Námořní zákon z pohledu kapitána jachty
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty
Zkus, prosím, kvantifikovat "dostatečnou".
Zkus, prosím, popsat jak často, na jakých lodích a co vlastně dělají.
Z toho, co jsi napsal, si umím vše představit na malých, lehkých lodích. Doprovodné motoráky mají silné motory, tam se nemusí řešit snos lodě větrem při přistávacích manévrech.
Lehkou loď chytneš rukou ke břehu, přitáhneš se a rukama loď udržíš.
Zkus, prosím, popsat jak často, na jakých lodích a co vlastně dělají.
Z toho, co jsi napsal, si umím vše představit na malých, lehkých lodích. Doprovodné motoráky mají silné motory, tam se nemusí řešit snos lodě větrem při přistávacích manévrech.
Lehkou loď chytneš rukou ke břehu, přitáhneš se a rukama loď udržíš.
- RACEK
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
- Reputace: 100
- Bydliště: Praha
Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty
Kvantifikovat to asi nedovedu. Každopádně je jasné, že musí mít MDČR C, aby mohli trénovat legálně.
Je někde napsané, na jak velké lodi má jachetní instruktor ověřovat praktické dovednosti?
Je někde napsané, na jak velké lodi má jachetní instruktor ověřovat praktické dovednosti?
- lynx
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 3537
- Registrován: pon říj 01, 2007 2:00 am
- Reputace: 418
- Bydliště: Praha
Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty
Jarda885 píše: a rukama loď udržíš.
Těžkou loď rukama taky udržím, ale pokud se bude chtít dál pohybovat, nevím, jestli nohama udržím molo.

- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty
Racku,
je mi jasné, že není třeba učit závodníky ovládání lodě, plachtaření, meteorologii a praktické dovednosti zabránění srážek.
Jestli bude závodník rozumně aplikovat závodní pravidla jachtingu, bude plout bez problémů. "Rozumně" znamená nebude se nikam cpát (což závodní pravidla umožňují - trochu odlehčená formulace). Pokud trénuje na moři, je seznámen se základními vztahy vůči motorovým lodím, rybářům a jiným lodím.
Požadované praktické znalosti, které se ověřují na jachtě na moři:
a) příprava na plavbu,
b) manévrování s jachtou,
c) vedení plavby,
d) řešení mimořádných situací
To znamená částečně body b), c) a d)
Nevím, co se učí závodníci o přípravě na plavbu (hodně o tom povídá Lynx v tématech osamělých plavců), a hlavně o přístavních manévrech s těžkou jachtou.
Jsem ochoten podpořit, že by závodníkům od určitého levelu mohla být uznána praxe bez zkoušky. Nějak byste museli vydefinovat jejich dovednosti na moři. Co se týká teoretických zkoušek, určitě nebudou problémy v meteorologii, plavební nauce, zdravovědě a Colregu. Pokud se na to alespoň trochu podívají.
Navigaci se musejí naučit. Nemusel by to pro ně být velký problém.
Debatu o špičkových závodnících a instruktorech ČSJ považuji za vcelku akademickou. V praxi se domnívám, že každém klubu jezdícím trénovat na moře je vztah na nějakého jachetního instruktora. Ale do změny legislativy to nesporně patří. Dnešní zákon uvažuje pouze jednu variantu - adept neví o moři skoro vůbec nic a vše je ho třeba naučit a přezkoušet. Nadefinovat skupiny lidí, kteří o moři znají hodně a nemuseli-by projít stejným systémem zkoušek, toť jedno z témat, kterým má smysl se zabývat.
Hodně to souvisí s uznáním průkazů způsobilosti podle legislativy na vnitřní vody - VMP a VRP C, eventuálně průkazy vydávanými jinde v Evropě.
je mi jasné, že není třeba učit závodníky ovládání lodě, plachtaření, meteorologii a praktické dovednosti zabránění srážek.
Jestli bude závodník rozumně aplikovat závodní pravidla jachtingu, bude plout bez problémů. "Rozumně" znamená nebude se nikam cpát (což závodní pravidla umožňují - trochu odlehčená formulace). Pokud trénuje na moři, je seznámen se základními vztahy vůči motorovým lodím, rybářům a jiným lodím.
Požadované praktické znalosti, které se ověřují na jachtě na moři:
a) příprava na plavbu,
b) manévrování s jachtou,
c) vedení plavby,
d) řešení mimořádných situací
To znamená částečně body b), c) a d)
Nevím, co se učí závodníci o přípravě na plavbu (hodně o tom povídá Lynx v tématech osamělých plavců), a hlavně o přístavních manévrech s těžkou jachtou.
Jsem ochoten podpořit, že by závodníkům od určitého levelu mohla být uznána praxe bez zkoušky. Nějak byste museli vydefinovat jejich dovednosti na moři. Co se týká teoretických zkoušek, určitě nebudou problémy v meteorologii, plavební nauce, zdravovědě a Colregu. Pokud se na to alespoň trochu podívají.
Navigaci se musejí naučit. Nemusel by to pro ně být velký problém.
Debatu o špičkových závodnících a instruktorech ČSJ považuji za vcelku akademickou. V praxi se domnívám, že každém klubu jezdícím trénovat na moře je vztah na nějakého jachetního instruktora. Ale do změny legislativy to nesporně patří. Dnešní zákon uvažuje pouze jednu variantu - adept neví o moři skoro vůbec nic a vše je ho třeba naučit a přezkoušet. Nadefinovat skupiny lidí, kteří o moři znají hodně a nemuseli-by projít stejným systémem zkoušek, toť jedno z témat, kterým má smysl se zabývat.
Hodně to souvisí s uznáním průkazů způsobilosti podle legislativy na vnitřní vody - VMP a VRP C, eventuálně průkazy vydávanými jinde v Evropě.
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 577
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty
Tak jsem taky poslal na MDČR podobného emila jako Petr před třemi roky a jsem zvědavý, jak se pochlapí 
Poslal jsem to i s odkazem na konkrétní paragraf a snímkem webu - třeba to propadne na IT a zapnou to
K té změně legislativy - všechna ministerstva jsou průběžně v obležení různých spolků snažích se protlačit tu to, tu ono do našich zákonů a to si myslím, že je ta správná cesta. Je to, až na excesy, poměrně legitimní proces, jak něco změnit. Takže sjednotit požadavky a argumenty, vybrat si nějakého koně (třeba i lokální poslance) a do nekonečna se ptát - tak co?

Poslal jsem to i s odkazem na konkrétní paragraf a snímkem webu - třeba to propadne na IT a zapnou to

► Zobrazit pointu
K té změně legislativy - všechna ministerstva jsou průběžně v obležení různých spolků snažích se protlačit tu to, tu ono do našich zákonů a to si myslím, že je ta správná cesta. Je to, až na excesy, poměrně legitimní proces, jak něco změnit. Takže sjednotit požadavky a argumenty, vybrat si nějakého koně (třeba i lokální poslance) a do nekonečna se ptát - tak co?

- kapo
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 652
- Registrován: úte lis 06, 2007 1:00 am
- Reputace: 39
- Bydliště: Phobos 24
Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty
Jarda885 píše: hlavně o přístavních manévrech s těžkou jachtou.
ahoj, jachtař který pravidelně závodí a občas potrénuje to má v ruce, k tomu přidej nějaký charter a dostaneš se k celkem slušnému počtu naplutých nm. Je celkem jedno jestli ta loď má 100 kg, tunu nebo 10 tun.Když budeš jezdit dlouho v malém autě tak se s velkým taky srovnáš. Rozhodně je to nesrovnatelný s někým kdo si udělá kurz ,třeba na VMP nebo v Chorvatsku a pak jede jednou nebo dvakrát za rok na charter. Kolik těch přístavních manévrů za ten týden udělá ?

- RACEK
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
- Reputace: 100
- Bydliště: Praha
Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty
(2) Zákon se nevztahuje na námořní plavbu válečných lodí, vodních skútrů, nafukovacích člunů a dále na námořní plavbu malých plavidel, pokud jsou provozována podle právních předpisů o vnitrozemské plavbě.
Námořní zákon se nevztahuje na plavbu vodních skůtrů a nafukovacích člunů? Takže k jejich řízení na moři nepotřebuji kapitánský průkaz?
Námořní zákon se nevztahuje na plavbu vodních skůtrů a nafukovacích člunů? Takže k jejich řízení na moři nepotřebuji kapitánský průkaz?
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 577
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty
Podle právních předpisů o vnitrozemské plavbě.
Když je gumák pod SPS a máš VMP, tak ano - nepotřebuješ oprávnění podle Námořního zákona.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Když je gumák pod SPS a máš VMP, tak ano - nepotřebuješ oprávnění podle Námořního zákona.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- Omen
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1423
- Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
- Reputace: 160
- Bydliště: Olomoucko
Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty
Myslím, že Racek míří opět dobře.
Ten zákon je fakt pošahaný. Ten odstavec já chápu tak, že se nevztahuje:
a) na vodní skůtry a nafukovací čluny (vůbec!, třeba 2nm od břehu)
a dále
b) na námořní plavbu malých plavidel ..... (to je to VMP = 1nm od břehu)
A švejkovsky by se dalo říci, že to platí jen v českých teritioriálních vodách
V jiných teritoriálních vodách platí jejich předpisy.
Ten zákon je fakt pošahaný. Ten odstavec já chápu tak, že se nevztahuje:
a) na vodní skůtry a nafukovací čluny (vůbec!, třeba 2nm od břehu)
a dále
b) na námořní plavbu malých plavidel ..... (to je to VMP = 1nm od břehu)
A švejkovsky by se dalo říci, že to platí jen v českých teritioriálních vodách

V jiných teritoriálních vodách platí jejich předpisy.
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 577
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty
Už jsem si to přečetl pořádně (mea culpa), ale pošahané mi to nepřijde.
Ta Rackova formulace je nepřesná. Píše se tam, že se na ně nevztahuje Zákon o námořní plavbě, ne že na ně nepotřebuje oprávnění. To je podle mě rozdíl. Nutnost oprávnění může stanovovat legislativa přímořského státu, podmínky povinného ručení apod.
Zrovna tohle mi teda konfliktní se zájmy jachtařů nepřijde. Nebo opravdu chceme, aby pro jízdu na gumáku nebo skůtru byl potřeba průkaz MDČR a námořní registrace?
Ta Rackova formulace je nepřesná. Píše se tam, že se na ně nevztahuje Zákon o námořní plavbě, ne že na ně nepotřebuje oprávnění. To je podle mě rozdíl. Nutnost oprávnění může stanovovat legislativa přímořského státu, podmínky povinného ručení apod.
Zrovna tohle mi teda konfliktní se zájmy jachtařů nepřijde. Nebo opravdu chceme, aby pro jízdu na gumáku nebo skůtru byl potřeba průkaz MDČR a námořní registrace?
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty
Citace ze zákona 114/1995 Sb.:
§9 (odst.4) Plavidla se dělí na
písm. b) malá plavidla, jejichž délka trupu je menší než 20 metrů; malým plavidlem není
1. převozní loď,
2. tlačný člun,
3. plavidlo určené k přepravě více než 12 cestujících,
4. plavidlo určené k vlečení nebo tlačení jiných než malých plavidel a
5. plavidlo určené k vedení bočně svázané sestavy jiných než malých plavidel
Přemo, mám za to že skútr a gumák je malé plavidlo. Myslíš, že se mýlím?
§9 (odst.4) Plavidla se dělí na
písm. b) malá plavidla, jejichž délka trupu je menší než 20 metrů; malým plavidlem není
1. převozní loď,
2. tlačný člun,
3. plavidlo určené k přepravě více než 12 cestujících,
4. plavidlo určené k vlečení nebo tlačení jiných než malých plavidel a
5. plavidlo určené k vedení bočně svázané sestavy jiných než malých plavidel
Přemo, mám za to že skútr a gumák je malé plavidlo. Myslíš, že se mýlím?
- RACEK
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
- Reputace: 100
- Bydliště: Praha
Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty
No a pokud nejsou provozována podle právních předpisů o vnitrozemské plavbě, tedy nejsou registrována na SPS jako malá plavidla?
Potom malými plavidly nejsou.
Potom malými plavidly nejsou.
- Jirka_TEC_Tce
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 516
- Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
- Reputace: 28
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty
....a pokud registraci nepodléhají?
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 577
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty
To je ale podle vnitrozemského zákona. A ten si stanovuje jiné požadavky na provoz Malých plavidel.
To by většina jachet (< 20 m) byla malým plavidlem, pro které neplatí Námořní zákon.
Podle mě je to opravdu o těch gumácích a skůtrech (a válečných lodích), které Námořní zákon neřeší. Stejně tak neřeší, když vypluješ na moře s Malým plavidlem registrovaným SPS. Tam Ti taky (s omezením přípřežní plavby) stačí VMP-C, nebo jak se ta varianta jmenuje.
Mě právě zajímá právo takového Malého plavidla nést českou vlajku na moři, protože to je můj případ.
§ 16 zákona 114/1995 sice říká že
Povinnost nést státní vlajku České republiky
(1) Plavidla zapsaná v plavebním rejstříku, mají-li posádku a nejde-li o plovoucí zařízení, nesou při plavbě na vodní cestě státní vlajku České republiky.
(2) Plavidla nesou státní vlajku České republiky na zádi. Na místě určeném pro státní vlajku České republiky nesmí být vztyčena jiná vlajka nebo znak. Při použití jiných vlajek nesmí mít tyto vlajky větší rozměry než státní vlajka České republiky, která je s nimi současně vztyčena.
Ale tam se hovoří o Plavidle (říční loď, parník) a ne o Malém plavidle. Přitom tam, kde je rozdíl, je termín Malé plavidlo vždy výslovně uveden.
Já to pro sebe beru tak, že loď je plavidlo a dle selského rozumu mám povinnost vlajku vztyčit a tudíž mám k témuž i právo a to mi stačí
To by většina jachet (< 20 m) byla malým plavidlem, pro které neplatí Námořní zákon.
Podle mě je to opravdu o těch gumácích a skůtrech (a válečných lodích), které Námořní zákon neřeší. Stejně tak neřeší, když vypluješ na moře s Malým plavidlem registrovaným SPS. Tam Ti taky (s omezením přípřežní plavby) stačí VMP-C, nebo jak se ta varianta jmenuje.
Mě právě zajímá právo takového Malého plavidla nést českou vlajku na moři, protože to je můj případ.
§ 16 zákona 114/1995 sice říká že
Povinnost nést státní vlajku České republiky
(1) Plavidla zapsaná v plavebním rejstříku, mají-li posádku a nejde-li o plovoucí zařízení, nesou při plavbě na vodní cestě státní vlajku České republiky.
(2) Plavidla nesou státní vlajku České republiky na zádi. Na místě určeném pro státní vlajku České republiky nesmí být vztyčena jiná vlajka nebo znak. Při použití jiných vlajek nesmí mít tyto vlajky větší rozměry než státní vlajka České republiky, která je s nimi současně vztyčena.
Ale tam se hovoří o Plavidle (říční loď, parník) a ne o Malém plavidle. Přitom tam, kde je rozdíl, je termín Malé plavidlo vždy výslovně uveden.
Já to pro sebe beru tak, že loď je plavidlo a dle selského rozumu mám povinnost vlajku vztyčit a tudíž mám k témuž i právo a to mi stačí

- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 577
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty
RACEK píše:No a pokud nejsou provozována podle právních předpisů o vnitrozemské plavbě, tedy nejsou registrována na SPS jako malá plavidla?
Potom malými plavidly nejsou.
malými plavidly jsou, nejsou ale Malými plavidly

- Omen
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1423
- Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
- Reputace: 160
- Bydliště: Olomoucko
Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty
Jarda885 píše:Přemo, mám za to že skútr a gumák je malé plavidlo. Myslíš, že se mýlím?
Myslím, že Racek hezky logicky nadhazuje nelogická nebo nedotažená nebo neprovázaná ustanovení zákonů

Popluju na gumáku delším než 2,5m , 5HP motor, 2nm od břehu. Jaký český předpis se na mě vztahuje? A potřebuju nějaké oprávnění?
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 577
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty
Podle mě žádný. Ale chorvatský, německý či jiný ano. Pokud ten gumák nepopluje pod českou vlajkou, tak se na něj (podle mě) ani žádný český právní předpis vztahovat nemůže. Leda místní, nebo mezinárodní úmluva.
Mě osobně tahle "benevolence" českého Námořního zákona nevadí a přijde mi "vůči lidu" férová.
Mě osobně tahle "benevolence" českého Námořního zákona nevadí a přijde mi "vůči lidu" férová.
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty
Přemo, je to o výkladu.
Vezmu-li to velmi zúženě, pak vzdálenost 2 Nm se nevejde do VRP C ani jiného oprávnění vydávaného podle předpisů na vnitřní vody. Nesplňuji tedy podmínku "podle právních předpisů o vnitrozemské plavbě".
Já bych pro tuto plavbu námořní průkaz nevyřizoval a věřím, že budu bez problémů. Chorvati jsou ochotni na VRP C půjčit i velkou plachetnici a nechat Tě plout v celých chorvatských vodách. Otázka, kterou neumím odpovědět: Jak se postaví pojišťovna k případné škodě.
Nezodpověděl jsi mi na otázku, zda je podle Tebe malý skútr a gumák malé plavidlo podle předpisů na vnitřní vody. Zajímá mne Tvůj názor.
Vezmu-li to velmi zúženě, pak vzdálenost 2 Nm se nevejde do VRP C ani jiného oprávnění vydávaného podle předpisů na vnitřní vody. Nesplňuji tedy podmínku "podle právních předpisů o vnitrozemské plavbě".
Já bych pro tuto plavbu námořní průkaz nevyřizoval a věřím, že budu bez problémů. Chorvati jsou ochotni na VRP C půjčit i velkou plachetnici a nechat Tě plout v celých chorvatských vodách. Otázka, kterou neumím odpovědět: Jak se postaví pojišťovna k případné škodě.
Nezodpověděl jsi mi na otázku, zda je podle Tebe malý skútr a gumák malé plavidlo podle předpisů na vnitřní vody. Zajímá mne Tvůj názor.
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty
RACEK píše:No a pokud nejsou provozována podle právních předpisů o vnitrozemské plavbě, tedy nejsou registrována na SPS jako malá plavidla?
Potom malými plavidly nejsou.
Malá plavidla podle předpisů pro vnitřní vody jsou podléhající registraci a nepodléhající registraci.
- Omen
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1423
- Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
- Reputace: 160
- Bydliště: Olomoucko
Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty
LadaM píše:Mě osobně tahle "benevolence" českého Námořního zákona nevadí a přijde mi "vůči lidu" férová.
Láďo, aby bylo jasno, mě to samozřejmě taky nevadí, naopak. Napsal jsem kdesi v úvodu tohoto vlákna, že se tady řeší věci, které žádné řešení nevyžadují. Jen se asi společně s Rackem podivujeme nad tím, proč má vůbec česká legislativa ambice toto řešit? Např. že vše, co je delší než 2,5 metru (do 24 metrů) je námořní jachta?!?! Kdyby rekreační plavbu suchozemských čechů na moři neřešili vůbec, nic by se nastalo.
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty
LadaM píše:To je ale podle vnitrozemského zákona. A ten si stanovuje jiné požadavky na provoz Malých plavidel.
To by většina jachet (< 20 m) byla malým plavidlem, pro které neplatí Námořní zákon.
....
Vnitrozemský zákon upravuje pravidla pro vnitrozemské vodní cesty.
Ty jsou definovány mezinárodním právem.
Tvoje tvrzení lze uplatnit pouze na vnitozemských vodách. A to jen ztěží. Protože námořní zákon (opisuje z mezinárodního práva) Tento zákon zapracovává .... podmínky provozování námořní plavby .....na volném moři, ve výlučné ekonomické zóně a v souostrovních vodách, v pobřežním moři a na úsecích vnitrozemských vodních cest s pobřežním mořem spojených až po poslední přístav, který plní funkci přístavu pro námořní lodě.....
Na určité části vnitrozemských vod lze uplatnit obojí právo (vnitrovodní i námořní). Přičemž tato ustanovení nejsou v praktické kolizi.
- Jarda885
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1725
- Registrován: pon lis 26, 2012 1:00 am
- Reputace: 102
- Bydliště: Ostrava
Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty
Omen píše:..... Kdyby rekreační plavbu suchozemských čechů na moři neřešili vůbec, nic by se nastalo.
Potom bys na jiné než vnitrozemské vody nemohl mít české oprávnění. Všichni bychom měli dělali papíry v jiných zemích. Já to nepovažuji za výhodné.
- Omen
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1423
- Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
- Reputace: 160
- Bydliště: Olomoucko
Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty
Jarda885 píše:Přemo, .... nezodpověděl jsi mi na otázku, zda je podle Tebe malý skútr a gumák malé plavidlo podle předpisů na vnitřní vody. Zajímá mne Tvůj názor.
Samozřejmě, že jsou podle vnitrozemské plavby malá plavidla, a sice neregistrovaná.
Ale proč jsou tato malá plavidla zvlášť vypichovaná v odstavci níže je mi záhadou

(2) Zákon se nevztahuje na námořní plavbu válečných lodí, vodních skútrů, nafukovacích člunů a dále na námořní plavbu (veškerých) malých plavidel, pokud jsou provozována podle právních předpisů o vnitrozemské plavbě. 1a)
- Omen
- vytrvalý návštěvník
- Příspěvky: 1423
- Registrován: pon říj 15, 2012 2:00 am
- Reputace: 160
- Bydliště: Olomoucko
Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty
Jarda885 píše:Potom bys na jiné než vnitrozemské vody nemohl mít české oprávnění. Všichni bychom měli dělali papíry v jiných zemích. Já to nepovažuji za výhodné.
No a co by se stalo?
Na VMPéčko bych si jako řeko/jezero/suchozemec postupně očuchal jednomílové pobřežní vody (což by např. na HR bohatě stačilo!) a až by mě to táhlo dál na moře, tak bych se rozhodl, u kterého přímořského státu si udělám jejich mezinárodně uznávané mořské papíry.
- LadaM
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 577
- Registrován: stř říj 09, 2013 2:00 am
- Reputace: 97
- Bydliště: Praha
Re: Námořní zákon z pohledu kapitána jachty
Jarda885 píše:Vnitrozemský zákon upravuje pravidla pro vnitrozemské vodní cesty.
Ty jsou definovány mezinárodním právem.
A co je potom možnost plout s plavidlem registrovaným na SPS po moři? S VMP-C. Případně třeba s MDČR-A, pokud budou podmínky, klidně i přes atlantik.
Já bych neřešil, proč námořní zákon něco neřeší, ale proč to, co definuje, je tak nelogické, nepraktické až buzerační. Majitelé gumáků si vystačí s SPS, nebo bez registrace. Však on je Chorvat stejně zkásne

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host