VHF ručka
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
- Stanislav
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 593
- Registrován: pát dub 25, 2008 2:00 am
- Reputace: 50
- Bydliště: moře
Tak mi to nedá a zcela mimo vysílačky reaguji na vzdechy. ČANY se snaží seč může a účastní se řady projednávání. Ale nemůžeme stíhat všechno. Děláme to ve svém volném čase a zadarmo. Problém je v tom že když chceš létat tak jsi v asociaci, jinak nelétáš. U lodí to tak není a tak si každý jede na vlastní triko. Tak že pánové, pláčete nad vlastní neochotou něco dělat.
- tkruska
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 558
- Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio
To je mi jasny, ze to delate ve svem volnem case, ale jde spis o to, ze zadost od jednotlivce vs. organizace je rozdil. Rad bych s tim pomohl nekomu kdo se v techto legislativnich vecech vyzna a uz vi jak na to.
Ale asi to znas i vasi asociace, ze je 90% clenu neaktivnich. To uz je problem jakehokoliv uskupeni.
Ale asi to znas i vasi asociace, ze je 90% clenu neaktivnich. To uz je problem jakehokoliv uskupeni.
- ondra
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 392
- Registrován: stř zář 12, 2007 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: soutok Labe s Vltavou
VHF Ručka - přihlášení
Právě přihlašuji ručku, jako druhou stanici na lodi. ČTU chce pro zapsání do osvědčení dalších 3000Kč za vystavení nového osvědčení. 

- lynx
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 3534
- Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
- Reputace: 417
- Bydliště: Praha
Ondro: Jseš si jistý, že to přihlášení potřebuješ?
V zemích, kde jsem se plavil, to není třeba. Fungují tam jiné modely:
- Ručka na lodi s pevnou stanicí se bere jako součást licence (nebo ji lze přihlásit extra, pokud nemá být provozována na jedné lodi – zdarma) – např. Velká Británie.
- Na ručku do výkonu 6 W není třeba mít licenci – např. Francie.
- Lze vyřídit krátkodobé nebo roční povolení – např. Finsko. (Cena ročního povolení je do 20 €.)
Pravda, nevím, jak je to v Chorvatsku nebo Řecku. V Turecku by to asi vůbec neřešili.
Pluješ s lodí v Česku? Pokud ne a provozuješ ji jen na moři, na ČTU bych se zvysoka...
Jejich politiku vůči jachtařům považuji za odírání!
V zemích, kde jsem se plavil, to není třeba. Fungují tam jiné modely:
- Ručka na lodi s pevnou stanicí se bere jako součást licence (nebo ji lze přihlásit extra, pokud nemá být provozována na jedné lodi – zdarma) – např. Velká Británie.
- Na ručku do výkonu 6 W není třeba mít licenci – např. Francie.
- Lze vyřídit krátkodobé nebo roční povolení – např. Finsko. (Cena ročního povolení je do 20 €.)
Pravda, nevím, jak je to v Chorvatsku nebo Řecku. V Turecku by to asi vůbec neřešili.
Pluješ s lodí v Česku? Pokud ne a provozuješ ji jen na moři, na ČTU bych se zvysoka...
Jejich politiku vůči jachtařům považuji za odírání!
- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 752
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
No tak jsem pročetl celé vlákno a musím konstatovat "ať žije byrokracie". Že existuje něco jako základní bezpečnost, to jde zcela mimo. Na charterových lodích, kam většina z nás jezdí tak na 1 - 2 týdny na dovolenou s partou příbuzných a známých, jsou zabudované RDS a ty jsou v kajutě. Tudíž jako dost často jediný člověk na lodi, který dokáže nejlépe ovládat loď, a to zejména za ztížených povětrnostních podmínek, je kapitán - a ten stojí u kormidla. Tudíž RDS v kajutě (přesněji v salonu) je nám na dvě věci, zejména ještě pak při plavbě na motor. A těžko na rekreační plavbě budeme někoho školit na obsluhu radiostanice, navíc ho honem učit třeba chorvatštinu a angličtinu (počasí v HR česky na VHF ještě něvysílají), aby nám po odvysílání počasí mohli přijít ke kormidlu reprodukovat, co nás případně čeká. Takže pak jediným rozumým řešením je ručka (vlastní, neregistrovaná) pověšená někde nad hlavou u kormidla (pozor - nikoli na konzoli kormidla v blízkosti kompasu, protože významně ovlivňuje kompas). Jedině tak neprošvihneme pravidelné hlášení počasí a hlavně v případě nepředvídaného zhoršení počasí či jiných důležitých informací hlášení SECURITE kdykoli během dne. Několik let jsem takto používal na poslech kanálu 16 u kormidla Midland Atlantis, než mi před týdnem odskákala od kormidla (jen jsem ji tam na chvilku odložil) do hloubky 6 m a i přes následnou koupel ve sladké vodě a vysušení na motoru to až tak úplně nerozdýchala (takže mám čerstvě novou podobnou Midland Pacific - schválena dle údaje na krabici i pro CZ). Bezpečnost moje a posádky je mi nad byrokratické prohřešky, kterých se tak dopouštím.
Ale chci se zeptat na věc související s ruční RDS (bez ATIS a MMSI). V návodu jsem se dočetl u ikony deštníku, že to "indikuje aktivovaný meteorologický kanál". Přiznám, se, že ani v nejmenším netuším, co to je, jak se to nastavuje, co se tam vysílá atd. - může někdo zkušenější mi to nějak laicky vysvětlit?
Díky předem.
Pavel.
Ale chci se zeptat na věc související s ruční RDS (bez ATIS a MMSI). V návodu jsem se dočetl u ikony deštníku, že to "indikuje aktivovaný meteorologický kanál". Přiznám, se, že ani v nejmenším netuším, co to je, jak se to nastavuje, co se tam vysílá atd. - může někdo zkušenější mi to nějak laicky vysvětlit?
Díky předem.
Pavel.
- lynx
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 3534
- Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
- Reputace: 417
- Bydliště: Praha
To mě zaujalo, tak jsem trochu hledal, abych si potvrdil svoji představu o tom, jak to funguje.
Existuje tzv. WEATHER (WX) BAND – rozsah radiových frekvencí, na kterých se vysílají předpovědi počasí a varování. Tvoje vysílačka je umí přijímat, a když zapneš příslušný režim, tak je monitoruje. V případě, že některá stanice začne vysílat weather report, vysílačka se automaticky přepne z námořních frekvencí (např. z kanálu 16) na příslušnou frekvenci a Ty uslyšíš předpověď nebo varování.
Našel jsem návod asi k jinému typu vysílačky, ale je to taky Midland:
http://www.buytwowayradios.com/products ... Manual.pdf – strany 11 a 12:
„WEATHER (WX) BAND RECEIVER
Your NAUTICO3 has a WEATHER (WX) BAND RECEIVER function,
to enable user to receive weather alert/reports from designated NOAA
stations. To turn the WEATHER (WX) RECEIVER on, press and hold
the MENU button for 3 seconds. The current WX CHANNEL and WX
BAND icon will appear on the display. Press the MENU button and the
buttons to select one of the 10 WX BAND channels. To confirm,
press the PTT button or press MENU to move to the next feature
setting.
To turn the WEATHER (WX) RECEIVER off, press and hold the
MENU button for 3 seconds. The current radio setting will be displayed
and the WX BAND icon will go off.
WEATHER (WX) ALERT
Your NAUTICO3 has a WEATHER (WX) ALERT function, to enable
user to automatically receive weather alert from designated NOAA
stations. To turn the WEATHER (WX) ALERT on, press the MENU
button twice while in WX Band. The display shows "AL", while on the
right an "oF" icon appears blinking. Select "on" by pressing the
buttons. To confirm, press the PTT button or press MENU. The radio
will return to WX BAND and the WX BAND icon will continue blinking.
If the radio receives a WX ALERT signal from a designated NOAA
station while on MARINE Band, the radio will beep for 10 seconds
while an "AL" and "In" icon appear on the display, after which will
automatically go to WX BAND. If any button is pressed during
beeping while on MARINE Band, the radio will automatically go to WX
BAND.
To turn the WEATHER (WX) ALERT off, press the MENU button twice
while in WX Band. The display shows "AL", while on the right an
"on" icon appears blinking. Select "oF" by pressing the buttons.
To confirm, press the PTT button or press MENU."
Weather radio: http://en.wikipedia.org/wiki/Weather_radio
Existuje tzv. WEATHER (WX) BAND – rozsah radiových frekvencí, na kterých se vysílají předpovědi počasí a varování. Tvoje vysílačka je umí přijímat, a když zapneš příslušný režim, tak je monitoruje. V případě, že některá stanice začne vysílat weather report, vysílačka se automaticky přepne z námořních frekvencí (např. z kanálu 16) na příslušnou frekvenci a Ty uslyšíš předpověď nebo varování.
Našel jsem návod asi k jinému typu vysílačky, ale je to taky Midland:
http://www.buytwowayradios.com/products ... Manual.pdf – strany 11 a 12:
„WEATHER (WX) BAND RECEIVER
Your NAUTICO3 has a WEATHER (WX) BAND RECEIVER function,
to enable user to receive weather alert/reports from designated NOAA
stations. To turn the WEATHER (WX) RECEIVER on, press and hold
the MENU button for 3 seconds. The current WX CHANNEL and WX
BAND icon will appear on the display. Press the MENU button and the
buttons to select one of the 10 WX BAND channels. To confirm,
press the PTT button or press MENU to move to the next feature
setting.
To turn the WEATHER (WX) RECEIVER off, press and hold the
MENU button for 3 seconds. The current radio setting will be displayed
and the WX BAND icon will go off.
WEATHER (WX) ALERT
Your NAUTICO3 has a WEATHER (WX) ALERT function, to enable
user to automatically receive weather alert from designated NOAA
stations. To turn the WEATHER (WX) ALERT on, press the MENU
button twice while in WX Band. The display shows "AL", while on the
right an "oF" icon appears blinking. Select "on" by pressing the
buttons. To confirm, press the PTT button or press MENU. The radio
will return to WX BAND and the WX BAND icon will continue blinking.
If the radio receives a WX ALERT signal from a designated NOAA
station while on MARINE Band, the radio will beep for 10 seconds
while an "AL" and "In" icon appear on the display, after which will
automatically go to WX BAND. If any button is pressed during
beeping while on MARINE Band, the radio will automatically go to WX
BAND.
To turn the WEATHER (WX) ALERT off, press the MENU button twice
while in WX Band. The display shows "AL", while on the right an
"on" icon appears blinking. Select "oF" by pressing the buttons.
To confirm, press the PTT button or press MENU."
Weather radio: http://en.wikipedia.org/wiki/Weather_radio
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
NOAA ma take meteodruzice ktere vysilaji obrazek oblacnosti. Takze nektere rucky to umi prijmout, ale je to potreba pripojit k PC a tam se to zobrazi. Nove jsou uz na vyssich kmitoctech a tak az ty stare skonci na rucce to chytit nepujde. Uz se tady o tom psalo, ta rucka musi take sirsi mezifrekvenci, to bezne rucky nemaji.
Nekolik lidi si koupilo prijimac primo na prijem NOAA a postavili anteny. Experimentoval jste s tim nekdo. Na kurzu OK to OK1MOW predvadel a tak to nekteri z vas videli v chodu.
Nekolik lidi si koupilo prijimac primo na prijem NOAA a postavili anteny. Experimentoval jste s tim nekdo. Na kurzu OK to OK1MOW predvadel a tak to nekteri z vas videli v chodu.
- Janch
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 85
- Registrován: pát kvě 03, 2013 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Posázaví
wx channels
Potvrzuju, weather channels nemají v menu stanice mimo USA význam (kmitočty jsou využity jinak). V USA provozuje NOAA síť VHF vysílačů na kopcích. Sice celé území není pokryté, ale to osídlenější ano. Jeden kmitočet obslouží několik okresů. Vysílají stále smyčku s hlášením, lokální předpovědí a výstrahami (speciální výstrahy mají ještě dodatečný subtón, který spustí na příslušně vybaveném prijímači červené světýlko), aby farmář, co má nejbližšího souseda 10km, věděl, jestli má vyrazit na vzdálené pole postříkat kukuřici nebo jít přivazovat a uklízet všechno, co by mohlo uletět. Rádia to nemusejí být nijak speciální, dá se koupit i rádiobudík s příslušným rozsahem, protože poslech výstrah je v zemi hurikánů a tornád dost populární nejen mezi farmáři. Pokud tedy člověk není u intenetu, kde to má animované a v barvičkách, že.
- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 752
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
Tak, čerstvě po návratu z Chorvatska doplním ještě jeden argument pro ruční VHF. Podotýkám, že je to z pozice charteristy, nikoli majitele lodě.
Opět se mi stalo, že zabudovaná lodní VHF buď mlčela, nebo na 16. kanále jsem si vyslechl info o tom, že na kanálech 7, 21, 23, atd. bude vysílána informace o počasí (nebo Pan-Pan, případně Securité - ono jich tento týden bylo v HR tak nějak požehnaně). Nicméně po přeladění na 21. nebo 23. kanál prostě ticho. A přitom na ruční VHF jsem ve stejném okamžiku hlášení slyšel, třeba ne úplně ve 100% kvalitě, ale slyšel. Někdy na 23. kanále líp než na 21., který byl dost zašuměný, nebo obráceně - už si nepamatuju přesně, kde to bylo lepší. Ale zarazilo mne, že jsem na lodní VHF neslyšel na 21. ani 23. kanále nic ani přesto, že jsem třeba kotvil na západním konci Hvaru v zátoce, z které jsem viděl přímo na Splitska vrata - předpokládám, že Radio Split bude mít vysílač někde poblíž. Tudíž jsem nebyl někde schovaný za ostrovem, kde by třeba signál nebyl (taky jsou taková místa). Takže na ruční VHF na lodi nedám dopustit. Další argumenty jsem uvedl v jiném příspěvku o pár výš.
Jinak za uplynulý týden speciálně jsem rád, že jsem ji měl, protože počasí občas nebylo idelání a informace z VHF byly velmi užitečné, i tak se mi podařilo při posledním kotvení díky prudkému zhoršení počasí odřít barvu na kormidle a na poslední chvíli zabránit horším následkům, ale to patří trochu jinam ...
Pavel.
Opět se mi stalo, že zabudovaná lodní VHF buď mlčela, nebo na 16. kanále jsem si vyslechl info o tom, že na kanálech 7, 21, 23, atd. bude vysílána informace o počasí (nebo Pan-Pan, případně Securité - ono jich tento týden bylo v HR tak nějak požehnaně). Nicméně po přeladění na 21. nebo 23. kanál prostě ticho. A přitom na ruční VHF jsem ve stejném okamžiku hlášení slyšel, třeba ne úplně ve 100% kvalitě, ale slyšel. Někdy na 23. kanále líp než na 21., který byl dost zašuměný, nebo obráceně - už si nepamatuju přesně, kde to bylo lepší. Ale zarazilo mne, že jsem na lodní VHF neslyšel na 21. ani 23. kanále nic ani přesto, že jsem třeba kotvil na západním konci Hvaru v zátoce, z které jsem viděl přímo na Splitska vrata - předpokládám, že Radio Split bude mít vysílač někde poblíž. Tudíž jsem nebyl někde schovaný za ostrovem, kde by třeba signál nebyl (taky jsou taková místa). Takže na ruční VHF na lodi nedám dopustit. Další argumenty jsem uvedl v jiném příspěvku o pár výš.
Jinak za uplynulý týden speciálně jsem rád, že jsem ji měl, protože počasí občas nebylo idelání a informace z VHF byly velmi užitečné, i tak se mi podařilo při posledním kotvení díky prudkému zhoršení počasí odřít barvu na kormidle a na poslední chvíli zabránit horším následkům, ale to patří trochu jinam ...
Pavel.
- toms
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 244
- Registrován: stř kvě 09, 2007 2:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nemá někdo zkušenost s ruční VHF radiostanicí Polmar NAVY 08? S ohledem na cenu pod 1400,-Kč se obávám kvality. Hledám radiostanicí na provoz na řekách, komunikace s komorami. Tato radiostanice by mi měla stačit a navíc mě zaujalo, že je na AA baterie což považuji za výhodu.
Jediné co jsem si všimnul, že stanice nemá odolnost proti vodě. Na moře by to chtělo, ale na řeku to tak nevadí.
https://www.eshop-yachtmeni.cz/polmar-navy-08/
Tomáš
Jediné co jsem si všimnul, že stanice nemá odolnost proti vodě. Na moře by to chtělo, ale na řeku to tak nevadí.
https://www.eshop-yachtmeni.cz/polmar-navy-08/
Tomáš
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Pavel63 píše:Tak, čerstvě po návratu z Chorvatska doplním ještě jeden argument pro ruční VHF. Podotýkám, že je to z pozice charteristy, nikoli majitele lodě.
Opět se mi stalo, že zabudovaná lodní VHF buď mlčela, nebo na 16. kanále jsem si vyslechl info o tom, že na kanálech 7, 21, 23, atd. bude vysílána informace o počasí (nebo Pan-Pan, případně Securité - ono jich tento týden bylo v HR tak nějak požehnaně). Nicméně po přeladění na 21. nebo 23. kanál prostě ticho. A přitom na ruční VHF jsem ve stejném okamžiku hlášení slyšel, třeba ne úplně ve 100% kvalitě, ale slyšel. Někdy na 23. kanále líp než na 21., který byl dost zašuměný, nebo obráceně - už si nepamatuju přesně, kde to bylo lepší. Ale zarazilo mne, že jsem na lodní VHF neslyšel na 21. ani 23. kanále nic ani přesto, že jsem třeba kotvil na západním konci Hvaru v zátoce, z které jsem viděl přímo na Splitska vrata - předpokládám, že Radio Split bude mít vysílač někde poblíž. Tudíž jsem nebyl někde schovaný za ostrovem, kde by třeba signál nebyl (taky jsou taková místa). Takže na ruční VHF na lodi nedám dopustit. Další argumenty jsem uvedl v jiném příspěvku o pár výš.
Jinak za uplynulý týden speciálně jsem rád, že jsem ji měl, protože počasí občas nebylo idelání a informace z VHF byly velmi užitečné, i tak se mi podařilo při posledním kotvení díky prudkému zhoršení počasí odřít barvu na kormidle a na poslední chvíli zabránit horším následkům, ale to patří trochu jinam ...
Pavel.
Na radiostanici bejva knoflik SQELCH to je umlcovac sumu a tak i snizuje citlivost, zkousel jsi s nim zatocit??? Nejvetsi citlvost to ma kdyz stanice sumi. To muze byt pricina. Bude to mit i rucka, U modernich stanic ten cudlik neni a nastavuje se to v menu. Bejva tak 5 stupnu.
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Beda píše:Pavel63 píše:Tak, čerstvě po návratu z Chorvatska doplním ještě jeden argument pro ruční VHF. Podotýkám, že je to z pozice charteristy, nikoli majitele lodě.
Opět se mi stalo, že zabudovaná lodní VHF buď mlčela, nebo na 16. kanále jsem si vyslechl info o tom, že na kanálech 7, 21, 23, atd. bude vysílána informace o počasí (nebo Pan-Pan, případně Securité - ono jich tento týden bylo v HR tak nějak požehnaně). Nicméně po přeladění na 21. nebo 23. kanál prostě ticho. A přitom na ruční VHF jsem ve stejném okamžiku hlášení slyšel, třeba ne úplně ve 100% kvalitě, ale slyšel. Někdy na 23. kanále líp než na 21., který byl dost zašuměný, nebo obráceně - už si nepamatuju přesně, kde to bylo lepší. Ale zarazilo mne, že jsem na lodní VHF neslyšel na 21. ani 23. kanále nic ani přesto, že jsem třeba kotvil na západním konci Hvaru v zátoce, z které jsem viděl přímo na Splitska vrata - předpokládám, že Radio Split bude mít vysílač někde poblíž. Tudíž jsem nebyl někde schovaný za ostrovem, kde by třeba signál nebyl (taky jsou taková místa). Takže na ruční VHF na lodi nedám dopustit. Další argumenty jsem uvedl v jiném příspěvku o pár výš.
Jinak za uplynulý týden speciálně jsem rád, že jsem ji měl, protože počasí občas nebylo idelání a informace z VHF byly velmi užitečné, i tak se mi podařilo při posledním kotvení díky prudkému zhoršení počasí odřít barvu na kormidle a na poslední chvíli zabránit horším následkům, ale to patří trochu jinam ...
Pavel.
Na radiostanici bejva knoflik SQELCH to je umlcovac sumu a tak i snizuje citlivost, zkousel jsi s nim zatocit??? Nejvetsi citlvost to ma kdyz stanice sumi. To muze byt pricina. Bude to mit i rucka, U modernich stanic ten cudlik neni a nastavuje se to v menu. Bejva tak 5 stupnu.
Cena stanice a kvalita....Mam ten Baofeng UV-5R, je to dvoupasmove stanice, umi i PMR a lodni kmitocet a uz jsem videl ze to nekdo nabizi pod 1000 Kc.
U tech rucek muze nastat problem, ze nejsou schvalene k provozu u nas. To stoji ranec.
Ja bych spis rekl, ze preladenim z 16tky ti vysilacka sama prepne na LO, tedy na slabsi vykon.
Zabudovane stanice tak byvaji nastavene.
A samozrejme, pokud mas prilis natocene sql, tak je to sice ciste ale snizujes citlivost prijmu. Takze pokud to jeste k tomu mas na LO, nedivil bych se, ze by nebylo slyset nebo ruzumet.
Rucka ma default jinak a navic nekdere z nich maji i mezi HI a LO i MEDIUM. A tak to hned nepada na LO.
Jiste,je treba vzit v potaz i udrzbu vedeni a pod., ale pokud jsi chytal hlaseni na 16, mel bych chytnout i ten zbytek.
Zabudovane stanice tak byvaji nastavene.
A samozrejme, pokud mas prilis natocene sql, tak je to sice ciste ale snizujes citlivost prijmu. Takze pokud to jeste k tomu mas na LO, nedivil bych se, ze by nebylo slyset nebo ruzumet.
Rucka ma default jinak a navic nekdere z nich maji i mezi HI a LO i MEDIUM. A tak to hned nepada na LO.
Jiste,je treba vzit v potaz i udrzbu vedeni a pod., ale pokud jsi chytal hlaseni na 16, mel bych chytnout i ten zbytek.
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
JJ v menu se necha u kazdeho kanalu nastavit, nejen vykon, ale subtony a jestli se necha vlest do menu a nekdo si s tim pohraje, je problem. Vykon nema s prijmem nic spolecneho, zapnuti subtonu ano. Take jde u kazdeho kanalu nastavit ten sqelch. Take stanici dokaze zarusit i zdroj NB, nebijecka mobilu atd. Ta rucka je od palubni site oddelena. Me treba VHF zrusi solarni regulator MPPT. Na HF neusi.
Mel jsi rucku, vyzkousel jsi na tech kanalech zavysilat a slysel jsi to na te lodni stanici?
Mel jsi rucku, vyzkousel jsi na tech kanalech zavysilat a slysel jsi to na te lodni stanici?
- Pavel63
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 752
- Registrován: stř črc 16, 2008 2:00 am
- Reputace: 44
- Bydliště: okr. Jihlava
Ahoj Beďo,
na 16. kanále byl příjem normální, ale na tuším 21. jsem chytil hlášení jen na ručce. Na lodní to ani nešpitlo (na tom samém kanále, jako ruční, funkci sqelch znám).
Problém je, že když budu mít svoji stanici, tak si ji naladím a vím, co tam mám. Na charterové lodi při přebírání nastavovat hloubkoměr (tj. najít manuál, prohrabat se na dané menu a správně nastavit) případně GPS a nebo VHF je trochu problém. Ale pokud vím, tak na předchozí dny na jiných místech ta lodní fungovala, tohle nebylo první den. Takže po upozornění na 16. kanále jsem přeladil a divil se, že nějak dlouho nevysílají a pak mne napadlo pustit ručku a tam byl příjem na stejném kanále normální. A už jsem se s tím setkal i o pár let dřív.
Podotýkám, že jsem to chytal na kanále, který je pro danou oblast, to už mne taky dostalo, že jsem se snažil chytit počasí v oblasti Zadar na kanálech pro Split a divil se, že nic neslyším (předchozí 2 roky jsem vyplouval z Trogiru)...
Pavel.
PS: Teď vozím 2 ručky, protože Midland Atlantic jsem před rokem utopil při kotvení u Splitskych vrat, po vylovení (z 5 m) jsme ji rozebrali a propláchli sladkou vodou a po vysušení funguje, ale např. jde ladit kanály jen tlačítkem nahoru a nikoli dolů (naštěstí to jede cyklicky), takže zkrátka na ni není 100% spoleh. Tak mám ještě Midland Pacific. Aspoň můžu mít pořád jednu na poslech u kormidla, když mi dojdou baterky.
na 16. kanále byl příjem normální, ale na tuším 21. jsem chytil hlášení jen na ručce. Na lodní to ani nešpitlo (na tom samém kanále, jako ruční, funkci sqelch znám).
Problém je, že když budu mít svoji stanici, tak si ji naladím a vím, co tam mám. Na charterové lodi při přebírání nastavovat hloubkoměr (tj. najít manuál, prohrabat se na dané menu a správně nastavit) případně GPS a nebo VHF je trochu problém. Ale pokud vím, tak na předchozí dny na jiných místech ta lodní fungovala, tohle nebylo první den. Takže po upozornění na 16. kanále jsem přeladil a divil se, že nějak dlouho nevysílají a pak mne napadlo pustit ručku a tam byl příjem na stejném kanále normální. A už jsem se s tím setkal i o pár let dřív.
Podotýkám, že jsem to chytal na kanále, který je pro danou oblast, to už mne taky dostalo, že jsem se snažil chytit počasí v oblasti Zadar na kanálech pro Split a divil se, že nic neslyším (předchozí 2 roky jsem vyplouval z Trogiru)...
Pavel.
PS: Teď vozím 2 ručky, protože Midland Atlantic jsem před rokem utopil při kotvení u Splitskych vrat, po vylovení (z 5 m) jsme ji rozebrali a propláchli sladkou vodou a po vysušení funguje, ale např. jde ladit kanály jen tlačítkem nahoru a nikoli dolů (naštěstí to jede cyklicky), takže zkrátka na ni není 100% spoleh. Tak mám ještě Midland Pacific. Aspoň můžu mít pořád jednu na poslech u kormidla, když mi dojdou baterky.
-
- radioamatér
- Příspěvky: 2300
- Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Jasne. Ja mam marine rucku z burzy za 300 kc, starodavnou Midland. Jinak mam vsechny stanice pro radioamatesky provoz a vetsina z nich umi i marine, nektere rozsirirene kdyz to bylo zablokovane. Ktera nema knoflik na SQELCH, tak se to nastavuje v menu, ma to asi 5 stupnu a pro kazdy kanal se to nastavuje zvlast. Muze se nastavit tech parametru vic. Treba subton, kdyz ho nekdo da a protistanice ne, tak se to neuslysi. Jedna rucka ma i tlacitko a po dobu zmacknuti to vyradi umlcovac sumu. Uz to tady popisovalo vic lidi ze se to stava, ale nikdo neodhalil proc. Ta antena na lodi by mela mit vetsi zisk, nez pendrek rucky.
Ty pobrezni stanice maji svuj WEB a tam maji seznam stanic a jake maji anteny, tam by se naslo co pouzivaji.
Ta pobrezni stanice ma pro kazdy kanal samostatnou stanici a antenu a nemusi mit stejny vykon a antenu.
Divne je ze to rucka brala a lodni ne. Spis by problem mel byt v nastaveni lodni stanice.
Na nejakem jachtarskem setkani jsme chteli udelat test dosahu s ruckou na pendrek a na magnetku na strese auta....ale nakonec zvitezil ....RUM.... a bylo po testu, nebyl strizlivej ridic.
Ty pobrezni stanice maji svuj WEB a tam maji seznam stanic a jake maji anteny, tam by se naslo co pouzivaji.
Ta pobrezni stanice ma pro kazdy kanal samostatnou stanici a antenu a nemusi mit stejny vykon a antenu.
Divne je ze to rucka brala a lodni ne. Spis by problem mel byt v nastaveni lodni stanice.
Na nejakem jachtarskem setkani jsme chteli udelat test dosahu s ruckou na pendrek a na magnetku na strese auta....ale nakonec zvitezil ....RUM.... a bylo po testu, nebyl strizlivej ridic.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host