Přeplavba charterovou lodí z Řecka do Turecka a zpět

Na četná přání ... a také někteří se plaví rádi v této nádherné lokalitě a rádi se podělí o své zkušenosti.

Moderátoři: Pepa, smike, vilma

Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » pon říj 19, 2009 9:05 am

A neni to tim ze lod mohla klidne prijet z Afriky? Ja nevim - jen tak spekuluju...
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » pon říj 19, 2009 9:36 am

JardaF píše:A neni to tim ze lod mohla klidne prijet z Afriky? Ja nevim - jen tak spekuluju...

Tak tak. :)
1) Loď mohla připlout z Afriky nebo klidně i z Grónska.
2) Loď papírově nepřiplula z Itálie ale z HR.
alffa
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2725
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 48

Příspěvekod windward » pon říj 19, 2009 9:38 am

TashonkaWitko píše:Me neni jasna jedna vec - a to je povinnost se prihlasovat a EU - tedy volny pohyb osob.


Prohlasovaci povinnost pro lod nesouvisi s EU nijak. Kazdy stat ma svoje pravidla, za je lod povinna se prihlasit, nebo nikoliv. Nektere staty potrebuji mit vyraznou kontrolu, co se v jejich vodach deje. Jako priklad muzes si zde pocist, jak je to v jinych zemich. Recko nemam nastudovane podrobne, ale pro slovinskou lod (ktera je v EU) prihlasovani stejne plati.

http://jachting.info/modules.php?name=F ... torder=asc
Uživatelský avatar
ficcus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1527
Registrován: stř pro 28, 2005 7:02 pm
Reputace: 3
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod ficcus » pon říj 19, 2009 3:09 pm

Ahoj, cituji z časopisu Yacht 11/2009, kde Dan Guryča popisuje svou přeplavbu z HR do GR:

... zajímavé je, že v jediné marině na Korfu (Gouvia) neznají přesně postup formalit pro připlutí do Řecka - a to ani na místní pobočce kapitanátu.

Je to tedy takto:

1. Nejprve je nutné navštívit celnici, kde majitel vyplní vstupní formulář.Potom u stejného úředníka zaplatí 45 EUR. Povolení pro plavbu v řeckých vodách je pro obyvatele EU na 30 dní, nijak to neovlivní ani loď registrovaná v HR. (mluví se zde i anglicky)

2. Následuje návštěva pasové kontroly (Nemluví se vůbec)

3. Posledním krokem je návštěva kapitanátu. Zde se vyplní crew list podobný tomu chorvatskému a zaplatí se v pokladně 15 EUR. Zajímavostí je, že kapitanát má provoz nepřetržitý, ale pokladna jen od 9 do 13 hodin. (Na kapitanátu se mluví pouze řecky)

4. Odbavení zpět je stejné, jen postup je opačný - napřed kapitanát a policie a potom až celnice ...


Z Visu upluli 271 Nm. To není zas tak daleko :? :mad:
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2725
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 48

Příspěvekod windward » pon říj 19, 2009 4:47 pm

Zel se kolega jeste nezminuje o takove zalezitosti, jako pojisteni pro pripad znecisteni more. Plus k tomu, ze temer s kazdou zalezitosti je nutne jet na financni urad. A proto je nutne mit prideleno DIC. Hadejte, jake DIC jsem mel po dvou dnech prideleno?
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2725
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 48

Příspěvekod windward » pon říj 19, 2009 5:22 pm

Tady je neco z me korespondence specialne s marinou Guvia na Crofu (Kerkira). Omlouvam se za cizinstinu, la enemam cas prekladat. Prosim nekoho z uzivatel o laskavost, tj. o preklad.

windward

-----------------------------
Dear Roman,
Gouvia Marina sent their answer about the custom clearance to me instead of to you.
Below please find the regulations.
Many greetings,
Antoinette Goes

skype: antoinette.goes
e-mail: goes@otenet.gr
tel/fax: +30 26610 91731
mob: +30 699 493 4352

KERKYRA MARINE SERVICES
www.kerkyramarineservices.com

----- Original Message -----
From: GOUVIA MARINA
To: KERKYRA MARINE SERVICES & DISCOUNT SAILING HOLIDAYS
Sent: Wednesday, April 29, 2009 10:10 AM
Subject: Re: Custom Clearing


Dear Sir,

Please informed about entry formalities.
Entry Formalities
1. YACHTS FLYING AN EU COUNTRY FLAG


All boats, passing or permanently berthed in Greece, with a length exceeding 10,00 meters, must apply in the Port Police for a Yacht Trip Log (in Greek known as ΔΕΚΠΑ).

Yacht Trip Log together with the other boat’s papers must be checked / stamped by the Port Police, in every port of call, if it is a passing boat, or monthly if it is a boat permanently staying in Greece.

Crew list with data regarding crew and passengers. Must be deposited to the Port Police together with the other papers of the boat as above. Copy of the crew list must be available on board during journey.

Insurance is obligatory for yachts as follows:

Third party liability for injury or death
Third party liability for material damages
Sea water pollution Drs.
Salvage and wrecking

2. YACHTS FLYING A NON EU COUNTRY FLAG


All boats, when entering the first port of visit in Greece must apply in the Customs Office (main port of Corfu) for a Transit Log. This will give you a three months sailing time, which might be extended to six every year, on the condition that the owner/user of the boat is a non EU citizen. If the owner/user is an EU citizen offered sailing time will be reduced to one month. The time that the boat is stored in boundaries in the marina during the winter, does not count as sailing time.

Crew and passengers passports must be checked by the police (main port of Corfu) in the first and the last Greek port of visit.

Crew list with data regarding crew and passengers. Must be deposited to the Port Police together with the other papers of the boat. Copy of the crew list must be available on board during journey.

Recompensative Charge

Equivalent of 17,00 € per meter of the length of the boat, is due after 3 months of stay within the Greek territorial waters and for any further 3 – month stay. (Exiting from the Greek territorial waters for less than 30 days is not considered affecting the stay shall be extended accordingly). Payment must be arranged in the Port Police. (Switzerland, Norway Iceland and Lichtenstein are excluded from this charge)

N.B. Permanent berth is considered stay at least 1 year period not interrupted by journeys abroad totaling 30 days.



We remain at your disposal

Kind regards
Dimitrios Koutsodontis
Director
Uživatelský avatar
TashonkaWitko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 827
Registrován: stř zář 23, 2009 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Kurim u Brna CR

Příspěvekod TashonkaWitko » pon říj 19, 2009 5:46 pm

??? Tedy, ja jsem mozna blbej, nebo jen unavenej .. ale at to ctu jak to ctu (myslim ten anglicky text od windwarda), nejak mi to nejak nevychazi .... :hmm:

Tedy, kdyz jako obcan CR - tedy EU, se svoji lodi (pod vlajkou CR = EU) pojedu do Recka a chtel bych se tam plavit cely leto, rekneme 2 mesice, v klidu od ostrova k ostrovu, tak mi ten anglicky text rika, ze jako NEMUZU ??? ... ze maximalne 30 dni ... ??? Bud jsou blbi oni nebo ja ... (verim ze ja, bo mam za sebou narocnej den a uz mi to moc nemysli)

to windward - k cemu jste potrebovali DIC ???
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2725
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 48

Re: řecko a lodě

Příspěvekod windward » pon říj 19, 2009 5:48 pm

Lakomec píše:Omlouvám se za bouři, kterou jsem způsobil svým příspěvkem.


Domnivam se, ze kazdy bude souhlasit s nazorem, ze omluva neni na miste. Vsichni chceme vedet, jak se veci maji. Stare dobre ceske prislovi pravi, ze cim vice hlaiv, tim vice rozumu.

Prosim kolegy, aby se pripojili se svymi poznatky o formalitach v Recku a Turecku.

windward
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2725
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 48

Příspěvekod windward » pon říj 19, 2009 6:12 pm

2TashonkaWitko

To jsou vesmes zajimave otazky. Predem bych chtel poznamenat, ze moje zkusenost s plavbou v Recku je absolutne miziva. Ja nejsem ten, kdo by mohl podavat fundovane info. Ja jen mohu vypravet, co jsem sam na sve (temer) dvoutydenni plave zazil. Nic vic. nelze moje info brat za brnou minci, protoze je jiste, ze jsem delal spousty chyb z neznalosti.


Tak tedy - zkusim odpovedet.

Prosim pekne, je nutne absolutne zapomenout na to, ze jsi obcan EU. Kazdem je to ukradene. Tak naprilad, mel jsem v posadce Ukrajince. Ten nemel viza, ackoliv to byla jeho povinnost. Tak tento "obcan" v Recku jakoze neexistoval. Nebyl o nem zadny zaznam vubec!!!!! Ja si nedelam prdel (omlouvam se... ja si nedelam srandu). "Pasovak" to DVA dny slozite zjistoval a pak rekl: "On tu neni.". Vole, - rikam - jak to, ze tu neni? On mi: "Nema vizum, tak ho nemjzeme zaregistrovat. Musi sedet na lodi, jakoze na brehu neni.". To je pekne vysvetleni, co? Tak jsme meli na lodi cloveka, co uredne neexistoval. :lol: :lol: :lol:

To se mi naposledy stalo tak v Moskve, kdy jsem mel pocit, ze neexistuji, pac nemam paprek, ze existuji. :lol:

Jdeme dale. Oni - Reci - jsou moudri. Chapu-li to spravne (prosim, kazdy si to necht overi), tak 30 dni je to na jeden papirovy zatah. Bez problemu ti papiry prodlouzi, ale musis si o to rict. Kdyz si o to nereknes, tak tvoje lod je v zemi ilegalne. Dusledek je snad jasny a dodatecneho vysvetleni neni treba. proc nenapises na marinu Gouvia a nevzneses dotaz, jak je to temi 30-ti dni? :)

O DIC. (nebo - O! DIC!) Reci asi zrovna meli hon na spinave penize. Jak jsem se zeptal, zda mohu ty vsechny poplatky uhradit na pokladne, tak se jim zjezili vlasy a divali se na mne, jako na vidinu z divych lesu. to je asi jedine vysvetleni. Ja jsem fakt nepochopil, proc musim pro zaplaceni poplatku na celnici, pasovce a kapitanace mit zrizenou registraci na financnim urade. Avsak, jak jsem to jednou mel hotove, tak najednou nic nebylo problem. S kdejakou blbosti mne mile Rekove posilali na financni urad. Pochopil jsem, ze to je takova panacea - jejich financni urad. Mne se prosim neptejte. :lol:

------------------------
Par vet si dovolim k tomu, co jsem rikal vyse. Pres veskerou otresnou a hnusnou zkusenost s Reckem, s reckym arogantnim chovanim, byly zde samozrejme nejake svetle zablesky. S velkym povdekem si vzpominam na pani urednici na Corfu, ktera mi vse dukladne vysvetlovala a mela pro mne pochopeni. Vyplnovala za mne papiry v rectine. Kdyz nevedela, co si pocit, tak si vzdy zavolala sveho manzela (prislusnika Cost Guard), ktery ji a mne pomahal.

Tak to je vse, pratele.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7112
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 98
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon říj 19, 2009 10:21 pm

TashonkaWitko píše:??? Tedy, ja jsem mozna blbej, nebo jen unavenej .. ale at to ctu jak to ctu (myslim ten anglicky text od windwarda), nejak mi to nejak nevychazi .... :hmm:

Tedy, kdyz jako obcan CR - tedy EU, se svoji lodi (pod vlajkou CR = EU) pojedu do Recka a chtel bych se tam plavit cely leto, rekneme 2 mesice, v klidu od ostrova k ostrovu, tak mi ten anglicky text rika, ze jako NEMUZU ??? ... ze maximalne 30 dni ... ??? Bud jsou blbi oni nebo ja ... (verim ze ja, bo mam za sebou narocnej den a uz mi to moc nemysli)

to windward - k cemu jste potrebovali DIC ???


Tých 30 dní sa týka ak nemáš loď pod vlajkou krajín z EU, ale majitel lode je z EU. Teda ak máš loď registrovanú v Chorvátsku a ty máš České občianstvo /EU/. Tak som to pochopil.

Pre mňa potešujúce, ak som pod vlajkou EU a mám loď kratšiu ako 10m tak sa nemusím nikde hlásiť. :D Akurát mi nie je jasné že ak sa nemusím nikde hlásiť, či potom mám platiť tých 17 eur na tri mesiace za každý meter dĺžky lode. Pri 9 m lodi je to 153 euro štvrťročne a 612 euro ročne. Že by to bolo málo sa nedá povedať. :(
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » pon říj 19, 2009 11:10 pm

Denisi,ja o tom teda vim prd ale winwardovu anglickemu textu rozumim tak,ze plati pouze lode registrovane mimo EU,proto jsou take z povinnosti platit vyjmuty lode Norska,Svajcu atd.,ktere sice nejsou v EU ale jsou soucasti EHP.
Winwarde,prosim te ta slovinska lod byla registrovana na soukromou osobu nebo charterovku?
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2725
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 48

Příspěvekod windward » úte říj 20, 2009 8:07 am

Dane,

Lod byla registrovana ve Slovinsku. Majitelem lodi byla charterovka.
Lakomec

registrace

Příspěvekod Lakomec » úte říj 20, 2009 8:40 am

pokusím se dnes spojit s Pepínem, je někde na Sardínii. Přihlašovali jsme se v řecku na Kefalonii kolem 23.června. V řecku byl minimálně do konce července, pak turecko, a pak zase řecko a odhlašoval se teď asi koncem září opět na Kefalonii. Zjistím přesně, jak je to s placením.
Určitě si ale nepamatuji na nějaké poplatky spojené s délkou lodě. Zaplatili jsme ten přihlašovací poplatek a pak jeden menší, při kterém nám dali ten papír, na který kapitanát dává ta razítka.
Lakomec

DIČ

Příspěvekod Lakomec » úte říj 20, 2009 8:44 am

jo, a ještě k tomu DIČ. Při vplutí jakékoli lodě do prostoru EU finanční policie zkoumá, zda bylo při koupi lodě odvedeno DPH. To platí pro lodě registrované v EU. Pro všechny ostatní je lhůta 30 dní, po kterou se volně můžou plavit ve vodách EU jako nerezidenti, po překročení lhůty 30dní musí buď prostor EU na chvíli opustit anebo začít platit palmáre
Lakomec

přihlášení

Příspěvekod Lakomec » úte říj 20, 2009 8:53 am

To Denis: Denis, pokiaľ mi je známo, tých 17 EUR na meter dĺžky je práve to palmáre, ktoré platia nerezidenti, pretože nemajů zaplatené DPH a pobyt nad tri mesiace sa už dá považovat za dlhodobejší. Tak platia takto.
Lakomec

přihlášení

Příspěvekod Lakomec » úte říj 20, 2009 9:12 am

Je škoda, že nemůžu upravovat příspěvěk, napsal bych to do jednoho, takhle to píšu na 4 krát. Teď jsem telefonoval s Pepínem. Za loď DUFOUR 40, registrovaná v EU (ČR) jsme v Kefalonii v port of entry zaplatili poplatek 30 EUR na finančním úřadě a 15 EUR na místním kapitanátě, při tom jsme dostali ten Yacht Trip Log. Povolení k plavbě platí jeden rok od přihlášení, automaticky ale končí jeho platnost při odhlášení se z řeckých vod. Tzn, že Pepíno ten samý poplatek zaplatil ještě jednou v srpnu, když se odhlásil v Turecku a znova vplouval do vod řeckých.
Uživatelský avatar
windward
moderátor
Příspěvky: 2725
Registrován: pát lis 16, 2007 1:00 am
Reputace: 48

Příspěvekod windward » úte říj 20, 2009 11:46 am

Decka,

ja jen zduraznim, ze DIC dostala nikoliv lod, ale ja sam. S lodi to nemelo nic spolecneho. A na svuj vlastni DIC jsem platil to, co se reklo, ze mam kvuli lodi zaplait. Co to bylo konkretne si uz nepamatuji.
Uživatelský avatar
pecho
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 633
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: hradecko

DIČ

Příspěvekod pecho » úte říj 20, 2009 12:22 pm

Pokud si pamatuju bylo DIČ daňové identifikační číslo a bylo určeno pro plátce DPH,bavíme se o stejném DIČ? Zdraví Pecho
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » úte říj 20, 2009 10:55 pm

to Lakomec_: a majiteli toho dufour 40 bylo taky prideleno DIC ?
Lakomec

DIC

Příspěvekod Lakomec » stř říj 21, 2009 2:15 pm

nic takového, pokud vím. Fakt nevím, o čem to psal windward, my nic takového nezažili. Zcela standartně předložíš lodní dokumenty, zaplatíš poplatek a jdeš o dům dál zaplatit jiný.
Uživatelský avatar
nohal
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 84
Registrován: stř zář 30, 2009 2:00 am
Reputace: 0

Plavba v oblasti Turecko - Rhodos

Příspěvekod nohal » čtv říj 22, 2009 4:37 pm

Zarijova informace ziskana pri charteru z Rhodu od lokalnich jachtaru, kteri se pohybuji v teto oblasti na dotaz, jak je to "papirove" narocne s charterovou lodi
1) Lod charterovana v Turecku, plavba na Rhodos, Kos, ci jine Recke ostrovy pobliz
- Nic neresit, v Reckych vodach to naprosto nikoho nezajima, pokud zase obratem (=druhy den) zmizime z dohledu
2) Lod charterovana v Recku, plavba do Turecka
- Da se predpokladat problem, tudiz je treba vyridit papiry, coz muze ve vysledku zabrat pulku casu vyhrazeneho na plavbu, tudiz se na to vykaslat

V praxi neprovereno, nebot papirovat se nikomu nechtelo a po pravde, at uz mam lod odtud nebo odtud, da se tam zcela bez problemu povozit bez nutnosti jet "do zahranici"

Jeste k tem "lidskym kvalitam" Reku, co se tu propirali. Osobne jsem s nimi ani pri jedne plavbe nemel nejmensi problem a jsou nadmiru v pohode. Kamaradka tam stavi dum a jeji vyjadreni je: "Ve chvili, kdy s nimi je treba cokoli vypapirovat, je to totalni bordel a potrebna trpelivost je nekonecna", tak si z toho vyberte ;)
Uživatelský avatar
dan
s/y Hannah
Příspěvky: 746
Registrován: ned úno 26, 2006 6:49 pm
Reputace: 2
Bydliště: Denia,Espana

Příspěvekod dan » čtv říj 22, 2009 10:54 pm

trochu jsem se poptal jednoho chlapika ktery ma v Recku dlouhodobe vlastni lod s britskou registraci.kdyz jsem mu popsal ten Winwarduv pripad s DIC tak tvrdil,ze mu zrejme nejaky prilis aktivni urednik v podstate v recku zalozil zivnost. do roku 2002 byl charter lodi s cizi registraci v Recku zakazan,pak se to zmenilo a dnes tam mohou provozovat charter i lode odjinud,ale dotycny se musi normalne registrovat na financaku a je mu prideleno danove cislo.Z toho pak vyplyvaji dalsi povinnosti jako jednou rocne podat danove priznani atd.No a podle jeho nazoru je to tenhle pripad,protoze lod byla registrovana u zahranicni charterovky.No, nevim,jak jsem koupil tak prodavam.Kdyz je lod napsana na soukromou osobu z EU tak potvrdil to co tady napsal Lakomec, 30 EUR za traffic document platny pro 50 portu nebo 6 mesicu plus nejakych 15 EUR za" neco",snad poplatek za zadost.To plati pro lode vetsi 10m ale na port authority se musi prihlasit vsechny,tedy i ty mensi.Taky se udajne musi zadat o povoleni od port police pri vytahovani a spousteni lode.Pri plavbe z turecka pry rekove nekdy vyzadujou lekarske vysetreni skrz ptaci a praseci chripku.Dale muzou odmitnout vstup na sve uzemi lidem co maji v pase rezitko z tureckeho Kypru.A v letosnim roce schvalili nejakou novou dan kterou budou platit vsechny lode kotvici celorocne v recku.

http://www.noonsite.com/Members/sue/R2009-07-06-1
http://www.noonsite.com/Countries/Greec ... #Clearance
Uživatelský avatar
toms
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 243
Registrován: stř kvě 09, 2007 2:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod toms » pát říj 23, 2009 10:06 am

Když tu padla výzva na vlastní zkušenosti tak zde je něco z vlastních zkušeností s přeplavbami do Turecka napříč řeckými vodami. Podotýkám, že se nemusí jednat o plně vypovídají info, s ohledem na určitá specifika. Nejedná se o charterové ani soukromé lodě. Loď má vždy americkou registraci.
Nikdy po nás nikdo nic nechtěl, a to ať jsme přistály kdekoliv. Myslím, že vypovídající je scénka z letošního příjezdu do přístavu Pylos po plavbě z Itálie. Vplujeme do městského přístavu, kde se vyvážeme. V průběhu manévru se tu objevil na mole chlapík co nám pomohl a který se dal po vyvázání lodi do řeči:
„Odkud jedete?“
„Z Francie“
„Nová loď, jak koukám, co?“
„Jo, jo nová.“
„Kolik vás je na palubě?
„Tři“
„Americká registrace. Do Turecka?“
„Jo americká, do Turecka“
Potom nám ještě vyčítal, že jsme měly zajet do maríny a ne do města. Ale když jsme mu vysvětlily, že chceme jen natankovat a něco dokoupit, tak se zeptal jestli máme objednanou cisternu a nebo spojení na objednání paliva. Když jsme mu řekly, že ne tak, ať si prý jdeme k němu zavolat pro palivo. Podle kanceláře kam jsme šli volat jsme zjistily, že je to šéf místních celníků kterému jsme se vyvázaly pod okny kanceláře. Věděl o nás vše, ale nechtěl nic. Závisí asi na osobním přístupu daného jedince.

Jinak teoreticky platí asi to co je psáno v příloze minulého příspěvku Dana a v emailové korespondenci windwarda. V pilotech od Imray je vlastně totéž -
ENTRY FORMALITIES
All yachts entering Greece should fly the Greek courtesy ensign and should proceed to a port of entry. The authorities should be visited in the following order: PASSPORT CONTROL (IMMIGRATION) – HEALTH - CUSTOMS - PORT POLICE All yachts entering from countries outside the EU should fly a Q flag, and will need to complete full immigration and customs clearance. Yachts entering Greece from within the EU are not required to clear customs, but non-EU registered yachts need to obtain a Transit Log from customs officials. Non-EU passport holders will first need to complete immigration formalities and obtain visas if necessary.
Transit Log
The Transit Log is a customs record for non-EU yachts visiting the EU. It is valid for six months, and an extension for up to twelve months may be applied for. The Transit Log must be surrendered when the yacht leaves Greece, and all non-EU registered yachts (except those from the EEA) are subject to a Reciprocal Tax of €15 per metre, every three months, levied at the end of the period.
Traffic Document (DEKPA)
All yachts over 10m LOA must purchase a Traffic Document (DEKPA) from the Port Police. The DEKPA is valid for fifty ports of call, and should be presented to Port Police to stamp on entering and leaving each port, when harbour dues will also be collected. It may be re-used even after the yacht has left and re-entered Greece. The cost of the DEKPA is €30.
OTHER DOCUMENTS
Yacht registration papers will usually be requested. Proof of VAT status, insurance cover, radio licenses and certificates of competence may also be requested. Marinas and boatyards at a Port of Entry will usually assist with the paperwork.
PORT FORMALITIES
Each time a yacht moors in a Greek harbour, the skipper should visit the Port Police to get the DEKPA
stamped, and to pay port dues. The dues are made up of two parts, a docking fee and a mooring fee. Thus a 12m yacht mooring stern-to should pay a total of €9.42 per day including tax. The reality in some of the busier places is that a representative will come along the quay once a day to collect a flat fee of around €10. Since many of these town quays now have good access to water, and sometimes electricity, this doesn’t seem to be an unfair arrangement.
Notes
1. Port dues are usually included in marina berthing fees.
2. It is reported that if a yacht has proof of an annual contract with a marina they do not have to
pay the docking fee, as it is understood that this is included in the annual marina fee.
Uživatelský avatar
JardaF
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1379
Registrován: ned úno 01, 2009 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JardaF » pát říj 23, 2009 10:53 am

Možna je to stejný finanční model jako na Slovensku. Pokud jako cizinec chcete na Slovensku cokoliv prodat, potřebujete registrační pokladnu registrovanou na slovenském finančním úřadě a k tomu DIČ. Pak podáváte na slovensku daňové přiznání a to včetně DPH. A to všecno i v případě, že jste jen dva dny v roce na veletrhu. (osobní zkušenost). Takže možná je to v Řecku podobně - dovedu si představit úředníka, který takový nějaký finanční předpis z Unie prostě napasuje na případ lodě a je spokojenej.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7112
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 98
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát říj 23, 2009 6:35 pm

Jardo, tuším máš v tom guláš. Registračnú kasu potrebuješ len vtedy ak predávaš ako podnikatel. Občania reg. kasu nepotrebujú, ale nemôžu predávať obchodný tovar.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host