
Neregistrovaná loď pod cizí státní vlajkou v našich vodách
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
- tkruska
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 558
- Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio
Zrovna si o volne chvili studuju zakony CR
a narazil jsem na tento 114/1995 Sb:
§ 30
Provoz zahraničního plavidla
(1) Zahraniční plavidlo může být na vodních cestách České republiky provozováno jen na základě povolení k provozu, pokud mezinárodní smlouva, kterou je Česká republika vázána, nestanoví jinak. Za zahraniční plavidlo se nepovažuje plavidlo, k němuž bylo vydáno lodní osvědčení nebo jiný obdobný doklad jiným členským státem Evropské unie nebo jiným státem tvořícím Evropský hospodářský prostor.
(2) O vydání povolení k provozu rozhoduje plavební úřad. Podmínkou vydání povolení k provozu je prokázání pojištění odpovědnosti z provozu provozovatele zahraničního plavidla. Povolení k provozu vydá plavební úřad na základě lodních listin zahraničního plavidla, pokud je z nich zřejmé, že technický stav plavidla odpovídá podmínkám způsobilosti stanoveným tímto zákonem. V případě, že technický stav zahraničního plavidla neodpovídá těmto podmínkám, vydá plavební úřad povolení k provozu na základě prohlídky, kterou ověří technickou a provozní způsobilost zahraničního plavidla.
(3) Ustanovení odstavců 1 a 2 se nevztahují na zahraniční malé plavidlo provozované zahraniční osobou k rekreační plavbě v České republice.

§ 30
Provoz zahraničního plavidla
(1) Zahraniční plavidlo může být na vodních cestách České republiky provozováno jen na základě povolení k provozu, pokud mezinárodní smlouva, kterou je Česká republika vázána, nestanoví jinak. Za zahraniční plavidlo se nepovažuje plavidlo, k němuž bylo vydáno lodní osvědčení nebo jiný obdobný doklad jiným členským státem Evropské unie nebo jiným státem tvořícím Evropský hospodářský prostor.
(2) O vydání povolení k provozu rozhoduje plavební úřad. Podmínkou vydání povolení k provozu je prokázání pojištění odpovědnosti z provozu provozovatele zahraničního plavidla. Povolení k provozu vydá plavební úřad na základě lodních listin zahraničního plavidla, pokud je z nich zřejmé, že technický stav plavidla odpovídá podmínkám způsobilosti stanoveným tímto zákonem. V případě, že technický stav zahraničního plavidla neodpovídá těmto podmínkám, vydá plavební úřad povolení k provozu na základě prohlídky, kterou ověří technickou a provozní způsobilost zahraničního plavidla.
(3) Ustanovení odstavců 1 a 2 se nevztahují na zahraniční malé plavidlo provozované zahraniční osobou k rekreační plavbě v České republice.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Tak je to prosté. Stačí změnit státní občanství na jiné a vzdát se toho českého.
Pořád dokola. Někdo poblázněn "super" cenou za starý vrak, který koupí a teprve potom hledá jak očurat zdejší předpisy. Ne že bych mu to
nepřál, nebo záviděl ale průměrně inteligentní člověk většinou postupuje obráceně.
Pořád dokola. Někdo poblázněn "super" cenou za starý vrak, který koupí a teprve potom hledá jak očurat zdejší předpisy. Ne že bych mu to
nepřál, nebo záviděl ale průměrně inteligentní člověk většinou postupuje obráceně.
- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Problém je že žádný jiný stát RU, možná i na světě nemá tak dementní legislativu, kterou stejně prosadila loby,příkladně, v Německu žádný papíry k přihlášení nepotřebuješ(pokud jsi Němec) Nějaký omezení stáří motoru? Nexistuje, Nějaký CE, na motor? Co toj e? Na co potřebujete odhlášku z registru? Bez ní mi loď nepřihlásí
Proboha proč? Já mám v Německých dokladech od mojí lodi v kolonce motor napsáno: zabudovaný.
A jinak to úřad nezajímá, A to jsou Němci, kteří ve všem musí mít pořádek. Když jsem prvně šel na plavební úřad pro odhlášku, tak nechápali co potřebuji,a proč.
Darmo mluvit. tak se nediv že se lidi snaží takové diktatuře vyhnout, je to stejný jako s daněma, čím složitější, tím se to každej snaží ožulit, kdyby to bylo : Máš příjem tolik,a tolik, zaplať tolik, nikomu se nevyplatí se s tím pracně podvádět ( pokud po tobě nebudou chtít 50%
)Všichni odborníci na to poukazují, a stejně jo je na lejno
A stejně je to s předpisama na vodě, čím složitější přihlášení, tím víc lodí se hlásí jinde, proč ne? Nechat se omezovat? PROČ ????





Ak máte chuť si to preložiť je to celkom obšírna informácia
Registration in the official Dutch B-Ships Register (inland vessels, ex professional vessels and yachts).
This Register is also open for foreigners sailing around on European inland waters and if you wish you can sail as foreigner under the Dutch flag and you have, according to the Act of Mannheim rules, free access to all inland waters without any problem. (Off course you must have the right licence as a captain, according to the EU legislation).
In the Netherlands is no mandatory registration for pleasure crafts, so when your craft has a displacement/loading capacity of less than 10 m³ (this is total tanks capacity + total berths on board witch are counted for 100 kg each + ballast weight) registration for your inland vessel is not necessary but you are free to do so. For ex professional vessels rebuilt till "Living on Board" vessel and with a displacement/loading capacity more than 10 m³ is registration an obligation.
Ownership
It is good to know that registration gives you unconditional juridical ownership, even when your craft is stolen and sold several times!
Dutch B-Register broker
A lot of vessels of this kind sailing or lying in the UK or on the continent are still in the Dutch B-Register, sometimes still on the name of a previous owner, so you are not the juridical owner. When you send us an email with the branding number we look in the computer of the Register and are able to tell you how the ownership is registered. Mostly we can arrange the transcript on your name in the Register.
In our company Mr. Sander Doeve is declared competent by the Dutch Ministry of Justice, to register, transcribe or delete in the B-Register, even we able to see if there is a mortgage on a craft.
Who can register
Registration is possible for every private person, doesn't matter in which country you live or where the craft is lying. Mostly it is not necessary that the owner comes to the Netherlands. It can happen normally by post or by email. Branding of the registration number can mostly also happen in an other country.
Questions?
You can always get in contact with us, by phone or by email. We will give you a quote what it will cost when you hire us in this registration matter.
Link http://www.doevemakelaar.nl/en/registration-of-ships
Registration in the official Dutch B-Ships Register (inland vessels, ex professional vessels and yachts).
This Register is also open for foreigners sailing around on European inland waters and if you wish you can sail as foreigner under the Dutch flag and you have, according to the Act of Mannheim rules, free access to all inland waters without any problem. (Off course you must have the right licence as a captain, according to the EU legislation).
In the Netherlands is no mandatory registration for pleasure crafts, so when your craft has a displacement/loading capacity of less than 10 m³ (this is total tanks capacity + total berths on board witch are counted for 100 kg each + ballast weight) registration for your inland vessel is not necessary but you are free to do so. For ex professional vessels rebuilt till "Living on Board" vessel and with a displacement/loading capacity more than 10 m³ is registration an obligation.
Ownership
It is good to know that registration gives you unconditional juridical ownership, even when your craft is stolen and sold several times!
Dutch B-Register broker
A lot of vessels of this kind sailing or lying in the UK or on the continent are still in the Dutch B-Register, sometimes still on the name of a previous owner, so you are not the juridical owner. When you send us an email with the branding number we look in the computer of the Register and are able to tell you how the ownership is registered. Mostly we can arrange the transcript on your name in the Register.
In our company Mr. Sander Doeve is declared competent by the Dutch Ministry of Justice, to register, transcribe or delete in the B-Register, even we able to see if there is a mortgage on a craft.
Who can register
Registration is possible for every private person, doesn't matter in which country you live or where the craft is lying. Mostly it is not necessary that the owner comes to the Netherlands. It can happen normally by post or by email. Branding of the registration number can mostly also happen in an other country.
Questions?
You can always get in contact with us, by phone or by email. We will give you a quote what it will cost when you hire us in this registration matter.
Link http://www.doevemakelaar.nl/en/registration-of-ships
-
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 869
- Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Hrušovská Zdrž
David, presne to tak bolo v mojom prípade. Rýchlo a jednoducho...
V Holandsku sme boli s ixxom ťýžden a kým sme prišli domou už nás čakal mail že je to vybavené...
Za registráciu lode 22 euro ...(predošlý majiteľ ju registroval)
A prepis ma vyšla na 50,80 Eura.
Nemuselo sa nikam chodiť, mne to vybavoval v Holandsku (hafenmaister - broker) všetko cez mail...

V Holandsku sme boli s ixxom ťýžden a kým sme prišli domou už nás čakal mail že je to vybavené...
Za registráciu lode 22 euro ...(predošlý majiteľ ju registroval)

A prepis ma vyšla na 50,80 Eura.
Nemuselo sa nikam chodiť, mne to vybavoval v Holandsku (hafenmaister - broker) všetko cez mail...

-
- moderátor
- Příspěvky: 5887
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
citace z vyhlášky: Za zahraniční plavidlo se nepovažuje plavidlo, k němuž bylo vydáno lodní osvědčení nebo jiný obdobný doklad jiným členským státem Evropské unie nebo jiným státem tvořícím Evropský hospodářský prostor.
a teď hloupá otázka: je osvědčení o registraci v NL na úrovní lodního osvědčení, případně je to "obdobný doklad" ???
a teď hloupá otázka: je osvědčení o registraci v NL na úrovní lodního osvědčení, případně je to "obdobný doklad" ???
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
[quote="david je osvědčení o registraci v NL na úrovní lodního osvědčení, případně je to "obdobný doklad" ???[/quote]
Ano, je. Jde o téma dávno a široce řešené již u námořních lodí, pro vnitrozemské lodě se pravidla tvořila hlavně po první světové válce spolu s dohodami o mezinárodním statutu evropských řek (Rýnská, Dunajská a Labská akta). Kdo má zájem, najde k tomu bohatou sbírku mezinárodních smluv a dohod, počínaje komisemi vítězných mocností první války přes OSN, EHS až po EU. S dovolením pouze shrnu výsledek:
státy EU považují zápis plavidla do evidence (rejstříku) kteréhokoliv z nich za dostatečný doklad způsobilosti k provozu (podobně jako u silničních dopravních prostředků).
Pokud si ovšem předpisy přečtete důkladně, zjistíte, že ani plavidlo plující pod zahraniční vlajkou není vyňato z působnosti českých technických předpisů, takže třeba pro přívěsný motor takového plavidla v českých vodách platí omezení do 25 let stáří, na plynové vedení v lodi musí být platná revize atd., atd.
Ano, je. Jde o téma dávno a široce řešené již u námořních lodí, pro vnitrozemské lodě se pravidla tvořila hlavně po první světové válce spolu s dohodami o mezinárodním statutu evropských řek (Rýnská, Dunajská a Labská akta). Kdo má zájem, najde k tomu bohatou sbírku mezinárodních smluv a dohod, počínaje komisemi vítězných mocností první války přes OSN, EHS až po EU. S dovolením pouze shrnu výsledek:
státy EU považují zápis plavidla do evidence (rejstříku) kteréhokoliv z nich za dostatečný doklad způsobilosti k provozu (podobně jako u silničních dopravních prostředků).
Pokud si ovšem předpisy přečtete důkladně, zjistíte, že ani plavidlo plující pod zahraniční vlajkou není vyňato z působnosti českých technických předpisů, takže třeba pro přívěsný motor takového plavidla v českých vodách platí omezení do 25 let stáří, na plynové vedení v lodi musí být platná revize atd., atd.
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Pokusím se také polopaticky:
1) plavidlo pod vlajkou jiného státu EU než ČR nemusí mít českou technickou, ale musí mít "lodní osvědčení nebo jiný obdobný doklad vydaný členským státem Evropské unie nebo jiným státem tvořícím Evropský hospodářský prostor," aby nebylo považováno za zahraniční a nemuselo mít k provozu v ČR zvláštní povolení. Je pravděpodobné, že když se u nás přemnoží lodě českých majitelů pod holandskou či belgickou vlajkou, začnou údové úřední moci bazírovat na slovech "lodní osvědčení nebo jiný obdobný doklad," jelikož tyhle lodě, ač řádně registrované v rejstřících svých zemí, žádné "osvědčení" nemají, protože jejich země žádný papír s nadpisem "lodní osvědčení" nejen nepožadují, ale ani nevydávají. (Teď se na tom začínají točit v bruseli a připravují eurounijní směrnici o technických požadavcích na rekreační plavidla)
2) bez ohledu na to, zda od země své vlajky plavidlo má či nemá "lodní osvědčení nebo jiný obdobný doklad," musí při plavbě po vodách ČR splňovat po technické stránce vše, co je pro plavidla v ČR předepsáno a kterýkoliv oprávněný orgán to může kdykoliv kontrolovat.
1) plavidlo pod vlajkou jiného státu EU než ČR nemusí mít českou technickou, ale musí mít "lodní osvědčení nebo jiný obdobný doklad vydaný členským státem Evropské unie nebo jiným státem tvořícím Evropský hospodářský prostor," aby nebylo považováno za zahraniční a nemuselo mít k provozu v ČR zvláštní povolení. Je pravděpodobné, že když se u nás přemnoží lodě českých majitelů pod holandskou či belgickou vlajkou, začnou údové úřední moci bazírovat na slovech "lodní osvědčení nebo jiný obdobný doklad," jelikož tyhle lodě, ač řádně registrované v rejstřících svých zemí, žádné "osvědčení" nemají, protože jejich země žádný papír s nadpisem "lodní osvědčení" nejen nepožadují, ale ani nevydávají. (Teď se na tom začínají točit v bruseli a připravují eurounijní směrnici o technických požadavcích na rekreační plavidla)
2) bez ohledu na to, zda od země své vlajky plavidlo má či nemá "lodní osvědčení nebo jiný obdobný doklad," musí při plavbě po vodách ČR splňovat po technické stránce vše, co je pro plavidla v ČR předepsáno a kterýkoliv oprávněný orgán to může kdykoliv kontrolovat.
- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
Josef píše:Felixi. to by znamenalo, že loď registrovaná jinde v EU než v ČR musí tedy být v řádném technickém stavu vyžadující naše předpisy, ale nemusí mít lodní osvědčení. SPS si při namátkové kontrole může tedy takovou loď akorát prohlédnout jestli je v pořádku a má předepsané vybavení.
Ehm... Je tam výslovně napsáno, že buď musí mít lodní osvědčení ze země vlajky, nebo povolení k plavbě od SPS. A aby to nebylo tak jednoduché, tak se to nevztahuje na rekreační plavidla

- maxik1958
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2549
- Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: PRAHA 8
- Kontaktovat uživatele:
Felix Pokud si ovšem předpisy přečtete důkladně, zjistíte, že ani plavidlo plující pod zahraniční vlajkou není vyňato z působnosti českých technických předpisů, Můžeš mi prosím Tě dát odkaz kde to je psáno? Po rozhovoru s PS mi bylo řečeno, že u cizí (rozuměj ne české) lodi je stáří motoru nezajímá, pokud je motor zapsaný v lodním osbědčení 

- Felix
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1805
- Registrován: čtv zář 27, 2007 2:00 am
- Reputace: 152
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
maxik1958 píše:Můžeš mi prosím Tě dát odkaz kde to je psáno? Po rozhovoru s PS mi bylo řečeno, že u cizí (rozuměj ne české) lodi je stáří motoru nezajímá, pokud je motor zapsaný v lodním osbědčení
Přesně řečeno, ono to není napsáno, nýbrž NEnapsáno: nikde v předpisech není řečeno, že lodě pod cizí vlajkou mají výjimku a předpisy o způsobilosti pro plavbu v českých vodách se na ně nevztahují. To, co Ti řekli na SPS, je popis reálné praxe, která se ovšem může kdykoliv změnit (cizincům silniční Policie také obvykle nekontroluje třeba expirační doby materiálu v lékárničce, ale pokud by se policejní úd rozhodl prudit, klidně to zkontrolovat může - předpis platí pro všechna auta na českých silnicích, bez ohledu na to, ze kterého státu jsou).
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
U aut by mela platit jakasi Videnska dohoda která říká, ze auto registrovany v jiny zemi (snad v EU) musí splnovat jen technicky podmínky v zemi registrace, prestoze se vyda do zahranici. Jeji aplikace je v nekterych zemich poněkud pochybna, pokud vim.
Je mozny ze pro lode existuje podobny nadnarodni predpis? (Logicky by to pak v nasich byt napsany asi nemuselo, z hlediska nadrazenosti predpisu EU kde nelze narodni aplikovat.)
Je mozny ze pro lode existuje podobny nadnarodni predpis? (Logicky by to pak v nasich byt napsany asi nemuselo, z hlediska nadrazenosti predpisu EU kde nelze narodni aplikovat.)
- Clouseau
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 416
- Registrován: čtv zář 19, 2013 2:00 am
- Reputace: 34
- Bydliště: Brandýs nad Labem
Re: Neregistrovaná loď pod cizí státní vlajkou v našich vodách
Rád bych se na něco zeptal.
Jak je to tedy s rekreačním plavidlem, které se bude plavit v našich vodách (Vltava ),
bude mít českého majitele, ale bude zaregistrováno v jiné zemi EU (Polsko )?
Co se na něj vztahuje a co nevztahuje?
Děkuji.
Jak je to tedy s rekreačním plavidlem, které se bude plavit v našich vodách (Vltava ),
bude mít českého majitele, ale bude zaregistrováno v jiné zemi EU (Polsko )?
Co se na něj vztahuje a co nevztahuje?
Děkuji.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host