Nejen gumový člun je malý
Moderátoři: vilma, Pepa, david
No jéjehalladine, to si piš, že seznámím. Prostě tam budou úchyty pro stanovou nástavbu, a úchyty pro schůdky do vody.
Teď o víkendu pokračovaly práce na budoání loděnice. No teď od zítra půjdu na pět dní do lesa rubat, by bylo v zimě 09/10 čím v hausu topita já neumrznuul v ušáku. A taky jsem u Ariskovice vymýšlel nástavbu na stávající vlek(Agados Handy II), abych ty necky měl na čem vézti. Vlastně jsem vymýšlel, jak z toho vleku udělat přepravník na necky a motor,kampingovou výbavu pro celou famílii a kompletní pozemní zázemí, polní kuchyni, a při tom všem aby to ještě dřevo z lesa přivezlo a jako normální vlek sloužilo. Pro úřednickou palici by toho bylo až moc, nebýt té úžasné pálenky. To je inspiračka, uj...
No, v sobotu, než jsem se inspiroval, jsem byl naotvírání Mácháče. Ony i ty plachetnice mají něco do sebe...
Teď o víkendu pokračovaly práce na budoání loděnice. No teď od zítra půjdu na pět dní do lesa rubat, by bylo v zimě 09/10 čím v hausu topita já neumrznuul v ušáku. A taky jsem u Ariskovice vymýšlel nástavbu na stávající vlek(Agados Handy II), abych ty necky měl na čem vézti. Vlastně jsem vymýšlel, jak z toho vleku udělat přepravník na necky a motor,kampingovou výbavu pro celou famílii a kompletní pozemní zázemí, polní kuchyni, a při tom všem aby to ještě dřevo z lesa přivezlo a jako normální vlek sloužilo. Pro úřednickou palici by toho bylo až moc, nebýt té úžasné pálenky. To je inspiračka, uj...
No, v sobotu, než jsem se inspiroval, jsem byl naotvírání Mácháče. Ony i ty plachetnice mají něco do sebe...
- ferdas
- aktívní jachtař
- Příspěvky: 628
- Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
- Reputace: 36
- Bydliště: Znojmo
Vlek
Tomme, ty jseš můj člověk. Člověče - já nad tím přemejšlím od podzimu. Využít normální vlel pro přepravu lodě. Spíš mě zajímalo, jestli jde nechat udělat přestavba, tak aby to bylo v papírech v pořádku. Pokud budeš vědět něco víc. nenechávej si to pro sebe.. Díky F.
Nu, s tím vlekem jsem se mentálně něco natrápil...ale zdá se, že to bylo¨vymyšleno.
Otázkou je, zda ten vlek má sloužitz jen jako přepravník loddi, a jaké, či jako kombinovaný přepravník rodininných věcí, šminek manželky a dcer a proviantu, či "jen" jako přepravník lodi. Mám tu v počítači uloženou jednu docela zajímavou fotku, nějaká firma z Opavy prodává malé dvoumístné kajutovky a demonstrovali právě p její přepravitelnost . Tu fotku Ti pošlu, dáš-li mi mailovou adresu, já je sem neumím vkládat.
ta varianta na fotce je varianta "jen". Můj úmysl je, a to proto, že jsem přišel u fabie o kufr dík přestavbě na LPG, ten vlek přestavět na přepravník kombinovaný.K tomu se dostanu později, te´ˇd k Tvým úvahám o přestavbě. Myslím, že na tomto fóru jsem někde narazil na dost rozsáhlou diskuzi o stavbě a přestavbách vleků, zkus to prohledat... každopádně Ti na obecním úřadě s rozšířenou působností, a to tam, kde mají dopravní referát, řeknou vše k přestavbám a stavbě přívěsů. PAMATUJU SI Z TÉ DISKUZE, ŽE TO ĚNÍ AŽ TAK SLOŽITÉ, MÁŠ LI CERTIFIKOVANÉHO SVÁŘEČE, PAK JEN NĚKTERÉ DÍLY MUSÍŠ KOUPIT! NÁPRAVA, SPOJOVACÍ ZAŘÍZENÍ, OSVĚTLENÍ AP.(promin, spadly mi tam kapitálky)
K mé přestavbě, tedy té mnou plánované. Handy II od Agadosu má V oj, která tvoří spodní rám korby. Na tento rám zespodu budou přištoubovány oka z jeklu(trvale) Do nich se zasuvou příčky, které budou na koncích mít patky pro vztyčení a fixaci vertikálních nosných prvků nástavdby. Cca 10 cm nad úrovní HORNÍ HRANY BOČNIC KORBY( A TÍM I PLACHTY) budou tyto vertikální prvky spojeny jak podélně, tak příčně horizovtálními podélníky či příčkami. Ve vrcholech horizontálních prvků budou bytelná oka pro připnutí popruhů, které ponesou člun sám. Od oje povede víceméně šikmo vzhůru /asi podepření proti čelu tyč s V profilem otočně uloženým, který bude fixovat příď člunu a bude překážkou dopředného pohybu člunu při brzdění soupravy. (Vzadu se to fixovat nemusí, LPG fabie s takovým vlekem rozhodně nebude mít akcelraci větší, než skůtr) Já ty vertikální prvnky musím vést venkem proto, abych měl přístup na ložnou plochu přívěsu.
No aa protože jsem hračička, asi si vyrobím model 1:něco, nafotím ho a budu se s ním vytahovat jak namčočený kšandy.No, ještě si s tím budu muset pohrát. Jo a jak máš velko loď?
Otázkou je, zda ten vlek má sloužitz jen jako přepravník loddi, a jaké, či jako kombinovaný přepravník rodininných věcí, šminek manželky a dcer a proviantu, či "jen" jako přepravník lodi. Mám tu v počítači uloženou jednu docela zajímavou fotku, nějaká firma z Opavy prodává malé dvoumístné kajutovky a demonstrovali právě p její přepravitelnost . Tu fotku Ti pošlu, dáš-li mi mailovou adresu, já je sem neumím vkládat.
ta varianta na fotce je varianta "jen". Můj úmysl je, a to proto, že jsem přišel u fabie o kufr dík přestavbě na LPG, ten vlek přestavět na přepravník kombinovaný.K tomu se dostanu později, te´ˇd k Tvým úvahám o přestavbě. Myslím, že na tomto fóru jsem někde narazil na dost rozsáhlou diskuzi o stavbě a přestavbách vleků, zkus to prohledat... každopádně Ti na obecním úřadě s rozšířenou působností, a to tam, kde mají dopravní referát, řeknou vše k přestavbám a stavbě přívěsů. PAMATUJU SI Z TÉ DISKUZE, ŽE TO ĚNÍ AŽ TAK SLOŽITÉ, MÁŠ LI CERTIFIKOVANÉHO SVÁŘEČE, PAK JEN NĚKTERÉ DÍLY MUSÍŠ KOUPIT! NÁPRAVA, SPOJOVACÍ ZAŘÍZENÍ, OSVĚTLENÍ AP.(promin, spadly mi tam kapitálky)
K mé přestavbě, tedy té mnou plánované. Handy II od Agadosu má V oj, která tvoří spodní rám korby. Na tento rám zespodu budou přištoubovány oka z jeklu(trvale) Do nich se zasuvou příčky, které budou na koncích mít patky pro vztyčení a fixaci vertikálních nosných prvků nástavdby. Cca 10 cm nad úrovní HORNÍ HRANY BOČNIC KORBY( A TÍM I PLACHTY) budou tyto vertikální prvky spojeny jak podélně, tak příčně horizovtálními podélníky či příčkami. Ve vrcholech horizontálních prvků budou bytelná oka pro připnutí popruhů, které ponesou člun sám. Od oje povede víceméně šikmo vzhůru /asi podepření proti čelu tyč s V profilem otočně uloženým, který bude fixovat příď člunu a bude překážkou dopředného pohybu člunu při brzdění soupravy. (Vzadu se to fixovat nemusí, LPG fabie s takovým vlekem rozhodně nebude mít akcelraci větší, než skůtr) Já ty vertikální prvnky musím vést venkem proto, abych měl přístup na ložnou plochu přívěsu.
No aa protože jsem hračička, asi si vyrobím model 1:něco, nafotím ho a budu se s ním vytahovat jak namčočený kšandy.No, ještě si s tím budu muset pohrát. Jo a jak máš velko loď?
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Ne, že bych ti do toho chtěl kecat ale kdybys udělal širší nosič na střechu a tu pidiloď 35kg (jak ty říkáš) tam dal vzhůru kýlem a ostatní krámy naházel do vleku, tak ušetříš cca 50 kg železných profilů a spoustu práce. I na tom vleku se bude lépe vozit vzhůru kýlem. Všechny nástavby a jiné vymyšlenosti se dají udělat sundavací. (Je to lepší pro odsolování a mytí). Ale to bys neměl co vymýšlet?
Jo, i to vožení kýlem vzhůru mne napadlo, mně nadla sopusta variant, ale tahle je jedna z těšch co mají blízko k definitivě. Od toho vození kýlem vzhůru mne trochu odrazuje ostřik od zadních kol tažnýho auta. Ovšem rozhodně to stojí za přemejšlení. Na střeše to vozit nechci, já obecně nerad vozím na střeše cokoliv, jsem holt vlečňákovej... I tajk, díjk za námět, budu muste vymyslet, jak jak to udělat, aby paluba nebyla zasvnčená ostřikem kol auta. Ale trefil jsi do černýho, já rád vymešlím...
korba z lodě
Vožení dnem dolů na vleku má výhodu, že loď může sloužit jako korba na věci. Což jenom nahradit přední a zadní čelo korby tvarovanými kozami, do nichž by loď zapadla a věci dát do lodi a přes loď transportní persenik, aby do věcí nenapršelo?Tomm píše:Jo, i to vožení kýlem vzhůru mne napadlo, mně nadla sopusta variant, ale tahle je jedna z těšch co mají blízko k definitivě. Od toho vození kýlem vzhůru mne trochu odrazuje ostřik od zadních kol tažnýho auta. Ovšem rozhodně to stojí za přemejšlení. Na střeše to vozit nechci, já obecně nerad vozím na střeše cokoliv, jsem holt vlečňákovej... I tajk, díjk za námět, budu muset vymyslet, jak jak to udělat, aby paluba nebyla zasvnčená ostřikem kol auta. Ale trefil jsi do černýho, já rád vymešlím...
Jinak vlek má oproti zahrádce nevýhodu ve vyšších dálničních poplatcích.

Re: korba z lodě
Renda píše:Vožení dnem dolů na vleku má výhodu, že loď může sloužit jako korba na věci. Což jenom nahradit přední a zadní čelo korby tvarovanými kozami, do nichž by loď zapadla a věci dát do lodi a přes loď transportní persenik, aby do věcí nenapršelo?Tomm píše:Jo, i to vožení kýlem vzhůru mne napadlo, mně nadla sopusta variant, ale tahle je jedna z těšch co mají blízko k definitivě. Od toho vození kýlem vzhůru mne trochu odrazuje ostřik od zadních kol tažnýho auta. Ovšem rozhodně to stojí za přemejšlení. Na střeše to vozit nechci, já obecně nerad vozím na střeše cokoliv, jsem holt vlečňákovej... I tajk, díjk za námět, budu muset vymyslet, jak jak to udělat, aby paluba nebyla zasvnčená ostřikem kol auta. Ale trefil jsi do černýho, já rád vymešlím...
Jinak vlek má oproti zahrádce nevýhodu ve vyšších dálničních poplatcích.
Ty zvýšené dálniční poplatky jsou pro mne daní z toho, že jezdím na plyn a že kromě kyvadlových hodin a kanára sebou taháme všechno Dva dospělí, dva kluci a pudl ve fabii... No a když bych dal na zahrádku loďku, už bych neměl kam dát bagáž. Tedy- odsouzen k vleku...
Dříví jsem vytěžil, poté i loděničku dokončil a obé od,marodil a poslušně hlásím, že jsem opět zde. Teď mne( po dřevě a dostavbě loděničky a dokončení další etapy rekonsturkce domku čekáý jen oprava vleku( je zbědovanej, chudák) a snad i dovolená. No apak už jen pozitiva a jistoty a nákup plavidla. Přeju krásné dny...
Dnes odpoledne jsem si v půjčovně ve Starých splavech půjčil čtyřmetrovou loďku s elektromotorem, nalodil sebe a pudla a za 140,- Kč na hodinu vyrazil na plavbu okolo Máchova jezera.Myslím, že ta loď byla na mmotůrek příliš velká, v podstatě jak fouknul vítr, loď skoro stála. Nu, za 420,- korun jsm objel s pudlem celé jezero. Nemůžu napsat, že by se mi to nelíbilo, ale i ten Mácháč byl na elektrokvedlačku příliš velký a vánek příliš silný. Ale- byl to úplně jiný pohled na jezero a nelituji. Bylo to hezké letní odpoledne lehce stárnoucího chlapa se starým psem( ten seděl na přídi a do čuchometru nasával tisíce nových vůní).
Bylo to fajn, už se těším na svůj "křižník" a zatím tedy sním,jak příští rok vyrazím, na \labe, na Jadran, ale s benzíňákem na zádi...
Bylo to fajn, už se těším na svůj "křižník" a zatím tedy sním,jak příští rok vyrazím, na \labe, na Jadran, ale s benzíňákem na zádi...
Nakonec jsem se musel zastavit.... a všechno odložit.
Přišla chvíle, kdy jsme museli investovat všechny prostředky do vybudování ordinace mé přítelkyně, anestezioložky a budoucího lodního lékaře v téže osobě. Nu, už to začíná vybíhat z červených čísel, tak se domnívám, že příští sezónu už stihnu...
A stejně mi to nedá, a nedá..
Přišla chvíle, kdy jsme museli investovat všechny prostředky do vybudování ordinace mé přítelkyně, anestezioložky a budoucího lodního lékaře v téže osobě. Nu, už to začíná vybíhat z červených čísel, tak se domnívám, že příští sezónu už stihnu...
A stejně mi to nedá, a nedá..
Vracím se...
Po překonání všech peripetií, které mne zdržovaly, jsem zpátky, a můžu se končně věnovat plnění svého snu.
Gimmi Wee to nebude, došli jsme s přítelkyní k závěru, že si pořídíme něco o kousek většího, začneme někde na čtyřech metrech laminátu. V pondělí se pojedu podívat do saské Hoyerswerdy na 3,85 metru veslici tovární výroby, uvidíme jak se mi bude líbit.
Přidám i fotky, až se vrátím.
Gimmi Wee to nebude, došli jsme s přítelkyní k závěru, že si pořídíme něco o kousek většího, začneme někde na čtyřech metrech laminátu. V pondělí se pojedu podívat do saské Hoyerswerdy na 3,85 metru veslici tovární výroby, uvidíme jak se mi bude líbit.
Přidám i fotky, až se vrátím.
To Renda: Foťálk samozřejmě bude... Po nějakých peripetiích, o nichž jsme spolu mluvili po telefonu, se nějak konsolidujeme a pochopitelně je všechno jinak. Docela se mi líbí výrobyky prezentované na www.seemaster.cz , ale to až do důchodu
.
Některé záležitosti jsem byl nucen přehodnotit, určit si nové pořadí. Ale to je na delší... To asi do SZ, někdy.
V budoucí lobděnici, kde je momentálně spíše skladiště nepořáídku, je 6 metrů délky místo, takže se tam vejdu. Přišli i kamarádi, žýe by se dal vlek vyřešit jinak, vlastní stavbou, a to by bylo fajn, mít speciál, než jak jsem původně zamýšlel, bláznit s přestavbou či vestavbou do stávajícího. Inu, vše se vyvíjí. Zjara jsem se svezl s kamarády na obyčejný pramici z Velkého Března do Drážďan, jen starýho tomose na zádi, jen brblal, pro manévrování. Ve čtyřech to byl docela fajn vejlet.
Každopádně, nic neskončilo, anopak, vše se vyvíjí a přístí rok snad... A gumák? Nezatracuju, jen není na prvním místě.
A dík za uvídání.
Opraveno B.

Některé záležitosti jsem byl nucen přehodnotit, určit si nové pořadí. Ale to je na delší... To asi do SZ, někdy.
V budoucí lobděnici, kde je momentálně spíše skladiště nepořáídku, je 6 metrů délky místo, takže se tam vejdu. Přišli i kamarádi, žýe by se dal vlek vyřešit jinak, vlastní stavbou, a to by bylo fajn, mít speciál, než jak jsem původně zamýšlel, bláznit s přestavbou či vestavbou do stávajícího. Inu, vše se vyvíjí. Zjara jsem se svezl s kamarády na obyčejný pramici z Velkého Března do Drážďan, jen starýho tomose na zádi, jen brblal, pro manévrování. Ve čtyřech to byl docela fajn vejlet.
Každopádně, nic neskončilo, anopak, vše se vyvíjí a přístí rok snad... A gumák? Nezatracuju, jen není na prvním místě.
A dík za uvídání.
Opraveno B.
No, pěkný vyhlídky máš...
Držím palce.
-jenom dej, prosím, mezi ten odkaz www.seemaster.cz a čárku mezeru. S čárkou odkaz samozřejmě nefunguje.
(Já Ti to v tomhle vlákně bohužel nemohu opravit.)

-jenom dej, prosím, mezi ten odkaz www.seemaster.cz a čárku mezeru. S čárkou odkaz samozřejmě nefunguje.

(Já Ti to v tomhle vlákně bohužel nemohu opravit.)
- geus
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2098
- Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
- Reputace: 40
- Bydliště: Ústí-Brná
Náhodou jsem narazil na toto vlákno o lodičce Gimi WEE. Já osobně jí mám už asi 5 let měl jsem jí teda jen dvakrát na vodě s 10 hp motorem. A jede jak tryskáč. Stabilita výborná. Zátáčky řeže jak pila a na vlnách pekně skáče. V sobotu jí zase opráším. Jinak o té výrobě. Tak na Labi byla jedna rolámaná loďka. Kamarád si jí půjčil s tím,že jí dají do stavu nové a za to si udělají formu. Kámoš jí za dohození získal jen za material. Takže všichni byli spokojeni. Proto jsem si jí na kámošovo doporučení koupil a nelituji. Budí jí dávat ne velkou loď jako bajbót, Myslí ,že je to lepší volba než gumák který je mnohem náchylnější. jen ta váha se mi nezdá uvádějí 35 kilo já jí jednou zvážím. zdá se mi ,že má tak 50
- alff
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 15
- Registrován: čtv kvě 24, 2012 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Východní čechy
Převrácení člunu
tak jsem dnes jel projet člun do kempu do týnce,asi po 10min semito převrátilo,takže jsem si pěkně zaplaval v Labi
nicméně motor na to že byl ve vodě jsem ho vysušil,vylil vodu z pístu a karbece a motor běží,Z toho vyplívá,že ten člun je na nic a musím sehnat jinej /ten bílej s tím zrdcadlem vzadu/ takže opět do polska
..tady ho kupovat nebudu každej chce moc peněz a to moře nemáme..
jinak fotka zde:http://www.plavidla.cz/forum/viewtopic.php?id=437&p=2

nicméně motor na to že byl ve vodě jsem ho vysušil,vylil vodu z pístu a karbece a motor běží,Z toho vyplívá,že ten člun je na nic a musím sehnat jinej /ten bílej s tím zrdcadlem vzadu/ takže opět do polska


jinak fotka zde:http://www.plavidla.cz/forum/viewtopic.php?id=437&p=2
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host