Pojištění odpovědnosti skippera
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
@Baharis, bankovnictvi a pojistovnictvi rozhodne neni nejziskovejsi sektor a investice, o kterych mluvis jsou z valne vetsiny penize zakazniku (v podobe zustatku na penzijnich a podobnych sporenich) nastradane za x let a investovane pojistovnou aby zakaznikum prinasely zisk. Se ziskem pojistovny nemaji nic spolecneho. Jestli chces v tomto ohledu na nekoho nadavat tak prave na praktiky a provize nekterych pojistovacich zprostredkovatelu, kteri nedoji ani tak pojistovny jako primo klienty. Zejmena u pojistek s investicni slozkou.
Jinak jestli se pojistit nebo nepojistit by ani tak nemelo byt otazkou jak moc si verim, ze zpusobim skodu, ale spis o tom jak jsem schopen se vyrovnat s pripadnym snizenim zivotni urovne pokud nekomu zpusobim skodu. A ta pravdepodobnost je u kazdeho nejaka, rozhodne vyssi nez vyhra ve sportce. Pri dnesnich cenach a pozadavcich na odskodne se velmi snadno budu pohybovat v radech milionu korun a pokud je mit nebudu tak mi je exekutor strhne z vyplaty a budu zit z zivotniho minima dokud zavazek nesplatim. Proto by racionalni uvaha mela byt: pokud mam financni rezervu pro castecne kryti skod tak si beru vyssi spoluucast a platim mensi pojistne, pokud nemam financni rezervu tak si beru nizssi spoluucast a platim vyssi pojistne.
Jinak jestli se pojistit nebo nepojistit by ani tak nemelo byt otazkou jak moc si verim, ze zpusobim skodu, ale spis o tom jak jsem schopen se vyrovnat s pripadnym snizenim zivotni urovne pokud nekomu zpusobim skodu. A ta pravdepodobnost je u kazdeho nejaka, rozhodne vyssi nez vyhra ve sportce. Pri dnesnich cenach a pozadavcich na odskodne se velmi snadno budu pohybovat v radech milionu korun a pokud je mit nebudu tak mi je exekutor strhne z vyplaty a budu zit z zivotniho minima dokud zavazek nesplatim. Proto by racionalni uvaha mela byt: pokud mam financni rezervu pro castecne kryti skod tak si beru vyssi spoluucast a platim mensi pojistne, pokud nemam financni rezervu tak si beru nizssi spoluucast a platim vyssi pojistne.
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
Termite rozhodně zde nechci zakládat finančně právní kroužek, ale podívej se co jsou ty aktiva. A co nám vypovídají.
Naopak výnosy jsou celkem jsou 25 mld a jestli je zdaníš nebo proinvestuješ, to už je rozhodování na základě dlouhodobé strategie.
Nehmotný majetek je pouze 2 mld a klesá, protože se ČP dlouhodobě zbavuje svých "provozoven". Ostatní jsou investice a finanční prostředky určené laicky řečeno na dlouhodobé vyplácení trvalých následků a náhrad vyplývajících z pojistné události v minulosti. Ekonomika pojišťoven je hrozně složitá věc, k tomu co vyberou a vyplatí se musí počítat i s výnosy. Kdyby mě to moc zajímalo, dal bych to "přeložit" našemu daňovému poradci, ale je mě to celkem jedno.
Dobrá, upsal jsem se. V rámci přínosu HDP to není až tak špička. Nevyhledal jsem si v ten moment správné informace. Spíše jsem asi měl napsat že to je sektor s nejjednodušším ziskem. Nic neinvestuješ, nemáš žádná rizika, jenom diktuješ ceny podle momentální situace a kasíruješ.
To ovšem nic nemění na tom že pojištění je potřeba. Jenom to je člověku trochu líto. Teď jsem si spočítal kolik jsme nacpali do pojištění posledních čtyř aut s tím, že jsme nic nevyinkasovali. No bylo by to srovnatelné auto nové.....
Abych se vrátil k lodím. Mám to činnost jako jakoukoliv jinou. A jak jsme já, ty , vy, pojištěni proti riziku že někomu způsobíme trvalé následky a budeme muset do konce života splácet? Kdo má třeba pojištěného psa, domácího vořecha, který může vběhnout pod kola autobusu, ten to strhne a bude tam několik mrtvých a několik trvalek? Za to zodpovídáte!
Osm let na pozici likvidátora majetkových a odpovědnostních škod mě hodně ukázalo, hodně dalo. Proto to řeším jak to řeším. Když je možnost, pojistím kauci a řídím se dobrou námořní praxí.
Zatím (klep, klep, klep) s úspěchem.
Naopak výnosy jsou celkem jsou 25 mld a jestli je zdaníš nebo proinvestuješ, to už je rozhodování na základě dlouhodobé strategie.
Nehmotný majetek je pouze 2 mld a klesá, protože se ČP dlouhodobě zbavuje svých "provozoven". Ostatní jsou investice a finanční prostředky určené laicky řečeno na dlouhodobé vyplácení trvalých následků a náhrad vyplývajících z pojistné události v minulosti. Ekonomika pojišťoven je hrozně složitá věc, k tomu co vyberou a vyplatí se musí počítat i s výnosy. Kdyby mě to moc zajímalo, dal bych to "přeložit" našemu daňovému poradci, ale je mě to celkem jedno.
Dobrá, upsal jsem se. V rámci přínosu HDP to není až tak špička. Nevyhledal jsem si v ten moment správné informace. Spíše jsem asi měl napsat že to je sektor s nejjednodušším ziskem. Nic neinvestuješ, nemáš žádná rizika, jenom diktuješ ceny podle momentální situace a kasíruješ.
To ovšem nic nemění na tom že pojištění je potřeba. Jenom to je člověku trochu líto. Teď jsem si spočítal kolik jsme nacpali do pojištění posledních čtyř aut s tím, že jsme nic nevyinkasovali. No bylo by to srovnatelné auto nové.....
Abych se vrátil k lodím. Mám to činnost jako jakoukoliv jinou. A jak jsme já, ty , vy, pojištěni proti riziku že někomu způsobíme trvalé následky a budeme muset do konce života splácet? Kdo má třeba pojištěného psa, domácího vořecha, který může vběhnout pod kola autobusu, ten to strhne a bude tam několik mrtvých a několik trvalek? Za to zodpovídáte!
Osm let na pozici likvidátora majetkových a odpovědnostních škod mě hodně ukázalo, hodně dalo. Proto to řeším jak to řeším. Když je možnost, pojistím kauci a řídím se dobrou námořní praxí.
Zatím (klep, klep, klep) s úspěchem.

Re: Pojištění odpovědnosti skippera
Pani,
pokusim sa vratit k teme - Pojištění odpovědnosti skippera.
Skipper je v prvom rade zodpovedny za posadku a plavidlo. Je na to stanovena regulacia, ktora aj definuje povinnosti skippera. Poistenie zodpovednosti skippera by malo teda sluzit k poisteniu "hmotnych" nasledkov z dovodu moznej skody, ktoru skipper sposobi.
Poistovne funguju tak, ze vyberu od osob penazne prostriedky a poskytnu im formalnu garanciu, ze v pripade poistnej udalosti poskytnu poistne plnenie poskodenemu.
Kto je poskodeny (zohladnujem pisomne podmienky YachtPoolu):
- V pripade poistenia kaucie za prenajom plavidla - je poskodeny samotny skipper, lebo svojou cinnostou si sposobil to, ze sa mu cast alebo cela kaucia nevrati od chartrovej spolocnosti. Poistovna samozrejme stanovuje rozsah skod, ktore plnit nebude (hruba nedbanlivost, umyselne konanie, poskodenie motora).
- V pripade poistenia zodpovednosti skippera - poskodeny je vlastnik lode - tu sa jedna uz o vyssie spominany problem, ze sa takymto poskodenim uz zaobera sud, resp. iny organ (vyrovnanie skody). To je vsak uplne nieco ine, ako kaucia.
Zhrniem to:
Poistenie kaucie je vhodne pre zaciatocnikov alebo vyslovene neopatrne osoby. Dovody:
- ak mate len jednu tyzdnovu rekreaciu pri mori s lodou, tak je vysoka istota, ze po roku ste zabudli na uplne vsetko podstatne. A nasledne sa z toho stavaju problemy.
- ak mate lod urcenu len na zbesile ozieranie s kamaratmi.
Dokaz:
Prenajmete si lod s kauciou 2.000 Eur. Za poistenie kaucie zaplatite do YP 205 Eur (za cely rok).
Stratite fender za 85Eur, chytite lano do bowtrustera, ale neznicite ho (potapac 100 Eur).
Vasa skoda bude 185Eur. To zaplatite charterovke.
Spoluucast 5%, min. 50Eur = 185 x 5% = 9,25 Eur ... platite teda minimalnu spoluucast 50Eur. Poistovna Vam teda uhradi iba 185 - 50 = 135 Eur.
Finale = -205E - 185E + 135E = - 255 Eur = Cista strata
Samozrejme, ze mozete sposobit aj vyssiu skodu - nasledny rok oskrete na piesocnom dne kyl lode. Charterovka Vam vyuctuje farbu, zeriav, ... 400Eur. Poistovna Vam vrati 400 -50 = 350Eur.
Nezabudnite, ze ste sa poistil, takze ste zaplatil do YP znovu 205 Eur.
Finale v druhom roku = -205 - 400 + 350 = -255 Eur
Kumulovany vysledok po dvoch rokoch je -255 - 255 = -510 Eur.
Aku skodu by ste musel urobit, aby sa to oplatilo? Skuste si to spocitat
poradim Vam, ak hodlate sposobovat niekomu vysoke skody, na pozicanej lodi, tak to radsej nerobte a investujte radsej do intenzivneho kurzu pre skipperov.
Lebo ak ratate, ze ked zlomite stazen (Zderlac), tak Vam niekto uveri, ze to nebola hruba nedbanlivost, tak snivaj ten sen dalej.
Hruba nedbanlivost je prave o tom, ze vznikaju vyssie skody, ako 500E. Zial je to tak.
A preco sa teda take poistenie kaucie od YP predava?
Lebo z predaja, kazdy kto je v predajnom retazci, zarobi svoju proviziu (charterovka, YP partner, YP). Treba si uvedomit, ze YP nie je poistovna, ale iba broker - poskytovatel produktu, ktory krije poistovna s nimi kontrahovana.
PS:
- ak mate problem, ze sa Vam nevracia zadrzana ciastka kaucie blokovana na Vasej platobnej karte, tak sa musite obratit na Vasu banku. Tam akakolvek aktivita YP je mimo ich kompetencie. Pokial ste si nepoistili pravne sluzby, ale to s poistenim kaucie nema nic spolocne.
Tak a teraz sa do mna mozete pustit.
pokusim sa vratit k teme - Pojištění odpovědnosti skippera.
Skipper je v prvom rade zodpovedny za posadku a plavidlo. Je na to stanovena regulacia, ktora aj definuje povinnosti skippera. Poistenie zodpovednosti skippera by malo teda sluzit k poisteniu "hmotnych" nasledkov z dovodu moznej skody, ktoru skipper sposobi.
Poistovne funguju tak, ze vyberu od osob penazne prostriedky a poskytnu im formalnu garanciu, ze v pripade poistnej udalosti poskytnu poistne plnenie poskodenemu.
Kto je poskodeny (zohladnujem pisomne podmienky YachtPoolu):
- V pripade poistenia kaucie za prenajom plavidla - je poskodeny samotny skipper, lebo svojou cinnostou si sposobil to, ze sa mu cast alebo cela kaucia nevrati od chartrovej spolocnosti. Poistovna samozrejme stanovuje rozsah skod, ktore plnit nebude (hruba nedbanlivost, umyselne konanie, poskodenie motora).
- V pripade poistenia zodpovednosti skippera - poskodeny je vlastnik lode - tu sa jedna uz o vyssie spominany problem, ze sa takymto poskodenim uz zaobera sud, resp. iny organ (vyrovnanie skody). To je vsak uplne nieco ine, ako kaucia.
Zhrniem to:
Poistenie kaucie je vhodne pre zaciatocnikov alebo vyslovene neopatrne osoby. Dovody:
- ak mate len jednu tyzdnovu rekreaciu pri mori s lodou, tak je vysoka istota, ze po roku ste zabudli na uplne vsetko podstatne. A nasledne sa z toho stavaju problemy.
- ak mate lod urcenu len na zbesile ozieranie s kamaratmi.
Dokaz:
Prenajmete si lod s kauciou 2.000 Eur. Za poistenie kaucie zaplatite do YP 205 Eur (za cely rok).
Stratite fender za 85Eur, chytite lano do bowtrustera, ale neznicite ho (potapac 100 Eur).
Vasa skoda bude 185Eur. To zaplatite charterovke.
Spoluucast 5%, min. 50Eur = 185 x 5% = 9,25 Eur ... platite teda minimalnu spoluucast 50Eur. Poistovna Vam teda uhradi iba 185 - 50 = 135 Eur.
Finale = -205E - 185E + 135E = - 255 Eur = Cista strata
Samozrejme, ze mozete sposobit aj vyssiu skodu - nasledny rok oskrete na piesocnom dne kyl lode. Charterovka Vam vyuctuje farbu, zeriav, ... 400Eur. Poistovna Vam vrati 400 -50 = 350Eur.
Nezabudnite, ze ste sa poistil, takze ste zaplatil do YP znovu 205 Eur.
Finale v druhom roku = -205 - 400 + 350 = -255 Eur
Kumulovany vysledok po dvoch rokoch je -255 - 255 = -510 Eur.
Aku skodu by ste musel urobit, aby sa to oplatilo? Skuste si to spocitat

poradim Vam, ak hodlate sposobovat niekomu vysoke skody, na pozicanej lodi, tak to radsej nerobte a investujte radsej do intenzivneho kurzu pre skipperov.
Lebo ak ratate, ze ked zlomite stazen (Zderlac), tak Vam niekto uveri, ze to nebola hruba nedbanlivost, tak snivaj ten sen dalej.
Hruba nedbanlivost je prave o tom, ze vznikaju vyssie skody, ako 500E. Zial je to tak.
A preco sa teda take poistenie kaucie od YP predava?
Lebo z predaja, kazdy kto je v predajnom retazci, zarobi svoju proviziu (charterovka, YP partner, YP). Treba si uvedomit, ze YP nie je poistovna, ale iba broker - poskytovatel produktu, ktory krije poistovna s nimi kontrahovana.
PS:
- ak mate problem, ze sa Vam nevracia zadrzana ciastka kaucie blokovana na Vasej platobnej karte, tak sa musite obratit na Vasu banku. Tam akakolvek aktivita YP je mimo ich kompetencie. Pokial ste si nepoistili pravne sluzby, ale to s poistenim kaucie nema nic spolocne.
Tak a teraz sa do mna mozete pustit.
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
To jsou výpočty, které se vždycky dají upravit tak, aby to vyšlo podle potřeby 
Když budu chtít ukázat, že se to vyplatí, tak stačí říct, že škoda bude 600 EUR.
600 - 205 - 30 (spoluúčast 5%)= +365 EUR Takže jsem ušetřil a další rok se můžu pojistit a nic mně to nebude stát
Já si beru od YP kompletní pojištění, tedy kauci, odpovědnost a zdraví při nehodě. Stojí mně to 350 EUR/rok a je to částka, kterou jsem ochoten obětovat. To je na každém, jak se k tomu postaví. Nehoda se může stát kdykoliv, stačí, když někdo dostane při halze ráhnem. Můžeš jim stokrát říkat, aby dávali pozor, ale potom uvidí vedle lodi delfína, vyskočí na nástavbu a už je to. Já si raději pojistku zaplatím a když za 20 let budu bilancovat, že jsem na tom ukrutně prodělal, tak to bude jedině dobře.

Když budu chtít ukázat, že se to vyplatí, tak stačí říct, že škoda bude 600 EUR.
600 - 205 - 30 (spoluúčast 5%)= +365 EUR Takže jsem ušetřil a další rok se můžu pojistit a nic mně to nebude stát

Já si beru od YP kompletní pojištění, tedy kauci, odpovědnost a zdraví při nehodě. Stojí mně to 350 EUR/rok a je to částka, kterou jsem ochoten obětovat. To je na každém, jak se k tomu postaví. Nehoda se může stát kdykoliv, stačí, když někdo dostane při halze ráhnem. Můžeš jim stokrát říkat, aby dávali pozor, ale potom uvidí vedle lodi delfína, vyskočí na nástavbu a už je to. Já si raději pojistku zaplatím a když za 20 let budu bilancovat, že jsem na tom ukrutně prodělal, tak to bude jedině dobře.

Re: Pojištění odpovědnosti skippera
Pema píše:Stojí mně to 350 EUR/rok a je to částka, kterou jsem ochoten obětovat. To je na každém, jak se k tomu postaví.
Ano, tak je to správné. Píšeme každý za sebe a já tvé rozhodnutí respektuji. Pokud jsi ochoten a takto se cítíš spokojený, klidný, nemůže nikdo říci půl slova.
Poslední větu tesat do kamene....

Re: Pojištění odpovědnosti skippera
Pema píše:To jsou výpočty, které se vždycky dají upravit tak, aby to vyšlo podle potřeby
Když budu chtít ukázat, že se to vyplatí, tak stačí říct, že škoda bude 600 EUR.
Mas pravdu.
Ucel svati prostriedky. Mojim ucelom bolo len napisat o beznych prevadzkovyvh skodach, kde nehrozi - vylucenie z poistenia z dovodu skipperovej nedbanlivosti. A to su prave tie skody do 300Eur, kde ti to proste nebude vychadzat.
Ale je to naozaj kazdeho vlastna volba. Lebo bavit sa o skodach z blbosti nema vyznam - utopeny motor dingy, otrhnute lano z boje pri burke s nasledkom rozbitia trupu a pod.
PS: spoluucat je min 50€ u YP pre kauciu.
- MartinB
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: čtv led 19, 2006 8:02 pm
- Reputace: 106
- Bydliště: Praha
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
Dovolím si přispět, snad k pobavení:
Víte při jaké příležitosti složili Beatles píseň "HELP" ???
No když utíkali před pojišťovákem!!!

Víte při jaké příležitosti složili Beatles píseň "HELP" ???
No když utíkali před pojišťovákem!!!



Re: Pojištění odpovědnosti skippera
Baharis píše:Termite rozhodně zde nechci zakládat finančně právní kroužek, ale podívej se co jsou ty aktiva. A co nám vypovídají.
Naopak výnosy jsou celkem jsou 25 mld a jestli je zdaníš nebo proinvestuješ, to už je rozhodování na základě dlouhodobé strategie.
Nehmotný majetek je pouze 2 mld a klesá, protože se ČP dlouhodobě zbavuje svých "provozoven". Ostatní jsou investice a finanční prostředky určené laicky řečeno na dlouhodobé vyplácení trvalých následků a náhrad vyplývajících z pojistné události v minulosti. Ekonomika pojišťoven je hrozně složitá věc, k tomu co vyberou a vyplatí se musí počítat i s výnosy. Kdyby mě to moc zajímalo, dal bych to "přeložit" našemu daňovému poradci, ale je mě to celkem jedno.
Dobrá, upsal jsem se. V rámci přínosu HDP to není až tak špička. Nevyhledal jsem si v ten moment správné informace. Spíše jsem asi měl napsat že to je sektor s nejjednodušším ziskem. Nic neinvestuješ, nemáš žádná rizika, jenom diktuješ ceny podle momentální situace a kasíruješ.
Nechci se v tom vrtat, nejsme ve financnim kroužku, jak píšeš, a vlastne mi imponuje jak se vozis po CP, ale to co píšeš je přinejmenším zavádějící.
Od tržeb je totiz v první řadě potřeba odečíst náklady a odpisy a až pak danis. Naopak investovat můžeš mnohem víc než jen výnosy protoze si na to muzes vzit uver v jakekoliv podobe. Tim mam na mysli i vklady klientu (to se tyka i pojistovny), ktere pojistovna ne ze muze ale musi investovat a to je ta nejvetsi cast z tech 180mld ktere jsi zminoval. Krom toho michas zustatky jednotlivych analytickych uctu (rozvaha) a transakce za posledni rok (vykaz zisku a ztrat). To jsou jabka a hrusky, ktere se nedaji jen tak porovnavat.
Ale uz koncim, ani jeden tomu nerozumime do te miry abychom mohli vest fundovanou diskuzi. Navic je nam to obema jedno. Mym cilem byl pokus o narovnani nekterych informaci, ktere tady zaznely protoze si myslim, ze nejsou fer a zbytecne vyvolavaji spatnou naladu a ta na mori nikdy nesmi byt:)
- JaOCZ
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 682
- Registrován: pon dub 20, 2015 2:00 am
- Reputace: 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
Zdravím přátelé,
zasílám aktuální vyřízení pojistky přes Yachtpool.
Událost - prošlápnuta přední lukna
Škoda zaplacená charterové společnosti - 900 Kuna (120,45 EURO)
Zlikvidovaná škoda ze strany yachtpoolu - 70,45 EURO (50 EURO spoluúčast).
Délka likvidace cca týden po návratu, resp. ohlášení na yachtpool.
S ohledem na výši škody neřešeno z kauce, ale přímo hrazeno. Bylo to rychlejší.
Postup:
- sepsán zápis skippera o události (v angličtině), podepsán skipper a celá posádka. Stručné vylíčení poškození, záznam o kontaktování charterové společnosti.
- chartrovce uhrazená škoda v hotovosti
- zaslány následující dokumenty:
- popis škody
- potvrzení o úhradě
- smlouvy s chartrovkou
- crewlist
- fotky
Takže za mě velká spokojenost.
H.
zasílám aktuální vyřízení pojistky přes Yachtpool.
Událost - prošlápnuta přední lukna
Škoda zaplacená charterové společnosti - 900 Kuna (120,45 EURO)
Zlikvidovaná škoda ze strany yachtpoolu - 70,45 EURO (50 EURO spoluúčast).
Délka likvidace cca týden po návratu, resp. ohlášení na yachtpool.
S ohledem na výši škody neřešeno z kauce, ale přímo hrazeno. Bylo to rychlejší.
Postup:
- sepsán zápis skippera o události (v angličtině), podepsán skipper a celá posádka. Stručné vylíčení poškození, záznam o kontaktování charterové společnosti.
- chartrovce uhrazená škoda v hotovosti
- zaslány následující dokumenty:
- popis škody
- potvrzení o úhradě
- smlouvy s chartrovkou
- crewlist
- fotky
Takže za mě velká spokojenost.
H.
-
- nováček na fóru
- Příspěvky: 2
- Registrován: stř pro 13, 2017 7:25 pm
- Reputace: 0
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
JaOCZ píše:Zdravím přátelé,
zasílám aktuální vyřízení pojistky přes Yachtpool.
Událost - prošlápnuta přední lukna
Škoda zaplacená charterové společnosti - 900 Kuna (120,45 EURO)
Zlikvidovaná škoda ze strany yachtpoolu - 70,45 EURO (50 EURO spoluúčast).
Délka likvidace cca týden po návratu, resp. ohlášení na yachtpool.
S ohledem na výši škody neřešeno z kauce, ale přímo hrazeno. Bylo to rychlejší.
Postup:
- sepsán zápis skippera o události (v angličtině), podepsán skipper a celá posádka. Stručné vylíčení poškození, záznam o kontaktování charterové společnosti.
- chartrovce uhrazená škoda v hotovosti
- zaslány následující dokumenty:
- popis škody
- potvrzení o úhradě
- smlouvy s chartrovkou
- crewlist
- fotky
Takže za mě velká spokojenost.
H.
Dakujeme za doveru, sme k dispozicii , kedykolvek potrebujete viac informacii , alebo pomoc v konkretnej situacii.
-
- nováček na fóru
- Příspěvky: 2
- Registrován: stř pro 13, 2017 7:25 pm
- Reputace: 0
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
eMeF píše:Pema píše:Já jsem měl tu "čest" 2x, pokaždé stačilo jen poslat mailem papíry, popis události podepsaný členy posádky a během pár dní byly peníze na účtu. V obou případech šlo o cca 500 EUR, drobné poškození na lodi (odřená barva na kýlu, naražené kormidlo).
Byl bych opatrny. Spocitej si bilanci, kolik jsi zaplatil na pojistnem a kolik pojistovna vyplatila na pojistnych udalostech. Nevim jakou ma YP interni politiku, ale klidne se muze stat, ze te jednou odmitnou pojistit. Na rozdil od povinneho ruceni, kde te musi pojistit, je to bezna praxe.
Mimochodem kdo si chce pocist tak YP posila pojistne podminky na vyzadani a je to celkem strucne na 1-3stranky per produkt. Zkousel jsem to sem pridat, ale nejak to neslo.
Dobry den, poistne podmienky je jednoduche najst priamo na stranke s formularom ( ziadostou o poistenie) :
http://www.yacht-pool.sk/send_offer_cz.php
Ak je potrebne akekolvek vysvetlenie sme Vam k dispozicii. S uctou YP team.
- RACEK
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1114
- Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
- Reputace: 100
- Bydliště: Praha
Re: Pojištění odpovědnosti skippera
Pojišťuje Yacht-pool i odpovědnost pro závodící děti v okruhovém jachtingu v ČR a v Evropě?
Pojišťujete odpovědnost z provozu závodících okruhových lodí - Optimist, Feva, Laser?
Pojišťujete odpovědnost z provozu závodících okruhových lodí - Optimist, Feva, Laser?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host