Kolečka ke gumáku
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- danda
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 127
- Registrován: sob led 05, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
Kolečka ke gumáku
Mám dotaz- chci si pořídit kolečka ke gumáku - může někdo poslat fotku nebo plánek
mám Quiksilver 3,45m - denis někde psal že kolečka vyklopí a nevadí motoru
mám Quiksilver 3,45m - denis někde psal že kolečka vyklopí a nevadí motoru
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Kolečka ku gumáku predávajú hotové, dostaneš ich kúpiť v každom lodiarskom obchode, ale večšinou na objednávku. Predávajú sa dva druhy, jedny sú preklápacie a tie druhé sa vždy do tej potrebnej polohy šroubujú. Cena sa pohybuje medzi 4-5000 kč. Ja som si vyrábal sám tie druhé, teda šroubovacie. Chcel som ich mať čo najlahšie, preto som použil kombináciu nerez a lepené dubové hranolky. Ak si manuálne zručný a vieš si sám pozvárať nerez tak to odkukaj niekde na výstave, alebo v obchode a vyrábaj. Moc lacnejšie to nevýde. Ak si to dáš robiť zámočníkovi tak lacnejšie je kúpiť.
- danda
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 127
- Registrován: sob led 05, 2008 1:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno
kolečka ke gumáku
Díky
na internetu jsem překlápěcí nenašel, ale snad něco okouknu , nebo koupím v Tullnu
na internetu jsem překlápěcí nenašel, ale snad něco okouknu , nebo koupím v Tullnu
- Romik
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 48
- Registrován: ned říj 28, 2007 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Brno venkov
Kolečka
Jestli se můžu přidat se svojí troškou do mlýna
tak taky vlastníme ke gumáku 3.85 YAM s 25 HP motorem přídavná kolečka. Bez nich bych si spouštění na vodu nedovedla vůbec představit. Pokud jsou kolečka, tak ve 2 lidech v pohodě. Je to o mnoho snadnější a i našroubování motoru. Máme taková jednoduchá, jak jste tady psali, každé na 1 šroub a přidělávají se do zrdadla každé jedním šroubem, durch přes to zrdadlo. Jsou z hliníkových profilů a mají taková větší kolečka, která je nutno i dofukovat... ale to záleží, na tom jak těžký motor na člunu je. Vytahování s nimi je taky pohodlné, jen se nesmí v HR jezdit až do poslední chvíle a zapomenout, že je odliv a sjezd má jen 3m
to jsme si dali
museli jsme s kolečkama tahat loď cca 10 m po kluzkých kamenech, faktu hrůza.
Co se týká takových těch sklápěcích koleček, která tam potom jsou "nafurt" tak to se mi nejeví jako dobré řešení, protože když člun provozujeme u moře a koupeme se z něho, tak tam dost zavazí a třeba já okolo motoru vzadu lezu po koupání do člunu, a kdyby tam byly kolečka, tak tedy nevím nevím jak bych to zvládla. Musel by být na člunu ještě nějaký žebřík-nášlap, abych se do člunu vyhoupnula...
Jinak je dost rozdíl´při spouštění na vodu, jak velký člun to je a jak má velký/těžký motor. Původní člun jsme měli jen 3.3m a 9.9 HP a to jsme zvládali i bez koleček.
Sklápěcí kolečka jsem v HR viděla mnohokrát, ale vždycky u němců a na menších člunech, na které není problém vylézt, protože mají ty tubusy tenké a tak není člun tak moc nad vodou.
Taky jsem trochu brouzdala a nenašla jsem nikoho, kdo by je prodával. Jen na stránkách marine.cz je o nich zmínka u hliníkových člunů marine ale není tam žádný odkaz na to že by je prodávali.

tak taky vlastníme ke gumáku 3.85 YAM s 25 HP motorem přídavná kolečka. Bez nich bych si spouštění na vodu nedovedla vůbec představit. Pokud jsou kolečka, tak ve 2 lidech v pohodě. Je to o mnoho snadnější a i našroubování motoru. Máme taková jednoduchá, jak jste tady psali, každé na 1 šroub a přidělávají se do zrdadla každé jedním šroubem, durch přes to zrdadlo. Jsou z hliníkových profilů a mají taková větší kolečka, která je nutno i dofukovat... ale to záleží, na tom jak těžký motor na člunu je. Vytahování s nimi je taky pohodlné, jen se nesmí v HR jezdit až do poslední chvíle a zapomenout, že je odliv a sjezd má jen 3m


Co se týká takových těch sklápěcích koleček, která tam potom jsou "nafurt" tak to se mi nejeví jako dobré řešení, protože když člun provozujeme u moře a koupeme se z něho, tak tam dost zavazí a třeba já okolo motoru vzadu lezu po koupání do člunu, a kdyby tam byly kolečka, tak tedy nevím nevím jak bych to zvládla. Musel by být na člunu ještě nějaký žebřík-nášlap, abych se do člunu vyhoupnula...
Jinak je dost rozdíl´při spouštění na vodu, jak velký člun to je a jak má velký/těžký motor. Původní člun jsme měli jen 3.3m a 9.9 HP a to jsme zvládali i bez koleček.
Sklápěcí kolečka jsem v HR viděla mnohokrát, ale vždycky u němců a na menších člunech, na které není problém vylézt, protože mají ty tubusy tenké a tak není člun tak moc nad vodou.
Taky jsem trochu brouzdala a nenašla jsem nikoho, kdo by je prodával. Jen na stránkách marine.cz je o nich zmínka u hliníkových člunů marine ale není tam žádný odkaz na to že by je prodávali.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
kolečka
Kolečka k člunům nabízejí všichni prodejci (Navy centrum, Marine sport, Čech marine, ABC lodě aj.), Osobně jsem si je několikrát sám
vyráběl a s toho mám tyto znalosti: Ty co prodávají, jsou určeny hlavně pro písečné pláže- mají velký průměr a šířku, proto jsou dosti
těžké a zabírají při transportu hodně místa a cena je neúměrně velká. Při používání chce mít kolečka pevně přitažená k zrcadlu jelikož
člun s motorem má cca min. 80kg a při jízdě po nerovnostech uložení na zrcadle toto značně trpí. Záď člunu by měla být min. 35cm nad
zemí a motor zvednutý. Je lepší, když je kolečko pod člunem kvůli rovnováze ( sám tahám 310 s 6hp cca 400metrů bez problemů).
Je lepší mít kolečka nafukovací o průměru cca 30cm- lépe absorbují hrboly. Kolečko by mělo být v ose svislého upevnění- nejsou pro-
blémy s kmitáním při tažení. Jsou lepší ráfky z umělé hmoty a po sezoně sundat pneumatiky a duše vyprat ve sladké vodě- po max 2letech sůl vše rozleptá. Osičky dělám z nerez trubky 12mm. Pokud používám kolečka na člunu trvalé tak je vozím sklopené do úrovně
válců, zavěšené na řetízku od splachovače- je mosazný a poniklovaný. Na vylézání z vody jsou dobré pevné duralové schůdky se třemi stupni, které jsou vykloněné od lodě -mnohokráte vyzkoušené, po lanových je umění se do člunu dostat.
vyráběl a s toho mám tyto znalosti: Ty co prodávají, jsou určeny hlavně pro písečné pláže- mají velký průměr a šířku, proto jsou dosti
těžké a zabírají při transportu hodně místa a cena je neúměrně velká. Při používání chce mít kolečka pevně přitažená k zrcadlu jelikož
člun s motorem má cca min. 80kg a při jízdě po nerovnostech uložení na zrcadle toto značně trpí. Záď člunu by měla být min. 35cm nad
zemí a motor zvednutý. Je lepší, když je kolečko pod člunem kvůli rovnováze ( sám tahám 310 s 6hp cca 400metrů bez problemů).
Je lepší mít kolečka nafukovací o průměru cca 30cm- lépe absorbují hrboly. Kolečko by mělo být v ose svislého upevnění- nejsou pro-
blémy s kmitáním při tažení. Jsou lepší ráfky z umělé hmoty a po sezoně sundat pneumatiky a duše vyprat ve sladké vodě- po max 2letech sůl vše rozleptá. Osičky dělám z nerez trubky 12mm. Pokud používám kolečka na člunu trvalé tak je vozím sklopené do úrovně
válců, zavěšené na řetízku od splachovače- je mosazný a poniklovaný. Na vylézání z vody jsou dobré pevné duralové schůdky se třemi stupni, které jsou vykloněné od lodě -mnohokráte vyzkoušené, po lanových je umění se do člunu dostat.
Naposledy upravil(a) tataS dne úte pro 29, 2009 8:34 am, celkem upraveno 1 x.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Tady jsem našel zajímavá kolečka ke gumáku, celá z umělé hmoty. Bohužel je mají patentovaná a v Evropě je nikdo nevede. Jelikož bez nich nemohu
žít tak si je ve státech objednám. Cena mě nevadí ale doprava stojí víc a tak hledám zájemce podobně střelené pro snížení ceny. Dovoz bude fungovat zase
po 20, lednu, tak je čas se dát dohromady. Třeba i přez e-shop (pokud by měl zájem - třeba by byla množstevní sleva).
http://www.westmarine.com/1/1/2316-retr ... arine.html
žít tak si je ve státech objednám. Cena mě nevadí ale doprava stojí víc a tak hledám zájemce podobně střelené pro snížení ceny. Dovoz bude fungovat zase
po 20, lednu, tak je čas se dát dohromady. Třeba i přez e-shop (pokud by měl zájem - třeba by byla množstevní sleva).
http://www.westmarine.com/1/1/2316-retr ... arine.html
Re: kolečka
tataS píše:Jinak pro všechny upozornění na nové předpisy o vinětách v HR. VMP a vinětu musí mít všechny lodě od 3 metrů a motoru nad 6hp. Pokud je motor silnější, tak i lodě pod 3 metry.
tatas patří to jinam, pokud by se ti tam chtělo pokračovat, mám pocit, že tam byly pro plachetnice nějaké specifikace, taky se třeba pletu?
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Asi sis nevšiml názvu tohoto vlákna. Já tady o vinětách nepíšu. Nevím jestli jseš ještě upravený od Vánoc, nebo již k Silvestru. Ta citace mého
příspěvku: je to již dosti dávno, co jsem to psal a trvalo ti dosti dlouho, než jsi to zaregistroval. Tím pádem to celé asi patří do vlákna el. na lodi
- dlouhé vedení, nebo dráty. Jsem rád, že si všímáš co dělají jiní špatně ale zatím jsem byl spokojen s těmi, kteří to zde mají v náplni.
Abys dobře spal, tak to smažu.
příspěvku: je to již dosti dávno, co jsem to psal a trvalo ti dosti dlouho, než jsi to zaregistroval. Tím pádem to celé asi patří do vlákna el. na lodi
- dlouhé vedení, nebo dráty. Jsem rád, že si všímáš co dělají jiní špatně ale zatím jsem byl spokojen s těmi, kteří to zde mají v náplni.
Abys dobře spal, tak to smažu.
- ZdTrader
- návštěvník fóra
- Příspěvky: 125
- Registrován: úte kvě 27, 2008 2:00 am
- Reputace: 0
- Bydliště: Hradec Králové / Pardubice / Nové město nad Metují
tataS píše:Asi sis nevšiml názvu tohoto vlákna. Já tady o vinětách nepíšu. Nevím jestli jseš ještě upravený od Vánoc, nebo již k Silvestru. Ta citace mého
příspěvku: je to již dosti dávno, co jsem to psal a trvalo ti dosti dlouho, než jsi to zaregistroval. Tím pádem to celé asi patří do vlákna el. na lodi
- dlouhé vedení, nebo dráty. Jsem rád, že si všímáš co dělají jiní špatně ale zatím jsem byl spokojen s těmi, kteří to zde mají v náplni.
Abys dobře spal, tak to smažu.
TataS: Klid, občas se stane že pošleš odpověď a šoupne se to do jiného vlákna než kde to má být. Třeba včera se mi stalo něco takového

Tatas, jedinej kdo je tady upravenej jseš nejspíš, ty. Kdybys nebyl tak sebestředně vztahovačnej pochopil bys, že to nebyla vítka, ale otázka s omluvou za OT. Snad by stačilo napsat, že se to již v jiném tématu probíralo, ale tvá radost v plivání na lidi se prolinula i sem. Si tahkle spokojenej, že se alespoň něco děje?
Za neprohlídnutí si datumu se omlouvám, přesto mě to zajímá s ohledem na možnost plutí s pirátem v chorvatsku, jdu hledat.
Za neprohlídnutí si datumu se omlouvám, přesto mě to zajímá s ohledem na možnost plutí s pirátem v chorvatsku, jdu hledat.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
to marks: je mě celkem někde co si o mě myslíš. Starý dědek bývá nerudný. Dle data tvé registrace zde, což je již DVA roky, je s podivem, že jsi ještě
nezaregistroval vlákno, které se nazývá Chorvatsko, a kde je hned v úvodu nezmazatelně vypsáno úplně vše o podmínkách plavby. Místo toho tady
poučuješ nerudného dědka v inval. penzi o nějakých nepodstatných poznámkách. V dnešní "super" době holt musí každý koukat aby byl a ne se
spoléhat na druhé, že mu vše naservírují pod frňák. Já se aspoň občas snažím poradit ale příliš mnoho lidí ty rady nežádá ale vyžaduje.
nezaregistroval vlákno, které se nazývá Chorvatsko, a kde je hned v úvodu nezmazatelně vypsáno úplně vše o podmínkách plavby. Místo toho tady
poučuješ nerudného dědka v inval. penzi o nějakých nepodstatných poznámkách. V dnešní "super" době holt musí každý koukat aby byl a ne se
spoléhat na druhé, že mu vše naservírují pod frňák. Já se aspoň občas snažím poradit ale příliš mnoho lidí ty rady nežádá ale vyžaduje.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
to halladin: Já mám ta kolečka z duralu. Vlastní výroby kostra a kolečka plastová z obchodu. Je to ale velké a těžké a zabírají v autě cestou do HR dost místa.
Pro jedno odvezení člunu k moři tam a potom zpět to je zbytečné. Tato jsou z ABS plastu a zůstávají na člunu, což při váze 5,6 lb není žádná zátěž. Za ta léta,
co tam jezdím (cca 16 let) jsem již vyrobil a vyzkoušel všechny možné tipy a kombinace ale všechny mají nějaký nedostatek (jsou: velké, těžké, reznou,
překážejí na člunu, když je překlopíš nahoru, obalují se solí, drží v nich voda atd., atd. Když je máš s bantami, tak to poskakuje a mám co dělat aby se člun
nepřevrátil, když jej táhnu z kopce k vodě, musím je sundávat když chci nasadit ploutve. Tyto mě tam vadit nebudou. Již jsem dal více peněz okolo člunu a
tak to zase není tolik peněz abych to nevyzkoušel. K těm ploutvým vzadu se také nikdo nepřidal a přesto jsou moc fajn.
Pro jedno odvezení člunu k moři tam a potom zpět to je zbytečné. Tato jsou z ABS plastu a zůstávají na člunu, což při váze 5,6 lb není žádná zátěž. Za ta léta,
co tam jezdím (cca 16 let) jsem již vyrobil a vyzkoušel všechny možné tipy a kombinace ale všechny mají nějaký nedostatek (jsou: velké, těžké, reznou,
překážejí na člunu, když je překlopíš nahoru, obalují se solí, drží v nich voda atd., atd. Když je máš s bantami, tak to poskakuje a mám co dělat aby se člun
nepřevrátil, když jej táhnu z kopce k vodě, musím je sundávat když chci nasadit ploutve. Tyto mě tam vadit nebudou. Již jsem dal více peněz okolo člunu a
tak to zase není tolik peněz abych to nevyzkoušel. K těm ploutvým vzadu se také nikdo nepřidal a přesto jsou moc fajn.
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji

Ďakujem Vám za návod, teraz to skúsim. Kolečká som ešte nikdy nepoužíval, dostal som ich k člnu, ale podľa mňa pri motore 15 HP po vyklopení kolies nahore zostane veľmi málo miesta na otáčanie s motorom. Čln prepravujem na streche a po spustení na vodu v plytkej vode pri brehu namontujeme motor. môj motor suzuki 15 DF váži 44 kg, ale dvaja to zvládneme ceľkom dobre. chce to cvik a hlavne opatrnosť, lebo sa väčšinou šmýka a môže sa stať že človek skončí vo vode.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host