Zkušenost: ECOS charter Šibenik a stav lodi B36 - Kotula

Varování před údajně špatnými firmami, špatné zkušenosti atd.

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
IvoK
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: stř črc 09, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Zkušenost: ECOS charter Šibenik a stav lodi B36 - Kotula

Příspěvekod IvoK » pát zář 07, 2012 2:52 pm

Zdravím všechny jachtaře a čtenáře fóra.

V posledních 2 týdnech srpna jsem měl půjčenou loď Bavaria 36 jménem Kotula z Ecosu z Šibeniku. Pokud bych to měl shrnout, vyhněte se jak lodi, tak i charteru. Na lodi se nám objevilo několik problémů z nichž nejvýznamnější byla závada na alternátoru zjištěná po 2 dnech plavby. Kontaktováním technika "Gabriela" jsem si s posádkou ale vůbec nepomohl, protože ač jsem dost naléhal, stále bylo jeho řešením ať jsme každý den v marině. Opravdu koncepční řešení. Jelikož nepomáhalo kontaktovat ani jeho nadřízeného, kontaktoval jsem Yachtnet o pomoc při řešení situace. Změna nastala až po jejich urgenci a mém štěstí kontaktování ředitele pobočky Ecosu v Šibeniku. Od té doby se věci měnily rychle a byl nám zaslán jak nový aleternátor tak nový bridge. Problém tak v Ecosu nebude ve vedení, ale v zaměstnancích.

Zjištěné závady:

1/ Vadný alternátor - jelikož servis na Korčule nezafungoval dle předpokladů, byl měněný vlastními silami na bójce. Bohužel pobočka poslal altík, který byl větší nežli původní i než počítal klínový řemen. Proto bylo nutné pomocí páky a 3 párů rukou jej správně umístit. Celý zbytek plavby jsem se modlil ať klínový řemen nemusíme měnit.

2/ GPS v kokpitu - jednalo se o sundavací model, kterému jednoho dne zcela odešly již tak obroušené kontakty. Výsledek - napájení drátku místo kontaktu. I přesto GPS předtím ani poté nebyla schopna zoom in na hodnotu pod 20 NM, tj. zoom na detailní mapy z karty. První dny s problémy zoomovala a pak přestala. Současnou polohu pomocí souřadnic však ukazuje :-)

3/ Kotevní vrátek - ať se zvýšily otáčky na neutrál či ne, kotevní vrátek při spouštění a zastavování vždy resetuje všechny přístroje v kokpitu. Příčinu jsme neodhalili a proudu měl vždy dostatek.

4/ Popraskaný trup v okolí kýlu + objevování a mizení vody pod podlážkou - Pronikání vody v okolí jednoho ze šroubů, který přidržuje kýl, a v okolí prasklin. Proč se voda ale také i ztrácela, to mi není jasné (bilge pump za tím nebyla). Asi s ní někdo v minulosti pěkně nejel na skalku.


Poučení pro ostatní:

1/ Zkrátka, B 36 Kotula rozhodně nebrat
2/ Zamyslet se nad využíváním ECOSu obecně.
Uživatelský avatar
Martin88
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 726
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Praha

Příspěvekod Martin88 » pát zář 07, 2012 3:17 pm

Kotula byla první loď, na které jsem před lety poprvé vyplul na moře.
Rok výroby byl tuším kolem 2002.Podle ostatních ohlasů na Ecos je vlastně zázrak,že ještě pluje.Obrázek
Uživatelský avatar
IvoK
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 76
Registrován: stř črc 09, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod IvoK » pát zář 07, 2012 4:00 pm

Martin88 píše:Kotula byla první loď, na které jsem před lety poprvé vyplul na moře.
Rok výroby byl tuším kolem 2002.Podle ostatních ohlasů na Ecos je vlastně zázrak,že ještě pluje.Obrázek


Martine88, Je to rok 2004. Letí to :-)
Uživatelský avatar
Martin88
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 726
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Praha

Příspěvekod Martin88 » pát zář 07, 2012 9:27 pm

leti to :) tak ja ji mel temer novou,byl to rijen 04 :D

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host