Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Moderátoři: vilma, Pepa, david
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
no je pravda,ze muj nazor je zkresleny tim,ze i gumak bush crab400 jsem z lenosti vozil na vleku nafoukly.nebavilo me to skladat.a co se tyce vln a 4m RIB wikingu tak je to obrovsky rozdil proti bushovi.ten se cely kroutil i na mensich vlnach a cele se to placalo o vlny.musel jsem jet pomalu.ted s RIBem to proste tak nejak nasmeruju sikmo k vlnam,nasadim cca 35km/h a mazu.sice to taky obcas bouchne o dno,ale je tam citit celkova tuhost clunu.ono to je stejne vse asi o zkusenostech a momentalni situaci na vode.kdyz uz foukalo hodne,tak jsem proste vzdy pridal a ubral.40ps mne vzdy bezpecne dostalo ke brehu.neumim si to predstavit s 5ps.a urcite je zde mnoho zkusenejsich mořskych vlku,co ti poradi mnohem odborneji.jsem poad ve fazi zacatecnika(nebo se tak citim) a mam k mori obrovsky respekt.jo a snad jeste,ze volant je volant.sedet vzadu u piny hodinu vice mene v jedne poloze neni nic moc.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Hortid
Mám to nastavený podobně. I já potřebuju něco skládacího co se vejde do garáže obytného auta. Nehodlám tahat za sedmimerovýmautem šestimetrovej courák po balkánskejch silnicích.
Člunů je na výběr hafo, to není problém. Votom ani potom.
Problém je motor, pokud loď nevozíš na couráku a nesjíždíš i s ním do vody. Musíš totiž řešit jeho hmotnost. Platí dogma, pro bezpečnou plavbu nejen na moři, 30 kg/1Hp. Přes to vlak nejede. Takže budeš potřebovat motor s min výkonem 15 Hp. Takových motorů je na trhu zase neurekom, ale má to háček. Hmotnost. A tu musíš řešit. I když použiješ všemožná pomocná kolečka, spešl rudly (jako inspiraci doporučuju ruská yutubko), potažmo naviják nebo kamioňáckou kurtu, tak v určitém momentě musíš vzít motor do teplejch a nasadit ho na zrdcadlo. A to v mnohdy náročným příbřežním terénu nebo přímo ve vodě, na kamenech, štěrku atp. Zkrátka chce to pro tento účel motor s co nejlepším poměrem hmotnost výkon ( 35 KG jde použít, těžší jen s problémy) . A tu narazíš . Nejlehčí v čr přihlasitelná 4T 15 hp až 20 hp ( dvacka je přičkrcená patnáctka, Al komponenty, scheisse electronic)je Tohatsu, ale stále 44kg bez náplní. Nechtěl bych to věšet na pláži na člun a to si myslím, že jsem ještě ve formě.
Tedy zbývá 2T. Ale to je problém, protože místní ouřad (SPS) si svévolně vykládá jistou směrnici EU o emisních a hlukových limitech po svém a pro zjednodušení a možnou absenci IQ úřednictva zakázali nové (karburátorové ) 2T šmahem.
Máš dvě možnosti.
1. koupit jetý 2T již přihlášený v EU. Ten Ti přihlásí. Ale budeš ho špatně shánět a navíc vystavíš se všem rizikům bazarovýho motoru...to nebudu rozebírat.
2. obstarat si 2takt bez přihlášení. Ty to tady stejně provozovat nehodláš a Řekům je to šumák, ti takové prkotiny jako malý motůrek, řešit nebudou.
Jediná pro tebe dostupná možnost (předpokládám) je motor Selva Naxos a prodává to jeden velmi neseriozní prodejce z jihu čech, to si vygůglíš . Má 35 kg při 15 HP, takže vyhoví
Je to čínský ( Zongshen, Bannana District, Hong Kong) výrobek, nikoli italský jak by se zdálo, tak jako drtivá většina malých motorů globálně.
Yamaha, Tohatsu apod. a dokonce BMW a Harley Davidson.
Je to primitivní motor, koncepčně něco jako Jawa 250 pérák na kterým se nemá celkem co podělat a navzdory tvrzení "značkařů" kteří ani netuší, že se pod jejich značkou srývá taky číňan z Bannana distrct. Ten motor bude po vychytání počátečních much bude dobře sloužit. Ne jako vymazlený výkřik techniky , ale jako řvoucí a spolehlivý dělník na tahání lodě.
Mám to nastavený podobně. I já potřebuju něco skládacího co se vejde do garáže obytného auta. Nehodlám tahat za sedmimerovýmautem šestimetrovej courák po balkánskejch silnicích.
Člunů je na výběr hafo, to není problém. Votom ani potom.
Problém je motor, pokud loď nevozíš na couráku a nesjíždíš i s ním do vody. Musíš totiž řešit jeho hmotnost. Platí dogma, pro bezpečnou plavbu nejen na moři, 30 kg/1Hp. Přes to vlak nejede. Takže budeš potřebovat motor s min výkonem 15 Hp. Takových motorů je na trhu zase neurekom, ale má to háček. Hmotnost. A tu musíš řešit. I když použiješ všemožná pomocná kolečka, spešl rudly (jako inspiraci doporučuju ruská yutubko), potažmo naviják nebo kamioňáckou kurtu, tak v určitém momentě musíš vzít motor do teplejch a nasadit ho na zrdcadlo. A to v mnohdy náročným příbřežním terénu nebo přímo ve vodě, na kamenech, štěrku atp. Zkrátka chce to pro tento účel motor s co nejlepším poměrem hmotnost výkon ( 35 KG jde použít, těžší jen s problémy) . A tu narazíš . Nejlehčí v čr přihlasitelná 4T 15 hp až 20 hp ( dvacka je přičkrcená patnáctka, Al komponenty, scheisse electronic)je Tohatsu, ale stále 44kg bez náplní. Nechtěl bych to věšet na pláži na člun a to si myslím, že jsem ještě ve formě.
Tedy zbývá 2T. Ale to je problém, protože místní ouřad (SPS) si svévolně vykládá jistou směrnici EU o emisních a hlukových limitech po svém a pro zjednodušení a možnou absenci IQ úřednictva zakázali nové (karburátorové ) 2T šmahem.
Máš dvě možnosti.
1. koupit jetý 2T již přihlášený v EU. Ten Ti přihlásí. Ale budeš ho špatně shánět a navíc vystavíš se všem rizikům bazarovýho motoru...to nebudu rozebírat.
2. obstarat si 2takt bez přihlášení. Ty to tady stejně provozovat nehodláš a Řekům je to šumák, ti takové prkotiny jako malý motůrek, řešit nebudou.
Jediná pro tebe dostupná možnost (předpokládám) je motor Selva Naxos a prodává to jeden velmi neseriozní prodejce z jihu čech, to si vygůglíš . Má 35 kg při 15 HP, takže vyhoví
Je to čínský ( Zongshen, Bannana District, Hong Kong) výrobek, nikoli italský jak by se zdálo, tak jako drtivá většina malých motorů globálně.
Yamaha, Tohatsu apod. a dokonce BMW a Harley Davidson.
Je to primitivní motor, koncepčně něco jako Jawa 250 pérák na kterým se nemá celkem co podělat a navzdory tvrzení "značkařů" kteří ani netuší, že se pod jejich značkou srývá taky číňan z Bannana distrct. Ten motor bude po vychytání počátečních much bude dobře sloužit. Ne jako vymazlený výkřik techniky , ale jako řvoucí a spolehlivý dělník na tahání lodě.
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Husky píše: " ( dvacka je přičkrcená patnáctka," čo si pil večer? 

-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Ozzie píše:Husky píše: " ( dvacka je přičkrcená patnáctka," čo si pil večer?
Sorry, jako. Překlep.
Jsi bystrý, ihned jsi odhalil šlendrián

Přesto jsem od tebe očekával fundovanejsi vyjádření. Hlavně co se věhlasných značek týká.
Zklamal jsi

Zkus to napravit...ať je legrace

- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Je tam toho trošku viac. K tým čínským značkám sa nebudem vyjadrovať. Až tak tie motory nepoznám. Náš kolega jasne popísal čo chce. Neviem prečo si začal písať o 2 taktoch a o 15 - 20 koňových motoroch. Ináč ten veľký váhový rozdiel medzi 2 taktom a 4 taktom je mýtus. Moj Johnson 60 VRO váži 115 kg. Keby som chcel nový 60 hP 4 takt, váhovo som tesne tam. Skús vygoogliť hocijaký moderný 2 takt. Napr Evinrude E-tec 30 váži od 68 kg hore. A Mercury EFI 30 váži o 10 kg viac. To máš vlastne jedno, lebo sám neunesieš ani 68 ani 78 kg.
A čo sa týka nasadzovania na čln. Máš pravdu, sám to asi nedá, ale neide na opustený ostrov. Na pobreží vždy nájdeš niekoho kdo Ti pomôže.
A neber to prosím osobne, ja sa nechcem s Tebou hádať, ale keď píšeš od veci, jednoducho musím reagovať. Kľudne to sprav aj Ty keď budem písať kraviny. O tom je fórum.
A čo sa týka nasadzovania na čln. Máš pravdu, sám to asi nedá, ale neide na opustený ostrov. Na pobreží vždy nájdeš niekoho kdo Ti pomôže.
A neber to prosím osobne, ja sa nechcem s Tebou hádať, ale keď píšeš od veci, jednoducho musím reagovať. Kľudne to sprav aj Ty keď budem písať kraviny. O tom je fórum.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Proč jsem psal o 15, 20 Hp je jasný, to nebudu omylat dokola.
Vahovy rozdíl mezi 2T a 4T obecne pro dtto vykon, je asi takový mýtus jako vyhozena plotynka z nadměrné zátěže chrbtice
( např. pri montazi privesaku)
Jo a mimochodem, spoléhat na to, že ti někdo z přihlížejících zevlounu pomůže je mírně řečeno naivita.
Vahovy rozdíl mezi 2T a 4T obecne pro dtto vykon, je asi takový mýtus jako vyhozena plotynka z nadměrné zátěže chrbtice

Jo a mimochodem, spoléhat na to, že ti někdo z přihlížejících zevlounu pomůže je mírně řečeno naivita.

Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
moje yamaha 40hp 2t s elektrickym startem ma 67kg.
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
karabinka píše:moje yamaha 40hp 2t s elektrickym startem ma 67kg.
To je sice dobrej motor, ale ke skládacímu člunu nejpoužitelnej.Ja bych samozřejmě taky raději třicítku nebo více, ale to bych musel vozit courak. Furt stejna písnička .
Ale chápu, že "syty hladovění nevěří "

Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
ja to robím presne ako na videu tento pán- na suchu. čo Ti tu píšu je pravda - mám 20 PS cca 46 kg a poviem ,že sám je to o hubu už ho dostať z prívesu alebo z auta. pomáha mi syn a už to zavesenie ked ho tu chvílu musím držať, mi stačí viac než dosť. Ako 50 kg cementu sa lahšie nosí ako motor..... A to som vcelku vedel do čoho idem, ale je to na hrane - koledovanie si na pruh. Na vode to nenasadiš, ak ano tak ta musia 2 držať aby si s nim nepadol do vody, aj to by som si nebol isty či v nej neskončíš.
Možno som to písal, ale nafukovací kýl je kompromis na vozenie sa, ked je hladina kludná je to ok, ak začnú vlny tak je to o hubu, až nebezpečné. Vlní sa to ,podlaha pracuje pri narazoch o vlny, zrkadlo máš pocit že motor odtrhne. Ano je vyhoda to zložiť, ale to je asi všetko.
Za mna už len min. RIB, u nás v Yachtery predavali RIB skladací - skončili, vraj sa nedohodli s vyrobcom, to by bolo riešenie. Najdi video na webe, po zložení velkostne skoro ako zložený gumák.
Aj u mna to bol začiatok ako asi aj u iných , ale upgrade bude iný.
Možno som to písal, ale nafukovací kýl je kompromis na vozenie sa, ked je hladina kludná je to ok, ak začnú vlny tak je to o hubu, až nebezpečné. Vlní sa to ,podlaha pracuje pri narazoch o vlny, zrkadlo máš pocit že motor odtrhne. Ano je vyhoda to zložiť, ale to je asi všetko.
Za mna už len min. RIB, u nás v Yachtery predavali RIB skladací - skončili, vraj sa nedohodli s vyrobcom, to by bolo riešenie. Najdi video na webe, po zložení velkostne skoro ako zložený gumák.
Aj u mna to bol začiatok ako asi aj u iných , ale upgrade bude iný.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
A prečo chceš čln do dĺžky 400 cm?
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
To Dany
Každá skládací lod je kompromis. Proto se skládací RIB téměř nedělají. Tam je navíc, oproti klasiclemu skladacimu gumaku, problem s tesnosti dílů.
Ten 46 kg motor ke skladacimu gumáku Ti nezávidím, ale je mi jasné, že nemáš na výběr
Ja jsem se přes obchodnika z ciny dostal k prihlasitelnemu 18 Hp 2t 36 kg s el. startem . Trvalo to rok, ale vse je ok a tk na 10 slovy deset let.
Každá skládací lod je kompromis. Proto se skládací RIB téměř nedělají. Tam je navíc, oproti klasiclemu skladacimu gumaku, problem s tesnosti dílů.
Ten 46 kg motor ke skladacimu gumáku Ti nezávidím, ale je mi jasné, že nemáš na výběr
Ja jsem se přes obchodnika z ciny dostal k prihlasitelnemu 18 Hp 2t 36 kg s el. startem . Trvalo to rok, ale vse je ok a tk na 10 slovy deset let.
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Husky píše:To Dany
Ja jsem se přes obchodnika z ciny dostal k prihlasitelnemu 18 Hp 2t 36 kg s el. startem . Trvalo to rok, ale vse je ok a tk na 10 slovy deset let.
Zasa sa chvasceš ?

-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Nevim co je to" chvasces" , ale zato vim podle ktery velmi rozšířeny vlastnosti ses na fotce u nicku
zelenej
Kdybys byl na vojně, tak bys znal motto
"Voják se stará, voják má ". Takhle ti zbývá jen ta vlastnost...
Nebo- li :
"Každému co jeho jest"

Kdybys byl na vojně, tak bys znal motto
"Voják se stará, voják má ". Takhle ti zbývá jen ta vlastnost...

Nebo- li :
"Každému co jeho jest"
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Nerozoznáš morskú vodu? Na vojne som nebol, na vojančine áno. Chvasceš sa je chvástaš se. Mali by sme si vymieňať informácie, zdielať, radiť. K čomu je dobrá informácia že TY máš? K ničomu. Aj s tým gumeným člnom si nepovedal nič k veci. Celé ničom. Nechaj si pre seba. 44-45 kg za 20 koní je dobrá váha, treba trochu grifu, udelátka a nie je problém.
- Ozzie
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 1983
- Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
- Reputace: 42
- Bydliště: pri Malom Dunaji
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Denis, nechcem Ti radiť ale: nikdy, slovom NIKDY sa nehádaj s idiotmi. Klesnes na ich úroveň a tam Ťa porazia so svojou rutinou.
Husky: veľmi rád Ti poskytnem CZ preklad.
Sorry za znečistenie vlákna, ale moderátor už dávno mal odstrániť tohto "jachtára" z požárního nádrže.
Husky: veľmi rád Ti poskytnem CZ preklad.

Sorry za znečistenie vlákna, ale moderátor už dávno mal odstrániť tohto "jachtára" z požárního nádrže.
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Ahojte, nieco na zmenu temy
s vyberom clnu som zatial pokrocil tak, ze mam objednany motor Tohatstu 30koni s rucnym ovladanim a zvazujem ktory cln k nemu. Zatial boli favoritmi bombard C3 (3.8m) a zodiac futura mark 2x (3.7m) ale za cenu futury by som mal aj napr bombard C4 (4.3m) alebo zodiac classic mark2 (4.2m) cln ma byt pre 2 dospelych a 2 male deti bez sedadiel.. moja otazka na vas je ci na cln dlzky 4.2 resp 4.3m nie je uz 30koni malo a ci to uz nevyzera komicky ovladane rucne pri takej dlzke. Dakujem

- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
S1MON3, v Benátskej zátoke som videl bežne 40 k motory ovládať pínou, ručne. Má to výhodu že celý čln pred tebou je volný, ak tam dáš volant, sedačku, tak sa to celé zmenší. 30 k je dosť vela, takže 4,5 m čln v pohode. Pri niektorých RIB píšu min. výkon motora, ono je to laminátové dno dosť hlboké V a tam treba vyšší výkon. Ak budeš mať motor 30 k, tak istotne budeš ťahať vlek a potom by som šiel rozhodne do RIB-u a niečo medzi 4 -4,5 m. Prepočítaj si váhu obsadeného člna vrátane motora na výkon a snaž sa aby si mal na 1 HP približne 15 - 20 kg.
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Dakujem Denis, ano budem to tahat na vleku.. a mas nejaky tip na dobry rib okolo 4 mktory by bol vhodny aj bez konzoly a sedadiel? Pretoze motor mam uz objednany ten zmenit neviem.. pozeral som od Zodiac Cadet rib alu dl 390 ale v porovnani s tou futurou to vyzera tak hrackarsky aj sirka aj velkost balonov.. lebo vacsinou co som videl u nas ponuku rib tak boli vacsie a na konzolu, videl som este adventure ale pravdupovediac neviem ci by som do nich siel.. dik
- Denis
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 7510
- Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
- Reputace: 153
- Bydliště: Bratislava
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Kamarát mal adventere, najskôr 4 m nafukovací kýl S20 k Hondou a potom 5,5 m RIB s tuším 90 k. Moc ich nešetril a vydržali vela. Za priplatok dajú silnejší materiál. Jazdilo to veľmi dobre. Keď ich predával, tak ich naleštil a vyzerali ako nové.
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
znami má Honwave 4 m + 30 HP Honda s ručným riadenim a ručným štartom.
je to síce "tažka krava" - 3 valec, čo sám nemá šancu, ide to ako tank, taha s tým koleso bez problému. ja síce tiež taham koleso s 20 HP v sklze ale u mna je problém s malou vahou člnu-tak musím mať poruke živú vahu navyše.
Ako Ti radia ,chod do RIB - ALU, kde budeš prívesovať.
je to síce "tažka krava" - 3 valec, čo sám nemá šancu, ide to ako tank, taha s tým koleso bez problému. ja síce tiež taham koleso s 20 HP v sklze ale u mna je problém s malou vahou člnu-tak musím mať poruke živú vahu navyše.
Ako Ti radia ,chod do RIB - ALU, kde budeš prívesovať.
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Dakujem za radu a s tym RIB mate pravdu. Videl som video Bombard C4 so 4 osobami a bol som velmi sklamany ako to preplavalo cez vlnenie z ineho clna, mozno to je sposobene aj tym ze sa tam sedi na valcoch ale s jazdov v sklze to nemalo nic a na druhej strane som videl videa Grand S370N a Grand S420N su to RIB ale nie hlinik a sedi sa normalne na laviciach a islo to cez vlny ako noz do masla
mam cenovu ponuku na Adventure RIB V-380 vo vybave heavy duty co je 1200g PVC a Grand S370N s 1400g PVC resp S420N - co uz neviem ci nie je velmi velke na sedenie bez konzoly a ceny su velmi podobne.. Mate skusenost niekto so znackou GRAND? Resp aj Grand aj Adventure su ukrajinske firmy, ktoru by ste preferovali?
Dakujem

Dakujem
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
PS: jedna podotazka: ma vyznam priplacat za hrubsie pvc pri normalnom rekreacnom pouzivani clnu? Lebo skoro kazda znacka ma moznost za priplatok pouzit hrubsi material.. dakujem
-
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 349
- Registrován: stř čer 10, 2020 7:13 pm
- Reputace: 35
- Bydliště: I.Chomutov, II. Rovanjska
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Ukrajinci nedělají špatný čluny. Tak jako i jiní v postsovetskem teritoriu
V Rusku jsou gumáky populární a mají zkušenosti s jejich výrobou. Jen pozor, je to dodo, jako všechno z ruska
a okolí.
Já mám taky ukrajinskou skladacku 4m Aqua Storm Evolution. Na skládací gumák je to slušný. 5 komor, 50 borty, pretlakovy ventily. A za ferovou cenu(cca 30t)
Jejich gumový čluny používá ukrajinska rmáda v bojich na donbasu....
Delaji i RIBy.
Nejsem jejich agent , jje mi jedno co si koupíš, ale je to na zvážení. Je tu evidentně slušný poměr kvalita (+bezpečnostní prvky) /cena.
Mrkni na net, za to nic nedáš.
V Rusku jsou gumáky populární a mají zkušenosti s jejich výrobou. Jen pozor, je to dodo, jako všechno z ruska
a okolí.
Já mám taky ukrajinskou skladacku 4m Aqua Storm Evolution. Na skládací gumák je to slušný. 5 komor, 50 borty, pretlakovy ventily. A za ferovou cenu(cca 30t)
Jejich gumový čluny používá ukrajinska rmáda v bojich na donbasu....
Delaji i RIBy.
Nejsem jejich agent , jje mi jedno co si koupíš, ale je to na zvážení. Je tu evidentně slušný poměr kvalita (+bezpečnostní prvky) /cena.
Mrkni na net, za to nic nedáš.
- PEPO
- pravidelný návštěvník
- Příspěvky: 313
- Registrován: stř lis 23, 2011 1:00 am
- Reputace: 13
- Bydliště: Furt pri vode
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
S1M0N3 píše:PS: jedna podotazka: ma vyznam priplacat za hrubsie pvc pri normalnom rekreacnom pouzivani clnu? Lebo skoro kazda znacka ma moznost za priplatok pouzit hrubsi material.. dakujem
Myslím že nemá to význam.
Pri bežnom používaní čln neprepichneš a ani UV žiarenie za tie roky tomu nedá na frak.
Skôr člny začnú prepúšťať pri lepených spojoch a tam kde sa lepia dva rôzne materialy. A samozrejme, to bude mať väčšiu váhu...
Ja som nepichol ešte ani jeden čln a sa sa k nim nechovám v rukavičkách a zvyčajne boli všetky viac ako 100 dní v roku na vode..
Re: Prosim o radu pri vyberu “gumaku”
Dakujem PEPO za radu 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti