Motorovy cln na Dunaj a jeho ramena

Nejen na "velkých" lodích se plavíme ...

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
kenai
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 32
Registrován: stř bře 23, 2011 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dunajske ramena
Kontaktovat uživatele:

Motorovy cln na Dunaj a jeho ramena

Příspěvekod kenai » stř bře 23, 2011 9:36 pm

Zdravim vo spolok,
som v oblasti clnov uplny novacik a tak som poslednych par dni stravil citanim prispevkov na tomto fore so snahou vybrat konfiguraciu cln + motor pre moje potreby. Nakoniec som zistil, ze z jestvujucich prispevkov si neviem urobit vlastny zaver. Preto som si dovolil zacat novu temu a dufam, ze mi pomozete.

Budem sa stahovat do Vojky nad Dunajom, cca 100m od pozemku mam male jazero (cca 2 km ma po dlhsej strane, povoleny len elektromotor), 300m to mam na ramennu sustavu Dunaja kde je povolena prevadzka spalovacich motorov. 500m na druhu stranu je Privodny kanal vodneho diela Gabcikovo. Ak by nastal akykolvek problem s vyliatim Dunaja a jedina prijazdova cesta by bola pod vodou chcem cln vyuzit aj ako nudzovy/zachranny dopravny prostriedok.

Bezne vyuzitie hlavne rybolov na jazere a ramenach, obcasne mozno vylet po Dunaji. Vyuzitie clnu na ramenach zahrna velke mnozstvo prenasania clnu cez prehradzky ktore su cca 2m vysoke a 6 m siroke a samy, velky, ostry kamen. Pristup autom nie je mozny, vsetko sa bude musiet nosit v rukach aj na stovky metrov.

Skladovacich priestorov vela mat nebudem mozem mat cln bud nafukany pod strechou pristresku na auto, alebo velmi skladny vo vnutri domu.
Chorvatsko, alebo nejake ine more neplanujem, cln by mal sluzit len SR.

Existuje vobec nieco co by splnilo tieto moje sialene poziadavky, alebo budem musiet zacat skrtat z mojich narokov.
Dakujem za kazdu radu.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » stř bře 23, 2011 10:30 pm

Ak by sa pretrhla hrádza, tak tú chvílu ti nepomôže ani svetená voda, nieto čln. Ako dlho by bolo územie zaplavené je ťažká otázka, vzhladom k tomu že v zdrži až tak vela vody nie je, tak by to bolo zrejme len pár hodín až dní, ako pri bežnej povodni.
Na ramená môžeš chodiť len z lahkým člnom, ideálne je klasické laminátové kánoe, napr. Orlica. Ak by si chcel ísť s ňou na Dunaj, tak len plavbou po prúde.
Najdôležitejší údaj, pre kolko ludí by ten čln mal byť si nenapísal.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » čtv bře 24, 2011 8:23 am

Vítaj na fóre! Keďže si otázku postavil hneď na "motorový čln na dunajské ramená", nemal by som Ti radiť nič na veslovanie. Dobre predvídaš tie prekládky cez betonové "neviemakotonazvať"a preto treba si zvoliť niečo lahké. Treba rátať aj stým, že Tvoju rodinu to nemusí dlhšie baviť, potom na to zostaneš sám. A sám sa ťahať s gumákom to nebude príjemné ani pre Teba a hlavne nato doplatí ten čln. Zamysli sa ešte raz nad veslovaním. Prostredie je ideálné, čo sa lodí týka dnes je z čoho vyberať. Sú rôzne viacmiestné kajaky a kanojká ktoré zvládneš aj sám. Na celoročné využitie klasické lode(hliníkový Linder a klasické "Sereďky) a na sezónné sú úžasné Sit On Top lode, dokonca sú už aj rozoberatelné. Sú rozmermi kompakné, extrémne stabilné a nerozbitné.
Uživatelský avatar
kenai
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 32
Registrován: stř bře 23, 2011 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dunajske ramena
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kenai » čtv bře 24, 2011 8:47 am

Denis píše:Ak by sa pretrhla hrádza, tak tú chvílu ti nepomôže ani svetená voda, nieto čln. Ako dlho by bolo územie zaplavené je ťažká otázka, vzhladom k tomu že v zdrži až tak vela vody nie je, tak by to bolo zrejme len pár hodín až dní, ako pri bežnej povodni.
Na ramená môžeš chodiť len z lahkým člnom, ideálne je klasické laminátové kánoe, napr. Orlica. Ak by si chcel ísť s ňou na Dunaj, tak len plavbou po prúde.
Najdôležitejší údaj, pre kolko ludí by ten čln mal byť si nenapísal.


Dakujem za postreh, samozrejme je mi jasne co by sa stalo ak by sa pretrhla hradza privodneho kanalu... to by mala problem aj Budapest nie len Vojka a ostatne dediny, ale tento stav by nastat nemal (dufajme) co sa ale stat moze, je ze pri 1000 rocnej vode nezvladne koryto stareho Dunaja zobrat svoju cast (je slusne zarastene teraz uz velkymi stromami) a kanal uz tiez nie je to co by mal byt. Kalkulacie ukazuju, ze pri 1000 rocnej vode bude kratkodobo pod vodou aj ramenna sustava a v takom pripade je len otazkou casu kedy zacnu odchadzat stare hradze chraniace inundaciu. Z hladiska polohy domu som na urovni hradze teda mna by vytopit nemalo, ale cesta v takom pripade bude 3 m pod vodou.

Ramena mam prejazdene na kanojke Jizera ale to je na rybacku nepouzitelne. Potrebujem nieco ovela stabilnejsie v com sa da postavit.

Cln by mal byt pre 2 ludi plus rybarska vystroj, alebo 3 na lahko, cez hradzku by sme ho urcite nosili min dvaja. ospravedlnujem sa, to mi vypadlo v prvom prispevku
Uživatelský avatar
kenai
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 32
Registrován: stř bře 23, 2011 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dunajske ramena
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kenai » čtv bře 24, 2011 9:06 am

Ozzie: Dakujem za privitanie, tvoja uvaha o veslovani je OK. Ale nie na rybarcenie ako som uz uviedol o prispevok hore, jedna z metod je klasicka dunajska pramica ale tu neprenesu ani 4 poriadni chlapy. Domorodci to riesia tak, ze chytaju na useku kam ich hradzky pustia, alebo maju viac pramic a prekladaju len motor. Pramice ostavaju na vode celorocne, obcas aj pod vodou :hmm: To sa mi nejavi ako optimalne pre vikendove rybarcenie.

Moja uvaha bola smerovana, ako lahky gumak na ktory sa da pouzit motor okolo 6 hp (aby som ho este preniesol sam) a na jazere sa da tahat veslami alebo elektrinou. Povedzme mozno Suzumar 310 VIB , ale neviem
1. ci bude pouzitelny aj na Dunaj proti prudu
2. Ci vydrzi zatazenie pri rybacke (naklad vo vnutri kufre, vedra, stojaci clovek...)
3. prezije naraz na plavajuci konar, vybehnutie na strkovu lavicu...?
Uživatelský avatar
Frantisek
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 265
Registrován: čtv srp 24, 2006 9:00 pm
Reputace: 0
Bydliště: Presov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Frantisek » čtv bře 24, 2011 9:20 am

Ak zhanas lod na ryby, prejdi si aj diskusie na mrk.cz, ale univerzalny cln na Dunaj aj ramena asi nenajdes, so stabilitou a odolnostou sa zvacsuju aj rozmery a hmotnost. Prenositelnost, ak existuje pristup, sa da vyriesit kolieskami na zrkadlo.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » čtv bře 24, 2011 12:02 pm

Teraz už vidím jasnejšie. Suzumar 310 VIB 32 kg, ale tá nafukovacia popdlaha na rybárčenie nie je optimálna (zle sa na tom stojí)a je citlivá na teplotu, t.j. keď poklesne teplota treba dofúkať a fúka sa špeciálnou pumpou.
Suzumar 290 AL váží 47 kg a tá hliníková podlaha je ovela lepšia na horeuvedené účely. Mal som gumák Hondu T30 A, čo je porovnatelný čln a v pohode som stál a chodil po tej podlahe (mám cez 100 kg)a čln bol ozaj stabylný. Navyše gumák s hliníkovou podlahou je lacnejší.
Proti prúdu na Dunaji s 5 HP to pôjde, ale nie rýchlo. Podla prúdu cca 6 - 8 km/hodinu. Doporučujem motor 6 HP. Suzuki, Mercury, Tohatsu sú technicky a tvarovo identické, stačí prelepiť na 5 HP, alebo oficiálne znížiť výkon na 5.
Nárazy o tupý predmet alebo vybehnutie na štrk určite vydrží, pozor by si mal dať na ostré predmety.
Uživatelský avatar
kenai
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 32
Registrován: stř bře 23, 2011 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dunajske ramena
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kenai » čtv bře 24, 2011 3:12 pm

OK, to znie celkom fajn, teda hladame cln okolo 3m s AL podlahou a motor so znizenym vykonom na 5HP (papierovo). Hmotnost clnu do 50kg a motor okolo 25kg.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv bře 24, 2011 4:47 pm

Velkosť zdrže hrušovo a množstvo vody v prívodnom kanály Gabčíkovo sa všeobecne preceňuje, ak by praskla stena kanála a voda sa valila von, tak v Budapešti by sa o tom dozvedeli len zo správ. Už mnohokrát boli publikované nejaké čísla, hovorí sa o cca 5 cm. Staré hrádze sú kvalitné a bezpečné, ako zábrana je tam ílová clona. Tisícročná voda sa rozleje nielen do starého koryta a do ramien, ale zaplavia celé inundačné územie medzi hrádzami. Kapacita tohoto územia je mnohonásobne večšia ako kapacita priehrady.

K tvojej lodi. S troj metrovým gumákom a s 5 HP motorom som kedysi bol na ramenách. Ale takú onaniu si nezažil. Preložil som to cez jednu hrádzu a mal som toho dosť. Gumák nebrať. Myslím si že riešenie pre teba by bol taký čln ako má Dedko. Hliníkový . Nie je ťažký, dá sa ťahať aj po zemi, niečo vydrží, je stabilný a s 5 HP motorom sa dá ako tak ísť aj proti prúdu Dunaja, jeho hlavného toku. Ďalšia výhoda je že je to veslica a tak na ramená nemusíš ísť s motorom, s veslami sa to dá zvládnuť úplne v pohode. Pod strechu v garáži sa dá vytiahnuť v pohode a v prípade mimoriadnej udalosti máš aspoň istotu, že ho neprerazíš o nejaký ocelový kolík.
Uživatelský avatar
kenai
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 32
Registrován: stř bře 23, 2011 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dunajske ramena
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kenai » čtv bře 24, 2011 8:53 pm

Denis:
OT:
Dufam, ze mas pravdu, koniec koncov staviam tam dom, tak verim, ze z neho nebude derava ponorka. :shock: Moje info pochadza od miestnych a spravy povodia Dunaja, ale moze to byt nadhodnotene. Kazdopadne 1000 rocna voda je 13500 m3 kanal vezme max. 5300m3 ostava 8200m3 na stare koryto a inundaciu. Cez stare koryto bezne tecie okolo 400m3 spolu s ramenami a inundaciou viac ako 5100m3 nezoberie. Ak s tym niekto nezacne nieco robit bude to riadny pruser. Zvysenie hradzi na Devine tomu tiez urobilo medvediu sluzbu, dole bude vody o to viac.
koniec OT.

Vies mi poradit nejakeho vyrobcu/predajcu hlinikovych clnov, neviem o nich vobec nic. Dakujem.

edit: preklepy
Naposledy upravil(a) kenai dne čtv bře 24, 2011 10:10 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » čtv bře 24, 2011 9:34 pm

Uživatelský avatar
kenai
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 32
Registrován: stř bře 23, 2011 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dunajske ramena
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kenai » čtv bře 24, 2011 10:01 pm

Technické parametry Marine 10M
Délka: 3,05 m
Šířka: 1,4 m
Váha lodě: 37 kg
Maximální zatížení: 207 kg
Max. počet osob: 2
Délka nohy motoru: S (krátká)
Motor o max. výkonu: 5 HP
CE kategorie: D

Jedine co je akceptovatelne z hladiska hmotnosti, trosku ma strasi to uzitocne zatazenie. Potrebujem cln pre troch a sem sa vojdu ledva dvaja na lahko. :?
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv bře 24, 2011 10:12 pm

Dedko má tuším takýto, zn. Linder: http://www.boatshop24.com/de/kleinboote ... ng-2255748

S prietokom inundačného územia sa mi to nejako nezdá. Ak sú hrádze od seba 4000 m a ich výška je 4 m tak prietok je 16000 m3. Staré hrádze boli stavané na 1000 ročnú vodu.
Uživatelský avatar
kenai
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 32
Registrován: stř bře 23, 2011 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dunajske ramena
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kenai » čtv bře 24, 2011 10:20 pm

OT:
Denis: Ratas asi dobre, problem je ze to je les a tam toho tolko nepretecie.
skus pozriet napr clanok http://hnonline.sk/slovensko/c1-3760053 ... -nezvladne
koniec OT.

Tie clny nastudujem.
Naposledy upravil(a) kenai dne pát bře 25, 2011 11:44 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7510
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 153
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » čtv bře 24, 2011 10:37 pm

Super lobistický článok, do popuku :lol: Pri Gabčíkove je slovenská hrádza od maďarskej možno aj 10 km, na pravej strane je Maďarská ramenná sústava až po mesto Gyor. Tam sa zmestí 40.000m3. Staré koryto zarastá. lebo doňho púšťajú málo vody, ak by tam vtrhla povodeň, tak by poupratovala velmi rýchlo. Keď napúšťali vodné dielo, tak vtedy bola povodeň. Bol som vtedy na vode a v Bodíkoch sme sa plavili medzi chatami, po lesoch. Voda pretekala cez lesy ako mne pomedzi prsty.
dedko
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 869
Registrován: pát pro 03, 2010 1:00 am
Reputace: 20
Bydliště: Hrušovská Zdrž

Příspěvekod dedko » čtv bře 24, 2011 11:12 pm

kenai

Denis nemá len pravdu, ale vie o čom hovorý.
Bol si v tých ramenách ? Ak si bol tak to tam poznáš.Cesty žiadné,zarastené močiaristé.
Ramená 28x prehradené,takže je to len o prekladaní. Čln cca 60 kg motor 30kg benzín 6kg jedlo pitie oblečenie pre 2 - 3osoby ...... Letné búrky kam sa schováš ? Ešte sa tam chystáš ? :lol: :lol: :lol:

Teraz vážne. Toto som riešil aj ja. Aby bol čln lachký bezpečný, na ranená, rieky i Dunaj.
Ja som sa rozhodoval medzi Marine a Linder. Nakonie som sa rozhodol pre Linder. Je málo člnov aby splňali čo od ních očakavame. Ja by som Ti odporučil Marine 12M.
S užitočným zaťažením si hlavu nelám. Tie člny znesú vela. Čln si môžeš prispôsobyť tvojím potrebám.Ja som mal v Linderi 3 lavice, a teraz mám iba jednu, získal som velký priestor. Je pravda že lavice spevňujú čln ale aj to som hravo vyriešil. Ak chceš, zastav keď ideš z BA do Vojky, a môžeš pozrieť a pokecať.

kenai,
pretrhnutie hrádze nerieš, tam ti žiadný čln, ale ani loď nepomôže. :cry: Pri povodní možno. :whist:
Uživatelský avatar
kenai
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 32
Registrován: stř bře 23, 2011 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dunajske ramena
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kenai » pát bře 25, 2011 9:19 am

Denis, dedko: Verim vasmu usudku, len potom neviem preco to nepovie niekto aj sprave VD a povodia Dunaja lebo tam sa vsetci tvaria ako keby sme stali pred katastrofou epickych rozmerov. Mozno ide iba o to, ako dostat viac penazi zo statneho rozpoctu, ako to uz tak u nas byva. :(
Otec robil veduceho vystavby u Lokvenca na urade vlady a mal na starosti aj VD ma tam este par kamaratov co zostali na vodohospodarskych stavbach a ti mi tvrdili zhruba to co je v tom clanku, ale ako som uz napisal moze ist len o populizmus. Koniec koncov ani jeden z nich sa tam nebol pozriet poslednych 10 rokov. :oops:
Ja mam ramena prejazdene na konojke, stare koryto na rafte, oblast poznam velmi obstojne stravil som tam par dovoleniek a presiel som si to aj peso. No vlastny nazor na povodnovu situaciu si urobit neviem (nie je to moj obor). Tak sa spolieham na to co mi kto povie.

K clnu: Ta kanojka co som sa na nej vozil a prekladali sme ju dvaja vazila nejakych 35 kg. Bolo to v pohode, ale mam obavu, ze s lodou na 50kg by sme si uz v tom terene neporadili.
Ten Linder Fishing 410 vazi 74 kg to je moc aj, ked si predstavim, ze ma v chrbte nikdy nesekne. To uz asi naozaj ten Marine M12 ten ma 54kg
Idem este hladat dalsie eventuality, co tak plastove clny ?
Uživatelský avatar
kecemis
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 108
Registrován: pon lis 24, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kecemis » pát bře 25, 2011 10:21 am

Tak plastove cluny jsou napr. tady http://www.boat007.cz/lode-cluny/plasto ... cluny.html ale pri stejne velikosti lode budou spise o malinko tezsi nez hlinikove nadruhou stranu muzou mit pro rybare radu vyhod diky usporadani
Uživatelský avatar
kenai
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 32
Registrován: stř bře 23, 2011 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dunajske ramena
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kenai » pát bře 25, 2011 11:29 am

A co toto http://www.novoplast.sk/katalogy/Wolker.pdf . Vyzera to ako kopia americkej Walker bay 10, mate nikto skusenost ? Na stranke o tom nic nemaju.
Uživatelský avatar
teista
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 767
Registrován: úte srp 14, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod teista » pát bře 25, 2011 2:02 pm

Drobná poznámka: jestli budeš z loďky ryby i chytat (ne jen jezdit někam ke břehu)
je lepší a stabilnější pramička s plochým dnem. Ta loď na Tvém posledním odkazu je pěkná, ale bude dosti houpati.
Dobrou volbu přeju.
teista
Uživatelský avatar
kenai
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 32
Registrován: stř bře 23, 2011 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dunajske ramena
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kenai » ned bře 27, 2011 12:51 pm

Ano, to bude dan z univerzalnosti, bude treba davat trocha pozor a asi viac sediet ako stat. Toto by hadam mohlo byt rychlejsie a obratnejsie ako pramica pri tom istom motore. Opravte ma ak sa mylim.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » pon bře 28, 2011 7:47 am

Ani nie, pramice majú ploché dno ktoré má minimálný odpor a idú do sklzu aj s malým 5 HP motorom. Samozrejem nerozprávam o 300 kilovej pramici. Na malom dunaji som videl asi 5 metrovú drevenú pramicu, sedeli v ňom štyria a s motorom 2,5 HP dvojtakt išli proti prúdu velmi slušne. My sme vtedy mali 5 HP Hondu na 3 metrovom gumáku Honwave a oni mali minimálne takú rýchlosť ako my.
Uživatelský avatar
kenai
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 32
Registrován: stř bře 23, 2011 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dunajske ramena
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kenai » pon bře 28, 2011 3:48 pm

:? tak a teraz som uz uplne domotany a asi opat na zaciatku
    1. Gumak - dobra stabilita, da sa skladovat vyfucany, v pripade fukaneho dna velmi nizka hmotnost, vyborna nosnost clnu v pomere k velkosti, dobra bezpecnost (takmer nepotopitelne ak to clovek neprepichne)/menej odolny, horsie ide do sklzu, prakticky nemozne utiahnut padlami, na vlnach vsetko spliecha dnu.
    2. pramica plast (nasiel som len do 2.5m a na motor 2.5hp) nesplnaju ani nosnost, ani priestor a vlastnosti pre Dunaj
    3. laminatove co kolvek - prilis tazke na prenasanie mala nosnost
    4. Hlinikovy cln Mariner 12M dobre rozmery, hmotnost, vyborna odolnost a zivotnost moznost pouzivat vykonne motory aj nad 6hp ale neviem ako je to zo stabilitou, pramica to asi nie je a gumak uz isto nie. Ked to naberie vodu, ide to nenavratne ku dnu, ale to plati zrejme o vsetkom co nie je nafukovacie. http://www.boatpark.cz/hlinikovy-clun-marine-12m-z1680/
    Obrázek
    5. Walker bay 10 = plast priatela hmotnost, parametre zrejme porovnatelne s hlinikom troska krajsie spracovanie. Moznost vyuzit aj na plachtenie (neplanujem ale kto vie) ak by sa podarilo dokupit nafukovacie okraje, dufam ze by sa to stalo nepotopitelnym. Problem je zrejme stabilita, mensie rozmery, sialena cena (skoro cena 3 suzumarov) http://www.walkerbay.com/rigid-dinghies-sailboats/310 Obrázek


Kua asi si kupim koryto :( Obrázek
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » pon bře 28, 2011 4:27 pm

A čo tak hliníková pramica "JON" od Marine? ;)
Uživatelský avatar
kenai
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 32
Registrován: stř bře 23, 2011 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Dunajske ramena
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kenai » pon bře 28, 2011 5:27 pm

vyzera super, len keby bolo nieco medzi MARINE 1232 JON a MARINE 1436L JON ta mensia je len pre dvoch a ta vacsia je zase az prilis tazka pre 4 to nepotrebujem a ani neprenesieme dvaja. Mozno iny vyrobca. Idem hladat. :hmm:

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host