Nova vyhlaska o zakazu plavby se spalovacim motorem
Moderátoři: vilma, windward, Pepa
Žádná příští sezóna, letos !
Okolo vyhlášky se vedou jednání i z druhé strany . Hejtman Plzeňského kraje napadá povolení jezdit na motory na Hracholuskách a vyvíjí tlak, aby to nebylo povolené.
Tedy ještě není vše zabetonované . Takže i my se můžeme snažit protlačit své. Jsem ve spojení s APL a zjišťuji jaké aktivity se dají podniknout.
A nakonec - jsem přesvědčen že ten "škodík" stran kotvení je Povodí . A jestli Povodí bohapustě lhalo, tak doufám , že příjdeme na to jak to zůročit.
Doplněno : vidím petici , určite ano .
Okolo vyhlášky se vedou jednání i z druhé strany . Hejtman Plzeňského kraje napadá povolení jezdit na motory na Hracholuskách a vyvíjí tlak, aby to nebylo povolené.
Tedy ještě není vše zabetonované . Takže i my se můžeme snažit protlačit své. Jsem ve spojení s APL a zjišťuji jaké aktivity se dají podniknout.
A nakonec - jsem přesvědčen že ten "škodík" stran kotvení je Povodí . A jestli Povodí bohapustě lhalo, tak doufám , že příjdeme na to jak to zůročit.
Doplněno : vidím petici , určite ano .
Teď když vidím ty kluky na přihlašovacích údajích "tkruska" tak mě napadla jedna mediální bomba .
Vzpomínáte jak oběhl celý svět dopis dcerky hokejity, ať její táta hraje u nich ve městě a nedojíždí na druhou stranu Ameriky? Tak sehrajme to samé.
Ať ti malí námořníci, nakreslí obrázek zátoky, měsíček, z lodi se nese pohádka na spaní, něco aby všem tekly slzy, protože to teď už nejde a musí do maríny, ve které se všichni vrací po uzavírací době na lodě a ruší.
A poslat rovnou presidentovi (i když jej opravdu nemusím, ale aby to byla fakt rána ) a do médií . Potřebujeme jenom obrázek a dopis (s mámou tátou kotvíme u lesa a chodíme na houby ...) od reálných človíčků a radu odborníka na medializaci. Musíme rychle , a neříkejte mi , že tohle neudělá rozruch .
A Jiříku co to maluješ za čerta ? Tatínku to nejsou čerti to je paní z Povodí . (Ale to je už je moc návodné )
Vzpomínáte jak oběhl celý svět dopis dcerky hokejity, ať její táta hraje u nich ve městě a nedojíždí na druhou stranu Ameriky? Tak sehrajme to samé.
Ať ti malí námořníci, nakreslí obrázek zátoky, měsíček, z lodi se nese pohádka na spaní, něco aby všem tekly slzy, protože to teď už nejde a musí do maríny, ve které se všichni vrací po uzavírací době na lodě a ruší.
A poslat rovnou presidentovi (i když jej opravdu nemusím, ale aby to byla fakt rána ) a do médií . Potřebujeme jenom obrázek a dopis (s mámou tátou kotvíme u lesa a chodíme na houby ...) od reálných človíčků a radu odborníka na medializaci. Musíme rychle , a neříkejte mi , že tohle neudělá rozruch .
A Jiříku co to maluješ za čerta ? Tatínku to nejsou čerti to je paní z Povodí . (Ale to je už je moc návodné )
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Ja mam k tematu rovnou i fotky.. treba Budoucnost boatingu
Tak po týdnu odpověď z MZe..... tak se tam to omezení kotvení v noci asi dostalo samo
Vážený pane ………,
obrátil jste se na Ministerstvo zemědělství s dotazem, který se týká vyhlášky č. 46/2015 Sb. o stanovení vodních nádrží a vodních toků, na kterých je zakázána plavba plavidel se spalovacími motory, a o rozsahu a podmínkách užívání povrchových vod k plavbě. Žádáte o vysvětlení úpravy stání plavidel v § 2, odst. 5 této vyhlášky. Dle Vašeho názoru je diskriminační, že plavidlo podléhající evidenci může stát přímo či nepřímo vyvázáno ke břehu nebo zakotveno mimo vyznačená místa pouze v době od východu do západu slunce, zatímco pro neregistrovaná plavidla tento požadavek neplatí.
K Vašemu dotazu však mohu pouze konstatovat, že uvedená vyhláška patří do kompetence Ministerstva dopravy, které dle našich informací již řeší aplikaci této vyhlášky, a proto Váš dopis předáváme na toto ministerstvo k vyřízení.
Dále Vám mohu sdělit, že při projednávání výše uvedené vyhlášky v meziresortním připomínkovém řízení Ministerstvo zemědělství pouze požadovalo definovat pojem stání plavidel a omezit možnost stání plavidel mimo vymezená a vyznačená místa tak, aby nebylo umožněno stání plavidel v době existence ledových jevů na povrchových vodách včetně období chodu ledů. Stání plavidel mimo vymezená a vyznačená místa, by mohlo způsobit škody na plavidlech a znemožňovalo by nebo velmi omezovalo možnosti vlastníků vodních děl manipulovat s vodními díly dle potřeby, a to včetně manipulací směřujících k ochraně obyvatel před povodněmi.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Karolína Šulcová
sekretariát náměstka pro vodní hospodářství

Vážený pane ………,
obrátil jste se na Ministerstvo zemědělství s dotazem, který se týká vyhlášky č. 46/2015 Sb. o stanovení vodních nádrží a vodních toků, na kterých je zakázána plavba plavidel se spalovacími motory, a o rozsahu a podmínkách užívání povrchových vod k plavbě. Žádáte o vysvětlení úpravy stání plavidel v § 2, odst. 5 této vyhlášky. Dle Vašeho názoru je diskriminační, že plavidlo podléhající evidenci může stát přímo či nepřímo vyvázáno ke břehu nebo zakotveno mimo vyznačená místa pouze v době od východu do západu slunce, zatímco pro neregistrovaná plavidla tento požadavek neplatí.
K Vašemu dotazu však mohu pouze konstatovat, že uvedená vyhláška patří do kompetence Ministerstva dopravy, které dle našich informací již řeší aplikaci této vyhlášky, a proto Váš dopis předáváme na toto ministerstvo k vyřízení.
Dále Vám mohu sdělit, že při projednávání výše uvedené vyhlášky v meziresortním připomínkovém řízení Ministerstvo zemědělství pouze požadovalo definovat pojem stání plavidel a omezit možnost stání plavidel mimo vymezená a vyznačená místa tak, aby nebylo umožněno stání plavidel v době existence ledových jevů na povrchových vodách včetně období chodu ledů. Stání plavidel mimo vymezená a vyznačená místa, by mohlo způsobit škody na plavidlech a znemožňovalo by nebo velmi omezovalo možnosti vlastníků vodních děl manipulovat s vodními díly dle potřeby, a to včetně manipulací směřujících k ochraně obyvatel před povodněmi.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Karolína Šulcová
sekretariát náměstka pro vodní hospodářství
- Viky_CZ
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2304
- Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
- Reputace: 43
- Bydliště: Tynec n/L
- Kontaktovat uživatele:
Je zvlastni, ze nikdo vlastne nemel zajem, aby to tam bylo a presto se to tam objevilo.
Uz jsou k dispozici odpovedi všech zucatnenych stran?
Asi by bylo dobry vznest otazku, kolik dalších otravných vyhlášek vzniklo podobnou cestou.... nemyslite? Myslim, ze podobny postup tvorby pravne zavaznych norem je v obecne rovine medialne dost zajimavy.
Uz vidim ty titulky: Zvule uredniku... zazracne vznikajici formulace... nova pravidla..... jo a ještě bezduvodna diskriminace.
Edit: ... na netu ještě jedno heslo - Chyba v Matrixu.
Uz jsou k dispozici odpovedi všech zucatnenych stran?
Asi by bylo dobry vznest otazku, kolik dalších otravných vyhlášek vzniklo podobnou cestou.... nemyslite? Myslim, ze podobny postup tvorby pravne zavaznych norem je v obecne rovine medialne dost zajimavy.

Uz vidim ty titulky: Zvule uredniku... zazracne vznikajici formulace... nova pravidla..... jo a ještě bezduvodna diskriminace.

Edit: ... na netu ještě jedno heslo - Chyba v Matrixu.
Naposledy upravil(a) Viky_CZ dne čtv dub 02, 2015 3:44 pm, celkem upraveno 2 x.
- veselyroman
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 357
- Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
- Reputace: 14
- Bydliště: Mělník
Přesně to, že změnu v tomto směru nikdo ze zúčastněných neinicioval, jsem mirzíku očekával.
Proto jsem dnes ráno napsal na:
Ministerstvo dopravy, Ministerstvo zemědělství, Ministerstvo životního prostředí, PLÚ a PVL následující email (samozřejmě personifikovaný podle toho, komu byl určen):
Dobrý den,
s účinností od 15. 4. 2015 byla schválena nová vyhláška č. 46/2015 Sb (Vyhláška o stanovení vodních nádrží a vodních toků, na kterých je zakázána plavba plavidel se spalovacími motory, a o rozsahu a podmínkách užívání povrchových vod k plavbě).
Ve vyhlášce se (mimo jiné) objevilo následující omezení:
(5) Na povrchových vodách, na kterých jsou vymezena a vyznačena místa pro dlouhodobé stání plavidel, může plavidlo podléhající evidenci stát přímo či nepřímo vyvázáno ke břehu nebo zakotveno mimo tato vyznačená místa pouze v době od východu do západu slunce, jedná-li se o
a) nesledovanou vodní cestu,
b) vodní cestu účelovou, nebo
c) vodní tok Vltavy od říčního km 239,6 (České Budějovice) po říční km 91,5 (Třebenice).
V souvislosti s tímto omezením mám na Státní plavební úřad (jako účastníka řízení) následující dotazy:
1./ byl Státní plavební úřad navrhovatelem tohoto omezení?
2./ pokud ano, mohu vás poprosit o sdělení důvodu?
3./ pokud to nebyl návrh Státního plavebního úřadu, ztotožňuje se SPÚ s tímto návrhem?
4./ má SPÚ něco proti tomu, aby nadále platilo původní omezení, tj.: Malá plavidla podléhající evidenci mohou stát mimo vyznačená vývaziště a kotviště, pokud je plavidlo pod trvalým dohledem, nejvýše však 24 hodin v celku?
S pozdravem, atd...
Doufám, že postupně všichni odpoví a předpokládám, že se k autorství nikdo nepřihlásí. Uvidíme, také co odpoví na otázku č. 4. Doufám, že s tím pak půjde dělat něco dalšího.
Proto jsem dnes ráno napsal na:
Ministerstvo dopravy, Ministerstvo zemědělství, Ministerstvo životního prostředí, PLÚ a PVL následující email (samozřejmě personifikovaný podle toho, komu byl určen):
Dobrý den,
s účinností od 15. 4. 2015 byla schválena nová vyhláška č. 46/2015 Sb (Vyhláška o stanovení vodních nádrží a vodních toků, na kterých je zakázána plavba plavidel se spalovacími motory, a o rozsahu a podmínkách užívání povrchových vod k plavbě).
Ve vyhlášce se (mimo jiné) objevilo následující omezení:
(5) Na povrchových vodách, na kterých jsou vymezena a vyznačena místa pro dlouhodobé stání plavidel, může plavidlo podléhající evidenci stát přímo či nepřímo vyvázáno ke břehu nebo zakotveno mimo tato vyznačená místa pouze v době od východu do západu slunce, jedná-li se o
a) nesledovanou vodní cestu,
b) vodní cestu účelovou, nebo
c) vodní tok Vltavy od říčního km 239,6 (České Budějovice) po říční km 91,5 (Třebenice).
V souvislosti s tímto omezením mám na Státní plavební úřad (jako účastníka řízení) následující dotazy:
1./ byl Státní plavební úřad navrhovatelem tohoto omezení?
2./ pokud ano, mohu vás poprosit o sdělení důvodu?
3./ pokud to nebyl návrh Státního plavebního úřadu, ztotožňuje se SPÚ s tímto návrhem?
4./ má SPÚ něco proti tomu, aby nadále platilo původní omezení, tj.: Malá plavidla podléhající evidenci mohou stát mimo vyznačená vývaziště a kotviště, pokud je plavidlo pod trvalým dohledem, nejvýše však 24 hodin v celku?
S pozdravem, atd...
Doufám, že postupně všichni odpoví a předpokládám, že se k autorství nikdo nepřihlásí. Uvidíme, také co odpoví na otázku č. 4. Doufám, že s tím pak půjde dělat něco dalšího.
- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
Možná mam bujnou fantazii, ale já to v té odpovědi, co sem dal mirzik vidim.
Prostě z MZE požadovali omezit stání plavidel mimo vyhrazená místa. Odůvodnili to jednak ledy a jednak manipulací s vodní hladinou. Nějaký úředník to pak při inteligenci jim vlastní zformuloval tak jak je to v tý vyhlášce.
Požadavek MZE je vypořádán, dokonce splněn, tak co by se z MZE vztekali. Připomínky k připomínkám se u nás jaksi nenosí, tak to tam holt zůstalo tak jak to ten pablb napsal.
Já jsem si jistý tím, že prvotní impulz přišel z MZE, i když nepožadovali přímo toto znění. Co je k tomu vedlo se samozřejmě nikdy nedozvíme. Resp. dozvíme během následující jedný až dvou sezón.... už teď se bojim.
Argument o pohybu hladiny boří minimálně to, že nezahrnuli třeba Štěchovice, kde se hladina hejbe asi nejrychlejš a nejvíc. Argument ledy je pak už úplně zcestnej, protože jsem zatím neviděl moc jachtařů na řece, když v ní plujou ledy.
Většina lodí je venku. Ty co zůstávaji jsou stejně zabezpečený ve "schválených" kotvištích.
Prostě z MZE požadovali omezit stání plavidel mimo vyhrazená místa. Odůvodnili to jednak ledy a jednak manipulací s vodní hladinou. Nějaký úředník to pak při inteligenci jim vlastní zformuloval tak jak je to v tý vyhlášce.
Požadavek MZE je vypořádán, dokonce splněn, tak co by se z MZE vztekali. Připomínky k připomínkám se u nás jaksi nenosí, tak to tam holt zůstalo tak jak to ten pablb napsal.
Já jsem si jistý tím, že prvotní impulz přišel z MZE, i když nepožadovali přímo toto znění. Co je k tomu vedlo se samozřejmě nikdy nedozvíme. Resp. dozvíme během následující jedný až dvou sezón.... už teď se bojim.
Argument o pohybu hladiny boří minimálně to, že nezahrnuli třeba Štěchovice, kde se hladina hejbe asi nejrychlejš a nejvíc. Argument ledy je pak už úplně zcestnej, protože jsem zatím neviděl moc jachtařů na řece, když v ní plujou ledy.

- Zdenda12345
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1655
- Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
- Reputace: 73
- Bydliště: Lysá nad Labem
TRIM píše:Je to možné ? Tak teda kdo ? Uvidíme co pošle Povodí .
No a náš spřátelený novinář má další podkladový materiál.
povodí už psalo, že oni ne....
Dobrý den,
v rámci připomínek k návrhu vyhlášky č. 46/2015 Sb. uplatnil státní podnik Povodí Vltavy připomínku v následujícím znění: „ Dále je nezbytné vložit do návrhu této vyhlášky i následující ustanovení: Malá plavidla podléhající evidenci mohou stát mimo přístavy, přístaviště, kotviště nebo vývaziště, pokud je plavidlo pod trvalým dohledem, nejvýše však 24 hodin vcelku.“
Tato připomínka je zcela relevantní a řešení je totožné s dosavadní právní úpravou.
S ohledem na bezpečnost plavby se jedná o zaběhlý způsob, který nečinil dosud nikomu žádné problémy.
tak tady je to pohromadě.....
MZe:
Vážený pane ……,
Dále Vám mohu sdělit, že při projednávání výše uvedené vyhlášky v meziresortním připomínkovém řízení Ministerstvo zemědělství pouze požadovalo definovat pojem stání plavidel a omezit možnost stání plavidel mimo vymezená a vyznačená místa tak, aby nebylo umožněno stání plavidel v době existence ledových jevů na povrchových vodách včetně období chodu ledů. Stání plavidel mimo vymezená a vyznačená místa, by mohlo způsobit škody na plavidlech a znemožňovalo by nebo velmi omezovalo možnosti vlastníků vodních děl manipulovat s vodními díly dle potřeby, a to včetně manipulací směřujících k ochraně obyvatel před povodněmi.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Karolína Šulcová
sekretariát náměstka pro vodní hospodářství
MD:
Toto ustanovení předmětné vyhlášky se změnilo v rámci připomínkového řízení, ve kterém MZe uplatnilo připomínku omezeného stání mimo vyznačená místa, a to proto, že v noci může dojít k manipulacím s vodní hladinou, nenadálý výkyv může při stání mimo vývaziště, kotviště či přístaviště, způsobit škodu na plavidle, jejíž náhrada by mohla být požadována po správci vodní cesty. V místech vyhrazených pro stání toto nebezpečí není.
S přáním hezkého dne
Mgr. Katarína Koleničková
ředitelka Odbor plavby
Povodí:
Dobrý den,
v rámci připomínek k návrhu vyhlášky č. 46/2015 Sb. uplatnil státní podnik Povodí Vltavy připomínku v následujícím znění: „ Dále je nezbytné vložit do návrhu této vyhlášky i následující ustanovení: Malá plavidla podléhající evidenci mohou stát mimo přístavy, přístaviště, kotviště nebo vývaziště, pokud je plavidlo pod trvalým dohledem, nejvýše však 24 hodin vcelku.“
Tato připomínka je zcela relevantní a řešení je totožné s dosavadní právní úpravou.
S ohledem na bezpečnost plavby se jedná o zaběhlý způsob, který nečinil dosud nikomu žádné problémy.
Text, který je uveden ve vyhlášce, nepochází „z dílny“ našeho podniku.
S pozdravem...
Tak se to tam asi dostalo samo..... a hlavně ten Orlík a Slapy
MZe:
Vážený pane ……,
Dále Vám mohu sdělit, že při projednávání výše uvedené vyhlášky v meziresortním připomínkovém řízení Ministerstvo zemědělství pouze požadovalo definovat pojem stání plavidel a omezit možnost stání plavidel mimo vymezená a vyznačená místa tak, aby nebylo umožněno stání plavidel v době existence ledových jevů na povrchových vodách včetně období chodu ledů. Stání plavidel mimo vymezená a vyznačená místa, by mohlo způsobit škody na plavidlech a znemožňovalo by nebo velmi omezovalo možnosti vlastníků vodních děl manipulovat s vodními díly dle potřeby, a to včetně manipulací směřujících k ochraně obyvatel před povodněmi.
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Karolína Šulcová
sekretariát náměstka pro vodní hospodářství
MD:
Toto ustanovení předmětné vyhlášky se změnilo v rámci připomínkového řízení, ve kterém MZe uplatnilo připomínku omezeného stání mimo vyznačená místa, a to proto, že v noci může dojít k manipulacím s vodní hladinou, nenadálý výkyv může při stání mimo vývaziště, kotviště či přístaviště, způsobit škodu na plavidle, jejíž náhrada by mohla být požadována po správci vodní cesty. V místech vyhrazených pro stání toto nebezpečí není.
S přáním hezkého dne
Mgr. Katarína Koleničková
ředitelka Odbor plavby
Povodí:
Dobrý den,
v rámci připomínek k návrhu vyhlášky č. 46/2015 Sb. uplatnil státní podnik Povodí Vltavy připomínku v následujícím znění: „ Dále je nezbytné vložit do návrhu této vyhlášky i následující ustanovení: Malá plavidla podléhající evidenci mohou stát mimo přístavy, přístaviště, kotviště nebo vývaziště, pokud je plavidlo pod trvalým dohledem, nejvýše však 24 hodin vcelku.“
Tato připomínka je zcela relevantní a řešení je totožné s dosavadní právní úpravou.
S ohledem na bezpečnost plavby se jedná o zaběhlý způsob, který nečinil dosud nikomu žádné problémy.
Text, který je uveden ve vyhlášce, nepochází „z dílny“ našeho podniku.
S pozdravem...
Tak se to tam asi dostalo samo..... a hlavně ten Orlík a Slapy
- tkruska
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 558
- Registrován: ned kvě 28, 2006 11:00 am
- Reputace: 20
- Bydliště: Phobos 21 - Sole Mio
Super, take jsem to dospal k te petici viz http://www.petice24.com/a/113143.
Typuji to tedy na iniciativu pani reditelky z MD. Docela pekna detektivka
Typuji to tedy na iniciativu pani reditelky z MD. Docela pekna detektivka

- Charlie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1813
- Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
- Reputace: 18
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Jak už jsem psal, připomínka MZe byla špatně zformulovaná, bez vyznačeného odůvodnění proč chce omezit stání v době ledových jevů. Úředník na MD to nepochopil a vznikl z toho tento paskvil.
Paní Koleníčkové jsem na její mejl odpověděl, kde jsem defakto její argumenty rozcupoval a už se mi neozvala. Možná teď sama přemýšlí nad tím, jak se to tam vlastně dostalo.
Paní Koleníčkové jsem na její mejl odpověděl, kde jsem defakto její argumenty rozcupoval a už se mi neozvala. Možná teď sama přemýšlí nad tím, jak se to tam vlastně dostalo.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host