Jeden příběh, jedna přeprava, pár problémů.
Moderátoři: vilma, Pepa, david
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
Pokud to neumíš, tak ty ložiska ani nic jiného na autě, nebo vleku neopravíš. Je ale jednodušší sehnat někoho kdo ti to udělá, nebo pomůže, než někde
v Prdelovicích o víkendu sehnat ložiska. Těch pár korun co stojí včetně simerinku je nepatrný zlomek z ceny toho co na vleku vezeš. Ona ani ta "kontrola"
a předimensovaný vlek tě před problémy se zanedbanou údržbou neochrání. Zvláště, když většina lidí (dle zde uvedených přiznání se) vleky přetěžuje a
jezdí vyšší rychlostí. Málokterý vlek je v provedení, že se s ním může zajíždět do vody (zvláště slané) bez vlivu na kvalitu ložisek. Ono z venku není nic
vidět co tam ta voda dělá. Zvláště vleky co stojí celý rok venku bez zakrytí kol mívají uložení kol a brzdy v žalostném stavu. Ony ty vleky sami o sobě
jsou konstrukčně dosti slabé na to zatížení. A "kvalitní gurty" z Globusu za pár korun pár jsou předpoklad k průseru na cestě. Často se divím, čím vším
jsou lidi schopní vázat těžký náklad na autě nebo vleku. Dát za loď, nebo jiné věci stotisíce jim příjde normální ale pár stovek za kvalitní vázací popruhy
je pro ně vyhazování peněz. (Vždyť to tak vozíme již dlouho a nic se nestalo. A potom koktají. "já jsem myslel")
v Prdelovicích o víkendu sehnat ložiska. Těch pár korun co stojí včetně simerinku je nepatrný zlomek z ceny toho co na vleku vezeš. Ona ani ta "kontrola"
a předimensovaný vlek tě před problémy se zanedbanou údržbou neochrání. Zvláště, když většina lidí (dle zde uvedených přiznání se) vleky přetěžuje a
jezdí vyšší rychlostí. Málokterý vlek je v provedení, že se s ním může zajíždět do vody (zvláště slané) bez vlivu na kvalitu ložisek. Ono z venku není nic
vidět co tam ta voda dělá. Zvláště vleky co stojí celý rok venku bez zakrytí kol mívají uložení kol a brzdy v žalostném stavu. Ony ty vleky sami o sobě
jsou konstrukčně dosti slabé na to zatížení. A "kvalitní gurty" z Globusu za pár korun pár jsou předpoklad k průseru na cestě. Často se divím, čím vším
jsou lidi schopní vázat těžký náklad na autě nebo vleku. Dát za loď, nebo jiné věci stotisíce jim příjde normální ale pár stovek za kvalitní vázací popruhy
je pro ně vyhazování peněz. (Vždyť to tak vozíme již dlouho a nic se nestalo. A potom koktají. "já jsem myslel")
Problém je ten, že ložiska na nápravách Knnot jsou dvouřadé v provedení víček 2RS. To udrží nějáký rok tukovou náplň v ložiskách a nějáký čas těsní při ponoření do vody (ale rozhodě bych to nesrovnával s Gufferem). Při vybavení stanovákem a nářadím lze vyměnit na silnici. U starších vleků se používaly kuželíkové ložiska tak jako u auta v předních kolech. Problém může nastat jestliže jsou těsněné filcem jako u některých aut. Většinou to jde nahradit Gufferem a pak je po problémech. Já sám mám vlek na Knnotech a zajíždím do vody s vědomím možného maléru.
- tataS
- zkušený harcovník
- Příspěvky: 2380
- Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
- Reputace: 5
- Bydliště: Praha
U aut se ta kuželíková ložiska spíše používají na zadní nápravě (pokud má auto přední náhon). S těmi dvouřadými uzavřenými plechem se stálou náplní
začal jeden z prvních Fiat 127, který používal italskou výrobu a na našich silnicích s tím byl po pár desítkách tisíc km problém. Nejlepší řešení bylo, dát tam
ve stejném provedení od SKF, který míval prodejnu v Revoluční ulici. Ty potom vydrželi podstatně více. Problém byl, že si člověk musel sehnat více zájemců
aby se vyplatilo firmě je objednat a platit v bonech cca á 60/kus. Dnes by to neměl být problém si je objednat případně ze světa. Nevím ovšem jestli vůbec
SKF ještě existuje (třeba v Číně). Je to levnější provedení ( ta dvouřada) ale nedá se vymezit vůle. Ten stahovák nestojí tisíce aby jej člověk k vleku za
60 a více tisíc sebou nemohl na dlouhou cestu vést s ložiskem. A to již vůbec nemluvím o ceně toho co na tom vleku veze.
začal jeden z prvních Fiat 127, který používal italskou výrobu a na našich silnicích s tím byl po pár desítkách tisíc km problém. Nejlepší řešení bylo, dát tam
ve stejném provedení od SKF, který míval prodejnu v Revoluční ulici. Ty potom vydrželi podstatně více. Problém byl, že si člověk musel sehnat více zájemců
aby se vyplatilo firmě je objednat a platit v bonech cca á 60/kus. Dnes by to neměl být problém si je objednat případně ze světa. Nevím ovšem jestli vůbec
SKF ještě existuje (třeba v Číně). Je to levnější provedení ( ta dvouřada) ale nedá se vymezit vůle. Ten stahovák nestojí tisíce aby jej člověk k vleku za
60 a více tisíc sebou nemohl na dlouhou cestu vést s ložiskem. A to již vůbec nemluvím o ceně toho co na tom vleku veze.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host