kdo z Vás dáváte loď do servisu, dejte si prosím pozor při vyzvedávání si lodi zpět ať nedopadnete jako já. Koupil jsem si z lásky k lodím (v mém případě motorové čluny) pro začátek motorák za několik set tisíc, který byl po prvním majiteli, bez jakéhokoliv poškození či škrábance. Protože jsem respektivě byl jsem naprostý laik co se týká servisování lodních motorů a navíc jsem kvůli zaměstnání ani neměl na vlastnoruční servisování (zazimování) čas, využil jsem po dva roky služeb firmy IMRAMOVSKÝ MARINE z Roudnice nad Labem. Nevím jaký kdo máte vztah k vlastní lodi, ale ta má je pro mne velká láska, miláček, opečovávám ji a starám se o ni jako o vlastní dítě. Ačkoliv se jako VMP plavím pouze tři roky a nemám žádné velké zkušenosti kupříkladu s kotvením atd. dávám si opravdu velký pozor, abych loď neodřel či nijak nepoškodil, což se mi doposut vždy podařilo jak u nás tak i na moři. Proto vás také potěší, když vám okolní lidé pochválí, jak pěknou loď máte a hlavně jak pěkně udržovanou (i v samotném servisu). O to víc vás naštve, když ji dáte do autorizovaného servisu, v mém případě Imramovský Marine, zaplatíte to, co si řeknou a oni vám ve finále loď poškodí. Poprvé se tak stalo při zapřahání podvalníku pomocí ještěrky, kdy se řetěz ještěrky zaril do boku lodi a vyrval kus gumy. Naštěstí jsem tomu byl přítomen, a tak mi bylo po několika omluvách přislíbeno, že to dají při další návštěvě dopořádku. Proto jsem zaskřípal zuby a zkousl to. Bohužel, závadu mi i přes několik urgencí neopravily, pouze jen nahrubo zabrousili a o slíbenem dovaření gumy a zacelení atd. ani slovo. No nevadí, dodělal jsem si to sám i když hliníková lišta je poškozena viditelně navždy. Po té proběhl další servis s následnou koupí nového starteru o jehož detailech se raději rozepisovat nebudu, snad jen, že člověka potěší, když necháte vyměnit za těžké peníze starter a servis vám garantuje, že je vše ok a vyzkoušeno, následně dáte loď na vodu a nenastartujete. No nic. Poslední kapkou bylo letošní zazimování. Loď jsem do výše zmiňované firmy odvezl a zhruba po týdnu byly práce hotovy. Měl jsem zrovna cestu do Prahy a tak jsem si loď vyzvedl na zpáteční cestě. K mé škodě byla už bohužel tma a mne nenapadlo si nějakým způsobem zkontrolovat stav lodi. Po příjezdu do garáže a rozsvícení jsem při letmém ohledání shledal, že na zadní části lodí na obvodové gumě, hliníkové liště a laminátu v okolíí, je cca 70cm soustava škrábanců a velmi hlubokých rýh. Upřímě řečeno, myslel jsem v tu chvíli, že pojedu zpět a někoho přizabiji. Koupíte si loď ve stavu 1A, jako naprostý zelenáč si dáváte bacha při dávání a vytahování do vody, kotvíte jako připosraní aby jste něco nepoškodili a pak dáte loď do autorizovaného servisu, kde vám ji již po druhé !!! poškodí. Při následném telefonátu, mi bylo samozřejmě s údivem sděleno, že ONI nic, že samozřejmě JÁ. Jsem vůl, že jsem loď přebíral za tmy a jsem tuplovaný vůl, že jsem si loď neohledal při předávání jak do servisu tak ze servisu. Za týden, když jsem loď šel umýt (kapitola sama o sobě je to, že loď dáte do servisu jako z alabastru a ze servisu si ji přivezete špinavou jako svini, u mě bohužel pokaždé !!!) tak jsem byl opět na mrtvici, když jsem na světle béžovém koberci v kokpitu oběvil černé špinavé stopy od nějakých bagančat a čistil je dobré dvě hodiny. Asi jsem opět vůl, že se do lodi přezouvám a i když chápu, že někdo to tak nedělá, pro autorizovaný servis, navíc za ceny které si účtují (nic proti - rád zaplatím, ale za dobře odvedenou práci) by toto měla být samozřejmost. Navíc u věcí několikaset tisícové hodnoty a věcí, u nichž je patrné, že si jich majitel hledí!!!. Závěrem tohoto elaborátu, bych chtěl ještě podotknout, že jsem firmě IMRAMOVSKÝ MARINE zasílal dopis, kde jsem se dožadoval alespoň nějakého vysvětlení, popřípadně omluvy. NIC. Vůbec NIC, žádná odpověď. Proto píši tento věřte mi, pro mne nechutný dopis, aby si případní zákazníci dali pozor a nedopadli jako já. Lempláctví, flinkové a a hovada bohužel ještě v ČR nevymřeli.



Zdeněk Jurašík
Teplice