Rok se s rokem sešel a hlavně jsem našel chvilku času na malé zhodnocení uplynulé sezóny.
Poté co šla loď poprvé v druhé půlce loňského května do vody a poté co jsem ještě do června dodělával interiér (jak už to tak bývá se skoro dvouměsíčním zpožděním) jsme strávili léto na Vltavě, Štěchovicích a na Slapech. Většinou to byly pouze víkendové plavby a v době kdy loni krásně vychazely svátky tak prodloužené víkendy. I tak jsme zvládli naplout 209mth.
Během prvních plaveb se projevili některé skryté závady a dětské nemoci, jak už to bývá když se něco takhle z gruntu předělává a přestavuje. Např. při zkušebních plavbách (protože nebylo kde natankovat) jsem pokaždé plul na rezervní přenosnou nádrž, takže když jsem poprvé nabral plnou hlavní nádrž 85litrů (při cestě u pumpy) tak při příjezdu a spouštění do vody ve Skochovicích jsem zjistil (že mi v podpalubí v nejnižším místě kde je čerpadlo) šplouchá pěknejch pár litrů benzínu. Netěsnilo těsnění pod tankovacím hrdlem a při tankování část benzínu tekla ven pod hlavní nádrž do stoky. Moc "príma" záležitost, ještě že to bylo při spouštění tak cejtit a nezapnul jsem odpojovač baterie a neseplo čerpadlo. Takže jsem ženu uložil na noc do kempu (se slovy že je to jen maličkost a drobná absolutně neškodná závadička :e)) a strávil noc vysoušením benzínu ze stoky (hadr, kýbl, vybrat, vymejt vodou s jarem, vysušit, a znova vodu do stoky a takhle v hlubokém předklonu dovnitř do podpalubí několikrát dokola). Mezi tím hadičkou přes balónek do kanystru přepumpovat benzín, šup s ním do nádrže do auta, ještě že jezdím na plyn a v nádrži mívám sotva pár litrů, takže se tam šedesát vešlo a zbytek šel do rezervní přenosný nádrže. Pak všechno odpojit, vymontovat nádrž (vyndat jí jak ježka z klece) z podpalubí a přívod benzínu napojit na přenosku na palubě. Ještě na závěr několikrát celé podpalubí vymejt vodou se saponátem a vytřít do sucha a všechno otevřít dokořán a nechat vyvětrat. Takže ve dvě ráno jsem přestal běhat mezi molem a záchodem v kempu, osprchoval se a sfetovanej výparama ulehl se trošku prospat. Druhý den jsem vyplul jak kdyby se nic nestalo,jen při prvním startování ve mě byla malá dušička, ačkoliv jsem pečlivě všechno vymyl a vysušil a po závadě nezbyla ani kapka, tu vůni benzínu jsem měl v nose ještě dva dni poté.
GUY MARINE 560: tak šel čas
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
- MaM32
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 320
- Registrován: stř črc 30, 2014 2:00 am
- Reputace: 24
- Bydliště: Krnov
Re: GUY MARINE 560: tak šel čas
Kdyby bylo vše jednoduché,takbychom si své práce ani nevážili 

- pepabagi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 159
- Registrován: čtv kvě 02, 2013 2:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: zámek Sychrov
Re: GUY MARINE 560: tak šel čas
Takže závady typu neukazuje rychloměr (ucpaná prutoková trubička na noze motoru) nebo při prvním dešti kapání přímo do postele (nepodmáznul jsem nerezovej průvlak kde jdou šrouby skrz laminát) byly odstraněny za pochodu a jak se říká levou zadní.
Další práci jsem si přidělal v půlce sezóny při vytahování lodi na vlek, kdy v okamžiku kdy už jsem jí měl půlkou na vleku a zadkem ještě ve vodě kolem projel dobrák a vytvořil takovou vlnu, že mi předek spadnul z rolny na jekl vleku a totálně jsem zedřel spodek, čímžto mu moc děkuji :e(( Takže odrbat antifouling, postupně tři vrstvy plátna přelaminovat dvousložkou a navrch znovu antifouling.
Ale abych pořád jen "neplakal", motor šlape jak hodinky, chytá na poprvé. Loď jde ve dvou a naložená věcma v okamžiku do skluzu, ve čtyřech dospělích je potřeba aby neseděli v zadu na lavičkách u motoru, ale přesunuli se dovnitř nebo na příď aby se dříve příď položila.
Na výlety není problém vyrazit ve čtyřech, na spaní už to není, dva se pohodlně vyspí v kajutě, já spím na palubě na 180x120 nafukovačce mezi lavičkama. Z toho na další sezónu vyplynula potřeba k bimini střeše pořídit celkové zakrytí paluby persenikem. Dále přesun chemické toalety z vnitřku kajuty na palubu a na její místo umístit 12V chladničku která doteď furt někde překážela pod nohama. Takže na sezónu 2016 bude opalovací plato již na pevno zabudované napříč palubou v zadu u motoru místo laviček, bude na dvakrát dělené a zvedací a pod nim najde své pevné místo chem. toaleta a v druhé půlce úložný prostor na fendry. Perfektně se loni osvědčila solární sprcha (22l. černej plastovej pytel na zavěšení s hadičkou a malou sprchovou hlavici), dokoupím ještě jeden. Stačilo přes odpoledne položit na střechu kajuty, zajistit k madlu a ješte večer byla teplá voda na osprchování. Výborně se osvědčil kufříkový plynový vařič na kartuše i s grilovací plotýnkou, krásně se dá použít jak na vaření v zátoce na palubě tak v kombinaci s přenosnou skládací kuchyňkou na pláži. Oboje ve složeném stavu uložené v přenosné tašce mám zasunuto v podpalubí a nezabere víc jak 90x60x15cm.
Další práci jsem si přidělal v půlce sezóny při vytahování lodi na vlek, kdy v okamžiku kdy už jsem jí měl půlkou na vleku a zadkem ještě ve vodě kolem projel dobrák a vytvořil takovou vlnu, že mi předek spadnul z rolny na jekl vleku a totálně jsem zedřel spodek, čímžto mu moc děkuji :e(( Takže odrbat antifouling, postupně tři vrstvy plátna přelaminovat dvousložkou a navrch znovu antifouling.
Ale abych pořád jen "neplakal", motor šlape jak hodinky, chytá na poprvé. Loď jde ve dvou a naložená věcma v okamžiku do skluzu, ve čtyřech dospělích je potřeba aby neseděli v zadu na lavičkách u motoru, ale přesunuli se dovnitř nebo na příď aby se dříve příď položila.
Na výlety není problém vyrazit ve čtyřech, na spaní už to není, dva se pohodlně vyspí v kajutě, já spím na palubě na 180x120 nafukovačce mezi lavičkama. Z toho na další sezónu vyplynula potřeba k bimini střeše pořídit celkové zakrytí paluby persenikem. Dále přesun chemické toalety z vnitřku kajuty na palubu a na její místo umístit 12V chladničku která doteď furt někde překážela pod nohama. Takže na sezónu 2016 bude opalovací plato již na pevno zabudované napříč palubou v zadu u motoru místo laviček, bude na dvakrát dělené a zvedací a pod nim najde své pevné místo chem. toaleta a v druhé půlce úložný prostor na fendry. Perfektně se loni osvědčila solární sprcha (22l. černej plastovej pytel na zavěšení s hadičkou a malou sprchovou hlavici), dokoupím ještě jeden. Stačilo přes odpoledne položit na střechu kajuty, zajistit k madlu a ješte večer byla teplá voda na osprchování. Výborně se osvědčil kufříkový plynový vařič na kartuše i s grilovací plotýnkou, krásně se dá použít jak na vaření v zátoce na palubě tak v kombinaci s přenosnou skládací kuchyňkou na pláži. Oboje ve složeném stavu uložené v přenosné tašce mám zasunuto v podpalubí a nezabere víc jak 90x60x15cm.
- pepabagi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 159
- Registrován: čtv kvě 02, 2013 2:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: zámek Sychrov
Re: GUY MARINE 560: tak šel čas
MaM32 moje slova, a navíc mě už fakt nic nepřekvapí (snad kromě elektriky, na tu jsem fakt nechápavej).
- pepabagi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 159
- Registrován: čtv kvě 02, 2013 2:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: zámek Sychrov
Re: GUY MARINE 560: tak šel čas
No a po loňské sezóně strávené na našich vodách se letos krom jiného chystáme s lodí (s drahou polovičkou) na moře (Cres a Lošinj) na divoko po zátokách. To znamená další dovybavení lodě: příslušným počtem vest (musím pořídit dvě dospělácké neboť máme jen pro děti), přídavný držák motoru mám (stačí ho jen namontovat) a náhradní motor budu mit zapůjčený (5PS) a taky signální světlice budou zapůjčeny. Pokud zbydou nejaké peníze navíc, tak dojde k nákupu nové kotvy (Rocna), pokud ne, tak vystačím s tou co mám. Dále dojde k montáži druhé baterky, tak aby bylo startování motoru a spotřeba el. na palubě odděleně, vše včetně odpojovače, kabelů už je předpřipraveno. Zatím jsem neměl problém s kapacitou baterie (vždy se dostatečně dobila při plavbě), ale při případném vícedenním nuceném stání v zátoce v případě špatného počasí na moři, ji chci pro pocit jistoty. Elektroniku řeším outdoorovou navigací Garmin a jinak jsem zastáncem map. V poslední řadě dojde před odjezdem k výměně anod na slanou vodu a to je snad vše.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: GUY MARINE 560: tak šel čas
Pekná práca, pekná loď, gratulujem.
Ja som druhú batériu dával minulý rok, mám 50 k Honda, zistil som akú batériu používajú motorkári pri rovnakom objeme motora a kúpil som si maličkú gelovku, už ani neviem kolko má Ah, tuším 14. Pretože je velmi lahká, dal som ju dozadu k motoru a prevádzkovú 75 Ah, ktorá bola pred tým aj štartovacia som dal dopredu do kajuty. Osadil som tam prepínač na batérie a zapojil som aj tú prevádzkovú v kajute aby mohla štartovať, akurát som ťahal dosť hrubé káble. Obidve štartujú bez problémov. Ta prevádzková 75ka je gelová Optima, modrej farby, napojil som na ňu samostatný okruh pre ostatné spotrebiče /okrem motora/, cez samostatný vypínač to ide na poistkovú skriňu. Pretože mám kompresorovú chladničku tak nosím merák a starostlivo merám napetie. Pre pobyt viac dní na jednom mieste by to chcelo malý solár.
Pozeral som sa na tvoje fotky z rekonštrukcie interieru a nejak si neviem dať dokopy kde máš to rohové sedenie a kde sa spí a ešte tie schdky niekam dole. Som s toho dáko zmetený.
Ja som druhú batériu dával minulý rok, mám 50 k Honda, zistil som akú batériu používajú motorkári pri rovnakom objeme motora a kúpil som si maličkú gelovku, už ani neviem kolko má Ah, tuším 14. Pretože je velmi lahká, dal som ju dozadu k motoru a prevádzkovú 75 Ah, ktorá bola pred tým aj štartovacia som dal dopredu do kajuty. Osadil som tam prepínač na batérie a zapojil som aj tú prevádzkovú v kajute aby mohla štartovať, akurát som ťahal dosť hrubé káble. Obidve štartujú bez problémov. Ta prevádzková 75ka je gelová Optima, modrej farby, napojil som na ňu samostatný okruh pre ostatné spotrebiče /okrem motora/, cez samostatný vypínač to ide na poistkovú skriňu. Pretože mám kompresorovú chladničku tak nosím merák a starostlivo merám napetie. Pre pobyt viac dní na jednom mieste by to chcelo malý solár.
Pozeral som sa na tvoje fotky z rekonštrukcie interieru a nejak si neviem dať dokopy kde máš to rohové sedenie a kde sa spí a ešte tie schdky niekam dole. Som s toho dáko zmetený.
- pepabagi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 159
- Registrován: čtv kvě 02, 2013 2:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: zámek Sychrov
Re: GUY MARINE 560: tak šel čas
ahoj Denis, když to vezmem od přídě, tak v tý části od přídě k předním oknům je trojúhelníkové ležení, v místě k desce řízení 160cm dlouhé a v místě k rohové půkulaté sedačce 190cm dlouhé. Napravé straně za řízením je sklopná sedačka kapitána a když si představíš že sedíš za kormidlem tak za zády máš ty tři schody nahoru ke dveřím na palubu. A tím pádem zbývá již jen to místo v levo od dveří, kde je půlkruhová lavice s otočným stolkem. viz.obrázek, jen na obrázku je před řizením žlutě vyznačen chem. záchod, ten už tam není, místo něj je 12V chladnička a postel je až k desce řízení.
Naposledy upravil(a) pepabagi dne úte bře 08, 2016 2:30 pm, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti