Mazurská jezera - fotoreportáž
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- radektramp
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 48
- Registrován: sob pro 20, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- vasaditkavasa
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 92
- Registrován: ned kvě 23, 2010 2:00 am
- Reputace: 9
- Bydliště: Studénka
Mazury a spuštění lodě
Ahoj Jirko, moc pěkná reportáž, pro někoho kdo na Mazurách nikdy neplul perfetní návod, kde co hledat. Já jsem se byl na mazurách jen kouknout a až tam vyrazím s lodí, tak si vezmu z tvé cesty příklad a ponaučení a hlavně návod co navštívit
Chtěl bych se Tě zeptat, zda se dá v portu Ruiane-Nida spustit na vodu loď? Tedy jestli je tam nějaký zpevněný sjezd, či tam mají jeřáb pro tyto účely? A taky v případě sjezdu, jak je tento prudký? Ceny za užití sjezdu či jeřábu asi vědět nebudeš, viď?
Na stejnou otázku bych se chtěl ještě zeptat ohledně portu v PISZ?
Chystáš se na sraz v Sedlnicích?
Ahoj a vodu pod kýlem
Otázka je samozřejmě krom JIrky i pro ostatní námořníky, budu rád za každou radu a zkušenost

Chtěl bych se Tě zeptat, zda se dá v portu Ruiane-Nida spustit na vodu loď? Tedy jestli je tam nějaký zpevněný sjezd, či tam mají jeřáb pro tyto účely? A taky v případě sjezdu, jak je tento prudký? Ceny za užití sjezdu či jeřábu asi vědět nebudeš, viď?
Na stejnou otázku bych se chtěl ještě zeptat ohledně portu v PISZ?

Chystáš se na sraz v Sedlnicích?

Ahoj a vodu pod kýlem

Otázka je samozřejmě krom JIrky i pro ostatní námořníky, budu rád za každou radu a zkušenost

- bokal
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 528
- Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
- Reputace: 1
- Bydliště: Třinec
Mohu dát jeden tip na místo, kde se dá dobře spustit loď a taky nechat auto.
To místo se jmenuje Kamieň - je to malá osada na břehu jezera Bełdany asi 7km lesní cestou z města Ruciane-Nida na sever po levém břehu jezera.
Je tam autokemping, mají betonový slip, dříve i jeřáb, ale nic už o něm nepíšou.
Taky nechají parkovat v kempu za 12 PLN/den.
Za kempem je příjemná zátoka s písečným dnem, byla tam celkem teplá voda ke koupání cca 22-23 st.
byli jsme tam vícekrát a bylo vždy celkem hezky, koupali jsme se denně. Nebývá tam taková zima jako na baltu. Srovnal bych to s Lipnem.
Propluli jsme celou trasu od Ruciane-Nida a Piszu po Wegorzewo, na kanálech jsou jen dvě zdymadla, trasa sever-jih je cca 60km (a stejně zase zpátky). Týden je na to málo.
tady je odkaz:
http://kamien.org/portal/kamien,1.html
Kousek od toho kempu Kamieň vtéká krásná říčka Krutynia, dá se po ní plout na kajaku nebo člunu na veslech (zákaz motoru), je to přírodní rezervace, krásně meandrující nížinná řeka. Stojí za to.
To místo se jmenuje Kamieň - je to malá osada na břehu jezera Bełdany asi 7km lesní cestou z města Ruciane-Nida na sever po levém břehu jezera.
Je tam autokemping, mají betonový slip, dříve i jeřáb, ale nic už o něm nepíšou.
Taky nechají parkovat v kempu za 12 PLN/den.
Za kempem je příjemná zátoka s písečným dnem, byla tam celkem teplá voda ke koupání cca 22-23 st.
byli jsme tam vícekrát a bylo vždy celkem hezky, koupali jsme se denně. Nebývá tam taková zima jako na baltu. Srovnal bych to s Lipnem.
Propluli jsme celou trasu od Ruciane-Nida a Piszu po Wegorzewo, na kanálech jsou jen dvě zdymadla, trasa sever-jih je cca 60km (a stejně zase zpátky). Týden je na to málo.
tady je odkaz:
http://kamien.org/portal/kamien,1.html
Kousek od toho kempu Kamieň vtéká krásná říčka Krutynia, dá se po ní plout na kajaku nebo člunu na veslech (zákaz motoru), je to přírodní rezervace, krásně meandrující nížinná řeka. Stojí za to.
Ahoj,
v marině Wilkasy (3km od Gižycka) je betonový pozvolný, velmi pozvolný sjezd do vody (s kýlovkou bys musel zajet asi dost daleko, ale Mazury pro kýlovku asi nejsou vhodné).
Loni jsme platii parkování v oploceném, 24 hodin denně hlídaném areálu 10 PLN/den. Lze tam i postavit stan, myslím také cca 10 PLN, sprchy za cca 6 PLN. Přístup ochranky naprosto super - viz. http://www.www.jachting.info/modules.ph ... ic&p=80087
Měj se.
jarda
v marině Wilkasy (3km od Gižycka) je betonový pozvolný, velmi pozvolný sjezd do vody (s kýlovkou bys musel zajet asi dost daleko, ale Mazury pro kýlovku asi nejsou vhodné).
Loni jsme platii parkování v oploceném, 24 hodin denně hlídaném areálu 10 PLN/den. Lze tam i postavit stan, myslím také cca 10 PLN, sprchy za cca 6 PLN. Přístup ochranky naprosto super - viz. http://www.www.jachting.info/modules.ph ... ic&p=80087
Měj se.
jarda
- Divizna
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 146
- Registrován: sob dub 25, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Kladno
Re: Mazurská jezera - fotoreportáž
Jirka59 píše:Ahoj námořníci.
Začal jsem s plachtěním před 6 lety a to právě na Mazurách.
Přivedla mě k tomu sestra a švagr.
První loď typu BEZ jsme měli půjčenou od polských harcerů (obdoba našich skautů).
Trochu do ní teklo ale byla to krásná dovolená. A v dalších letech to už byl TES z "charteru".
Časem jsem si udělal VMP a dnes už jezdím na Mazury jako kapitán.
No a Mazury se pro mně staly srdeční záležitostí.
Takže jsem si dal práci a pro zájemce z řad námořníků jsem připravil fotografickou reportáž.
Najdete ji na :
Mazury - reportáž
Doufám že se vám bude líbit.
S pozdravem
Jirka
tak to je nádhera. Mazury mě lákají od dětských let kdy jsem pod stromeček dostal knížku Pan Auťák a Vinetou

- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2519
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 201
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
POLSKO 2011
Polské lodě :
Někdy při pohledu na zakotvené lodě v přístavišti Pasátu Líšťany konstatujeme, že se jedná o polskou marínu. Všechny lodě byly vyrobeny v Polsku, nebo postaveny dle návrhu polských konstruktérů. Jedná se o jezerní lodě, se spouštěcí ploutví s balastem ve dně. U těchto lodí je kladen důraz na velikost vnitřního prostoru při zachování vynikajících plavebních vlastností. Díky sklopné ploutvi umožňují přistávat u břehu a jsou snadněji přepravitelné. Jsou samozřejmě možnosti nakupovat lodě z jiných regionů, ale občas se jedná o lodě poněkud zastaralé s menším využitím vnitřního prostoru a leckdy s pevným kýlem, což je mimo moře nepraktické. Vlastnosti ploutvové lodi na moři jsme vyskoušeli při plavbě Kardamonu (Trim 26) z Děčína do Finska. Má-li ploutvová loď váhu přes 2 tuny zvládá i moře s horším počasím.
Někteří výrobci lodí v Polsku dosáhli vysoké úrovně a daří se jim úspěšně prodávat lodě po celé Evropě. Jedním z nových je firma NORTHMAN, která vyvinula a uvedla do výroby lodě od 21 až po 33 stop a se svými 100 zaměstnaci nestíhá plnit objednávky zákazníků.
NORTMANi nám nabídli týden testovat jejich čtyři plachetnice: MAXUS 21, MAXUS 24, MAXUS 28 a MAXUS 33 . Týden na Mazurách, lodě zdarma, kdo by to nevyužil .
Cesta :
V neděli vyráží tři samostatné skupiny z Plzně do Węgorzewa na Mazurských jezerech. Protože povezeme do Čech nového MAXUSe 28, naše skupina (Radim, Pavel a já) připojuje za Chevroleta 3,5 tunový přívěs . Parametry tažného vozidla jsou úchvatné. Širší „osobní“ auto na silnici nepotkáte osmiválec, 6 litrů obsah, palivo benzín. Odhadujeme jaké spotřeby dosáhneme, optimisti se blíží 20 l /100 km, pesimisti věří, že to nebude přes 30 litrů. Chvíli po začátku jízdy ručička otáčkoměru spadne dolů motor zhasne, ale auto táhne dál. Zapneme informační obrazovku a hele hybrid ! Z auta na benzín se na chvíli stal trolejbus. Postrkováni střídavě elektrikou a benzínem dosahujeme po 16 hodinách cíl-penzión Stará kovárna. Spotřeba 12 litrů /100 km . Vítěstvím moderních technologií je, že podobnou spotřebu vůz předvedl i při vlečení 3 tunové lodě zpět do Čech. Jako blbá se jeví cena vozu - 3,5 miliónu .
Mazurská jezera :
V pondělí dopoledne přebíráme lodě a hned při vyplutí si poprvé dopřáváme Mazurskou specialitu - sklápění stěžně. Lodě jsou na to připravené, teoreticky lze sklopit stěžen za jízdy a nepřerušovaně podjet překážku. Prakticky se pokaždé nějaké lanko zašprcne a lepší sklopit stěžeň v klidu dopředu.
Krajina krásná, obzor široký, lužní lesy, čistá voda, vítr plynulý, vodní plocha nekonečná. V květnu je sezóna na svém počátku. Lodě na vodě skoro žádné, restaurace fukční, ceny mravné, jazyk domorodců srozumitelný, počasí slunečné. V restauracích si objednáváme místní rybí speciality.
Mazury mají pouze dva problémy.
První – vzdálenost kterou musíte ujet. Z Plzně je to 1200 km a v Polsku po špatných cestách.
Druhý – komáři. Byli sice takoví mátožní, většina neměla vysokofrekvenční pohon a nepískala. Ale bylo jich hodně a ještě víc .
Lodě :
MAXUS 33 – uvnitř prostorná regulerní chata na vodě. Zkoušel jsem jízdu na motor . Zabudovaný přívěsný motor 25 koní s lodí slušně manévruje. Loď je to veliká na nějakou častější přepravu nelze pomýslet.
MAXUS 28 - na této lodi jsem plul s Radimem celý týden. Přední a zadní kajuta oddělená, prostorná sanitární buňka. Loď právě tak těžká aby bylo možné je přepravovat na 3,5t vleku . Pozor šířka 2,95 m. Velmi obratná a nejrychlejší z testovaných lodí.
MAXUS 24 – asi favorit pro většinu zájemců. Přesně to co potřebuje jachtař v Čechách. Rozměrově bohatě vyhovuje pro rodinou plavbu a bez problému transportovatelná.
MAXUS 21 – můj favorit. Snadno transportovatelná loď dlouhá pouze 6,2 m se sanitární buňkou, ohromným kokpitem, velikým dvojlůžem v zadní části a dalšími 4 lůžky . Pochopitelně konstruktér šestimetrové lodi musí jít do kompromisu a to v MAXUSu-21 znamená, že sanitární buňka je subtilní a prostor mezi schůdky a ploutvovou skříní je malý. Jedná se o rychlou loď. Péťa s Pavlem proháněli všechny ostatní lodě a nestačili pouze na MAXUS 28. Tvarová stabilita je díky šířce zadní části trupu vynikající.
Všechny lodě mají vysoké řemesné zpracování, jsou esteticky na výši a jsou jezdivé a pohodlné. Firma odolává objednávkám na prodej pouze skořepin, protože výsledek amatérské dostavby by mohl být antireklamou pro lodě MAXUS .
V pátek končíme předáním lodí. Dvě auta odjíždí. Naše skupina zůstává, protože na lodi kterou vezeme do Čech musí ještě přes noc pracovat. Ráno v 9 hodin je na dvoře výrobního závodu zakurtovaná loď připojujeme jí za Chevroleta a vyrážíme na dlouhou cestu zpět. Po 24 hodinách nonstop jízdy jsme doma.
sepsat TRIM
Celé fotoalbum zde
Polské lodě :
Někdy při pohledu na zakotvené lodě v přístavišti Pasátu Líšťany konstatujeme, že se jedná o polskou marínu. Všechny lodě byly vyrobeny v Polsku, nebo postaveny dle návrhu polských konstruktérů. Jedná se o jezerní lodě, se spouštěcí ploutví s balastem ve dně. U těchto lodí je kladen důraz na velikost vnitřního prostoru při zachování vynikajících plavebních vlastností. Díky sklopné ploutvi umožňují přistávat u břehu a jsou snadněji přepravitelné. Jsou samozřejmě možnosti nakupovat lodě z jiných regionů, ale občas se jedná o lodě poněkud zastaralé s menším využitím vnitřního prostoru a leckdy s pevným kýlem, což je mimo moře nepraktické. Vlastnosti ploutvové lodi na moři jsme vyskoušeli při plavbě Kardamonu (Trim 26) z Děčína do Finska. Má-li ploutvová loď váhu přes 2 tuny zvládá i moře s horším počasím.
Někteří výrobci lodí v Polsku dosáhli vysoké úrovně a daří se jim úspěšně prodávat lodě po celé Evropě. Jedním z nových je firma NORTHMAN, která vyvinula a uvedla do výroby lodě od 21 až po 33 stop a se svými 100 zaměstnaci nestíhá plnit objednávky zákazníků.
NORTMANi nám nabídli týden testovat jejich čtyři plachetnice: MAXUS 21, MAXUS 24, MAXUS 28 a MAXUS 33 . Týden na Mazurách, lodě zdarma, kdo by to nevyužil .
Cesta :
V neděli vyráží tři samostatné skupiny z Plzně do Węgorzewa na Mazurských jezerech. Protože povezeme do Čech nového MAXUSe 28, naše skupina (Radim, Pavel a já) připojuje za Chevroleta 3,5 tunový přívěs . Parametry tažného vozidla jsou úchvatné. Širší „osobní“ auto na silnici nepotkáte osmiválec, 6 litrů obsah, palivo benzín. Odhadujeme jaké spotřeby dosáhneme, optimisti se blíží 20 l /100 km, pesimisti věří, že to nebude přes 30 litrů. Chvíli po začátku jízdy ručička otáčkoměru spadne dolů motor zhasne, ale auto táhne dál. Zapneme informační obrazovku a hele hybrid ! Z auta na benzín se na chvíli stal trolejbus. Postrkováni střídavě elektrikou a benzínem dosahujeme po 16 hodinách cíl-penzión Stará kovárna. Spotřeba 12 litrů /100 km . Vítěstvím moderních technologií je, že podobnou spotřebu vůz předvedl i při vlečení 3 tunové lodě zpět do Čech. Jako blbá se jeví cena vozu - 3,5 miliónu .

Mazurská jezera :
V pondělí dopoledne přebíráme lodě a hned při vyplutí si poprvé dopřáváme Mazurskou specialitu - sklápění stěžně. Lodě jsou na to připravené, teoreticky lze sklopit stěžen za jízdy a nepřerušovaně podjet překážku. Prakticky se pokaždé nějaké lanko zašprcne a lepší sklopit stěžeň v klidu dopředu.
Krajina krásná, obzor široký, lužní lesy, čistá voda, vítr plynulý, vodní plocha nekonečná. V květnu je sezóna na svém počátku. Lodě na vodě skoro žádné, restaurace fukční, ceny mravné, jazyk domorodců srozumitelný, počasí slunečné. V restauracích si objednáváme místní rybí speciality.
Mazury mají pouze dva problémy.
První – vzdálenost kterou musíte ujet. Z Plzně je to 1200 km a v Polsku po špatných cestách.
Druhý – komáři. Byli sice takoví mátožní, většina neměla vysokofrekvenční pohon a nepískala. Ale bylo jich hodně a ještě víc .
Lodě :
MAXUS 33 – uvnitř prostorná regulerní chata na vodě. Zkoušel jsem jízdu na motor . Zabudovaný přívěsný motor 25 koní s lodí slušně manévruje. Loď je to veliká na nějakou častější přepravu nelze pomýslet.

MAXUS 28 - na této lodi jsem plul s Radimem celý týden. Přední a zadní kajuta oddělená, prostorná sanitární buňka. Loď právě tak těžká aby bylo možné je přepravovat na 3,5t vleku . Pozor šířka 2,95 m. Velmi obratná a nejrychlejší z testovaných lodí.

MAXUS 24 – asi favorit pro většinu zájemců. Přesně to co potřebuje jachtař v Čechách. Rozměrově bohatě vyhovuje pro rodinou plavbu a bez problému transportovatelná.

MAXUS 21 – můj favorit. Snadno transportovatelná loď dlouhá pouze 6,2 m se sanitární buňkou, ohromným kokpitem, velikým dvojlůžem v zadní části a dalšími 4 lůžky . Pochopitelně konstruktér šestimetrové lodi musí jít do kompromisu a to v MAXUSu-21 znamená, že sanitární buňka je subtilní a prostor mezi schůdky a ploutvovou skříní je malý. Jedná se o rychlou loď. Péťa s Pavlem proháněli všechny ostatní lodě a nestačili pouze na MAXUS 28. Tvarová stabilita je díky šířce zadní části trupu vynikající.

Všechny lodě mají vysoké řemesné zpracování, jsou esteticky na výši a jsou jezdivé a pohodlné. Firma odolává objednávkám na prodej pouze skořepin, protože výsledek amatérské dostavby by mohl být antireklamou pro lodě MAXUS .
V pátek končíme předáním lodí. Dvě auta odjíždí. Naše skupina zůstává, protože na lodi kterou vezeme do Čech musí ještě přes noc pracovat. Ráno v 9 hodin je na dvoře výrobního závodu zakurtovaná loď připojujeme jí za Chevroleta a vyrážíme na dlouhou cestu zpět. Po 24 hodinách nonstop jízdy jsme doma.
sepsat TRIM
Celé fotoalbum zde
- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2519
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 201
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Problém to není, musíš popustit hlavní plachtu, povolit kiking a ráhno natočit hodně do boku, abys nezlomil spíry, používali jsme to jen pokud podjíždíš jen jeden most. Pokud pluješ kanálem, je lepší sundat plachtu i ráhno (tak to doporučují Poláci) protože Ti plachta překáží ve výhledu, nebo pokud fouká silný vítr.
- Jirka_TEC_Tce
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
- Finn
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 545
- Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 16
- Bydliště: Penčice
Zdenka, moje plavčice vytvořila malou fotoreportáž z Mazur, tak dávám možnost na přečtení.
Je tady: http://files.uloziste.com/52780802efc6e ... 202011.pdf
Je tady: http://files.uloziste.com/52780802efc6e ... 202011.pdf
- sucri
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 177
- Registrován: stř zář 30, 2009 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Kunín,okr. N. Jičín
Ahoj Finne,
moc pěkná a poučná reportáž,to jste si užili krásnou a dobrodružnou plavbu.Taky se na Mazury chystám,jen zatím nemužu svoji strojnici přemluvit k plavbě.Určitě ji Tvoji reportáž ukážu,ať vidí,jak je tam krásně.Možná,kdyby se domluvila spoluplavba více lodí,bylo by to veselejší.Třeba to vyjde.Prosím tě,nenajdeš ještě fotku trabisportu,plánuji si stvořit nějakou malou kajutku,ale fotky na foru už nemužu najít.Samozřejmě,pokud Ti to nebude vadit.
zdravím Mirek
moc pěkná a poučná reportáž,to jste si užili krásnou a dobrodružnou plavbu.Taky se na Mazury chystám,jen zatím nemužu svoji strojnici přemluvit k plavbě.Určitě ji Tvoji reportáž ukážu,ať vidí,jak je tam krásně.Možná,kdyby se domluvila spoluplavba více lodí,bylo by to veselejší.Třeba to vyjde.Prosím tě,nenajdeš ještě fotku trabisportu,plánuji si stvořit nějakou malou kajutku,ale fotky na foru už nemužu najít.Samozřejmě,pokud Ti to nebude vadit.
zdravím Mirek
- Finn
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 545
- Registrován: stř úno 21, 2007 1:00 am
- Reputace: 16
- Bydliště: Penčice
Libore, tak nahrnul jsem to ještě ve wordu sem: http://www.uloz.to/uploaded/1811481077/ ... orm-submit
Není tam žádný heslo, takže volný přístup, jen je potřeba opsat ten kód v rámečku.
Ostatním odpovím po neděli. Dnes po obědě odjíždím do Mariazellu na lyže.
Zdraví Finn.
Není tam žádný heslo, takže volný přístup, jen je potřeba opsat ten kód v rámečku.
Ostatním odpovím po neděli. Dnes po obědě odjíždím do Mariazellu na lyže.
Zdraví Finn.
- Jirka_TEC_Tce
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím Vás, mám objednanou loď v posledním květnovém týdnu v Ruciane -Nida a chtěl bych se poptat na cestu. Jsem z Teplic, pojedu určitě přes Německo, ale dál nevím, zda je lepší jet přes Wroclaw nebo uhnout až před Berlínem na Waršawu (placený úsek dálnice) a dále, je-li lepší jet Waršavou nebo ji objet. Díky za rady, zdravím, Jirka
- geronimo
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2519
- Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
- Reputace: 201
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Já jezdím přez Náchod, Wroclaw objedu po obchvatu, po 25 na Kalisz, Konin, Inowroclav, pak Toruň, po 16 Olsztyn, Mragowo, Gizycko. Pár úseků to trochu drncá, hlavně po městech (tam mají opravené kostely, ale ne silnice), ale zlepšuje se to. Obchvaty měst se budují. Přijde mi to lepší, než po D1 do Brna, Ostrava, Waršava.(i to jsem několikrát jel).
http://www.mapy.cz/s/34Ce
http://www.mapy.cz/s/34Ce
Jirka_TEC_Tce píše:Zdravím Vás, mám objednanou loď v posledním květnovém týdnu v Ruciane -Nida a chtěl bych se poptat na cestu. Jsem z Teplic, pojedu určitě přes Německo, ale dál nevím, zda je lepší jet přes Wroclaw nebo uhnout až před Berlínem na Waršawu (placený úsek dálnice) a dále, je-li lepší jet Waršavou nebo ji objet. Díky za rady, zdravím, Jirka
Jestli můžu poradit, tak po loňské zkušenosti kdy jsem absolvoval několikrát cestu z Litoměřic do Lodže pro loď, tak v Drážďanech uhnout na Wroclaw a potom na Varšavu. Platit za kus dálnice Poznaně, platí se za cca 10-15 km úseky, nemá cenu.
- Jirka_TEC_Tce
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti