solid 340 je šírka. Ale tým aj nevýhody skončili. Trvácnosť kvalita a stabilita vynahradí ten rýchlostný hendikep. Väčšie motory sa nenasazujú, ale sa vozia na prívese. Dvojtakty sú zastaralé smrdia a v Eur´pe ich systematicky vytláčajú z trhu, lebo sú neekologické. Toto je pravda. Majú aj svoje výhody, ako dynamika, rýchlosť. Váhu by som netvrdil, lebo napr. môj Jonson 60 HP váží 110 kg a presne toľko vážia aj moderné štvortakty. Ja mám dvojtakt kvôli cene. Bol skoro zadarmo a urobý nám radosť. Teraz nemám 8000 Euro na nový štvortakt a aj keby som mal, za takú horu peňazí by som asi kúpil inú lodičku so vstavaným motorom.
Ešte rada na záver. Kúp si origiál Suzuki propeler.
Ešte rada na záver. Kúp si origiál Suzuki propeler.
- indianajones
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 207
- Registrován: sob led 12, 2008 1:00 am
- Reputace: 7
- Bydliště: Slovensko
Re: DVoutakt versus čtyřtakt, nejede mi to ...
Mal som presne tento cln minulu sezonu s 5 hp Yamahou, to ledva islo v sklze so mnou. Mam 72 kg. Dobre to islo az s 20 hp. Rozdiel v clnoch moze byt este v priemere valcov a tym padom aj odporom.
Odoslané z LG-D722 pomocou Tapatalku
Odoslané z LG-D722 pomocou Tapatalku
Re: DVoutakt versus čtyřtakt, nejede mi to ...
Ahoj . Je to tím 4 taktem .. nevím proč ale je . S mojí 8 HP Yamahou lítám ve 2 dos. a 1 děcko 10 let na zoomu 3,1 ve skluzu bez problému . V loni jsem koukal jak pán u moře dostal s problémem s 10 HP 4 takt Selvou podobný člun do skluzu s 1 dospělý a 2 dětmi 10 a tak 13 let ..
za mě taky dvoutakt . škoda že v podstatě je s nimi ámen ..
za mě taky dvoutakt . škoda že v podstatě je s nimi ámen ..
- packa
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1362
- Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Velký Osek
Re: DVoutakt versus čtyřtakt, nejede mi to ...
no pokud ty motory točí stejne otačky a mají stejnou vrtuli(prumer a stoupaní)......pak by tech par kilo rozdilu nemelo hrat takovou roli
zacal bych tim ze bych se podíval tam dolu a poridil otackomer- vzlašt pokud jak pises jsi ji jeste,,upravil,,
a pak by asi bylo dobre si poridit tzv. ,,prodlužovaci pínu aby jsi si mohl sednout víc na predek
zacal bych tim ze bych se podíval tam dolu a poridil otackomer- vzlašt pokud jak pises jsi ji jeste,,upravil,,
a pak by asi bylo dobre si poridit tzv. ,,prodlužovaci pínu aby jsi si mohl sednout víc na predek
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: DVoutakt versus čtyřtakt, nejede mi to ...
jestli ten rozdíl akcelerace a rychlosti není náhodou tím, že dvoutakt má větší krouťák tím, že pálí na každou. čtyrtakt ob jednu. mimo to je 4-takt navíc těžší a taky má víc hmot, který je třeba roztočit.
- blue
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 18
- Registrován: ned bře 31, 2013 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Plzeň
Re: DVoutakt versus čtyřtakt, nejede mi to ...
Je to podlahou.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: DVoutakt versus čtyřtakt, nejede mi to ...
blue píše:Je to podlahou.
na dvou stejnech lodí ten rozdíl 2 / 4 takt snadno poznáš
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: DVoutakt versus čtyřtakt, nejede mi to ...
Chcelo by to porovnať výkonnostný graf tých dvoch motorov. Problém bude v tom, že štvortakt pri dosiahnutí určitých otáčok už stráca točivý moment, dvojtakt túto krivku má rovnejšiu, to znamená, že točivý moment, ľudovo "kraft" je k mání aj pri vyšších otáčkách.
Ináč na ten Zodiac si mal kúpiť 20 HP. Niekde o tom píšem pri gumákoch. Ani ten môj nejazdil rýchlejšie. Na poriadné prevetranie a vymrznutie posádky ale tá rýchlosť bude stačiť
Ináč na ten Zodiac si mal kúpiť 20 HP. Niekde o tom píšem pri gumákoch. Ani ten môj nejazdil rýchlejšie. Na poriadné prevetranie a vymrznutie posádky ale tá rýchlosť bude stačiť

- jajarin
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 430
- Registrován: pon srp 15, 2011 2:00 am
- Reputace: 25
- Bydliště: Nymburk
Re: DVoutakt versus čtyřtakt, nejede mi to ...
Teréní motocykly stále používají dvotakty mají větší kroutící moment
Výhody dvoudobého motoru oproti čtyřdobému.Vyšší měrný výkon, který vyplývá z dvojnásobného počtu pracovních zdvihů. Avšak z důvodu kratší doby určené pro sání a kvůli smísení čerstvé směsi se spalinami při výplachu je skutečný výkon u běžných motorů vyšší pouze o 10, maximálně 50 %.
Jednoduchá konstrukce. Absence ventilového rozvodového mechanismu, menší počet součástí a menší setrvačnost pohyblivých částí.
Rovnoměrnější průběh točivého momentu. V důsledku dvojnásobného počtu pracovních zdvihů má motor rovnoměrnější chod. Dvoudobý jednoválec se plynulostí vyrovná čtyřdobému dvouválci.
Vetší „pružnost“ motoru. Motor disponuje vyšším točivým momentem při nižších otáčkách.
A hlavně, žádná nebo jen minimální údržba!
Výhody dvoudobého motoru oproti čtyřdobému.Vyšší měrný výkon, který vyplývá z dvojnásobného počtu pracovních zdvihů. Avšak z důvodu kratší doby určené pro sání a kvůli smísení čerstvé směsi se spalinami při výplachu je skutečný výkon u běžných motorů vyšší pouze o 10, maximálně 50 %.
Jednoduchá konstrukce. Absence ventilového rozvodového mechanismu, menší počet součástí a menší setrvačnost pohyblivých částí.
Rovnoměrnější průběh točivého momentu. V důsledku dvojnásobného počtu pracovních zdvihů má motor rovnoměrnější chod. Dvoudobý jednoválec se plynulostí vyrovná čtyřdobému dvouválci.
Vetší „pružnost“ motoru. Motor disponuje vyšším točivým momentem při nižších otáčkách.
A hlavně, žádná nebo jen minimální údržba!
- martin76
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 95
- Registrován: stř říj 16, 2013 2:00 am
- Reputace: 7
- Bydliště: Bratislava
Re: DVoutakt versus čtyřtakt, nejede mi to ...
Môžem len potvrdiť mám evinrude e-tec a údržba oproti štvortaktu absolútne žiadna po 300 mth som vymenil olej v nohe a po 600 mth sviečky.
Re: DVoutakt versus čtyřtakt, nejede mi to ...
Ahoj, děkuji všem za odpovědi. Je fajn, že si člověk může popovídat na fóru se stejně postiženými lidmi 
Já to nevydržel , dneska jsme to byli zase s kámošem vyzkoušet. A zkusili jsme na člunech prohodit motory. Výsledek je ten, že opravdu ten čtyřtakt je línější.
Tak jak to tu krásně někdo popsal - vlastnosti motorů jsou jiné i když mají stejný výkon.
Duzuki DF-15 + Zodiac byla maximálka 42 km/h, když jsem na Zodiacu měl tu Yamahu 15, tak se maximálka zvedla
na 46km/h. A Bush 330 se Suzukou DF15 jel okolo 45km/h, s to Yamahou15 2T jsme naměřili rovných 50km/h.
Závěr je takový, že je to v motoru, protože i po výměně jel Zodiac s dvoutaktní Yamahou svižněji než s mojí Suzukou DF15. Hlavně otočky, zrychlení z místa a přidání např. z ustálené rychlosti ve skluzu 20km/h do maxima je hodně poznat. Tam je rozdíl nejmarkantnější. V tomhle testu ten dvoutakt "vystřelí" a má hodně navrch.
Tady nejde o žádný subjektivní pocit.
Ale nějaký rozdíl je i v člunu -
Zodiac je oproti BUShi o 4-5km/h pomalejší. BUSH lépe "vyleze" z vody s oběma motory. Prakticky okamžitě. Zodiacu to trošičku trvá, jakoby se mu nechce. A při jízdě je za BUSHem hezčí hladina - méně zčeřená voda.
Ta Yamaha ať je na Zodiacu nebo BUSHovi vždycky Suzuce ujede, to je bez debat a vyzkoušené několikrát.
Spotřeba byla u Suzuky DF15 za dobu cca 2 hod. slušnýho blbnutí na vodě 5,92kg benzínu, u dvoutaktní Yamahy15 pak 7,3kg. Přesně zváženo digi závěsnou váhou. Takže výsledek pro mě je, že jsem pořídil poměrně blbou kombinaci pomalejšího člunu a těžšího , línějšího a na údržbu a přepravu náročnějšího motoru. Snad jediná ta spotřeba je za dvě hodiny o cca 50kč lepší, ale to je věc, která by mě naprosto nevadila. Při těch nájezdech co budu mít by byl rozdíl za sezonu pro mě finančně naprosto nepodstatný. A nějaký zápach z té Yamahy jsem za celou dobu opravdu necítil, dokonce bych řekl, že jsou splodiny z Yamahy mému nosu příjemnější
Problém ale je, že dvoutakty se už dnes nedají přihlásit. Jedině snad koupit už přihlášený motor a ten přehlásit, to jsem tu našel že lze. A moderní dvoutakty se vstřikováním jsou trochu mimo můj rozpočet a kubatury. Dělají se až od cca 30HP.

Já to nevydržel , dneska jsme to byli zase s kámošem vyzkoušet. A zkusili jsme na člunech prohodit motory. Výsledek je ten, že opravdu ten čtyřtakt je línější.
Tak jak to tu krásně někdo popsal - vlastnosti motorů jsou jiné i když mají stejný výkon.
Duzuki DF-15 + Zodiac byla maximálka 42 km/h, když jsem na Zodiacu měl tu Yamahu 15, tak se maximálka zvedla
na 46km/h. A Bush 330 se Suzukou DF15 jel okolo 45km/h, s to Yamahou15 2T jsme naměřili rovných 50km/h.
Závěr je takový, že je to v motoru, protože i po výměně jel Zodiac s dvoutaktní Yamahou svižněji než s mojí Suzukou DF15. Hlavně otočky, zrychlení z místa a přidání např. z ustálené rychlosti ve skluzu 20km/h do maxima je hodně poznat. Tam je rozdíl nejmarkantnější. V tomhle testu ten dvoutakt "vystřelí" a má hodně navrch.
Tady nejde o žádný subjektivní pocit.
Ale nějaký rozdíl je i v člunu -
Zodiac je oproti BUShi o 4-5km/h pomalejší. BUSH lépe "vyleze" z vody s oběma motory. Prakticky okamžitě. Zodiacu to trošičku trvá, jakoby se mu nechce. A při jízdě je za BUSHem hezčí hladina - méně zčeřená voda.
Ta Yamaha ať je na Zodiacu nebo BUSHovi vždycky Suzuce ujede, to je bez debat a vyzkoušené několikrát.
Spotřeba byla u Suzuky DF15 za dobu cca 2 hod. slušnýho blbnutí na vodě 5,92kg benzínu, u dvoutaktní Yamahy15 pak 7,3kg. Přesně zváženo digi závěsnou váhou. Takže výsledek pro mě je, že jsem pořídil poměrně blbou kombinaci pomalejšího člunu a těžšího , línějšího a na údržbu a přepravu náročnějšího motoru. Snad jediná ta spotřeba je za dvě hodiny o cca 50kč lepší, ale to je věc, která by mě naprosto nevadila. Při těch nájezdech co budu mít by byl rozdíl za sezonu pro mě finančně naprosto nepodstatný. A nějaký zápach z té Yamahy jsem za celou dobu opravdu necítil, dokonce bych řekl, že jsou splodiny z Yamahy mému nosu příjemnější

Problém ale je, že dvoutakty se už dnes nedají přihlásit. Jedině snad koupit už přihlášený motor a ten přehlásit, to jsem tu našel že lze. A moderní dvoutakty se vstřikováním jsou trochu mimo můj rozpočet a kubatury. Dělají se až od cca 30HP.
Re: DVoutakt versus čtyřtakt, nejede mi to ...
To Ozzie - origoš vrtule na motoru je, možná dám jinou s menším stoupáním. Aj trimrování má na Caderu maly vliv na koncovou rychlost. Ale kdyz je trim tak, ze dobre vyleze do skluzu, je zas mensi maximalka a obracene. Me se tedy vic libi ten BUSH , i kdyz je uzzsi a mene mista uvnitr.
Co se tyce kvality zpracovaní i ten BUSH je velmi solidne udelany. A ta barva na BUSHovi je tez lepsi, ja kupoval Zodiaca starsiho a na svetlem provedeni je videt spina. Spina je zasla a nejde nicim vycistit. Kdyby byl clun tmavy, tak to zanikne. No uz by sem Zodiaca nekoupil. I ten ctyrtak mi neoslovil - casem poridim neco jineho. Budu hledat po inzeratech. Ale kazdy nejak holt zacina, letosni sezonu odjezdim s tim co mam.
Co se tyce kvality zpracovaní i ten BUSH je velmi solidne udelany. A ta barva na BUSHovi je tez lepsi, ja kupoval Zodiaca starsiho a na svetlem provedeni je videt spina. Spina je zasla a nejde nicim vycistit. Kdyby byl clun tmavy, tak to zanikne. No uz by sem Zodiaca nekoupil. I ten ctyrtak mi neoslovil - casem poridim neco jineho. Budu hledat po inzeratech. Ale kazdy nejak holt zacina, letosni sezonu odjezdim s tim co mam.
- Lemon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 281
- Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: DVoutakt versus čtyřtakt, nejede mi to ...
Ahoj , Buše 3,3 metu mám s dvoutaktním Tohatsu 5 HP/2006 rok výroby . Na tom samém člunu jsem měl dočasně i ten samý motor, jen z roku 2012 ale čtyřtakt.. A i u tak malého motoru je ta dravost dvoutaktu znát. Ten čtyřtakt bych řekl i víc vibroval. Hlavně na volnoběh to vypadalo, že upadne jak sebou mydlil. Pro lidi jako já, kteří jezdí aktivně 10 dní u moře a maximálně 14 dní doma během roku je dvoutaktní motor ideální volba. I se všemi jeho nevýhodami, kterých je proti čtyřtaktu určitě méně. Samozřejmě to dopadlo tak, jak všichni předpovídali a už pokukuji po něčem silnějším. 10-15HP by bylo na Buše optimální, to by se i rodinka svezla ve skluzu. Ale hledám nějaký starší dvojtakt. S možností přihlášení.
- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Re: DVoutakt versus čtyřtakt, nejede mi to ...
Vodamen píše:Problém ale je, že dvoutakty se už dnes nedají přihlásit. Jedině snad koupit už přihlášený motor a ten přehlásit, to jsem tu našel že lze. A moderní dvoutakty se vstřikováním jsou trochu mimo můj rozpočet a kubatury. Dělají se až od cca 30HP.
Stačí když máš potvrzení že dvoutakt plul v EU a měl bys ho přihlásit.....

- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: DVoutakt versus čtyřtakt, nejede mi to ...
S mensim stoupanim na 4T mam docela dobry zkusenosti u 5HP Parsuna, ale ty 2T jsou stejne o necem jinym. 10kg rozdil ve vaze na zrcadle na takhle kratkym gumaku je sakra hodne. Pomahalo mi trochu podrazit trim, aby to zadek vytahlo z vody, ale je to za cenu maximalky, presne jak jsi psal.
- Lemon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 281
- Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: DVoutakt versus čtyřtakt, nejede mi to ...
martin76 píše:Môžem len potvrdiť mám evinrude e-tec a údržba oproti štvortaktu absolútne žiadna po 300 mth som vymenil olej v nohe a po 600 mth sviečky.
Přiživím se na tom vlákně. Ten sytém dvojtaktního motoru se vstřikováním paliva je zajímavý. Našel jsem pěkné a efektní video:
https://www.youtube.com/watch?v=_-7I00cZUE0
... demonstrující "sílu" E-TEC dvojtaktního motoru.
Nicméně mě by zajímaly nějaké podrobnosti. Třeba jestli je třeba používat směs s olejem kvůli mazání, nebo jak je mazaná klikovka atd....
Všude se pouze dočítám, jak mají E-TEC a E-TECII velmi nízké emice ( i když spalují olej v palivu??). To samé TDLI od Tohatsu.
Zná někdo podrobnosti? Moc se mi ten motor líbí a až budu velkej kluk možná bych si ho pořídil.
Jak tu někdo psal, dodnes se používají dvojtaktní motory u motocyklů , na trhu je jich už ale málo.
Ale nenarazil jsem na žádnou novodobou motorku s dvojtaktem a přímým vstřikem paliva. ( jen 4-takt)
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: DVoutakt versus čtyřtakt, nejede mi to ...
Některý maloobjemový krosky používaji dvoutakty s přímým vstřikem.
Zní to dobře. Palivo se vstřikuje až když je píst před horní úvratí. Tím se eliminuje problém se smícháním paliva s výfukovými plyny. Mazání to má tuším oddělené, takže se do benálu olej nepřidává.
Patent na to má prý Honda. Sám jsem zvědavej, jak se to bude dál rozvíjet. Technologie přímého vstřiku už se dneska v autech běžně používá. Snad je i dost spolehlivá a trvanlivá.
P.S. ten test na videu mi nepřijde moc nezávislý. Naprosto zbytečně tam zničili 150 yamahu. Musela si sosnout vodu.
Zní to dobře. Palivo se vstřikuje až když je píst před horní úvratí. Tím se eliminuje problém se smícháním paliva s výfukovými plyny. Mazání to má tuším oddělené, takže se do benálu olej nepřidává.
Patent na to má prý Honda. Sám jsem zvědavej, jak se to bude dál rozvíjet. Technologie přímého vstřiku už se dneska v autech běžně používá. Snad je i dost spolehlivá a trvanlivá.

P.S. ten test na videu mi nepřijde moc nezávislý. Naprosto zbytečně tam zničili 150 yamahu. Musela si sosnout vodu.
- Lemon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 281
- Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: DVoutakt versus čtyřtakt, nejede mi to ...
P.S. ten test na videu mi nepřijde moc nezávislý. Naprosto zbytečně tam zničili 150 yamahu. Musela si sosnout vodu.[/quote]
Jo, tyhle video testy musí být agresivní... jde o to ukázat že jsem lepší a tu konkurenci potopit. Tady to udělali se vším všudy a doslova. Ten záběr musí být i akční, tomu pomohli, když převrátili ten člun vzhůru nohama. To video má skoro milión shlédnutí. Kdyby to ovlivnilo jen 100 lidí při nákupu, tak se jim ta zničená Yamaha bohatě zaplatila.
Jo, tyhle video testy musí být agresivní... jde o to ukázat že jsem lepší a tu konkurenci potopit. Tady to udělali se vším všudy a doslova. Ten záběr musí být i akční, tomu pomohli, když převrátili ten člun vzhůru nohama. To video má skoro milión shlédnutí. Kdyby to ovlivnilo jen 100 lidí při nákupu, tak se jim ta zničená Yamaha bohatě zaplatila.
- JPfish
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 154
- Registrován: pát čer 13, 2014 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Chvaletice
Re: DVoutakt versus čtyřtakt, nejede mi to ...
Na druhou stranu, když ten dvoutakt s přímým vstřikem je tak skvělá věc jak výkonem i po stránce ekologie ,proč to nikdo nepoužije do aut ? Dokáže mne na to někdo odpovědět ?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host