Myty a fakty o gumaku

Nejen na "velkých" lodích se plavíme ...

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Husky
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 96
Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
Reputace: 0

Re: Myty a fakty o gumaku

Příspěvekod Husky » stř črc 15, 2020 1:13 pm

dany01 píše:Gumak je ako bolo povedané spotrebný materiál, motor by pri bežnom užívaní mal prežiť nasobky životnosti gumaka.


To je pravda, ale má to jeden háček. Nevím jak to máte vy bratia u vás v celkom iném štátě, ale tady v absurdistánu platí předpis, že ti daj technickou na přívěsný lodní motor pouze do 25. let stáří. Stabiláky z neznámých důvodů dostanoiu technickou i ty ze 70.let. Je to fakt absurdistán, protože starý motory jsou ještě poctivá výroba ať v Japonsku, USA nebo Evropě. Dnes je to téměř výhradně čína :D a to bez ohledu na nálepku "Made in...
Není náhodou, že bazoš je plnej inzerátů na gumáky staré pres 10 let , ty jsou po smrti a motory z konce devadesátek,ty bývají ještě v kondici, ale po smrti jsou administrativně :(
Já jsem po dvou bazarovejch eskapádách, na kterejch jsem naštěstí neprodělal kalhoty, koupil novou sestavu podle poměru užitné hodnoty/cena, poměru výkon/hmotnost a s prioritou bezpečnosti (na moři přestává sranda a kecy, že " budu jezdit jen u břehu" jsou slaboduchý, protoře právě blízko u břehu bývaji útesy, příboj a skaliska který uměj gumák krásně naporcovat )
Jo, a dali mi technickou na DESET let!!!! :good:
Uživatelský avatar
raschi
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 115
Registrován: stř zář 24, 2014 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Brno

Re: Myty a fakty o gumaku

Příspěvekod raschi » stř črc 22, 2020 10:24 am

Husky píše:To je pravda, ale má to jeden háček. Nevím jak to máte vy bratia u vás v celkom iném štátě, ale tady v absurdistánu platí předpis, že ti daj technickou na přívěsný lodní motor pouze do 25. let stáří.

To jsi trochu zaspal dobu, ten limit 25 let stáří na přívěšáky tu sice nějakou dobu byl, ale před nejméně 5 lety byl zase zrušený. Přívěsné motory se tedy dají provozovat bez omezení stáří, dokonce je možné i starý motor nově registrovat na SPS, pokud se dodá doklad o jeho předchozí registraci v jiném státě EU. Pouze není možné nově zaregistrovat dosud v EU neregistrovaný motor, který nesplňuje aktuální emisní předpisy (karburátorové dvoutakty)
Husky
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 96
Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
Reputace: 0

Re: Myty a fakty o gumaku

Příspěvekod Husky » stř črc 22, 2020 6:33 pm

raschi píše:
Husky píše:To je pravda, ale má to jeden háček. Nevím jak to máte vy bratia u vás v celkom iném štátě, ale tady v absurdistánu platí předpis, že ti daj technickou na přívěsný lodní motor pouze do 25. let stáří.

To jsi trochu zaspal dobu, ten limit 25 let stáří na přívěšáky tu sice nějakou dobu byl, ale před nejméně 5 lety byl zase zrušený. Přívěsné motory se tedy dají provozovat bez omezení stáří, dokonce je možné i starý motor nově registrovat na SPS, pokud se dodá doklad o jeho předchozí registraci v jiném státě EU. Pouze není možné nově zaregistrovat dosud v EU neregistrovaný motor, který nesplňuje aktuální emisní předpisy (karburátorové dvoutakty)

Nechci se tady hádat o nějakém zaspání doby, ale úředník SPS pobočka Praha byl téhož názoru, ale ne před 5 lety, nýbrž loni.

"aktuální emisní předpisy"

Máš zřejmě na mysli "Směrnici o rekreačních plavidlech 2013/53 EU", která vstoupila v platnost někdy v 2016. Budeš se asi divit, ale v tomto dokumentu není ani zmínka o karburátoru, potažmo o nějakém "taktu" též nikoli. Vše se odvíjí od Prohlášení výrobce, který na svojí výlučnou zodpovědnost garantuje shodu s dotčenou směrnicí s ohledem na emise a hlučnost. Je to stejné jako u aut ( jen platí jiná, obdobná bruselosměrnice). Tam byla aférka s VW, ale celkem brzy to zhaslo.
Jinými slovy: Jde o papírovou záležitost ....
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7366
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 135
Bydliště: Bratislava

Re: Myty a fakty o gumaku

Příspěvekod Denis » stř črc 22, 2020 7:09 pm

Ja vážne uvažujem že si znova obstarám gumák. Pamätám si na tie skvelé časy, keď som za leto cca 20 x dal gumák na vodu a zajazdil som si len tak pre radosť. Dnes mám kajutovku /samodomo/ s 50 k motorom a na vodu skoro nechodím. Keby som ju nemal, ani by som neplakal. Infraštruktúra tu de facto neexistuje /Bratislava/ , žiadne sklzy do vody, to čo je je viazané obštrukciami a kotviť celosezónne na vode v maríne nechcem. Mal som 390 cm Suzumar a 20k Hondu, obidvoje aj s nádržou a etc. sa mi zmestilo do kufra osobáku. Nafúkať a spustiť čln na kolieskach na vodu my trvalo asi tak ako sa spúšťa, či vyťahuje loď na prívese. Do 20 min. Obrovská výhoda je kompresor, velká pomoc kolieska na zrkadle, tie som si vyrábal, ale dnes by som istotne kupoval preklápacie. Gumák som na cestách rozbil a motor mi potom krátko na to ukradli, kajutovku som už mal a nové výzvy predo mnou, tak som sa ku gumáku už nevrátil. Dnes by sa mi šikol, najme taký 18 k dvojtak s priamym vstrekom. Na to však nemám ten svetonázor :D , tak to vidím na Suzuky 20 k s priamym vstrekom, alebo Tohatsu 20k, len neviem či ho zvládnem zdvihnúť a ako dlho ho ešte budem vedieť vládať nosiť. Dĺžku člna cca 400 cm považujem k takému motoru za ideálnu.
Ak by niekto trval na tom že nechce technické kontroly, nechce robiť skúšky, tak by som ku 5 k motoru odporučil čln dĺžky 350 - 400 cm a v tejto velkosti čo najlahší, ale pri kvalitnom materiály. Teda aby neboli zbytočne velké válce, aby nebol príliš široký, podlážku radšej preglejkovú. S takýmto člnom lahko naloženým pri jednej osobe sa dá kĺzať aj proti prúdu Dunaja, aj keď teda na vode sa vám to zdá fantastické, ale keď niekto pozerá z brehu, tak je to nič moc. Všetko má svoje výhody aj nevýhody.
Husky
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 96
Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
Reputace: 0

Re: Myty a fakty o gumaku

Příspěvekod Husky » čtv črc 23, 2020 2:30 pm

Denis píše:Ja vážne uvažujem že si znova obstarám gumák. Pamätám si na tie skvelé časy, keď som za leto cca 20 x dal gumák na vodu a zajazdil som si len tak pre radosť. Dnes mám kajutovku /samodomo/ s 50 k motorom a na vodu skoro nechodím. Keby som ju nemal, ani by som neplakal. Infraštruktúra tu de facto neexistuje /Bratislava/ , žiadne sklzy do vody, to čo je je viazané obštrukciami a kotviť celosezónne na vode v maríne nechcem. Mal som 390 cm Suzumar a 20k Hondu, obidvoje aj s nádržou a etc. sa mi zmestilo do kufra osobáku. Nafúkať a spustiť čln na kolieskach na vodu my trvalo asi tak ako sa spúšťa, či vyťahuje loď na prívese. Do 20 min. Obrovská výhoda je kompresor, velká pomoc kolieska na zrkadle, tie som si vyrábal, ale dnes by som istotne kupoval preklápacie. Gumák som na cestách rozbil a motor mi potom krátko na to ukradli, kajutovku som už mal a nové výzvy predo mnou, tak som sa ku gumáku už nevrátil. Dnes by sa mi šikol, najme taký 18 k dvojtak s priamym vstrekom. Na to však nemám ten svetonázor :D , tak to vidím na Suzuky 20 k s priamym vstrekom, alebo Tohatsu 20k, len neviem či ho zvládnem zdvihnúť a ako dlho ho ešte budem vedieť vládať nosiť. Dĺžku člna cca 400 cm považujem k takému motoru za ideálnu.
Ak by niekto trval na tom že nechce technické kontroly, nechce robiť skúšky, tak by som ku 5 k motoru odporučil čln dĺžky 350 - 400 cm a v tejto velkosti čo najlahší, ale pri kvalitnom materiály. Teda aby neboli zbytočne velké válce, aby nebol príliš široký, podlážku radšej preglejkovú. S takýmto člnom lahko naloženým pri jednej osobe sa dá kĺzať aj proti prúdu Dunaja, aj keď teda na vode sa vám to zdá fantastické, ale keď niekto pozerá z brehu, tak je to nič moc. Všetko má svoje výhody aj nevýhody.


Tomu proč a jaký gumák chceš, rozumím.
Zato nechápu, ale jak může zkušený (předpokládám) harcovník radit někomu aby si pořídil gumák co nejužší a se slabými buřty. Poněkud se sice zvýší rychlost, někomu i ego, že jede s pětikunem bez papírů v kluzu, ale je to na úkor bezpečnosti, tedy stability plavidla. Přitom stabilita je stěžejní předností gumáku, zejména ve vlnách 1m+. Když je ovšem dobře udělanej, tedy s pořádnými válci .
Na druhou stranu chápu proč řešíš hmotnost motru. Motor musíš vzít v určitém momentě do "teplejch"( to nejde okecat) a nasadit (sesadit) ho na zrdcadlo a tam je znát každý kilo.
K Tobě, protože nemáš světonázor :D, se 18 HP 2T 35 kg s papírama nedostane,( motory 5xs vzor řepa neberu v potaz). Kdyby si světonázor měl možná by ti neunikl zajímavý inzerát na e bazar. Možná tam ještě visí, ale spíš ne, bývá tam tak jednou do roka.
Tobě tedy nezbývá než posilovat :good: , nebo sakra slevit z výkonu a to min. na 10 Hp, aby ses dostal na aspoň na nějakou únosnou váhu.
Sice prodávají dvě nejmenované značky hliníkové převrtané patnácky na dvacítky jsou to stříkačky s "deklarovanou" prázdnou hmotností 44 kg, ale i to se vcelku pronese. Já bych takto odlechčený motor nechtěl ani zadarmo, ale proti gustu žádnej dišputát...
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7366
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 135
Bydliště: Bratislava

Re: Myty a fakty o gumaku

Příspěvekod Denis » čtv črc 23, 2020 10:07 pm

Kdeže som napísal toto: Zato nechápu, ale jak může zkušený (předpokládám) harcovník radit někomu aby si pořídil gumák co nejužší a se slabými buřty. Dáš tam citovať celý môj text a potom si niečo vycucáš z prsta, veď tam píšem: Teda aby neboli zbytočne velké válce, aby nebol príliš široký, podlážku radšej preglejkovú. Zbytočne velké interpretuješ ako nejužší?
Proste sú ludia čo nechcú ďalšiu administratívnu záťaž štátu, nechcú robiť žiadne skúšky, ani chodiť na technickú etc. Pomaly nie je plavba aby ma nejaký policajt nezastavil a nepýtal si doklady. Nepozerá jeboslav číslo motora, či nie je kradnutý, on ma musí otravovať v čase keď ja oddychujem. Kontrolujú občaňáky luďom v parku, na bicykli, zastavujú len tak vodičov? Tak prečo mňa na lodi? Takže chápem že chce niekto len 5 k motor a tiež chápem že ak by to išlo, tak by sa rád nejako dostal aj proti prúdu. Plavby na našich vodách nie sú o metrových vlnách, ani metr+ a ak to nejaký macherko skúša na mori, tak čo narobíš, Bombard tiež vyplával na gumáku bez jedla a vody cez Atlantik, tak to je. Takže moje poznatky za roky jazdenia, malý 3m gumáčik s 5 k motorčekom jazdí horšie ako ten okolo 4 m, ale ten musí byť čo najlahší. Proste nekúpiť si velký, ťažký, perfektný, velké válce a myslieť si že 5 k motorček s vami poletí ako blesk. Nepoletí. Tak nejak som to myslel a každý nech si s tým poradí ako chce.
Mnoho vecí nemám a nebudem mať, ani 35 kg dvojtakt s priamym vstrekom, čo narobíš. Chcel som si kúpiť gumák so skladacím laminátovým dnom, holt pri tej velkosti čo chcem mi chýbalo v dodávke asi 20 cm na šírku. Tak som nekúpil. Suzuky 20 k striekačka je overený motor, tichý, výkonný, s malou spotrebou. Mal som 15 k dvojtakty Johnson a Yamaha, vynikajúce motory, ale strašný hukot, váha super 35 kg a o 30% večšia spotreba ako 4takt.
vojtaharok
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 249
Registrován: stř říj 25, 2017 2:16 pm
Reputace: 53
Bydliště: Zbynická 1566-9
Kontaktovat uživatele:

Re: Myty a fakty o gumaku

Příspěvekod vojtaharok » čtv črc 23, 2020 10:46 pm

Dlouho jsem na to nemohl přijít, ale začínám Vás chápat, pánové.
Na Dunaji (pokud se chci vrátit na původní místo) bez silného motoru asi skutečně ne, ani plachetnice to nedá.
Pokud mám tahat loď na přívěsu, podle mě se vyplatí spíš motorák kabinovka, co prodávali na ForBoat Poláci, za 100 tisíc Kč loď s motorem a s přívěsem... ale ... ten pocit bezprostřední blízkosti vody, co má člověk na gumáku (nebo na kánoi, na kajaku), ten je podle mě nenahraditelný.
Ale na moři prakticky pořád vane vítr, takže tam se podle mě vyplatí spíš gumák s plachtou než s motorem. Když bude mít gumák s motorem problémy, plachetnice naopak ožije. V červnu jsme byli s tímto naším plavidlem (2,77 x 1,5 m, 3,8 m2 plachty) v Chorvatsku, a plulo to báječně! Loď jsme nazvali Pírko. Na Krásajachtingu.cz by měl vyjít článek s fotkama. 8)
mirekk
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 47
Registrován: pát led 19, 2018 3:03 pm
Reputace: 6

Re: Myty a fakty o gumaku

Příspěvekod mirekk » čtv črc 23, 2020 10:55 pm

A este jedna vec, urcite je na nezaplatenie mat na gumaku prepravne kolieska.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1888
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: Myty a fakty o gumaku

Příspěvekod Ozzie » pát črc 24, 2020 7:41 am

Minule mi manželka povedala pri vode, že ako nám bolo dobre keď sme mali ten malý gumák (Honvawe 290+Honda 5 BF) Boli to pohodové plavby, ale už zabudla asi, že na Dunaji proti prúdu to nefunguje.
Pripájam sa k Denisovi. Aj mne chýba gumák, ale nie taký čo som skladal a balil v Chorvatsku na pražiacom slnku, alebo pri Dunaji v mračnách komárov a bolo s ním plné celé auto a 46 kg ťažký motor som ledva uniesol. Toto mi nechýba.
A jazda na metrových vlnách tiež nie :D . Len opatrne poznamenám, že na plavbu cez také vlny je treba loď min 6 metrovou dĺžkou. Každoročne sledujem Nemcov na Rabe ako ráno húfne sa valia so svojimi loďami von zo zátoky. Keď je veterno tak sa vracajú skoro všetcia. Nemec Uli (má gumák Mercury a Hondu BF20) zo susedstva mi veľmi výstižne povedal, že " načo veľkú loď? Aj s veľkou lodou chodia ľudia iba po ostrov Maman"
Keby u nás povolili motor bez vodičáku aspoň do 10 HP, tak by som kúpil gumák. Napr. Grabner Mustang, alebo Speed. To by bolo skvelé kombo na pokojné potulky na Dunaji. Na speed sa dá dať motor iba do 6 HP ale to nechcem, lebo tie jednovalce nie sú moc komfortné. Jednoducho úzky, rýchly a KVALITNÝ gumák a 10 HP dvojvalec. To je môja predstava.
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 791
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hukvaldy

Re: Myty a fakty o gumaku

Příspěvekod kanic » sob črc 25, 2020 7:27 am

Ahoj,
chtěl bych se zeptat, jak by plul proti proudu s 5 hp motorem a s případným vahadlem tento skládací skif :
https://www.duckworks.com/product-p/sel ... eskiff.htm
v porovnání se zmiňovaným úzkým gumákem.
Husky
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 96
Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
Reputace: 0

Re: Myty a fakty o gumaku

Příspěvekod Husky » ned črc 26, 2020 8:02 pm

kanic píše:Ahoj,
chtěl bych se zeptat, jak by plul proti proudu s 5 hp motorem a s případným vahadlem tento skládací skif :
https://www.duckworks.com/product-p/sel ... eskiff.htm
v porovnání se zmiňovaným úzkým gumákem.

Já si myslím, že to popluje slušně, alespoň v jednom.
Je to štíhlý a přitom, díky vahadlům, určitě stabilni a lodní dřevo je nepokořená klasika. Mně se to líbí.
Jenom mi není jasné, jakým způsobem je to sklkádací.
Uživatelský avatar
kanic
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 791
Registrován: ned led 06, 2008 1:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hukvaldy

Re: Myty a fakty o gumaku

Příspěvekod kanic » pon črc 27, 2020 4:13 am

Asi v polovině. Má být i prodlužovácí, nebo zkracovací. (To ale jenom jednou).
dany01
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 13
Registrován: úte črc 14, 2020 8:22 pm
Reputace: 3

Re: Myty a fakty o gumaku

Příspěvekod dany01 » ned srp 02, 2020 8:17 pm

Ozzie ,spomínaš že ak by bol 10 PS bez VMP, tak by si si gumák kupil. to znamená že ho nemáš ked si mal 20 PS na Dunaji a v chorvátsku?
S tou váhou máte pravdu, ja som síce zatial na sucho skušal - čakám na ŠPZ - tku ku člnu, VMP už mám. Honda 20 PS 46-48 kg motor ma váhou čo do seba, dostať ho či do auta alebo do prívesu sam, je fuška- spravil som v prívesy naň držiak na ležato. Do kufra ho bez sklopenia sedačiek nedam....Octavia - Golf combi. Cln 360 ma cca 70 kg, s vypetím síl by vahou ešte šiel ale velkostou nieje šanca- včera som montoval kolesa,sam ho z prívesu nedám - možno ešte skusim vymyslieť nejaké najazdove rampy a spraviť ku prívesu aby som vedel aj sam mohol povoziť.......
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1888
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: Myty a fakty o gumaku

Příspěvekod Ozzie » pon srp 03, 2020 7:00 am

Mal som gumák Zodiac Cadet Solid 340 a k tomu Suzuki DF 15.
Link:https://www.youtube.com/watch?v=jhDfjb9iCRo
V roku 2014 po sezóne som ten gumák predal. Teraz mám Hellwig Triton TS a Johnson 60 VRO na prívese.
Hellwig Triton TS.jpg

Je to ľahký motorák na túry po Dunaji optimálne pre dvoch. Sedačky sa dajú sklopiť na ležadlo a mám aj kabrio strechu s bočnými panelmi.
Dá sa v ňom aj prespať. Keď bude ešte pekne tak na weekend vypadneme na viac dní.
Do Chorvatska už čln nevozím, požičiavame si na mieste. Nejak ma už nebavia tie problémy spojené s prevozom a s papierovaním.
Som viac paddler a preto možno raz aj "Cappuchino" pôjde z domu. Včera som bol na Dunaji s kajakom a to je môj svet.
dany01
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 13
Registrován: úte črc 14, 2020 8:22 pm
Reputace: 3

Re: Myty a fakty o gumaku

Příspěvekod dany01 » ned srp 09, 2020 8:35 pm

poprosim o nazor či udaje čo som nameral - pre istotu ešte overím s iným zariadením, su adekvatne alebo ešte mám laborovať.
po piatkovom prihlásení člnu a motora, sa snažím dohnať čas, po včerajšom zabehu, zoznámení sa - nastavovaní trimu na Sľňave , som dnes aj meral rýchlosť.
zostava - Kolibri KM-360 D + Honda 20 PS som zmeral dnes na starom Dunaji rychlosť, kde som pri 4 ludoch - 95 + 70+ 50 +40 kg, + vybava, veci v člne ,40-41 kmh bola kludna hladina, po vyložení ženy ("posrata zo všetkého") cca 39 kmh - viac to už nešlo akoby bolo lepšie byť viac zaťažený.
uhol motor vs hladina pri jazde mam cca 90 stupnov, kavitačna doska je trochu nad hladinou, vodu tlačí dolu - neviem ako by som zadok nižšie dostal ked čln ide v sklze, prenašal som vahu dozadu ale nepomohlo, ako to vôbec treba robiť. Uhol Trimu som nastavoval viackrát až som dosiahol uhol ked mi prestalo vzduvať hliník podlahu pri plnom výkone ked vysavalo vodu z pod člna - som na 4 dierke z 5 tich.
info: zostava ako uvádzam vyššie ide do sklzu okamžite aj so zaťažením ako píšem, udržanie v sklze je potr
ebných cca 19-20 kmh. Sam som prekvapený ako to rýchlo prejde do sklzu. Spotreba cca 2 litre/ hod , viac ku plnému výkonu ako ku pomalej plavbe.....

Dik za nazory.
Uživatelský avatar
Michal1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 92
Registrován: ned úno 16, 2014 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Nové Zámky

Re: Myty a fakty o gumaku

Příspěvekod Michal1 » ned srp 09, 2020 11:18 pm

Ahoj. Gumak síce už nemám (siklo 500) ale mám rovnaký motor Honda 20 HP. U mňa je (bola) spotreba cca 4-5 litrov za hodinu. Samozrejme závisí od rýchlosti a spôsobe jazdy. V sobotu som bol v Seliciach cca 43 km spotreba do 7-8 litrov hrubý odhad. S tým že som mal bimini a išlo to pomalšie ako bez toho. K rýchlosti sa vyjadriť neodavžujem.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1888
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: Myty a fakty o gumaku

Příspěvekod Ozzie » pon srp 10, 2020 6:49 am

To Dany: Rýchlosť +/- 40 kmh na gumáku je slušná. Aj keď budete dvaja nepôjde to oveľa rýchlejšie. Spotrebu máš úžasnú. Pri počtoch treba do ceľkovej váhy započítať aj váhu lode, motora, paliva a všetkého čo máš na palube. Odhadujem, že ste vážili skoro 400 kg. To je pre 20 HP dobrý výkon.
A ani ten Kolibri neni špičkový výrobok, ktorý bol vyvýjaný v laboratóriách ako niektoré značkové člny. Napr Bombard Kommando, Zodiac Mark II. atď.
Na rýchlejšiu jazdu potrebuješ lepší gumák a väčší motor. Viac peňazí, ale načo. Raduj sa ztoho čo máš. Je to super :good:
dany01
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 13
Registrován: úte črc 14, 2020 8:22 pm
Reputace: 3

Re: Myty a fakty o gumaku

Příspěvekod dany01 » pon srp 10, 2020 7:33 pm

spotrebu som uviedol len orientačne - tak ako na motorke ju neriešim , tak ju nebudem riešiť ani na člne, je to na radosť rodiny, znamych a tolko toho zas nespalim aby ma to zruinovalo.....
po 4 hod mi zostala cca 1/3 z 12 litroveho tanku. zabeh bol 15 min na volnobehu, 45 min 2-3000 ot. min, 60min. 5000 tis. ot. (samože mi nedalo ho držať hodinu pod krkom , tak sme otačky striedali), ostatné ladenie , skusanie, trimu, atd.
Vcera to bolo podobné , akurát viac blbnutia na vode, viacmenej plný plyn.....,
Neviem aky môže vplyv že tankujem len 100 benzín - do všetkého čo doma mam - kosačka, krovinorez, mot. píla, motorka, teraz už aj lodny motor, ale odmietam tam liať lepivé eko sračky...., ako som vyššie napísal, tolko toho neprejazdim aby som zruinoval....
Tu rychlosti samože riešiť nebudem, ono na vode to vyzera omnoho pomalšie ako to v skutočnosti je. čo som zistil dôležité je aby bol gumak poriadne nafukaný , trim na 90 stupnov pri plavbe a potom je to OK.
Objednal som koleso na tahanie , tak som zvedavý čo to bude robiť s gumakom - snad nezostanem bez zrkadla a motora......
V sobotu to pojdem na Slnavu vyskušať.....
S počítačovo riešeným člnom si ma prekvapil - ja som sa rozhodoval medzi Kolibri a Honwave a bolo mi povedané že Kolibri nieje zlý, skôr lepší ako horší, má pretlakové ventily, dlhoročná spokojenosť užívatelov. Na Honde ma odradila Made in China....., ale pačil sa mi, viac by sedel ku motoru Honda :)
To Michal1 - do Selic ? to ako po Malom Dunaji alebo po starom koryte hlavného Dunaja? Ja som bol na Starom Dunaji,kedže to mám skoro za domom- po kaskady, pri Dunakility.
Chcem sa spytať skusenejších - je velky rozdiel medzi RIB a tym čo mam hlinik s nafukovacím kylom? včera sme sa trochu nahanali s RIBom, motor neviem vykon aky mal, číslo tam nemal , motor velkostne ako moj, čln taktiež. Síce boli 2x muž +1x žena ale išli pekne, akoby lepšie rezal spodkom vodu.
Nejaké som pozeral ,v mojej velkosti ale motor s max 15 PS, vačšie motory už pri vačších rozmeroch, čo je vahovo už dosť vela.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1888
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: Myty a fakty o gumaku

Příspěvekod Ozzie » pon srp 10, 2020 8:56 pm

:D :lol: :D
Uživatelský avatar
Michal1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 92
Registrován: ned úno 16, 2014 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Nové Zámky

Re: Myty a fakty o gumaku

Příspěvekod Michal1 » úte srp 11, 2020 7:27 pm

Ahoj. Neber to tak, že sledujem spotrebu kvôli tomu, že na to nemám alebo že potrebujem usporiť. Ja to rátam aby som vedel orientačne zistiť spotrebu.
Keď plánujem trasu, aby som vedel orientačne koľko benzínu nabaliť. Aj ja si to snažím užiť. Ale nechcem skončiť bez paliva, preto to rátanie.
Do Selic sme išli z Kollárova po Váhu. Bola vyššia voda, tak to išlo super, lebo medzi Komočou a Zemným sú plytčiny, resp. Krásne pláže.
Ináč predtým som mal honwave 4m a bol som spokojný.
dany01
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 13
Registrován: úte črc 14, 2020 8:22 pm
Reputace: 3

Re: Myty a fakty o gumaku

Příspěvekod dany01 » stř srp 12, 2020 7:33 pm

tu Michal: ak dobre chapem ,gumak si predal, a BF 20 si osadil na Siklo 500. Co hovoríš na pomer vykon / vaha, ako to ide. Stabilita je asi super.
Uživatelský avatar
Michal1
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 92
Registrován: ned úno 16, 2014 1:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Nové Zámky

Re: Myty a fakty o gumaku

Příspěvekod Michal1 » stř srp 12, 2020 9:07 pm

Ahoj. Áno mal som gumák. Kupoval som honwave 4m s motorom 20bf jazdenku. Najprv som mal na to svokrov príves a na Tom konštrukciu na ktorej som nosil čln. Potom som kúpil vlek. Potom som predal gumak a kúpil siklo500. Gumák nebol zlý, ale na môj vkus tam bolo menej miesta. Hlavne keď som si prerobil ovladanie na volant. Tiež sa mi podarilo trochu ten gumák oškrieť keď som z neho blbo vystupoval. Výhodou je že lepšie sa snim išlo keď boli vlnky na Dunaji aj keď niekedy som mal pocit že sa trochu vlnil. Siklo(sportyacht) je zas priestrannejší ale na vlnách to viac trasie a bucha. Výkonovo to bude približne podobné. Veľmi som to neporovnaval. Aktuálne náklad cca 380-400kg ide do sklzu. Častejšie chodíme cca 300kg okolo 30km/h. Nejdem naplno vychutnávam si jazdu. Môj revír je váh a Dunaj a na to mi to celkom vyhovuje, možno časom skusim Kmax xxl. Mohol by mi stačiť aj vlek a možno aj motor. Myslím že dosť veľkou výhodou nie malý ponor. Stabilita bola dobrá u oboch.len tak na okraj, s gumákom sa mi horšie cuvalo :crazy:
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7366
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 135
Bydliště: Bratislava

Re: Myty a fakty o gumaku

Příspěvekod Denis » úte srp 18, 2020 7:43 pm

dany01 píše: Spotreba cca 2 litre/ hod , viac ku plnému výkonu ako ku pomalej plavbe.....Dik za nazory.


:) Tak to by som chcel vidieť. Ani náhodou. Ty píšeš tieto údaje 2 l/hod : 40 km/hod = 0,05 l/km. Spotrebu máš cca 0,2 l/km a pri 40 km rýchlosti ti to berie tak ako všetkým 8 litrov na hodinu, samozrejme tolerancia je možná, ale to čo uvádzaš, v tom je nejaká chyba. Nič v zlom
dany01
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 13
Registrován: úte črc 14, 2020 8:22 pm
Reputace: 3

Re: Myty a fakty o gumaku

Příspěvekod dany01 » čtv srp 20, 2020 9:38 pm

kludne - bud budem tento vykend na Slnave alebo na Dunaji , chcem vyskušať koleso za čln.
pozri , ja si nemam dôvod vymyslať, na čo aj- po 4 hodinách na Slnave mi chybalo cca 8 litrov ,kedy som aj motor zabehaval. Na Starom Dunaji mi to tak podobne vychadzalo. Minulý vykend som bol 2 hod na hlavnom toku Dunaja , čo už je aj dost silný prúd a chybalo mi cca 4-5 litrov. Samože nejazdíme plny plyn, to sa ani nedá, skor tak vyčšinou 3/4 plynu, sem tam aj plny. Hlavne aby to bolo v sklze.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1888
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: pri Malom Dunaji

Re: Myty a fakty o gumaku

Příspěvekod Ozzie » pát srp 21, 2020 4:47 pm

Nechcel som už reagovať na Teba ale musím. U mňa kombo 3,5 metrový Zodiac + 15 HP Suzuki DF (4takt) bralo priemerne +/- 3,5 litra na hodinu. Keď som sa vracal za búrky a v protivetru z ostrova Drvenik Veli do Vinišče, ca 5 km, veru sa mi vyprázdnila nádrž.
Byť na Dunaji 4 hodiny nemusí znamenať jazdiť na Dunaji 4 hodiny.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti