převoz gumáku

Nejen na "velkých" lodích se plavíme ...

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
mitous6
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 12
Registrován: čtv kvě 01, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Vlašim

převoz gumáku

Příspěvekod mitous6 » čtv kvě 29, 2008 11:05 pm

potřebuji radu. Chci převážet nafouknutý člun na vleku, nevím jestli se má motor nějak kurtovat a v jaké poloze by měl být? Člun Adventure 360, motor 20hp.
Uživatelský avatar
Plano
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: pon dub 28, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Plano » čtv kvě 29, 2008 11:12 pm

Musí být příčka pod zrcadlem. Pokud to jde tak vozit motor v normální sklopené poloze, pokud ne a musí se vyklopit tak musí být noha podepřena opěrou.
Uživatelský avatar
mitous6
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 12
Registrován: čtv kvě 01, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod mitous6 » čtv kvě 29, 2008 11:39 pm

dík za odpověď,nerozumím té příčce pod motorem, jak je to myšleno?
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát kvě 30, 2008 6:38 am

Dělá se to jako vzpěra ve tvaru obráceného V, kde dva konce jsou upevněny napevno na vleku a vrchol drží za nohu nad antikavitační
deskou aby motor za jízdy neposkakoval a neničila se aretace ve zvednuté poloze. Nad tou deskou proto, že pod ní je spoj s převodovkou a ten by se nárazy uvolnil. Je to popsáno v návodech k motorům a již se to zde vzpomínalo.O žádné příčce pod motorem
tady nebyla řeč a pokud je to v návodu, tak je to blbě přeloženo.
Uživatelský avatar
Plano
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: pon dub 28, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Plano » pát kvě 30, 2008 11:18 am

Příčkou pod zrcadlem jsem myslel, že zrcadlo by mělo být na pevné části vleku, aby nebylo ve vzduchu. Nevím jaký máte vlek, tak se to těžko popisuje.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát kvě 30, 2008 1:00 pm

Nejsem si jist, že je to nejlepší řešení. Když budeš mít na tvrdo podložené zrcadlo, tak bude poskakovat jako vlek. Pokud je
volně, tak tlumí přenos tvrdých rázů. Alespoň u továrních vleků se to nepoužívá. To ovšem neřeší jízdu se zvednutým motorem.
Tam je třeba zajistit motor proti poškození aretace zvednutí a to uděláš pouze znehybnění za nohu. Čím dál od čepu závěsu, tím
lépe.
Uživatelský avatar
Plano
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: pon dub 28, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Plano » pát kvě 30, 2008 1:49 pm

To je pravda, že to poskakuje jako vlek, ale pokud není něco pod zrcadlem tak je celá hmotnost motoru pouze na buřtech a to si myslím není zrovna moc dobře. Bavíme se o gumáku, ne o pevném kýlu, kterému stačí rolny.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát kvě 30, 2008 2:58 pm

Pokud máš gumák nafouknutý na plný tlak a člun popruhy přez buřty přitažený k vleku, tak ti nemůže zrcadlo poskakovat! To by ti
poskakovalo i při jízdě na vodě a to jsem ještě nezažil. Zkus si na nafouknutém člunu zahýbat se zrcadlem. Obávám se že s ním
nehneš ani o ten příslovečný k.... chlup.
A ty rolny se na cestu správně mají snížit aby do nich kýl namlátil.
Uživatelský avatar
vovsky
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 689
Registrován: úte bře 18, 2008 1:00 am
Reputace: 15

Příspěvekod vovsky » pát kvě 30, 2008 6:16 pm

Myslím,že 20k motor se dá ještě unést,ve dvou určitě,tak bych jej vezl ve člunu,nebo v kufru auta.Do HR vozím člun 360cm sbalený na střeše auta a motor 15k v kufru.Vézt člun na vleku do HR se dost prodraží.Člun na vleku vozím jen po ČR nebo na SK.vov
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát kvě 30, 2008 7:14 pm

Je otázka jak má velké auto, kolik lidí veze a co vše potřebuje sebou. Nikde neuvádí, že pojede do HR. Někde tu již je debata,
kde dotyčný má malou Felicii s bandou na plyn, početný mančaft a velké oči co ještě vezme sebou do HR a tomu také nic jiného
nezbývá. Každý nemá minibus nebo MPV.
Uživatelský avatar
mitous6
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 12
Registrován: čtv kvě 01, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod mitous6 » ned čer 01, 2008 1:16 am

díky moc za diskusi. Jedná se mi o převoz tady po ČR, do Chorvatska pojede sbalený. Mám Mitsu Outlander, jedeme ve třech se střešním boxem, určitě se vejdeme. Dříve jsem doma vozil gumák 3.1m na obyčejném vozíku a motor 5hp v kufru. Vlek mám se dvěma lyžinami, člun natahuji tak aby zrcadlo sedělo na lyžinách, přepásám ho dvěma kurtami a přitáhnu vepředu navijákem. Motor mám ve svislé poloze ale mám pocit že pruží se zrcadlem. On sám má nějaké odpružení, bude to spíš asi tím. Proto jsem myslel zda není mutné jej ještě nějak kurtovat, navíc i proto aby nedošlo k poškození aretace otáčení.
Uživatelský avatar
Tomm
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 46
Registrován: pon dub 07, 2008 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod Tomm » ned čer 01, 2008 9:31 am

tataS píše:Je otázka jak má velké auto, kolik lidí veze a co vše potřebuje sebou. Nikde neuvádí, že pojede do HR. Někde tu již je debata,
kde dotyčný má malou Felicii s bandou na plyn, početný mančaft a velké oči co ještě vezme sebou do HR a tomu také nic jiného
nezbývá. Každý nemá minibus nebo MPV.


To jsem byl já- Tomm, provokovatel vlákna "Nejen gumový člun je malý" ;)
Není to felicie a le fabie a nad tím vlkeme, resp.jehorrekonstrukcí pořád spekuluju.
Uživatelský avatar
cervik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 264
Registrován: čtv led 31, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod cervik » ned čer 01, 2008 8:25 pm

Ja vozím 4m Adventure a 20 k motor na vleku vyrobený na zakázku u Vás V Mladej Boleslavy vo firme p. Holuba./ vrele odporúčam / čln je uložený na lyžinách v prednej časti ho mám previazaný popruhom a pritiahnutý za predné oko navyjákom, v zadnej časti je pritiahnutý dvoma popruhmi o zrkadlo v mieste , kde sú oká na ťahanie lyžiara.Zadnú - vyberatelnú časť
zo ŠPZ dávam až po zaaretovaní motora . ktorý je potom držaný aj touto odímateľnou časťou. Šetrým tým aretáciu aj, výklop motora, noha je prítláčaná zozadu kusom tvrdeného molitanu.prilepeného chemoprénom za ŠPZ-ku. :good:
P.S. pozor na vyváženie vleku, pri 200 kg člne, by mal byť kolmý tlak na gulu ťažného zariadenia / váha vleku / okolo 25- 30 kg.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned čer 01, 2008 9:05 pm

Taky mám vozík od p. Holuba, ale pod Atola.
Taky spokojenost.

200kg člun ? To máš pevný kýl ? Tak potom bych se tomu rozdílu spotřeb nedivil....
Uživatelský avatar
cervik
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 264
Registrován: čtv led 31, 2008 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod cervik » ned čer 01, 2008 10:28 pm

To Halladin , Nie nemám pevný kýl , tá váha je len informatývna : čln 80 + motor 55 + bateria + nádrž , základná výbava, rezerva - koleso, atď... :)
P.S. ten príves od p. Holuba mám len pár týždňov, ale som sním ozaj spokojný. Pekná robota... :good:
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » ned čer 01, 2008 11:09 pm

Já ho dostal loni v září. Dokonce mi ho přivezli, protože Holubův mladej tu má kousek známé, a přijel na vinobraní, nebo tak něco :D
Uživatelský avatar
mitous6
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 12
Registrován: čtv kvě 01, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Vlašim

Příspěvekod mitous6 » pon čer 02, 2008 12:02 am

máte někdo na toho p. Holuba kontakt, nebo www adresu?
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » pon čer 02, 2008 12:27 am

Uživatelský avatar
pavelt
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 9
Registrován: ned srp 05, 2007 2:00 am
Reputace: 0

skládání člunu

Příspěvekod pavelt » stř črc 02, 2008 6:05 pm

Koukám, že jsem v tom správném tématu.
Jak moc se dá po vyfouknutí složit nafukovací člun?Nejde mi o nic na moře, ale o vyblbnutí se na přehradách pro mě a děti - na jednodenní výlety.Dá se rozumě převézt v kombíku/na střeše člun typu Metzeler Markant S, nebo DSB Zephyr? Jak moc se snižuje životnost člunu vyfukováním (nemám ho zatím kam uskladnit)? Původně jsem pomýšlel na moje potřeby na Intex Marinner s elektromotorem, ale Zephyr vypadá už jako motorový člun. Podmínka je, do lodi naskládat 2 dospělí a 3 děti (malé).
Uživatelský avatar
Plano
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: pon dub 28, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Plano » stř črc 02, 2008 7:24 pm

Jak je tenhle skladný netuším, ale rozhodně bych si zjistil jak je starý ten motor.
Uživatelský avatar
halladin
vytrvalý návštěvník
Příspěvky: 1809
Registrován: pát srp 17, 2007 2:00 am
Reputace: 2
Bydliště: Nové Mlýny III

Příspěvekod halladin » stř črc 02, 2008 7:40 pm

Pavelt
orientačně koukni, jak velký je balík s novým člunem, i když už ho asi nikdy takhle nesložíš- většinou je ten balík po použití a složení o něco větší :-)
Podle sebe soudím Tebe:-)
Uživatelský avatar
pavelt
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 9
Registrován: ned srp 05, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pavelt » čtv črc 03, 2008 12:25 pm

Takže další úvaha, takový gumák nebudu vyfukovat, převezu nafouknutý na normálním nákladním vleku za auto (v nouzi na kratší vzdálenosti na střeše - mám nosnost střechy 100kg) - s lůžkem přes postranice vleku a pečlivě přivázanej, dojedu někam k vodě a jsem schopen ho ve dvou donést do vody - nepotřebuju nájezd a topit z rodiny půjčený vlek? Tzn. kolik tak odhadem váží vybavený 3m gumák (třeba ten Zephyr) s dřevěnou podlahou, sedačkou a konzolou řízení (bez motoru)?Předem díky za Vaše odpovědi a trpělivost se suchozemcem.
Uživatelský avatar
Plano
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: pon dub 28, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Plano » čtv črc 03, 2008 12:48 pm

Komplatně vybavený zodiac 310 váží ccs do 50 kg+37 kg motor+konzole (netuším kolik váží neb ji nemám)
Člun převážím (po ČR) i s motorem na nákladním vleku 2004x1050mm na níže uvedeném vozíku. Vlek je vybaven navijákem. Přijedu k vodě, k vleku dám nájezdová prkna a člun i s vozíkem spustím do vody, odvážu kurtu a jedéém. V opačném případě najedu na vozík, přivážu kurtu, vytáhnu na vlek, přikurtuji a jedééém domů. Za chvilku odjíždím do HR, tak až se vrátím mohu nafotit i celou sestavu na vleku.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
pavelt
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 9
Registrován: ned srp 05, 2007 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod pavelt » čtv črc 03, 2008 1:11 pm

Super, díky moc za foto. Ten vozík - lůžko je dřevěný a dole na kola má železný rám a stojiny?A to lože je polepené čím? To by se dalo spáchat.
Uživatelský avatar
Plano
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 67
Registrován: pon dub 28, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Plano » čtv črc 03, 2008 1:16 pm

Vozík je celý ze dřeva, kolečka jsou na kovové trubce. Na loži je nalepený koberec. Jediný co jsem musel přidat je na přední části vozíku cca 10 kg olověné zátěže, páč se to při spouštění z nájezdů plašilo na zadní. Teď už to funguje jak má.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host