No, jen pár poznámek.
1) Pokud tě nepošle do háje coby nežádoucí konkurenci (což si nemyslím, asi ji nemáš na Orlíku), tak si zkus domluvit rande s panem Hacmacem, kontakty najdeš na Internetu na
www.hacjacht.cz (není to tu jako reklama, ale kontakt na spol. související s tématem). Poptej se ho na zkušenosti - zejména na stav lodí při zpětném přebírání. Domívám se, že pokud budeš vybírat kauci, bude se zákazník chovat aspoň jakš-takš. Pohybuje se v oboru nějaký pátek a je solidní.
2) Je mi naprosto jasné, že ne vždy ti zákazník loď vrátí naprosto netknutou, konec konců i ty jen svým používáním ji občas taky nějaký šrám asi přiděláš, protože to tak v životě je, že ne vždy vyjde vše tak, jak si představujeme. Ne všechny bouračky aut způsobují šoféři, kteří by řídili cizí auto ... Ale např. já si půjčuji lodě (původně soukromé, dnes běžný charter) 12 let, vždy jsem se k ní choval tak, abych ji vracel pokud možno v lepším stavu, než jsem ji převzal, včetně oprav drobných závad (jsem brouk Pytlík).
3) Ohledně definice podnikání - je to soustavná, opakovaná činnost za účelem zisku. Samozřejmě ale musím souhlasit s výše napsaným, že pro dohady s FÚ bys musel být "hodně silný v kramflekách". Pokud ale budeš mít loď na podnikání, tak si myslím, že tam budeš mít tolik nákladů, že velký zisk (a tedy nutnost odvést daň) asi vykazovat nebudeš, ale bude to papírová zátěž.
Pavel.