"Container yachts"

Zde lze prezentovat lodě, které byste jednou chtěli mít nebo je považujete z nějakého důvodu za nej, nej ...

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9328
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

"Container yachts"

Příspěvekod Libor » sob pro 02, 2006 7:24 pm

http://www.containeryachts.com/
Co si myslíte o tomto konceptu "transportovatelné" lodě? Jako největší výhodu prezentují možnost převozu v kontejneru kamkoliv po světě....
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » sob pro 02, 2006 11:55 pm

Zaujímavá je tá šírka lode a to 7,4 ft. To je niečo cez 210 cm, otázka je či 0,4 FT je v desatinách, alebo v dvanástinách. Aj tak je to cca 220 a niečo. Už v staroveku prišli na to, že ideálny pomer dĺžky lode k jej šírke je 1:8, teda ak sa nemýlim. Ale aj lode zo severu európy mali zhruba taký pomer. Yachty v začiatkoch jachtingu mali bežne šírku okolo 220 cm a ešte v 50-tych rokoch 20.st. bola 220 cm bežná šírka plachetnice. Má to logiku nielen skrz rýchlosť vo výtlačnej plavbe, ale aj v schopnosti vrátiť sa speť do zvislej polohy. Keď to tak vezmem, tak aj ja staviam paket kruizer š.225 cm akurát dĺžku má len 5 m. :D
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9328
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » ned pro 03, 2006 12:22 am

Myslím, že je trochu širší. Ale podle některých zahraničních fór je to pořád málo. A kritizují, že se někdo snaží napasovat loď na rozměr kontejneru. Toto jsem našel:
Here you have her main parameters. Take them with care, as displacement is in lightship condition

LOA = 11,9 m
Lwl = 11,6 m
Bmax = 2,6 m
Bwl = 2.05 m
HD = 0,32 m (body draught)
Draught = 1,68 m
Disp = 5600 kg
Ballast = 2266 kg
Sail area = 51 m2
Power = 40 HP


D/L = 100.07 (Very, very light. Even at loaded condition shouldn't go higher than 135)
SA/D = 16.43 (wait to know LCD)
6*HP/D = 19.42 (idem)
HSPD = 8.27 Kn
CSF = 1.48 (nice. very in the safety zone)
MCR = 28.44 (somewhat low for size. Uncomfortable?)
AVS = 121.44 º (good)


A ještě doplnění dat:
Will Rogers of Container Yachts kindly sent to me more data about this boat.
As web 'gremlims' made me post an incorrect number for Motion Comfort Factor (MCR), and also with this new and more accurate data, here you have my calculated parameters again:

D/L = 101,25
SA/D = 16,48
6*HP/D = 19,2
HSPD = 8,27 Kn
CSF = 1,3 (Even nicer than before)
MCR = 33,88 (Now it looks nicer)
AVS = 136,7º (Also nicer)

6*HP/D = 19,2 means 3.2 HP per ton. Somewhat high, it should be better something like 2.5, for better fuel efficiency, in my opinion, so the engine having 32 HP instead of 40. But I do not know the meaning of this 40 HP. Continuous, Intermittent....? If real usable power is something like 85% of those 40 HP, then top propulsion power is something like 34 HP, nicer than the 40. Anyhow, due to the lightness of the boat, power needings are very low compared to heavier motorsailers (We'd go up to almost 100 HP for a 350 heavyweighter, to get the same HP/D ratio), so the difference between 32 and 40 is not so relevant.

Here data from Will (Imperial units). Comentaries inside () are mine:

Main 362
Jib 220
Sail Area (RSAT) 582
Displacement, 1/2 stores 12500 (Bob Perry ratifies this as 1/2 load displacement)
Ballast 5000
Ballast Ratio 40%
LOA 38.9
LWL 38.0
Beam 7.4
Draft 5.5
Body Draught Ft. 1.54

Calculations
SLR-Knots 1.30 8.0
SLR-Knots 1.35 8.3
SLR-Knots 1.40 8.6
Prismatic Coefficient 0.65 (good for SLR of 1.4+)

Sq Ft
Lateral Plane-Keel 15.8
Lateral Plane-Rudder 5.6
Lateral Plane-Hull 42.4
Lateral Plane-Total 64.4
Lateral Plane/RSAT 11.1%

Wetted Surface-sq. ft 245
SA/Wetted Surface 2.2
SA/Displacement (RSAT) 17
Disp/Length 102 (Very light, indeed)
Water Plane-sq ft 210
Heave Index-Lbs/ft2 60
Righting Moment-One Deg. 720
Righting Moment-Thirty Deg. 15650
Immersion-lbs/inch 1120
Center of Buoyancy 55.9%
Naposledy upravil(a) Libor dne ned pro 03, 2006 12:33 am, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9328
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » ned pro 03, 2006 12:29 am

A ještě konkurenční loď z Thajska:

containerable sail boat

--------------------------------------------------------------------------------

similar containerable solution from Thailand:
Built using quality materials this boat is designed to fit inside a 40' shipping container, not quite "in a suitcase" but wherever your work takes you the Dubloon can travel as well allowing you continuous sailing in your own boat.
PRINCIPAL DIMENSIONS:
Length Overall: 36 feet 1 in [11 m].

Length Waterline: 26.24 feet [8 m].
Beam: 7 feet 8 in [2.35 m].
Draft: 4.9 feet or 5.8 feet [1.5 m or 1.78 m].
Displacement: 12,965 lbs [5,881 Kgs].
Lead Ballast : 2,721 Kgs. 49%
Hull Surface Area: 35.79 sq.m
Deck Surface Area: 22.95 sq.m
Engine: 1 x 24HP Yanmar sail drive (or 24 HP Mitsubishi)
Fuel: 80 litres (21 gals US)
Fresh water: 200 litres (53 gals US)
Gross Tonnage: 12 GRT. Net Tonnage: 11 NTR.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil(a) Libor dne úte črc 31, 2007 9:05 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned pro 03, 2006 9:16 pm

Kontajnery sú kompaktibilné s kamionovou prepravou, ložná plocha je 240 cm, t.j. 2x europaleta / 120x80cm/, teda tie lode by nemali mať šírku večšiu ako 240 cm, je však možné, že v USA sú šírky večšie. Neviem. Ale skor nie, na tom malom videozázname je ako to odtial ťahajú von a je to nafest. Je tam jasne napísané 7 stop a niečo. Keby bola šírka 260 cm, bolo by tam 8 stop a niečo.
Šírka 230 je ako na trimarane. Pri tak úzkom trupe pôjde lahko do náklonu, teda pre adrenalínových jazdcov ako stvorené.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9328
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » pon pro 04, 2006 7:31 am

Asi ano. Mě zmátlo u popisu Bmax = 2,6 m
Ale i tak to není mnoho. Zajímavý může být údaj o dosahované rychlosti.
Nemá rychlost vztah k poměru šířka/délka?
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1713
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pon pro 04, 2006 9:29 am

no ale fuj :shock: To mě vůbec nezaujalo :?
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 747
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » sob pro 09, 2006 10:42 pm

ahoj tak na ten hybrid koukam a asi bych do toho nesel.max povolena sirka pro dopravu v US je 8 feet coz je 2.44m,ale moc se to nerespektuje.je zajimave ze je tam ukazka vytahovani lodi z kontejneru a ne nalozeni to muselo byt urcite zajimavejsi :D.ten sklapeci keel asi taky neni pro propagovany offshore sailing idealni.lod je v kontejneru namackana,docela by mne zajimalo jak by byla pri plavbe zajistena aby se neomlatila o steny a pripoutana,tech 8cm na kazde strane nedava dostatek prostoru aby tam kdokoliv vlezl a poradne to upoutal.podle mne to tam jen natlacili na manipulacnim voziku a vyfotili,ale i to urcite vyzadovalo idealni podminky<perfektne>,ktere by se ve spouste marin jen tezko hledali.jinak 40 stopovy kontejner do karibiku stoji kolem 105 000 kc door to door jedna cesta,plus dalsi naklady na miste,jerab,kamion,slozeni kontejneru na zem a cekani na vykladku<po>celkovou cenu takoveho zpatecniho vyletu odhaduju na 250 az 300 tisic a sebemensi problem v organizaci muze prijit na dali desetitisice v podobe skladneho atd.kamarad takhle zaplatil za kontejner ve skladisti v Hamburku za 10 dni pres tisic Eur,dostal pozde od forwardera dokumentaci a bez ni mu ho nechteli vydat. to uz se vyplati lod tehle velikosti za ty penize koupit,coz na zealandu nebo v karibiku neni problem.anebo do toho kontejneru muzes Libore soupnout Ami i s privesem :wink:a mozna se tam vejde jeste nejaka dalsi.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » ned pro 10, 2006 9:25 pm

Dík Dane za info, tak si ju teda nekúpim. Ale Libore, keby si chcel ísť do Karibiku, tak povedz, pôjdeme spolu.
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9328
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » úte črc 31, 2007 9:28 am

Dnes jsem na tuto loď narazil opět, tentokrát v časopise Yacht.de (http://www.yacht.de/yo/show.php3), kde se na toto téma vyjde článek v čísle 15/2007.
Obrázek
A skutečná šířka je: 2,3m

FAR HARBOUR 39
THE WORLD WITHIN REACH TM
Yacht
Far Harbour 39 specifications:
LOA: 11.86m
LWL: 11.58m
Beam: 2.26m
Draft: 1.68m
Sail Area: 51.4sq.m
Ballast: 2,087kg
Displacement: 5,942kg
CE Category: A

Rig
I 12.0 m
J 3.9 m
P 11.1 m
E 5.0 m
RSAT 51 m sq
Jib Furler Profurl

Engine
Yanmar 3JH4CE/SD50 29 KW
Prop. PYI-Classic 18
Type Sail drive

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
jerryx
Site Admin
Příspěvky: 2450
Registrován: pát čer 16, 2006 12:00 am
Reputace: 87

Příspěvekod jerryx » úte črc 31, 2007 9:48 am

.. muj oblibeny trimaran se taky vejde do kontejneru :D

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

dalsi najdete tady
Uživatelský avatar
Wlady
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 617
Registrován: ned led 21, 2007 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod Wlady » stř srp 01, 2007 12:47 am

Ahoj.

to Libor: vztah šířka/rychlost je nepřímá úměra, samo při stejné délce a motorizaci.

to Denis: ano, počáteční stabilita asi bude poněkud menší, ale s rostoucím náklonem prudce poroste a naprosto bych se nedivil, kdyby se křivka stability vůbec nedostala pod osu X.

Wlady
Uživatelský avatar
ycskipper
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 45
Registrován: úte úno 20, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Štěchovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ycskipper » stř led 30, 2008 4:01 pm

O lodích sbalitelných do kontejneru se poslední době začíná mluvit čim dál víc a musim říct že je to celkem zajímavé téma...
Osobně se mě hodně zaujala koncepce a velice se mi líbil kontejnerový závoďáček který sem potkal v Portoroži http://skipper.yc.cz/boats_soubory/port ... tejner.JPG

myslím že je to jedna z těch lodí té vcelku nové závodní lodní třídy nevim teď jak se jmenujou....

Každopdáně je vidět že loď se dá do kontejneru poskládat všelijak a šířka je evidentně o dost větší než je šířka ložné plochy standardního kontejneru. Zajímavý mi přišlo taky řešení oddělitelné zádě... Takže loď když je vcelku byste si moc netiply že se do kontejneru může vtěsnat...

A na té fotce je i vidět jak uložit loď do kontejneru aby se nepomlátila - neni to zas tak složitý a žádnej člověk kterej by to kurtoval na straně k tomu potřeba neni - stačí ten celej rám nasunout do plechový kisny...

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti