
Alarm na kotvu
- Bilardos
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 792
- Registrován: pon zář 18, 2006 10:54 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Uherský Brod
Skippy píše:zatial na vacsine lodi navod bol..ked nieje tak to vysvetli miestny skipper..alebo su tam vacsinou 2-3 tlacitka tak ich kombinaciu..
To je to, že mi dá zabrat si vzpomenout na tu správnou kombinaci. Návod tam možná je, ale když já ty návody nerad. Jak říkám, až selžou všechny možnosti, nastává čas si přečíst návod.
Navod an Raymarin som nasiel napr tu: http://www.raymarine.eu/products/instru ... /a22010-p/
Su tam aj dalsie druhy.. Inak ovladanie je vsade podobne..vzdy si zobrazis co chces zmenit a potom jedno tlacitko drzis alebo len stlacis a rozne to kombinujes...do 10min na to musis prist:) tiez tie navody byvaju na lodiach alebo sa spytaj miestneho skippera.
Su tam aj dalsie druhy.. Inak ovladanie je vsade podobne..vzdy si zobrazis co chces zmenit a potom jedno tlacitko drzis alebo len stlacis a rozne to kombinujes...do 10min na to musis prist:) tiez tie navody byvaju na lodiach alebo sa spytaj miestneho skippera.
Bilardos píše:Skippy píše:zatial na vacsine lodi navod bol..ked nieje tak to vysvetli miestny skipper..alebo su tam vacsinou 2-3 tlacitka tak ich kombinaciu..
To je to, že mi dá zabrat si vzpomenout na tu správnou kombinaci. Návod tam možná je, ale když já ty návody nerad. Jak říkám, až selžou všechny možnosti, nastává čas si přečíst návod.
Ono tych kombinacii tam moc nieje...takze k planu B - navodu sa dostanes rychlo

windward píše:Hodne uspechu. Doufame, ze podas pak o tom alarmu zpravu.
To Winward - jak jsem slíbil...
všechno bylo jinak....
měl jsem objednanou loď 2009 r.v...... v marině mi řekli, že z důvodu krize letos žádnou loď nekupovali. takže mají pro mě přichystanou stejnou loď, ale z roku 2007. Tak to se dalo ještě akceptovat. Loď byla celkem v pohodě, převzali jsme ji a vypluli. V průběhu plavby mi bylo divné, že hloubkoměr ukazuje např. 70m a hned vzápetí 5m, 4m, 3m...., protože jsme jeli na motor, hned jsem dal na plno zpět a až pak jsem se podíval na hladinu, která byla stále stejně tmavá a nic nenaznačovalo mělčinu. Za nějakou chvilku se probudil rychloměr,který od vyplutí asi spal a rovnou vystoupal na nějakých 75 kts (rychlost lodi ne větru)...už jsem hledal nějaké pásy k připoutání ke kormidlu abych v té šílené rychlosti nevypadl z lodě, když se přístroj vzpamatoval a opět usnul. veškeré pokusy nastavit alarm na minimální hloubku skončily fiaskem...ještě tak byl ochoten zapamatovat si aktuální hloubku a tu potom jakýmsi kvíkáním avizovat, ale nic víc. Takže jsem přistoupil k poslednímu pokusu...nastavení dle návodu... Návod v lodi byl, ale na jiný typ přístrojů. Takže ani tato varianta se nepovedla. Pozdě odpoledne jsme vpluli do téměř opuštěné zátoky Borovica a spustili kotvu a konečně vypnuli motor....Vypukla pohoda...bašta, chlazené nápoje,dýmčička a koupačka...v libovolném pořadí. K večeru jsem sestoupil do salonu a upoutalo mne červeně blikající oko kontrolky, která oznamovala, že veškeré baterie na lodi ždímají poslední zbytky energie k zásobování čerpadla na pitnou vodu a zapomenutou nevypnutou GPS. Všechny ostatní spotřebiče byly vypnuty hned po zakotvení.
No co?? Noc jsme přečkali v utajení (bez kotevního světla) ráno jsme navrtěli motor a vypluli. Asi tak po 5 minutách plavby červená kontrolka zhasla a display ukazoval plné baterie. Když kolek 11. hod zafoukalo a my mohli konečně vytáhnout plachty...opakovala se situace s vybitými bateriemi do 30. minut po vypnutí motoru.
Třetí den jsme se vrátili do domovské maríny a tam jsem se snažil personálu vysvětlit svůj problém. Nejsem polyglot, v cizině jsem se vždy nějak domluvil, ale tady se to nějak nepovedlo. Takže jsme se smířili se stavem věci a užili si zbývajících dnů. V druhé polovině týdne se trochu rozfoukalo...místy i 22kts (vítr) docela paráda. Jen po zakotvení jsme nepoužívali žádný el.spotřebič, i z těchto důvodů na alarm kotvy přes GPS a hloubkoměr nedošlo.
Po návratu jsem o všem informoval charterovku YachtGroup.CZ přes kterou jsem loď měl a musím říct, že se k tomu slušně postavili - nabídli mi finanční odškodnění. Takže příští rok pojedu zase s nima.
Zdar.Alarm na kotvu přes Gps jsem taky zkoušel a je to na ho...Nespal jsem stejně a akorát jsem lítal nahoru a dolů.Pískolo to jako o dušu až jsem to vypnul.Lehl jsem si na palubu a dospal venku.Když už ho zapnete skontrolujte si baterky.S pozičním světlem to ma někdy zajímavé spotřeby energie.Spím jen po zátokách a to i ve špatném počasí.Namor
Namore především vítej na fóru.
V dobách dalekých před sametovkou jsme měli na dílně transparent s velkými písmeny: "Neříkej že to nejde, řekni že to neumíš!" Dělali jsme si z něj coby učni srandu, ale něco do sebe má.
Já mám také cca 70-80 % kotvení na kotvu a používám alarm vždy, někdy i na bóji. Při nějakých desíti týdnech v roce na moři by se dalo říct, že to mám celkem vychytané. A za celou tu dobu pouze jednou na Elbě, v úzké zátoce s vysokými strmými skalami mě to vypeklo. Své asi hrálo i mokré roztažené bimini.
Prostě mě to funguje. Pokud tobě ne, můžeš popsat jak to provádíš a pokusíme se to napravit. Ještě mě teď napadlo jestli se bavíš o námořní GPS, nebo GPS plotru zabdovaném na lodi. Ten teda nepoužívám, mám svou GPS.
EDIT: S tou spotřebou. Na noc tlumím podsvícení displeje a v takovémto stavu to má výdrž 17 hodin...
V dobách dalekých před sametovkou jsme měli na dílně transparent s velkými písmeny: "Neříkej že to nejde, řekni že to neumíš!" Dělali jsme si z něj coby učni srandu, ale něco do sebe má.
Já mám také cca 70-80 % kotvení na kotvu a používám alarm vždy, někdy i na bóji. Při nějakých desíti týdnech v roce na moři by se dalo říct, že to mám celkem vychytané. A za celou tu dobu pouze jednou na Elbě, v úzké zátoce s vysokými strmými skalami mě to vypeklo. Své asi hrálo i mokré roztažené bimini.
Prostě mě to funguje. Pokud tobě ne, můžeš popsat jak to provádíš a pokusíme se to napravit. Ještě mě teď napadlo jestli se bavíš o námořní GPS, nebo GPS plotru zabdovaném na lodi. Ten teda nepoužívám, mám svou GPS.
EDIT: S tou spotřebou. Na noc tlumím podsvícení displeje a v takovémto stavu to má výdrž 17 hodin...
- george9
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 59
- Registrován: stř bře 25, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Ostrava
mě palubní GPS plotter občas napsal "no fix" a vzpamatoval se až po přesunu jinam. K alarmu jsem používal svou malou Garmin Vista. Alarm asi neumím dobře nastavit, protože nepípnul nad zvolené pásmo, ale spolehlivě pískal při virtuálních skocích daných ztrátou či načtením další družice.
Nakonec jsem si místo kotvení uložil jak bod na který jsem zapnul navigaci. Alarm moc spolehlivý nebyl - ale opravdu to mohlo být jen mou neznalostí.
Takže jsem spal a co chvíli kouknul na to jak se točíme kolem kotvy a jestli nejsme dál. Není to moc pohodlné a jednou se mi to nevyplatilo. Ale pokud se střídají lidi v hlídání, jde to.
Většinou dno nebylo ploché, takže hloubkoměr smysl neměl.
Snad jen na okraj - není tu někde vlákno o kotvení? Zaseknutá kotva po X pokusech drží míň než taktika " drbni kotvu jen tak a na celý řeťěz - víc se nestarej" jak jsem viděl ve většině případů.
Na lodi délky 43 stop jsem měl 20kg kotvu a údajně 50m řetězu (asi bylo méně, jak jsme zjistili při potápění hloubkoměrem). Zdá se mi to dost málo. Jaký názor na to máte vy?
Nakonec jsem si místo kotvení uložil jak bod na který jsem zapnul navigaci. Alarm moc spolehlivý nebyl - ale opravdu to mohlo být jen mou neznalostí.
Takže jsem spal a co chvíli kouknul na to jak se točíme kolem kotvy a jestli nejsme dál. Není to moc pohodlné a jednou se mi to nevyplatilo. Ale pokud se střídají lidi v hlídání, jde to.
Většinou dno nebylo ploché, takže hloubkoměr smysl neměl.
Snad jen na okraj - není tu někde vlákno o kotvení? Zaseknutá kotva po X pokusech drží míň než taktika " drbni kotvu jen tak a na celý řeťěz - víc se nestarej" jak jsem viděl ve většině případů.
Na lodi délky 43 stop jsem měl 20kg kotvu a údajně 50m řetězu (asi bylo méně, jak jsme zjistili při potápění hloubkoměrem). Zdá se mi to dost málo. Jaký názor na to máte vy?
Že GPS na moři ztrácí signál se stává dost zřídka. Pokusím se tou trochou co vím.
U palubního plotteru záleží dost na tom, kde má vyvedenou anténu. Pokud je na stěžeň, nemůže se stát, aby ztratil signál. Ale dost často, vlastně většinou, bývá ve formě takového malého bílého hříbku připevněná na zadním koši. Pak už stačí aby se některý člen posádky v tom místě opřel a je po signálu. Ten totiž lidským tělem neprojde.
Co se týká ruční GPS, já používám 276tku, tak si pamatuji že k výpadku či nepřesnosti docházelo pouze vloni na Elbě v úzkých vysokých zátokách. A dle mého názoru tomu hodně pomohlo mokré bimini nad ní. Také dost silná překážka pro GPS signál. To jsme fakt během kotvení mezi dvěma kotvami "běhali" až po břehu a alarm kotvy se spouštěl.
Alarm kotvy se musí zapínat (pokud já vím) v okamžiku spouštění kotvy. A už v té době mívám nastavený poloměr. Klidně o 10-15m víc, než uvažuji vypustit řetězu. Pro ten účel hážu kotvu tím způsobem, že nechám odmotat třeba na 10m až 15m řetězu a pak jen dám povel ke shození a zapínám alarm. Za dalšího odvíjení řetězu.
Pokud to nestihnu, skočím s GPS do vody, dopluji nad kotvu a aktivuji. Nebo člunem.
Hlídkování na kotvě nevedu. Pouze jednou v Řecku, ale tam jsme ujeli skoro o sto metrů a kotva opakovaně nedržela.
U palubního plotteru záleží dost na tom, kde má vyvedenou anténu. Pokud je na stěžeň, nemůže se stát, aby ztratil signál. Ale dost často, vlastně většinou, bývá ve formě takového malého bílého hříbku připevněná na zadním koši. Pak už stačí aby se některý člen posádky v tom místě opřel a je po signálu. Ten totiž lidským tělem neprojde.
Co se týká ruční GPS, já používám 276tku, tak si pamatuji že k výpadku či nepřesnosti docházelo pouze vloni na Elbě v úzkých vysokých zátokách. A dle mého názoru tomu hodně pomohlo mokré bimini nad ní. Také dost silná překážka pro GPS signál. To jsme fakt během kotvení mezi dvěma kotvami "běhali" až po břehu a alarm kotvy se spouštěl.
Alarm kotvy se musí zapínat (pokud já vím) v okamžiku spouštění kotvy. A už v té době mívám nastavený poloměr. Klidně o 10-15m víc, než uvažuji vypustit řetězu. Pro ten účel hážu kotvu tím způsobem, že nechám odmotat třeba na 10m až 15m řetězu a pak jen dám povel ke shození a zapínám alarm. Za dalšího odvíjení řetězu.
Pokud to nestihnu, skočím s GPS do vody, dopluji nad kotvu a aktivuji. Nebo člunem.
Hlídkování na kotvě nevedu. Pouze jednou v Řecku, ale tam jsme ujeli skoro o sto metrů a kotva opakovaně nedržela.
Zdravím.Letos o dovolené v chorvatsku jsem opětovně zkoušel kotevní alarm na GPS.Vše bylo v poho.Jenom nevím jestli by pískal,když by jsme opustili vytýčený kruh.Nezbylo na to času,protože jsme zůstali v kotvišti uvěznění tři dny ,kdy nám dávala zabrat silnější Bóra.Po prvním dnu kdy jsme se nehli z místa jsem to vypnul a hlídal ostatní lodě.Každou chvíli někdo kolem nás prosvištěl unášen větrem a to i v noci.Měli hlídání na háku.Příští sezonu se na to zaměřím.Mám Gps od Navmanu 5431i.Mám ji druhým rokem a stále s ní trošku bojuji.Je to asi tím ,že k ní je návod jen v angličtině a s tou si nerozumím.Takže při minulých pokusech z alarmem byla asi chyba ve mě.Namor
- koudy
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 73
- Registrován: ned zář 03, 2006 10:36 pm
- Reputace: 0
- Bydliště: Kladno
Ahoy všem,
Osobně používám dva alarmy, jeden na palubním ploteru a druhý na svým noťásku. Jelikož jsem měl jednou lod se kterou jsem plul asi 2 míle od břehu a palubní ploter mi ukazoval že jsem vlastně na souši, koupil jsem prográmek GP Anchor který pomocí GPS modulu hlídá polohu a v případě odjetí od požadované polohy o 20, 30, nebo 45 m spustí alarm. Pravda je že potřebujete noťas, program, modul, ale funguje naprosto perfektně. Prográmek jsem koupil www.ecsinvention.eu , pokud je někdo tak trošku hračička, tak mu to vřele doporučuju
Osobně používám dva alarmy, jeden na palubním ploteru a druhý na svým noťásku. Jelikož jsem měl jednou lod se kterou jsem plul asi 2 míle od břehu a palubní ploter mi ukazoval že jsem vlastně na souši, koupil jsem prográmek GP Anchor který pomocí GPS modulu hlídá polohu a v případě odjetí od požadované polohy o 20, 30, nebo 45 m spustí alarm. Pravda je že potřebujete noťas, program, modul, ale funguje naprosto perfektně. Prográmek jsem koupil www.ecsinvention.eu , pokud je někdo tak trošku hračička, tak mu to vřele doporučuju
- TashonkaWitko
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 828
- Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
- Reputace: 8
- Bydliště: Kurim u Brna CR
koudy píše:Ahoy všem,
Osobně používám dva alarmy, jeden na palubním ploteru a druhý na svým noťásku. Jelikož jsem měl jednou lod se kterou jsem plul asi 2 míle od břehu a palubní ploter mi ukazoval že jsem vlastně na souši, koupil jsem prográmek GP Anchor který pomocí GPS modulu hlídá polohu a v případě odjetí od požadované polohy o 20, 30, nebo 45 m spustí alarm. Pravda je že potřebujete noťas, program, modul, ale funguje naprosto perfektně. Prográmek jsem koupil www.ecsinvention.eu , pokud je někdo tak trošku hračička, tak mu to vřele doporučuju
Kotevni alarm umi napr OZI Explorer - myslim ze i verze Free.
Ahoj všem,
také používám alarm dublovaně. Jeden na zabudovaném GPS ploteru na lodi, ale protože nikdy nevím, jak se na něj můžuspolehnout, tak s sebou vozím ještě PDA s navigačním softwarem. Jeden z programů je GPS Sport Tracker, který funkci kotevního alarmu má a funguje docela spolehlivě. Je zdarma a zájemci ho najdou třeba na http://gpssporttracker.com/. Jen musím mít PDA blízko sebe, protože alarm není moc hlasitý. Zase ale nebudí ostatní z posádky
také používám alarm dublovaně. Jeden na zabudovaném GPS ploteru na lodi, ale protože nikdy nevím, jak se na něj můžuspolehnout, tak s sebou vozím ještě PDA s navigačním softwarem. Jeden z programů je GPS Sport Tracker, který funkci kotevního alarmu má a funguje docela spolehlivě. Je zdarma a zájemci ho najdou třeba na http://gpssporttracker.com/. Jen musím mít PDA blízko sebe, protože alarm není moc hlasitý. Zase ale nebudí ostatní z posádky

Já doporučuji a aktivně používám nonigps DRIFT ALARM [url=http://]popis[/url] oproti ozimu v poslední verzi kde si musíte udělat vlastní obrazovku .....
Lze zvolit zvuk a muzu rict ze pokud dobre nastvíte telefon tak to probudí i celou lod. Minulý týden se jednou osvedcilo ...
A ať drží
Lze zvolit zvuk a muzu rict ze pokud dobre nastvíte telefon tak to probudí i celou lod. Minulý týden se jednou osvedcilo ...
A ať drží
- lodnikladka
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 50
- Registrován: stř úno 04, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
to je dobrý,
díky,
a nevíte někdo o podobném programu který lze stáhnout na I Phone?
Lodní kladko,
už jsem to našela
http://itunes.apple.com/us/app/anchor-a ... 2917?mt=8#
a hned vyzkoušel,
za 10 dolazů k nezaplacení!
Vřele doporučuji
Kladková Vlaďka
díky,
a nevíte někdo o podobném programu který lze stáhnout na I Phone?
Lodní kladko,
už jsem to našela
http://itunes.apple.com/us/app/anchor-a ... 2917?mt=8#
a hned vyzkoušel,
za 10 dolazů k nezaplacení!
Vřele doporučuji
Kladková Vlaďka
Kotevní alarm
Ahoj, taky jsem se před týdnem vrátil z lodi. Úspěšně používám na kotvení alarm integrovaný v OZIEXPLORER. Program velmi slušný, freeverze a mapy se dají stáhnout myslím z ulozto.cz. K tomu mam 2 GPS moduly - jeden jede přes Bluetooth a druhy přes USB. Bluetooth je super, ale baterka v notasu odejde bohuzel dost rychle, budit se v noci a kvuli tomu zapinat invertor na nabiti se nechce
USB pripojeni je OK, vydrzi skoro celou noc a ten modul myslim od Navicomu je vzborny a citlivy. Mam ho vevnitr na kap.stolku a GPS jede jako nic. Honza

- mikepr
- nováček na fóru
- Příspěvky: 3
- Registrován: stř pro 03, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno venkov
Ahoj,
já používám vlastní navigačku Garmin GPSmap 60CSx samozřejmě včetně námořních map. Alarm tažení kotvy používám vždy pokud nejsem u mola (raději i na bóji). Jsem s tím velmi spokojen, ušetřilo mi to mnoho bezesných nocí.
U zabudovaných navigací se do toho ani nepouštím. Návod obvykle chybí a případné vyladění je dost o nervy.
Přeji klid na kotvě.
Mike
já používám vlastní navigačku Garmin GPSmap 60CSx samozřejmě včetně námořních map. Alarm tažení kotvy používám vždy pokud nejsem u mola (raději i na bóji). Jsem s tím velmi spokojen, ušetřilo mi to mnoho bezesných nocí.
U zabudovaných navigací se do toho ani nepouštím. Návod obvykle chybí a případné vyladění je dost o nervy.
Přeji klid na kotvě.
Mike
- hlawa
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 66
- Registrován: úte čer 05, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
alarm na kotvu
Taky přispěji svojí troškou do mlýna. Dva roky pracuji jako kapitán na katamaránu a mě se osvědčil obyčejný Garmin Etrex. Není noci na kotvě, aby jsem ho neměl u hlavy se zapnutým kotevním alarmem. Pokud hodně fouká, tak si ještě dávám pro jistotu budík vždy po dvou až třech hodinách....Dělám to tak, že nejprve zakotvím, pustím dostatečně kotevního řetězu, dám zpětný chod a natáhnu se po větru. Kotevní alarm nastavuji těsně před tím než jdu spát podle potřeby na 20 - 50 metrů. Pokud je stálý vítr a kotva drží, tak lod drží více méně na místě, ale mám jistotu, že při změně větru a tím pádem změně polohy lodi mě to vzbudí a já mohu ověřit, že mě to na nikoho nesnese, či případně nehodí na mělčinu. A samozřejmně pokud kotva povolí, tak mě to vzbudí.
Stalo se mi na Kanárských ostrovech, že mě budil alarm celou noc, protože jsme tahli kotvu po dně za noc celkem asi 200 metrů, ale jelikož v okolí nebyla žadná lod a ani překážka a mě se nechtělo překotvovat a víc řetězu jsem neměl, tak jsem se nechal budit celou noc
Přesunuto
alffa
díky
Stalo se mi na Kanárských ostrovech, že mě budil alarm celou noc, protože jsme tahli kotvu po dně za noc celkem asi 200 metrů, ale jelikož v okolí nebyla žadná lod a ani překážka a mě se nechtělo překotvovat a víc řetězu jsem neměl, tak jsem se nechal budit celou noc

Přesunuto

díky

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host