Jarda885 píše:... je mi jasné, že není třeba učit závodníky ovládání lodě, plachtaření, meteorologii a praktické dovednosti zabránění srážek.
vim, ze jsi instruktor - a to opravdu ucis novacky plachtarit ? copak ja vim, tak znam jen tri jachtare (vcetne me

), kteri jsou plachtari a rozhodne to k ziskani papiru na jachtu nepotrebovali

Jarda885 píše:Jestli bude závodník rozumně aplikovat závodní pravidla jachtingu, bude plout bez problémů. "Rozumně" znamená nebude se nikam cpát (což závodní pravidla umožňují - trochu odlehčená formulace). Pokud trénuje na moři, je seznámen se základními vztahy vůči motorovým lodím, rybářům a jiným lodím.
Požadované praktické znalosti, které se ověřují na jachtě na moři:
a) příprava na plavbu,
b) manévrování s jachtou,
c) vedení plavby,
d) řešení mimořádných situací
To znamená částečně body b), c) a d)
Nevím, co se učí závodníci o přípravě na plavbu (hodně o tom povídá Lynx v tématech osamělých plavců), a hlavně o přístavních manévrech s těžkou jachtou.
fakt by me zajimalo, co vis o zavodnich pravidlech, ale asi moc ne - jinak by si mimo jine nemohl uvest
"Rozumně" znamená nebude se nikam cpát a zaroven o odstavec drive, ze maji
praktické dovednosti zabránění srážek.
jak tohle jde dohromady ?
a castecne, ze to umi ?
a) opravdovy zavodnici maji mnohem vetsi pripravy na zavody nez ty na jednu plavbu z mariny do mariny
b) manevrovani s jachtou ? o tom se ti ani nezda, jak se da manevrovat
c) souvisi s b) ... a rozhodovat se musi taky umet a to navic rychle i pri opravdu narocnych momentech
d) mimoradnych situacich mas, behem dobre obsazeneho zavodu, pri tezkych podminkach, tak asi i 2-3 behem rozjizdky

-) ano, neumi ovladat tezkou jachtu - dokud na ni nebudou hodinu
-) ano, musi se naucit navigaci . i kdyz i tohle je diskutabilni, pac na "C" pouzivas stejne jen terestrickou a to kupodivu ani zdaleka tak jako pri zavodech na "rybniku" - na mori je ti to putna jestli se trefis na vedlejsi zatoku a pred ni zjistis, ze musis vedle, na "rybniku pri zavodech" jsi proste v prd...
-) ano, musi se naucit ovladat motor - ale to zase neni nic extra proti ovladani jachty na mori, kazdy z nas uz asi videl "specialisty", kteri suverene zajizdeli do mariny ... nez se to vsechno posr... ... a pak je spusta lidi, kteri sice na motor jsou fakt jednicky, ale kdyz zacne foukat, ta radeji ani nevyjedou - no to pak nepotrebuji papiry na jachtu
muj nazor je ten, ze clovek, ktery si vi rady na mori a klidne v marine si necha lod zaparkovat, protoze uzna, ze mu to nejde, tak je schopny vest lod, ALE obracene NE !
Jarda885 píše:Jsem ochoten podpořit, že by závodníkům od určitého levelu mohla být uznána praxe bez zkoušky. Nějak byste museli vydefinovat jejich dovednosti na moři. Co se týká teoretických zkoušek, určitě nebudou problémy v meteorologii, plavební nauce, zdravovědě a Colregu. Pokud se na to alespoň trochu podívají.
Debatu o špičkových závodnících a instruktorech ČSJ považuji za vcelku akademickou. V praxi se domnívám, že každém klubu jezdícím trénovat na moře je vztah na nějakého jachetního instruktora. Ale do změny legislativy to nesporně patří. Dnešní zákon uvažuje pouze jednu variantu - adept neví o moři skoro vůbec nic a vše je ho třeba naučit a přezkoušet. Nadefinovat skupiny lidí, kteří o moři znají hodně a nemuseli-by projít stejným systémem zkoušek, toť jedno z témat, kterým má smysl se zabývat.
...
no tve podpory si urcite budou vsichni zavodnici opravdu vazit

... a zajimalo by me, jaky by pro tebe byl ten spravny level
ALE o to primarne vubec nejde ... jde o to, ze jsou direktivne jmenovany instruktori (nevim jak se o to pricinit, jak to probiha),
A NIKDO nezkouma jejich kvality, A jeste horsi je to, ze se
NEDELAJI ZKOUSKY,
ALE dava se jen
POTVRZENI o praxi !!