Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Moderátoři: vilma, Pepa, david
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Ahoj, jsem zde také nový a stejně jako S1MON3 bych rád pořídil gumový člun, jen u mne je pár drobností v použití jinak.
Posledních asi 15 let jezdíme do Řecka na jeden ostrov v Dodekanésu, ale cestou vždy strávíme cca. týden pěší turistikou po památkách pevninského Řecka a potom pokračujeme trajektem z Pirea na ostrov, kde trávíme každoročně měsíc v privátním ubytování.
Majitel je velice čilý dědula, ale už mu je 84 a léta nezastavíš. Je nadšený rybář a má zhruba 5,5m laminátovou rybářskou loď s motorem Selva 25. Na ní mám napluto desítky hodin, ale stejně tak mám bohužel za sebou desítky hodin údržby, nebo spíš oprav toho, co se zase okolo motoru rozpadlo. Pro každou drobnost je nutné jet autem přes hory 30km do města a tam se dozvědět, že náhradní díl bude za týden. Letos se rozpadla bajonetová palivová přípojka do motoru, těsnění pod karburátorem, těsnění pod víčkem nádrže a palivový filtr. O borelu v karburátoru nemluvě, protože dědula si popletl kanystry a místo benzínu dolil starou naftu. Takže letos jsem si opět 2x navesloval hezkých pár km zpět k penzionu, když se při rybaření opět něco rozpadlo. Letos se ještě navíc totálně rozpadl disk kola u tranďáku, když jsem autem táhl loď z moře.takže následovala výměna kola v moři. Děsná práce...
Na ostrově je spousta krásných pláží, které jsou dostupné pouze lodí. Proto jsme se s manželkou rozhodli pořídit člun. Pročetl jsem zde celou diskusi, je nám jasné, že RIB by byl lepší volba, ale pokud bych měl za autem táhnout tranďák, tak bychom snad již raději pořídili něco většího třeba i s kajutou na přespání na odlehlých místech.
Představu máme takovou, že jednoznačně se musí jednat o SIB, který z auta vyložíme 5m od moře, sestavíme a sklopných kolečkách popovezeme do moře. Tam bych člun přivázal k balvanům a nechal ho tam třeba měsíc a na břeh ho tahal jen kdyby měla přijít bouře. Po konci dovolené vše odvézt domů a údržbu si nechat na zimu. Obsazení člunu 99,5 procenta času já a manželka, která je celkem odolná.
Ještě jedna věc ohledně počasí. V Dodekanésu většinou fouká a jsou tu vlny, ale jezdíme sem v září a říjnu, a to už není taková divočina.
V předběžném výběru se zatím ocitl Zodiac Classic mk.II 4,2m nebo Bombard Commando C4. Trochu víc mne táhne Zodiac, který je lehčí, barevně je to taková nenápadná šedivka, skládání má o něco jednodušší a v neposlední řadě jsem na knihách a filmech Cousteaua vyrůstal.
Jednoduchost skládání je pro mne priorita, nerad bych se tu zlobil upocený s nějakými páčidly tu místním předvádět nějakou komedii.
Pro Bombard hraje to, že by díky kýlu mohl mít o něco lepší vlastnosti na zvlněném moři. Cenově je výhodnější Bombard, který se dá pořídit prakticky za stejné peníze jako Zodiac, ale ve výbavě má navíc konzoli řízení a dvě sedačky. Ale barvy jsou otázka. Černá je snad dobrá někam na jezera na Sibiři, ale do Středomoří? A ta červená mi moc nesedne.
Pokud by toto četl Denis, velice rád bych znal jeho názor na Suzumar, s kterým měl dlouholeté zkušenosti, zda by také vyhovoval.
Motor zatím neřeším, předběžně něco 25-30 koní, snad bych rád to provedení s řídící konzolí, ale ohledně řízení bych také rád znal Váš názor. Nerad bych, aby to byl zdroj poruch, ale líbí se mi že bych neseděl ve vykloubené poloze u motoru.
Ohledně papírů - žádný průkaz nemám, ale co jsem se tu ptal, tak u motoru do 30hp by nemělo být nic potřeba, jen minimální povinná výbava lodi - vesty, světlice, kýbl na vylévání vody...ale to bych ještě ověřil u přístavní policie.
Člun bych provozoval pouze v Řecku, použití v ČR je vyloučené, tam mi stačí kánoj. Prostě 1x ročně to sem dovézt, složit, naplout cca. 500km, rozložit, strčit do auta a jet domů. Nic víc, pokud možno bez problémů.
Předem díky za názory a rady.
Posledních asi 15 let jezdíme do Řecka na jeden ostrov v Dodekanésu, ale cestou vždy strávíme cca. týden pěší turistikou po památkách pevninského Řecka a potom pokračujeme trajektem z Pirea na ostrov, kde trávíme každoročně měsíc v privátním ubytování.
Majitel je velice čilý dědula, ale už mu je 84 a léta nezastavíš. Je nadšený rybář a má zhruba 5,5m laminátovou rybářskou loď s motorem Selva 25. Na ní mám napluto desítky hodin, ale stejně tak mám bohužel za sebou desítky hodin údržby, nebo spíš oprav toho, co se zase okolo motoru rozpadlo. Pro každou drobnost je nutné jet autem přes hory 30km do města a tam se dozvědět, že náhradní díl bude za týden. Letos se rozpadla bajonetová palivová přípojka do motoru, těsnění pod karburátorem, těsnění pod víčkem nádrže a palivový filtr. O borelu v karburátoru nemluvě, protože dědula si popletl kanystry a místo benzínu dolil starou naftu. Takže letos jsem si opět 2x navesloval hezkých pár km zpět k penzionu, když se při rybaření opět něco rozpadlo. Letos se ještě navíc totálně rozpadl disk kola u tranďáku, když jsem autem táhl loď z moře.takže následovala výměna kola v moři. Děsná práce...
Na ostrově je spousta krásných pláží, které jsou dostupné pouze lodí. Proto jsme se s manželkou rozhodli pořídit člun. Pročetl jsem zde celou diskusi, je nám jasné, že RIB by byl lepší volba, ale pokud bych měl za autem táhnout tranďák, tak bychom snad již raději pořídili něco většího třeba i s kajutou na přespání na odlehlých místech.
Představu máme takovou, že jednoznačně se musí jednat o SIB, který z auta vyložíme 5m od moře, sestavíme a sklopných kolečkách popovezeme do moře. Tam bych člun přivázal k balvanům a nechal ho tam třeba měsíc a na břeh ho tahal jen kdyby měla přijít bouře. Po konci dovolené vše odvézt domů a údržbu si nechat na zimu. Obsazení člunu 99,5 procenta času já a manželka, která je celkem odolná.
Ještě jedna věc ohledně počasí. V Dodekanésu většinou fouká a jsou tu vlny, ale jezdíme sem v září a říjnu, a to už není taková divočina.
V předběžném výběru se zatím ocitl Zodiac Classic mk.II 4,2m nebo Bombard Commando C4. Trochu víc mne táhne Zodiac, který je lehčí, barevně je to taková nenápadná šedivka, skládání má o něco jednodušší a v neposlední řadě jsem na knihách a filmech Cousteaua vyrůstal.
Jednoduchost skládání je pro mne priorita, nerad bych se tu zlobil upocený s nějakými páčidly tu místním předvádět nějakou komedii.
Pro Bombard hraje to, že by díky kýlu mohl mít o něco lepší vlastnosti na zvlněném moři. Cenově je výhodnější Bombard, který se dá pořídit prakticky za stejné peníze jako Zodiac, ale ve výbavě má navíc konzoli řízení a dvě sedačky. Ale barvy jsou otázka. Černá je snad dobrá někam na jezera na Sibiři, ale do Středomoří? A ta červená mi moc nesedne.
Pokud by toto četl Denis, velice rád bych znal jeho názor na Suzumar, s kterým měl dlouholeté zkušenosti, zda by také vyhovoval.
Motor zatím neřeším, předběžně něco 25-30 koní, snad bych rád to provedení s řídící konzolí, ale ohledně řízení bych také rád znal Váš názor. Nerad bych, aby to byl zdroj poruch, ale líbí se mi že bych neseděl ve vykloubené poloze u motoru.
Ohledně papírů - žádný průkaz nemám, ale co jsem se tu ptal, tak u motoru do 30hp by nemělo být nic potřeba, jen minimální povinná výbava lodi - vesty, světlice, kýbl na vylévání vody...ale to bych ještě ověřil u přístavní policie.
Člun bych provozoval pouze v Řecku, použití v ČR je vyloučené, tam mi stačí kánoj. Prostě 1x ročně to sem dovézt, složit, naplout cca. 500km, rozložit, strčit do auta a jet domů. Nic víc, pokud možno bez problémů.
Předem díky za názory a rady.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Téměř všechny čluny na evropském trhu jsou Made in China nebo pocházejí z nejrůznějších postsovětských republik.
Nejlépe snad vychází ruský Polar Bird, ale to se také nedá úplně ověřit. Gumák je dnes spotřební zboží s komerční životností. 5-10 let max.
S tím nic nenaděláš, ale přes to lze si nechat vyrobit člun na zakázku.
Tobě, protože budeš jezdit na moři a to je nevyzpytatelnýma nebezpečným živlem, doporučuji než klást důraz na značku, se raději soustředit na bezpečnostní prvky člunu jako je počet komor, případná absence přetlakových ventilů, průměr válců, síla materiálu, typ podlahy, typ spojů-to je kapitola sama pro sebe. Tady ti budou tvrdit, jak obrovský je rozdíl mezi lepeným a svařovaným spojem. Dělám pro stavebnictví , kde se izolace PVC (gumák není nic jiného) běžně svařuje i lepí. Oba spoje jsou téměř rovnocenné, spíše lepené jsou pevnější...navíc nejexponovanější spoj nesourodých materiálů zrcadlo-válec (podlaha) nelze svařit.
Typ podlahy-lhostejno zda AL nebo lodní překližka, obé má své +-, hlavně ne nafukovací. Se skládáním podlahy budeš místním k smíchu, jak píšeš, ale to vydržíš. Na moři ve vlnách budeš sakra rád, že nemáš pod nohama nafukovací želé.
Řeci se posmívají, Turci jen usmívají, ale vždy pomohou.
Další neméně důležitou fází je výběr motoru. Ale to je jiný příběh.
Nejlépe snad vychází ruský Polar Bird, ale to se také nedá úplně ověřit. Gumák je dnes spotřební zboží s komerční životností. 5-10 let max.
S tím nic nenaděláš, ale přes to lze si nechat vyrobit člun na zakázku.
Tobě, protože budeš jezdit na moři a to je nevyzpytatelnýma nebezpečným živlem, doporučuji než klást důraz na značku, se raději soustředit na bezpečnostní prvky člunu jako je počet komor, případná absence přetlakových ventilů, průměr válců, síla materiálu, typ podlahy, typ spojů-to je kapitola sama pro sebe. Tady ti budou tvrdit, jak obrovský je rozdíl mezi lepeným a svařovaným spojem. Dělám pro stavebnictví , kde se izolace PVC (gumák není nic jiného) běžně svařuje i lepí. Oba spoje jsou téměř rovnocenné, spíše lepené jsou pevnější...navíc nejexponovanější spoj nesourodých materiálů zrcadlo-válec (podlaha) nelze svařit.
Typ podlahy-lhostejno zda AL nebo lodní překližka, obé má své +-, hlavně ne nafukovací. Se skládáním podlahy budeš místním k smíchu, jak píšeš, ale to vydržíš. Na moři ve vlnách budeš sakra rád, že nemáš pod nohama nafukovací želé.
Řeci se posmívají, Turci jen usmívají, ale vždy pomohou.
Další neméně důležitou fází je výběr motoru. Ale to je jiný příběh.
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Ahoj Husky, díky za odpověď.
Moře tu dokáže být hodně divoké, proto do zdejších končin (Karpathos) moc jachtařů ani nepluje. Můj bývalý kolega je nadšený jachtař, má 46ft jachtu (asi od firmy Hunter) v Karibiku, ale kdysi dávno jsme tu ve třech (kámoš, já a syn) jachtili ve zdejších vodách a dostali jsme ŕádně nakopáno. Ale v takových podmínkách bych gumák spíš vytáhl na břeh a dal si raději pár Mythosů s kalamára jako přílohu.
Právě i proto s výběrem gumáku jsem hodně konzervativní, nechci dělat pokusného králíka žádné garážové firmě. Chci něco odzkoušeného, co již bylo odladěno a jsem za to připraven zaplatit nějakou pětku navíc. Prakticky mi vychází pouze dvě možnosti - Zodiac Classic mk.II nebo Bombard Commando C4. Koukal jsem i na Zodiac Futura mk.III, ale přijde mi uvnitŕ pro naše použití malá, ale asi je to daň za vyšší rychlost.
Lepení vs. tzv. svařování vůbec neřeším, jsem letecký mechanik a pokud by byl s jedním nebo druhým problém, tak mají problém všichni výrobci od ultralightů až po kosmické války.
Motor zatím neřeším, ten výběru až podle člunu.
Zatím se tedy rozhodují mezi Zodiac Classic nebo Bombard C4, tak velice prosím o rady, zkušenosti a názory.
Předem dík
Moře tu dokáže být hodně divoké, proto do zdejších končin (Karpathos) moc jachtařů ani nepluje. Můj bývalý kolega je nadšený jachtař, má 46ft jachtu (asi od firmy Hunter) v Karibiku, ale kdysi dávno jsme tu ve třech (kámoš, já a syn) jachtili ve zdejších vodách a dostali jsme ŕádně nakopáno. Ale v takových podmínkách bych gumák spíš vytáhl na břeh a dal si raději pár Mythosů s kalamára jako přílohu.
Právě i proto s výběrem gumáku jsem hodně konzervativní, nechci dělat pokusného králíka žádné garážové firmě. Chci něco odzkoušeného, co již bylo odladěno a jsem za to připraven zaplatit nějakou pětku navíc. Prakticky mi vychází pouze dvě možnosti - Zodiac Classic mk.II nebo Bombard Commando C4. Koukal jsem i na Zodiac Futura mk.III, ale přijde mi uvnitŕ pro naše použití malá, ale asi je to daň za vyšší rychlost.
Lepení vs. tzv. svařování vůbec neřeším, jsem letecký mechanik a pokud by byl s jedním nebo druhým problém, tak mají problém všichni výrobci od ultralightů až po kosmické války.
Motor zatím neřeším, ten výběru až podle člunu.
Zatím se tedy rozhodují mezi Zodiac Classic nebo Bombard C4, tak velice prosím o rady, zkušenosti a názory.
Předem dík
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Vidím Hortid, že presne vieš čo chceš. Veľký rozdiel medzi Bombard-om a Zodiac-om neni. Oni sú vlastne jeden koncern a je jedno ktorý si vyberieš.
Pre Bombard by som sa rozhodol pre ten drevený keel, ale chápem, že nechceš čierný gumák do gréckeho leta. Zober si kľudne ten Zodiac ani ten nesklame. Ale ber červený
Pre Bombard by som sa rozhodol pre ten drevený keel, ale chápem, že nechceš čierný gumák do gréckeho leta. Zober si kľudne ten Zodiac ani ten nesklame. Ale ber červený

Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Ozzie: tak ono je vlastně rozhodnuto. Bude to Zodiac Classic, tedy snad, protože k dodåní mi z Mnichova napsali, že bude dostupný až na jaře.
Což by mi až tak nevadilo.
Červený Zodiac by musela být Futura, a ta mi přijde uvnitř malá. Navíc na takový buřtoidní tvar gumáku mi červená přijde jak červené šatičky a červená stuha ve vlasech Heleny Růžičkové v dobách její největší slávy. To je pro mne děsivá představa.
Což by mi až tak nevadilo.
Červený Zodiac by musela být Futura, a ta mi přijde uvnitř malá. Navíc na takový buřtoidní tvar gumáku mi červená přijde jak červené šatičky a červená stuha ve vlasech Heleny Růžičkové v dobách její největší slávy. To je pro mne děsivá představa.
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
De gustibus non est disputandum. Hovorí sa. Ten Zodiac je super a bude slúžiť dlho k Vašej spokojnosti. Mal som od Zodiacu Cadet Solid čo je ich lacný gumák ale napriek tomu bol v každom detaile kvalitne vyrobený. Asi ani ja by som nešiel do inej značky, možno ešte Bombard.
Ešte sa opýtam v akom aute to budeš prvážať. Ten gumák zaberie dosť miesta a adekvátny motor môže mať aj 70 kg? Ale určite to máš premyslené
Mnoho zdaru pri nákupe.
Ešte sa opýtam v akom aute to budeš prvážať. Ten gumák zaberie dosť miesta a adekvátny motor môže mať aj 70 kg? Ale určite to máš premyslené

Mnoho zdaru pri nákupe.
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Ahoj Ozzie, díky za info o Zodiacu, to se dobře poslouchá
. Ohledně motoru ještě nevím, rád bych něco rozumného, a záleží na tom, co mi napíše přístavní policie. Byl jsem se tam zeptat, něco málo mi řekl, ale prý mi ještě pošle nějaký předpis, jak to tu s malými čluny mají.Jde mi hlavně to, jestli ten limit bez papírů mají 30hp včetně nebo ne. Pokud by to bylo včetně, tak bych bral nějaký motor 30hp, pokud ne tak buď 25hp nebo bych si udělal papíry. České uznávají bez problémů, ale chtějí ofiko překlad do řečtiny.
A také bude záležet na tom, jestli pořídíme tu řídící konzoli. Tady vážně nevím, co myslíš? Já bych asi rád, ale vůbec nemám tušení, jak ta věc funguje.
V autě máme místa dost, Renault Espace ve dvou, a kdyby to bylo málo, tak můžu nasadit střešní box,

A také bude záležet na tom, jestli pořídíme tu řídící konzoli. Tady vážně nevím, co myslíš? Já bych asi rád, ale vůbec nemám tušení, jak ta věc funguje.
V autě máme místa dost, Renault Espace ve dvou, a kdyby to bylo málo, tak můžu nasadit střešní box,
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Hortid
ještě Ti to řeknu jinak.
Jestliže máš v Řecku základnu, jak jsi naznačil a možnost uskladnit loď na zimu, zde ani jinde se plavit nehodláš, tak neřeš takovou pitomost jakou je skládací gumák. Bez ohledu na značku-neznačku
Proč pitomost?
Má tojen jedinou výhodu-složitelnost.
Jinak samé mínusy.
Je to relativně drahý, poměr užitná hodnota: cena je někde , slušně řečeno, v řiti
Je to samý kompromis a lze zodpovědně říct, že nejlepší gumák je horší jak nejhorší laminátka. A na moře v zájmu pudu sebezáchovy jen to nejlepší dosažitelné.
Já sice brázdím příbřežní vody na podobném skládacím provizoriu o kterých se tady bavíte , ale nemám narozdíl od Tebe jinou možnost
Malých kajutových laminátek ve slušném stavu za férovou cenuje na trhu značný výběr
namátkou: https://www.sbazar.cz/lukin.konupka/det ... a-znackach
Ještě lze zvážit konformní možnost koupit loď přímoto tam
ještě Ti to řeknu jinak.
Jestliže máš v Řecku základnu, jak jsi naznačil a možnost uskladnit loď na zimu, zde ani jinde se plavit nehodláš, tak neřeš takovou pitomost jakou je skládací gumák. Bez ohledu na značku-neznačku

Proč pitomost?
Má tojen jedinou výhodu-složitelnost.
Jinak samé mínusy.
Je to relativně drahý, poměr užitná hodnota: cena je někde , slušně řečeno, v řiti

Je to samý kompromis a lze zodpovědně říct, že nejlepší gumák je horší jak nejhorší laminátka. A na moře v zájmu pudu sebezáchovy jen to nejlepší dosažitelné.
Já sice brázdím příbřežní vody na podobném skládacím provizoriu o kterých se tady bavíte , ale nemám narozdíl od Tebe jinou možnost
Malých kajutových laminátek ve slušném stavu za férovou cenuje na trhu značný výběr
namátkou: https://www.sbazar.cz/lukin.konupka/det ... a-znackach
Ještě lze zvážit konformní možnost koupit loď přímoto tam

Naposledy upravil(a) Husky dne stř říj 07, 2020 2:23 pm, celkem upraveno 1 x.
- josef12345
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 44
- Registrován: čtv led 24, 2013 1:00 am
- Reputace: 8
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Zdravím všechny! Prosím o radu ohledně gumáku, vlastnil jsem gumák czech marine 4m hliníková skládací podlaha průměr tubusu 45cmmotor patsun 15 HP 4T, s triclennou posádkou celková váha 220 kg max. rychlost 27km, když motor přehodim na kámoše člun gumak 4m hliníková skladaci podlaha průměr tubusu 50cm rychlost ve stejném obsazení posádky 36 km. Tak že chyba bude v konstrukci člunu. Člun jsem daroval jednomu rybáři na elektromotor. Teď se rizhiduji mezi čluny Polar Brid 450, ty mají tu skládací podlahu z kompozitu, nebo aqua storm STK 450, Allroundmarin Poker 460, dulkan 420 nebo kolibri 450 DSL jsou to favoriti, které jsem studoval na internetu, ale neměl jsem možnost slyšet zkušenosti, nebo neznám nikoho kdo by člun vkstnil!? Co by jste mi doporučili, a zda máte někdo zkušenosti děkuji
Naposledy upravil(a) josef12345 dne stř říj 07, 2020 2:50 pm, celkem upraveno 2 x.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Z vlastní zkušenosti znám z těhto typu jen Aqua Storm. Mám Evolution 400 a znám STK. Evolution má na svou třídu nestandartní bezpečnostní prvky, které jsou jen na profi člunech s desetinásobnou cenovkou, ale na úkor rychlosti.
Evolution +18 Hp + 3 lidi+náklad- 21km/h cestovní rychlost pohoda vánek(1/2 plynu 3500mpr) max. 25km/h ( plnej céres 6000mpr)
STK áčka jsou jinak konstruovaný a mnohem líp jedou, ale na úkor stability a bezpečnosti:D
Vyber si
všechno mít nelze a u skládacího gumáku už vůbec ne
Evolution +18 Hp + 3 lidi+náklad- 21km/h cestovní rychlost pohoda vánek(1/2 plynu 3500mpr) max. 25km/h ( plnej céres 6000mpr)
STK áčka jsou jinak konstruovaný a mnohem líp jedou, ale na úkor stability a bezpečnosti:D
Vyber si
všechno mít nelze a u skládacího gumáku už vůbec ne
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
To Hortid: Riadiace konzoly sú rôzne. Na rozoberateľný gumák by som veľký pevný "pult" nedával. Na také lode sa dáva trubková priečka na ktorej je volant a na bok sa pripevní samotný ovládací box. Sú to veci navyše ktoré budeš musieť prevážať. Bowdeny sú vždy dlhšie ako potrebuješ a tie budeš musieť nejak vpratať do lode. Najlepšie je to urobené práve na Zodiac Mark Futura:
Tie lavičky sa dajú poskladať, konzola je malá, ale musí sa to všetko napratať do auta. Na druhej strane komfort plavby je inde. Neviem aké diaľky chcete na tých ostrovoch denne prekonať. Na denných 20 km by som to všetko nevláčil so sebou.
To Husky: Kupovať a skladovať loď na mieste? Práve táto pandemia nám ukázala, že môže s tým byť problém. Ja osobne by som nenechával nič v zahraničí. Prenájom lode na 1 mesiac je nerentabilný. Hortid rozmýšla správne, len treba rozhodnúť detaily. Ale do sezóny času dosť.
Tie lavičky sa dajú poskladať, konzola je malá, ale musí sa to všetko napratať do auta. Na druhej strane komfort plavby je inde. Neviem aké diaľky chcete na tých ostrovoch denne prekonať. Na denných 20 km by som to všetko nevláčil so sebou.
To Husky: Kupovať a skladovať loď na mieste? Práve táto pandemia nám ukázala, že môže s tým byť problém. Ja osobne by som nenechával nič v zahraničí. Prenájom lode na 1 mesiac je nerentabilný. Hortid rozmýšla správne, len treba rozhodnúť detaily. Ale do sezóny času dosť.
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Ahoj, děkuji za názory a rady.
Husky: díky za názor, je mi jasné, že RIB nebo laminát je někde jinde. Nechat tu loď na místě by nebyl problém, ale stejně by s tím bylo pár trablů, které se mi až tak řešit úplně nechce.
První je údržba. Cokoli tu je venku, tak chátrá před očima. Viz. ta rybářská loďky děduly. Slunce, sůl, vítr, prach dělají svē. Musel bych postavit nějaký přístřešek atd.
A u té báze - ano, dnes ji máme. Ale bude to tak navěky?
Dalšī věc je pořízení tranďáku, s kterým bych asi občas musel na technickou nebo ho nechat navěky na ostrově.
Uskladnění v ČR bych měl bez problémů. Ale potom bych tu věc musel tahat lány cesty za sebou. Obojí mi přijde, tedy buď nechat loď v Řecku nebo ji za sebou tahat jako záležitost, kterou bych určitě nedělal rád.
Potom tu je také otázka mobility na místě, takhle se občas trajektem vydáme na jiný ostrov, celkem nalehko, na pár dní. Teď jsme na Rhodosu na 4 dny. S tranďákem to také jde, ale už to drhne. Život je kompromis. Já mám jiné hobby (plachtění), kterému věnují spoustu času, o penězích nemluvě. Až si někdy říkám, jestli mi těch pár opravdu hezkých termických dní za to stojí.
Ano, máš jistě pravdu. Známí nás vzali na Bombard Sunrider asi 6,5 metru. Paráda. Chtěl bych si to vzít na hrb? Asi ne. Oni mají 3 malé děti, užívají si to a v dobrém to závidím hlavně těm dětem. S námi již děti nejezdí a než budou vnoučata, tak nafukovák bude na hranici životnosti.
Proto chceme něco nenáročného, abychom se mohli posouvat třeba 15km tam a zpět, za příznivých meteo podmínek. I za cenu kompromisů.
Husky: díky za názor, je mi jasné, že RIB nebo laminát je někde jinde. Nechat tu loď na místě by nebyl problém, ale stejně by s tím bylo pár trablů, které se mi až tak řešit úplně nechce.
První je údržba. Cokoli tu je venku, tak chátrá před očima. Viz. ta rybářská loďky děduly. Slunce, sůl, vítr, prach dělají svē. Musel bych postavit nějaký přístřešek atd.
A u té báze - ano, dnes ji máme. Ale bude to tak navěky?
Dalšī věc je pořízení tranďáku, s kterým bych asi občas musel na technickou nebo ho nechat navěky na ostrově.
Uskladnění v ČR bych měl bez problémů. Ale potom bych tu věc musel tahat lány cesty za sebou. Obojí mi přijde, tedy buď nechat loď v Řecku nebo ji za sebou tahat jako záležitost, kterou bych určitě nedělal rád.
Potom tu je také otázka mobility na místě, takhle se občas trajektem vydáme na jiný ostrov, celkem nalehko, na pár dní. Teď jsme na Rhodosu na 4 dny. S tranďákem to také jde, ale už to drhne. Život je kompromis. Já mám jiné hobby (plachtění), kterému věnují spoustu času, o penězích nemluvě. Až si někdy říkám, jestli mi těch pár opravdu hezkých termických dní za to stojí.
Ano, máš jistě pravdu. Známí nás vzali na Bombard Sunrider asi 6,5 metru. Paráda. Chtěl bych si to vzít na hrb? Asi ne. Oni mají 3 malé děti, užívají si to a v dobrém to závidím hlavně těm dětem. S námi již děti nejezdí a než budou vnoučata, tak nafukovák bude na hranici životnosti.
Proto chceme něco nenáročného, abychom se mohli posouvat třeba 15km tam a zpět, za příznivých meteo podmínek. I za cenu kompromisů.
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Ozzie: díky, to naprosto přesně odpovídá naší představě. Řekl bych, že na 100%. Tech pár věcí navíc bych do auta dal. Jak složité může být připojení té konzole k motoru?
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Ahoj. Prošel jsem si i obdobím laminátky, ale teď mám gumák z důvodu jak píšeš. Rozdělat, nacpat do auta, u moře složit. Dříve Yam 400S teď Bush Kaiman 400. Lodě se nedají srovnat. Ta Yam byl šunt. Blbě to jelo. pomalu a nestabilní mna vlnách. Busch je výroba Lotyšsko. Vybavení lodi - mám konzolu a startér, je to machrovina mít volant, ale taháš další věci v autě a montuješ o 0,5 hodiny déle. Byla by lepší pina. Motor ti doporučuji tak 45 - 50 kg, pak se s tím blbě ručně dělá, když je těžší.
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Spínaciu skrinku s plynovou pákou neodpojuješ. Odpojíš od batérie a všetko zmotáš pri motore. Riadenie odpojíš pri motore. Predajca Ťa zaškolí.
Ale Petrgar píše zaujímavé veci zo skúsenosti.
Ale Petrgar píše zaujímavé veci zo skúsenosti.
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Petrgar a Ozzie, pánové, děkuji za praktické rady. Pěkně se nám to rýsuje. Těch 30 minut při skládání nevidím jako problém, transport také ne. Jen mám trochu obavu, aby to s konzolí technicky nezlobilo.
S motorem ještě nevím, kvůli hmotnosti, neforemnosti motoru, přepravě a i skladování jsem myslel pořídit toto:
https://www.zodiac-nautic.com/en/shop/p ... eur-roues/
S motorem ještě nevím, kvůli hmotnosti, neforemnosti motoru, přepravě a i skladování jsem myslel pořídit toto:
https://www.zodiac-nautic.com/en/shop/p ... eur-roues/
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Ono je to dobré takový vozík, ale záleží co máš za auto. My jsme to vozili v Oktavce kombi a pak v Zafiře ve 2 se sklopenými sedadly. Jednou jme jeli s 2 vnukama Oktávkou. Loď byla v rakvi, motor nohou prostrčený dírou na lyže a podlážky s volantem na nosiči na kola. Samozřejmě musíš vše pořádně uvázat.
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Pertgar: na výlety máme Renault Espace, když tak máme i ten největší střešní box od Thule. Jezdíme ve dvou. Ono sem až tolik krámů nevozíme, spíš odsud 20 litrů olivového oleje, vždy dostaneme pár beden grepů, banánů a granátových jablek, tak jsme jak zelináři.
S přepravou by snad problém být neměl.
S přepravou by snad problém být neměl.
- Michal1
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 111
- Registrován: ned úno 16, 2014 1:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Nové Zámky
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Zdravim. Len by som chcel podotknúť že konzola s volantom je super vec, ale na druhej strane to zaberie dosť miesta. Mal som honwave 4m vnútri priestor tak. 0.9*2.9metra konzolu som mal vzadu v strede pričom som si urobil box so sedadlom na sedenie. Zistil som však že tam je podstatne menej miesta. Potom aj treba brať do úvahy aj váhu motora. Honda 20 HP ma okolo50 kg. Ale keď to má človek nasadiť sám na čln, hlavne ak je zlý pristup tak je to ťažké, lebo sa to jednak zle drží a stačí ak sa niečo niekde zavadí alebo šprajcne. Takže pri výbere motor odporúčam aj zvážiť ako a s kým ho budeš dávať na čln. Ešte jedna vec niektoré konzoly zberajú dosť miesta aj s bovdenmi riadenia.
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Michal1: díky, mě se ty konzole pozdávají. Jak bude možnost, zajedu se na celou sestavu podívat naživo, abych měl konečnou představu o potřebném prostoru na přepravu.
K té konzoli mě vede i úvaha o těžišti člunu, když vidím videa, jak někdo sedí na zádi u motoru, tak mi to přijde, že občas vítězí aerodynamika a člun se vznese k oblakům.
Motor zvažuji do 30hp, co jsem se díval, tak Yamaha 25hp je cca. 60kg, ostatní 30hp přes 70kg. Celou akci si představuji takto:
https://m.youtube.com/watch?v=IM6CcDy5UOs
On má motor 93kg, tam se dostat samozřejmě nechci
. Navíc léta běží. Dědouš tady v Řecku má Selva 25, několikrát jsem ji svěsil a naložil na pick-up. Šlo to, i když blbě.
K té konzoli mě vede i úvaha o těžišti člunu, když vidím videa, jak někdo sedí na zádi u motoru, tak mi to přijde, že občas vítězí aerodynamika a člun se vznese k oblakům.
Motor zvažuji do 30hp, co jsem se díval, tak Yamaha 25hp je cca. 60kg, ostatní 30hp přes 70kg. Celou akci si představuji takto:
https://m.youtube.com/watch?v=IM6CcDy5UOs
On má motor 93kg, tam se dostat samozřejmě nechci

- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
To Michal1:Bavíme sa tu o systéme sedačiek a konzole Zodiac:
Sú to dve lavičky so sedákmi a prednej lavičke je umiestnená konzola s volantom. Dá sa kúpiť aj v šedej farbe. Montujú sa do drážok na bokoch podlahy. Je to perfektné riešenie, lebo balóny nie sú namáhané sedačkami.
Po demontáži sa nožičky sklopia a zo sedačky je iba placka s konzolou čo sa zmestí do auta.
Sú to dve lavičky so sedákmi a prednej lavičke je umiestnená konzola s volantom. Dá sa kúpiť aj v šedej farbe. Montujú sa do drážok na bokoch podlahy. Je to perfektné riešenie, lebo balóny nie sú namáhané sedačkami.
Po demontáži sa nožičky sklopia a zo sedačky je iba placka s konzolou čo sa zmestí do auta.
- josef12345
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 44
- Registrován: čtv led 24, 2013 1:00 am
- Reputace: 8
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Co říkáte na toto https://www.bushboats.com/product/classic-tender/
za něj 73000 v světle šedé barvě, tmavá to bych si pripalil zadek. Nemáte někdo zkušenost? Určitě bude mít lepší jízdní vlastnosti jak skládací podlaha, ale zase ho nemůžu složit.
za něj 73000 v světle šedé barvě, tmavá to bych si pripalil zadek. Nemáte někdo zkušenost? Určitě bude mít lepší jízdní vlastnosti jak skládací podlaha, ale zase ho nemůžu složit.
- Michal1
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 111
- Registrován: ned úno 16, 2014 1:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Nové Zámky
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
To Ozzie
Nepochybujem o výhodách a skladnosti toho riešenia, vyzerá to super, chcel som poukázať aj na druhú stránku veci, že sa ti zmenší už aj tak malé miesto v gumaku. Možno je to tým že nie som práve práve rozmerovo priemerný skôr som za dvoch
a teda priestor je pre mňa rozhodujúci. S volantom je to lepšie, otázne je či to ten ktorý užívateľ aj využije.
Nepochybujem o výhodách a skladnosti toho riešenia, vyzerá to super, chcel som poukázať aj na druhú stránku veci, že sa ti zmenší už aj tak malé miesto v gumaku. Možno je to tým že nie som práve práve rozmerovo priemerný skôr som za dvoch

Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
no nevim,pises neco o vlnach.prosel jsem si take cestu od maleho gumaku,pres vetsi a jeste vetsi.stejne jsem skoncil u RIB.mam stareho wikinga ktery vazi 89kg,je 4mdlouhy.motor yamaha 40ps,ma 50kg.vozim to na lehkem lodni vleku a za autem to neni skoro citit.navic lze clun pouzit jako dalsi zavazadlovy prostor.jedu stim kolem 120km/h a jeste me nikdo z policie neprudil.
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Karabinka: díky, a jak bys pokud možno laicky porovnal vlastnosti celkem malého RIB se stejně velkým SIB?
V Dodekanésu v turistické sezóně fouká, a to dost. I proto je Karpathos ráj surfařů. Na návětrné straně mají revír, kterému říkají Gun Bay a na závětrné Chicken Bay. A s tím, jak se rozšířil Kitesurfing, tak to na Gun Bay vypadá jako plošná soutěž o Darwinovu cenu. Beaufort 7 není výjimkou. Ale od 2.týdnu v září nastává klid, moře je nejteplejší a v tavernách neřvou malé děti. Teprve potom místní rybáři vyplouvají na svých bárkách. A ty skutečně nejsou žádný hi-tech.
Jedna věc jsou vlny, tam mi je jasné, že jakákoli malá loď má své limity, ale jak je to s odolností/bezpečnostní plavby na závětrné straně ostrova, kde vlny nejsou, ale funí tam tak, že vítr odtrhne kus hladiny a hodí ho na palubu výletní lodě a turisté si jdou koupit nové mobily a fotáky (tedy v sezoně). Tam si umím představit, že ten SV vítr, kterému místní říkají Meltemi vezme do svých spárů nebohý gumák a vykoná s ním po hladině pár přemetů. Ale možná je to jen moje představivost.
Já s Tebou souhlasím, tahání tranďáku není až takový problém, sám za sebou často tahám skoro 10m, 1.300kg hračku, a když jsem tranďák dovážil cca.70kg na předek, tak ani o něm také moc nevím. Homologováno pro CZ na 130km/h..
Ale moje uvažování by rádo šlo tou nejméně náročnou cestou. Tedy mít něco, co mne a manželku dopraví z malého přístavu na odlehlou pláž max. 10 majlí daleko za dobrého počasí. Vzít si sebou pár krámů jako deku, ručník, knihu, harpunu, šnorchl, ploutve a bederní závaží a takovou tu hadrovou lednici s těmi barevnými ledovými patronami. Tam to celé přivázat k nějakému kameni pod vodou. Večer připlout, uvázat člun v přístavu, dát si sprchu a jít na večeři. A ráno opakovat. Případně, pokud by mělo hodně funět, tak si dát pěší výlet nebo v případě bouře od jihu člun vytáhnout z vody a když by mělo být skutečně zle, tak ho vyfouknout a schovat.
Jakmile budu mít cokoli, co bude na tranďáku, tak mi na tom vadí pár věcí:
1. Budu řešit věc navíc (technická, údržba, tahat to za sebou i na trajekt). Hangárování v CZ sice mám, ale byl by to krám navíc. A i když jsme tam s kunami zatím problém neměli, tak o kousek dál venku žerou kabely v autech běžně. Na SIB si nechám naohýbat bednu z pozinku a na zimu ho uložím a "Spi sladce". A umím si představit, že takový plastový člun by mohl představovat neodolatelnou návnadu.
2. Velikost - jakmile bych se smířil s tím, že za sebou a sebou budu tahat tranďák, tak už zvažuji, proč zrovna nafukovací člun. Proč tedy ne něco většího? Třeba 5,5m RIB? A proč rovnou nepořídit třeba něco celolaminátového, možná i s možností přespání? Pro dva? Proč ne raději pro 4, časem třeba budou vnoučata. To už ale bude pěkný macek, ten už o kámen u pláže bezpečně nepřivážu. A už bych v tom lítal jak ve ždímačce.
A tím se dostávám tam, kde bych se ocitl nerad. Když se dnes ohlédnu zpět za svými - dá se říct sportovními hračkami, tak čím více jsem šel do větších, silnějších, dražších hraček, o to jsem měl ve finále větší zklamání z toho, že mi tyto věci nakonec kradly čas tím, že jsem se o ně musel násobně více starat a motat se okolo nich. A to se mi v případě člunu moc opakovat nechce.
Mám velkou nevýhodu, že s nafukovacími čluny nemám žádnou zkušenost a ve svém okolí také nikoho takového nemám, proto se zde ptám a velice děkuji za každý názor.
A pokud je můj náhled na věc mimo, tak mi prosím napište: "Vole, blbneš, jsi totálně mimo...na tvé potřeby potřebuješ XYZ, takhle dlouhý, tranďák tenhle"
díky předem
V Dodekanésu v turistické sezóně fouká, a to dost. I proto je Karpathos ráj surfařů. Na návětrné straně mají revír, kterému říkají Gun Bay a na závětrné Chicken Bay. A s tím, jak se rozšířil Kitesurfing, tak to na Gun Bay vypadá jako plošná soutěž o Darwinovu cenu. Beaufort 7 není výjimkou. Ale od 2.týdnu v září nastává klid, moře je nejteplejší a v tavernách neřvou malé děti. Teprve potom místní rybáři vyplouvají na svých bárkách. A ty skutečně nejsou žádný hi-tech.
Jedna věc jsou vlny, tam mi je jasné, že jakákoli malá loď má své limity, ale jak je to s odolností/bezpečnostní plavby na závětrné straně ostrova, kde vlny nejsou, ale funí tam tak, že vítr odtrhne kus hladiny a hodí ho na palubu výletní lodě a turisté si jdou koupit nové mobily a fotáky (tedy v sezoně). Tam si umím představit, že ten SV vítr, kterému místní říkají Meltemi vezme do svých spárů nebohý gumák a vykoná s ním po hladině pár přemetů. Ale možná je to jen moje představivost.
Já s Tebou souhlasím, tahání tranďáku není až takový problém, sám za sebou často tahám skoro 10m, 1.300kg hračku, a když jsem tranďák dovážil cca.70kg na předek, tak ani o něm také moc nevím. Homologováno pro CZ na 130km/h..
Ale moje uvažování by rádo šlo tou nejméně náročnou cestou. Tedy mít něco, co mne a manželku dopraví z malého přístavu na odlehlou pláž max. 10 majlí daleko za dobrého počasí. Vzít si sebou pár krámů jako deku, ručník, knihu, harpunu, šnorchl, ploutve a bederní závaží a takovou tu hadrovou lednici s těmi barevnými ledovými patronami. Tam to celé přivázat k nějakému kameni pod vodou. Večer připlout, uvázat člun v přístavu, dát si sprchu a jít na večeři. A ráno opakovat. Případně, pokud by mělo hodně funět, tak si dát pěší výlet nebo v případě bouře od jihu člun vytáhnout z vody a když by mělo být skutečně zle, tak ho vyfouknout a schovat.
Jakmile budu mít cokoli, co bude na tranďáku, tak mi na tom vadí pár věcí:
1. Budu řešit věc navíc (technická, údržba, tahat to za sebou i na trajekt). Hangárování v CZ sice mám, ale byl by to krám navíc. A i když jsme tam s kunami zatím problém neměli, tak o kousek dál venku žerou kabely v autech běžně. Na SIB si nechám naohýbat bednu z pozinku a na zimu ho uložím a "Spi sladce". A umím si představit, že takový plastový člun by mohl představovat neodolatelnou návnadu.
2. Velikost - jakmile bych se smířil s tím, že za sebou a sebou budu tahat tranďák, tak už zvažuji, proč zrovna nafukovací člun. Proč tedy ne něco většího? Třeba 5,5m RIB? A proč rovnou nepořídit třeba něco celolaminátového, možná i s možností přespání? Pro dva? Proč ne raději pro 4, časem třeba budou vnoučata. To už ale bude pěkný macek, ten už o kámen u pláže bezpečně nepřivážu. A už bych v tom lítal jak ve ždímačce.
A tím se dostávám tam, kde bych se ocitl nerad. Když se dnes ohlédnu zpět za svými - dá se říct sportovními hračkami, tak čím více jsem šel do větších, silnějších, dražších hraček, o to jsem měl ve finále větší zklamání z toho, že mi tyto věci nakonec kradly čas tím, že jsem se o ně musel násobně více starat a motat se okolo nich. A to se mi v případě člunu moc opakovat nechce.
Mám velkou nevýhodu, že s nafukovacími čluny nemám žádnou zkušenost a ve svém okolí také nikoho takového nemám, proto se zde ptám a velice děkuji za každý názor.
A pokud je můj náhled na věc mimo, tak mi prosím napište: "Vole, blbneš, jsi totálně mimo...na tvé potřeby potřebuješ XYZ, takhle dlouhý, tranďák tenhle"
díky předem
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host