Jaguar 25 - Sanru

Zde se můžete představit a ukázat svou loď ...

Moderátoři: vilma, Pepa, smike

Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » sob čer 08, 2013 9:15 pm

Nechci byt spatnym prorokem, ale 50x50x3 se pri vaze tvy lode da vysunout tak metr, pak uz se zacne vlnit. Takze o 5m ho vytahnes pravdepodobne jenom jednou.
Uživatelský avatar
mirus
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 371
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Brno

Příspěvekod mirus » sob čer 08, 2013 10:09 pm

Mám prodloužené (přídavné) oje o 1,5 m,které používám abych nemusel do vody s autem na cca 45O kg joklem 5Ox3Ox3 a pěkně se to prohýbá.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1812
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » ned čer 09, 2013 7:59 am

No je možný že se to prohýbat bude, to se ještě vyzkouší až na vlek posadíme loď a budem posouvat nápravu aby jsme na oj dostali potřebnou váhu. Pak se vyzkouší o prodlužování oje. Není problém tam dát silnější stěnu, třeba 5mm, nebo vložit trubku jako výztuž.

Důležitý je, že se ten profil 60x60x3 při vaření nijak nezkroutil, na to že jsme to vařili defakto na koleně. Ono tedy celej rám je krásně rovnej.

Až na tom bude posazená loď tak ještě dondáme příďovej doraz a boční navádění, aby byla poloha lodi jasně daná. No a pod kýly dřevěný podložky.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » ned čer 09, 2013 8:28 am

Budes delat jeste nejaky vyztuhy proti krouceni? Dokud je ram krasne rovnej... ;)
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1812
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » ned čer 09, 2013 6:16 pm

Ne výztuhy dávat nebudu, jen možná plocháče přes ohyb bočních nosníků.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1812
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » čtv srp 01, 2013 4:57 pm

Takže jsem byl s lodí na váze a je jí slušná porce, hmotnost samotné lodi s výbavou - bez osobních věcí a dalších volovin na dovolenou je 2840kg.

Motůrek si pěkně přede, pod plachtama taky supr, i když ty už mají své nejlepší léta zasebou, ale na orlíku ještě něco odslouží. Zkoušeli jsme hlavní plachtu + kosatku - to je kombinace do silnějšího větru - a jelikož nám o dovolené foukalo pomálu, tak jsem pak kosatku vyměnil za genu (ta má spodní lík 5m - končí cca 25cm před koncem kajuty) a to se nám zrovna dost rozfoukalo a ta už s lodí slušně cvičí - zatím jsme při stoupání na vítr dosáhly 5uzlů a v poryvech už se začla hodně naklánět - takže na příští rok budu muset předělat rolfok na tyčovej, aby se dala gena refovat. Kosatka samotná je na loď moc malá a dlouho trvá než se loď rozjede a reaguje na kormidlo. Samotná hlavní plachta se osvědčila při pohodový plavbě v silnym větru kdy loď pluje sice pomalu, ale bez náklonů a jelikož máme na lodi 2letýho plavčíka, tak se to někdy hodí.

Motor jsme taky dostatečně ozkoušeli, na volnoběh (800ot) dělá kolem 2uzlů, na 1100ot což jezdí nejčastěji jsou to 3uzle a na plnej plyn - 3000ot je to cca 5,5uzle - možná by šlo i rychleji, ale musela by se nechat dýl rozjet a to se mi moc nechtělo, protože při plnym plynu se za lodí zvedaj na plachetnici celkem slušný vlny.

Jinak motor ač dvouválec dost vibruje, při 2000 - 2200ot vibrace znatelně ustanou a slušně to upaluje, ale zas je pak dost hlučnej, hlavně tedy uvnitř lodi, v kokpitu se to dá v pohodě. Spotřeba mi vychází do 1,5litru na hodinu plavby.

Koncem srpna čeká motor delší prověrka, chcem zkusit doplout do Týna - nebo kam to půjde a kus po Otavě, takže bude motor v zápřahu.

Spodem do lodi nikde neteče, to už jsme vyzkoušeli, vrchem to se ještě uvidí - až nám na vodě zaprší :-)

Akorát jsem zjistil že je loď - podle vnitřních postelý - zakloněná dozadu takže si budu muset ještě pohrát s přesunem nějakých věcí a na příští rok přijde do přídě ještě 100litrová nádrž na vodu, tak se to snad zlepší. Ono motor je více vzadu a větší než tam originál patří, vedle něj nádrž a baterka, kotva taky na zádi, + nějaký další věci v úložňáku a příď prázdná.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1812
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » stř zář 25, 2013 9:58 am

Takže pokračuju ve stavbě vleku, pořád ještě nejsem rozhodnutej, jestli ho časem nebudu přihlašovat, tak jsem ještě na rámu udělal pár úprav, na boční nosníky jsem navařil reling a v přední části oje dal ještě příčku, která spojuje všechny tři podélné nosníky za uvažovanou nájezdovkou, kdybych jí chtěl časem osadit. No a rám nechal žárově nazinkovat. Hmotnost rámu před zinkováním je 190 kg.

Obrázek

Teď mám ještě na dílně rozpůlenou nápravu, kterou musím o 94cm rozšířit.
A ještě dovyztužit vysouvací oj, na to už tu mám materiál, tak snad to do konce týdne dodělám, páč příští týden bych už rád ven z vody.
Uživatelský avatar
JB_cz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 18
Registrován: úte říj 16, 2012 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod JB_cz » stř zář 25, 2013 11:59 am

Chapu spravne, ze vytvaris vlek na tritunovou lod a nebude (zatim) brzdeny?
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1812
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » stř zář 25, 2013 1:07 pm

Jo, je to zatím jednonápravový, nebržděný, neodpružený manipulák - tahat to bude traktor a jen ven z vody a kousek na zimoviště. Náprava je z traktorovýho vleku, jednoosej dělám proto, že na zimovišti potřebuju loď otočit na omezenym prostoru a ručně.

Do budoucna, pokud budu mít vhodný auto na tažení tak bych osadil dvě nápravy a nájezdovou brzdu, rampu se světlama a přihlásil bych ho jako stavbu. Ale kdo ví co za pár let bude a jestli k tomu vůbec dojde.
Uživatelský avatar
JB_cz
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 18
Registrován: úte říj 16, 2012 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod JB_cz » stř zář 25, 2013 1:35 pm

Tak to pak jo, me to na manipulak prislo nejaky moc nobl ;)
Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Příspěvekod tkruska » stř zář 25, 2013 2:46 pm

Pekna konstrukce. Co budes mit vlastne ve predu za otocne kolecko, kdyz to chces otocit rucne?
Pri tehle vaze lodi to bude chtit neco fakt velkeho. Ty bezna kolecka se ti zabori do hliny, pac aby se ti to neprevazilo dozadu, budes muset presunout nejake ty desitky kg na predek. I ta moje dvounaprava byla celkem vratka a rucne bych to neotocil na trave ani nahodou, max. na betonu.

No pro me predstava prevazet nejak casteji 3tunovou kylovou lod + k tomu cca 600kg prives.... to chce poradny koule 8)
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1812
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » stř zář 25, 2013 4:36 pm

Vepředu bude větší kolečko od karavanu, alespoň prozatím, na příští rok tam udělám kolo od auta. Ten vlek bude tížit dopředu tak 70kg, vzadu bude pro jistotu opěrná noha, aby to nemohlo padnout dozadu (už jsem to u jedný lodě zažil a nic moc a ta měla jen 800kg).

Já se s vlekem jezdit nebojím, když je rozumný auto a člověk přemejšlí. A já to budu mít o asi 20čísel níž než jsi měl ty, tak to bude znát. Jinak na častý ježdění by se mi líbil točnicovej vlek - řiditelná přední náprava, ale to bych už byl pak přes 3,5t, jsou ty vleky moc těžký.

Ale příštích cca 5let beztak nebudu mít auto kterým bych to mohl tahat, tak to jsou jen úvahy.
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » stř zář 25, 2013 5:43 pm

mě vlek na rovině tlačí na kouli cca 80 kg. Na sjezdu do vody ale má snahu převracet se dozadu. Bacha na to.

Přední kolečko nepoužívej. Já ho tam mam a musim to předělat na normální kolo (rezervu). Když taham vlek z vody, tak příď už je na vleku, ale záď lodě ještě pořád plave. Takže to asi pěknou silou tlačí na to přední kolečko a je to na něm vidět. :-) Mam pak starosti na dlážděnym sjezdu. navíc je to kolečko celý pokroucený.

Když budeš používat to přední kolo, tak bych se vůbec nebál tý tvojí vysouvací oje. Měla by to vydržet.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1812
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » stř zář 25, 2013 7:23 pm

Vysunutá oj vydrží hodně, mam profil 50x50x3 a vyztuženej je profilem 40x40x5, budou do sebe provařený přes kolíky, takže tuhost toho výsuvu bude dostatečná. Ale záleží na řidiči traktoru, jak moc bude chtít zajet do vody, podle toho se oj buď vysune nebo ne.

Mě nemůže loď tlačit přídí nikam, nemá se do čeho opřít, sedne si jen na kýly, takže zatížení zůstává nad nápravou. Na příští sezonu přibudou nějaký podpěry a příďovej doraz, ale to až bude loď sedět na vleku. Zrovna tak kolečko teď použít musím, mám od velkýho karavanu, tak něco vydrží. Je to nouzovka na tohle vytažení.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1812
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » ned říj 13, 2013 7:53 pm

Tak loď už je vytažená, zaparkovaná, do alba jsem přidal pár fotek z transportu vleku a lodi na vleku. http://sanru.rajce.idnes.cz/Stavba_vleku_6_2013 Měl jsem trochu obavy co na to pneumatiky, až loď posadíme na vlek, přeci jen nápravu jsem kupoval v době kdy jsem ještě neznal skutečnou hmotnost lodě a s mírnou rezervou věřil údajům z prospektů. Ale kola i přes značné stáří vydržela.

V srpnu jsme s lodí vyrazili do Týna nad Vltavou, fota zde: http://sanru.rajce.idnes.cz/Plavba_do_Tyna_2013/

A pár fotek z plachtění na Orlíku: http://sanru.rajce.idnes.cz/Na_vode


Měřil jsem spotřebu motoru, za celou sezonu mi vychází spotřeba 0,6litru na motohodinu (kompletní uplutou vzdálenost na motor nemám změřenou, takže přepočet spotřeby na 100km plavby nemůžu udělat). Propálili jsme za sezonu 25litrů nafty - akorát jednu nádrž.

Teď už jen zazimovat, přikrýt a těšíme se na další sezonu. No ještě mi čeká oprava čerpadla neupravený vody na motoru a taky úpravy na čelenu + nějaké drobnosti.

Taky jsem si vymyslel zásadní přestavbu interiéru, ale jestli ji uskutečním je zatím ve hvězdách, každopádně na příští sezonu to určitě nebude.
Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Příspěvekod tkruska » ned říj 13, 2013 8:45 pm

Parada, pekny foto. Tak snad pristi rok se uz potkame na vode :-)
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1812
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaguar 25 - Sanru

Příspěvekod Charlie » pát říj 13, 2017 1:43 pm

Tak jsem se zas vrátil mezi trailersailery, letos jsem konečně k lodi pořídil vlek. Sice ještě chybí vhodný tahač ale zatím mám možnost si auto 2x do roka půjčit na odvoz lodě na orlík a zas domu.

Foto z nedělního transportu.
DSC_1655.JPG
DSC_1663.JPG


Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
LadaM
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 577
Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
Reputace: 97
Bydliště: Praha

Re: Jaguar 25 - Sanru

Příspěvekod LadaM » pát říj 13, 2017 2:11 pm

Hezký, ty 2 kýly jsou pecka. Kde jsi jeřáboval?
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1812
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaguar 25 - Sanru

Příspěvekod Charlie » pát říj 13, 2017 2:26 pm

Jeřáboval jsem v Marině Orlík, potřeboval jsem na usazení lodě na vlek a zakurtování trochu více času a tam je vždy pohoda a klid.

Až loď zazimuju tak se vrhnu na podpěry pod loď, aby při dalším transportu už nestála jen na kýlech, ale byla podepřená vpředu i vzadu.

Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
LadaM
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 577
Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
Reputace: 97
Bydliště: Praha

Re: Jaguar 25 - Sanru

Příspěvekod LadaM » pát říj 13, 2017 2:50 pm

Tak to je dobrá zpráva, že už vytáhnou i kýlovku. Mě to teprve čeká.
Plánuješ i moře, když máš takový prima povoz? :)
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1812
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaguar 25 - Sanru

Příspěvekod Charlie » pát říj 13, 2017 3:05 pm

Moře mi moc neláká, ale kdo ví, třeba časem až děti povyrostou. Ale jelikož v ČR mám zatím proplutý jen Orlík, tak není kam spěchat.

Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1812
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaguar 25 - Sanru

Příspěvekod Charlie » čtv črc 18, 2019 11:01 pm

Letos jsem už konečně táhnul za svým autem a spokojenost, jede se s tím pohodově, je to klidnější než za tou Navarou, kterou jsme tahali dříve. Taky jsem trochu poupravil vlek, posunul jsem nápravy tak, aby kýly seděli na dvou příčkách a vyrobil podpěry na záď a příď. Akorát teď musím sundavat na transport čelen, holt vysoké auto.

No a taky jsem sjel na váhu, nejnižší váha na kterou jsem schopný se dostat je s vlekem 3360kg, připravená na vodu 3520kg.

DSC_1261.JPG
Uživatelský avatar
LadaM
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 577
Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
Reputace: 97
Bydliště: Praha

Re: Jaguar 25 - Sanru

Příspěvekod LadaM » čtv črc 18, 2019 11:28 pm

Hezká sestavička. :) Ani se mi nechce věřit, že je tak těžká. A ta dodávka má tolik na kouli? Většinou jsou lehčí než off-roady nebo SUV, ale zase ten dlouhý rozvor to asi dost zklidní...
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1812
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaguar 25 - Sanru

Příspěvekod Charlie » čtv črc 18, 2019 11:35 pm

Na závěsu mám 3t takže jsem kapku přes (ale Navara má taky 3t závěs) Samotné auto s posádkou má něco přes 2,5t, rozvor 4m. Loď je těžká kvůli tomu twinkýlu, tam narůstá váha asi o 500kg - je tam dost silný laminát mezi kýly.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů