Kotvení nafukovacího člunu.....

Nejen na "velkých" lodích se plavíme ...

Moderátoři: Pepa, david, vilma

JuraS.
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: ned zář 17, 2006 4:43 pm
Reputace: 0
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Kotvení nafukovacího člunu.....

Příspěvekod JuraS. » ned zář 17, 2006 5:39 pm

Tak jsem včera vytáhl celou "rodinu"..mě, přítelkyni a na?e 4 děti. Člun byl nacpaný k prasknutí ale super motor zvládal. Pak jsem je vylo?il a zkou?el co zvládnu sám. Při?el jsem na to jak "urvat" člun od vody a to byl mazec...i jsem se bál abych nevylít z člunu páč nemám vytrhovou pojistku a tak jsem ani nejel na 100% výkonu. Super. A teď dotaz. Pří?tí rok Chorvatsko. Jak nevytahovat člun i s motorem furt z vody a kotvit někde u břehu ? Viděl jsem tam bojky pár metrů od břehu a od nich ?pagát na břeh. Jakou kotvu potřebuju na takové kotvení a jak se vá?e člun abych si ho mohl přitáhnout ke břehu ? Mám člun Allrounmarin AS Samba 3 m s hliníkovou podlahou a na něm Mercury 7,5HP pře?títkovaný na 5HP
Uživatelský avatar
Libor
bez hodnocení
Příspěvky: 9328
Registrován: úte lis 08, 2005 1:40 pm
Reputace: 188
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Libor » ned zář 17, 2006 5:53 pm

No s tím ?títkem nevím jak při kontrole, asi nebudou úplně blbý. Pár kontrol jsem u? potkal. Jinak to lano na břeh je tzv mooring a slou?í k vyta?ení silněj?ího lana co je ukotveno na dně zpravidla k řetětu a ten k nějakému betonovému bloku apod. Loď se k břehu nepřitahuje. Zpravidla se uchytí jedním koncem k bójce a druhým koncem k tomu mooringovému lanu. A pou?ití té bójky je třeba dohodnout s majitelem. Letos mi kolega vyprávěl o tom jak ráno byl na něj jeden chorvat neurvalý a nadával mu, ?e si dovolil pou?ít cizí bójku. Zpravidla se za to také platí.
JuraS.
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: ned zář 17, 2006 4:43 pm
Reputace: 0
Bydliště: Nymburk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod JuraS. » ned zář 17, 2006 5:59 pm

No vzhledem k tomu, ?e můj motor je z několikáte ruky, je prý z roku 1985 tak je řekněme očesaný věkem. Mám kupní smlouvu (koupeno v obchodě), ?e je to 5HP. Na různých serverech Mercury jsem hledal v seznamech vyrobených motorů info o tomto motoru (má hlavní ?títek s výrobním číslem) a nene?el jsem ho. Pochybuju, ?e s sebou hlídky vozí seznamy vyrobených motorů páč já s sebou povezu kopii kupní smlouvy. A u? 3 x jsem jel před "čumákem" vodní policie v Nymburce, zrovny včera na skoro plnej pohon jsem kolem jejich gará?í "letěl" na vodě a otočil se jim před očima a nic se nestalo.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Re: Kotvení nafukovacího člunu.....

Příspěvekod Denis » ned zář 17, 2006 8:45 pm

Do výkonu motoru 5k nemusí? ma? loď registrovanú, to som zvedavý, čo ti chorváti napí?u do povolenia, lebo poplatok za plavbu musí? plati?, leda ?e by si ich ignoroval.
Modru kartu, teda poistenie musí? ma? povinne od výkonu motoru 18 kw, teda pre teba je to dobrovolné.
Vrelo ti neodporúčam chodi? s tvojou priatelkou a Va?imi 4 de?mi na tvojom super plavidle ďalej od brehu ako 0,5 míle. Či?e Český preukaz VMP je pre teba absolútne dostačujúci.
Kotvi? mô?e? v pohode na kotve, teda ak dr?í. Lanko k brehu nepotrebuje?, doplave?. Má to výhodu, ?e čln sa ti natočí v?dy proti vetru a vlnám ?picou, teda bez problému prečká aj búrku. Ak je spevnené nábre?ie a je na ňom vyvezovacie oko, tak asi 20 m od brehu hodí? kotvu uviazanu na ?pici a lanom cca 3 metrovým uviazaným na zrkadle sa vyvia?e? o breh. Lano od kotvy má? napnuté. Keď vystúpi?, tak čln ti odpláva trochu od brehu sám, chce to nacviči? a pohra? sa s lanami. Ak je tam boja, tak postupuje? rovnako, ako keby si hodil kotvu. V?dy je dobre sa ponori? zo ?norchlom a skontrolova?, či tam nie sú nejaké zabudnuté betónové kocky, alebo pneumatiky, ak takú nájde?, je tvoja. Navia?e? kúsok lana a bandasku, alebo PET fla?u a bojka je hotova.
Tahadlo mô?e? ?aha?, to je jasne, ale v sklze asi ?a?ko.
Uživatelský avatar
Frantisek
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 265
Registrován: čtv srp 24, 2006 9:00 pm
Reputace: 0
Bydliště: Presov
Kontaktovat uživatele:

sitro

Příspěvekod Frantisek » pon zář 18, 2006 5:48 am

Podstata tu u? bola povedaná, tak len doplním zopár detailov. Väč?ina domácich pri ubytovaní na súkromí majú svoje miesto v prístavných bazénoch a sú ochotní ti za príplatok prenaja? miesto vedža svojho plavidla. Mooringu sa po chorvátsky vraví Sitro, často je to natiahnuta asi palec hrubá guma na betónových blokoch na dne bazénu, ku ktorej sú tensim lanom priviazané bojky na vyviazanie kormy.
Uživatelský avatar
Frantisek
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 265
Registrován: čtv srp 24, 2006 9:00 pm
Reputace: 0
Bydliště: Presov
Kontaktovat uživatele:

bloky

Příspěvekod Frantisek » pon zář 18, 2006 6:00 am

Ak bude? býva? niekde bokom od prístavu a bude? chcie? ma? čln pod nosom, tak tak ako vravel Denis, ?norchel a pod vodou pohžada? zabudnutý betónový blok. Na Ugljane som ich na?iel tam kde sme bývali na 100 metroch 3, inde by to taktie? nemal by? problem.
Uživatelský avatar
ferdas
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
Reputace: 36
Bydliště: Znojmo

chorvatsky bójka

Příspěvekod ferdas » stř lis 07, 2007 9:52 pm

ahoj všem - nevíte někdo, jak se chorvatsky řekne bójka? Díky FerdaS
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř lis 07, 2007 10:17 pm

Bova
Uživatelský avatar
ferdas
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
Reputace: 36
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod ferdas » pát lis 09, 2007 3:19 pm

Děkuju, Denisi. Ještě mi prosím poraď: někde jsem tady četl, že při kotvení - pokud můžu k bójce a má mooringové lano - se vyvážu k bójce a právě k tomu lanu. Ale nedokážu si to nějak představit.. Díky FerdaS
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » pát lis 09, 2007 4:36 pm

ferdas, když dovolíš, zastoupím Denise, i když ctím zásadu, že nejhorší je iniciativní blbec. :)

POPISUJI KOTVENÍ LODĚ OBECNĚ, NIKOLIV JEN GUMOVÉHO ČLUNU
Jsem na to od jisté doby docela vysazený.

V té bojce máš trochu hokej.
Bojka je většinou plastový výlisek dva kužele proti sobě oranžové barvy, na spodním vrcholu je plastové oko /pod vodou/ a na vrchním kuželu je plastové oko /nad vodou/.
ve spodním oku je upevněn provaz jsoucí ke dnu, kde je ukotven k betonovému bloku /o můring se v tomto případě nejedná/

Zkušený Jachtař se vždy váže:

DO OKA LANA JDOUCÍHO K BETONOVÉMU BLOKU NA DNĚ. A TO NE JEDNÍM LANEM, ALE DVĚMA, Z NICHŽ JEDNO JE TROCHU VOLNĚJŠÍ NEŽ DRUHÉ. DÉLKA LAN CCA 2-3 METRY. V PŘÍPADĚ BOUŘE POPUSTIT VÁZACÍ LANA NA CO NEJVĚTŠÍ DÉLKU S OHLEDNE MA HUSTOTU A VZDÁLENOST OSTATNÍCH KOTVÍCÍCH LODÍ

ne do plastového oka horního - lano vytrhneš - roztrhneš oko
ne do plastového oka spodního - totéž
dvě lana proto, pokud se jedno předře, přetrhne, rozváže , drží tě druhé a ty máš čas něco vymyslet.
Nikdy se nevázat na krátko,někdy vidím , že bóje je až venku z vody a visí na vázacích lanech.
To popouštění v boři /větru/ z tohoto důvodu.
Jsi li nakrátko, betonový blok múže být přímo pod tvojí špicí. Zvednou se vlny a zvedá se i špice lodi. blok má po odečtená vztlku jeho oběmu cca 500 kg. to je jako když si na špici stoupne 5 chlapů. Výsledek, tvá loď vztlakem začne nadzvedávat blok a ty s ním klidně odpluješ.
Pokud jsi popoštěný, taháš za lano v úhlu, tedy lano táhne blok po dně, ten se může zarývat a je pravděpodobné, že tě udrží.

Existují boje jež mají ocelové oko dole i nahoře, ani v tomto případě se nevaž do těchto ok, můžeš přetrhnout bóji.
Existují bóje /minimálně/ jež mají ocelové oko nahoře i dole a oka jsou spojena navařenou ocelovou kulatinou. V tomto případě snad lze jít do oka, ale já to niky nedělám /sváry?/

Až připluješ na kotviště a uvidíš že polovina lodí má k bóji jedno lano a ještě jim bóje mládí do špice nebo je nad vodou.......budeš už vědět s kým máš tu čest.

Druhá polovina lodí bude mít lana popuštěna a BUDOU DVĚ....to jsou ti zkušenější

Toliko ve zkratce.

Přál bych si, aby si tento můj příspěvek přečetl onen cz kapitán, kterému se poslední týden v srpnu /kotviště kaprie - nozdra pod hospodou/ předřelo-rozvázalo jediné lano od boje jdoucí k jejich ELANU 45 ve větru cca 25-30 kn a v půl třetí ráno se napíchly na špici naší lodě.

/naštěstí vše dobře dopadlo - ale jako poučení by to stálo za to odvyprávět. To až založíme topic // POUČTE SE ANEB JAK JSEM PRŮSER VYROBIL//

Pepa

Promiň Ferdas, až nyní jsem si všiml, že máš na mysli kotvení na dvě lana mezi břehen a bójkou či kotvou. případně jen na malé bójce. Tedy znovu se omlouvám, ale ten můj instruktážní pokec tu nechám, třeba by se zcela vyjimečně mohl někomu hodit.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát lis 09, 2007 6:16 pm

Ale velice dobre si to popísal. Problém pri bójkach býva v tom, že často sú uviazané velmi nakrátko a je problém sa vyviazať na oko pod bójkou. Tie bóje cez ktoré ide ocelová tyč sú dosť bezpečné, s 10-11 m loďou nemôže byť problém, ale ak by hrozila búrka tak to viažem radšej dole.

Ferdas, na to čo si sa ty pýtal, takú bóju som ešte nevydel, ale viem si predstaviť že niekto /domáci/ takú bójku má. Jedno lano od betónu vo vode ide k bójke a druhé po dne ku brehu a tam je vyviazané do nejakého oka. Teda vyviažeš sa skoro ako v maríne, jedna strana lode na bójku a druhá strana múringovým lanom, ak máš to lano o čo uviazať na svojom gumáku.
Uživatelský avatar
Pepa
moderátor
Příspěvky: 2669
Registrován: pát dub 14, 2006 9:03 pm
Reputace: 24

Příspěvekod Pepa » pát lis 09, 2007 6:29 pm

Když už jsem se do toho namotal, patří se, abych to dotáhl do konce.
Tedy specifika kotvení mezi bójkou a břehem

V podstatě jsou možné tři varianty.
Každá další mi usnadňuje kotevní manévr. Ten při silném větru a nikdo není na břehu a malé hloubce /vrtule motoru může seknout do dna/ nemusí být úplně jednoduchý.
1/
Mám jenom bójku s pevným okem, jež je ukotvena ke dnu.
Připlouvám, u bójky zastavím a uvážu se.Lano od bójky nechávám proklouzávat v ruce /nebo odmotávat z podlahy. Pokračuji v plavbě ke břehu. Pokud dopluji ke břehu, vyvážu se a ihned dotáhnu a vyvážu zadní lano od bójky. Po vynesení věcí lze doladit dotažení zadního lana a popuštění lana ke břehu, podle průtahu či jiného pružení zadního lana, aby člun nenarážel do břehu.
2/
Připlouvám k bójce. Mám spec lano udělané pro tento případ s karabinou na obou koncích.
Karabinu cvaknu k bójce a druhou k lodi. Lano je přesně vyměřené a pustí mě ke břehu tak jak potřebuji. Nestarám se o ně a řeším pouze uvázání předního lana
3/
Připlouvám k bójce, mám připravené spec. lano pro zadní vyvázání na bójce. Cvaknu jej na bójku a zároveň si z bójky sejmu /možno také karabina/ lano jdoucí po dně k úvazu na břehu.
Může být vítr, můžu ztratit rychlost, můžu vypnout motor a vytáhnout jej z vody při nebezpečí seknutí vrtule do dna. Mám v ruce již lano jdoucí ke břehu a v klidu se dotáhnu a nikoho nepotřebuji.

Odtažení lodě od břehu ti zajistí přešponování zadního lana, kdy bóje je vtahována pod vodu. Po uvolnění předního lana vztlakem se vrátí do původního místa. Tento způsob je dostatečný na vodách kde nedochází k větším výkyvům hladiny,/odliv, příliv, odpouštění přehrady/ . příliv v HR je bez problému
Pokud je větší rozdíl hladin je pod bójkou nutná větší hloubka a provést malé vylepšení.
Bójka je ukotvena ke dnu, ale pod sebou na karabině /lépe dvou aby tvořili něco jako obrtlík/ visí kladka. Kladkou prochází lanko, které má na jednom konci závaží /dle velikosti lodě – u gumového člunu stačí 5-7 kg, druhý konec si uvážeš k lodi. Bójku musí samozřejmě mít odpovídající vztlak. Závaží přes kladku bude člun vždy odtahovat od břehu, ale rukou jej lze přitáhnout. Je třeba si jen propočítat délky lan s ohledem na hloubku pod bójkou. Jen jsem popsal tradiční kotvení na Slapech. Tedy opravdu vyzkoušeno.

Denis mě doplní, případně vynadá, že tu překládám do češtiny jeho návody.

Pepa

promiň Denisi, zatím co jsem to psal, ty jsi již před devíti min.odpověděl.
Už víte, proč jsem úplně na začátku psal, že nejhorší je aktivní blbec ?
:mad:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát lis 09, 2007 10:00 pm

Pepo, viac hláv, viac rozumu. Popísal si to prefektne, s dúsledností sobě vlastní, a ten koho ta problematika zaujíma v tvojom popise istotne nájde pre seba najvhodnejšie riešenie.
Uživatelský avatar
ferdas
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
Reputace: 36
Bydliště: Znojmo

kotvení

Příspěvekod ferdas » pát lis 09, 2007 10:05 pm

chlapi - děkuju vám oběma za rozumy. Mám první člun, zatím jsem si to několikrát vyzkoušel s půjčeným, a teď nastává ta doba to zkusit už sám. Takže zatím mám člun, okukuju motor a odhaduju, co s tím. Mám dvě skládací kotvy a objednal jsem si 2x 20 m lana na kotvení a na vyvázání. Teď se musím probrat tím vším co jste mi napsali a snad budu zase o krok dál.. Díky ještě jednou - a nedívejte se na mě jako na blbce :-)) FerdaS
Uživatelský avatar
ferdas
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
Reputace: 36
Bydliště: Znojmo

ještě něco..

Příspěvekod ferdas » pát lis 09, 2007 10:19 pm

je možné, že se zase s něčím ozvu, tak buďte shovívaví. Nechtěl bych se to učit metodou pokus-omyl. :mad: FerdaS
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát lis 09, 2007 10:46 pm

Blbec je ten kto sa nespýta ak má koho.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

kotvení člunu

Příspěvekod tataS » ned bře 09, 2008 4:54 pm

Vidím,že můj příspěvek je již ke starému tématu ale v původním dotazu se jednalo o nafukovačku a podrobné popisy se více hodí na větší lodě. Já osobně používám plastovou bojku vlastní se dvěma oky a ještě jsem neviděl, že by jí roztrhl člun do 4 metrů a
taky mě připadá směšné a nedůstojné mít člun s motorem za 100 000 a nemít na pořádnou bojku za pár stovek. Abych nemusel hledat
po dně blok, tak mám kus nakládací sítě z lodě ze které mám udělaný pytel který naplním kamením a zavážu lanem. Menšího kamení
bývá u vody dost. K uvázání mám lano 10mm 40 metrů, které je protaženo dvěma kladkami. Jedna je na karabinu připevněná na bójku a druhá je uvázána na 10 metrů lana, které vážu na břehu k čemu se dá. Dlouhé lano je spojeno dvojitým uzlem s karabinou, kterou zapnu za boční přední oko na člunu. Za zadní držadlo člunu je uvázáno cca 30 cm lana s karabinou, za kterou zapínám oko klad
ky přez kterou jsou protažená obě lana. Při příjezdu se připnu za přední i zadní karabinu na člunu a lanem se přitáhnu ke břehu dle potřeby. Po vyložení člunu jej vytáhnu jako lanovkou na vodu do bezpečné vzdálenosti od břehu a udělám na dvojitém lanu uzel aby člun neutekl ke břehu. Podle potřeby mohu člun uvázat zleva nebo zprava jak třeba. Zažil jsem v HR během minulých 17 let dost bouří a maximálně mě to pohnulo s pytlem kamení po dně. Je pravda, že je dobré mít u úvazu na dně kus řetězu ale na těch 20 dní, na které
jezdím k moři jsem se obešel bez toho a nikdy nebylo lano výrazně odřeno. I tak jej každý rok měním. Větší problém je s lanem nahoře, které je vždy celé zelené a dosti práce jej zbavit řas savem.
Uživatelský avatar
ferdas
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 628
Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
Reputace: 36
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod ferdas » pon bře 10, 2008 9:17 pm

Tohle (s tou sítí) mě nedávno taky napadlo. Prostě nečekat, co najdu na dně, ale NĚCO naplnit kamením - nějaké pletivo, síť.. Pořádné oko a mám kotvení. To něco může být dost skladné a nenáročné na výrobu. Původně jsem myslel na kus pletiva, potaženého plastem... :?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pon bře 10, 2008 9:48 pm

S tou sieťou to asi napadlo viacerých, ale zatial som vždy našiel bóju, resp. betón s okom pod vodou. Len raz som zažil že bola taká zima že som sa nedokázal ponoriť. To mi vtedy domáci dal betónovú kocku s okom, po použití vrátiť. Vtedy štyri dni pršalo a skoro všetci ludia zdrhli domov, my na piaty deň. Tento rok som si konečne kúpil krátky neoprén. Samozrejme tá sieť je super, otázka je kde takú sieť splašiť.
TataS, ten tvôj popis lanovky na gumák je krkolomný, ale nejakú predstavu som získal. Docela vymakané, ale obdivujem ťa že sa ti s tým chce paprať.
Uživatelský avatar
kus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kus » pon bře 10, 2008 9:52 pm

Ještě malá poznámka k výkonu motoru.Vždy jde o to,kdo tě bude kontrolovat.
Pokud se na tvůj motor podívá někdo dalekohledem a uvidí,že máš 5 HP,nepojede za tebou,aby si to ověřil.
pokud však narazíš na pana Důležitého,tak toho nebudou zajímat v první řadě nějaké papíry,ale bude se zajímat o originální štítek!
A na něm je všechno: hlavně jeho výkon od výrobce,město nebo stát,kde byl vyroben a hlavně rok,v kterém byl vyroben a u některých i měsíc.potom i sériové číslo a takě typ,o jaký se jedná a u některých je třeba i v čísle zakódováno i elektrostart nebo i délka nohy.
To jen pro vaši informaci,jde o určitou kombinaci písmen,a některá čísla.
Například máte dvě písmena v čísle, ES a to je rok výroby 89.
A takhle to pozná každý,kdo chce a zná to.
Samozřejmě,pokud se nic nestane,je to OK a nikdo tě asi nebude buzerovat,ale i opak jsem už zažil.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte bře 11, 2008 12:06 am

Právě proto jsem si koupil Suzuki 6Hp, protože je až na to číslo (nechal jsem udělat na plotru 4 dle originálu) do detailu stejný
jako 4 a 5. A na štítku jsem předělal 6 na 4. K tomu mám zkopírovaný list ze záruční knížky s digitálně upravenou 4.
Vím, že je to teď zbytečné a já jezdím takřka pouze v HR kde je podle nových předpisů poplatek od 3 metrů délky a výkonu přez
6 Hp. Člověk ale neví, kdy budou harmonisovat předpisy s EU a potom by byli problémy. Taky jsem zavčasu objednal Suzumar 290 AL
a již pracuji na těch velkých ploutvých, protože jsem nenašel způsob jak Amíky přesvědčit aby mi je poslali. Jedině s toho jejich popisu
není patrno jak fungují ty mikroventily co mají při větší rychlosti sklopit ploutve dolu. Je škoda, že se v Evropě nenašel nikdo, kdo by
to dovážel a s Amíkama je těžká řeč. Z hlediska fyzikálních zákonů by to mohlo fungovat.
to Denis: ta lanovka běhá báječně a hlavně v kotvišti, kde jsou lodě namačkané na sobě mohu člun vytáhnout dál na vodu.
Uživatelský avatar
kus
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 80
Registrován: úte črc 17, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kus » úte bře 11, 2008 12:35 am

No,jak tě pozoruju,jseš pěknej fiškus,ale asi se ničeho v dohledný době nemusíš obávat,určitě nebudou chtít hned sjednotit předpisy s EU,když je EU zatím ani nechce.
Co se týče délky člunu a výkonu motoru,tolerovali normálně i delší člun,pokud nebyl motor silnější,ale je to zase o tom,na koho kde narazíš.
Úpravu jsi docela fikaně vymyslel,ale další čísla jsou na zámrzových víčkách motoru a také na bloku motoru,ale co znám Chorvaty,tedy myslím policii,tak ty jsou tak netahaví,že jsem se za dvacet let práce tam nesetkal s někým,kdo by to od nich věděl.
A to jsem tam žil s jednou chorvatskou babou asi 5 let!!!
Uživatelský avatar
olaf
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 58
Registrován: ned úno 04, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvekod olaf » úte bře 11, 2008 6:01 pm

ahoj kus
neznáš to prosím jak to chodí v italii, myslím papíry, moře, řeky atd.
díky olaf
Uživatelský avatar
blesek
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 4
Registrován: sob dub 19, 2008 2:00 am
Reputace: 0

tataS a parkování člunu

Příspěvekod blesek » pát dub 25, 2008 8:01 pm

Vážený pane tataS!
Ten Vás popis je pro mne zmatečný - dokonce jsem si to musel nakreslit na papír. Píšete, že 40m lano je protaženo 2 kladkami ale pak popisujete 3 kladky - 1 je na karabině k bójce, 1 je na břehu a na ní je navázáno 10m lano, no a pak je 1 kladka na obou lanech, na kterou se napojí karabina od 30cm lanka co visí u zadního držadla člunu. Je to tak správně? 3 kladky?
Pak ještě dalšímu nerozumím - po odtažení člunu do bezpečné vzdálenosti uděláte na dvojitém lanu uzel - myslíte uzel s oběma lany i kladkou dohromady anebo jen na jednom lanu aby se neprosmyklo kladkou?
A ještě poslední dotazy - nestalo se Vám, že by za zádí mezi člunem a břehem někdo přes ty lana chtěl proplout? A během dne když jste pryč, tak nikomu nevadí visící lana s kladkama?
Díky Lešek.
Uživatelský avatar
MaPa
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 131
Registrován: čtv říj 04, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Znojmo Beluga "MOANA" Vranovská přehrada

Příspěvekod MaPa » pát dub 25, 2008 8:53 pm

Taky jsem se snažil pomocí kreslení si to představit jak to funguje, ale...Ale kdyby byl náčrtek s popisem-hned by bylo úplně jasno.Předem dík za nás :lame:
P.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host