Ano, i tak se dá začít povídání o malé plachetnici Dyno 550. Kdo mě zná, tak velmi dobře ví, lodě, které mě vždy lákaly a bavily měly vice než jeden trup. I přesto dnes běhám a řeším plno starostí kolem jednotrupé plachetnice.
Jedním z největších "výdělků" podnikání v lodním businessu je možnost potkat a poznat inspirativní lidi. Jedním z nich byl Roman. Úspěšný architekt ve středních letech, kterému jeho celoživotní láska a žena pořídila jako dárek plachetnici Dyno 550. Roman si ovšem nevěděl rady s rekonstrukcí a obrátil se na mě s prosbou o pomoc. Loď jsme společnými silami s dalšími přáteli postupně dávali dohromady. Dostat First Love do podoby, jaká je na fotografiích, trvalo více než jeden a půl roku.
Bohužel život je jako zahradník a první utrhne ty nejkrásnější květy. Nějakou dobu loď proto stála v dílně. O rok později mi zavolala vdova a zeptala se, zda bych o loď měl zájem. A přesto, že jsem tento rok měl v plánu stavět loď jiného charakteru, bylo rozhodnuto. A tak jsem si First Love odvezl ještě ten týden a začal ji postupně kompletovat. Jak jsem již informoval, jedná se o Dyno 550 (Spark) polského designu. Loď je stejný ročník jako já (1990), ale až na trup a kýl už nemá nic původního. V tuto chvíli ještě parkuje na Kolínsku, kde zůstane i přes zimu, ale příští rok má jistou sezónu na Slapech. Co se týče vybavení, interiér je v rekonstrukci - cílem je jednoduchý interiér bez velkého polstrování/koberců po stěnách, v čistých barvách, kompletně s novým obložením ve světlých barvách. Plachty jsou o trochu větší, stěžeň i ráhno nové z Polska.
V tuto chvíli řeším, zda existují nějaké šablony na vyřezání polstrování stropu lodě - přeci jen tam asi ten koberec půjde. Zároveň nevím stále, jaký motor použít/koupit.
Za zajímavé tipy předem děkuji!





