Pavel63 píše:Pokud most není označen podjezdnou výškou, pak je to samozřejmě i vina toho, kdo má označení na starost.
Nikoliv. Prujezdna vyska mostu nemusi byt oznacena a nikdy se normalne neznaci. Prislusna informace je uvedena v oficialnim pilotu, ktery slouzi zejmena k tomuto ucelu.
Informace o moste jsou uvedeny v uredni publikaci Peljar za male brodove, druhy svazek, strana 99 vcetne planku prulivu. Pred rekonstrukci vyska pod stredem mostu byla
priblizne 16.5m had
stredni hladinou more (vsechny podobne prusvity-prujezdy jsou v HR uvedeny nad stredni hladinou more, nikoliv nad nejvyssi hladinou, protoze jadran nepatri mezi akvatoria s markantnim kolisanim hladiny v dusledku slapovych jevu). Myslim si, ze kolisani hladiny pod mostem muze byt za normalnich podminek +/- 0.3m, ale je to pouze moje domnenka.
Info o moste dale uvadi plan cislo 37, vydani HHI, ktery je v Malych Kratech oznacen. Mela by taktez byt uvedena i v plotrech na lodich, pricemz tato informace je dostupna po rozkliknuti objektu most (stejne, jak se rozklikava objekt majak); po rozkliknuti by se mela objevit tabuka, kde je o nem napsano vse potrebne (domnivam se).
Uvedeny incident je zavinen pouze a vyhradne velitelem plavidla, ktery je povinen znat prujeznou vysku mostu a vysku stezne nad hladinou pri aktualnim ponoru.
Je ale pravda, ze mohli by mistni udelat nejakou tabuli pred kazdym mostem. Tim by se zvysila v prvni rade jeho bezpecnost. Zbyva jen doufat, ze je takova vec napadne. Pochybuji vsak o tom velmi silne.
Pro jistotu dodam, ze v mapach vyska prujezdu pod elektrickym vedenim ukazuje nikoliv skutecnou jeho vysku nad hladinou, ale vysku bezpecneho prujezdu, ktera je vzdy mensi a je uvedena s ohledem na moznost proskoceni jiskry mezi dratem a steznem.
