následující téma berte prosím jen jako zamyšlení, nikoliv jako kritiku čehokoliv.
Podle počtu příspěvků ( a možná i podle doby zde strávené ) jsem dá se říct nováček. Mé příspěvky se dají v současné době spočítat na prstech rukou nepostižených hráčů kvarteta a ještě zbyde. Zaregistrovaný jsem zde přibližně od září 2009, tedy necelé 2 roky. Během této doby fórum sleduji a hltám spoustu rad, příběhů a článků. Nyní (ano, až nyní) jsem si chtěl stáhnout soubor a logicky narazil na odpor, protože jsem zatím nasbíral za svoji činnost na fóru "jen" 32 bodů. Jakožto amatér a ještě k tomu víceméně teoretik jsem zde pochopitelně žádný článek nepsal a nepublikoval. Do fóra se snažím přispívat, jen když je to k věci a užitečné, případně cítím, že je vhodné sdělit své stanovisko, o kterém si myslím, že by mohlo být správné, ostatním. Netvrdím, že je to tak vždy, ale snažím se zbytečně nespamovat

Teď přijde to zamyšlení. Jakožto nový uživatel nemám statut pokročilého uživatele a tudíž mi jsou některé vymoženosti odepřeny. To je samozřejmě v pořádku a já chápu "něco za něco". Nicméně mě to teď svádí k tomu, abych napsal několik příspěvků na fóru, o kterých budu vědět, že jsou nekvalitní a zbytečné, případně informativně nesprávné a plytké, a tím získal potřebný počet bodů a získal přístup ke kýženému souboru. Tento způsob zdá se mi ale poněkud nešťastný. Přijde mi zbytečné zaplácávat kvalitní témata svými nekvalitními příspěvky, jen pro dosažení svého cíle. Pokud se na to podívám očima nováčka, jenž opravdu po souboru touží a jinak je mu to tu šumák, tak může toto pravdilo být podnětem k zaspamování fóra.