La Grace-školní loď a replika pirátské lodi z 18.století

Zde se můžete představit a ukázat svou loď ...

Moderátoři: vilma, Pepa, smike

Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř srp 18, 2010 11:26 pm

alffa píše:No já taky :D
Jen bych řekl, že to nepatří do sekce "Moje současná loď" :hmm:
Můžeme si někde založit třeba club BÝVALÝCH. :D
Dokonce jsem vyštrachal foto, takového jednoho BÝVALÉHO
Obrázek Kvalita foto, odpovídá stáří.
JESTLIPAK POZNÁTE, O KOHO JDE :?:


Alffa to je úžasné, ty máš fotku Jana Žižku z Trocnova ?
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » čtv srp 19, 2010 9:08 am

:lol:

sorry za OT, ale musel jsem se zachechtat nahlas :lol:
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1171
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » pát srp 20, 2010 6:22 pm

Já se pochlubím celodenní prací mé zahradní slévárny Bidlo & Father Plumbum Metal Industries Co. Ltd., která se nyní věnuje recyklaci olova pro zátěž na La Grace.
[align=center]Obrázek Obrázek[/align]Použitá technologie: Propanbutanový vařič, propanbutanový plamenomet, nerezový hrnec, kladivo, majzlík, forma na paštiku.
Tímto způsobem dva lidé za půl hodiny vytvoří takovýhle olověný ingot o hmotnosti 9kg:
[align=center]Obrázek Obrázek Obrázek
[/align]
Doufám že neporuším žádná pravidla, když zde poděkuji Martinu Vydrovi z pražské stavební firmy PSO a jeho zaměstnancům za dodávku starých vybouraných olověných vodovodních trubek, které nám pro La Grace věnovali.
Uživatelský avatar
pepek namornik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 305
Registrován: pát bře 03, 2006 11:53 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pepek namornik » pát srp 20, 2010 11:29 pm

To olovo je uzasny, ted sice lod vypluje s litinou ale postupem casu ji vsechnu vymenime abychom uvnitr lodi ziskali drahoceny prostor.
Hele bidlo - uzasna iniciativa - moc diky. Dej pak vedet kde to olovo zkonci k vyzvednuti.

Ja jsem uz taky zacal shanet. Od Toma K. jsem si domu navozil spoustu starych akumulatoru - diky tedy i jemu!

mate ale nekdo nejakou zkusenost, jak z tech potvor dostanu to olovo? :?

diky za radu Pepa
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » pát srp 20, 2010 11:42 pm

pepek namořník píše:mate ale nekdo nejakou zkusenost, jak z tech potvor dostanu to olovo? :?
diky za radu Pepa

Stejně jako Strycek_Bidlo, s trubkama. Jen v tavenině bude víc bordelu. Ten škraloup co nahoře vznikne, je třeba odstranit (seškrábnout).
Horší bude, kam s tou kyselinou. :hmm: To nevím. :?
alffa
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » sob srp 21, 2010 12:30 pm

Neutralizovat louhem! :roll:
Uživatelský avatar
FordPerfect
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 130
Registrován: stř zář 24, 2008 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod FordPerfect » sob srp 21, 2010 1:39 pm

Tie akumulatory by som nerozbijal, mam s tym bohate skusenosti z detstva. Z velkej casti su tvorene plastom a hlavne PbO2 ktory na propanbutanovom varici neroztopite. Vyzaduje to vyssie teploty a pritomnost niecoho na co sa ten kyslik naviaze (napriklad zelezo). Oxid olovicity sa da z mriezky vymlatit kladivom, ale nie je to ziadna sranda, navyse co s niekolkymi kilogramami (alebo desiatkami kilogramov) jedovateho prasku?
Podla mna je jednoduchsie baterie odovzdat a za utrzene peniaze kupit olovo. Neviem ake su pomery v CR, ale za bateriu sa da dostat cca 10-20 centov za kg a olovo sa da kupit za 30-70 centov za kg. Idealne olovo na balast su vyvazovacie zavazia na kolesa automobilov, pretoze uz obsahuju antimon (koli tvrdosti). Pneuservisy ich maju celkom dost, najma po prezuti zo zimnych na letne pneumatiky a opacne. Viem, ze sa daju zohnat aj vo vykupe farebnych kovov.
Uživatelský avatar
pepek namornik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 305
Registrován: pát bře 03, 2006 11:53 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pepek namornik » ned srp 22, 2010 12:03 pm

:? No, nebude to legrace :?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned srp 22, 2010 10:25 pm

Olovo sa nedá kúpiť za 30 - 70 centov, neviem ako v Čechách, ale u nás vo výkupniach sa cena pohybuje okolo 2 eurá za kg a skôr viac ako 2. Články z baterky som tavil a výťažnosť je minimálna, Tavil som to na ocelovej platni asi 50 x 100 cm jemne prehnutej do V. Kúril som pod ňou drevom, ten jedovatý prach som prehrabával hrablami a za odmenu tam stekali jemné cícerky olova. Robil som to len preto, lebo som mal staré prasknuté autobatérie, 4 ks. Dnes by som to už nerobil.
Liatinové odliatky sú dobré riešenie /ak nie je na olovo/.
Naposledy upravil(a) Denis dne pon srp 23, 2010 9:05 pm, celkem upraveno 1 x.
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Beda » pon srp 23, 2010 8:47 pm

V akumulatorech je hodne olova v solich a to z toho roztavenim nedostanes. Vyteznost mala.
Uživatelský avatar
pepek namornik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 305
Registrován: pát bře 03, 2006 11:53 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pepek namornik » pon srp 23, 2010 9:43 pm

Vím, ale protoze to ted nespecha (mame uz v lodi litinu), tak zkousim cokoliv i po kouskach. Casem to zkusim, i kdyby to melo hodit jen par kg. Ta litina zabira moc mista.

Ale mimochodem, kdyz uz te tu vidim.
Dnes jsme natahli na stezen koax.kabel na anteny. VHF je na lodich povinna, takze ta uz je na stezni ale na KV ted nejsou prachy :(
Beda
radioamatér
radioamatér
Příspěvky: 2300
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Beda » pon srp 23, 2010 10:04 pm

Podivej se na http://www.rigpix.com/yaesu/ft897d.htm
tam jdou naprogramovat vsecny marine kmitocty, CB, PMR a ma to all AMA kmitocty od 1.8 MHz do 435 MHz. Ale na lodi asi musis mit stanici homologovanou pro marine kmitocty. To FT-897D neni.
Uživatelský avatar
FordPerfect
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 130
Registrován: stř zář 24, 2008 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod FordPerfect » pon srp 23, 2010 10:22 pm

Dnesne ceny su vyssie ako ked som to skumal pred 2 rokmi, ale nie je to ziadna tragedia. Vykupna cena za olovene akumulatory je v CR 8-10 CZK za kilogram, alebo 100CZK za autobateriu. (napr. Kovohute Pribram). Olovene rury sa vykupuju cca za 15-35 CZK/kilogram. Predajna cena cisteho olova z Kovohute Pribram je okolo 50 CZK. (2 Eura) Nespracovany material odkupeny v zberni je obycajne vyrazne lacnejsi (moja skusenost hovori 10-30% nad vykupnou cenou).

Autobateria obsahuje iba male mnozstvo siranu olovnateho ktory vznika na povrchu elektrod vybijanim akumulatoru, inak ziadne dalsie soli.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon srp 23, 2010 11:01 pm

100 kč za bateriu sa rovná dvom kg olova, to s tej baterie tavením na ohni nikdy nezískaš. Pred dvomi rokmi stálo olovo cca 18 sk, ale kúpil som v zberni aj za 4 Sk. Dnes je to inak.
Uživatelský avatar
FordPerfect
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 130
Registrován: stř zář 24, 2008 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod FordPerfect » pon srp 23, 2010 11:10 pm

No vsak preto som navrhoval aby predali akumulatory a kupili ciste olovo, pripadne oloveny odpad bez primesi a roztavili. Som presvedceny ze je to vyhodnejsie. :good:
Uživatelský avatar
pepek namornik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 305
Registrován: pát bře 03, 2006 11:53 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pepek namornik » pon zář 06, 2010 7:52 pm

Ahojda

Tak uz nekolikaty den rovname zatez dovnitr lode, abychom konecne mohli na vodu. V prvnim kole tam prijde 15.250kg zateze v blokach tezkych 30-70kg. Neumite si predstavit tu drinu! Jsme tu ted jen tri a lod stoji na suchu, takze to tahame rucne 6metru vysoko, pak napric po palube, pak zas 5metru dolu a pak uz jen uvnitr trupem 15metru na jednu, nebo druhou stranu lodi.
Panbuh zehnej kladkostroji! :good:

Je fajn, co penez denne usetrime za posilovnu :lol: Pepa
Uživatelský avatar
pepek namornik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 305
Registrován: pát bře 03, 2006 11:53 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pepek namornik » pát zář 17, 2010 8:19 am

Tak uz konecne plaveme - to koukate co? :o

No, mi taky koukali.
Plaveme v nafte. Jsme ve fazi zkouseni systemu a priprav pred vyplutim.
Nasli jsme ale dirku v nerezove nadrzi-spise se nasla sama. Zatim jsme natankovali 3,5tuny paliva a uz me nebavi drzet prst na te dire. Mate nekdo zkusenost, jak zavarit plnou nádrž s naftou?

:? Pepa

P.S.Mimochodem, byla to fakt legrace. :D Naftu nam privezli dva vozejky s konma a my ji pak pulku noci prelejvali kbelikama mezi kanistrama a jednotlivejma nadrzema. To vite - Egypt. Jeste ze je nas tu ted pet.
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1721
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 40
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pát zář 17, 2010 8:34 am

Ahoj Pepo, to je mazec :D S tou plnou a děravou nádrží to vidím bledě ... leda nějaké speciální lepidlo??? Nebo žvejkačku ;)
Čerpání paliva kýblem z povozu si dokážu živě představit.

I nadále držím palce :good:
Uživatelský avatar
Rumex
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 343
Registrován: ned čer 01, 2008 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Dětmarovice

Příspěvekod Rumex » pát zář 17, 2010 9:52 am

celkem prekérka, možná by stačil závit a šroub s těsněním, ale nevím jak je silná stěna nádrže a jaký je tam tlak, nebo nanýtovat závit + opět šroub, snad by držel i obyčejný nýt či samořezka.
Jsou to ale jen provizorní řešení, skoro jako prst nebo žvejkačka. :thmbup:
Před lidma kolem La Grace, smekám a držím palce. :good:
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » pát zář 17, 2010 10:26 am

A co takovýto speciální epoxidové lepidlo/pasta? Dá se s tím prý opravit i blok motoru... Osobní zkušenost s tím ale chybí...
Uživatelský avatar
pepek namornik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 305
Registrován: pát bře 03, 2006 11:53 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pepek namornik » pát zář 17, 2010 11:56 am

Problem je opet Egypt a mistni moznosti.

Vetsina svaru na nadrzi je udelana opravdu pekne - pripominaji ropovod. Nadrze se na slunci nafukovaly tlakem a v noci zase splackavaly - coz me presvedcilo o to, ze fakt tesni. Na to me upozornili mistni Jinou zkouzku neznaji), ale nebyl duvod pochybovat. Pak se na ne jeste varily cistici vyka a vyusteni. Vsechny nadrze jsme peclive vizualne kontrolovali a v pripadech, kde jsme si nebyli na 100% jisty jsme pouzili na doposud suchou (nemastrnou) nadrz prave zminovane lepidlo Expoxi metal.....Jen jako sichr navic. Jeden z techto spoju ale take lehce rosi, To znamena, ze toto lepidlo nefungovalo 100% ani na cisty material - natoz ted.

Ale pokud nekdo o nejake dobrem lepidle vite-pokusim se ho sem nechat privest. Svareni se fakt bojim - mistni delnici ovsem ne !!! :shock:
Uživatelský avatar
pepek namornik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 305
Registrován: pát bře 03, 2006 11:53 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pepek namornik » pát zář 17, 2010 12:44 pm

Jeste jedna informace:

V dobe od 21. do 23.9.2010 budu kratce v CR, abych s Rudou Krautschneiderem a vsema dalsima, co prijdou (jste zvani) oslavil 40.vyroci zalozeni jachetniho klubu Odysseus Hradec Kralove.
Pri te prilezitostni probehne i setkani vsech priznivcu klubu La Grace.

Takze 23.9.2010 se tesim na vsechny co prijedou do Hradce Kralove i v takhle blbe zvoleny den uprostred pracovniho tydne.

Cau Pepa
Uživatelský avatar
lynx
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 3537
Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
Reputace: 418
Bydliště: Praha

Příspěvekod lynx » pát zář 17, 2010 12:56 pm

Ahoj, když jsem byl na vojně, tak lidé od PHM tvrdili, že svařovat nádrže/kanystry plné nafty jde a je to bezpečné.
Problém nastává u benzínu. Obzvlášť když nádrž není plná – jsou to výpary, co je výbušné.
Na vlastní oči jsem ale takové svařování neviděl.

Petr

P. S. Jo, a nebyli to Eypťani. :-)
P. S. II Už si ale nepamatuji, jestli se jednalo o svařování elektrodou nebo plamenem.
Naposledy upravil(a) lynx dne pát zář 17, 2010 3:24 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
martin63
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 52
Registrován: pon lis 10, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod martin63 » pát zář 17, 2010 1:07 pm

Nádrž na naftu lze vařit pokud je po okraj naplněna naftou. Naopak pokud byste nádrž vyprázdnili a dokonale nevyčistili, hrozí nebezpečí výbuchu. Lepení by vám asi v tomto případě nepomohlo, protože by se těžko podařilo odmastit povrch. Takže pokud máte nádrž plnou, tak bych se vaření nebál, mám to vyzkoušené, už jsem takto vařil nerezovou nádrž na své lodi.
Uživatelský avatar
pepek namornik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 305
Registrován: pát bře 03, 2006 11:53 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pepek namornik » pát zář 17, 2010 1:43 pm

S timhle nazorem jsem se taky setkal a verim, ze to vyjde - urcite to zkusim.

Ma to par hacku: :?

1. z naplnene nadrze jde nafra cca 1mm dirkou, takze bychom opravdu varili pod tlakem vytekajici nafty cca0,5At. Chtel jsem si pomoc tak, ze bych diru zvetsil na velikost 2,9mm a nacpal do ni sroub, coz by diru provizorne ucpalo a my pak jen rozvarili hlavicku sroubu na stene nadrze. Ono je to ale v miste, kam se za boha neda dostat vrtackou - hold Murphy.

2. nafta se taky vzniti a to pri teplote cca 300°C a jak vam tak drzim tu elektrodu v ruce, rikam si jakou teplotu bude asi mit to misto svaru

Ale moc dekuju - pomaha mi kazdy nazor.
Tu lod miluju temer nadevse na svete a umim ji chranit na mori, ale pred Araby i to jde o mnoho hur! Pepa

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti