Vyvázání k bóji a muring
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
Wlady píše:to Pepa :
Není co dodat. Mám jen jedinou, zato zcela zásadní připomínku k poslední větě bodu bodu 2/ ....dva pořádní chlapi ...
Wlady
Wlady, Wlady.
Ty jsi oponent pode mého gusta, ALE ................ nepřehnal jsi to trochen, s těmi 250 Kg na chlapa, byť pořádného?
e e.
Těch 250kg je celkem. B.
Karabina a kotevní lano
Mě se osvědčilo vozit ssebou VELKOU nerez karabinu a tu uvážu doprostřed vyvazovacího lana, které si pak můžu v klidu již před přistáním k bóji uvázat na přední vazáky. Výhody:
1) Uvázání - byť k dolnímu oku bóje - je záležitostí cvaknutí. (Ono držet ji vytaženou nemusí být žádný med... ) Ve skutečnosti ji někdy zacvakávám přímo k srdcovce lana, které vede dolu k bloku.
2) Pevné uvázání ke karabině zabrání tomu, aby se kotevní lano smýkalo v oku bóje (, které je někdy rezavé), když na ní loď pendluje ze strany na stranu a zároveň, jak se střídá napětí půlek lana k vazákům, je příď držena lépe proti větru.
1) Uvázání - byť k dolnímu oku bóje - je záležitostí cvaknutí. (Ono držet ji vytaženou nemusí být žádný med... ) Ve skutečnosti ji někdy zacvakávám přímo k srdcovce lana, které vede dolu k bloku.
2) Pevné uvázání ke karabině zabrání tomu, aby se kotevní lano smýkalo v oku bóje (, které je někdy rezavé), když na ní loď pendluje ze strany na stranu a zároveň, jak se střídá napětí půlek lana k vazákům, je příď držena lépe proti větru.
Ale jo, jen do něj.
Já to opravdu všechno beru a nebráním se kritice. Rádoby-punc něčeho vyjmečného jsem nikdy nepřijal.
Vidíš dobře. Fendry jsou tam, kde je mám na jednodenních plavbách vždy. Nenabádám k následování, neříkám že to je tak nejlepší. Takový prostě jsem a nemíním to měnit. Co nepřipouštím je, aby spadly z lodi dolů. Způsob provlečení lan tomu tak z 95% zabraňuje.
Teda trochu to měnit budu. Mám nachystaných 10 levných karabin a pár metrů úvazků. Ty úvazky navážu na spodní část fendrů a "natáhnu" je ve výšce středu relingu podélně s bokem lodi. Karabiny, cvak - cvak. Budou rychle použitelné a přitom nespadnou a nebudou zavazet.
Tak nějak to mám vymyšlené a chtěl bych to letos vyzkoušet. Uvidím jak se to osvědčí
Díky Alffe, byl jsi rychlejší.
Já to opravdu všechno beru a nebráním se kritice. Rádoby-punc něčeho vyjmečného jsem nikdy nepřijal.
Vidíš dobře. Fendry jsou tam, kde je mám na jednodenních plavbách vždy. Nenabádám k následování, neříkám že to je tak nejlepší. Takový prostě jsem a nemíním to měnit. Co nepřipouštím je, aby spadly z lodi dolů. Způsob provlečení lan tomu tak z 95% zabraňuje.
Teda trochu to měnit budu. Mám nachystaných 10 levných karabin a pár metrů úvazků. Ty úvazky navážu na spodní část fendrů a "natáhnu" je ve výšce středu relingu podélně s bokem lodi. Karabiny, cvak - cvak. Budou rychle použitelné a přitom nespadnou a nebudou zavazet.
Tak nějak to mám vymyšlené a chtěl bych to letos vyzkoušet. Uvidím jak se to osvědčí
Díky Alffe, byl jsi rychlejší.
No vidíš baharisy, nakonec z Tebe mi nováčci ještě uděláme pořádnýho námořníka
Píšu kůli tomu abych poděkoval za to video a hlavně že jsou zde lidé co se nebojí jít s kůží na trh (natrhnutí). Líp se to tady na souši učit nedá a i kdybych si vybavil jen třetinu toho co zde vidím a čtu poprvý v životě, budu se moc letos na moři chovat o sto procent víc fundovaněji než loni.
:good: a
Píšu kůli tomu abych poděkoval za to video a hlavně že jsou zde lidé co se nebojí jít s kůží na trh (natrhnutí). Líp se to tady na souši učit nedá a i kdybych si vybavil jen třetinu toho co zde vidím a čtu poprvý v životě, budu se moc letos na moři chovat o sto procent víc fundovaněji než loni.
:good: a
A jo Jarreku, v pohodě.
Tak toto je prosím to absolutně nejlepší vysvědčení pro tyto stránky a pro všechny, kteří se nebojí nosit tu svou kůži na trh. Díky.marks píše:....a i kdybych si vybavil jen třetinu toho co zde vidím a čtu poprvý v životě, budu se moc letos na moři chovat o sto procent víc fundovaněji než loni.
- mirus
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 371
- Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
2) Pevné uvázání ke karabině zabrání tomu, aby se kotevní lano smýkalo v oku bóje (, které je někdy rezavé), když na ní loď pe
ndluje ze strany na stranu a zároveň, jak se střídá napětí půlek lana k vazákům, je příď držena lépe proti větru
Na toto jsem se chtěl optat hned když jsem viděl ten úvazek k boji,ale vzhledem k tomu ,že nejsem ani nováček ,spíše pořádný novák ,tak jsem si říkal ,nepleť se mezi "mazáky".Mě se stalo ,že jsem si uvázal člun přesně tak ,jak je to vidět ,taky k bojce.No a když jsem ráno přišel , tak jsem se spotil až na trenclích,protože z 12 lana mě v oku zbylo asi tak slabá 4.Přijít tak v poledne ,pokud by to neudržela kotva ??Ta bojka b y tam byla určitě.Chybama se člověk učí.
ndluje ze strany na stranu a zároveň, jak se střídá napětí půlek lana k vazákům, je příď držena lépe proti větru
Na toto jsem se chtěl optat hned když jsem viděl ten úvazek k boji,ale vzhledem k tomu ,že nejsem ani nováček ,spíše pořádný novák ,tak jsem si říkal ,nepleť se mezi "mazáky".Mě se stalo ,že jsem si uvázal člun přesně tak ,jak je to vidět ,taky k bojce.No a když jsem ráno přišel , tak jsem se spotil až na trenclích,protože z 12 lana mě v oku zbylo asi tak slabá 4.Přijít tak v poledne ,pokud by to neudržela kotva ??Ta bojka b y tam byla určitě.Chybama se člověk učí.
- alffa
- Site building team
- Příspěvky: 3492
- Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: LOĎ
Re: Karabina a kotevní lano
Rendy píše:Mě se osvědčilo vozit ssebou VELKOU nerez karabinu a tu uvážu doprostřed vyvazovacího lana, které si pak můžu v klidu již před přistáním k bóji uvázat na přední vazáky.
To Rendy,
na první pohled ten nápad s karabinou vypadá dobře.
Ale opravdu jen na první pohled.
Pevně vyvázaná karabina bude vyžadovat přesné vycentrování obou konců lan na vazácích. Jinak přijdeš o tu výhodu „děleno dvěma“. Taky budeš asi muset častěji převazovat, pole toho jak se budou měnit podmínky. Volně klouzající lano, to řeší automaticky.
Další nevýhodou je, že při odplouvání musíš opět k boji a karabinu vycvaknout.
U volného lana to neřešíš. Prostě ho jenom vytáhneš a jedeš.
No pokud ale někdo má velkou zásobu karabin a nebude jí vázat ale nechá jí na volno, pak je toto řešení vynikající.
No byl by tady jeden kompromis.
Nadělat si z nějakých zbytků lana, smyčky s kroužkem. Nebude to sice dělat CVAK ale bude to levné, rychlé a když jí budete muset nechat na fleku, nebude to tak bolet.
alffa
Re: Karabina a kotevní lano
alffa píše:Rendy píše:No byl by tady jeden kompromis.
Nadělat si z nějakých zbytků lana, smyčky s kroužkem. Nebude to sice dělat CVAK ale bude to levné, rychlé a když jí budete muset nechat na fleku, nebude to tak bolet.
alffa
Mohl by jsi tvoje reseni trochu rozvest? Popr. i s nakresem.
Omlovam se, ale podle popisu to nechapu jak to myslis. Predem Diky.
Re: Karabina a kotevní lano
alffa píše:Mě se osvědčilo vozit ssebou VELKOU nerez karabinu a tu uvážu doprostřed vyvazovacího lana, které si pak můžu v klidu již před přistáním k bóji uvázat na přední vazáky.
To Rendy,
na první pohled ten nápad s karabinou vypadá dobře.
Ale opravdu jen na první pohled.
Pevně vyvázaná karabina bude vyžadovat přesné vycentrování obou konců lan na vazácích. Jinak přijdeš o tu výhodu „děleno dvěma“. Taky budeš asi muset častěji převazovat, pole toho jak se budou měnit podmínky. Volně klouzající lano, to řeší automaticky.
Další nevýhodou je, že při odplouvání musíš opět k boji a karabinu vycvaknout.
U volného lana to neřešíš. Prostě ho jenom vytáhneš a jedeš.
No pokud ale někdo má velkou zásobu karabin a nebude jí vázat ale nechá jí na volno, pak je toto řešení vynikající.
No byl by tady jeden kompromis.
Nadělat si z nějakých zbytků lana, smyčky s kroužkem. Nebude to sice dělat CVAK ale bude to levné, rychlé a když jí budete muset nechat na fleku, nebude to tak bolet.
alffa
1) Uvázání lana ke karabině má výhodu, že se v ní lano nesmýká a loď je lépe stabilizována proti větru:
např. jde-li příď zrovna doprava, napne se lano k pravému vazáku a vzniklé rameno síly loď rovná učinněji.
Uvázání tak, aby byly obě půlky lana symetrické nepovažuji za problém.
2) Máš pravdu, přicházím o výhodu síla:2, ale používám tak pevné lano, aby stačilo i jednoduché. Přitom druhá půlka lana funguje jako nezávislá pojistka, protože karabina vpředu je uvázaná! (Předře-li nebo praskne Ti lano, které je vpředu jen provlečené, loď rovnou odplouvá...)
3) Nutnost přitažení k bóji při odplouvání ve většině případů nevadí. Odpojení od bóje je jen záležitostí mžiku vycvaknutí karabiny. Pokud ovšem víc fouká, lze si pomoci např.přitažením jedné půlky lana kotevním vrátkem.
4) Nechápu, proč myslíš, že musím loď převazovat. Vlaje-li loď na bóji, automaticky se udržuje přídí proti větru a symetrické uvázání lan se nemusí měnit.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5881
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 232
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Karabina a kotevní lano
když vás tady tak čtu, nebylo by nejjednodušší s udělat velkej snapšekl, nebo spíš piston a přidělat ho na kus klacku? lano od něj podél klacku, ovládání snapu někde na konci klacku. šlo by to strčit na lano pod bóji i do oka na bóji. vpodstatě to, co je spinakrbaumu. asi si to nechám dát jako chráněnej vzor - nebo rovnou patent ?
Taky jsem někde na cestách viděl originál koupený lodní háček, na konci s udělátorem, který provlékl lano okem a vytáh ho zpět
Taky jsem někde na cestách viděl originál koupený lodní háček, na konci s udělátorem, který provlékl lano okem a vytáh ho zpět
- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1171
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1171
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Nevím nakolik jsem dnes ve formě a jestli jsem pouze nepochopil nějakou ironii. Ale budu se tvářit, že otázky jsou míněny vážně.
Takže Davide. Téměř nikdy není bóje vyvázána tak nakrátko, aby byla přímo nad betonem. I vzhledem k přílivu/odlivu. Vždy trochu splouvá po větru. Pokud se přiblížíš k bóji proti větru, tak jak já doporučuji, posádka ji cca dvoumetrovým háčkem zachytne ty ji ještě mírně "přejedeš", dostaneš se nad beton, máš dostatečně dlouhé lano, aby ji posádka háčkem vytáhla na úroveň lodě. Brnkačka. Pokud se ovšem nestane, že ji majitel opravdu uváže nakrátko, že se i potápí. Ale to se stává málo.
Co se týká posádky jednoho muže, mám pocit že to tu bylo někde probíráno, ale také to jde vymakat. Přinejhorším se najede zádí...
Takže Davide. Téměř nikdy není bóje vyvázána tak nakrátko, aby byla přímo nad betonem. I vzhledem k přílivu/odlivu. Vždy trochu splouvá po větru. Pokud se přiblížíš k bóji proti větru, tak jak já doporučuji, posádka ji cca dvoumetrovým háčkem zachytne ty ji ještě mírně "přejedeš", dostaneš se nad beton, máš dostatečně dlouhé lano, aby ji posádka háčkem vytáhla na úroveň lodě. Brnkačka. Pokud se ovšem nestane, že ji majitel opravdu uváže nakrátko, že se i potápí. Ale to se stává málo.
Co se týká posádky jednoho muže, mám pocit že to tu bylo někde probíráno, ale také to jde vymakat. Přinejhorším se najede zádí...
- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1171
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
- Strycek_Bidlo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1171
- Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Praha 8
- Kontaktovat uživatele:
Určitě. Jenže mě už knížky vytěsňujou z bytu, tak jsem jí jenom prohnal skenerem
Obecně jsou nové české knihy děs. Mám teď půjčenou Endurance od Lansinga o Shackeltonově Královské transantarktické expedici.
To by mohla být tak krásná knížka! Ale za 358 korun bych předpokládal, že bude mít alespoň tvrdé desky, nebude brožovaná, a alespoň si jí někdo přečte, než jí dá do tisku, a opraví překladatelovy překlepy, nesmysly a zapomenutá slova Takhle to je HRŮŮZA a za ty peníze vyslovená zlodějna
Obecně jsou nové české knihy děs. Mám teď půjčenou Endurance od Lansinga o Shackeltonově Královské transantarktické expedici.
To by mohla být tak krásná knížka! Ale za 358 korun bych předpokládal, že bude mít alespoň tvrdé desky, nebude brožovaná, a alespoň si jí někdo přečte, než jí dá do tisku, a opraví překladatelovy překlepy, nesmysly a zapomenutá slova Takhle to je HRŮŮZA a za ty peníze vyslovená zlodějna
Je to potíž. Já jsem zvyklý při nějaký nejasnosti v knihách a ve slovnících hledat odpovědi, takže v nich trčím neustále. A před pár lety jsem se zásobil veškerou dostupnou jachtařskou literaturou a ve svatém zápalu začal hltat poznatky. A jako mnoho ostatních jsem zjistil, že takřka všechny knihy přinášejí podobné , základní informace. Někde je jich víc, jinde zase narazíme na nějakou dosud nám utajenou praktiku. Ale v momentě, kdy člověk po velmi stručném kurzu nic neví, nemá s kým si o jachtingu promluvit, jsou i tyhle načtené, zdánlivě marginální poznatky docela podnětný, když nic jiného, tak v člověku trochu fixují jakousi jachtabecedu. Samozřejmě je mrzuté mít v knihovně pár knih se stejným obsahem, ale to se mi už stalo i v jiných oblastech. Přesto jsem měl a mám z každé knihy radost , přeskočil doporučené oblečení a tápal po novinkách. A svému okolí jsem ulehčil - kup mu něco o plachetnicích, tím nic nezkazíš...
A že jsou knihy drahé - s knihou se podniká jako s jakýmkoliv jiným zbožím,jen pro zajímavost, denně vyjde skoro 40 nových knih(výtisků)(pak,že se nečte....) a série se pohybují převážně ve stovkových číslech.Přesto se to vyplatí.
A že jsou knihy drahé - s knihou se podniká jako s jakýmkoliv jiným zbožím,jen pro zajímavost, denně vyjde skoro 40 nových knih(výtisků)(pak,že se nečte....) a série se pohybují převážně ve stovkových číslech.Přesto se to vyplatí.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti