Vrané nad Vltavou - motory pouze do 10kW
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1813
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Vrané nad Vltavou - motory pouze do 10kW
Tak MD společně s SPS připravily návrh, že od nového roku se bude moc na přehradě Vrané nad Vltavou používat na plavidlech motor jen do 10kW. No pěkně nám tu ta regulace plavby zase začíná.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Vrané nad Vltavou - motory pouze do 10kW
koukám,charlie byl rychlejší.
došlo k tomu, co jsem čekal. po mesmyslném volnění plavby poslední vyhláškou vzrostla nasranost natolik, že je v návrhu vyhláška další - zakazující. kupodivu ne rychlost, ale výkon. to lze vymyslet jen v ČR. hovada hovada hovada
Návrh
VYHLÁŠKA
ze dne …… 2015,
kterou se mění vyhláška Ministerstva dopravy č. 46/2015 Sb., o stanovení vodních nádrží a vodních toků, na kterých je zakázána plavba plavidel se spalovacími motory, a o rozsahu a podmínkách užívání povrchových vod k plavbě
Ministerstvo dopravy stanoví podle § 7 odst. 5 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů:
Čl. I
Vyhláška č. 46/2015 Sb., o stanovení vodních nádrží a vodních toků, na kterých je zakázána plavba plavidel se spalovacími motory, a o rozsahu a podmínkách užívání povrchových vod k plavbě, se mění takto:
1. V Příloze č. 2 Povrchové vody, které jsou účelovými vodními cestami, na kterých je upraveno užívání k plavbě malými plavidly se spalovacím motorem podle § 2 odst. 1 se doplňuje řádek s pořadovým číslem 11, který zní:
Č. Číslo hydrologického pořadí Název vodní nádrže nebo úsek vodního toku Vodní tok Okres
11 1-09-04-009 Vrané nad Vltavou Vltava Praha – západ
Čl. II
Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2016.
Důvodová zpráva
Obecná část
Zhodnocení platného právního stavu a odůvodnění nezbytnosti jeho změny
V roce 2015 došlo k vydání vyhlášky Ministerstva dopravy č. 46/2015 Sb., která na základě ustanovení § 7 odst. 5 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů, upravuje zákaz plavby plavidel se spalovacími motory na vodních nádržích a vodních tocích a rozsah a podmínky užívání povrchových vod k plavbě. Touto vyhláškou došlo ke značnému rozšíření možnosti plavby plavidel se spalovacími motory na českých vodních tocích a nádržích, jelikož nová právní úprava oproti předešlé výrazným způsobem zredukovala úseky vodních toků a vodních nádrží, kde byla taková plavba buď zcela zakázána, nebo byla povolena jen za určitých okolností.
Vzhledem k tomu, že počet „regulovaných“ úseků na vodních tocích tímto významně klesl, došlo v praxi k výraznému nárůstu v užívání povrchových vod k plavbě plavidel se spalovacími motory a to včetně vodních skútrů. Vzhledem k faktu, že na „neregulovaných“ povrchových vodách se mohou plavit plavidla s prakticky neomezeným výkonem spalovacího motoru, vznikla na určitých vodních nádržích a vodních tocích závažná situace, jejíž opomenutí by ze strany Ministerstva dopravy jako odpovědného resortu mohlo vést k vážným následkům. Zejména nárůst plavebního provozu v letních měsících ukázal slabé stránky nové právní úpravy. Na určitých frekventovaných úsecích došlo ke značnému nárůstu hustoty plavebního provozu a s tím souvisejících negativních jevů. V první řadě došlo k závažnému zhoršení bezpečnostní situace na těchto vodních tocích a nádržích. Dále pak došlo k výraznému zvýšení hluku a znečištění životního prostředí. Tyto faktory pak mají zásadní vliv zejména na možnost rekreace v daných oblastech.
Zcela zásadním problémem se jeví hlavně zhoršení bezpečnostní situace na českých vodách. V průběhu letní sezóny se ukázalo, že uvolnění pravidel s sebou nese některé významné nedostatky, jejichž existence je neúnosná. Předně se ukázalo, že drtivá většina vůdců plavidel zcela ignoruje pravidla plavebního provozu a tím ohrožuje jeho ostatní účastníky. Nejvíce dotčenou skupinou se jeví být plavci a to nejenom vzhledem ke své početnosti, ale zejména kvůli své zranitelnosti. O tomto faktu svědčí především nárůst nehodovosti, kdy vůdce plavidla se spalovacím motorem kvůli své neopatrnosti a často i vysoké rychlosti plavce přehlédne a způsobí tak nehodu s často tragickými následky. Tyto se pak vyskytují zejména v oblastech, kde je značný pohyb rekreantů.
Ve stejných oblastech se pak ze stejných důvodů naprosto zásadní měrou zvýšilo zamoření hlukem. Vzhledem k tomu, že dané lokality jsou již tradičně využívány pro klidnou rekreaci, jeví se být taková změna velmi problematická.
Z výše uvedených důvodů je pak navrhována příslušná změna, která by měla zároveň vyřešit problémy lokality Vraného nad Vltavou, tak i umožnit, aby nedošlo k bezpodmínečnému
zákazu plavby plavidel se spalovacími motory. Pro danou oblast je navrhována stejná právní úprava, jaká platí např. v případě Vodní nádrže Lipno I. Je navrhováno, aby byla umožněna plavba s plavidly se spalovacím motorem o maximálním výkonu do 10 kW plujících ve výtlačném režimu plavby ve smyslu § 2 odst. 1 novelizované vyhlášky. Takovýto režim jednak zachovává možnost plavit se na plavidlech se spalovacím motorem, zároveň však eliminuje v maximální možné míře problémy, jež plynou ze současné právní úpravy. Navrhovaný stav se pak jeví jako mnohem lépe vyhovující reálným podmínkám pro dotčenou lokalitu. V navrhované úpravě jsou oproti současnému stavu zohledněny veškeré specifické podmínky dotčené lokality, jako jsou např. turistický ruch, rekreační charakter místa apod.
Předpokládaný hospodářský a finanční dopad
Navrhovaná úprava nebude mít žádný znatelný hospodářský a finanční dopad.
Předpokládaný dopad navrhované právní úpravy na podnikatelské prostředí České republiky
Navrhovaná úprava nebude mít žádný znatelný dopad na podnikatelské prostředí České republiky.
Zhodnocení souladu navrhované právní úpravy s ústavním pořádkem České republiky, mezinárodními smlouvami, jimiž je Česká republika vázána, slučitelnosti s právem Evropské Unie
Navrhovaná změna není v rozporu s ústavním pořádkem, ani neodporuje mezinárodním smlouvám, kterými je Česká republika vázána. Navrhovaná změna není v rozporu s právními akty Evropské Unie ani s ustálenou judikaturou Evropského soudního dvora.
Zhodnocení korupčních rizik
Navrhovaná změna s sebou nenese žádná korupční rizika
Zvláštní část
K článku I
Čl. I navrhuje rozšíření omezení plavby plavidel se spalovacími motory podle § 2 odst. 1 novelizované vyhlášky i na Vodní dílo Vrané nad Vltavou. Nově bude možno na této vodní nádrži užívat k plavbě pouze plavidla se spalovacím motorem o maximálním výkonu do 10 kW a to jen ve výtlačném režimu plavby.
K článku II
Účinnost vyhlášky se navrhuje k 1. lednu. 2016.
V Praze dne …
Ing. Dan Ťok v.r.

došlo k tomu, co jsem čekal. po mesmyslném volnění plavby poslední vyhláškou vzrostla nasranost natolik, že je v návrhu vyhláška další - zakazující. kupodivu ne rychlost, ale výkon. to lze vymyslet jen v ČR. hovada hovada hovada



Návrh
VYHLÁŠKA
ze dne …… 2015,
kterou se mění vyhláška Ministerstva dopravy č. 46/2015 Sb., o stanovení vodních nádrží a vodních toků, na kterých je zakázána plavba plavidel se spalovacími motory, a o rozsahu a podmínkách užívání povrchových vod k plavbě
Ministerstvo dopravy stanoví podle § 7 odst. 5 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů:
Čl. I
Vyhláška č. 46/2015 Sb., o stanovení vodních nádrží a vodních toků, na kterých je zakázána plavba plavidel se spalovacími motory, a o rozsahu a podmínkách užívání povrchových vod k plavbě, se mění takto:
1. V Příloze č. 2 Povrchové vody, které jsou účelovými vodními cestami, na kterých je upraveno užívání k plavbě malými plavidly se spalovacím motorem podle § 2 odst. 1 se doplňuje řádek s pořadovým číslem 11, který zní:
Č. Číslo hydrologického pořadí Název vodní nádrže nebo úsek vodního toku Vodní tok Okres
11 1-09-04-009 Vrané nad Vltavou Vltava Praha – západ
Čl. II
Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2016.
Důvodová zpráva
Obecná část
Zhodnocení platného právního stavu a odůvodnění nezbytnosti jeho změny
V roce 2015 došlo k vydání vyhlášky Ministerstva dopravy č. 46/2015 Sb., která na základě ustanovení § 7 odst. 5 zákona č. 254/2001 Sb., o vodách a o změně některých zákonů, upravuje zákaz plavby plavidel se spalovacími motory na vodních nádržích a vodních tocích a rozsah a podmínky užívání povrchových vod k plavbě. Touto vyhláškou došlo ke značnému rozšíření možnosti plavby plavidel se spalovacími motory na českých vodních tocích a nádržích, jelikož nová právní úprava oproti předešlé výrazným způsobem zredukovala úseky vodních toků a vodních nádrží, kde byla taková plavba buď zcela zakázána, nebo byla povolena jen za určitých okolností.
Vzhledem k tomu, že počet „regulovaných“ úseků na vodních tocích tímto významně klesl, došlo v praxi k výraznému nárůstu v užívání povrchových vod k plavbě plavidel se spalovacími motory a to včetně vodních skútrů. Vzhledem k faktu, že na „neregulovaných“ povrchových vodách se mohou plavit plavidla s prakticky neomezeným výkonem spalovacího motoru, vznikla na určitých vodních nádržích a vodních tocích závažná situace, jejíž opomenutí by ze strany Ministerstva dopravy jako odpovědného resortu mohlo vést k vážným následkům. Zejména nárůst plavebního provozu v letních měsících ukázal slabé stránky nové právní úpravy. Na určitých frekventovaných úsecích došlo ke značnému nárůstu hustoty plavebního provozu a s tím souvisejících negativních jevů. V první řadě došlo k závažnému zhoršení bezpečnostní situace na těchto vodních tocích a nádržích. Dále pak došlo k výraznému zvýšení hluku a znečištění životního prostředí. Tyto faktory pak mají zásadní vliv zejména na možnost rekreace v daných oblastech.
Zcela zásadním problémem se jeví hlavně zhoršení bezpečnostní situace na českých vodách. V průběhu letní sezóny se ukázalo, že uvolnění pravidel s sebou nese některé významné nedostatky, jejichž existence je neúnosná. Předně se ukázalo, že drtivá většina vůdců plavidel zcela ignoruje pravidla plavebního provozu a tím ohrožuje jeho ostatní účastníky. Nejvíce dotčenou skupinou se jeví být plavci a to nejenom vzhledem ke své početnosti, ale zejména kvůli své zranitelnosti. O tomto faktu svědčí především nárůst nehodovosti, kdy vůdce plavidla se spalovacím motorem kvůli své neopatrnosti a často i vysoké rychlosti plavce přehlédne a způsobí tak nehodu s často tragickými následky. Tyto se pak vyskytují zejména v oblastech, kde je značný pohyb rekreantů.
Ve stejných oblastech se pak ze stejných důvodů naprosto zásadní měrou zvýšilo zamoření hlukem. Vzhledem k tomu, že dané lokality jsou již tradičně využívány pro klidnou rekreaci, jeví se být taková změna velmi problematická.
Z výše uvedených důvodů je pak navrhována příslušná změna, která by měla zároveň vyřešit problémy lokality Vraného nad Vltavou, tak i umožnit, aby nedošlo k bezpodmínečnému
zákazu plavby plavidel se spalovacími motory. Pro danou oblast je navrhována stejná právní úprava, jaká platí např. v případě Vodní nádrže Lipno I. Je navrhováno, aby byla umožněna plavba s plavidly se spalovacím motorem o maximálním výkonu do 10 kW plujících ve výtlačném režimu plavby ve smyslu § 2 odst. 1 novelizované vyhlášky. Takovýto režim jednak zachovává možnost plavit se na plavidlech se spalovacím motorem, zároveň však eliminuje v maximální možné míře problémy, jež plynou ze současné právní úpravy. Navrhovaný stav se pak jeví jako mnohem lépe vyhovující reálným podmínkám pro dotčenou lokalitu. V navrhované úpravě jsou oproti současnému stavu zohledněny veškeré specifické podmínky dotčené lokality, jako jsou např. turistický ruch, rekreační charakter místa apod.
Předpokládaný hospodářský a finanční dopad
Navrhovaná úprava nebude mít žádný znatelný hospodářský a finanční dopad.
Předpokládaný dopad navrhované právní úpravy na podnikatelské prostředí České republiky
Navrhovaná úprava nebude mít žádný znatelný dopad na podnikatelské prostředí České republiky.
Zhodnocení souladu navrhované právní úpravy s ústavním pořádkem České republiky, mezinárodními smlouvami, jimiž je Česká republika vázána, slučitelnosti s právem Evropské Unie
Navrhovaná změna není v rozporu s ústavním pořádkem, ani neodporuje mezinárodním smlouvám, kterými je Česká republika vázána. Navrhovaná změna není v rozporu s právními akty Evropské Unie ani s ustálenou judikaturou Evropského soudního dvora.
Zhodnocení korupčních rizik
Navrhovaná změna s sebou nenese žádná korupční rizika
Zvláštní část
K článku I
Čl. I navrhuje rozšíření omezení plavby plavidel se spalovacími motory podle § 2 odst. 1 novelizované vyhlášky i na Vodní dílo Vrané nad Vltavou. Nově bude možno na této vodní nádrži užívat k plavbě pouze plavidla se spalovacím motorem o maximálním výkonu do 10 kW a to jen ve výtlačném režimu plavby.
K článku II
Účinnost vyhlášky se navrhuje k 1. lednu. 2016.
V Praze dne …
Ing. Dan Ťok v.r.





- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1813
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Já tohleto nechápu, na jedné straně sypem peníze do zesplavnění, aby šlo plout po Vltavě až do Budějic a na druhé straně zakážem silnější motory, aby tam větší lodě nemohli doplout
Jak ale můžou Vrané, který je v nějaký kategorii vodních cest omezit výkonem motorů, to my opravdu hlava nebere.
Kdo to tam znáte, jaký tam byl povolený režim plavby před 2015? Smělo se tam v kluzu?
Když někde čtu jak jsou nespokojený, že je tam provoz lodí, který nedodržujou pravidla, tak se musím pouze usmát. Letos jsem na Orlíku SPS potkal 1x a Policii taky 1x, řekl bych, že páky na to, aby se dodržovali předpisy mají, jen na to zřejmě kašlou.
Je vidět že to vymýšlí samí inteligenti. Tak tam omezím rychlost, nebo zavedu pouze výtlačnou plavbu a ať je loď jaká chce.
Tebe Davide tam s lodí defakto uvězní.
Jak ale můžou Vrané, který je v nějaký kategorii vodních cest omezit výkonem motorů, to my opravdu hlava nebere.
Kdo to tam znáte, jaký tam byl povolený režim plavby před 2015? Smělo se tam v kluzu?
Když někde čtu jak jsou nespokojený, že je tam provoz lodí, který nedodržujou pravidla, tak se musím pouze usmát. Letos jsem na Orlíku SPS potkal 1x a Policii taky 1x, řekl bych, že páky na to, aby se dodržovali předpisy mají, jen na to zřejmě kašlou.
Je vidět že to vymýšlí samí inteligenti. Tak tam omezím rychlost, nebo zavedu pouze výtlačnou plavbu a ať je loď jaká chce.
Tebe Davide tam s lodí defakto uvězní.
-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
bernau1 píše:Citát-Předně se ukázalo, že drtivá většina vůdců plavidel zcela ignoruje pravidla plavebního provozu a tím ohrožuje jeho ostatní účastníky.Nevyvolali to částečně někteří nezodpovědní vůdcové plavidel sami?
protože je ta pravidla nikdo nenaučil. ví přesně, jak daleko nesmí stát od tankeru s modrým kuželem - to je v testech, ale jak maj plavat netuší. zkoušky se dělaj na SPS - není chyba tam
???????????
v kluzu od doby co to zase pustili po 30 let zákazu
úsměvný je taky "ohrožení plavců" ... Kdo by plaval v tý ledárně?
A jediný smrťák o kterým letos vím, způsobili sami policajti a porybným na Jesenický přehradě...
A další co mě napadá, na Vraným je plavba v kluzu povolená už od roku 2006... tak proč to řeší až letos?
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Však už to známe.... bombardovat, bombardovat a když si oddechnou, tak zase je bombardovat dotazy, mejly apod.
Já už napsal náměstkovi (ladislav.nemec@mdcr.cz.) co zase blbnou a kterej blb to plodí.
Já už napsal náměstkovi (ladislav.nemec@mdcr.cz.) co zase blbnou a kterej blb to plodí.
- pepabagi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 159
- Registrován: čtv kvě 02, 2013 2:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: zámek Sychrov
Tak tohle je největší zhovadilost kterou kdo mohl vymyslet a to používám to nejmíň sprostý slovo co mě napadá.
To přece nemůžou myslet vážně, to je banda . . . . . ., to je jak kdyby v půlce dálnice D1 zakázali průjezd všeho silnějšího kromě trabantů a fiátků.
Na jednu stranu investujou milióny do zesplavnění Vltavy, a na druhou stranu tímhle nesmyslem znemožněj plout většině lodí které tudy (tranzitně) proplouvají nebo jako v případě Davida a dalších bydlí a tudíž trvale kotví a plují.
Je pravda že to co se děje na vodě je fakt hrůza a děs, absolutní nedodržování předpisů (rychlost, vytváření vlnobití, atd. naprosto souhlasím s bernau1), ale tohle všechno lze regulovat jinak než takto navrhovanou nesmyslnou vyhláškou (č.46), od toho jsou plavební znaky a jejich dodržování lze kontrolovat. Ale ne tak že potkám SPS a policii za celou sezónu jednou a jen v Praze u náplavky.
Myslel jsem že mě už jen tak něco nepřekvapí, ale zase se jim to povedlo
To přece nemůžou myslet vážně, to je banda . . . . . ., to je jak kdyby v půlce dálnice D1 zakázali průjezd všeho silnějšího kromě trabantů a fiátků.
Na jednu stranu investujou milióny do zesplavnění Vltavy, a na druhou stranu tímhle nesmyslem znemožněj plout většině lodí které tudy (tranzitně) proplouvají nebo jako v případě Davida a dalších bydlí a tudíž trvale kotví a plují.
Je pravda že to co se děje na vodě je fakt hrůza a děs, absolutní nedodržování předpisů (rychlost, vytváření vlnobití, atd. naprosto souhlasím s bernau1), ale tohle všechno lze regulovat jinak než takto navrhovanou nesmyslnou vyhláškou (č.46), od toho jsou plavební znaky a jejich dodržování lze kontrolovat. Ale ne tak že potkám SPS a policii za celou sezónu jednou a jen v Praze u náplavky.
Myslel jsem že mě už jen tak něco nepřekvapí, ale zase se jim to povedlo

- marekparek
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 146
- Registrován: pon dub 21, 2014 2:00 am
- Reputace: 5
takhle to prostě v čechách funguje. Udělá se pravidlo, jenomže nikdo nedohlíží jeho vymáhání, přesněji řečeno policie na to úplně kašle a nedělá svoji práci. No a tak nikdo pravidla nedodržuje, proč taky, když za nedodržování nehrozí žádný postih. A tak se chytré hlavy, zděšené touto situací, zamyslí a vytvoří další zákon. No a tak to jde pořád dokola, znova a znova
Naposledy upravil(a) marekparek dne pát zář 18, 2015 11:28 am, celkem upraveno 1 x.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
David už to tu zmínil, v pondělí by MD mělo (pokud dají na mou radu) vydat prohlášení, že s tímto návrhem nemají nic společného. Mluvil jsem s nimi dnes odpoledne, je tam docela poplach, snaží se zjistit, kde se to vzalo a zatím se jim nepodařilo dohledat zdroj. Věřím jim, že po kampani proti zákazu nočního kotvení by nikoho nenapadlo na takovouhle pitomost ani pomyslet. Pokud by se někde objevil opravdu silný tlak na úpravu, bude SPS omezovat rychlost nebo zakazovat plavbu v kluzu plavebním značením a na seznam vod se dle dohody nebude sahat. Osobně mi tenhle "návrh" ze všeho nejvíc připadá jako sabotáž.
- pepabagi
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 159
- Registrován: čtv kvě 02, 2013 2:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: zámek Sychrov
možná že kdyby to psala ta zmiňovaná uklizečka, tak to dopadne lépe! Pracuji ve státním a neustále narážím na fakt že čím vyšší úředník, tím horší logické myšlení, absolutně postrádají selský rozum a žijí v uplně zkreslené realitě! Ale mlžit, hodiny mluvit o ničem a házet jeden na druhého vinu, na to jsou přeborníci. Škoda slov, to by bylo na dlouhý vyprávění.
Snad to neprojde a zaplaťpámbůh za takový jako je Felix a spol., který se za nás perou!!!
Snad to neprojde a zaplaťpámbůh za takový jako je Felix a spol., který se za nás perou!!!
- tkruska
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 558
- Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio
Vážený pane,
dovolte, abych z pověření pana Ing. Ladislava Němce, náměstka ministra dopravy pro sekci dopravní, odpověděl na Váš email ze dne 18. 9. 2015, týkající se návrhu vyhlášky, kterou se mění vyhláška č. 46/2015 Sb., o stanovení vodních nádrží a vodních toků, na kterých je zakázána plavba plavidel se spalovacími motory, a o rozsahu a podmínkách užívání povrchových vod k plavbě (dále jen „vyhláška č. 46/2015 Sb.“).
Návrh novelizační vyhlášky, který jste připojil ke svému emailu, nepochází z dílny Ministerstva dopravy a neodpovídá ani žádnému záměru Ministerstva dopravy.
Ministerstvo dopravy v současné době pracuje pouze na novele ustanovení § 2 odst. 5 vyhlášky č. 46/2015 Sb., které se týká zmiňovaného nočního „kotvení“ plavidel.
Ministerstvo dopravy zároveň opakovaně konstatuje, že zásahy do příloh vyhlášky č. 46/2015 Sb., jejichž účelem by bylo další omezení rozsahu plavby se spalovacím motorem, považuje za nepřijatelné. Z toho tedy vyplývá, že by takovou změnu rozhodně neiniciovalo.
Omezování rozsahu plavby se spalovacím motorem by bylo rovněž v rozporu se současným liberalizačním trendem v EU.
Změny v přílohách vyhlášky č. 46/2015 Sb. by byly tedy nesystémové a nekoncepční.
Ministerstvo dopravy však po ukončení letošní plavební sezóny vyhodnotí analytická data získaná v rámci kontrolní činnosti Státní plavební správy a Policie ČR a po jejich vyhodnocení se ve spolupráci se zmíněnými orgány v rámci plavebního dozoru v roce 2016 zaměří na problematické lokality. V krajním případě nelze vyloučit na základě podrobné analýzy řešení konkrétních lokalit místní úpravou plavebního provozu, tj. plavebním značením.
S pozdravem
Ing. Jindřich Kušnír, v.r.
ředitel
odboru drážní a vodní dopravy
dovolte, abych z pověření pana Ing. Ladislava Němce, náměstka ministra dopravy pro sekci dopravní, odpověděl na Váš email ze dne 18. 9. 2015, týkající se návrhu vyhlášky, kterou se mění vyhláška č. 46/2015 Sb., o stanovení vodních nádrží a vodních toků, na kterých je zakázána plavba plavidel se spalovacími motory, a o rozsahu a podmínkách užívání povrchových vod k plavbě (dále jen „vyhláška č. 46/2015 Sb.“).
Návrh novelizační vyhlášky, který jste připojil ke svému emailu, nepochází z dílny Ministerstva dopravy a neodpovídá ani žádnému záměru Ministerstva dopravy.
Ministerstvo dopravy v současné době pracuje pouze na novele ustanovení § 2 odst. 5 vyhlášky č. 46/2015 Sb., které se týká zmiňovaného nočního „kotvení“ plavidel.
Ministerstvo dopravy zároveň opakovaně konstatuje, že zásahy do příloh vyhlášky č. 46/2015 Sb., jejichž účelem by bylo další omezení rozsahu plavby se spalovacím motorem, považuje za nepřijatelné. Z toho tedy vyplývá, že by takovou změnu rozhodně neiniciovalo.
Omezování rozsahu plavby se spalovacím motorem by bylo rovněž v rozporu se současným liberalizačním trendem v EU.
Změny v přílohách vyhlášky č. 46/2015 Sb. by byly tedy nesystémové a nekoncepční.
Ministerstvo dopravy však po ukončení letošní plavební sezóny vyhodnotí analytická data získaná v rámci kontrolní činnosti Státní plavební správy a Policie ČR a po jejich vyhodnocení se ve spolupráci se zmíněnými orgány v rámci plavebního dozoru v roce 2016 zaměří na problematické lokality. V krajním případě nelze vyloučit na základě podrobné analýzy řešení konkrétních lokalit místní úpravou plavebního provozu, tj. plavebním značením.
S pozdravem
Ing. Jindřich Kušnír, v.r.
ředitel
odboru drážní a vodní dopravy
- Libor
- bez hodnocení
- Příspěvky: 9346
- Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
- Reputace: 191
- Kontaktovat uživatele:
Žádné omezení plavby na nádrži Vrané nad Vltavou MDČR neplánuje
Na internetu se objevil návrh na změnu vyhlášky č. 46/2015 Sb., o stanovení vodních nádrží a vodních toků, na kterých je zakázána plavba plavidel se spalovacími motory, a o rozsahu a podmínkách užívání povrchových vod k plavbě, který omezoval plavbu na nádrži Vrané nad Vltavou pouze pro lodě s motorem do 10 kW.
Předseda představenstva APL Petr Novotný se obrátil na Ministerstvo dopravy ČR. Z jednání vyplynulo, že se jedná o soukromou iniciativu jednoho právníka a že MDČR žádný takový návrh nepřipravilo a ani o něm neuvažuje.
Zde je vyjádření z MDČR:
Vážený pane předsedo,
dovolte, abych odpověděl na Váš e-mail týkající se návrhu vyhlášky, kterou se mění vyhláška č. 46/2015 Sb., o stanovení vodních nádrží a vodních toků, na kterých je zakázána plavba plavidel se spalovacími motory, a o rozsahu a podmínkách užívání povrchových vod k plavbě (dále jen „vyhláška č. 46/2015 Sb.“).
Návrh novelizační vyhlášky, který jste připojil ke svému e-mailu, nepochází z dílny Ministerstva dopravy a neodpovídá ani žádnému záměru Ministerstva dopravy.
Ministerstvo dopravy v současné době pracuje v rámci vyhlášky č. 46/2015 Sb. pouze na novele ustanovení § 2 odst. 5 vyhlášky, které se týká problematiky tzv. nočního „kotvení“ plavidel.
Ministerstvo dopravy zároveň opakovaně konstatuje, že zásahy do příloh vyhlášky č. 46/2015 Sb., jejichž účelem by bylo další omezení rozsahu plavby se spalovacím motorem, považuje za nepřijatelné. Z toho tedy vyplývá, že by takovou změnu rozhodně neiniciovalo.
Martin Kozák
odbor drážní a vodní dopravy
oddělení vnitrozemské plavby
Na internetu se objevil návrh na změnu vyhlášky č. 46/2015 Sb., o stanovení vodních nádrží a vodních toků, na kterých je zakázána plavba plavidel se spalovacími motory, a o rozsahu a podmínkách užívání povrchových vod k plavbě, který omezoval plavbu na nádrži Vrané nad Vltavou pouze pro lodě s motorem do 10 kW.
Předseda představenstva APL Petr Novotný se obrátil na Ministerstvo dopravy ČR. Z jednání vyplynulo, že se jedná o soukromou iniciativu jednoho právníka a že MDČR žádný takový návrh nepřipravilo a ani o něm neuvažuje.
Zde je vyjádření z MDČR:
Vážený pane předsedo,
dovolte, abych odpověděl na Váš e-mail týkající se návrhu vyhlášky, kterou se mění vyhláška č. 46/2015 Sb., o stanovení vodních nádrží a vodních toků, na kterých je zakázána plavba plavidel se spalovacími motory, a o rozsahu a podmínkách užívání povrchových vod k plavbě (dále jen „vyhláška č. 46/2015 Sb.“).
Návrh novelizační vyhlášky, který jste připojil ke svému e-mailu, nepochází z dílny Ministerstva dopravy a neodpovídá ani žádnému záměru Ministerstva dopravy.
Ministerstvo dopravy v současné době pracuje v rámci vyhlášky č. 46/2015 Sb. pouze na novele ustanovení § 2 odst. 5 vyhlášky, které se týká problematiky tzv. nočního „kotvení“ plavidel.
Ministerstvo dopravy zároveň opakovaně konstatuje, že zásahy do příloh vyhlášky č. 46/2015 Sb., jejichž účelem by bylo další omezení rozsahu plavby se spalovacím motorem, považuje za nepřijatelné. Z toho tedy vyplývá, že by takovou změnu rozhodně neiniciovalo.
Martin Kozák
odbor drážní a vodní dopravy
oddělení vnitrozemské plavby
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host