Nova vyhlaska o zakazu plavby se spalovacim motorem
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
- tkruska
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 558
- Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio
Tak to je mazec... trochu jsem doufal ze to bude v poho.
No nic, jeste 3 podpisy a uz jich bude 500 ! Dekuji ! http://www.petice24.com/vratte_nam_nocni_kotveni
No nic, jeste 3 podpisy a uz jich bude 500 ! Dekuji ! http://www.petice24.com/vratte_nam_nocni_kotveni
Naposledy upravil(a) tkruska dne pát dub 03, 2015 4:40 pm, celkem upraveno 1 x.
- pavlii
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 276
- Registrován: čtv čer 05, 2014 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Hostivice
- Kontaktovat uživatele:
Všechno tady už zaznělo - včetně pro nás špatného finálního závěru
Jen pro formu doplním text odpovědi od PVL, který mi před chvílí přišel do e-mailu:
***
Dobrý den,
k Vašemu dotazu mohu opětovně pouze potvrdit níže uvedené znění připomínky státního podniku Povodí Vltavy k návrhu připravované vyhlášky č. 46/2015 Sb., tedy že v rámci připomínek k návrhu této vyhlášky uplatnil státní podnik Povodí Vltavy připomínku ve znění: „ Dále je nezbytné vložit do návrhu této vyhlášky i následující ustanovení: Malá plavidla podléhající evidenci mohou stát mimo přístavy, přístaviště, kotviště nebo vývaziště, pokud je plavidlo pod trvalým dohledem, nejvýše však 24 hodin vcelku."
Text, uvedený v ustanovení § 2 odst. 5 vyhlášky "pouze v době od východu do západu slunce", nevychází z požadavku našeho podniku, ale byl navržen na Ministerstvu dopravy.
Návrh konečného znění vyhlášky je plně v kompetenci příslušného ústředního správního úřadu, tedy Ministerstva dopravy.
S pozdravem..
***
Tedy nic nového pod sluncem.
P.

***
Dobrý den,
k Vašemu dotazu mohu opětovně pouze potvrdit níže uvedené znění připomínky státního podniku Povodí Vltavy k návrhu připravované vyhlášky č. 46/2015 Sb., tedy že v rámci připomínek k návrhu této vyhlášky uplatnil státní podnik Povodí Vltavy připomínku ve znění: „ Dále je nezbytné vložit do návrhu této vyhlášky i následující ustanovení: Malá plavidla podléhající evidenci mohou stát mimo přístavy, přístaviště, kotviště nebo vývaziště, pokud je plavidlo pod trvalým dohledem, nejvýše však 24 hodin vcelku."
Text, uvedený v ustanovení § 2 odst. 5 vyhlášky "pouze v době od východu do západu slunce", nevychází z požadavku našeho podniku, ale byl navržen na Ministerstvu dopravy.
Návrh konečného znění vyhlášky je plně v kompetenci příslušného ústředního správního úřadu, tedy Ministerstva dopravy.
S pozdravem..
***
Tedy nic nového pod sluncem.
P.
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Také myslím, že médiím by se měl předávat kontakt na Jirku, ČSVM je u toho od začátku a Jirka je letitý bojovník za plavbu. Navíc mně teď chybí vepředu zub a jediné, co mohu vizuálně representovat, jsou bezdomovci
Připomínám, že stále je otevřená cesta přes politiky - žádat vysvětlení od svého místně nebo stranicky příslušného poslance a od politické strany, která obsazuje ministerstvo dopravy.

Připomínám, že stále je otevřená cesta přes politiky - žádat vysvětlení od svého místně nebo stranicky příslušného poslance a od politické strany, která obsazuje ministerstvo dopravy.
- tkruska
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 558
- Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio
Odpoved z MD:
Boj tedy jeste neskoncil
Dobrý den,
na jednání mezi MD, SPS a Povodí Vltavy bylo dojednáno, že správce povodí vytypuje místa pro možné stání plavidel, které pak ve spolupráci s SPS osadí signálními znaky. Tím by mělo dojít zvýšení počtu míst ke stání plavidel na vltavské vodní cestě. Toto značení by mělo proběhnout v nejbližších 2 měsících.
Hezké Velikonoce
S pozdravem
Mgr. Katarína Koleničková
ředitelka
Odbor plavby
Boj tedy jeste neskoncil

Takže fakt SPS, holt musejí vytvářet nějakou činnost aby měli co vykazovat. Jako že jsou na něco potřebný
To budou místa .... už to vidím...kamenité břehy bez přístupu na ně a pod.,... nebo pronájem těchto kotvišť soukromým subjektům (stejně jako lyžařské dráhy) a majiteli lodě...plať, plať a plať
Tak já píšu dotazy dál a výš... nadřízení paní ředitelky a ostatní i vládní činitelé...

To budou místa .... už to vidím...kamenité břehy bez přístupu na ně a pod.,... nebo pronájem těchto kotvišť soukromým subjektům (stejně jako lyžařské dráhy) a majiteli lodě...plať, plať a plať
Tak já píšu dotazy dál a výš... nadřízení paní ředitelky a ostatní i vládní činitelé...

Naposledy upravil(a) mirzik dne pát dub 03, 2015 7:36 pm, celkem upraveno 1 x.
- tkruska
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 558
- Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio
Dostal jsem tento oslavny email rozeslany clenum APL ... na druhou stranu, ale APL tvrdi, ze o zakazu nocniho kotveni nic nevi. Tak nevim. Jiste ale je, ze vliv maji znacny.
Jeste me napadlo usporadat doplnujici peticni akci behem vystavy Lode na Vode. Pridal by se nekdo?
From: Petr Novotný [mailto:petr.novotny@aplcz.cz]
Sent: Tuesday, March 24, 2015 10:44 PM
To: vsemclenum@aplcz.cz
Subject: Nová vyhláška o povolených vodách k plavbě
Vážení členové APL,
rád bych Vás informoval o docela velkých změnách v povolení rekreační plavby. Do dneška platil zákaz plavby s loděmi se spalovacím motorem v téměř celé České republice, na většině velkých přehrad a jezer. Povoleny byly jen velké řeky, z větších vodních nádrží se smělo v podstatě jen na Slapech, Orlíku, Rozkoši – ale tam pouze pomalu ve výtlačné plavbě. Kromě těchto nádrží se už skoro nikde jinde nesmělo plout. Vodní skútry nesměly veřejně v podstatě vůbec nikde, ani na těch řekách.
Tento zákaz vznikl za socialismu a přežíval dodnes. V posledních letech byl upraven vyhláškou 241/2002 Sb. Tato vyhláška byla letos zrušena a od 15. dubna 2015 začne platit vyhláška nová, která ji nahrazuje. Je to vyhláška 46/2015 Sb. O stanovení vodních nádrží a vodních toků, na kterých je zakázána plavba plavidel se spalovacími motory a o rozsahu a užívání povrchových vod k plavbě. Vyšla ve Sbírce zákonů dne 17. března 2015. Celý text přikládám. Pro srovnání přikládám i starou vyhlášku 241/2002, od 15.4. už neplatnou.
Nejdůležitější změny, které jsou v nové vyhlášce 46/2015, proti staré 241/2002 Sb. jsou:
- je zrušeno mnoho omezení a limitů, např. Freudeho číslo apod. a je podstatně kratší – méně zákazů
- jsou zrušeny všechny zákazy, podmínky a omezení rychlosti na Slapech, Orlíku a dalších plochách, může se i ve skluzu
- vodní skútry už nejsou vyčleňovány z plavby a mohou nyní všude, kde mohou jiné rekreační lodě - to je obrovská změna, když nesměly nikde
- přibyly povolené velké nádrže, kde se dříve nesmělo, tak tam se nyní smí plot s motorem do 10 kW – je to v příloze 2. Jde o velké a významné vodní nádrže. Lipno, Nové Mlýny, Brno, Vranov, Máchovo jezero, Hracholusky, rybník Svět a Vltava až k Budějovicím.
O dalších změnách a také o přehledu vodních ploch, kde konkrétně se smí a jakým způsobem, vás budu brzy informovat. Vyhláška je totiž napsaná tak, že jde o výčet ploch, kde se nesmí plout. Ale seznam vod, kde se smí, tam není – brzy ho vytvoříme, jen je to pracné. Zkuste si přečíst vyhlášku a napasovat ji na nějakou konkrétní vodní plochu, kterou znáte a uvidíte, jestli z toho budete moudří. Pracujeme na tom dále.
Na závěr bych rád uvedl, že po strašně dlouhé době a po mnoha letech, kdy jsme založili asociaci APL a kdy pořád jezdíme jednat na různé úřady a ministerstva, je toto prvním velkým výsledkem. Ta mnohaletá práce nakonec nebyla k ničemu, ale měla smysl.
Chtěl bych za dlouhodobou práci na této změně poděkovat všem, kteří se na tom účastní. Zejména ale panu Zárubovi, se kterým jsem byl na prvních jednáních a který s několika ostatními naši asociaci založil. Dále panu Belingerovi, který provedl stovky jednání a mnoho demonstračních plaveb pro politiky a úředníky a dělá úžasnou osvětu pro rozvoj plavby. A samozřejmě Oldovi Strakovi, který mi mnoho let pomáhá vyznat se ve spleti zákonů a vyhlášek. Ale i mnoha dalším, např. Vláďovi Tomanovi, který byl na mnoha jednáních a neúnavně dělá propagaci rekreační plavby na všech stranách.
Pevně věřím, že jak příznivější a modernější zákon o vnitrozemské plavbě 114/1995 Sb, který byl novelizovaný vloni, tak i tato jednodušší vyhláška podpoří rekreační plavbu v naší republice a tím i podpoří prodej lodí všeobecně. A také věřím, že další kladné změny budou následovat. Jsme už silná organizace, která dokáže alespoň trochu ovlivnit dění kolem vody v České republice.
Přeji dobrý vítr do plachet a benzin bez nečistot do motoru
Ing. Petr Novotný
předseda představenstva
APL - Asociace lodního průmyslu
Jeste me napadlo usporadat doplnujici peticni akci behem vystavy Lode na Vode. Pridal by se nekdo?
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Petici jsem podepsal i jako vlastník neregistrované lodi, ale s poukazováním na diskriminaci úplně nesouhlasím, ostatně jsem přesvědčen, že buď zdůvodnění mají připravené, nebo plošný zákaz s radostí využijí na rozkol ve vodácké obci.
Taky už myslím dozrál čas, kdy snad všichni uřvánkové pochopili, že nejde o nějaký omyl pomataného a hloupého uředníka, ale naopak promyšlený a cílený směr k něčemu. Dvě možnosti už tu uvedené jsou rozpalcelování vody, nebo viněta. Ostatně břehy co alespoň za něco kloudného stojí už na tom tak jsou, tak proč ne obojí najednou, úpravami se rozhodně přiblížijume ke zpoplatnění evropských vodních cest, v jeho největší možné míře, nějak se ten investovaný kapitál přeci vrátit musí.
Dle mého je třeba pracovat na zjištění věcného zdůvodnění úmyslu a dalšího směřování. Boj vést o formulaci volného stání všude kde to není zakázáno a fakt aby důvody zákazu byly věcné ve smyslu ohrožení plavby, všechny ostatní okolnosti i ty nenadálé dostatečně řešil stávající ŘPB a odpovědnost za škody vzniklé se dá zajistit jednoznačnou formulací v jeho následných modifikacích.
Nechci být špatným prorokem, ale pokud se vůbec takový zápas dá vyhrát, může nastat boj o každou zátoku či zákoutíčko.
P.s.: Snad se mi to všechno jen špatně poskládalo v hlavě, žádný hluboký rozbor jsem tomu nevěnoval a pak jen lépe pro nás všechny. Přesto si neodpustím popřát poklidné usínání všem nadšencům a zastáncům zesplavnění Vltavy, opravdu nám to všem od vody ohromně prospělo.
Taky už myslím dozrál čas, kdy snad všichni uřvánkové pochopili, že nejde o nějaký omyl pomataného a hloupého uředníka, ale naopak promyšlený a cílený směr k něčemu. Dvě možnosti už tu uvedené jsou rozpalcelování vody, nebo viněta. Ostatně břehy co alespoň za něco kloudného stojí už na tom tak jsou, tak proč ne obojí najednou, úpravami se rozhodně přiblížijume ke zpoplatnění evropských vodních cest, v jeho největší možné míře, nějak se ten investovaný kapitál přeci vrátit musí.
Dle mého je třeba pracovat na zjištění věcného zdůvodnění úmyslu a dalšího směřování. Boj vést o formulaci volného stání všude kde to není zakázáno a fakt aby důvody zákazu byly věcné ve smyslu ohrožení plavby, všechny ostatní okolnosti i ty nenadálé dostatečně řešil stávající ŘPB a odpovědnost za škody vzniklé se dá zajistit jednoznačnou formulací v jeho následných modifikacích.
Nechci být špatným prorokem, ale pokud se vůbec takový zápas dá vyhrát, může nastat boj o každou zátoku či zákoutíčko.
P.s.: Snad se mi to všechno jen špatně poskládalo v hlavě, žádný hluboký rozbor jsem tomu nevěnoval a pak jen lépe pro nás všechny. Přesto si neodpustím popřát poklidné usínání všem nadšencům a zastáncům zesplavnění Vltavy, opravdu nám to všem od vody ohromně prospělo.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Felix píše:Také myslím, že médiím by se měl předávat kontakt na Jirku, ČSVM je u toho od začátku a Jirka je letitý bojovník za plavbu. Navíc mně teď chybí vepředu zub a jediné, co mohu vizuálně representovat, jsou bezdomovci![]()
Připomínám, že stále je otevřená cesta přes politiky - žádat vysvětlení od svého místně nebo stranicky příslušného poslance a od politické strany, která obsazuje ministerstvo dopravy.
už jsem provedl kontakt a Jirku informoval, že by mohl být televizní hvězdou večera

-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
karel-h píše:Smát se možná budou, ale je to viditelný. A nevěřím, že by se toho nechytla nějaká TV
Po suchu se mi zdá jednodušší se dostat na místo
a upřimně bych nechtěl dělat fendr nějakýmu rozvášněnýmu parníku
buď ti nerozumím, nebo umíš kulový. Jakej rozvášněnej parník? Většinou jsou rozvášněný, rozuměj ožralí nebo neschopný, vůdci malých plavidel.

1. Prosím přepošlete mi všechny emaily od ministerstvech na vitbartek@seznam.cz . S tím lhaním jdu za svým poslance a senátorem .
2. Problém teprve začíná. Začnou tahanice, kde by cedule na kotvení mohla být a kde ne. Začnou se udělovat výjimky . Atd . Nic než zrušení toho zákazu by nemělo přicházet v úvahu. Takže pokračovat v aktivitách proti .
Pozn. Fakt jsem si (chybně ) myslel, že je za tím povodí. Ale zřejmě paní ředitelka o lodích nic neví , tak se spojila s bývalým ředitelem SPS Haklem a ten si přes ní zřejmě vyřizuje účty s vodními motoristy . A nás vzalo sebou . Ředitelka pro plavbu na MD nemá žádnou plavební praxi a bývalý ředitel SPS zřejmě nesnáší provoz rekreačních motorových člunů. A tento tým má možnost úspěšně ignorovat požadavky veřejnosti a připomínky ostatních ministerstev.
2. Problém teprve začíná. Začnou tahanice, kde by cedule na kotvení mohla být a kde ne. Začnou se udělovat výjimky . Atd . Nic než zrušení toho zákazu by nemělo přicházet v úvahu. Takže pokračovat v aktivitách proti .
Pozn. Fakt jsem si (chybně ) myslel, že je za tím povodí. Ale zřejmě paní ředitelka o lodích nic neví , tak se spojila s bývalým ředitelem SPS Haklem a ten si přes ní zřejmě vyřizuje účty s vodními motoristy . A nás vzalo sebou . Ředitelka pro plavbu na MD nemá žádnou plavební praxi a bývalý ředitel SPS zřejmě nesnáší provoz rekreačních motorových člunů. A tento tým má možnost úspěšně ignorovat požadavky veřejnosti a připomínky ostatních ministerstev.
- Jarek02
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 37
- Registrován: pon črc 14, 2014 2:00 am
- Reputace: 2
- Bydliště: Brno
Petici tleskám a dopisu od právníků taky!
Mám takový nápad / dotaz na místní znalce práva: pokud vím, tak k porušení vyhlášky je třeba porušit ji formálně i věcně. Matně si pamatuju, že borec se kdysi soudně očistil když mu policie změřila 56km/h na výpadovce z města pár metrů před cedulí - neporušil věcnou stránku protože nedošlo (nemohlo dojít) k žádnému ohrožení bezpečnosti, což je státem chráněný zájem.
Pokud by tedy vyhláška platila a já s registrovanou lodí přesto kotvil bez znaku v zátoce....formální stránku vyhlášky samozřejmě poruším, ale jak to je s tou věcnou stránkou? Který státem chráněný zájem tím budu porušovat?
Vzhledem k tomu, že platnost vyhlášky je místně ohraničená (dokonce vázaná na existenci označení míst kdesi jinde, než zrovna kotvím), bezpečnost to jistě nebude. Stejně ani "plynulost dopravy" (v zátoce netvořím žádnou překážku) atd.
...že bych porušil státní zájem na výběru daní od firem provozujích maríny?


Mám takový nápad / dotaz na místní znalce práva: pokud vím, tak k porušení vyhlášky je třeba porušit ji formálně i věcně. Matně si pamatuju, že borec se kdysi soudně očistil když mu policie změřila 56km/h na výpadovce z města pár metrů před cedulí - neporušil věcnou stránku protože nedošlo (nemohlo dojít) k žádnému ohrožení bezpečnosti, což je státem chráněný zájem.
Pokud by tedy vyhláška platila a já s registrovanou lodí přesto kotvil bez znaku v zátoce....formální stránku vyhlášky samozřejmě poruším, ale jak to je s tou věcnou stránkou? Který státem chráněný zájem tím budu porušovat?
Vzhledem k tomu, že platnost vyhlášky je místně ohraničená (dokonce vázaná na existenci označení míst kdesi jinde, než zrovna kotvím), bezpečnost to jistě nebude. Stejně ani "plynulost dopravy" (v zátoce netvořím žádnou překážku) atd.
...že bych porušil státní zájem na výběru daní od firem provozujích maríny?

Jarek02 píše:Petici tleskám a dopisu od právníků taky!![]()
![]()
Mám takový nápad / dotaz na místní znalce práva: pokud vím, tak k porušení vyhlášky je třeba porušit ji formálně i věcně. Matně si pamatuju, že borec se kdysi soudně očistil když mu policie změřila 56km/h na výpadovce z města pár metrů před cedulí - neporušil věcnou stránku protože nedošlo (nemohlo dojít) k žádnému ohrožení bezpečnosti, což je státem chráněný zájem.
Pokud by tedy vyhláška platila a já s registrovanou lodí přesto kotvil bez znaku v zátoce....formální stránku vyhlášky samozřejmě poruším, ale jak to je s tou věcnou stránkou? Který státem chráněný zájem tím budu porušovat?
Vzhledem k tomu, že platnost vyhlášky je místně ohraničená (dokonce vázaná na existenci označení míst kdesi jinde, než zrovna kotvím), bezpečnost to jistě nebude. Stejně ani "plynulost dopravy" (v zátoce netvořím žádnou překážku) atd.
...že bych porušil státní zájem na výběru daní od firem provozujích maríny?
Plnění státní kasy je nejvyžší státní zájem, ne?
Ahoj, chci se jenom zeptat jestli už nekdo ucinil dotaz dle zak 106 o svobodném přístupu k informacím na konkrétní osobu úředníka zpracovatele, který vyhlášku předložil. Ptám se abych to zbytečně nedabloval a ještě dotaz p Hakl je v současné době na jaké pozici? Děkuji dávám si dohromady podklady pro stiznost na odbor auditu a supervize jurin omluvte zmatenou diakritiku píšu na tabletu
- JardaF
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1379
- Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tohle je zajímavé, cituji z toho dopisu APL:
"Vážení členové APL,
rád bych Vás informoval o docela velkých změnách v povolení rekreační plavby. Do dneška platil zákaz plavby s loděmi se spalovacím motorem v téměř celé České republice, na většině velkých přehrad a jezer. Povoleny byly jen velké řeky, z větších vodních nádrží se smělo v podstatě jen na Slapech, Orlíku, Rozkoši – ale tam pouze pomalu ve výtlačné plavbě. Kromě těchto nádrží se už skoro nikde jinde nesmělo plout. Vodní skútry nesměly veřejně v podstatě vůbec nikde, ani na těch řekách. "
Tohle přeci není pravda! Na Slapech a na Orlíku je plout se spalovacím motorem je od roku 2002 povoleno - tak jaký zákaz. Na Slapech platí (platil) omezení pro motorové čluny plaout ve skluzu - od 15.6. do 15. zaří - tedy tři měsíce. Drtivé většiny motorových lodí se to nedotklo. Jezdí tady hlavne malé čluny, pramice, hausboty a plachetnice. A velké motorové čluny to stejně dodržovaly odhadem tak na 50% . Na Orlíku snad ani to omezení neplatilo všude (ale opravte mě, nejsem orlíkář). A že nesměly jezdit skutry také není pravda - směly na vyhražená místa. O těch místech rozhodovaly obce, což bylo v pořádku. Pořád si myslím, že ten kdo tam bydlí, má právo mluvit do toho, co se děje v jeho okolí. Takže mluvit o zákazu plavby s loděmi se spalovacím motorem po celé ČR - je hodně nadsazené. A to od roku 2002.
Když si to tak dám dohromady všechno a ještě k tomu přidám své dnešní pozorování na březích Slap když jsem vezl loď - minimálně na dvou místech jsem viděl přípravu na vodní instalace, začíná mi svítat, kdo za tím stojí a v koho zájmu se to děje.
"Vážení členové APL,
rád bych Vás informoval o docela velkých změnách v povolení rekreační plavby. Do dneška platil zákaz plavby s loděmi se spalovacím motorem v téměř celé České republice, na většině velkých přehrad a jezer. Povoleny byly jen velké řeky, z větších vodních nádrží se smělo v podstatě jen na Slapech, Orlíku, Rozkoši – ale tam pouze pomalu ve výtlačné plavbě. Kromě těchto nádrží se už skoro nikde jinde nesmělo plout. Vodní skútry nesměly veřejně v podstatě vůbec nikde, ani na těch řekách. "
Tohle přeci není pravda! Na Slapech a na Orlíku je plout se spalovacím motorem je od roku 2002 povoleno - tak jaký zákaz. Na Slapech platí (platil) omezení pro motorové čluny plaout ve skluzu - od 15.6. do 15. zaří - tedy tři měsíce. Drtivé většiny motorových lodí se to nedotklo. Jezdí tady hlavne malé čluny, pramice, hausboty a plachetnice. A velké motorové čluny to stejně dodržovaly odhadem tak na 50% . Na Orlíku snad ani to omezení neplatilo všude (ale opravte mě, nejsem orlíkář). A že nesměly jezdit skutry také není pravda - směly na vyhražená místa. O těch místech rozhodovaly obce, což bylo v pořádku. Pořád si myslím, že ten kdo tam bydlí, má právo mluvit do toho, co se děje v jeho okolí. Takže mluvit o zákazu plavby s loděmi se spalovacím motorem po celé ČR - je hodně nadsazené. A to od roku 2002.
Když si to tak dám dohromady všechno a ještě k tomu přidám své dnešní pozorování na březích Slap když jsem vezl loď - minimálně na dvou místech jsem viděl přípravu na vodní instalace, začíná mi svítat, kdo za tím stojí a v koho zájmu se to děje.
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Jarek02 píše:...pokud vím, tak k porušení vyhlášky je třeba porušit ji formálně i věcně. Matně si pamatuju, že borec se kdysi soudně očistil když mu policie změřila 56km/h na výpadovce z města pár metrů před cedulí - neporušil věcnou stránku protože nedošlo (nemohlo dojít) k žádnému ohrožení bezpečnosti, což je státem chráněný zájem. Pokud by tedy vyhláška platila a já s registrovanou lodí přesto kotvil bez znaku v zátoce....formální stránku vyhlášky samozřejmě poruším, ale jak to je s tou věcnou stránkou? Který státem chráněný zájem tím budu porušovat?
Vzhledem k tomu, že platnost vyhlášky je místně ohraničená (dokonce vázaná na existenci označení míst kdesi jinde, než zrovna kotvím), bezpečnost to jistě nebude. Stejně ani "plynulost dopravy" (v zátoce netvořím žádnou překážku) atd...
Tohle je hodně dobrá myšlenka a zasloužila by si pozornost právníků.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host