Jaguar 25 - Sanru
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1812
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
No je možný že se to prohýbat bude, to se ještě vyzkouší až na vlek posadíme loď a budem posouvat nápravu aby jsme na oj dostali potřebnou váhu. Pak se vyzkouší o prodlužování oje. Není problém tam dát silnější stěnu, třeba 5mm, nebo vložit trubku jako výztuž.
Důležitý je, že se ten profil 60x60x3 při vaření nijak nezkroutil, na to že jsme to vařili defakto na koleně. Ono tedy celej rám je krásně rovnej.
Až na tom bude posazená loď tak ještě dondáme příďovej doraz a boční navádění, aby byla poloha lodi jasně daná. No a pod kýly dřevěný podložky.
Důležitý je, že se ten profil 60x60x3 při vaření nijak nezkroutil, na to že jsme to vařili defakto na koleně. Ono tedy celej rám je krásně rovnej.
Až na tom bude posazená loď tak ještě dondáme příďovej doraz a boční navádění, aby byla poloha lodi jasně daná. No a pod kýly dřevěný podložky.
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1812
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Takže jsem byl s lodí na váze a je jí slušná porce, hmotnost samotné lodi s výbavou - bez osobních věcí a dalších volovin na dovolenou je 2840kg.
Motůrek si pěkně přede, pod plachtama taky supr, i když ty už mají své nejlepší léta zasebou, ale na orlíku ještě něco odslouží. Zkoušeli jsme hlavní plachtu + kosatku - to je kombinace do silnějšího větru - a jelikož nám o dovolené foukalo pomálu, tak jsem pak kosatku vyměnil za genu (ta má spodní lík 5m - končí cca 25cm před koncem kajuty) a to se nám zrovna dost rozfoukalo a ta už s lodí slušně cvičí - zatím jsme při stoupání na vítr dosáhly 5uzlů a v poryvech už se začla hodně naklánět - takže na příští rok budu muset předělat rolfok na tyčovej, aby se dala gena refovat. Kosatka samotná je na loď moc malá a dlouho trvá než se loď rozjede a reaguje na kormidlo. Samotná hlavní plachta se osvědčila při pohodový plavbě v silnym větru kdy loď pluje sice pomalu, ale bez náklonů a jelikož máme na lodi 2letýho plavčíka, tak se to někdy hodí.
Motor jsme taky dostatečně ozkoušeli, na volnoběh (800ot) dělá kolem 2uzlů, na 1100ot což jezdí nejčastěji jsou to 3uzle a na plnej plyn - 3000ot je to cca 5,5uzle - možná by šlo i rychleji, ale musela by se nechat dýl rozjet a to se mi moc nechtělo, protože při plnym plynu se za lodí zvedaj na plachetnici celkem slušný vlny.
Jinak motor ač dvouválec dost vibruje, při 2000 - 2200ot vibrace znatelně ustanou a slušně to upaluje, ale zas je pak dost hlučnej, hlavně tedy uvnitř lodi, v kokpitu se to dá v pohodě. Spotřeba mi vychází do 1,5litru na hodinu plavby.
Koncem srpna čeká motor delší prověrka, chcem zkusit doplout do Týna - nebo kam to půjde a kus po Otavě, takže bude motor v zápřahu.
Spodem do lodi nikde neteče, to už jsme vyzkoušeli, vrchem to se ještě uvidí - až nám na vodě zaprší
Akorát jsem zjistil že je loď - podle vnitřních postelý - zakloněná dozadu takže si budu muset ještě pohrát s přesunem nějakých věcí a na příští rok přijde do přídě ještě 100litrová nádrž na vodu, tak se to snad zlepší. Ono motor je více vzadu a větší než tam originál patří, vedle něj nádrž a baterka, kotva taky na zádi, + nějaký další věci v úložňáku a příď prázdná.
Motůrek si pěkně přede, pod plachtama taky supr, i když ty už mají své nejlepší léta zasebou, ale na orlíku ještě něco odslouží. Zkoušeli jsme hlavní plachtu + kosatku - to je kombinace do silnějšího větru - a jelikož nám o dovolené foukalo pomálu, tak jsem pak kosatku vyměnil za genu (ta má spodní lík 5m - končí cca 25cm před koncem kajuty) a to se nám zrovna dost rozfoukalo a ta už s lodí slušně cvičí - zatím jsme při stoupání na vítr dosáhly 5uzlů a v poryvech už se začla hodně naklánět - takže na příští rok budu muset předělat rolfok na tyčovej, aby se dala gena refovat. Kosatka samotná je na loď moc malá a dlouho trvá než se loď rozjede a reaguje na kormidlo. Samotná hlavní plachta se osvědčila při pohodový plavbě v silnym větru kdy loď pluje sice pomalu, ale bez náklonů a jelikož máme na lodi 2letýho plavčíka, tak se to někdy hodí.
Motor jsme taky dostatečně ozkoušeli, na volnoběh (800ot) dělá kolem 2uzlů, na 1100ot což jezdí nejčastěji jsou to 3uzle a na plnej plyn - 3000ot je to cca 5,5uzle - možná by šlo i rychleji, ale musela by se nechat dýl rozjet a to se mi moc nechtělo, protože při plnym plynu se za lodí zvedaj na plachetnici celkem slušný vlny.
Jinak motor ač dvouválec dost vibruje, při 2000 - 2200ot vibrace znatelně ustanou a slušně to upaluje, ale zas je pak dost hlučnej, hlavně tedy uvnitř lodi, v kokpitu se to dá v pohodě. Spotřeba mi vychází do 1,5litru na hodinu plavby.
Koncem srpna čeká motor delší prověrka, chcem zkusit doplout do Týna - nebo kam to půjde a kus po Otavě, takže bude motor v zápřahu.
Spodem do lodi nikde neteče, to už jsme vyzkoušeli, vrchem to se ještě uvidí - až nám na vodě zaprší

Akorát jsem zjistil že je loď - podle vnitřních postelý - zakloněná dozadu takže si budu muset ještě pohrát s přesunem nějakých věcí a na příští rok přijde do přídě ještě 100litrová nádrž na vodu, tak se to snad zlepší. Ono motor je více vzadu a větší než tam originál patří, vedle něj nádrž a baterka, kotva taky na zádi, + nějaký další věci v úložňáku a příď prázdná.
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1812
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Takže pokračuju ve stavbě vleku, pořád ještě nejsem rozhodnutej, jestli ho časem nebudu přihlašovat, tak jsem ještě na rámu udělal pár úprav, na boční nosníky jsem navařil reling a v přední části oje dal ještě příčku, která spojuje všechny tři podélné nosníky za uvažovanou nájezdovkou, kdybych jí chtěl časem osadit. No a rám nechal žárově nazinkovat. Hmotnost rámu před zinkováním je 190 kg.
Teď mám ještě na dílně rozpůlenou nápravu, kterou musím o 94cm rozšířit.
A ještě dovyztužit vysouvací oj, na to už tu mám materiál, tak snad to do konce týdne dodělám, páč příští týden bych už rád ven z vody.

Teď mám ještě na dílně rozpůlenou nápravu, kterou musím o 94cm rozšířit.
A ještě dovyztužit vysouvací oj, na to už tu mám materiál, tak snad to do konce týdne dodělám, páč příští týden bych už rád ven z vody.
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1812
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Jo, je to zatím jednonápravový, nebržděný, neodpružený manipulák - tahat to bude traktor a jen ven z vody a kousek na zimoviště. Náprava je z traktorovýho vleku, jednoosej dělám proto, že na zimovišti potřebuju loď otočit na omezenym prostoru a ručně.
Do budoucna, pokud budu mít vhodný auto na tažení tak bych osadil dvě nápravy a nájezdovou brzdu, rampu se světlama a přihlásil bych ho jako stavbu. Ale kdo ví co za pár let bude a jestli k tomu vůbec dojde.
Do budoucna, pokud budu mít vhodný auto na tažení tak bych osadil dvě nápravy a nájezdovou brzdu, rampu se světlama a přihlásil bych ho jako stavbu. Ale kdo ví co za pár let bude a jestli k tomu vůbec dojde.
- tkruska
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 558
- Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio
Pekna konstrukce. Co budes mit vlastne ve predu za otocne kolecko, kdyz to chces otocit rucne?
Pri tehle vaze lodi to bude chtit neco fakt velkeho. Ty bezna kolecka se ti zabori do hliny, pac aby se ti to neprevazilo dozadu, budes muset presunout nejake ty desitky kg na predek. I ta moje dvounaprava byla celkem vratka a rucne bych to neotocil na trave ani nahodou, max. na betonu.
No pro me predstava prevazet nejak casteji 3tunovou kylovou lod + k tomu cca 600kg prives.... to chce poradny koule
Pri tehle vaze lodi to bude chtit neco fakt velkeho. Ty bezna kolecka se ti zabori do hliny, pac aby se ti to neprevazilo dozadu, budes muset presunout nejake ty desitky kg na predek. I ta moje dvounaprava byla celkem vratka a rucne bych to neotocil na trave ani nahodou, max. na betonu.
No pro me predstava prevazet nejak casteji 3tunovou kylovou lod + k tomu cca 600kg prives.... to chce poradny koule

- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1812
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Vepředu bude větší kolečko od karavanu, alespoň prozatím, na příští rok tam udělám kolo od auta. Ten vlek bude tížit dopředu tak 70kg, vzadu bude pro jistotu opěrná noha, aby to nemohlo padnout dozadu (už jsem to u jedný lodě zažil a nic moc a ta měla jen 800kg).
Já se s vlekem jezdit nebojím, když je rozumný auto a člověk přemejšlí. A já to budu mít o asi 20čísel níž než jsi měl ty, tak to bude znát. Jinak na častý ježdění by se mi líbil točnicovej vlek - řiditelná přední náprava, ale to bych už byl pak přes 3,5t, jsou ty vleky moc těžký.
Ale příštích cca 5let beztak nebudu mít auto kterým bych to mohl tahat, tak to jsou jen úvahy.
Já se s vlekem jezdit nebojím, když je rozumný auto a člověk přemejšlí. A já to budu mít o asi 20čísel níž než jsi měl ty, tak to bude znát. Jinak na častý ježdění by se mi líbil točnicovej vlek - řiditelná přední náprava, ale to bych už byl pak přes 3,5t, jsou ty vleky moc těžký.
Ale příštích cca 5let beztak nebudu mít auto kterým bych to mohl tahat, tak to jsou jen úvahy.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
mě vlek na rovině tlačí na kouli cca 80 kg. Na sjezdu do vody ale má snahu převracet se dozadu. Bacha na to.
Přední kolečko nepoužívej. Já ho tam mam a musim to předělat na normální kolo (rezervu). Když taham vlek z vody, tak příď už je na vleku, ale záď lodě ještě pořád plave. Takže to asi pěknou silou tlačí na to přední kolečko a je to na něm vidět.
Mam pak starosti na dlážděnym sjezdu. navíc je to kolečko celý pokroucený.
Když budeš používat to přední kolo, tak bych se vůbec nebál tý tvojí vysouvací oje. Měla by to vydržet.
Přední kolečko nepoužívej. Já ho tam mam a musim to předělat na normální kolo (rezervu). Když taham vlek z vody, tak příď už je na vleku, ale záď lodě ještě pořád plave. Takže to asi pěknou silou tlačí na to přední kolečko a je to na něm vidět.

Když budeš používat to přední kolo, tak bych se vůbec nebál tý tvojí vysouvací oje. Měla by to vydržet.
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1812
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Vysunutá oj vydrží hodně, mam profil 50x50x3 a vyztuženej je profilem 40x40x5, budou do sebe provařený přes kolíky, takže tuhost toho výsuvu bude dostatečná. Ale záleží na řidiči traktoru, jak moc bude chtít zajet do vody, podle toho se oj buď vysune nebo ne.
Mě nemůže loď tlačit přídí nikam, nemá se do čeho opřít, sedne si jen na kýly, takže zatížení zůstává nad nápravou. Na příští sezonu přibudou nějaký podpěry a příďovej doraz, ale to až bude loď sedět na vleku. Zrovna tak kolečko teď použít musím, mám od velkýho karavanu, tak něco vydrží. Je to nouzovka na tohle vytažení.
Mě nemůže loď tlačit přídí nikam, nemá se do čeho opřít, sedne si jen na kýly, takže zatížení zůstává nad nápravou. Na příští sezonu přibudou nějaký podpěry a příďovej doraz, ale to až bude loď sedět na vleku. Zrovna tak kolečko teď použít musím, mám od velkýho karavanu, tak něco vydrží. Je to nouzovka na tohle vytažení.
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1812
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Tak loď už je vytažená, zaparkovaná, do alba jsem přidal pár fotek z transportu vleku a lodi na vleku. http://sanru.rajce.idnes.cz/Stavba_vleku_6_2013 Měl jsem trochu obavy co na to pneumatiky, až loď posadíme na vlek, přeci jen nápravu jsem kupoval v době kdy jsem ještě neznal skutečnou hmotnost lodě a s mírnou rezervou věřil údajům z prospektů. Ale kola i přes značné stáří vydržela.
V srpnu jsme s lodí vyrazili do Týna nad Vltavou, fota zde: http://sanru.rajce.idnes.cz/Plavba_do_Tyna_2013/
A pár fotek z plachtění na Orlíku: http://sanru.rajce.idnes.cz/Na_vode
Měřil jsem spotřebu motoru, za celou sezonu mi vychází spotřeba 0,6litru na motohodinu (kompletní uplutou vzdálenost na motor nemám změřenou, takže přepočet spotřeby na 100km plavby nemůžu udělat). Propálili jsme za sezonu 25litrů nafty - akorát jednu nádrž.
Teď už jen zazimovat, přikrýt a těšíme se na další sezonu. No ještě mi čeká oprava čerpadla neupravený vody na motoru a taky úpravy na čelenu + nějaké drobnosti.
Taky jsem si vymyslel zásadní přestavbu interiéru, ale jestli ji uskutečním je zatím ve hvězdách, každopádně na příští sezonu to určitě nebude.
V srpnu jsme s lodí vyrazili do Týna nad Vltavou, fota zde: http://sanru.rajce.idnes.cz/Plavba_do_Tyna_2013/
A pár fotek z plachtění na Orlíku: http://sanru.rajce.idnes.cz/Na_vode
Měřil jsem spotřebu motoru, za celou sezonu mi vychází spotřeba 0,6litru na motohodinu (kompletní uplutou vzdálenost na motor nemám změřenou, takže přepočet spotřeby na 100km plavby nemůžu udělat). Propálili jsme za sezonu 25litrů nafty - akorát jednu nádrž.
Teď už jen zazimovat, přikrýt a těšíme se na další sezonu. No ještě mi čeká oprava čerpadla neupravený vody na motoru a taky úpravy na čelenu + nějaké drobnosti.
Taky jsem si vymyslel zásadní přestavbu interiéru, ale jestli ji uskutečním je zatím ve hvězdách, každopádně na příští sezonu to určitě nebude.
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1812
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaguar 25 - Sanru
Tak jsem se zas vrátil mezi trailersailery, letos jsem konečně k lodi pořídil vlek. Sice ještě chybí vhodný tahač ale zatím mám možnost si auto 2x do roka půjčit na odvoz lodě na orlík a zas domu.
Foto z nedělního transportu.
Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
Foto z nedělního transportu.
Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 577
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Jaguar 25 - Sanru
Hezký, ty 2 kýly jsou pecka. Kde jsi jeřáboval?
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1812
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaguar 25 - Sanru
Jeřáboval jsem v Marině Orlík, potřeboval jsem na usazení lodě na vlek a zakurtování trochu více času a tam je vždy pohoda a klid.
Až loď zazimuju tak se vrhnu na podpěry pod loď, aby při dalším transportu už nestála jen na kýlech, ale byla podepřená vpředu i vzadu.
Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
Až loď zazimuju tak se vrhnu na podpěry pod loď, aby při dalším transportu už nestála jen na kýlech, ale byla podepřená vpředu i vzadu.
Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 577
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Jaguar 25 - Sanru
Tak to je dobrá zpráva, že už vytáhnou i kýlovku. Mě to teprve čeká.
Plánuješ i moře, když máš takový prima povoz?
Plánuješ i moře, když máš takový prima povoz?

- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1812
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaguar 25 - Sanru
Moře mi moc neláká, ale kdo ví, třeba časem až děti povyrostou. Ale jelikož v ČR mám zatím proplutý jen Orlík, tak není kam spěchat.
Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1812
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaguar 25 - Sanru
Letos jsem už konečně táhnul za svým autem a spokojenost, jede se s tím pohodově, je to klidnější než za tou Navarou, kterou jsme tahali dříve. Taky jsem trochu poupravil vlek, posunul jsem nápravy tak, aby kýly seděli na dvou příčkách a vyrobil podpěry na záď a příď. Akorát teď musím sundavat na transport čelen, holt vysoké auto.
No a taky jsem sjel na váhu, nejnižší váha na kterou jsem schopný se dostat je s vlekem 3360kg, připravená na vodu 3520kg.
No a taky jsem sjel na váhu, nejnižší váha na kterou jsem schopný se dostat je s vlekem 3360kg, připravená na vodu 3520kg.
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 577
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Jaguar 25 - Sanru
Hezká sestavička.
Ani se mi nechce věřit, že je tak těžká. A ta dodávka má tolik na kouli? Většinou jsou lehčí než off-roady nebo SUV, ale zase ten dlouhý rozvor to asi dost zklidní...

- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1812
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaguar 25 - Sanru
Na závěsu mám 3t takže jsem kapku přes (ale Navara má taky 3t závěs) Samotné auto s posádkou má něco přes 2,5t, rozvor 4m. Loď je těžká kvůli tomu twinkýlu, tam narůstá váha asi o 500kg - je tam dost silný laminát mezi kýly.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů