Jaký kompresor k nafouknutí gumáku?

Nejen na "velkých" lodích se plavíme ...

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

foukání výfukem

Příspěvekod Renda » stř bře 19, 2008 9:05 am

..a co si myslíte o foukání výfukem? :-)
Na první pohled zarážející varianta, ale nová auta, co mají katalyzátory, lapače pevných částic a tak, vydechují podle výrobců v podstatě čistší vzduch než nasávají :D
Ale vážně - výfukové plyny obsahují hodně CO2, což je ideální inertní náplň. Je dobrá i kvůli malé tepelné roztažnosti.
Možná by šlo do nafukovací hadice vřadit pro jistotu ještě nějaký filtr resp. lapač.
Vzhledem k objemu plynů je gumák nafouknutý 1-2-3 :P Musí se u toho být a dát pozor na přefouknutí nebo si tam dát pojistný ventil.
Také je potřeba dát pozor na teplotu spalin, ale gumáky vydrží hodně - takový černý gumák, co mají třeba speciální jednotky, se na sluníčku rozžhaví tak, že na něm jdou smažit vajíčka :-) .
Naposledy upravil(a) Renda dne stř bře 19, 2008 10:51 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
smike
moderátor
Příspěvky: 1384
Registrován: pon bře 19, 2007 1:00 am
Reputace: 18

Příspěvekod smike » stř bře 19, 2008 10:07 am

foukání výfukem se používá třeba u pneumatického heveru..
u člunu by asi záleželo na vnitřním materiálu, jestli by nedocházelo časem k nějakému poškození
Možná by to vyřešil dotaz u výrobce a třeba není problém.

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » stř bře 19, 2008 11:14 am

Max. tlaky u "gumáků" udávají výrobci, u člunů z lepších materiálů (někde to rozděloval Kus o které se jedná): válce + kýl = 0,24 až 0,25 Bar, ale například (toto pro Alfu) Sevylor T68 jen 0,06 Bar. Tím chci jen říct, že se nedá doporučit univerzální tlak pro všechny čluny.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

na jaký tlak foukat

Příspěvekod Renda » stř bře 19, 2008 12:16 pm

to KNOKI:
Lepší gumáky mají pevný materiál, který snese větší tlak. Právě proto nemám rád Sevylor a jemu podobné (většinou levnější), které jsou takové "měkké".
Na kolik se mají foukat vzduchové podlážky?
Uživatelský avatar
knoki
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 296
Registrován: ned led 20, 2008 1:00 am
Reputace: 6

Příspěvekod knoki » stř bře 19, 2008 12:34 pm

Nafukovací podlážky (není myšleno nafuk. podlaha u levných člunů, ale ta, která nahrazuje pevnou: překližku, hliník) se nafukuje výrazně více než válce: např. Honda povoluje až do 0,8 Bar.
Vím, že jsi se ptal na takovouto, ale do té závorky jsem to napsal, kdyby to chtěl někdo takto foukat u "supermarketových" člunů - nic proti nim.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

oprava názvu vlákna

Příspěvekod Renda » stř bře 19, 2008 2:57 pm

Umíte někdo opravit název tohoto vlákna? Je tam
Jaký konpresor k nafouknutí gumáku?

opravit: kompresor Dík.
Naposledy upravil(a) Renda dne stř bře 19, 2008 4:46 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

Re: oprava názvu vlákna

Příspěvekod Renda » stř bře 19, 2008 4:44 pm

Renda píše:Umíte někdo opravir název tohoto vlákna? Je tam
Jaký konpresor k nafouknutí gumáku?

opravit: kompresor Dík.

Už je to opraveno - to je fofr :-)
Kdopak to asi byl :? ??? nebud zvedavej :P
------ 20.3.2008: Á - pozor - zasáhl zde lehce arogantní, anonymní moderátor :evil: Bu, bu, bu...
Naposledy upravil(a) Renda dne čtv bře 20, 2008 10:42 am, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv bře 20, 2008 12:45 am

to Renda: Svého času jsem si také myslel, že budu měřit tlak ve válcích manometrem. Po delším schánění jsem zjistil tyto problemy:
Manometry na takto malé tlaky (válce většinou 250mBaru a kýl 350mBaru) nikdo nevede (alespoň v provedení použitelném u člunu.
Jediné které jsem našel byly pro plynové kotelny, které byly velké, těžké a s rozsahem do 2Atm.) nyní jsem něco viděl v katalogu u
Vohlera.
Nejlepší je když má na boku trubku pro připojení funidla, která se zasune do ventilu a při foukání ukazuje aktuální tlak 39EUR . Problém je , že
nemá stupnici pouze barevná políčka bez hodnot. Samotný takovýto ukazatel tlaku pracuje tak, že se narazí do ventilu a po cca 20min.
se človek koukne. Pracuje to na tom, že ventil slabě uchází a po čase něco ukáže. Je prakticky nemožné s tím přesněji měřit, jelikož
není možná kalibrace na konkretní hodnoty a taktéž při měření by bylo nutno nějak zmáčknout membránu, nebo ventil aby došlo k
uniku většího množství vzduchu do měřidla.
Po všech těchto problémech jsem s těžkým srdcem koupil membránovou pumpu na 12V s nastavitelnou hodnotou vypínacího tlaku a
doufám že to mám správně nafoukané. Je u toho problém s nafouknutím kýlu u Suzumaru, který má mít 350mBaru ale stupnice u
funidla je jenom do 300mBaru. Toto funidlo stojí např u německého Wohlera 89,-EUR což myslím stojí za úvahu. U nás mají prodejci
příliš velké marše. Existují funidla i na 800mBaru 139EUR ale to už je myslím nebezpečné (pokud někdo nemá Yam s nafukovací podlahou).
V Německu jsem u prodejců viděl i manometry se stupnicí ale ty byly dosti drahé.
Jinak k foukání výfukem: všimni si kolik jde z výfuku vody a ta by ti zůstala ve válcích. Já si nedovedu představit, jak bys jí chtěl dostat
ven.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7505
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 152
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv bře 20, 2008 1:01 am

Presné manometre na gumáky stoja okolo 30 euro. Ten môj zasuniem do ventilu, pootočím a ono to fúkne z válcu a ukáže to presný tlak.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

manometry a tak..

Příspěvekod Renda » čtv bře 20, 2008 8:58 am

to: tataS
1) Dík za podnětnou odpověď! :clap: :thankyou:
2) Speciální barometry od jednotlivých výrobců se dají sehnat a bývají přizpůsobeny tak, že se dají místo toho bajonetového víčka ventilu. Zároveň si otevřou vnitřní ventil a měří tak tlak uvnitř válce - přesně jak píše Denis.
Nevyhovuje mi, že to je
- a) jen pro ventily toho výrobce - vzájemná kompatibilita mi není zřejmá (je vůbec nějaká? mají někteří výrobci stejné ventily?)
- b) měřáčky mají jen barevné oblasti "pro blbý" a nevím tak, na jaký tlak vlastně foukám; ostatně konkrétní hodnoty doporučených tlaků od jednotlivých výrobců se dost špatně získávají. Máte někdo hodnověrnou přehlednou tabulku?
- c) Ventily tlakových podlážek bývají ještě jiné a mnohdy je problém dosáhnout potřebného tlaku.
3) Existují redukce na foukadla. Nabízí se použít je i pro měření. Jenže tyto redukce neobsahují otevírání vniřního ventilu, protože foukadlo prostě ventil profoukne. :cry:

Hledal jsem po Netu a ejhle:
http://www.vltava2000.cz/marinesport/de ... tmentID=56
Co říkáte? Zajímavá pumpa i měřáčky...
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

tlak v ZODIACu

Příspěvekod Renda » čtv bře 20, 2008 11:01 am

Teď jsem zjistil přímo od dodavatele ZODIACu, že doporučují pro tyto čluny
buřty 0,3atm
tlaková podlážka 0,85atm
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » čtv bře 20, 2008 10:14 pm

to Renda: Většina (dá se říci, že všechny čluny ) mají foukací tlaky napsané na štítku (asi to musí být s údajem o počtu osob a zatížení)
taktéž to prozradí prodejci člunů nebo je to v návodu k použití.
Doporučuji ti hledat informace o zboží i na mimočeských stránkách např. http://www.bootszubehoer-markt.de/index2.html případně
http://www.schlauchboot-discount.de tam totiž ten marinesport z Prahy nakupuje a to ještě za velkoobchodní ceny. Ty němci to posílají i
do Čech (za 69 EUR člun i s motorem) i jinam. Potom je ovšem otázka zda by se nevyplatilo i za tyto jejich maloobchodní internetové ceny se dát dohromady a dovést zajímavé věci (např. manometry). Mám osobně ověrěno že naši prodejci počítají i dnes kurz
EUR 28,-Kč ( viz czech marine v Č. Budějicích) a tak tam nakupuji v EUR, které je již možno koupit za 25,50Kč. Když tam Suzumar 290Al
stojí 880,60 EUR tak se nevyplatí pro něj jet do Němec ale dát tam za el. pumpu která stojí 89,-EUR 4568,-Kč je na pováženou.
Naposledy upravil(a) tataS dne pát bře 21, 2008 9:56 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Renda
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 833
Registrován: pon úno 11, 2008 1:00 am
Reputace: 2

Wohler

Příspěvekod Renda » pát bře 21, 2008 8:59 am

Chlapi, dík! :thankyou: Já už toho Wohlera předtím hledal, ale firem stejného jména je spousta a tak jsem se nedobral...
Škoda, že to je tak daleko - skoro jako do Bruselu ;) - asi 800km z Prahy, jestli se nemýlím, he?
Bylo by samozřejmě fajn se domluvit a spojit se za účelem nákupu. Některé věci - např kolečka na zrcadlo jsou dost předražené i tam - ty by zase bylo dobré si vyrobit tady.
Kdybyste měli někdo zájem, tak dejte vědět.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát bře 21, 2008 10:15 pm

to Wlady: díky za upozornění, již je opraveno.
Zajímavá je také Berollina v Berlíně (doufám, že je to tak správně, již jsem to smazal), což je podstatně blíž. Poslední dobou se stěhovali na novou adresu, tak s nimi nic nebylo ale mám pocit, že tyto dva obchody jsou v Německu nejzajímavější a mají nejlepší
ceny. Ostatní kteří jsou uvedení v odkazech různých značek motorů a člunů jako prodejci (pokud ještě existují- většinou mají stránky několik
let staré, nebo neodpovídají) jsou většinou garážové firmy, které hlavně opravují motory nebo lodě a na objednávku pro zákazníka
jeden člun objednají (viz v Lipsku, Dresdenu, Žitavě a jinde poblíž hranic).
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » úte kvě 06, 2008 11:18 pm

Jelikož jsem prodal Zooma a koupil Suzumar, kde se fouká buřt v podlaze na 350mbar, koupil jsem k tomu novou pumpu BST 12 HP
superturbo na 12V, který fouká až 800mbar. Dal jsem za něj sice 140 EUR a k tomu manometr do 600mbar za 390 Kč ale jsem
konečně spokojen s dobře provedeným strojem. Mají to u Marine sport a Boot 007 a možná i jinde. Kompresor má dva systémy
v jedné krabici. Při zapnutí začne foukat rotační ventilátor, který nafouká do 100mbar/500l/min. a potom se zapne druhý motor s dvoupístovým kompresorem do 800mbar/150l/min. Nastavení pro automatické vypnutí je jemné a funguje přesně. Je u toho 10
redukcí o různých průměrech. A má to i zpětné vysávání. Je u toho kvalitně udělaná taška do které se to vše i s akumulátorem
12V/5Ah vejde. Píší, že člun 4m nafouká za 5 minut. Sice jsem to neměřil ale 290ka byla za chvilku do tvrda. S manometrem pro
měření mám konečně na stará kolena dobrou výbavu po které jsem vždy toužil. Vřele doporučuji!
Uživatelský avatar
premio
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 13
Registrován: úte dub 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod premio » stř kvě 05, 2010 4:23 pm

taky jsem řešil jak si ulehčit práci--cca.30 let starý vysavač, kus zahradní hadice, izolepa a měnič napětí(faktem ale je, že sem měl vše doma a nemusel jsem to kupovat) Nafouknuto celé do minutky-poté natlakovat pumpou.PS: měnič byl 700W!!
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » stř kvě 05, 2010 5:12 pm

Každý asi musí sám projít vývojem a dopracovat se k podobnému poznání. Někomu to ovšem trvá déle, než pochopí, že někde u vody je to jednodušší s pumpou na 12V.
Až osobně zkusíš tu co jsem tu popsal (a má jí již hodně lidí), tak dojdeš nirvány a všechny staré vysavače dáš bezdomovcům. Tak starý vysavač má dnes již málokdo,
a ty novější nemají na výfuku připojení hadice. A k tomu stejně potřebuješ něco na změření tlaku. Všechny řeči o tom jak to kdo pozná na omak a pod vyvolávají spíše
útrpný úsměv. Tak velký měnič má málokdo (většinou majitelé kempingových aut) a cenově to není taky láce. Pokud nechci tím vysavačem luxovat člun, tak ta automat.
pumpa je kapánek menší nežli vysavač+ měnič.
Uživatelský avatar
premio
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 13
Registrován: úte dub 27, 2010 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod premio » čtv kvě 06, 2010 7:38 pm

tataS píše:Každý asi musí sám projít vývojem a dopracovat se k podobnému poznání. Někomu to ovšem trvá déle, než pochopí, že někde u vody je to jednodušší s pumpou na 12V.
Až osobně zkusíš tu co jsem tu popsal (a má jí již hodně lidí), tak dojdeš nirvány a všechny staré vysavače dáš bezdomovcům. Tak starý vysavač má dnes již málokdo,
a ty novější nemají na výfuku připojení hadice. A k tomu stejně potřebuješ něco na změření tlaku. Všechny řeči o tom jak to kdo pozná na omak a pod vyvolávají spíše
útrpný úsměv. Tak velký měnič má málokdo (většinou majitelé kempingových aut) a cenově to není taky láce. Pokud nechci tím vysavačem luxovat člun, tak ta automat.
pumpa je kapánek menší nežli vysavač+ měnič.

jasný, byla to nouzovka, ale bodla. Po sezóně jsem si koupil starší el. pumpu na 12V s nastavením požadovaného tlaku a je po problému...
Uživatelský avatar
StepanK
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: pát kvě 07, 2010 2:00 am
Reputace: 0

BST 12 HP SUPERTURBO

Příspěvekod StepanK » úte lis 09, 2010 9:42 pm

Pripojuji chvalu na BST 12 HP superturbo na 12V. Podlahu na 800mbar zvladne hrave. Nastaveny tlak na kolecku docela presne odpovida skutecnemu natlakovani lode. Cena 3100 (www.vodacke-centrum.cz) mi prijde velice prizniva. Dekuji Tatasovi, ze se tady o te pumpe zminil. Opravdu skvela vec pro ty, kteri potrebuji tlakovat vice jak 300mbar.
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2503
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 201
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » stř lis 10, 2010 12:30 pm

BST 12 HP superturbo používám na foukání Smartkata, akumulátor vystačí na dvě lodě (4 plováky) s rezervou.
Uživatelský avatar
J
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 169
Registrován: sob srp 20, 2011 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod J » pon srp 18, 2014 12:10 am

Pro ty méně movité :-) jako já. Dnes jsem potřeboval nafouknout člun a odešla mi pumpa... tak jsem v nejbližším obchodě koupil tohle. Stupeň jedna- větrák, stupeň dva- membránový kompresor do 0,8 bar. Třímetrový gumák byl za deset minut nafouknutý. Napájení 230 nebo 12V.... Já ho koupil za dvanáct stovek, ale dá se i levněji (levné čluny nejsou nejlevnější :-) ). Odkaz dávám, kde jsem ho koupil.... snad se to může.
http://www.levnecluny.cz/elektricka-pum ... l-230v-12v
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pon srp 18, 2014 7:56 am

Cena dobrá, ještě by měl mít manometr, nebo nastavení tlaku. Jinak tady ho máš na Amazonu.de a dole je přehlídka podobných typů. Zajímavé je podívat se u každého na hodnocení uživatelů (nahoře hvězdičky) aby člověk věděl co jej časem čeká. http://www.amazon.de/dp/B000PGRXOK?m=A3 ... -8pYHtrlOQ
Uživatelský avatar
J
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 169
Registrován: sob srp 20, 2011 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod J » pon srp 18, 2014 10:26 am

No, kupoval jsem ho jako nouzovku... a docela jsem byl překvapený jak rychle jsem s tím člun nafoukal... uvidíme na jak dlouho :-). Manometr samozřejmě mám :-), myslím tataSi, že máš ve zvyku ostatní lidi malinko podceňovat :-).
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1655
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 73
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » pon srp 18, 2014 12:16 pm

Snad si můžu dovolit otázku lehce mimo téma.... i když ne úplně.
Když foukáte gumák, tak ho nafouknete na výrobcem přepsanou hodnotu a pak během dne (jak se vzduch ohřívá) tak to kontrolujete a upouštíte? Nebo nějak jinak?

Já používam gumák jen jako dinghy, takže mě maximální nafouknutí úplně netrápí, ale zase mi vadí, když to po ránu je jak hadr.
Uživatelský avatar
Tajomníček
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 82
Registrován: stř pro 28, 2005 1:56 pm
Reputace: 8
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Tajomníček » pon srp 18, 2014 12:58 pm

Používam túto pumpu "Black & Decker ASI500 Akku Luftpumpe" a som s ňou maximálne spokojný. Nafúkam gumák, lopty, nafukovačky a aj bicykle, tiež fendre takže za cenu niekde okolo 80eur vynikajúci univerzálny kompresor.

Tender fúkam ráno/ doobeda na tlak predpísaný výrobcom a potom sa nestarám. Znovu dofúkam, keď tlak poklesne a zle sa mi sedí na balóne. Takto fungujem 6 sezón a zatiaľ je všetko v poriadku.

[url=http://www.comtech.de/Heimwerken-und-Werkzeug/Kompressoren-und-Zubehoer/Klein-Kompressoren/Black-und-Decker-ASI500-Akku-Luftpumpe-Pumpstation-Kompressor-11-bar?sPartner=40&sPartner=40&affmt=2&affmn=1]

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host