Incident na Orlíku - skútr vs. loďka
Moderátoři: MARIS, vilma, Pepa
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1813
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Incident na Orlíku - skútr vs. loďka
Zrovna to čtu, smutná zpráva
Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk

Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
- bernau1
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 204
- Registrován: pát dub 07, 2006 2:51 pm
- Reputace: 9
- Bydliště: Most
Re: Incident na Orlíku - skútr vs. loďka
Před chvíli jsem mluvil se známýma co byli s lodí asi 500 metrů od toho když se to stalo.Z jeho slov vyplynulo že tam jezdilo asi 5 skůtrů a jeden vybočil mimo ostatní směrem k zámku.Následně sejmul tu hliníkovou loďku,ta prý měla provalený bok jaká to musela být šupa.Ta nešťasnice spadla do vody a asi neměla na motoru výtrhovou pojistku protože člun dělal stále dál asi 5 metrové kruhy a nedalo se k němu přiblížit.Podotýkám že takto mi to vyprávěl,nikoho nesoudím.
- kilda
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: úte úno 19, 2013 1:00 am
- Reputace: 9
- Bydliště: Brankovice
Re: Incident na Orlíku - skútr vs. loďka
Neštěstí které odneseme všichni.
- Clouseau
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 416
- Registrován: čtv zář 19, 2013 2:00 am
- Reputace: 34
- Bydliště: Brandýs nad Labem
Re: Incident na Orlíku - skútr vs. loďka
Proč všichni? Odnese ho především rodina pozůstalé a pak ten jezdec na skutru...
Hlavním viníkem jsou ale ti, kteří rozhodli o úpravě,která povolila rychlou jízdu i mimo vyznačené úseky. Je jen otázkou času,kdy někdo při rychlé jízdě způsobí další kolizi,nebo sejme plavce...
Hlavním viníkem jsou ale ti, kteří rozhodli o úpravě,která povolila rychlou jízdu i mimo vyznačené úseky. Je jen otázkou času,kdy někdo při rychlé jízdě způsobí další kolizi,nebo sejme plavce...
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Incident na Orlíku - skútr vs. loďka
Vono by mozna stacilo dodržovat aspoň nekdy pravidla pro mijeni plavidel.
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Incident na Orlíku - skútr vs. loďka
Vicky to by museli Ti co si skútr půjčí vědět že nějaká pravidla vůbec existují. K čemu jsou zapotřebí na Českých malých vodních plochách vodní skútry? Některé jedou až 80 uzlů. Jezdí bez cíle sem a tam a terorizují okolí a i zabíjejí.
Michal Sypták 4648
Stál jsem na břehu, prsty u nohou mi omývaly drobné vlnky a jemný písek Orlické přehrady. Z asi padesáti metrů koukám na dva mladíky na skůtru, kteří se dost rychle řítí po hladině. Míjeli plachetnici, za kterou se náhle zjevila malá motorová loďka sotva jedoucí. A pak hrozná rána, křik, panika a strach. Doku o takovýchto neštěstích slyšíte ve zprávách, nějak zvlášť Vás to neovlivní, ale když to vidíte na vlastní oči v "přímém přenosu", jeto úplně něco jiného. Ještě teď mám husí kůži. Rodině dívky vyjadřuji upřímnou soustrast.
Filip Pešek 66651
Dívku i její matku osobně dobře známe, obě jsou místní (z Orlíku nad Vltavou) je to hrozná tragedie ... Dlouhodobě nechápeme, PROČ byly povoleny čluny v současném rozsahu. Podpořte prosím naši petici za jejich omezení, jako se tomu např. na Lipně.
http://www.petice24.com/omezeni_provozu ... cke_pehrad
Michal Sypták 4648
Stál jsem na břehu, prsty u nohou mi omývaly drobné vlnky a jemný písek Orlické přehrady. Z asi padesáti metrů koukám na dva mladíky na skůtru, kteří se dost rychle řítí po hladině. Míjeli plachetnici, za kterou se náhle zjevila malá motorová loďka sotva jedoucí. A pak hrozná rána, křik, panika a strach. Doku o takovýchto neštěstích slyšíte ve zprávách, nějak zvlášť Vás to neovlivní, ale když to vidíte na vlastní oči v "přímém přenosu", jeto úplně něco jiného. Ještě teď mám husí kůži. Rodině dívky vyjadřuji upřímnou soustrast.
Filip Pešek 66651
Dívku i její matku osobně dobře známe, obě jsou místní (z Orlíku nad Vltavou) je to hrozná tragedie ... Dlouhodobě nechápeme, PROČ byly povoleny čluny v současném rozsahu. Podpořte prosím naši petici za jejich omezení, jako se tomu např. na Lipně.
http://www.petice24.com/omezeni_provozu ... cke_pehrad
- Lemon
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 281
- Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Šumava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Incident na Orlíku - skútr vs. loďka
Viky_CZ píše:Vono by mozna stacilo dodržovat aspoň nekdy pravidla pro mijeni plavidel.
Při normálních rychlostech to není problém. Vidím pohybující se plavidlo, jeho rychlost, směr a předpokládám jeho další pohyb. Podle "pravidel" tomu přizpůsobím pohyb mého plavidla.
Když se ale odněkud vyřítí něco sedmdesátikilometrovou rychlostí , těžko se dá takhle uvažovat. ( tím nechci jakkoliv soudit incident viz. subjekt )
Minulý týden vyjíždím z vedlejší na hlavní (autem) kouknu doleva, doprava, v dálce vidím motocykl. Už jezdím 30 let lecos mám v oku, tady v pohodě odbočuji.
Jenomže machr na moto nejel 50km/h ale minimálně dvojnásobnou rychlostí, takže byl u mě v podstatě mnohem dřív a bylo to o chlup.
I na tý vodě by měl každý přispůsobit rychlost současným podmínkám, stavu vodní plochy. Nikoho neobviňuji, jen jsem chtěl podotknot, že pravidla pro míjení plavidel se poměrně těžce aplikují třeba na dvě letící rakety... je třeba mít i rozum a předvídat. To jde při 70km/h a spoustě okolních plavidel těžko.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Incident na Orlíku - skútr vs. loďka
Pavel-Sulc píše:Viky to by museli Ti co si skútr půjčí vědět že nějaká pravidla vůbec existují.
To je bohužel zakladni problém. A presne tohle jsem myslel. Jedu na skutru, ale musim si uvědomit, ze mne se nikdo neuhne, jsou na to pomaly.
- Pavel-Sulc
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1566
- Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
- Reputace: 235
- Bydliště: Stockholm, Švédsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Incident na Orlíku - skútr vs. loďka
Pavel-Sulc píše:
Viky to by museli Ti co si skútr půjčí vědět že nějaká pravidla vůbec existují.
Vicky píše:
To je bohužel zakladni problém. A presne tohle jsem myslel. Jedu na skutru, ale musim si uvědomit, ze mne se nikdo neuhne, jsou na to pomaly.
Ale Vicky na rychlém skútro to je jednoduché - je většinou nejrychlejší a musí tedy uhnout každému. Jak je možné v té rychlosti vidět třeba plavce a včas uhnout???
Viky to by museli Ti co si skútr půjčí vědět že nějaká pravidla vůbec existují.
Vicky píše:
To je bohužel zakladni problém. A presne tohle jsem myslel. Jedu na skutru, ale musim si uvědomit, ze mne se nikdo neuhne, jsou na to pomaly.
Ale Vicky na rychlém skútro to je jednoduché - je většinou nejrychlejší a musí tedy uhnout každému. Jak je možné v té rychlosti vidět třeba plavce a včas uhnout???
- ferdas
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: Znojmo
Re: Incident na Orlíku - skútr vs. loďka
A je tu zas (tedy především v diskusi na Novinkách) spousta príma nápadů. Zrušit, zakázat, omezit.. Neštěstí se stane jeden den dopoledne, druhý den se už podepisuje petice za omezení plavby
Pokud jsou ty hazardní jízdy tak masový jev, co dělá policie a SPS? Když pojedu na kraji obce 65, tak mě zkásnou. A to nikoho neohrozím. Pravidla jsou jasně daná. Analogicky - i chodec, nebo cyklista či jezdec na zvířeti taky nemají "papíry" - což ovšem neznamená, že nemusí dodržovat pravidla provozu. Takže podle mého názoru - ne zakazovat, ale domlouvat, kontrolovat a pokutovat, domlouvat, kontrolovat a pokutovat a tak pořád dokola. Všechny. I plavce, kteří si myslí, že nemůže být problém přeplavat ten Orlík kudy chci.
Tuhle vážnou nehodu jistě vyšetří a určí viníka. Budiž výstrahou všem na vodě.

Pokud jsou ty hazardní jízdy tak masový jev, co dělá policie a SPS? Když pojedu na kraji obce 65, tak mě zkásnou. A to nikoho neohrozím. Pravidla jsou jasně daná. Analogicky - i chodec, nebo cyklista či jezdec na zvířeti taky nemají "papíry" - což ovšem neznamená, že nemusí dodržovat pravidla provozu. Takže podle mého názoru - ne zakazovat, ale domlouvat, kontrolovat a pokutovat, domlouvat, kontrolovat a pokutovat a tak pořád dokola. Všechny. I plavce, kteří si myslí, že nemůže být problém přeplavat ten Orlík kudy chci.
Tuhle vážnou nehodu jistě vyšetří a určí viníka. Budiž výstrahou všem na vodě.
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Re: Incident na Orlíku - skútr vs. loďka
Plavce bych tu neresil, v plavebni draze by teoreticky nemeli co pohledávat. Otazka je, jak skutristi dodrzuji plavebni drahu, ze.
Jinak staci jenom pocitat. Jak daleko vidim, na jaky draze jsem schopnej reagovat a kolik mista je kolem mne.
Jinak staci jenom pocitat. Jak daleko vidim, na jaky draze jsem schopnej reagovat a kolik mista je kolem mne.
- ondra
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 392
- Registrován: stř zář 12, 2007 2:00 am
- Reputace: 3
- Bydliště: soutok Labe s Vltavou
Re: Incident na Orlíku - skútr vs. loďka
Před pár minutami vyšlo toto opatření:
OPATŘENÍ OBECNÉ POVAHY 61/2016 oop2016-61.pdf 1/3
Státní plavební správa
OPATŘENÍ OBECNÉ POVAHY
Státní plavební správa, jako věcně příslušný správní úřad podle § 30a odst. 1 písm. a) zákona č. 114/1995 Sb.,
o vnitrozemské plavbě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o vnitrozemské plavbě) v souladu s § 171
a násl. zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen správní řád) vydává:
opatření obecné povahy 61/2016
kterým se vymezuje část vodní cesty pro provozování malých
plavidel, při němž dochází ke skokům nad vodní hladinou nebo
k provádění jiných akrobatických činností – vodních skútrů (v.d.
Orlík)
Článek 1
Předmět úpravy
Státní plavební správa tímto opatřením obecné povahy, vydaným pod čj. 6739/PH/16 (dále jen opatření obecné
povahy) vymezuje na vodní nádrži Orlík vodní plochu, která je umístěna na Vltavě, při pravém břehu, cca ř. km
153,3–153,7, a je tvořena pásem vodní plochy o délce 400 m a šířce 70 m.
Článek 2
Organizace úpravy plavebního provozu
Vodní skútry je možné provozovat každý den mimo neděle v době od 08:00 hod do12:00 hod a od 14:00 hod do
19:00 hod.
Vymezená vodní plocha pro provozování vodních skútrů bude vyznačena na hladině žlutými bójemi s černým
nápisem „SPORT“. Bóje budou umístěny od sebe ve vzdálenosti 100 m souběžně s pravým břehem. Vzdálenost
bójí od břehu bude 70 m. Celkem bude umístěno 5 bójí. Bóje je válcového tvaru o průměru min. 0,6 m a výšce
nad hladinou min. 0,6 m.
Na začátku a na konci takto vymezené vodní plochy budou osazeny břehové signální znaky „E.24 „Plavba
vodních skútrů povolena“ se směrovou šipkou ve směru vymezené vodní plochy ve smyslu vyhlášky
č. 67/2015 Sb., o pravidlech plavebního provozu. Tyto znaky budou opatřeny dodatkovou tabulkou bílé barvy
s textem „Max. 3 plavidla, 8–12 hod a 14–19 hod, mimo Ne, 1. 5.–30. 9.“ v černé barvě. Výška písmen bude
minimálně 10 cm. Základní rozměr signálního znaku bude 1,0 m x 1,0 m. Oba znaky budou na svém vnitřním
svislém okraji opatřeny směrovou šipkou vycházející ze svého vnitřního horního a dolního vrcholu pod úhlem
45°. Šipka bude takto vymezovat délku a směr dráhy na břehu. Směrová šipka bude bílé barvy s číselným
údajem 400 m v černé barvě. Signální znaky budou umístěny na ocelovém sloupku tak, aby byly viditelné
z vodní plochy. Dolní okraj signálního znaku bude ve výšce nejméně 2,1 m nad okolním terénem.
Na takto vymezené vodní ploše lze provozovat současně pouze 3 plavidla.
Uživatel vymezené vodní plochy se seznámí před zahájením provozu s jejími parametry a pokyny umístěnými
na dodatkové tabulce.
Provozování vodních skútrů se povoluje na dobu 2 let od nabytí účinnosti tohoto opatření obecné povahy.
OPATŘENÍ OBECNÉ POVAHY 61/2016 oop2016-61.pdf 2/3
Článek 3
Odůvodnění
Podle § 30a odst. 1 písm. a) zmíněného zákona může plavební úřad opatřením obecné povahy vymezit na
dobu nepřesahující 5 let část vodní cesty pro provozování malých plavidel, při němž dochází ke skokům nad
vodní hladinou nebo k provádění jiných akrobatických činností – vodních skútrů a zároveň stanovit konkrétní
podmínky nezbytné pro zajištění plavební bezpečnosti.
Státní plavební správa projednala podmínky týkající se provozu malých plavidel, při němž dochází ke skokům
nad vodní hladinou nebo k provádění jiných akrobatických činností – vodních skútrů na vymezené vodní ploše
umístěné na vodní nádrži Orlík dne 10.05.2015 v zasedací místnosti úřadu obce Klučenice, Klučenice 16,
262 56 Krásná Hora nad Vltavou, jako dotčeného orgánu podle § 30a odst. 3 a za účasti správce vodní cesty
Povodí Vltavy, státní podnik, závod Dolní Vltava, Grafická 36, 150 21 Praha 5. Cílem tohoto projednání bylo
odsouhlasení předloženého znění návrhu opatření obecné povahy.
Veškeré požadavky a závěry vzešlé z tohoto projednání, jež se vztahují k provozování malých plavidel, při němž
dochází ke skokům nad vodní hladinou nebo k provádění jiných akrobatických činností – provozování vodních
skútrů na vodní nádrži Orlík a k zajištění plavební bezpečnosti v daném místě, jsou zahrnuty do Článku 2.
Návrh opatření obecné povahy, kterým se vymezuje na vodní nádrži Orlík část vodní cesty pro provozování
malých plavidel, při němž dochází ke skokům nad vodní hladinou nebo k provádění jiných akrobatických
činností – provozování vodních skútrů, byl vyvěšen na úřední desce Státní plavební správy a OÚ Klučenice,
Klučenice 16, 262 56 Krásná Hora nad Vltavou dne 23.05.2016 po dobu 15 dnů. Zároveň byla stanovena lhůta
pro podání námitek a připomínek, a to do 30 dnů od zveřejnění návrhu opatření obecné povahy na úřední
desce (tj. do 30 dnů ode dne vyvěšení na úřední desce správního úřadu). Ve stanovené lhůtě nebyly vzneseny
žádné námitky ani připomínky.
Na základě výše uvedeného Státní plavební správa vymezila část vodní cesty pro provozování vodních skútrů
tak, jak je uvedeno v článku 1 a 2.
Článek 4
Účinnost
Toto opatření obecné povahy nabývá účinnosti v souladu s § 173 odst. 1 správního řádu dne 26.07.2016.
Článek 5
Platnost
Toto opatření obecné povahy platí v souladu s § 30a odst. 1 zákona o vnitrozemské plavbě do 26.07.2018.
Článek 6
Poučení
Dle § 173 odst. 2 správního řádu nelze proti opatření obecné povahy podat opravný prostředek.
Vyvěšeno dne 11. července 2016
jméno, příjmení, funkce a podpis
oprávněné úřední osoby
v z. Ing. Josef Leffler
ředitel pobočky
Čj.: 6739/PH/16
OPATŘENÍ OBECNÉ POVAHY 61/2016 oop2016-61.pdf 3/3
Obdrží:
Dotčený orgán státní správy
MěÚ Sedlčany, Odbor životního prostředí – vodoprávní úřad, Nám. T. G. Masaryka 32, 264 80 Sedlčany
K vyvěšení na úřední desku
Státní plavební správa, Jankovcova 4, 170 04 Praha 7-Holešovice
Obec Klučenice, Klučenice 16, 262 56 Krásná Hora nad Vltavou
Obec Klučenice, Klučenice 16, 262 56 Krásná Hora nad Vltavou, se žádá o vyvěšení tohoto oznámení na
veřejné úřední desce po dobu 15 dnů.
OPATŘENÍ OBECNÉ POVAHY 61/2016 oop2016-61.pdf 1/3
Státní plavební správa
OPATŘENÍ OBECNÉ POVAHY
Státní plavební správa, jako věcně příslušný správní úřad podle § 30a odst. 1 písm. a) zákona č. 114/1995 Sb.,
o vnitrozemské plavbě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o vnitrozemské plavbě) v souladu s § 171
a násl. zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen správní řád) vydává:
opatření obecné povahy 61/2016
kterým se vymezuje část vodní cesty pro provozování malých
plavidel, při němž dochází ke skokům nad vodní hladinou nebo
k provádění jiných akrobatických činností – vodních skútrů (v.d.
Orlík)
Článek 1
Předmět úpravy
Státní plavební správa tímto opatřením obecné povahy, vydaným pod čj. 6739/PH/16 (dále jen opatření obecné
povahy) vymezuje na vodní nádrži Orlík vodní plochu, která je umístěna na Vltavě, při pravém břehu, cca ř. km
153,3–153,7, a je tvořena pásem vodní plochy o délce 400 m a šířce 70 m.
Článek 2
Organizace úpravy plavebního provozu
Vodní skútry je možné provozovat každý den mimo neděle v době od 08:00 hod do12:00 hod a od 14:00 hod do
19:00 hod.
Vymezená vodní plocha pro provozování vodních skútrů bude vyznačena na hladině žlutými bójemi s černým
nápisem „SPORT“. Bóje budou umístěny od sebe ve vzdálenosti 100 m souběžně s pravým břehem. Vzdálenost
bójí od břehu bude 70 m. Celkem bude umístěno 5 bójí. Bóje je válcového tvaru o průměru min. 0,6 m a výšce
nad hladinou min. 0,6 m.
Na začátku a na konci takto vymezené vodní plochy budou osazeny břehové signální znaky „E.24 „Plavba
vodních skútrů povolena“ se směrovou šipkou ve směru vymezené vodní plochy ve smyslu vyhlášky
č. 67/2015 Sb., o pravidlech plavebního provozu. Tyto znaky budou opatřeny dodatkovou tabulkou bílé barvy
s textem „Max. 3 plavidla, 8–12 hod a 14–19 hod, mimo Ne, 1. 5.–30. 9.“ v černé barvě. Výška písmen bude
minimálně 10 cm. Základní rozměr signálního znaku bude 1,0 m x 1,0 m. Oba znaky budou na svém vnitřním
svislém okraji opatřeny směrovou šipkou vycházející ze svého vnitřního horního a dolního vrcholu pod úhlem
45°. Šipka bude takto vymezovat délku a směr dráhy na břehu. Směrová šipka bude bílé barvy s číselným
údajem 400 m v černé barvě. Signální znaky budou umístěny na ocelovém sloupku tak, aby byly viditelné
z vodní plochy. Dolní okraj signálního znaku bude ve výšce nejméně 2,1 m nad okolním terénem.
Na takto vymezené vodní ploše lze provozovat současně pouze 3 plavidla.
Uživatel vymezené vodní plochy se seznámí před zahájením provozu s jejími parametry a pokyny umístěnými
na dodatkové tabulce.
Provozování vodních skútrů se povoluje na dobu 2 let od nabytí účinnosti tohoto opatření obecné povahy.
OPATŘENÍ OBECNÉ POVAHY 61/2016 oop2016-61.pdf 2/3
Článek 3
Odůvodnění
Podle § 30a odst. 1 písm. a) zmíněného zákona může plavební úřad opatřením obecné povahy vymezit na
dobu nepřesahující 5 let část vodní cesty pro provozování malých plavidel, při němž dochází ke skokům nad
vodní hladinou nebo k provádění jiných akrobatických činností – vodních skútrů a zároveň stanovit konkrétní
podmínky nezbytné pro zajištění plavební bezpečnosti.
Státní plavební správa projednala podmínky týkající se provozu malých plavidel, při němž dochází ke skokům
nad vodní hladinou nebo k provádění jiných akrobatických činností – vodních skútrů na vymezené vodní ploše
umístěné na vodní nádrži Orlík dne 10.05.2015 v zasedací místnosti úřadu obce Klučenice, Klučenice 16,
262 56 Krásná Hora nad Vltavou, jako dotčeného orgánu podle § 30a odst. 3 a za účasti správce vodní cesty
Povodí Vltavy, státní podnik, závod Dolní Vltava, Grafická 36, 150 21 Praha 5. Cílem tohoto projednání bylo
odsouhlasení předloženého znění návrhu opatření obecné povahy.
Veškeré požadavky a závěry vzešlé z tohoto projednání, jež se vztahují k provozování malých plavidel, při němž
dochází ke skokům nad vodní hladinou nebo k provádění jiných akrobatických činností – provozování vodních
skútrů na vodní nádrži Orlík a k zajištění plavební bezpečnosti v daném místě, jsou zahrnuty do Článku 2.
Návrh opatření obecné povahy, kterým se vymezuje na vodní nádrži Orlík část vodní cesty pro provozování
malých plavidel, při němž dochází ke skokům nad vodní hladinou nebo k provádění jiných akrobatických
činností – provozování vodních skútrů, byl vyvěšen na úřední desce Státní plavební správy a OÚ Klučenice,
Klučenice 16, 262 56 Krásná Hora nad Vltavou dne 23.05.2016 po dobu 15 dnů. Zároveň byla stanovena lhůta
pro podání námitek a připomínek, a to do 30 dnů od zveřejnění návrhu opatření obecné povahy na úřední
desce (tj. do 30 dnů ode dne vyvěšení na úřední desce správního úřadu). Ve stanovené lhůtě nebyly vzneseny
žádné námitky ani připomínky.
Na základě výše uvedeného Státní plavební správa vymezila část vodní cesty pro provozování vodních skútrů
tak, jak je uvedeno v článku 1 a 2.
Článek 4
Účinnost
Toto opatření obecné povahy nabývá účinnosti v souladu s § 173 odst. 1 správního řádu dne 26.07.2016.
Článek 5
Platnost
Toto opatření obecné povahy platí v souladu s § 30a odst. 1 zákona o vnitrozemské plavbě do 26.07.2018.
Článek 6
Poučení
Dle § 173 odst. 2 správního řádu nelze proti opatření obecné povahy podat opravný prostředek.
Vyvěšeno dne 11. července 2016
jméno, příjmení, funkce a podpis
oprávněné úřední osoby
v z. Ing. Josef Leffler
ředitel pobočky
Čj.: 6739/PH/16
OPATŘENÍ OBECNÉ POVAHY 61/2016 oop2016-61.pdf 3/3
Obdrží:
Dotčený orgán státní správy
MěÚ Sedlčany, Odbor životního prostředí – vodoprávní úřad, Nám. T. G. Masaryka 32, 264 80 Sedlčany
K vyvěšení na úřední desku
Státní plavební správa, Jankovcova 4, 170 04 Praha 7-Holešovice
Obec Klučenice, Klučenice 16, 262 56 Krásná Hora nad Vltavou
Obec Klučenice, Klučenice 16, 262 56 Krásná Hora nad Vltavou, se žádá o vyvěšení tohoto oznámení na
veřejné úřední desce po dobu 15 dnů.
Re: Incident na Orlíku - skútr vs. loďka
To mi nepřijde jako zákaz plavby vodních skútrů jinde po Orlíku, ale spíš jako vymezení prostoru, kde se jim nemá nic plést do cesty. Kdyby ale při produkci "akrobatů" přijela policie nebo SPS a vykázala je do toho vymezeného území, tak aspoň něco. Jinak ale pochybuji, že skútristi omezí svoje vylomeniny na vymezený prostor 

- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1813
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Incident na Orlíku - skútr vs. loďka
Na skůtrech blbnou většinou od hráze po zámek, dál už to pro ně není zajímavé, tam je nikdo už nevidí, tak to zas není tak velký úsek, aby to nemohli orgáni kontrolovat. A ta petice, nic moc teda.
Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého D6503 pomocí Tapatalk
- Omen
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1423
- Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
- Reputace: 160
- Bydliště: Olomoucko
Re: Incident na Orlíku - skútr vs. loďka
Plul jsem tímto prostorem (vymezeným v OOP) ve středu a čtvrtek minulý týden. Prostor už vyznačený bójemi byl a řádil tam ve středu jediný skútr a ten to doopravdy moc neuměl. Než jsme ho v plavební dráze minuli, byl ve vodě snad pětkrát - ale někde to zkoušet musí že.
Na Orlíku jsme dopluli po Zvíkov a nikde jinde jsme jiné skútry neviděli.
Ne že bych byl příznivcem skútrů, ale přeskútrováno na Orlíku rozhodně není, to neštěstí byla tragická souhra okolností.
Jde o to (jak píše Pawlik), že těm mladým divočákům někdo skutečně musí vymezit prostor a TRVAT na něm.
A taky jim vysvětlit nebezpečí rychlé plavby!
Když bylo větrno, měl jsem na vlnkách, ve slunečních "zrcadlech" skutečně problém vidět včas plavce, a že jsem jich v užších místech potkal několik plavajících napříč plavební drahou z břehu na břeh. A to jsem si brblal 8km/h.
Neumím si představit, že by je viděl skútrista. Ale pramičku vidět mohl a měl.
Na Orlíku jsme dopluli po Zvíkov a nikde jinde jsme jiné skútry neviděli.
Ne že bych byl příznivcem skútrů, ale přeskútrováno na Orlíku rozhodně není, to neštěstí byla tragická souhra okolností.
Jde o to (jak píše Pawlik), že těm mladým divočákům někdo skutečně musí vymezit prostor a TRVAT na něm.
A taky jim vysvětlit nebezpečí rychlé plavby!
Když bylo větrno, měl jsem na vlnkách, ve slunečních "zrcadlech" skutečně problém vidět včas plavce, a že jsem jich v užších místech potkal několik plavajících napříč plavební drahou z břehu na břeh. A to jsem si brblal 8km/h.
Neumím si představit, že by je viděl skútrista. Ale pramičku vidět mohl a měl.
Re: Incident na Orlíku - skútr vs. loďka
Zákazy nic neřeší. Těch máme už spoustu. Chce to aby stát začal vykonávat dohled, trestat zkutečné provinilce a nezaváděl vyjímky pro vyvolené.
- kilda
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 122
- Registrován: úte úno 19, 2013 1:00 am
- Reputace: 9
- Bydliště: Brankovice
Re: Incident na Orlíku - skútr vs. loďka
Tím že to odnesem všichni jsem myslel hlavně to že teď bude SPS a policie horlivě kontrolovat všechno a všechny .Média udělají z vlastníků plavidel démony a veřejnost nebude rozlišovat že na vodě jsou i normální lidé. Pak to vše vysumi a kontroly ze strany SPS a policie opadnou a pak zavládne opět stav jako před touto tragédii. Nevím proč by mě měli tyto orgány stavět jen proto, že se vezu na lodi a provádět mi kontrolu aniž jsem se dopustil nějakého přestupku. Dohánějí to co zaspali a nebo spíš co někdo nedomyslel....
- mikeduck
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 154
- Registrován: úte lis 03, 2015 9:26 am
- Reputace: 13
- Bydliště: Pertoltice,okr. Kutná Hora
- Kontaktovat uživatele:
Re: Incident na Orlíku - skútr vs. loďka
Nevíte někdo kde přesně se to stalo.Byl sem v té době na zlatých pískách naproti kempu Radava. A viděl sem jen projíždět člun záchranky jak to valí pod majáčkem směrem k Orlíku.
Ale že tam lítali jak blázni i tom žádná.Několik skútrů, motorák a taková ta deska s motorem co se na tom stojí .Chvílemi sem mel pocit že se konají závody.
Ale že tam lítali jak blázni i tom žádná.Několik skútrů, motorák a taková ta deska s motorem co se na tom stojí .Chvílemi sem mel pocit že se konají závody.
- bozakafka
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 823
- Registrován: úte lis 30, 2010 1:00 am
- Reputace: 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Incident na Orlíku - skútr vs. loďka
Chtel si zaradit na vlnach za parnikem............zdivocela zeme. 

- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Incident na Orlíku - skútr vs. loďka
Podle mě to není přímo problém skůtrů jako takových. Motorák taky umí letět 70km/h. Ovšem lidi na motorákách většinou těsně nemíjejí ostatní plavidla. Na slapech mě párkrát skútry minuly tak, že mě v lodi spláchla voda. To je ten hlavní problém. Midlí to těsně kolem lodí a pak se diví, že jim z poza lodě nečekaně vykoukne menší plavidlo. V tu chvíli už je úplně buřt, kdo má přednost.
Je to přesně o tom jak se tu psalo. Je potřeba kontrolovat, vysvětlovat a pokutovat. Čim míň kultivovaní lidé jsou, tím víc je to potřeba dělat.
Holt naše vody jsou na takový divočení malý. Jinak základní myšlenka mi přijde rozumná. Když chce skůtrista někam doplout, tak ať si pluje. Když chce blbnout, tak ať je ve vymezenym a bezpečnym prostoru.
Je to přesně o tom jak se tu psalo. Je potřeba kontrolovat, vysvětlovat a pokutovat. Čim míň kultivovaní lidé jsou, tím víc je to potřeba dělat.
Holt naše vody jsou na takový divočení malý. Jinak základní myšlenka mi přijde rozumná. Když chce skůtrista někam doplout, tak ať si pluje. Když chce blbnout, tak ať je ve vymezenym a bezpečnym prostoru.
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Incident na Orlíku - skútr vs. loďka
Pavel-Sulc píše:na rychlém skútro to je jednoduché - je většinou nejrychlejší a musí tedy uhnout každému.
Pouze pokud pluje v kluzu, je povinen nechat všem ostatním plavidlům dostatek prostoru. Pokud pluje ve výtlaku nebo v přechodovém režimu, má dodržovat pravidla potkávání, míjení a křižování, což někdy může znamenat, že má udržovat svůj směr a rychlost a nesnažit se "zdvořile" všem uhýbat. Okoloplující předpokládají a očekávají, že se bude chovat předpovídatelně podle pravidel, nikoliv že začne zběsile manévrovat jen proto, že je na skútru a chce se chovat "ohleduplně."
Druhá věc je, že na Orlíku a Slapech víceméně nemá kdo hlídat plavební provoz. V Praze to celkem důsledně dělají měš!ťáci a státní Policie jim dosti vydatně sekunduje. Ve Středočeském a Jihočeském kraji státní Policie žádné poříční útvary nemá, městečka okolo vody nemají rozpočet na měšťáky na vodě a SPS bez zábran přiznává, že na dozor na vodě nemá ani lidi, ani peníze.
- packa
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1362
- Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
- Reputace: 12
- Bydliště: Velký Osek
Re: Incident na Orlíku - skútr vs. loďka
Felix píše:Pavel-Sulc píše:na rychlém skútro to je jednoduché - je většinou nejrychlejší a musí tedy uhnout každému.
Pouze pokud pluje v kluzu, je povinen nechat všem ostatním plavidlům dostatek prostoru. Pokud pluje ve výtlaku nebo v přechodovém režimu, má dodržovat pravidla potkávání, míjení a křižování, což někdy může znamenat, že má udržovat svůj směr a rychlost a nesnažit se "zdvořile" všem uhýbat. Okoloplující předpokládají a očekávají, že se bude chovat předpovídatelně podle pravidel, nikoliv že začne zběsile manévrovat jen proto, že je na skútru a chce se chovat "ohleduplně."
Druhá věc je, že na Orlíku a Slapech víceméně nemá kdo hlídat plavební provoz. V Praze to celkem důsledně dělají měš!ťáci a státní Policie jim dosti vydatně sekunduje. Ve Středočeském a Jihočeském kraji státní Policie žádné poříční útvary nemá, městečka okolo vody nemají rozpočet na měšťáky na vodě a SPS bez zábran přiznává, že na dozor na vodě nemá ani lidi, ani peníze.
jak to mají na Orlíku nevim ale ono par tech pořícních utvaru Policie ve Středočeskem je-problem je jinej-díky zkurveně napsane vyhlašce na ne více-mene nemohou-aspon podle jednoho od poříčaků z NB-pokud mají papíry a není to tam omezene tak jsou bezmocní-na Labi
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Incident na Orlíku - skútr vs. loďka
packa píše:problem je jinej-díky zkurveně napsane vyhlašce na ne více-mene nemohou-aspon podle jednoho od poříčaků z NB-pokud mají papíry a není to tam omezene tak jsou bezmocní-na Labi
Problém bych viděl spíše v tom, že přinejmenším ten konkrétní policista by si onu vyhlášku měl přečíst. Mimo vyhrazené prostory může skútr plout ve stejném režimu jako kterékoliv jiné plavidlo. Akrobacii a ostatní činnosti, při nichž nelze plně dodržet PPP, smí provádět pouze v prostoru vymezené vodní plochy. Zda tomu tak ve skutečnosti je, má kontrolovat právě ta Policie, která na vodě chybí, a pokud na ní je, zřejmě nezná předpisy.
- Omen
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1423
- Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
- Reputace: 160
- Bydliště: Olomoucko
Re: Incident na Orlíku - skútr vs. loďka
Felix píše: ..... má kontrolovat právě ta Policie, která na vodě chybí, a pokud na ní je, zřejmě nezná předpisy.
Proplul jsem minulý týden trasu Mělník - Zvíkov a zpět a policii jsem zaznamenal na Slapech, v Modřanské komoře a v centru Prahy. Pokaždé jiné plavidlo.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti