ne rozpojením vnitřního okruhu, ale už před termostatem. to funguje daleko daleko líp
u větších motorů to je výstup na vodní topení
SPRCHA NA MENŠÍ LODI
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
ne rozpojením vnitřního okruhu, ale už před termostatem. to funguje daleko daleko líp
u větších motorů to je výstup na vodní topení
když je boiler vejš, je to putna, jen je potřeba ho ( eventuelně )odvzdušnit.záleží na systému ohřevu, většinou se to odvzdušní samo, jen hlídat vodu v expanzi na motoru. pokud má otevřený systém ( fresch water ), tak je to docela a úplně jedno jedno
u větších motorů to je výstup na vodní topení
když je boiler vejš, je to putna, jen je potřeba ho ( eventuelně )odvzdušnit.záleží na systému ohřevu, většinou se to odvzdušní samo, jen hlídat vodu v expanzi na motoru. pokud má otevřený systém ( fresch water ), tak je to docela a úplně jedno jedno
- mkovi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 164
- Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
- Reputace: 4
- Bydliště: Plzeň
V motoru je chladicí voda s fridexem, takže okruh je oddělený. Nevím právě kterou hadici přerušit napojením bojleru. Nevíte někdo jak je to u motoru Vetus (11 hp) M2.C5?
Pořád přemýšlím i o bojleru ohřívaným vzduchem z topení. Běhalo by to v chladném počasí i když neběží motor a jen se topí. Při běhu motoru by bojler mohl běžet na el. Motor má alternátor 75A. Bohužel jsou jen 5litrů a to se mi zdá dost malé. Nevím jak je schopné topení vodu ohřát (a jestli se vzduch nebude moc ochlazovat a bude to ještě topit).
Pořád přemýšlím i o bojleru ohřívaným vzduchem z topení. Běhalo by to v chladném počasí i když neběží motor a jen se topí. Při běhu motoru by bojler mohl běžet na el. Motor má alternátor 75A. Bohužel jsou jen 5litrů a to se mi zdá dost malé. Nevím jak je schopné topení vodu ohřát (a jestli se vzduch nebude moc ochlazovat a bude to ještě topit).
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
vzhledem k množství vody, co cirkuluje přes výměník, nemůžeš ji prohnat všechnu boilerem. na to má boiler malé trubky ( průřezy ) a přehřál bys motor. Ideál je se napojit někde kolem hlavy motoru - před termostatem, a vracet na sací stranu cirkulačního čerpadla. kdyby byl třeba na hlavě odvzdušňovák, tak z něj - pokud není orig výstup. pro zpátečku udělat z kusu kovové trubky odbočku před cirkulačkou.
Re: SPRCHA NA MENŠÍ LODI
Ahoj,
já řeším trochu jiný problém. Chci sprchu uvnitř lodi. Koupelna má originál celovaničku z plastu, kde je nálitek pro drenážní otvor. Stačí vyvrtat díru a namontovat šroubení. Problém je že jsem si koupil studánku s čerpadlem a plovákem, ale dutiny v podlaze na místech kde by byl spád jsou tak mělké, že se nikam nevejde. Neřešil někdo toto?
já řeším trochu jiný problém. Chci sprchu uvnitř lodi. Koupelna má originál celovaničku z plastu, kde je nálitek pro drenážní otvor. Stačí vyvrtat díru a namontovat šroubení. Problém je že jsem si koupil studánku s čerpadlem a plovákem, ale dutiny v podlaze na místech kde by byl spád jsou tak mělké, že se nikam nevejde. Neřešil někdo toto?
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: SPRCHA NA MENŠÍ LODI
Daj tam bilge pumpu na ručné spínanie, proste ju spustíš vypínačom.
Re: SPRCHA NA MENŠÍ LODI
No už jsem to trochu pořešil. Nechci aby voda tekla do lodi. Udělal jsem z odpadní trubky tubus aby se vešel pod podlahu, sehnal malej plovák, kterej bude schopnej spínat relé k čerpadlu v 75 trubce. Ze sprchy to poteče do trubky a odtud to bude čerpadlo s impelerem vyhánět ven. Má to 1/2 hadičníky, takže by se to ani nemuselo ucpávat. Až pokročím, dám nějaký foto.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti