Myty a fakty o gumaku
Moderátoři: vilma, Pepa, david
Re: Myty a fakty o gumaku
po přečteni přispeji svoji troškou do mlyna.Nejprve maly quicksilver320 a honda 4.5ps.Na labi ve dvou dospelych cca 10km/h,spotreba skoro nic.Pak koupen motor Honda 20PS se člunem Selva380.Motortop,člun nic moc.Dokoupen člun Bush crab400 a pote i trailer.Použit cca dvakrat v Hr s vnoučaty.Byli na tom otraveny,že tam neni WIFI a td.Jezdilo to skvele,ve 4lidech 25km/h žádný problém.Spotřeba cca 4l/h.Trochu zbrkle jsem to návratu z dovolené prodal se vším příslušenstvím,že už žádný člun nechci.Jenže pak mě to nedalo a začal brousit po německých stránkách.A láska na první pohled.30let stary wiking Saturn380 s laminatovym kýlem(RIB) a yamahou 2t40ps tříválec s vlastním dávkováním oleje.K lodi byl i nový trailer plus slip trailer na spouštění do slané vody.člun komplet vybaven,bimini,fendry,pumpy a td.Prostě komplet.Cena hodně příjemná.Koupil jsem celou sestavu.Lod byla registrována v SRN,trailer též.Majtel velice seriozní,sepsána kupní smlouva,ofocen TP od vleku i lodě a hurá domu.Po cca tydnu mne poslal odhlášení v SRN.Objednal jem se na SPS Děčín(bezvadné jednaní technika) na STK a prohlídku.Doklady které SPS vyžaduje:kupní smlouva(neověřená),kopie lodního TP SRN,potvrzení o odhlášení.Do týdne český TP poštou doma.Cena 3100kč,STK na 5let.Reči o nemožnosti přihlásit starý 2T motor jsou jen prý fámy mezi lidma.Trailer klasicky dovozová STK a žádný problém s přihlášením.Pozor,muže se Vám stát jako mě,že je k vleku jen malý německý TP,v tom případě musí byt v kolonce číslo 16 napsáno:ohne ZF.pokud to tam není,vyžadujte i vleký TP.Ated ke člunu a motoru.Lod váží 89kg a motor 49kg.Je vyrobena z 5vrstvého hypalonu.Z každého detailu zpracování kouka německá preciznost.Kvalita použitých materialu poplatná své době,kdy z vyrobních linek sjížděli Mercedesy w124,audi80 a bmw E34.Plavba s lodí je prostě famozní.Díky nízké vaze vystřelí jak raketa.max speed v jednom 58km/h,ve třech 50km/h.Nejpříjemnější plavba je tak 34km/h.Vítr není tak nepříjemný a moto má příjemné otáčky.Včera na labi ujeto 94km.stačilo na to cca 20litru benzinu.pokud budete mít nějaké dotazyči budete chtít pomoci či poradit s nákupem lodi v SRN,rád pomohu či poradím.tel.775061561.plavbě zdar.Leoš
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Myty a fakty o gumaku
karabinka píše:po přečteni přispeji svoji troškou do mlyna.Nejprve maly quicksilver320 a honda 4.5ps.Na labi ve dvou dospelych cca 10km/h,spotreba skoro nic.Pak koupen motor Honda 20PS se člunem Selva380.Motortop,člun nic moc.Dokoupen člun Bush crab400 a pote i trailer.Použit cca dvakrat v Hr s vnoučaty.Byli na tom otraveny,že tam neni WIFI a td.Jezdilo to skvele,ve 4lidech 25km/h žádný problém.Spotřeba cca 4l/h.Trochu zbrkle jsem to návratu z dovolené prodal se vším příslušenstvím,že už žádný člun nechci.Jenže pak mě to nedalo a začal brousit po německých stránkách.A láska na první pohled.30let stary wiking Saturn380 s laminatovym kýlem(RIB) a yamahou 2t40ps tříválec s vlastním dávkováním oleje.K lodi byl i nový trailer plus slip trailer na spouštění do slané vody.člun komplet vybaven,bimini,fendry,pumpy a td.Prostě komplet.Cena hodně příjemná.Koupil jsem celou sestavu.Lod byla registrována v SRN,trailer též.Majtel velice seriozní,sepsána kupní smlouva,ofocen TP od vleku i lodě a hurá domu.Po cca tydnu mne poslal odhlášení v SRN.Objednal jem se na SPS Děčín(bezvadné jednaní technika) na STK a prohlídku.Doklady které SPS vyžaduje:kupní smlouva(neověřená),kopie lodního TP SRN,potvrzení o odhlášení.Do týdne český TP poštou doma.Cena 3100kč,STK na 5let.Reči o nemožnosti přihlásit starý 2T motor jsou jen prý fámy mezi lidma.Trailer klasicky dovozová STK a žádný problém s přihlášením.Pozor,muže se Vám stát jako mě,že je k vleku jen malý německý TP,v tom případě musí byt v kolonce číslo 16 napsáno:ohne ZF.pokud to tam není,vyžadujte i vleký TP.Ated ke člunu a motoru.Lod váží 89kg a motor 49kg.Je vyrobena z 5vrstvého hypalonu.Z každého detailu zpracování kouka německá preciznost.Kvalita použitých materialu poplatná své době,kdy z vyrobních linek sjížděli Mercedesy w124,audi80 a bmw E34.Plavba s lodí je prostě famozní.Díky nízké vaze vystřelí jak raketa.max speed v jednom 58km/h,ve třech 50km/h.Nejpříjemnější plavba je tak 34km/h.Vítr není tak nepříjemný a moto má příjemné otáčky.Včera na labi ujeto 94km.stačilo na to cca 20litru benzinu.pokud budete mít nějaké dotazyči budete chtít pomoci či poradit s nákupem lodi v SRN,rád pomohu či poradím.tel.775061561.plavbě zdar.Leoš
Dobrá volba. Tedy pokud Ti nevadí tahat courák. Takováto sestava se dá pochopit, narozdíl od lidí co tahají přívěs se skládacím gumákem

Když už přívěs, tak tahám něco pořádného...
Fámy to až tak nejsou, protože ještě relativně nedávno nepřihlašovali na plavebce přívěsáky nad 25 let stáří a neprodlužovali tzv."technickou"
Zdá se, že zdravý rozum vítězí i na SPS a to je co říct

Dvoutakt
Výhody
-Jednoduchost - primitivní údržba, velká životnost
- Skvělý poměr hmotnost/výkon
-Rychlý nástup výkonu, motor jde hned do otáček, nedusí se prudkým přidáním plynu jako 4t a jedeš ihned v kluzu.
Nevýhody
- Větší hlučnost, ale dá se eliminovat nalepením zvukové izolace (z automovie) na spodek víka motoru. Já osobně poslouchám svůj motor rád.
Je to hudba, ale jsou i tací zde které to irituje.
-Smrad-vůně z výfuku se Tě netýká. Už při 10 uzlech se dým dostane nad hladinu asi 50 m za lodí. Řešit zde jakousi ekologii při masové výrobě dvoutaktů například pro zahradní techniku, by bylo přinejmenším slaboduché.
Dokonce i ona pověstná směrnice EU pro rekreační plavidla zmiňuje v metodické příloze dvoutakty a zohledňuje jejich emise oxidů dusíku a uhlovodíků a nějaký karburátor nezmiňuje, což jsou logické kroky. Nelogické je naopak to, že si tuto směrnici na SPS z pohodlnosti zjednodušili na zákaz registrace nových, ještě v EU neregistrovaných 2t karburátorových motorů.
Mnoho tuzemských legislativně-úředních prasáren se svádí na EU

Ale dá se to prorazit (pokud je DoC cajk, pochopitelně) a budeš li mít zájem o nový a přihlasitelný 2t 15-30 Hp, poradím a pomůžu. Na oplátku bych zkusil časem využít Tvojí nabidku.
Jinak, motor Tě přežije a starej dobrej Wiking se taky hned tak nerozpadne.
Šťastnou plavbu, pane kolego.
Naposledy upravil(a) Husky dne sob srp 22, 2020 6:42 pm, celkem upraveno 2 x.
Re: Myty a fakty o gumaku
Dík za reakci.Vlek me nevadí.Za autem ho v podstate necitim.(stare BMW X5 3.0D).Jezdim stejne tak kolem 120,130km po dalnici a to vlek ještě nic nedělá.Mám člun co nejvíce to jde posunuty za auto,tak i persenik se neplacá.Dvakrát ročně HR,hold trochu větší poplatky za dálnici.Jinak Labe,Vltava.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Myty a fakty o gumaku
Já taky Labe a zejména Vltava (Svatojánský proudy každoročně).
HR ne, chorvati jsou pro mně nebezpečný alergen
Jinak Jižní Turecko. Příbřežní plavba gumákem jako doplňkem obytky. Úžasný labirinty zátok přístupných jen z moře, ostrovy, jeskyně, potápění, lov harpunou... a hlavně skvělí lidi
ať si každej myslí co chce
Jo, mimochodem nemáš na tom náhodou bimini a nejel jsi letos kolem 8. května přes štěchovickou komoru? (s manželkou, bo přítulkiní), byli tam trošku problémky se startováním. To je drobnej hendikep 2 téček, ale nic zásadního. Přesto mám projistotu el start (je to elegantnější)
Těch vikingů zas moc není
HR ne, chorvati jsou pro mně nebezpečný alergen

Jinak Jižní Turecko. Příbřežní plavba gumákem jako doplňkem obytky. Úžasný labirinty zátok přístupných jen z moře, ostrovy, jeskyně, potápění, lov harpunou... a hlavně skvělí lidi
ať si každej myslí co chce
Jo, mimochodem nemáš na tom náhodou bimini a nejel jsi letos kolem 8. května přes štěchovickou komoru? (s manželkou, bo přítulkiní), byli tam trošku problémky se startováním. To je drobnej hendikep 2 téček, ale nic zásadního. Přesto mám projistotu el start (je to elegantnější)
Těch vikingů zas moc není

- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Myty a fakty o gumaku
Daj nejakú poriadnu plavbu a uvidíš. Z Medveďova do Maďarska na materialovú jamu v Pilišmaróte to je rovných 100 km, hore dole 200. Velmi presné meranie. Kolko by si si zobral benzínu? Minieš 30 l za ideálnych podmienok, ale trochu fúkne a budú vlnky, pár krát budeš predbiehať nákladnú, alebo výletnú loď a možno mnohokrát spomalíš skrz motorové člny a opakovane pôjdeš do sklzu. Radím ti zober si 40 l a ešte 10 l rezervu pre istotu
. Na mori je to ešte večšia sranda.

Re: Myty a fakty o gumaku
Husky píše:Já taky Labe a zejména Vltava (Svatojánský proudy každoročně).
HR ne, chorvati jsou pro mně nebezpečný alergen
Jinak Jižní Turecko. Příbřežní plavba gumákem jako doplňkem obytky. Úžasný labirinty zátok přístupných jen z moře, ostrovy, jeskyně, potápění, lov harpunou... a hlavně skvělí lidi
ať si každej myslí co chce
Jo, mimochodem nemáš na tom náhodou bimini a nejel jsi letos kolem 8. května přes štěchovickou komoru? (s manželkou, bo přítulkiní), byli tam trošku problémky se startováním. To je drobnej hendikep 2 téček, ale nic zásadního. Přesto mám projistotu el start (je to elegantnější)
Těch vikingů zas moc není
určitě ne,přivezl jsem to nekdy v červenci.a chyta na drc

Re: Myty a fakty o gumaku
jediny co me hlava moc nebere je baterie v lodi.je tam nova 55Ah,motor je obsahem cca600ccm,tříválec jako wartburg.baterie nic jineho nedela ,než má na starosti start,v připadě potreby jedno svetlo s 10watovou žárovičkou.motor ji za jizdy dobiji.mam motorku bmw r1200gs,je tam mala baterka 18Ah a v pohode to staci.má velká baterka v lodi jeste nejaky jiny vyznam?me to prijde jako zbytecna zatez.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Myty a fakty o gumaku
Když máš motor s alternátorem a baterku máš tak vždy nabitou, tak máš výhodu. Já mám baterku ( Pro jistotu vozím 47Ah).Tech pár kilo se unese. ve vodotěsným kufru s dvěma "fajfkama " na nabíjení telefonu, kamera, dron, echolot....pohon foukadla- to se hodí když Ti prdne válec ve spoji na moři, nemáš funglovku a i kdyby tak se může stát.
Další důležitá věc je pumpa na vodu 12V. Pumpuje vodu jednak z lodi a jednak v případě poruchy čerpadla chlazení motoru zapojíš pumpu do hadičky výtoku a provizorně to uchladíš obráceným tokem (motoru je to fuk) někam do přístavu
Připraveným se průsery vyhýbají, ale tady narazíš spíš na kňouraly
co si vymejšej proč to nejde.
Další důležitá věc je pumpa na vodu 12V. Pumpuje vodu jednak z lodi a jednak v případě poruchy čerpadla chlazení motoru zapojíš pumpu do hadičky výtoku a provizorně to uchladíš obráceným tokem (motoru je to fuk) někam do přístavu
Připraveným se průsery vyhýbají, ale tady narazíš spíš na kňouraly

-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Myty a fakty o gumaku
Motoru to na 99% fuk nebude, páč voda hned vyteče dole dírou v bloku do výfuku. Mimo to, bilge pumpa by díky prd tlaku stejně nestačila.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Myty a fakty o gumaku
V bloku motoru žádná díra na vodu bejt nemůže, jsou tam jen chladící kanálky a "přepad" z nohy, ale ten je pod nimi. A že to provizorně funguje je vyzkoušený
Nikdo tady netvrdil, že jde o plnohodnotný chlazení, je to jen krajní provizorium, který ti může zachránit prdel.
Ale tvojí evidentně ne
Nikdo tady netvrdil, že jde o plnohodnotný chlazení, je to jen krajní provizorium, který ti může zachránit prdel.
Ale tvojí evidentně ne

-
- moderátor
- Příspěvky: 5886
- Registrován: pon led 02, 2006 9:30 pm
- Reputace: 234
- Bydliště: loď,momentálně v Davli
Re: Myty a fakty o gumaku
To ten motor můžu rovnou polejvat kýblem.
No a prdel se mi dosud zachránit podařilo i s větším problém než je chlazení.
No a prdel se mi dosud zachránit podařilo i s větším problém než je chlazení.
Re: Myty a fakty o gumaku
dam do placu skusenosť zo soboty na Slnave - kupil som za čln gumennú atrakciu pre deti- trojholnik so zaoblenymi hranami - skoro ako koleso, (kolesá boli vypredané), 18 m lano. Posadil sa do toho syna s cca 50kg, ja sam 95 kg v člne s "rarohami" par kg, a mal som velký probém to ušoférovať, a aj sa vôbec rozbehnuť, čln stál ako svieca a nie a nie klesnuť...., ked už som to rozbehol nebol problém s rychlostou, alebo udržaním v sklze, ale to čo koleso so mnou robilo ked som ho chcel rozhodiť do boku alebo urobiť oblúk - mykalo to so mnou, nedalo sa zatočiť, ruka ma bolela , bol som z toho narobený jak hovado.
Nejako som sa dotackal naspať k žene , hovorím že to nejde dobre lebo vyzerá že som priliš lahky...., na brehu stal panko , ktorý nas počul a "ponukol" mi svojich 100 kg + 2 syn cca 40 a vtedy sa všetko zmenilo , čln hned vyštartoval, ziadne zdvíhanie, okamzite do sklzu, manevrovanie, hadzanie kolesa do stran,obluky akoby sa nechumelilo. Pánko sedel križom odomna v predu , tak ma vyvažoval. Vtedy to už bola zabava a nie len utrpenie pre mna ...... Poobede som vymenil pána (nebol tam už) za ženu cca 70 kg , a musím povedať že tých 30 kg bolo už poznať , ked sa vlastnosti zas zhoršili, nebolo to až tak hrozné ale predsa už bolo viac cítiť že koleso má tendeciu cvičiť z člnom.
Zaujímava skusenosť, ked sila motora nechyba, ale chyba váha člnu, posadky, vybavy, ktorá by robila protipol ku ťahanej hračke za člnom.
Povedal by som ,že tych 300 kg v posadke je akurať, aby koleso robilo to čo od neho chcem ja a nie ono so mnou.
Až som mal obavu , že to zrkadlo nevydrží, a otrhne sa ...., na vlnach /dosť fukalo/ a pri hadzaní do strán som mal pocit že ho stratím aj s motorom.... Tá doska zrkadla , je len zalepená vo valcoch ? lebo ked to toto vydržalo , tak neviem , čo by ho mohlo odtrhnuť....
to Ozzie: nemusíš ked nechceš reagovať, ale kludne prídi , vyskúšaš. aj teraz po blbnutí s kolesom som vychadzal na cca 3 - 3,5 litra na hodinu.
Nejako som sa dotackal naspať k žene , hovorím že to nejde dobre lebo vyzerá že som priliš lahky...., na brehu stal panko , ktorý nas počul a "ponukol" mi svojich 100 kg + 2 syn cca 40 a vtedy sa všetko zmenilo , čln hned vyštartoval, ziadne zdvíhanie, okamzite do sklzu, manevrovanie, hadzanie kolesa do stran,obluky akoby sa nechumelilo. Pánko sedel križom odomna v predu , tak ma vyvažoval. Vtedy to už bola zabava a nie len utrpenie pre mna ...... Poobede som vymenil pána (nebol tam už) za ženu cca 70 kg , a musím povedať že tých 30 kg bolo už poznať , ked sa vlastnosti zas zhoršili, nebolo to až tak hrozné ale predsa už bolo viac cítiť že koleso má tendeciu cvičiť z člnom.
Zaujímava skusenosť, ked sila motora nechyba, ale chyba váha člnu, posadky, vybavy, ktorá by robila protipol ku ťahanej hračke za člnom.
Povedal by som ,že tych 300 kg v posadke je akurať, aby koleso robilo to čo od neho chcem ja a nie ono so mnou.
Až som mal obavu , že to zrkadlo nevydrží, a otrhne sa ...., na vlnach /dosť fukalo/ a pri hadzaní do strán som mal pocit že ho stratím aj s motorom.... Tá doska zrkadla , je len zalepená vo valcoch ? lebo ked to toto vydržalo , tak neviem , čo by ho mohlo odtrhnuť....
to Ozzie: nemusíš ked nechceš reagovať, ale kludne prídi , vyskúšaš. aj teraz po blbnutí s kolesom som vychadzal na cca 3 - 3,5 litra na hodinu.
- PEPO
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
- Reputace: 13
- Bydliště: Furt pri vode
Re: Myty a fakty o gumaku
Ano, zrkadlo je prilepené len o balony a podlahu.
Pokial drží lepidlo je všetko ok..Nevytrhne ho nič.Ale až časom ked začne degradovať lepidlo môže niečo také hroziť.Ale to už bude vidieť že sa pomaly vzniká medzera medzi balonom a ušami v ktorých je nasunuté zadné čelo...A to len z jediného dôvodu..Lepenie dvoch rôznych materialov.....A nieje také lepidlo čo dokáže dobre zalepiť drevo,gumu a balon...A ak aj, tak povolí povrchová úprava na zrkadle....Ale záleží od výrobcu..Niektorý vydrží 4 roky, niektorý 8 a niečo aj 12 rokov a viac
Pokial drží lepidlo je všetko ok..Nevytrhne ho nič.Ale až časom ked začne degradovať lepidlo môže niečo také hroziť.Ale to už bude vidieť že sa pomaly vzniká medzera medzi balonom a ušami v ktorých je nasunuté zadné čelo...A to len z jediného dôvodu..Lepenie dvoch rôznych materialov.....A nieje také lepidlo čo dokáže dobre zalepiť drevo,gumu a balon...A ak aj, tak povolí povrchová úprava na zrkadle....Ale záleží od výrobcu..Niektorý vydrží 4 roky, niektorý 8 a niečo aj 12 rokov a viac

- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Myty a fakty o gumaku
karabinka píše:jediny co me hlava moc nebere je baterie v lodi.je tam nova 55Ah,motor je obsahem cca600ccm,tříválec jako wartburg.baterie nic jineho nedela ,než má na starosti start,v připadě potreby jedno svetlo s 10watovou žárovičkou.motor ji za jizdy dobiji.mam motorku bmw r1200gs,je tam mala baterka 18Ah a v pohode to staci.má velká baterka v lodi jeste nejaky jiny vyznam?me to prijde jako zbytecna zatez.
Mám Honda 50k, trojválec a používam štartovaciu motorkársku batériu 18 Ah, ale mám aj druhú batériu na chladničku, svetlo a pod.
Re: Myty a fakty o gumaku
Zdravim aký nafukovací čln do dĺžky 4m vratane je pre 20hp motor tou najidelanejsou voľbou keď sa budeme pozerať na parametre cena, výkon, rýchlosť , ovládateľnosť? Neviem sa rozhodnúť. Čln by som chcel užívať od rybolovu až po ťahanie dieťaťa na kolese. Samozrejme chápem že ideál v podobe nafukovačky a 20hp motora pre takéto uzivanie nenájdem. Ďakujem za rady.
PS: RIB nepripadá do úvahy.
PS: RIB nepripadá do úvahy.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Myty a fakty o gumaku
V inom vlákne, Prosím o pomoc pri výbere gumáku sa to preberalo hore dole, Husky tam dal dobrý odkaz, pozrel som to, 400 cm predávajú za 1000 eur, to je dobrá cena, motor 20 k je ideál, nemáš čo riešiť.
Re: Myty a fakty o gumaku
Čítal som tie komentare ohľadom člnu Strom a vlastného návrhu ale nedalo mi to nijaké podstatné info. Ja skôr potrebujem reálne skúsenosti od ľudí ktorí taký gumak s 20 hp motorom používajú. Idealne by som rad počul že má niekto nejaký konkrétny čln, je s ním nad mieru spokojný, má dobré jazdné vlastnosti, širšie využitie atď. Zatiaľ som sa tu dočítal tak každý rieši nejaké nedostatky ...
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Myty a fakty o gumaku
Cemu říkáš "podstatne info" ?
Zkus pozorněji cist a něčeho "nepodstatneho", ale pravde se blížícího se mozna dopidis.
Denis ti dal navod.
...neradi se opakujeme.
Zkus pozorněji cist a něčeho "nepodstatneho", ale pravde se blížícího se mozna dopidis.
Denis ti dal navod.
...neradi se opakujeme.
Re: Myty a fakty o gumaku
Návod Denisa bol dobrý, prečítal som si celé vlákno ale bohuzial mi nepomohlo pri vybere
Husky: " podstatné info" je napr. to že mi povieš tvoju osobnú skúsenosť s takouto zostavou a odporučíš mi presný model alebo naopak , napíšeš ktorému clnu sa mám vyhnúť.
Ja chcem priame odporúčanie nejakého modelu.

Husky: " podstatné info" je napr. to že mi povieš tvoju osobnú skúsenosť s takouto zostavou a odporučíš mi presný model alebo naopak , napíšeš ktorému clnu sa mám vyhnúť.
Ja chcem priame odporúčanie nejakého modelu.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Myty a fakty o gumaku
Tak jo
Ale nic co uz tady neby lo řešeno se nedozvis
Vozim gumák v obytce, takže skladaci
Mel jsem 3 cinany
Yuki ,Hydro force a boat 007. S motory 5 a 20. Vsechny lodky byly sice použitelné i na mori, ale nemel js z nich úplně dobry pocit
Ted mam Storm Evolution 400. 50 valce, bezp
ventily, 5 komor+keel, š 1,9,
Relativne bezpečné plavidlo, ale pomalé. Pří 18 hp max
29, ale již ztrácí smerovou stabilitu
Cestovní 21 ve 3.
Storm vyrábí mj. model STK, tem je užší,bez bezp
prvků, ale rychlejší.
Ty si musíš vědět , co chceš.
Ale nic co uz tady neby lo řešeno se nedozvis
Vozim gumák v obytce, takže skladaci
Mel jsem 3 cinany
Yuki ,Hydro force a boat 007. S motory 5 a 20. Vsechny lodky byly sice použitelné i na mori, ale nemel js z nich úplně dobry pocit
Ted mam Storm Evolution 400. 50 valce, bezp
ventily, 5 komor+keel, š 1,9,
Relativne bezpečné plavidlo, ale pomalé. Pří 18 hp max
29, ale již ztrácí smerovou stabilitu
Cestovní 21 ve 3.
Storm vyrábí mj. model STK, tem je užší,bez bezp
prvků, ale rychlejší.
Ty si musíš vědět , co chceš.
Re: Myty a fakty o gumaku
Husky , vďaka za info. To sú podľa mňa pri použitý 18 hp motora veľmi nízke rýchlosti. Na YouTube som pozeral videá kde na gumakoch s 20hp hondou chodia od 45-51 km/h aj na člnoch s priemerom valcov 50cm .
Pozri odkazy:
https://youtu.be/o6xdEEmjKMU
https://youtu.be/ZqU3lLDSLUg
https://youtu.be/zChdCO0MR6c
Pozri odkazy:
https://youtu.be/o6xdEEmjKMU
https://youtu.be/ZqU3lLDSLUg
https://youtu.be/zChdCO0MR6c
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Myty a fakty o gumaku
Ano i skladaci gumak muže vyvinout pozoruhodnou rychlost. Vo tom žádná diskus.
Kdyz koupis od Stormu STK , tak Ti to take tak pojede, jako na videu, tedy alespoň s 20 kou
Mne vyhovuje cestovni rychlost 20, 1/3 plynu. Pohodova jizda a pritom se dostanu tam kam chci za poměrně slušněj cas
Pri vyberu clunu nehled na marketingovy kecy ohledne svarovanych spojů . Slepené jsou rovnocenne. Navíc nenamahanejsi spoje u zrcadla jsou vždy lepené jako nesourode materiály.
Kdyz koupis od Stormu STK , tak Ti to take tak pojede, jako na videu, tedy alespoň s 20 kou
Mne vyhovuje cestovni rychlost 20, 1/3 plynu. Pohodova jizda a pritom se dostanu tam kam chci za poměrně slušněj cas
Pri vyberu clunu nehled na marketingovy kecy ohledne svarovanych spojů . Slepené jsou rovnocenne. Navíc nenamahanejsi spoje u zrcadla jsou vždy lepené jako nesourode materiály.
- Michal1
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 111
- Registrován: ned úno 16, 2014 1:00 am
- Reputace: 10
- Bydliště: Nové Zámky
Re: Myty a fakty o gumaku
Síce som to už asi písal , mal som honwave 4m a 20 HP motor Honda. Rýchlosť tak do 40km/h keď som bol sám. Viac to nedalo. Bežná kľudná rýchlosť 30-33 s manželkou a dvoma deťmi. Čln som kupoval jazdeny mal som ho 2-3 roky a nezdalo sami že by boli akékoľvek problémy v spojoch. Najväčší problém pre cln som bol ja sám 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host