Takmer idealna

Zde lze prezentovat lodě, které byste jednou chtěli mít nebo je považujete z nějakého důvodu za nej, nej ...

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Takmer idealna

Příspěvekod Denis » pon pro 12, 2005 9:33 pm

Vrelo odporúčam pozrie? www.arp-yachtbau.de a pozrite sa HAI-760 DS. K dokonalosti jej chýba len to , ?e je príli? dokonalá, totalne vymakaná a má preto dos? velkú váhu / ale čo je to pre Nemcov / a vysokú cenu / ale čo je to pre Nemcov /. Najlep?í Trailer-Motorsailer akého som kedy videl. V?imnite si ten sklápací kýl - genialne a patentované. Olovená zá?a? sa velmi rýchlo nahodí, skú?al som to na výstave v Dieseldorfe.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Alebo táto ?

Příspěvekod Denis » sob pro 17, 2005 2:04 pm

Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Alebo táto?

Příspěvekod Denis » sob pro 17, 2005 2:07 pm

Chcel som tam vlo?i? obrázok, ale nejak to nejde.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9325
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Obrázek lodě o které pí?e v příspěvku vý?e Denis

Příspěvekod Libor » sob pro 17, 2005 8:52 pm

Celý obrázek http://img2.postimage.org/forums/yachti ... htern.html
Náhled http://img2.postimage.org/143271/hai760_ds_achtern.jpg
Tak jsem to zkusil a není to úplně ono. Úkládá se to toti? na jiném webu (kvůli místu) a tady je jen odkaz. Kdy? jsem to zprovoznil, tak to jelo dobře. Klikne? dole na Add image to post a otevře se okno, kde nalistuje? obrázek v počítači, který chce? vlo?it a případně text k němu. Po odeslání by jsi měl mít ve zprávě odkaz na místo kde je obrázek a malý náhled na který lze kliknout. Odkaz jsem teď udělal, ale náhled se nevlo?il (pouze odkaz na něj). Myslím, ?e odkazy zatím budou stačit, proto?e jsem u? značně překročil přidělený webový prostor a obrázky ho plní velmi rychle.
Je?tě musím v?echny upozornit, ?e pokud nikdo na odkaz neklikne 30 dní (nikdo daný obrázek neshlédne), bude automaticky smazán. Ale lze jej samozřejmě znovu vlo?it. :)
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9325
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Re: Alebo táto ?

Příspěvekod Libor » sob pro 17, 2005 9:08 pm


Nádherná loď. To je ta loď co jsi o ní psal, ?e ji bude? stavět podle toho pána z Českých Budějovic? A tato je na cestě kolem světa? Mohl by jsi nám zde o ní napsat více (v?echno co o ní ví?). Myslím, ?e má? i více fotek.
Naposledy upravil(a) Libor dne úte led 10, 2006 2:10 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned pro 18, 2005 12:12 am

Ten pán z Českych Budejovic je Franti?ek Sýkora. Spomínal ho tu niekto v diskusii o Baltu. Nezavoláte mu , je v karibiku. Alebo na ceste tam. čo napísat o tejto lodi? Len to , ?e je poznamenaná amatérizmom. To znamena / pre mňa/ ze si nehraje na dokonalos? ako fabricke lode, pretoze ona je dokonala. Neskutocne technicky vymakana. 4x lomena ?arpia, olaminovana preglejka z kostrou dub/ borovica. Kon?trukcia tuhá ako protiatomový bunker. Neskutocne rýchla. Nepotopitelna. Preplavala Atlantik hore - dole. 755 x 250 cm sirka. Vaha cca 1600 kg./ pre transport/ . Franta ako spravny svetobeznik my vela porozpraval a vsetko som si zapametal, je toho vela. Mymochodom. ta lod sa da postavit za cca 200 tis. Kč v minimalistickej koncepocii, bez motoru a plachiet. No neoplati sa stava??
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1713
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » stř pro 28, 2005 9:19 pm

Ač skoro z Budějc, tak F. Sýkoru bohu?el neznám. Co? mě mrzí. Ale proč pí?u? Proto?e zmíněná cena materiálu 200000,- Kaček na 7,5 metrovku je matoucí. Cirka 100000 navrch a je to loď připravená k vyplutí.

Co? vlastně, jak to tak čtu je?tě jednou, potvrzuje Tvou zmínku o minimalistické koncepci :) Jako bych nic neřek' ...
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9325
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Re: Alebo táto?

Příspěvekod Libor » pát led 06, 2006 9:26 am

Denis píše:Chcel som tam vlo?i? obrázok, ale nejak to nejde.

U? to jede. Zkus to. Pozor dole musi? mít povolené Zakázat značky v tomto příspěvku
Uživatelský avatar
Míra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 18, 2005 2:25 pm
Reputace: 0

Re: Takmer idealna

Příspěvekod Míra » sob led 07, 2006 12:00 am

[quote="Denis"]Vrelo odporúčam pozrie? www.arp-yachtbau.de a pozrite sa HAI-760 DS.

Nechám se klidně vyvést z omylu :) , YAchting SObotka postavil na stejném spodku v čechách malou flotilu lodí Bravo 777. Rozdíl je v nástavbě-verze MS má "budku" překli?kovou. Specialita je Bravo regatta sní?ená o ten pruh v kterém má varianta, kterou neznám jinak ne? jako panelák, okýnka.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » sob led 07, 2006 10:59 am

Ahoj Camel, nerozumiem tomu. Aký omyl ???
Uživatelský avatar
Míra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 18, 2005 2:25 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Míra » sob led 07, 2006 8:12 pm

Ahoj, to jenom pro případ kdyby náhodou ta německá loděnice za tu dobu nějak změnila trup. Co? jsem tedy podle jejich dostupnejch fotek nepoznal. Inovace je v tom pantografovém kýlu-podle mě je to ale jenom krásná brzda. To obtýkání bych nechtěl vidět. Ale vnitřní kormidelna na tak malé lodi-to je velká vychytávka. Dal?í men?í loď co to má je snad akorát ?tír II.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Re: Takmer idealna

Příspěvekod Denis » sob led 07, 2006 10:43 pm

To mysli?, ?e by to Nemci od neho odkukali?
S tým kýlom neviem aký to mô?e ma? odpor, myslím ?e asi ako tveen keel a mo?no aj men?í. Mne sa na tom lúbi, ?e ma? vlastne záva?ie pod loďou ako pevný kýl, čím je plavba bezpečnej?ia a zároveň sa mô?e? plavi? aj v plytkých vodách. Dá sa to docieli? samozrejme aj vy?ahovacím kýlom, ale za cenu naru?enia interieru.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » sob led 07, 2006 10:54 pm

To zrovna ne, ale myslel jsem, ?e se třeba v Německu někam pohli za těch odhadem 15let. Pro plavbu na mělčinách to je super, a u lodi kde se předpokládá takový re?im se asi na nějaký ru?ivý víření nehraje... Ale ze v?ech "hejblat" pod vodou mám docela divnej pocit. Bál bych se, kdy? tím drknu o dno, ?e u? to nezandám....
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Re: Takmer idealna

Příspěvekod Denis » sob led 07, 2006 11:06 pm

On ten kýl je pod trupom, tak ho zandávat ani nemusí?. Leda ?e by si to ?vihol nejak bokom a by sa to pokrivilo, ale z boku takú pecku si neviem predstavi? ako. Ja chcem robi? zasúvací kýl, tie? mám s toho trochu obavy, ale hovorím si ?e plutva je to isté. Pan Ressler to má tak, výsuvný kýl, a to je 12m ocelovka.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Příspěvekod AdsBot [Google] » ned led 08, 2006 7:37 pm

Po přesně to jsem myslel, z boku do toho paneláku foukne a to je pořádná plocha. Ale asi s tím počítali. Pan Ressler tam ploutev opravdu měl, ov?em od minulého podzimu předělává ?tíra na kýlovku s ponorem 140cm. Něco prý prorezlo nebo tak. Ploutve se bojím jako čert kří?e :twisted:. Je to také snad jediná vada mnou tady tak propagovaných lodí didi třídy. Má to krabici na liftkeel odzhora dolů z překli?ky a i kdy? v tomu musí být nějaké vlo?ky (v těch přehledech sem se o tom nedočetl-asi to je v plánech) z teflonu tak pocit, ?e mi něco vibruje pod lodí a ?e se to případně mů?e tím dřevem prokousat.... taky ?e nevidím co to tam dělá-jestli se něco neodřelo a nehnije to, po nárazu si to vůbec nedoká?u představit. Jestli chce? stavět Hartley 16 tak se koukni na http://www.microclass.org/ jestli bude? splnovat kritéria třídy proto?e H16 tu bude skoro jediná, je ?koda se připravit o mo?nost handicapu.
david
moderátor
Příspěvky: 5881
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » pon led 09, 2006 10:51 pm

Anonymous píše: Po přesně to jsem myslel, z boku do toho paneláku foukne a to je pořádná plocha. Ale asi s tím počítali. Pan Ressler tam ploutev opravdu měl, ov?em od minulého podzimu předělává ?tíra na kýlovku s ponorem 140cm.


Je to jenom o tom, co od té lodi chce?. Jezdí?-li doma na rybníku, přehradě, řece, pak je zatahovací kýl k nezaplacení. Dostane? se v?ude ke břehu, nevadí vodní stavy - viz Labe v létě ponor 110 - 90. A občas moře to taky pře?ije. Chce?-li otevřené moře, tak pevný kýl. Na to Rozára u? při?el taky. Doufal, ?e s ponorem nějakých 110 sjede Labe do svých chladných revírů a bude nezávislý na ČSPLO. No a brzo zjistil, ?e mo?ná sjede, ale koncem srpna , v září, se u? nevrátí proto?e je v Labi kachnám po kotníky. Navíc s tou káčou měl trvalé problémy. Jednou nechtěla dolů, podruhé nahoru, musel ji klínovat aby se nekejvala a prostě furt něco.
Jo a je?tě sem se v?imnul nějakého příspěvku o pěnovém sendviči. Vřele nedoporučuju. To je tak na závodní lodě na dvě sezony a prodat. Neznám pěnu která by časem nenacucla vodu tak, ?e ani neplave. Z kolika lodí s vypěněným dnem jsem tu pěnu vyndal, z tolika se potopila. Snad je to dobré na vyztu?ení nástaveb i kdy? časem se stejně pro?lape. O tom by mohli pohovořit majitelé surfů.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » úte led 10, 2006 11:07 pm

K tej pene, mysli? ze aj profi jadrove materialy ako napr. Herex nacucaju časom vodu? Pokial viem tak aj obycajny styrodur ma uzavretu bunkovu strukturu, ale neskusal som to, či nasiakne. Existuje aj tzv, studniarske peny z pur a vraj su nenasiakave.
Najhor?ie je, ?e človek by chcel od lodi maximum: aby bola lahka a bezproblemova na tahanie a skrz poplatky v marinach co najmen?ia , ale bezpečna vo vlnach a pohodlna aspoň pre 4 ludí. Aby mala nízky ponor a vysoku stabilitu a atd.
Mňa ten lift kýl láka práve pre stabilitu lode a mo?nos? zní?enia ponoru ak treba. Chcel by som plachtit na Niedersee v A, to mam tak 30 km a na Balaton to tie? nie je daleko, ale je tam sakra plytko. Inspiroval ma lodny konstrukter Barros ktorý to ako alternatývu má aj na velkých lodiach. Ale tie? sa toho bojím, keď je tam podvesených 300kg olova, tak náraz kýlom do skaly by mohol ma? značne devastačné účinky. Na dufour duo bola ?pehírka na sledovanie plutvy v plutvovej skrini. Uva?ujem kombinova? liftkýl s vodným balastom, ale pri?iel by som o miesto pod lavicami.
david
moderátor
Příspěvky: 5881
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 232
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Re: Takmer idealna

Příspěvekod david » stř led 11, 2006 10:58 pm

Bohu?el jsem si vyzkou?el, ?e i stavební pěna a je to PUR, se nasákla během jednoho roku. Podle mne je to tím, ?e je stále dynamicky namáhaná a stěny jednotlivých buněk popraskají. Na?těstí to bylo na bajbótu a tak to není taková hrůza. Fakt je ?e za rok ztě?knul tak o 10 kg.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv led 12, 2006 6:06 pm

Ano, stavebná pur pena po čase nacucá vodu ako ?pongia, ale v lep?ích prospektoch uvádzajú, ?e má uzavretú bunkovú ?truktúru len na 80%. Obyčajný polystyrén je sice nenasiakavý, max.2%, ale voda prenika medzi jednotlivými guličkami a to výdatne. Epoxidy Havel má ale napeňovací epoxid, odporúčam pozrie?. S polu s extrudovaným polystyrénom/ obch. názov napr.styrodur / by to mohlo by? docela dobré.
AdsBot [Google]
Příspěvky: 0
Registrován: ned říj 25, 2015 1:10 am
Reputace: 0

Re: Takmer idealna

Příspěvekod AdsBot [Google] » pát led 13, 2006 10:01 pm

Halóó Camel, pozeral som ten microclass, ale figu tomu rozumiem, o čom to je aj ten handycap, teda viem ?e o závodoch, ale bli??ie. Denis
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9325
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Re: Takmer idealna

Příspěvekod Libor » sob led 14, 2006 11:42 am

Anonymous píše:Halóó Camel, pozeral som ten microclass, ale figu tomu rozumiem, o čom to je aj ten handycap, teda viem ?e o závodoch, ale bli??ie. Denis


Je to lodní třída: určená jak pro regaty, tak be?né plavbě

... uznaná mezinárodní jacht. asociací jako regatová třída.
... ale také oblíbená malá jachta s pochůznou kajutou a 3 kójemi.
... má délku trupu 5,50m, jsou 2,50m ?iroké a ponor 0,30/1,10m. Váha mezi 450 a 600 kg.
... je to kunstrukční třída. Tzn., ?e výrobci mohou stavět různé konstrukce, které ale musí splňovat rozměrové podmínky. A díky konkurenci se zvy?uje technický pokrok a dobré ceny.
... nabízí je mnoho výrobců, ale také se často staví amaterských podmínkách.
... vyznačují se nepřehlédnutým poměrem náklady/u?itná hodnota a vlastnosti: rychlá, bezpečná, rodinná, cenově výhodná s ohledem na trvanlivost (?ivotnost).
... ideální loď pro častou změnu plavební oblasti na krátkých dovolených. Díky malé hmotnosti a nízkému ponoru je mo?no plout téměř v ka?dém plavebním revíru, dá se transportovat bez problému pomocí středně velkého osobního automobilu a lehce spou?tět do vody.
... mohou v celé Evropě se účastnit na regatách a měřit se se srovnatelnými loděmi. Regata není v tomto případě jen sport, ale také zároveň "malá dovolená". A to nejen čistě pro mu?skou posádku, jako často bývá v jiných třídách. Na mnoha Micros jsou často rodinné posádky.
... jezdí se v 25 zemích na 6 kontinentech. V provozu je více ne? 9.000 lodí. Jen v SRN je prodáno přes 500 lodí třídy Micros.
... dělí se na kategorie, tak aby mohli otimálně splnit po?adavky jachtařů.
Prototypy (Protos) dávají konstruktétům největ?í volnost. "Protos" jsou ve své třídě nejrychlej?í Micros. Seriové regatové lodě (Racer) mají vy??í nároky na po?adovanou minimální hmotnost, výbavu a bezpečnost. Mají minimálně 3 plnohodnotné kóje s polstrováním a také lukny v nástavbě. Kři?níky (Cruiser) jsou vybaveny zcela v duchu turistických lodí. Musí splňovat nejvy??í nároky na bezpečnost a minimální hmotnost. Z výbavy musí mít např. "kuchyňku", lukny a 4 kóje s polstrováním. Mimo to mají vy??í volný bok.
Se v?emi 3 je mo?né se účastnit na regatách, proto?e základní rozměry jsou stejné a díky tomu malé rozdíly v rychlosti. Na mnoha regatách jsou udělovány ceny pro nejlep?ího v ka?dé kategorii nebo dodatečné ocenění.

Jak je rychlá?
S číslem (doplním) 6,5 (plocha plachet/hmotnost) patří Micro k nejrychlej?ím kajutovým lodím v kategorii do 7 m, které jsou v prodeji. Při větru 2-3 je dosa?ena rychlost trupu. Od 4 se spinakrem jde do skluzu. Pro srovnání jsou stejně rychlé lodě a? od velikosti 8m. Micro-Protos mají Yardstick hodnotu 110. Pro srovnání: Condor 55= 116, Fam=119, Hai590=119, Dehler 22=112, Varianta=115, Neptun22=118. (Jeden Yardstick bod méně = o minutu rychlej?í v 60 Minutách) V závodech Yardstick, kde závodí různé lodě proti sobě, dosahuje Micros předních míst. Jachtaři, kteří poprvé usednout do kokpitu Micro jsou překvapení neuvěřitelnými manévrovacími schopnostmi. Kří?ování ve stísněném prostoru není problém. Otočka je mo?ná v poloměru men?ím ne? je délka lodě.

Jak velká posádka?
Micros se jezdí - 3 dospělí. Jedná se o hmotnost posádky mezi 180 a 250 Kg.
Prototypy musí při regatách mít 3 člennou posádku. Kři?níky a regatové mohou plout v říčních vodách při 2 členné posádce. V mořských vodách musí mít v?echny 3 kategorie 3 člennou posádku.

Kolik stojí?
Dle stavu a stáří se dá koupit za 2.500 Euro. Dobré lodě, s kterými lze závodit, stojí cca 5.000 Euro.

Jaké auto pro převoz?
Micros vá?í mezi 450-650 Kg. K tomu trailer (1 osý br?děný). Dá se počítat dle kategorie a výbavy s 550 a? 900 Kg. Ka?dý men?í vůz střední kategorie jako W-Golf mů?e tuto loď převá?et.

Atd.,atd.

Odkazy na národní kluby: http://www.microclass.org/

Nejčastěj?í typy: http://www.micro-ger.de/microhp.htm
Naposledy upravil(a) Libor dne sob led 14, 2006 5:58 pm, celkem upraveno 3 x.
Uživatelský avatar
Míra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 18, 2005 2:25 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Míra » sob led 14, 2006 3:31 pm

Ahoj, rád bych je?tě doplnil Liborovu vyčerpávající informaci.
Nová loď splňující základní rozměry (je to jako box rule pro minitransat akorát tahle krabice je men?í), něbo loď z třídy Racer s konstrukční úpravou výrazně měnící její závodní hodnotu (rychlost) mů?e být uznána za Proto v případě, ?e je důvodný předpoklad, ?e lodi (nebo upravené lodi) bude vyrobeno více jak 10ks.
Tady myslím, ?e je problém ?e v "Československu" není ?ádná kancelář nebo oddělení micro class, která by takové prohlá?ení mohla učinit. Pohyb správným směrem nastal zalo?ením AKP minulý rok v létě. Informace o vzniklé asociaci kajutovek najdete na www.kaj.estranky.cz . Její cíle tam jsou vypsaný ale k tématu nás zajímá-zavedení handicapů Yardstic a ORC, systém pohárových závodů v handicapu. Tak?e na AKP by se měl člověk uva?ující o stavbě podobné lodi se závodním potenciálem zřejmě obrátit.
Co já vím o Yardsticku tak to jsou koeficienty-čísla men?í jak 0. Konečný čas se upraví násobením tímto koeficientem na přepočítaný čas. Čím rychlej?í loď, tím bli??í hodnota k 1. Nějak mi do té představy nezapadají čísla kolem 100. Mo?ná mě někdo opraví nebo mi to vysvětlí.
Obecně handicap je u?itečný k tomu, ?e se sna?í vyrovant rozdíly závodních hodnot různých typů lodí. Kdy? závodí? nebo se spí? účastní? s giaurem tak ti ani zlaté ruce nepomů?ou a předjede tě lehčí loď, která třeba nadělá spoustu chyb. Samozřejmě ?e se počítá i s absolutním pořadím-aby se nebrzdil vývoj.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Re: Takmer idealna

Příspěvekod Denis » sob led 14, 2006 7:19 pm

K upresneniu, ak si postavým plachetku vyhovujúcu po?iadavkám, tak s ňou mô?em ís? na závody? Alebo potrebujem prehlásenie, ?e takýchto lodí bude aspoň 10 ks? Asi Hartley 18 spĺňa po?iadavky a BAY18 tak isto.
Uživatelský avatar
Míra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 18, 2005 2:25 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Míra » ned led 15, 2006 1:34 am

Podle mezinárodních pravidel mikra ano, na prototyp je potřeba potvrdit (stejně nevím jak), ?e jich bude postaveno alespon 10ks. O tom zda je loď uznána jako mikro (tedy u? zařazena mezi racery nebo cruisery), ne ?e jenom splňuje pravidla třídy, budou nejvíce vědět projektanti nebo prodejci.
Pokud bych stavěl H16, tak bych se dotázal zda je jako dostačující flotila nevím kolika lodí po celém světě. Případně se pozeptat u Hartleyů zda mají vyměřený nějaký handicap.
S BAY 18 jako?to českou specialitou nejlépe poradí konstruktér (myslím ?e pan Zekl)-zda byl ji? přidělen hadnicap nebo se o něm uva?uje.
Jak jsem psal, v na?ich zemích asi není ?ádná odpovědná organizace, která by mohla vydat prohlá?ení nebo něco takového. Doufám, ?e se tím bude AKP zabývat. Kdybys chtěl číslo na koordinátora AKP tak se ozvi, nechci to tady vě?et veřejně.
Uživatelský avatar
ZdendaZ
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 120
Registrován: stř lis 09, 2005 10:47 am
Reputace: 0
Bydliště: Beroun

Příspěvekod ZdendaZ » pon led 16, 2006 7:49 pm

Zdravím!
Jestli někdo postrádá yacht 11/2003, tak sem přikládám ofocený článek o panu Sýkorovi a jeho přeplavbě na lodi Karya přes Atlantik.
Camel, dík za ofocení ;)!
Jinak Karya je nádherná loď! Pěkný design a taky jeden z mých snů, bohu?el vzdálených.
Zdenda

První strana
Druhá strana

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti