převoz gumáku

Nejen na "velkých" lodích se plavíme ...

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
Libor360
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 9
Registrován: pon bře 05, 2012 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Libor360 » pon bře 05, 2012 10:04 am

Plano píše:Vozík je celý ze dřeva, kolečka jsou na kovové trubce. Na loži je nalepený koberec. Jediný co jsem musel přidat je na přední části vozíku cca 10 kg olověné zátěže, páč se to při spouštění z nájezdů plašilo na zadní. Teď už to funguje jak má.

Tohle vypadá zajímavě. Jenom jak dlouhá musí být sjezdová prkna, aby se konstrukce vozíčku nepoložila na hranu přívěsného vozíku.
Uživatelský avatar
Zahajskej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Zahájí, okr.Mělník

Příspěvekod Zahajskej » pát čer 29, 2012 12:26 pm

Zdravím, někde jsem před nedávnem shlédl převážení menšího gumáku s pevnou podlahou (RIB) ve sfouknutém stavu, zasunutém v plátěném pouzdru. Vše přiděláno za zahrádce auta. Nemůžu ten web najít. Pomůže někdo? Jako možnost převozu bez vozíku. Je to jen úvaha. Poohlížím se po něčem jiném, pevné dno by se mi líbilo, ale vozík tahat za sebou nechci, alespoň ne k moři.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » pát čer 29, 2012 5:49 pm

Na aký RIB si brúsíš zuby? :mad: Pozor! to že sa dajú zbaliť do púzdra je super, ale musíš prepravovať kýlom dolu a napr. taký 350 cm RIB váží okolo 75 kg. Na väčšinu striech je to maximum. 300 cm-é sú zúfalo malé :cry:
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát čer 29, 2012 6:02 pm

To je ale silně relativní. Do 3m a 6HP nepotřebuješ vinětu v HR. Také záleží kolik lidí na něm pojede a jak daleko. Zanedbatelný není ani rozdíl v ceně.
Mám Suzumar 295 s motorem 6HP a ve dvou těch 5km tam a zpět každý den po dobu 21dnů bez problému zvládnu i s nějakým výletem dále po okolí.
Každý nemá potřebu lítat sem a tam aby se předváděl. A jestli dojedu někam o dovolené o 10 min později, tak se svět nezboří.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » sob čer 30, 2012 7:11 am

Toto Ti Tatas neberem. Každý jazdí ako mu vyhovuje. Prešiel som ponuku RIB gumákov a dlžku tesne pod 300 ponúka iba Zodiac Cadet RIB 290 za 1769.- EURO a Mercury (Quicksilver) Ocean Runner 290 za 1359 EURO. Ostatný výrobcovia ponúkajú alebo 300, alebo 310 cm dlžku a na tie už podľa zákona patrý vigneta v HR. Suzuki ponúka velkosti 270, 310, 350. Škoda, lebo majú široký predok a ponúkajú viac miesta ako konkurencia.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob čer 30, 2012 8:08 am

Proto taky toho Suzumara mám. Neslyšel jsem, že by někdo v HR měl problém s délkou 3-3,10 m. Ale s 3,50 již ano. Ono je také důležité jak je velký vnitřní
prostor a využitelnost toho člunu. Právě ten 3 m se širokou špičkou se využije lépe nežli větší s úzkou a špičatou. Měl jsem jich několik od různých značek
a teprve v tomto Suzumaru je to tak akorát. Široké jsou v této kategorii všechny stejně okolo 1,5 m. Ten Suzumar RIB je můj sen ale nemám jej kam dát
na zimu. A taky kupovat podstatně dražší člun na 3 týdny v roce je na nic.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob čer 30, 2012 10:42 pm

A co tohle? celolaminát, váha 60kg cena tuze zajímavá. http://czmarine.eshop-zdarma.cz/g844.No ... nosti.html
Uživatelský avatar
Zahajskej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Zahájí, okr.Mělník

Příspěvekod Zahajskej » pon črc 02, 2012 1:48 pm

Pokukuji po novém člunu s motorem z důvodu toho, že současné sestavy jsem se již nasytil (3m gumák s překližkovou podlahou a 5HP motor). Viněta mi nevadí, počítám s ní. Uložit doma to kde je, výhoda baráku.
Jen jsem si vzpoměl, že jsem kdesi kdysi viděl RIB složený do futrálu, mám takový pocit, že bylo i nějak vyřešeno sklopení zrcadla.
Gumák chci s kulatou špičkou kvůli více prostoru, v současné době mám tu hranatou. Motor mám limit 10HP, u 2T motoru i 15HP, kvůli váze, s 50kg potvorou se mi prostě tahat nechce.
Letos jsem u moře leccos okukoval a právě RIB se mi moc líbil. Další variantou by byl i VIB, i když jsem si o nafukovacích podlahách leccos tady přečetl, tohle řešení by se mi taky líbilo.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » pon črc 02, 2012 1:56 pm

Sklopné zrkadlo má Zodiac Cadet Compact a vyrába sa 250 a 300 cm. Keď s nafukovacím dnom tak Bombard Aerotec 380. Je to delo, len niečo stojí :(
Uživatelský avatar
alff
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 15
Registrován: čtv kvě 24, 2012 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Východní čechy

převoz gumaku a motoru

Příspěvekod alff » sob srp 11, 2012 12:49 pm

Ahoj,já to budu řešít koupením držáku na kouli něco jako nosič kol,ale prodavají jen takový rám.Tam umístím složený gumák a motor..Samozdřejmě po menší upravě na uchyt motoru.
Obrázek
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob srp 11, 2012 9:34 pm

To je sice zajímavá myšlenka ale nejspíše se dostaneš vahou přez povolených 50 (u velkých aut cca 75kg) a bude ti to zvedat předek auta. To je již lepší
dozadu pověsit motor (budeš ovšem potřebovat tabulku s osvětlením na SPZ, protože ti ji motor zakryje a memají to rádi poliši u nás i v A. Osobní
zkušenost.) a člun s podlahou, což je cca 60kg dát na střechu. Většina nových aut má na střechu uvedených 75kg. Ony se na tu kouli prodávají také
docela velké plastové zavírací bedny. Jsou ale dosti drahé a výrazně svojí vahou (cca 15kg) snižují využitelnou hmotnost zatížení koule. To je také problém
té tvoji plošiny.
Uživatelský avatar
Michal1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 111
Registrován: ned úno 16, 2014 1:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Nové Zámky

Re: převoz gumáku

Příspěvekod Michal1 » čtv bře 16, 2017 10:14 am

Ahojte, chcel by som sa spýtať na Vaše skúsenosti s dopravou gumeného člna na vleku do Chorvátska. Konkrétne či je vhodné( potrebné) urobiť podperu pod zrkadlo člna, keď bude na člne počas cesty pripevnený motor.
alebo či je lepšie brať na vleku len člny a motor dať do kufra auta.
alebo či je lepšie motor do auta a čln do strešného boxu ( ešte som neskúšal či sa tam vôbec zmestí)
Mám honwave 40 s hliníkovou podlážkou a 20 hp motor, a auto octaviu.
Ďakujem
Mišo
Uživatelský avatar
Lemon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 281
Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: převoz gumáku

Příspěvekod Lemon » pát bře 17, 2017 7:04 pm

Moje zkušenost je následující:
Po pokusech s laminátovkou a elektrikou jsem vezl k moři gumák složený, motor 5HP Tohatsu ve vozejku s ostatním dalším příslušenstvím - vesty, lavička, nádrž, plavací hračky, lano, kotva ..+ nějaká batožina... celé pod plachtou. Vozejk byla víceméně nutnost, protože ve Škodě YETI je kufr taková větší nákupní taška a nic se tam nevejde, zvlášť, když jede rodina se dvěma dětmi (10,15 let ) . Rozdíl spotřeby bez/s károu je u mě 5,2/6,3 l/100km, na 2x 680 km cesty je to navíc nepodstatných cca 400kč.

Jenomže ten vopruz s nafukováním ( i když pomáhali všichni tak 2 hod na přímém slunci ) j a snad ještě větší vopruz se skládáním člunu mě přesvědčil, že další rok už raději člun vézt nafouknutý. Pokud totiž vozejk táhnu s sebou je to jedno a nemusím u moře blbnout se sborkou a rozborkou. V té druhé verzi s člunem na vozejku jsem měl již 15HP motor, a protože manipulace s ním je ještě rozumná ( cca 35 kg) motor jsem vezl ve vozejku spolu s ostatní batožinou, vestami atd...

Původně jsem zamýšlel motor na člunu / na zrcadle, noha opřená a vymezená za oj vozejku, ale celý setup už se dá pak těžko sundavat - alespoň ne s mojí ženou. A jednodušší je sundat člun a pak k němu odnést motor. Navíc tolik netrpí zrcadlo a závěs motoru. V člunu je pak napevno i nádrž, kterou před příjezdem do cíle na poslední pumpě tankuju. Na sajtnách vozejku jsou položené dvě hoblovaná prkna a zaaretovaná proti pohybu, buřty člunu pak leží na těch prknech a člun je přitažený k vozejku. Člun pak tvoří i "víko" vozejku. Vše je snad patrné z obrázků v příloze.

Pro člun 3,3m je tohle ještě použitelné, pro delší člun již je moc velký přesah, který vadí především u auta - bylo by nutno prodloužit oj.
Já původně chtěl pořídit jenom vozík přímo jen ke člunu, ale další peníze za něj, administrativa a STK okolo vozíku , který většinu roku nejezdí a zabírá místo rozhodlo pro použití běžné káry za auto.
Vozik_slozeno.jpg
vozik_nafouknuto.jpg
final_setup.jpg
final_setup.jpg (55.79 KiB) Zobrazeno 13798 x
Uživatelský avatar
Michal1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 111
Registrován: ned úno 16, 2014 1:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Nové Zámky

Re: převoz gumáku

Příspěvekod Michal1 » pát bře 17, 2017 8:30 pm

Ďakujem za vyčerpávajúcu odpoveď, ja mám vlek priamo na čln s lyžinami,
Nejedná sa o spotrebu s vlekom, skorej o to, že najvyššia povolená rýchlosť 80-90km/h, čiže cesta sa predĺži o niekoľko hodín, preto rozmýšľam či to neskúsiť napchať do dvoch oktávok.....
zatiaľ som čln nosil cca 10km a tam som neriešil, či nejak podoprieť motor a zrkadlo ale teraz ked pôjdem cca 700km, tak neviem či sa nemôže poškodiť zrkadlo člna, pretože celá váha člna aj s motorom leží na lyžinách ktoré podopierajú len valce člna a teda zrkadlo a motor sú vo vzduchu.
Uživatelský avatar
Lemon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 281
Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: převoz gumáku

Příspěvekod Lemon » pát bře 17, 2017 9:43 pm

Co se týče rychlosti - já mám sice "káru" homologovanou na 130km/h, ale ve Slovinsku je rychost s vlekem omezená na max. 80km/h a v Rakousku na 100km/h :-(
A co ztratím na cestě, to získám tím, že se nemusím babrat se sestavováním člunu. A naopak...
Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2098
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 40
Bydliště: Ústí-Brná

Re: převoz gumáku

Příspěvekod geus » sob bře 18, 2017 8:31 am

Mezi nama zrcadlo na vodě dostává mnohem větší zabil než na vozejku to je zcela zanedbatelné.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: převoz gumáku

Příspěvekod Ozzie » sob bře 18, 2017 9:18 am

Kľudne to môžeš prepravovať na zrkadle, ale treba zabezpečiť aby nelietal v zákrutách. Gumák treba nafúknuť na potrebný tlak. Treba rátať s tým, že v noci bude chladnejšie a gumák bude mäkkší.
Alebo si motor daj na dno gumáku samozrejme treba riadne zabezpečiť aby pri brzdení neletel dopredu. NIE s gurtňami za 3 eurá! Takto vlek bude vyváženejší, lebo nebude v zadu váha.
Uživatelský avatar
raschi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 118
Registrován: stř zář 24, 2014 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Brno

Re: převoz gumáku

Příspěvekod raschi » sob bře 18, 2017 11:23 am

Nacpat 4m člun a 20hp motor (máš 2T nebo 4T?) do jednoho auta bude asi problém, pokud se tam současně má vejít i více než jen 2 lidé na předních sedadlech. Jezdím s Megane kombi, což je na kufr srovnatelné s Octavií kombi a celkem bezproblémově jsem tam vozil 15hp 2T motor+nádrž+ostatní příslušenství ke člunu, který byl vcelku na střeše (3m RIB). K tomu samozřejmě všechny ostatní zavazadla 4členné rodiny. Ale 20hp motor bude ještě větší, podlážky od 4m člunu se asi do rakve na střechu nevejdou. Rozložené do 2 aut by to asi šlo, výhodou by byla rychlejší cesta a nižší mýto.

Vézt motor bez podpory na zrcadle by člun měl zvládnout, ale pro lepší pocit bych ten motor přece jen nějak podložil. Na nynějším laminátovém člunu mám vyrobenou podpěru pod nohu tak, aby byl motor částečně vyklopený a nesahal příliš blízko k cestě. Zároveň na ní mám namontovanou starou čubu a při spouštění do vody ji používám na prodloužení oje. Našel jsem jednu fotku, kde je to celkem vidět.

Obrázek
Uživatelský avatar
Michal1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 111
Registrován: ned úno 16, 2014 1:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Nové Zámky

Re: převoz gumáku

Příspěvekod Michal1 » sob bře 18, 2017 12:08 pm

Vďaka chlapi. Ideme síce dve autá, ale asi na vleku to bude jednoduchšie. Takže stačí riadne nafúknuť člna poriadne pripevniť jednak čln, ako aj motor. Zvážim aj nejakú tú podporu na nohu motora, hlavne aby motor moc neskákal. Predsa sa do člna s dá uložiť nejaké príslušenstvo, a v aute zostane viac miesta.
ešte sa spýtam, keď ide na dlhšiu cestu s člnom, mávate ho zakrytý????, plachta sa mi na čln nechce kupovať.......
Uživatelský avatar
raschi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 118
Registrován: stř zář 24, 2014 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Brno

Re: převoz gumáku

Příspěvekod raschi » sob bře 18, 2017 12:30 pm

Člun vozím odkrytý, na RIB jsem žádnou plachtu neměl, na současný lamináťák sice krycí plachtu mám, ale používám ji jen na zimní zakrytí v garáži. Při jízdě ji vítr má tendenci podfukovat a mám obavy, že bych ji daleko nedovezl. Zkusil jsem to jen jednou a po pár kilometrech jsem ji raději sundal. Stejně je bez ní člun aerodynamičtější, déšť mu nevadí a maximálně se na něj nalepí nějaké mouchy. Plachta by měla význam jen při parkování, aby věci ve člunu naložené nelákaly nenechavce.
Uživatelský avatar
Lemon
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 281
Registrován: pon bře 10, 2014 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Šumava
Kontaktovat uživatele:

Re: převoz gumáku

Příspěvekod Lemon » sob bře 18, 2017 1:03 pm

Ozzie píše: Gumák treba nafúknuť na potrebný tlak. Treba rátať s tým, že v noci bude chladnejšie a gumák bude mäkkší.


Dost podstatná poznámka, zdálo by se nedůležitá, ale změna teploty dělá s tlakem divy. Já jsem gumák foukal na správný tlak venku odpoledne na sluníčku a ráno, když jsme odjížděli a vozejk jsem vytáhnul z garáže tak koukám, že buřty jsou měkké a upevnění pomocí stahovacíh pasů je úplně volné. Původně mě napadlo, že to někde uchází, tak jsem to dofoukal. A na první zatávce zas koukám, že člun je jako šutr.

To samé pak při skladování nafouknutého člunu - když je v garáži -10 stupňů, člun dost podstatně změkne.
Marek11
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 1
Registrován: sob bře 18, 2017 7:57 pm
Reputace: 0

Re: převoz gumáku

Příspěvekod Marek11 » sob bře 18, 2017 8:12 pm

Ahoj,tak me letos ceka převoz gumaku 360,s motorem Honda 20 hp.Nevim,jestli to rozkládat. Spis to vemu v celku.Koupil jsem ten Rapid.Taky Dokoupil al podlážky. Dost to tady hanite , tak se těšim na lepší počasí. A hned to vyzkouším. Jedem na Brač . A už nechci sedět na plazi.
Uživatelský avatar
Michal1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 111
Registrován: ned úno 16, 2014 1:00 am
Reputace: 10
Bydliště: Nové Zámky

Re: převoz gumáku

Příspěvekod Michal1 » úte bře 21, 2017 10:09 am

No takže som večera skúšal napchať podlážky člna do kufra, na šírku sa to nezmestilo a ledva sa to zmestilo len po dĺžke,a to by motor musel ísť as ido druhého auta, a k tomu kupovať strešný box, takže to vidím na ťahanie člna na vleku. Práve som pozeral rýchlostné limity na vozík, nejak som sa zamotal. na Slovenku je do 750 kg ( vozík) v podstate povolená taká rýchlosť ako pre autá ( ak je na to vozík konštruovaný) nad 750 Kg je tam obmedzenie na diaľnici maximálne 90 km/h. Neviete či aj v maďarsku a chorvátsku je to takto nejak rozdelené???
Samozrejme rýchlosť bude záležať od situácie na cesta a správania vozíka pri tej ktorej rýchlosti.
Uživatelský avatar
raschi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 118
Registrován: stř zář 24, 2014 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Brno

Re: převoz gumáku

Příspěvekod raschi » úte bře 21, 2017 11:23 am

V Chorvatsku nebržděný vozík na silnicích max 80, na dálnicích max 90.
Uživatelský avatar
Zahajskej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Zahájí, okr.Mělník

Re: převoz gumáku

Příspěvekod Zahajskej » stř bře 22, 2017 1:16 pm

Ono je to vše o tom, co sebou člověk bere. Když byl 3m gumák a 5HP motor, jezdil jsem do HR s boxem na střeše. Teď mám 15HP a 3,5m člun a je vše v autě. Mám Xsaru Pikačů. Člověk nějak zjišťuje, že potraviny ve větších marketech v HR stojí stejně jako u nás, něco dražší, něco levnější, takže už toho vozíme málo a i ostatní věci se za ta léta zredukovaly. Pár triček, šortky, plavky. Horší je do auta nastěhovat ženskou, než člun. ženský by sebou nejraději vzaly celou šatní skříň, prádelník i s botníkem. Jezdíme ve třech, vyhodím dvě zadní sedačky a vše se vejde do kufru. Už na to mám určitý systém. Hlavně nádrž otočenou hrdlem ke kraji, abych mohl před dojezdem pohodlně natankovat.
Nějaké starší foto naloženého auta těsně před odjezdem.
Obrázek
Obrázek

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host