Nafukovacie člny do Chorvátska

Nejen na "velkých" lodích se plavíme ...

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
martinsk
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 52
Registrován: sob zář 15, 2012 2:00 am
Reputace: 3

Nafukovacie člny do Chorvátska

Příspěvekod martinsk » sob zář 07, 2013 9:39 am

Ahojte,

vyberám nafukovací čln do Chorvátska, kritériá sú:
    kategória C
    vonkajšia dĺžka DO 300cm (ideálne 299)
    vnútorná dĺžka čo najväčšia
    široký predok (kôli miestu)


Do týchto kritérií sa zmestí prekvapivo málo člnov, niektorí výrobcovia nemajú nič (YAM, Selva, Rapid, ...).

Urobil som si zoznam na Google Drive
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... sp=sharing

Hocikto môže priamo do zoznamu komentovať.

V tomto porovnaní je jednoznačný víťaz HONDA T 30 AE napriek tomu, že by viac vyhovovala nafuk. podlaha.
Je ale najťažší a mám obavy, či sa zmestí do kufra :(
Uživatelský avatar
kaptn
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 261
Registrován: sob led 07, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: OLOMOUC,BRNO,MURTER
Kontaktovat uživatele:

Re: Nafukovacie člny do Chorvátska

Příspěvekod kaptn » sob zář 07, 2013 10:49 am

martinsk píše:Ahojte,

vyberám nafukovací čln do Chorvátska, kritériá sú:
    kategória C
    vonkajšia dĺžka DO 300cm (ideálne 299)
    vnútorná dĺžka čo najväčšia
    široký predok (kôli miestu)

V tomto porovnaní je jednoznačný víťaz HONDA T 30 AE napriek tomu, že by viac vyhovovala nafuk. podlaha.
Je ale najťažší a mám obavy, či sa zmestí do kufra :(


1.do jakého kufru?
2.proč zrovna 299cm?
3.k jakému účelu by člun měl sloužit?-místo,široká příď?
Jinak srovnání pěkné,....
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob zář 07, 2013 11:08 am

Ta Honda má ovšem hodně reklamací, že se švy rozlepují. Ty váhy nebývají přesné. Např u Suzumaru pouze Al podlaha váží cca 17kg a vlastní člun okolo 40kg.+ lavička a celek přez 60kg. Má ovšem nejsilnější 5tivrstvé PVC a dle mých srovnání, nejtvrdší podlahu za jízdy. Rozměry sbalených člunů jsou v podstatě stejné. Ono těch věcí okolo člunu s motorem je docela hromada a chce to spíše combi s pořádným kufrem. Zvláště pokud čluvěk
veze i nádrž, případně kanystry, bednu s kotvou, lany, nářadím, náhradní vrtuli, bójku, vesty, tašku do přídě, pod sedačku, opalovací podložky, kompresor, ledničku, něco jídla, pití (pivo, vody) pokud se jede na delší dobu. Samotný motor zabere hodně místa. Jezdím s Roomsterem bez zadních sedaček a mám ho praktiky plný. Pokud beru vnučku, tak mám na střeše velkou bednu a motor na držáku na kouli. Jenom ženský mívají spoustu tašek.
Chce si to odzkoušet in natura aby člověk nebyl nemile překvapen. To C je v papírech i na štítku na člunu. Ty s nafukovací podlahou bývají ze slabšího
materiálu a dělají větší balík, jelikož mají plošší podlahu, tak jsou méně stabilní (více "tancují") na vlnách. Ta podlaha snižuje výšku boků uvnitř.
Osobně (pokud bych jej měl kam dát doma) tak bych šel do pevné podlahy -RIB. Tam je menší problém s balením a odveze se na střeše. Váhově to vychází stejně-cca 65kg. Protoře stejně budeš muset něco dát na střechu aby jsi to vše ve 4řech pobral.
Teď již nejsou v HR viněty ale jak to bude od 1.1.14 se neví.
to kapt: chce se vyhnout kupování viněty.
Naposledy upravil(a) tataS dne sob zář 07, 2013 3:41 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
martinsk
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 52
Registrován: sob zář 15, 2012 2:00 am
Reputace: 3

Příspěvekod martinsk » sob zář 07, 2013 11:26 am

Áno, 299cm kôli vinete - hlavne kôli starostiam navyše, čakaniu v rade na kapitanáte, kde je celý deň vyvesený oznam "prídem hneď"...
Kufor mám v Toyote Avensis kombi veľký, pri dverách (kufrových) má 125cm, ale len do hĺbky 40cm od dverí, potom má šírku len 100cm, ktorá sa ďalej zužuje na 90cm. Celkovo má hĺbku 100cm, čiže tá Honda tam vojde len nejako nastojato, aj to je otázne.

Čln by mal slúžit v HR na presun 4 člennej rodiny medzi zátokami a na Slovensku na krátke výletíky po Dunaji (hlavne preto som chcel nafuk. podlahu aby som z 3hod. člnkovania nemal hodinu zabitú skladaním, rozoberaním, nakladaním a vykladaním podlahy).
Široký predok znamená oveľa viac miesta na člne.

Ostatné krámy a aj motor si miesto niekde najdú, ale ak sa čln rozumne nezmestí, je to problém, sedačky sklápať kôli detským sedačkám nemôžem.

Tatas, ten držiak na motor na guľu som videl na fotkách, vážne nad takým uvažujem, ale... čo keď ženu cestou napadne, že chce niečo z kufra?
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob zář 07, 2013 11:52 am

Tak má žena smůlu. Nesmíš být měkký. Časem se naučí ukládat věci plánovitě. Existují ovšem i držáky na kola sklápěcí i když o něco dražší. Již se o
tom tady psalo i s odkazy. Nezapomeň na držák s SPZ.
Složený člun má na délku okolo 110-120cm, tak by se ti dozadu do kufru vešel na příč. Ovšem pokud chceš vše nacpat pouze do kufru, tak máš asi špatný odhad. Taky dát na zadek auta cca 100kg (člun, motor a ostat.) není to pravé.
Naposledy upravil(a) tataS dne sob zář 07, 2013 3:29 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » sob zář 07, 2013 12:46 pm

Martin: vodičák, VMP, voditelj brodice do Chorvatska máš? Treba aj na 5 koní.
Uživatelský avatar
Zahajskej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 171
Registrován: stř zář 15, 2010 2:00 am
Reputace: 12
Bydliště: Zahájí, okr.Mělník

Příspěvekod Zahajskej » sob zář 07, 2013 2:35 pm

Tabulka je hezká, ale některé preferované parametry u takhle dlouhého člunu jsou jaksi mimo mísu, např dvě lavičky. Ideální je nepoužívat žádnou a sedět na buřtech. Čtyři lidi do takového se taky jen tak tak vtěsnají a s 5HP motorem se budeš jen trápit. Taky jsem si tím prošel. A stát frontu na kapitanátu kvůli vinjetě? To už někdo někde zažil?
Uživatelský avatar
martinsk
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 52
Registrován: sob zář 15, 2012 2:00 am
Reputace: 3

Příspěvekod martinsk » sob zář 07, 2013 3:39 pm

Tie lavičky tam sú len pre informáciu a áno, mám Voditelja brodice.

Suzumar je super, ale vnútri je o 12cm kratší ako Honwave, čo je škoda. Do kufru sa to vsetko musi zmestit, na stresny box miesto nemam a casto chodime s detmi len na par hodin na vodu. Mozno keby ten Honwave nemal podlahu balenu spolu s clnom, bol by balik mensi a lepsie by sa to voslo. Suzumar má asi 2 tašky a preto by to bolo asi lepšie.

Neviem, ako to chodí na väčšine kapitanátov, ale napr. v Primoštene som čakal asi 2 hodiny kym "k." prisiel.
Uživatelský avatar
kaptn
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 261
Registrován: sob led 07, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: OLOMOUC,BRNO,MURTER
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod kaptn » sob zář 07, 2013 4:22 pm

martinsk píše:Tie lavičky tam sú len pre informáciu a áno, mám Voditelja brodice....Neviem, ako to chodí na väčšine kapitanátov, ale napr. v Primoštene som čakal asi 2 hodiny kym "k." prisiel.


Nikdy jsem na kapitanátě dlouho nečekal,.....viněta se řídí výkonem motoru.....probíralo se to jinde v jiném vlákně,s 3m člunem a 4člennou rodinou budete čím dál větší chudáci jak sardinky,děti porostou;navíc je lepší,pokud děti sedí na dně,co nejníže.330ku složím hravě i s 2T 15k do kufru Octávky i do Feldy Combi,stačí vytáhnout plato kufru;sborka rozborka á 20 min,prostě ze 3 hodin ta hodina padne tak jako tak.Lepší jsou nosiče kol na kouli se sklopnou plochou,tam ti člun vleze jakýkoliv.Na střechu bych nic rozhodně nedával.Kvůli spotřebě,změně těžiště a navíc box není všespasitelný;čím víc balíků,tím větší nároky na prostor a menší využití prostoru.Často jsem zpět vozil člun jen na 3x složený volně a na něm zbytek.Rezervní kanystr jsem měl venku na nosiči kol,nádrž v kufru,při velké rozcapenosti mladého na hračky dostal nádrž pod nohy.
Těch pár cm šířky nehraje až takovou roli v této velikosti lodě,důležitější je její ovladatelnost a chování ve skluzu,tzn pevné dno a pevný tvrdý kýl.5k na Jadran i na meziostrovní přesun považuji za hazard.Taky se to tu už probíralo
Uživatelský avatar
martinsk
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 52
Registrován: sob zář 15, 2012 2:00 am
Reputace: 3

Příspěvekod martinsk » sob zář 07, 2013 7:12 pm

Uvažujem nad motorom Selva 5xs Piranha, tá má len 5 koní, ale tie kone sú dvakrát silnejšie :)

To, že sa tie Hondy rozlepujú ma naozaj zarazilo, skúsim sa popýtať nejakého veľkého predajcu na reklamácie aj na iné značky.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob zář 07, 2013 7:29 pm

Všichni prodejci chválí svoje zboží aby vydělali. Lepší je číst recenze (ovšem objektivní a ne PR) a sledovat diskuse. Co je ti platné 12cm navíc, pokud je špička úzká a nic tam nedáš? Také je dobrá více zvednutá špička. Pokud jedu ve 4řech, tak 3 sedí na lavičce a já na boku. Osobně mám motor Suzuki 6HP a ve dvou (cca 150kg) jedu 12-14km/hod. Ta Selva mě také lákala ale po osobní zkušenosti s ní jsem zůstal u Suzuki.
Uživatelský avatar
indianajones
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 207
Registrován: sob led 12, 2008 1:00 am
Reputace: 7
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod indianajones » sob zář 07, 2013 7:41 pm

Ahoj, mam Zodiat Cadet Fastroller 310 a ked ho dam do auta ake mas ty (teda ak mas novy model) tak to zaberie polovicu kufra a normalne zatiahnem roletku.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » sob zář 07, 2013 9:11 pm

Honda sa nerozlepuje. Mal som Hondu, teda HonWave a bol absolútne v poriadku. kamarát má v Chorvársku Hondu ako Byboat už od roku 2006 a neni rozlepený. Ochranná lišta je trošku rozožraná od slnka,ale čln je v poriadku. Honda je značka a nemôže si dovoliť nejaké rozlepovanie.
Uživatelský avatar
Mirecek38
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 10
Registrován: pon pro 17, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

SPECIAL EDITION 290 AL

Příspěvekod Mirecek38 » sob zář 07, 2013 9:12 pm

Mame tento čln,prednu tašku ani lavičku nepouživame,jednoducho sa tam potom dvaja nezmestime,a pozor CE je na vyrovnom štitku nalepene,vyrazene je tam D,všimol som si to až v chorvatsku...
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob zář 07, 2013 9:46 pm

O jakém člunu píšeš? U Suzumaru 290AL to mám orig. vyražené. Lavičku mám o trochu posunutou dozadu a až po ty D kroužky uvnitř vepředu
mám od špičky boudu nahoru a dolu přepážku, kde mám nádrž, ploutve, masku, thermotašku s pitím a jídlem, Poli kufřík s radiem, tabletem a čtečkou a nahoře lehátka, plážovou střechu, vesla a žena svůj ruksak s věcmi. Ve předu to nahoře zavřu na suchý zip a většinu věcí tam nechávám celou dobu
pobytu 2-3týdny abych se s tím nemusel tahat sem a tam. Pod lavičkou v tašce je nářadí apod. Díky tomu je v člunu dost místa až pro 5 lidí.
Někde tady mám fotky. modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2145
Naposledy upravil(a) tataS dne sob zář 07, 2013 9:58 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Mirecek38
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 10
Registrován: pon pro 17, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

SPECIAL EDITION 290 AL

Příspěvekod Mirecek38 » sob zář 07, 2013 9:48 pm

Napisal som to v nazve- SPECIAL EDITION 290 AL
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob zář 07, 2013 9:51 pm

To ale není značka ale typ.
Uživatelský avatar
Mirecek38
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 10
Registrován: pon pro 17, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Mirecek38 » sob zář 07, 2013 9:55 pm

Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob zář 07, 2013 10:10 pm

Ta cena je pěkná. Je to tvarově v podstatě až na nějaké odlišnosti Suzumar 290 ve slušné dodatkové výbavě. Odlišnosti: barevné provedení,
2 lavičky, jiná podlaha apod. Uvedený materiál je stejný. Připomíná to čluny od Czechmarine z Č. Budějovic, které si pod svoji značkou nechali vyrobit ve stejné továrně v Číně ze stejného materiálu co dělají značkové čluny a také mají C. Myslím, že na těch pár dní o dovolené to je fuk pokud jde o cenu.
Jo ale není to AL ale PL. AL je hliníková podlaha.
Uživatelský avatar
martinsk
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 52
Registrován: sob zář 15, 2012 2:00 am
Reputace: 3

Příspěvekod martinsk » ned zář 08, 2013 10:52 am

Tatas, môžeš napísať niečo viac o tom motore Selva 5xs? Čo ťa sklamalo? Keby som mal Suzuki 6, ani ja by som tu Selvu nechcel, ale keď idem kupovať nový motor...
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » ned zář 08, 2013 11:38 am

Je taková hrachovina a je tam dosti odfláktutých mechanických dílů. Moc jsem po něm toužil ale po osobní zkušenosti...
Samozřejmě pokud člověk neměl nic jiného tak mu to tolik nevadí. Je to asi tak jako Parsun a pod značky -- taky to jezdí a na několik jízd v roce to stačí. Asi jsem již zmlsaný. Ony i ty Hondy, Yamahy, Mercury, Tohatsu apod v těch malých kubatůrách jsou jenom takové hoby hračky pro volný
čas, lidi jsou více méně zbblí reklamou, protože parametry se moc neliší- spíše cenou. Když jsem kupoval Suzuki, tak jsem měl Johnsona 2T 5HP a
jak jsem zjistil, tak to byla Suzuki, Johnson 1válce nedělal. Dnes když porovnáš obsah a TTD různých značek tak se moc neliší. Např nová Yamaha
4,5,6 a Suzuki 4,5,6. Ovšem ta Selva je dnes (mimo těch 2válců od Yamahy) trochu nižší kategorie.
Uživatelský avatar
indianajones
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 207
Registrován: sob led 12, 2008 1:00 am
Reputace: 7
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod indianajones » ned zář 08, 2013 7:54 pm

Pred dvomi dnami som sa o Selve 5xs rozpraval s clovekom, ktory mal predtym Hondu 5 koni. Mal to na clne 310 cm. Povedal, ze Honda bola vo vsetkom lepsia, ale aj tak by si znovu kupil tu Selvu. 10 koni a 5 koni je obrovsky rozdiel.
Uživatelský avatar
martinsk
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 52
Registrován: sob zář 15, 2012 2:00 am
Reputace: 3

Příspěvekod martinsk » ned zář 08, 2013 8:41 pm

indianajones, toto je veľmi cenná skúsenosť. Zaujímavé je, že aj Honda BF5 aj Selva 5xs stoja cca 1600.
Uživatelský avatar
MatMates
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 17
Registrován: stř bře 20, 2013 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Kongeriket Norge

Příspěvekod MatMates » pon lis 18, 2013 11:36 am

Ja tu Selvu mam a v podstate po porodnych bolestiach uz mi je celkom fajn, uz je zabehnuta, muchy vychytane (hlavne tie moje) a bezi ako ma. Predtym som mal Parsuna 5 predavaneho v Norsku pod menom Neptun. Pozitivne je ze teraz nemam problem pripadne drobne disfunkcie indetifikovat a odstranit priamo na mori (cca 2x mesacne chodim do Oslofjordu na ryby...) Netreba sa tej Selvy bat a hlavne treba velmi pozorne precitat navod!!!!!!!!!!!!!! Tiez jeden z clnov ktore mam je SPECIAL EDITION 320 PL. Bol nam maly a tak som dokupil este PROSCAN 360 AL. V chorvatsku som lietal na tej 320 najprv s Parsunom a potom aj so Selvou, tych par centimetrov nad 300cm tam fakt nikoho nezaujimalo. Dolezita je drzost s akou tam pltnik vystupuje, ale o tom sa uz tiez vela pisalo.
Uživatelský avatar
kenty8000
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 63
Registrován: pát zář 28, 2012 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod kenty8000 » pon lis 18, 2013 2:50 pm

Selva nebo Parsun... asi dost podobná kvalita. Měl jsem Parsuna 15 a nemůžu říct že by to byl špatnej motor. Měl jsem ho jednu sezonu. "Motor" jako takový je podle mě v pořádku. Tam asi není co zkazit. Pokavaď ho dobře "odlejou" a poté funguje a dává se mu údržba a dobrý olej nebude podle mě žádný problém. Problémy těchto motorů jsou právě v detailech zpracování a výstupní kontrole. Jak jsem zde již psal jedu si takhle na přehradě .. zastavím vykoupu se a chci nastartovat a šňůra mi zůstala v ruce. Na setrvačníku zůstal nedobroušený zoubek a startovací lanko se za dva dny přeřezalo (týden nový motor). Na přehradě to bylo jen hodinu veslování ,ale na moři nevím nevím jak by to probíhalo. Pak byla špatně slepená nádrž (pořád chcípalo) uvnitř kde to nasává benzín a než jsem na to přišel utratil jsem postupně asi 1500,- za hadičky , balónek , konektory. Prostě blbost ,ale opět nepotěší. Tolik asi k těmto motorům. V jádru budou konstrukčně asi v pohodě ,ale ty detaily ....

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host