Dobry den, dovolte se mi predstavit. Jmenuji se Ballydonna a pochazim z nevelke, ale uspesne rodiny jmenem HIGH TENSION. Me sestricky dodnes uspesne zavodi a odnesly si uz nejeden vavrin z ruznych zavodu. Jsem navrzena a stvorena k zavodeni i k cestovani v tech nejtezsich podminkach konstrukterem Jacques De Ridder a narodila se v lodenicich Southern Ocean Shipyard Ltd. (UK). Moje historie je take bohata, mimo zavodu jsem se zucastnila tragickeho zavodu FASTNET 1979. Jsem hrdou clenkou Royal Ocean Racing Club. Dnes uz nezavodim, pripravuji se na velikou cestu pro kterou jsem byla zkonstruovana a vybavena. Na cestu kolem Sveta.
Moji novi majitele mne hyckaji a vystrojuji na tuhle cestu snu po ktere touzi kazda lod

Nic mi a ani moji posadce nechybi. Mam pevny trup (hodne nezvykle v dnesnich dobach), dobre plachty, zvenku jsem od pohledu hodne rychla a kdyz vejdete do podpalubi ocitnete se o par set let zpet. Mahagonove drevo se zde snoubi s vylestenou mosazi osvetlene je to vse starozitnymi svetly s tou nejmodernesi technikou - LED zarovky s teplym svetlem rozzari lak ve vysokem lesku. Na mem navigacnim stolku rozlozite i tu nejvetsi namorni mapu. V predni loznici je nezvykle velke luzko pro dvojici, koupelna je vybavena teplou sprchou a elektrickym zachodem, v salonu nadherny mahagonovy sklopny stul se sezenim pro 6 lidi. Moje kuchyn je vybavena plynovym i indukcnim sporakem. Vzadu mam na kazde strane po jednom dvojitem luzku. A tech skrinek a policek na odlozeni vseho potrebneho, to by jeden neveril. A kdyz si nahodou uspinite svoje obleceni je tady i automaticka pracka. Uz dokonce slysim vase namitky, ano vodou se ma setrit, na lodi je to vzacnost. ALE, pockejte chvili, nemusite se bat, vzdyt ja mam i odsolovac morske vody a o enelektrinu se mi starji dve vetrne elektrarny, solarni panely, 450 Amph baterie a v neposledni rade 130Amp alternator pohaneny dieselovym motorem Watermota Seapanther 1800cc - pro zvedave je to stara dobra Ford Cortina upravena k pouziti v lodich. Motorem je pohaneny skladaci sroub ktery mi muze dat rychlost az 8 uzlu. Ale proc pouzivat motor, vzdyt mam plachty.
Na palube najdete velky kokpit s s sesti navijaky, kormidelni kolo s krasnym posedem pro kormidelnika a stin poskytujici bimini prechazejici v spray hood kryjici posadku pred strikajici vodou a vlnami. Dve spinakrove tyce uchycene k palube a navijak kotevniho retezu mi vevodi ve predu. Kosatku si posadka lehce vytahne rolfokem a pod nim jsou kotvy, kterym muzu verit, kdyz odpocivam v zatokach po unavnem dni, kdy slouzim posadce. Posadka mne za to vylesti a to mate videt ty obdivne pohledy ostatnich posadek okolo. Vsak uz jsem taky slysela pochval, no jeje az se z toho cela cervenam.
