Quicksilver 435 C
Moderátoři: vilma, Pepa, smike
- sedivak
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 360
- Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Stará Boleslav
Quicksilver 435 C
Ahoj všem,
udělal jsem si radost a koupil jsem si novou loďku - tedy je 8 let stará.
Je to Quicksilver 435 C s motorem Mercury 25, 4 takt, big foot. Máme k němu stříšku - persenik a echolot Navman 4200. Přešel jsem na tuto loď z malé kajutové plachetnice. Hlavní důvod byl ten, že bydlím u Labe a nemáme tady moc vhodné podmínky pro plachetnici (sklápění stěžně, nestálý vítr a proud). Musím říct, že na motoráčku je mnohem víc pohodlí, i když se mi moc stýská po plavbě pod plachtami, kdy ticho ruší jen šplouchání vody pod přídí. Tento krok(přechod na motorák) mi rovněž plně schvaluje i moje polovička, která se na plachetnici bála od jedné příhody na Orlíku, kdy se do nás opřelo pár větších poryvů pod plnými plachtami a nepříjemný náklon trval dost dlouho i na můj vkus. Myslím si , ale že se dá plavba v přírodě vychutnat i na motoráku, když nechá člověk motor bublat na volnoběh a ten náš není skoro slyšet. Také mě celkem překvapila spotřeba, která není tak velká jak jsem čekal. Loďka váží i s motorem kolem 500 kg a tak jí mužeme tahat na bržděném přívěsu i za Felicií.
Zatím co jsem četl, tak většina zde přítomných vlastní plachetnice, tak doufám, že se najde někdo, kdo si se mnou bude chtít vyměnit zkušenosti s plavbou na motoráčku a má třeba podobnou loďku.
Ahoj všem Šedivák jpg jpeg png gif bmp tif tiff < 1.53 megabytes. jpg jpeg png gif bmp tif tiff
udělal jsem si radost a koupil jsem si novou loďku - tedy je 8 let stará.
Je to Quicksilver 435 C s motorem Mercury 25, 4 takt, big foot. Máme k němu stříšku - persenik a echolot Navman 4200. Přešel jsem na tuto loď z malé kajutové plachetnice. Hlavní důvod byl ten, že bydlím u Labe a nemáme tady moc vhodné podmínky pro plachetnici (sklápění stěžně, nestálý vítr a proud). Musím říct, že na motoráčku je mnohem víc pohodlí, i když se mi moc stýská po plavbě pod plachtami, kdy ticho ruší jen šplouchání vody pod přídí. Tento krok(přechod na motorák) mi rovněž plně schvaluje i moje polovička, která se na plachetnici bála od jedné příhody na Orlíku, kdy se do nás opřelo pár větších poryvů pod plnými plachtami a nepříjemný náklon trval dost dlouho i na můj vkus. Myslím si , ale že se dá plavba v přírodě vychutnat i na motoráku, když nechá člověk motor bublat na volnoběh a ten náš není skoro slyšet. Také mě celkem překvapila spotřeba, která není tak velká jak jsem čekal. Loďka váží i s motorem kolem 500 kg a tak jí mužeme tahat na bržděném přívěsu i za Felicií.
Zatím co jsem četl, tak většina zde přítomných vlastní plachetnice, tak doufám, že se najde někdo, kdo si se mnou bude chtít vyměnit zkušenosti s plavbou na motoráčku a má třeba podobnou loďku.
Ahoj všem Šedivák jpg jpeg png gif bmp tif tiff < 1.53 megabytes. jpg jpeg png gif bmp tif tiff
- sedivak
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 360
- Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Stará Boleslav
Další pokus o foto
Dik Simone trefil jsi hřebík na hlavičku!
další foto z naší letos asi poslední plavby:

Obracím se na všechny, nevíte zda má někdo podobnou loď?( zajímají mě zkušenosti s ní) Nebo zda se dá najít na netu něco zajímavého k této lodi? Nevím například kde byla vyrobena, na štítku v kokpitu je napsáno, že v Belgii, ale na SPS mi řekli, že v Polsku - podle výrobního čísla začínajícího na PL . Tak nevím. A na ofic. stránkách jsou jen nové modely.
Předem děkuji všem za jakoukoli radu....

Dik Simone trefil jsi hřebík na hlavičku!
další foto z naší letos asi poslední plavby:


Obracím se na všechny, nevíte zda má někdo podobnou loď?( zajímají mě zkušenosti s ní) Nebo zda se dá najít na netu něco zajímavého k této lodi? Nevím například kde byla vyrobena, na štítku v kokpitu je napsáno, že v Belgii, ale na SPS mi řekli, že v Polsku - podle výrobního čísla začínajícího na PL . Tak nevím. A na ofic. stránkách jsou jen nové modely.
Předem děkuji všem za jakoukoli radu....
- sedivak
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 360
- Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Stará Boleslav
Tak jsem minulou neděli vyrazil s Quickem na Labe, bylo na to docela počasí i když voda v Labi měla jen 14 st.
Zkoušel jsem novou vrtuli s tou stávající byl problém při více naložené lodi dostat jí do skluzu - koupil jsem kvůli tomu i otáčkoměr na motorové sekačky a zjistil, že motor točí max. jen 3000 ot/min. - Zakoupil jsem proto na doporučení známého servisáka vrtuli menší cca o dva palce. Byl jsem s přítelkyní a měl jsem s sebou 50 lt vody, jako zátěž. Musím říct, že to je oproti staré vrtuli obrovský rozdíl, loď jde z vody skoro ihned, ani nemusím hýbat s trimem. Maximálku mám kolem 30 km/h. Podle mého odhadu má takto naložená loď cca 820 kg, tak to dělá cca 33 kg/hp. Jsem moc rád, protože kupovat jiný, silnější motor se mi moc nechtělo, Ještě plánuju pořádně vydrbat spodek lodi, na kterém jsou zbytky nárostů z Chorvatska a loďka bude připravena na příští sezonu.
Zkoušel jsem novou vrtuli s tou stávající byl problém při více naložené lodi dostat jí do skluzu - koupil jsem kvůli tomu i otáčkoměr na motorové sekačky a zjistil, že motor točí max. jen 3000 ot/min. - Zakoupil jsem proto na doporučení známého servisáka vrtuli menší cca o dva palce. Byl jsem s přítelkyní a měl jsem s sebou 50 lt vody, jako zátěž. Musím říct, že to je oproti staré vrtuli obrovský rozdíl, loď jde z vody skoro ihned, ani nemusím hýbat s trimem. Maximálku mám kolem 30 km/h. Podle mého odhadu má takto naložená loď cca 820 kg, tak to dělá cca 33 kg/hp. Jsem moc rád, protože kupovat jiný, silnější motor se mi moc nechtělo, Ještě plánuju pořádně vydrbat spodek lodi, na kterém jsou zbytky nárostů z Chorvatska a loďka bude připravena na příští sezonu.
Mám podobnou loď z rodiny Quicksilverů,Cortina 480 pilot.Je o půl metrú delší a má částečně zastřešen cocpit.Stříška není moc pohledná ale velice se osvědčila proti větru,dešti i vlnám.Motor mám Yamaha 60k 4takt.
Napiš jaké má jízdní vlastnost.Moje jede perfektně po rovné hladině.Ve vlnách nastanou problémy.Loď skáče po vlnách a vznikají obrovské rány do dna.
Zpočátku jsem měl problém dostat loď do kluzu,ale vyřešil jsem to pomocí hydrofoils.
Napiš jaké má jízdní vlastnost.Moje jede perfektně po rovné hladině.Ve vlnách nastanou problémy.Loď skáče po vlnách a vznikají obrovské rány do dna.
Zpočátku jsem měl problém dostat loď do kluzu,ale vyřešil jsem to pomocí hydrofoils.
- sedivak
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 360
- Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Stará Boleslav
Můj největší problém vždy byl dostat loď do skluzu. 25 hp je dost málo
vyřešil jsem to až nainstalováním vrtule s jiným stoupáním. I tak ale musím hlídat zatížení - je to tak pro dva plus nejnutnější výstroj na plavby.
Co se týče průjezdu vlnami, tak mám zkušenost, že vlny cca do 0,5 metru je lepší projíždět ve skluzu větší rychlostí, takto vynořená loď pak řeže vlny spodní částí, která je do V. Na moři jsem zatím nebyl, tak jsem větší vlny ještě nepotkal.
Věc, která mi na naší lodi vadí nejvíc je velice krátká kajutka já mám 183 cm a mám dost problém se v leže natáhnout, je to tak na hraně. Stačilo by o 10 cm prodloužit kajutu a spaní by bylo mnohem příjemnější. Jinak je to loď hodně stabilní bočně se skoro vůbec nenaklání a místa v kokpitu je také dost.
Myslím, že máš tvar dna podobný, jako já, tak i jízdní vlastnosti budou podobné - musely to být asi větší vlny, aby byl problém ne?

Co se týče průjezdu vlnami, tak mám zkušenost, že vlny cca do 0,5 metru je lepší projíždět ve skluzu větší rychlostí, takto vynořená loď pak řeže vlny spodní částí, která je do V. Na moři jsem zatím nebyl, tak jsem větší vlny ještě nepotkal.

Věc, která mi na naší lodi vadí nejvíc je velice krátká kajutka já mám 183 cm a mám dost problém se v leže natáhnout, je to tak na hraně. Stačilo by o 10 cm prodloužit kajutu a spaní by bylo mnohem příjemnější. Jinak je to loď hodně stabilní bočně se skoro vůbec nenaklání a místa v kokpitu je také dost.
Myslím, že máš tvar dna podobný, jako já, tak i jízdní vlastnosti budou podobné - musely to být asi větší vlny, aby byl problém ne?

- sedivak
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 360
- Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Stará Boleslav
http://yfrog.com/0gp4130112j
Tady je vidět, že já mám příď skoro u hladiny a tak případné vlny hladce rozřízne, protože je do V.
Tady je vidět, že já mám příď skoro u hladiny a tak případné vlny hladce rozřízne, protože je do V.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj Sedivaku,
(sic opozdene) gratuluju ke skvely volbe! Tahat lod za Skodovkou je skvelej odvaz, to nenecha nikoho v okoli klidnym. A to vim o cem mluvim. Tuhle lod hodis na vodu kde chces, coz je parada.
K vyrobci tvy lode - musim rict, ze jsem ji v Polsku nekolikrat videl na prodej, nevim jestli stejnej nazev, ale rozhodne vypada uplne stejne.. tzn. stejne dobre.
Ja bohuzel z praktickych duvodu hledal neco lehciho, takze nakonec jsem skoncil s docela zajimavym clunem (bohuzel totalnim vrakem) na prestavbu, abych sel hodne nalehko. Rozmerrove jsme na tom dost podobne, ale ja se musim vejit do 400kg i s vlekem. Aspon je vyhoda (tim se utesuju), ze spani si udelam jak dlouhy budu chtit, interier je momentalne po zasahu flexou.
Zde jeden z prvnich pokusu na vode, prives jeste bez navijaku. Schvalne kdo pozna tazny stroj?
[align=center]
[/align]
(sic opozdene) gratuluju ke skvely volbe! Tahat lod za Skodovkou je skvelej odvaz, to nenecha nikoho v okoli klidnym. A to vim o cem mluvim. Tuhle lod hodis na vodu kde chces, coz je parada.
K vyrobci tvy lode - musim rict, ze jsem ji v Polsku nekolikrat videl na prodej, nevim jestli stejnej nazev, ale rozhodne vypada uplne stejne.. tzn. stejne dobre.

Ja bohuzel z praktickych duvodu hledal neco lehciho, takze nakonec jsem skoncil s docela zajimavym clunem (bohuzel totalnim vrakem) na prestavbu, abych sel hodne nalehko. Rozmerrove jsme na tom dost podobne, ale ja se musim vejit do 400kg i s vlekem. Aspon je vyhoda (tim se utesuju), ze spani si udelam jak dlouhy budu chtit, interier je momentalne po zasahu flexou.
Zde jeden z prvnich pokusu na vode, prives jeste bez navijaku. Schvalne kdo pozna tazny stroj?

[align=center]

- sedivak
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 360
- Registrován: čtv zář 18, 2008 2:00 am
- Reputace: 6
- Bydliště: Stará Boleslav
Viky_CZ děkuju za pochvalu loďky.
No to moje tahání škodovkou není zas až tak úplně košér. Felda může tahat bržděný vlek 900 kg a ten náš má v techničáku 1000 kg i když i s lodí se asi do těch 900 kg vejde - to ale prý policii nezajímá a berou co je v TP.
Jaký použiješ motor, asi do 5 hp ne? Třeba na přehrady a Labe u nás za normálního stavu vody musí stačit

No to moje tahání škodovkou není zas až tak úplně košér. Felda může tahat bržděný vlek 900 kg a ten náš má v techničáku 1000 kg i když i s lodí se asi do těch 900 kg vejde - to ale prý policii nezajímá a berou co je v TP.
Jaký použiješ motor, asi do 5 hp ne? Třeba na přehrady a Labe u nás za normálního stavu vody musí stačit

- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Smucek: Skoro spravne! .... BAZ 120R (teda Bratislavsky Rapid)
Sedivak: Motor chci 5HP nebo "5HP". Zatim bych rekl ze na pokusy motor mam, ale chtel bych lehci.
K tomu vleku.... jestli je vlek tvuj, nech si snizit hmotnost. Jde to za 50,- a mas po problemu. Furt lepsi mit vlek "pretizenej" nez spatnej. To prvni ukecas, ze si to nevedel, to druhy ani "censored". Nehlede na to ze jestli chces jet k mori, je to nutnost. Nevim teda jak se vazej vleky, ale jestli jenom na naprave, tak muzes nahnat 50kg na kouli a uberes si tim.
Mimochodem... bylo mi receno ze u nebrzdenejch se bere okamzita, jenom u brzdenejch maximalni. Tvrdil mi to chlapek v pujcovne kdyz jsem si pujcoval platak na cestu do Polska pro lod, ale mozna kecal. No nicmene Policii jsem nastesti nezajimal, v Polsku akorat merili rychlost, a to u mne zjevne povazovali na prvni pohled za naprostou zbytecnost.
Sedivak: Motor chci 5HP nebo "5HP". Zatim bych rekl ze na pokusy motor mam, ale chtel bych lehci.
K tomu vleku.... jestli je vlek tvuj, nech si snizit hmotnost. Jde to za 50,- a mas po problemu. Furt lepsi mit vlek "pretizenej" nez spatnej. To prvni ukecas, ze si to nevedel, to druhy ani "censored". Nehlede na to ze jestli chces jet k mori, je to nutnost. Nevim teda jak se vazej vleky, ale jestli jenom na naprave, tak muzes nahnat 50kg na kouli a uberes si tim.
Mimochodem... bylo mi receno ze u nebrzdenejch se bere okamzita, jenom u brzdenejch maximalni. Tvrdil mi to chlapek v pujcovne kdyz jsem si pujcoval platak na cestu do Polska pro lod, ale mozna kecal. No nicmene Policii jsem nastesti nezajimal, v Polsku akorat merili rychlost, a to u mne zjevne povazovali na prvni pohled za naprostou zbytecnost.
Naposledy upravil(a) Viky_CZ dne stř úno 16, 2011 10:50 pm, celkem upraveno 2 x.
- Luky
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 211
- Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: okr. Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj kluci, já sice nemám Quiqsilvra ale je to jeho perfektní polská kopie
http://luky2.rajce.idnes.cz/Stavba_nasi ... uiser_460/
Mám na něm Mercuri 60HP EFI ale ještě sem s ní nebyl na vodě protože na ní pořád dodělávám podlahu z Iroka atd. S tou 25HP buď rád že ti to do kluzu vůbec jde, na tyhle lodě sou optimální 40HP motory a tuším že tam máš povolený max 50hp motor.
Sediváku, né prý ale jistě se bere nejvyšší papírově povolená hmotnost jak vozidla tak vleku a i soupravy. I když pojedeš s prázdným vlekem tak podle papírů ti můžou za těch 100kg (papírových) dát flastra.

Mám na něm Mercuri 60HP EFI ale ještě sem s ní nebyl na vodě protože na ní pořád dodělávám podlahu z Iroka atd. S tou 25HP buď rád že ti to do kluzu vůbec jde, na tyhle lodě sou optimální 40HP motory a tuším že tam máš povolený max 50hp motor.
Sediváku, né prý ale jistě se bere nejvyšší papírově povolená hmotnost jak vozidla tak vleku a i soupravy. I když pojedeš s prázdným vlekem tak podle papírů ti můžou za těch 100kg (papírových) dát flastra.
- Luky
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 211
- Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: okr. Přerov
- Kontaktovat uživatele:
U nás sem vážit ještě neviděl, v Rakousku a Německu je to jiný kafe. Auta s loděma jako by je k měření přímo vyzývaly. Proto jezdím do HR přes Slovensko, Maďary a v životě mě nevážily. Kdybych měl já vlek na 1000kg tak bych mu papírově neubral ani náhodou, zbytečně strácí na ceně a bůh ví kdy se těch 100kg navíc bude hodit. Bohužel ale já nemusím řešit povolenou hmotnost protože mám povoleno 2500kg vlek.
Jo a ještě maličkost, víte že na bržděnej vlek je potřeba řidičák B+E
Jo a ještě maličkost, víte že na bržděnej vlek je potřeba řidičák B+E
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
To je jablko svaru na mnoha forech, ale zatim co sem vsechno cetl, tak B+E potrebujes jenom v pripade, ze mas soupravu pres 3.5t nebo je okamzita vleku vetsi nez pohotovostni auta, coz myslim neni tenhle pripad, protoze Skodovka nikdy nepovoluje vleky tezsi nez auto. To ma treba Mitsubishi L200 co mame v praci, to ma 1800kg pohotovostni, ale vlek brzdenej do 2.7 tuny. Ovsem mam dojem ze tech 1000kg je vic nez ma Felda. Mimochodem... ale Felda 1.6 v kombiku co sme meli v praci mela povolenou tunu.
Edit: ted mne napada, tu ztratu ceny vleku by v tomhle pripade vyjadrila jedna az dve pokuty, takze myslim ze to snizeni za to stoji. Nehlde na to ze kdyz prodavas vlek, napises ze je do 1200kg, ale napsano ma 900kg, tak ho pravej Cech rad okamzite koupi.
Edit: ted mne napada, tu ztratu ceny vleku by v tomhle pripade vyjadrila jedna az dve pokuty, takze myslim ze to snizeni za to stoji. Nehlde na to ze kdyz prodavas vlek, napises ze je do 1200kg, ale napsano ma 900kg, tak ho pravej Cech rad okamzite koupi.
- Luky
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 211
- Registrován: stř bře 11, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: okr. Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Jablko sváru to na fórech bývá, bohužel to mám ověřeno jak z autuškoly ta od dopraváků, bržděnej vlek=E nad 3,5tuny=C+E
Bývala výjimka že stačilo B+E do 4tun, jestli to ale ještě platí mi nebyl nikdo schopen říct a vždy mi tvrdili to co sem napsal výše.
Kurňa tak to asi nejsem správnej čech
Osobně bych bral vlek raději s větší povolenou nosností než s menší, nahážeš tam spoustu věcí na dovču a můžu jet i s natankovanou 100l nádrží na lodi. Kdybych takovej vlek koupil, asi by mě i štvalo a říkal bych si co to bylo za ocasa kterej si tu váhu nechal o 100kg dát dolů.
Bývala výjimka že stačilo B+E do 4tun, jestli to ale ještě platí mi nebyl nikdo schopen říct a vždy mi tvrdili to co sem napsal výše.
Kurňa tak to asi nejsem správnej čech

Osobně bych bral vlek raději s větší povolenou nosností než s menší, nahážeš tam spoustu věcí na dovču a můžu jet i s natankovanou 100l nádrží na lodi. Kdybych takovej vlek koupil, asi by mě i štvalo a říkal bych si co to bylo za ocasa kterej si tu váhu nechal o 100kg dát dolů.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Nechci te nijak dezorientovat, ale bude dobry si tu vyhlasku precist, protoze je celkem dobre mozny, ze v autoskole te chteji oskubat a policajt je proste jenom debil.
Teda jak jsem precetl - kdyz mas B+E, tak muzes ridit:
A) vozidlo do 3.5t celkovy hmotnosti + vlek do 1.5 nasobku pohotovostni hmotnosti vozidla
B) vozidlo do 3.5t s max rychlosti 40km/h + vlek do 2.5 nasobku pohotovostni hmotnosti vozidla (treba Zetor 25 s cca 5t valnikem)
Teda rozhodne neni pravda ze pres 3.5t potrebujes C+E, to by treba ta firemni L200 nemohla za zadnych okolnosti mit v papirech napsano to co tam ma, protoze s vlekem muze tvorit soupravu do nejakejch 5t a pritom je napsana do kategorie osobaku (M1?).
Edit: Tak ne.... L200 ma maximalku asi 2900kg, takze s max. vlekem (a B+E ridicem) muze mit 5.5t.
Teda jak jsem precetl - kdyz mas B+E, tak muzes ridit:
A) vozidlo do 3.5t celkovy hmotnosti + vlek do 1.5 nasobku pohotovostni hmotnosti vozidla
B) vozidlo do 3.5t s max rychlosti 40km/h + vlek do 2.5 nasobku pohotovostni hmotnosti vozidla (treba Zetor 25 s cca 5t valnikem)
Teda rozhodne neni pravda ze pres 3.5t potrebujes C+E, to by treba ta firemni L200 nemohla za zadnych okolnosti mit v papirech napsano to co tam ma, protoze s vlekem muze tvorit soupravu do nejakejch 5t a pritom je napsana do kategorie osobaku (M1?).
Edit: Tak ne.... L200 ma maximalku asi 2900kg, takze s max. vlekem (a B+E ridicem) muze mit 5.5t.
Naposledy upravil(a) Viky_CZ dne stř úno 16, 2011 11:29 pm, celkem upraveno 1 x.
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Pánové pletete hrušky a jabka jako stará babka. Felda má na kouli 900kg brzděnej kolik může táhnout? no 900!!!! vůbec vás nemusí zajímat kolik má vozejk celkovou váhu klidně 2 tuny. prázdný má 500 takže si 400 můžete doložit. v tomto případě se bere OKAMŽITÁ HMOTNOST!!!!!. Pokud se to policajtům nebude líbit můžou vás zvážit to je maximu. Jel jsem AXem na kouli 700 táhnu v klidu plaťák 1800kg prázdný 500. stavěli mnohokrát vysvětlil jsem jim zákon o pozemních komunikacích pozdravili a odjíždím. A pokud vám bude někdo tvrdit opak tak mu nevěřte. Je to i logické Auto je omezené kg na kouli a to vy dodržujete pokud nepřeložíte.



Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host