Nova vyhlaska o zakazu plavby se spalovacim motorem

Vše co souvisí s předpisy kolem plavby a technickou dokumentací lodí, včetně jejich regisdtrace. Přepravy lodí. Technickými prostředky pro dopravu lodí. Dále pojištění lodí, přívěsů, osob atd.

Moderátoři: vilma, windward, Pepa

Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Příspěvekod tkruska » pát dub 03, 2015 3:32 pm

Tak to je mazec... trochu jsem doufal ze to bude v poho.

No nic, jeste 3 podpisy a uz jich bude 500 ! Dekuji ! http://www.petice24.com/vratte_nam_nocni_kotveni
Naposledy upravil(a) tkruska dne pát dub 03, 2015 4:40 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
pavlii
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 276
Registrován: čtv čer 05, 2014 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hostivice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod pavlii » pát dub 03, 2015 3:51 pm

Všechno tady už zaznělo - včetně pro nás špatného finálního závěru :-( Jen pro formu doplním text odpovědi od PVL, který mi před chvílí přišel do e-mailu:

***
Dobrý den,

k Vašemu dotazu mohu opětovně pouze potvrdit níže uvedené znění připomínky státního podniku Povodí Vltavy k návrhu připravované vyhlášky č. 46/2015 Sb., tedy že v rámci připomínek k návrhu této vyhlášky uplatnil státní podnik Povodí Vltavy připomínku ve znění: „ Dále je nezbytné vložit do návrhu této vyhlášky i následující ustanovení: Malá plavidla podléhající evidenci mohou stát mimo přístavy, přístaviště, kotviště nebo vývaziště, pokud je plavidlo pod trvalým dohledem, nejvýše však 24 hodin vcelku."

Text, uvedený v ustanovení § 2 odst. 5 vyhlášky "pouze v době od východu do západu slunce", nevychází z požadavku našeho podniku, ale byl navržen na Ministerstvu dopravy.
Návrh konečného znění vyhlášky je plně v kompetenci příslušného ústředního správního úřadu, tedy Ministerstva dopravy.

S pozdravem..
***

Tedy nic nového pod sluncem.

P.
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 457
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod TRIM » pát dub 03, 2015 5:09 pm

Tak ted už to dostalo další rozměr . Lež jako druh komunikace mezi ministerstvem a občanem.
I na to se můžeme soustředit.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » pát dub 03, 2015 6:02 pm

Také myslím, že médiím by se měl předávat kontakt na Jirku, ČSVM je u toho od začátku a Jirka je letitý bojovník za plavbu. Navíc mně teď chybí vepředu zub a jediné, co mohu vizuálně representovat, jsou bezdomovci :)

Připomínám, že stále je otevřená cesta přes politiky - žádat vysvětlení od svého místně nebo stranicky příslušného poslance a od politické strany, která obsazuje ministerstvo dopravy.
Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Příspěvekod tkruska » pát dub 03, 2015 6:09 pm

Odpoved z MD:

Dobrý den,

na jednání mezi MD, SPS a Povodí Vltavy bylo dojednáno, že správce povodí vytypuje místa pro možné stání plavidel, které pak ve spolupráci s SPS osadí signálními znaky. Tím by mělo dojít zvýšení počtu míst ke stání plavidel na vltavské vodní cestě. Toto značení by mělo proběhnout v nejbližších 2 měsících.
Hezké Velikonoce
S pozdravem


Mgr. Katarína Koleničková
ředitelka
Odbor plavby


Boj tedy jeste neskoncil :(
Uživatelský avatar
mirzik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 97
Registrován: ned kvě 30, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod mirzik » pát dub 03, 2015 6:18 pm

Takže fakt SPS, holt musejí vytvářet nějakou činnost aby měli co vykazovat. Jako že jsou na něco potřebný :lol:
To budou místa .... už to vidím...kamenité břehy bez přístupu na ně a pod.,... nebo pronájem těchto kotvišť soukromým subjektům (stejně jako lyžařské dráhy) a majiteli lodě...plať, plať a plať

Tak já píšu dotazy dál a výš... nadřízení paní ředitelky a ostatní i vládní činitelé... ;)
Naposledy upravil(a) mirzik dne pát dub 03, 2015 7:36 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Příspěvekod tkruska » pát dub 03, 2015 7:06 pm

Dostal jsem tento oslavny email rozeslany clenum APL ... na druhou stranu, ale APL tvrdi, ze o zakazu nocniho kotveni nic nevi. Tak nevim. Jiste ale je, ze vliv maji znacny.

From: Petr Novotný [mailto:petr.novotny@aplcz.cz]
Sent: Tuesday, March 24, 2015 10:44 PM
To: vsemclenum@aplcz.cz
Subject: Nová vyhláška o povolených vodách k plavbě

Vážení členové APL,

rád bych Vás informoval o docela velkých změnách v povolení rekreační plavby. Do dneška platil zákaz plavby s loděmi se spalovacím motorem v téměř celé České republice, na většině velkých přehrad a jezer. Povoleny byly jen velké řeky, z větších vodních nádrží se smělo v podstatě jen na Slapech, Orlíku, Rozkoši – ale tam pouze pomalu ve výtlačné plavbě. Kromě těchto nádrží se už skoro nikde jinde nesmělo plout. Vodní skútry nesměly veřejně v podstatě vůbec nikde, ani na těch řekách.

Tento zákaz vznikl za socialismu a přežíval dodnes. V posledních letech byl upraven vyhláškou 241/2002 Sb. Tato vyhláška byla letos zrušena a od 15. dubna 2015 začne platit vyhláška nová, která ji nahrazuje. Je to vyhláška 46/2015 Sb. O stanovení vodních nádrží a vodních toků, na kterých je zakázána plavba plavidel se spalovacími motory a o rozsahu a užívání povrchových vod k plavbě. Vyšla ve Sbírce zákonů dne 17. března 2015. Celý text přikládám. Pro srovnání přikládám i starou vyhlášku 241/2002, od 15.4. už neplatnou.

Nejdůležitější změny, které jsou v nové vyhlášce 46/2015, proti staré 241/2002 Sb. jsou:
- je zrušeno mnoho omezení a limitů, např. Freudeho číslo apod. a je podstatně kratší – méně zákazů
- jsou zrušeny všechny zákazy, podmínky a omezení rychlosti na Slapech, Orlíku a dalších plochách, může se i ve skluzu
- vodní skútry už nejsou vyčleňovány z plavby a mohou nyní všude, kde mohou jiné rekreační lodě - to je obrovská změna, když nesměly nikde
- přibyly povolené velké nádrže, kde se dříve nesmělo, tak tam se nyní smí plot s motorem do 10 kW – je to v příloze 2. Jde o velké a významné vodní nádrže. Lipno, Nové Mlýny, Brno, Vranov, Máchovo jezero, Hracholusky, rybník Svět a Vltava až k Budějovicím.

O dalších změnách a také o přehledu vodních ploch, kde konkrétně se smí a jakým způsobem, vás budu brzy informovat. Vyhláška je totiž napsaná tak, že jde o výčet ploch, kde se nesmí plout. Ale seznam vod, kde se smí, tam není – brzy ho vytvoříme, jen je to pracné. Zkuste si přečíst vyhlášku a napasovat ji na nějakou konkrétní vodní plochu, kterou znáte a uvidíte, jestli z toho budete moudří. Pracujeme na tom dále.

Na závěr bych rád uvedl, že po strašně dlouhé době a po mnoha letech, kdy jsme založili asociaci APL a kdy pořád jezdíme jednat na různé úřady a ministerstva, je toto prvním velkým výsledkem. Ta mnohaletá práce nakonec nebyla k ničemu, ale měla smysl.

Chtěl bych za dlouhodobou práci na této změně poděkovat všem, kteří se na tom účastní. Zejména ale panu Zárubovi, se kterým jsem byl na prvních jednáních a který s několika ostatními naši asociaci založil. Dále panu Belingerovi, který provedl stovky jednání a mnoho demonstračních plaveb pro politiky a úředníky a dělá úžasnou osvětu pro rozvoj plavby. A samozřejmě Oldovi Strakovi, který mi mnoho let pomáhá vyznat se ve spleti zákonů a vyhlášek. Ale i mnoha dalším, např. Vláďovi Tomanovi, který byl na mnoha jednáních a neúnavně dělá propagaci rekreační plavby na všech stranách.

Pevně věřím, že jak příznivější a modernější zákon o vnitrozemské plavbě 114/1995 Sb, který byl novelizovaný vloni, tak i tato jednodušší vyhláška podpoří rekreační plavbu v naší republice a tím i podpoří prodej lodí všeobecně. A také věřím, že další kladné změny budou následovat. Jsme už silná organizace, která dokáže alespoň trochu ovlivnit dění kolem vody v České republice.

Přeji dobrý vítr do plachet a benzin bez nečistot do motoru

Ing. Petr Novotný
předseda představenstva
APL - Asociace lodního průmyslu



Jeste me napadlo usporadat doplnujici peticni akci behem vystavy Lode na Vode. Pridal by se nekdo?
Uživatelský avatar
tkruska
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 558
Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio

Příspěvekod tkruska » pát dub 03, 2015 8:08 pm

Na dotaz, jak to vypada s ostatnima vodnima plochama:

Dobrý den,
jednání s ostatními podniky povodí se připravuje.
Povodí Vltavy bude ve spolupráci s SPS vymezovat i na ostatních plochách, které jsou v působnosti tohoto podniku povodí.
Hezký den
Koleničkova
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » pát dub 03, 2015 8:49 pm

Hlavně jí napiš, ať už nás netahá za nos, že už víme, že je to ona, kdo tu chujovinu prosazuje. Ať si nechá kecy na koledu!!

Jsem zvědavej, jak bude kdákat v médiích, až se jí na to přijdou zeptat. I když ona asi bude hrdinka a schová se za tiskovou mluvčí.
marks
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1416
Registrován: stř pro 26, 2007 1:00 am
Reputace: 33

Příspěvekod marks » pát dub 03, 2015 9:06 pm

Petici jsem podepsal i jako vlastník neregistrované lodi, ale s poukazováním na diskriminaci úplně nesouhlasím, ostatně jsem přesvědčen, že buď zdůvodnění mají připravené, nebo plošný zákaz s radostí využijí na rozkol ve vodácké obci.
Taky už myslím dozrál čas, kdy snad všichni uřvánkové pochopili, že nejde o nějaký omyl pomataného a hloupého uředníka, ale naopak promyšlený a cílený směr k něčemu. Dvě možnosti už tu uvedené jsou rozpalcelování vody, nebo viněta. Ostatně břehy co alespoň za něco kloudného stojí už na tom tak jsou, tak proč ne obojí najednou, úpravami se rozhodně přiblížijume ke zpoplatnění evropských vodních cest, v jeho největší možné míře, nějak se ten investovaný kapitál přeci vrátit musí.
Dle mého je třeba pracovat na zjištění věcného zdůvodnění úmyslu a dalšího směřování. Boj vést o formulaci volného stání všude kde to není zakázáno a fakt aby důvody zákazu byly věcné ve smyslu ohrožení plavby, všechny ostatní okolnosti i ty nenadálé dostatečně řešil stávající ŘPB a odpovědnost za škody vzniklé se dá zajistit jednoznačnou formulací v jeho následných modifikacích.
Nechci být špatným prorokem, ale pokud se vůbec takový zápas dá vyhrát, může nastat boj o každou zátoku či zákoutíčko.
P.s.: Snad se mi to všechno jen špatně poskládalo v hlavě, žádný hluboký rozbor jsem tomu nevěnoval a pak jen lépe pro nás všechny. Přesto si neodpustím popřát poklidné usínání všem nadšencům a zastáncům zesplavnění Vltavy, opravdu nám to všem od vody ohromně prospělo.
Uživatelský avatar
misson10
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 3
Registrován: čtv lis 27, 2014 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod misson10 » pát dub 03, 2015 9:22 pm

Petiční akce na výstavě Lodě na vodě určitě dobrý nápad..... jinak děkuji všem za úsilí, snahu a čas, který všichni vedeme proti tomuto paskvilu.... Nechce se mi věřit, že je toto v dnešní době možné.... krásný velikonoce.... ahoj Milda
karel-h
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: úte říj 15, 2013 2:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod karel-h » pát dub 03, 2015 10:13 pm

A co protestní akce s loděma na vozejku? Velice rád se připojím
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1362
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » pát dub 03, 2015 10:19 pm

před par dny jsem sem napsal-jedina akce v novodobe historii ktera uspela proti urednikovi byla když zemedelci stali na pokraji Prahy s nalozenejma furama hnoje a cisternama plnejma mlíka
že by nastal čas na nejakej viditelnější protest? to by možna stalo za pokus
Uživatelský avatar
packa
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1362
Registrován: úte črc 06, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Velký Osek

Příspěvekod packa » pát dub 03, 2015 10:24 pm

karel-h píše:A co protestní akce s loděma na vozejku? Velice rád se připojím


tomu se budou smat z okna-ale myslis ze by se pred kamerama turistu nekdo umyslně pokusil najet s vyletním parníkem do skupiny lodí s poruchou
karel-h
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: úte říj 15, 2013 2:00 am
Reputace: 2

Příspěvekod karel-h » pát dub 03, 2015 11:07 pm

Smát se možná budou, ale je to viditelný. A nevěřím, že by se toho nechytla nějaká TV
Po suchu se mi zdá jednodušší se dostat na místo
a upřimně bych nechtěl dělat fendr nějakýmu rozvášněnýmu parníku :x
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » sob dub 04, 2015 12:41 am

Felix píše:Také myslím, že médiím by se měl předávat kontakt na Jirku, ČSVM je u toho od začátku a Jirka je letitý bojovník za plavbu. Navíc mně teď chybí vepředu zub a jediné, co mohu vizuálně representovat, jsou bezdomovci :)

Připomínám, že stále je otevřená cesta přes politiky - žádat vysvětlení od svého místně nebo stranicky příslušného poslance a od politické strany, která obsazuje ministerstvo dopravy.


už jsem provedl kontakt a Jirku informoval, že by mohl být televizní hvězdou večera :D
david
moderátor
Příspěvky: 5886
Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
Reputace: 234
Bydliště: loď,momentálně v Davli

Příspěvekod david » sob dub 04, 2015 12:45 am

karel-h píše:Smát se možná budou, ale je to viditelný. A nevěřím, že by se toho nechytla nějaká TV
Po suchu se mi zdá jednodušší se dostat na místo
a upřimně bych nechtěl dělat fendr nějakýmu rozvášněnýmu parníku :x


buď ti nerozumím, nebo umíš kulový. Jakej rozvášněnej parník? Většinou jsou rozvášněný, rozuměj ožralí nebo neschopný, vůdci malých plavidel. :hmm:
Uživatelský avatar
gryf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 258
Registrován: čtv led 27, 2011 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod gryf » sob dub 04, 2015 7:07 am

Marksi - já to vidím do budoucna na tu vinětu, už jsem to psal. Dejte si to dohromady se změnou platby za technickou prohlídku podle velikosti lodě. A to vidím ještě volný prostor pro nařízení povinného pojištění jako mají zákonné pojištění auta. Takže omezování ruku v ruce se zdražováním.
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 457
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 11

Příspěvekod TRIM » sob dub 04, 2015 8:23 am

1. Prosím přepošlete mi všechny emaily od ministerstvech na vitbartek@seznam.cz . S tím lhaním jdu za svým poslance a senátorem .

2. Problém teprve začíná. Začnou tahanice, kde by cedule na kotvení mohla být a kde ne. Začnou se udělovat výjimky . Atd . Nic než zrušení toho zákazu by nemělo přicházet v úvahu. Takže pokračovat v aktivitách proti .

Pozn. Fakt jsem si (chybně ) myslel, že je za tím povodí. Ale zřejmě paní ředitelka o lodích nic neví , tak se spojila s bývalým ředitelem SPS Haklem a ten si přes ní zřejmě vyřizuje účty s vodními motoristy . A nás vzalo sebou . Ředitelka pro plavbu na MD nemá žádnou plavební praxi a bývalý ředitel SPS zřejmě nesnáší provoz rekreačních motorových člunů. A tento tým má možnost úspěšně ignorovat požadavky veřejnosti a připomínky ostatních ministerstev.
Uživatelský avatar
Jarek02
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 37
Registrován: pon črc 14, 2014 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Brno

Příspěvekod Jarek02 » sob dub 04, 2015 10:00 am

Petici tleskám a dopisu od právníků taky! :good: :good:

Mám takový nápad / dotaz na místní znalce práva: pokud vím, tak k porušení vyhlášky je třeba porušit ji formálně i věcně. Matně si pamatuju, že borec se kdysi soudně očistil když mu policie změřila 56km/h na výpadovce z města pár metrů před cedulí - neporušil věcnou stránku protože nedošlo (nemohlo dojít) k žádnému ohrožení bezpečnosti, což je státem chráněný zájem.

Pokud by tedy vyhláška platila a já s registrovanou lodí přesto kotvil bez znaku v zátoce....formální stránku vyhlášky samozřejmě poruším, ale jak to je s tou věcnou stránkou? Který státem chráněný zájem tím budu porušovat?
Vzhledem k tomu, že platnost vyhlášky je místně ohraničená (dokonce vázaná na existenci označení míst kdesi jinde, než zrovna kotvím), bezpečnost to jistě nebude. Stejně ani "plynulost dopravy" (v zátoce netvořím žádnou překážku) atd.
...že bych porušil státní zájem na výběru daní od firem provozujích maríny? :?
Uživatelský avatar
J
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 169
Registrován: sob srp 20, 2011 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod J » sob dub 04, 2015 11:35 am

Jarek02 píše:Petici tleskám a dopisu od právníků taky! :good: :good:

Mám takový nápad / dotaz na místní znalce práva: pokud vím, tak k porušení vyhlášky je třeba porušit ji formálně i věcně. Matně si pamatuju, že borec se kdysi soudně očistil když mu policie změřila 56km/h na výpadovce z města pár metrů před cedulí - neporušil věcnou stránku protože nedošlo (nemohlo dojít) k žádnému ohrožení bezpečnosti, což je státem chráněný zájem.

Pokud by tedy vyhláška platila a já s registrovanou lodí přesto kotvil bez znaku v zátoce....formální stránku vyhlášky samozřejmě poruším, ale jak to je s tou věcnou stránkou? Který státem chráněný zájem tím budu porušovat?
Vzhledem k tomu, že platnost vyhlášky je místně ohraničená (dokonce vázaná na existenci označení míst kdesi jinde, než zrovna kotvím), bezpečnost to jistě nebude. Stejně ani "plynulost dopravy" (v zátoce netvořím žádnou překážku) atd.
...že bych porušil státní zájem na výběru daní od firem provozujích maríny? :?


Plnění státní kasy je nejvyžší státní zájem, ne?
Uživatelský avatar
jurin
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 68
Registrován: pát čer 08, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod jurin » sob dub 04, 2015 12:59 pm

Ahoj, chci se jenom zeptat jestli už nekdo ucinil dotaz dle zak 106 o svobodném přístupu k informacím na konkrétní osobu úředníka zpracovatele, který vyhlášku předložil. Ptám se abych to zbytečně nedabloval a ještě dotaz p Hakl je v současné době na jaké pozici? Děkuji dávám si dohromady podklady pro stiznost na odbor auditu a supervize jurin omluvte zmatenou diakritiku píšu na tabletu
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2549
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 36
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » sob dub 04, 2015 6:11 pm

Podniknuty nejake kroky, ktere by mohli mit vysledek, nebudu psat co, vsechno to smeruju na Jirku Peknicu :roll:
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » sob dub 04, 2015 6:48 pm

Tohle je zajímavé, cituji z toho dopisu APL:
"Vážení členové APL,
rád bych Vás informoval o docela velkých změnách v povolení rekreační plavby. Do dneška platil zákaz plavby s loděmi se spalovacím motorem v téměř celé České republice, na většině velkých přehrad a jezer. Povoleny byly jen velké řeky, z větších vodních nádrží se smělo v podstatě jen na Slapech, Orlíku, Rozkoši – ale tam pouze pomalu ve výtlačné plavbě. Kromě těchto nádrží se už skoro nikde jinde nesmělo plout. Vodní skútry nesměly veřejně v podstatě vůbec nikde, ani na těch řekách.
"

Tohle přeci není pravda! Na Slapech a na Orlíku je plout se spalovacím motorem je od roku 2002 povoleno - tak jaký zákaz. Na Slapech platí (platil) omezení pro motorové čluny plaout ve skluzu - od 15.6. do 15. zaří - tedy tři měsíce. Drtivé většiny motorových lodí se to nedotklo. Jezdí tady hlavne malé čluny, pramice, hausboty a plachetnice. A velké motorové čluny to stejně dodržovaly odhadem tak na 50% . Na Orlíku snad ani to omezení neplatilo všude (ale opravte mě, nejsem orlíkář). A že nesměly jezdit skutry také není pravda - směly na vyhražená místa. O těch místech rozhodovaly obce, což bylo v pořádku. Pořád si myslím, že ten kdo tam bydlí, má právo mluvit do toho, co se děje v jeho okolí. Takže mluvit o zákazu plavby s loděmi se spalovacím motorem po celé ČR - je hodně nadsazené. A to od roku 2002.
Když si to tak dám dohromady všechno a ještě k tomu přidám své dnešní pozorování na březích Slap když jsem vezl loď - minimálně na dvou místech jsem viděl přípravu na vodní instalace, začíná mi svítat, kdo za tím stojí a v koho zájmu se to děje.
Uživatelský avatar
Felix
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1805
Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
Reputace: 152
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Felix » sob dub 04, 2015 9:43 pm

Jarek02 píše:...pokud vím, tak k porušení vyhlášky je třeba porušit ji formálně i věcně. Matně si pamatuju, že borec se kdysi soudně očistil když mu policie změřila 56km/h na výpadovce z města pár metrů před cedulí - neporušil věcnou stránku protože nedošlo (nemohlo dojít) k žádnému ohrožení bezpečnosti, což je státem chráněný zájem. Pokud by tedy vyhláška platila a já s registrovanou lodí přesto kotvil bez znaku v zátoce....formální stránku vyhlášky samozřejmě poruším, ale jak to je s tou věcnou stránkou? Který státem chráněný zájem tím budu porušovat?
Vzhledem k tomu, že platnost vyhlášky je místně ohraničená (dokonce vázaná na existenci označení míst kdesi jinde, než zrovna kotvím), bezpečnost to jistě nebude. Stejně ani "plynulost dopravy" (v zátoce netvořím žádnou překážku) atd...


Tohle je hodně dobrá myšlenka a zasloužila by si pozornost právníků.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host