Přihlášení přívěsu ze zahraničí a schválení na 100km/h

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
MARIS
moderátor
Příspěvky: 1090
Registrován: sob říj 21, 2006 2:00 am
Reputace: 5
Bydliště: zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

technika

Příspěvekod MARIS » čtv pro 13, 2007 2:25 pm

Ono také hodně záleží na tom,na koho člověk narazí.
Jednou jsem táhl svého Huntera za peugeotem-boxerem a jel jsem přes přechod v Břeclavi-Poštorné.Rakušák mě nepustil dál,prý přesahuji váhu 3,5 tuny (podle papírů auta a podvozku),a tam je přechod jen do 3,5 t.Tak jsem se musel otočit a vrátit.Naši celníci mě řekli,že jsem zrovna narazil na největšího vola.Tak jsem popojel asi o pět km dál na přechod ve Valticích a tam se podívali do papírů,zasalutovali a jel jsem dál.
A tak to je i u policajtů,některý pochopí,některý domluví a některý dá pokutu.
Uživatelský avatar
pecho
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 633
Registrován: pon zář 03, 2007 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: hradecko

souhlas s Marisem

Příspěvekod pecho » čtv pro 13, 2007 2:48 pm

Plně s Tebou souhlasím, Marisi, to jsme jeli taky na loďku do HR asi před 5 lety, no to nejvíc Rakušáci blbli s Temelínem, jeli jsem Escortem Combi, vzadu naloženo až povrch, jeden takovej rakouskej zmetek s knírkem v Mikulově nás hned hnal na váhu a vyhnal nás zpět do Čech, tak jsme to přerovnali a dali dozadu pod nohy a přejeli jsme přes Hevlín a v Peysdorfu na nás čekalo druhé auto, které prošlo a bylo po vtákách, všechno jsme zas narovnali nazpátek, tak akorát nás zdržel. Omlouvám se, že jsem trošku odbočil z tématu (patřilo by to někam do "O lidech"). Zdraví Pecho
Uživatelský avatar
Jirka_TEC_Tce
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 516
Registrován: ned úno 25, 2007 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přihlášení přívěsu ze zahraničí a schválení na 100km/h

Příspěvekod Jirka_TEC_Tce » čtv pro 13, 2007 6:34 pm

Sullaco píše:Ahoj,

koupil jsem ze zahraničí loď spolu s vlekem. V Německu jsou sportovní vleky automaticky otypované na 100km/h ale u nás se prý toto nedělá. Musel bych mít prý schválení naší zkušebny či co. Dá se to nějak udělat abych ho měl i u nás schválený na 100km/h???

Díky moc!


Přívěsy se u nás již prodávají s maximální povolenou rychlostí 100 km/h, sice jen valníkové, ale
vyhláška stejně povoluje max. rychlost soupravy 80 km/h. Takže si myslím, že vyšší povolená rychlost přívěsu zatím u nás nemá opodstatnění.
Jirka
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2380
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 5
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » pát led 22, 2010 7:55 pm

Asi nemáš pravdu s tou rychlostí soupravy dle tohoto: http://ccc.mise.cz/files/neveslose/Rych ... upravy.pdf
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1814
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » pát led 22, 2010 8:25 pm

Tak tak, u nás s vlekem, pokud je otypován na 100km/h, můžeš stovkou jet, ty vleky prostě mají výjmku MD a jsou tak schválené.
Uživatelský avatar
mycroft
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: pát pro 28, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha/Roztoky

Příspěvekod mycroft » stř led 27, 2010 5:40 pm

Zdravím vespolek!
Máte někdo zkušenost s dovozem vleku i s lodí z Německa? Nejsem si jist, co všechno musím vyběhat, abych tam mohl přijet, zapřáhnout a odjet domů. Převozní značky? Kdo je vydá, když prodávajícím je soukromá osoba? Co povinné ručení? Přívěs má německé doklady i technickou. Musí prodávající ten vlek odhlašovat?
Díky moc.
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » stř led 27, 2010 6:07 pm

mycroft píše:Zdravím vespolek!
Máte někdo zkušenost s dovozem vleku i s lodí z Německa? Nejsem si jist, co všechno musím vyběhat, abych tam mohl přijet, zapřáhnout a odjet domů. Převozní značky? Kdo je vydá, když prodávajícím je soukromá osoba? Co povinné ručení? Přívěs má německé doklady i technickou. Musí prodávající ten vlek odhlašovat?
Díky moc.

Na jaře jsem to takhle vezl z Drážďan.
Pokud to má čísla a platnou technickou, nepotřebuješ na převoz nic jiného.
Až to tady přehlásíš (kupní smlouva) technická atd. Prostě kolečko. Pošleš zrušený techničák a značky poštou zpět.

Bylo by dobré aby vlek měl EU certifikaci. Vše bude následně jednodužší. ;)
alffa
Uživatelský avatar
mycroft
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: pát pro 28, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha/Roztoky

Příspěvekod mycroft » stř led 27, 2010 7:07 pm

Děkuju, to je dobrá zpráva. A co povinné ručení na ten přívěs?
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » stř led 27, 2010 8:15 pm

mycroft píše:Děkuju, to je dobrá zpráva. A co povinné ručení na ten přívěs?

Jo. Poviné, musí být. Vše jako u nás. ;)
alffa
Uživatelský avatar
mycroft
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: pát pro 28, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha/Roztoky

Příspěvekod mycroft » stř led 27, 2010 8:43 pm

To je mi jasný. Ale jak sjednám český povinný ručení na přívěs německou značkou, kterej se teprv chystám koupit??
Uživatelský avatar
alffa
Site building team
Příspěvky: 3492
Registrován: úte led 16, 2007 1:00 am
Reputace: 2
Bydliště: LOĎ

Příspěvekod alffa » stř led 27, 2010 8:54 pm

mycroft píše:To je mi jasný. Ale jak sjednám český povinný ručení na přívěs německou značkou, kterej se teprv chystám koupit??

Co bys sjednával? Ani nemůžeš. Musí mít Německý. To si musí zařídit dosavadní majitel.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » stř led 27, 2010 9:28 pm

Není času, sedím na kufrech, žena se je snaží zavřít. Není kdy hledat přesné informace. Jen ve zkratce.

Německé asi nebude protože povinné ručení zaniká (alespoň u nás)[sup]*[/sup], mimo jiné, změnou majitele. I když budeš tu pojistku mít a něco se stane, německá pojišťovna odmítne plnění.
Druhá věc je, co by se mohlo stát. Pokud dojde ke škodě během jízdy - hybný pohyb provádí vlečné vozidlo, likviduje se z pojištění tohoto. Zlikvidoval jsem tisíce pojistných událostí, ale z přívěsného vozidla snad jen jednu. Když se vozík odpojil a narazil do protijedoucího vozidla. Jeden z velmi mála případů, kdy za škodu odpovídá majitel přípojného vozidla.

Pro tento a podobné případy se sjednává tzv. "Hraniční pojištění", tuším na 15 dní. Jak a kde ti teď narychlo nedokážu odpovědět. Dej si to do vyhledávače. Ale je to dost drahé, určitě kolem dvou tisícovek.

Další možností je, že si necháš poslat ofocené doklady a tvá pojišťovna to dokáže pojistit klasickou pojistkou, na výrobní číslo. Jakmile obdržíš SPZ zajdeš tam a oni ji do smlouvy doplní.

Tak snad tak. Trochu. ;)

)[sup]*[/sup] = EDIT
Uživatelský avatar
mycroft
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: pát pro 28, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha/Roztoky

Příspěvekod mycroft » stř led 27, 2010 10:35 pm

Děkuju co nejuctivěji. :)
Uživatelský avatar
simon
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 722
Registrován: čtv srp 30, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Dolni Kounice

Příspěvekod simon » čtv led 28, 2010 10:21 am

pokud je prodejce rozumny, tak je jeste jedna moznost. Dostanes vlek se znackou a technicakem + kupni smlouvu (a nejlepe k vleku doklad, ze ti jej prodejce zapujcil, s timhle uz nemuze mit zadny policajt problem). Dojedes v klidu domu, posles prodejci znacky + technicka. Prodejce odhlasi na tebe a posle ti technicak zpet. Ty u nas prihlasis (pokud budes mit stesti :)).

mmch nemci nemaji na vleky k ciste sportovnim ucelum (jestli tam je nejake omezeni nosnosti nevim) zadne povinne ruceni.

vezl sem takto lod z tubingenu
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » čtv led 28, 2010 10:36 am

Kdy byl uveden do provozu ten vlek? Bržděný nebo nebržděný? Pokud bržděný pak by měl mít nápravy Knott nebo Alco jinak je docela při přihlašování problém. Znám dost lidí kteří ho nakonec museli přihlásit ne jako dovoz , ale buď formou dostavby( ten původní německý ti uznají jako podvozek schváleného typu) nebo formou úplné stavby.
Uživatelský avatar
mycroft
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 26
Registrován: pát pro 28, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha/Roztoky

Příspěvekod mycroft » čtv led 28, 2010 11:30 am

Vlek je nebržděný, z roku 95. Německou technickou má platnou do léta 2010.
2simon: Jo, to je evidentně nejhladší varianta. Prodejce osobně neznám a chci být připraven na variantu "paranoik". :-) Zároveň mi jde o to, abych prodejci způsobil co nejméně komplikací.
Každopádně díky. :-)
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1814
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » čtv led 28, 2010 12:05 pm

Němco celkem často dříve používali nápravy Josef Peitz, na nebrzděném vleku ji přihlásili v pohodě minulý rok, na bržděném je mám také, ale ten je přihlašený v ČR už dlouho, tak nevím, ale couvací automatiku mají také, takže by neměl být ani s těmito problém.
Uživatelský avatar
Sullaco
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 248
Registrován: pon říj 29, 2007 1:00 am
Reputace: 14
Bydliště: Sever Čech

Příspěvekod Sullaco » čtv led 28, 2010 1:50 pm

Ahoj, takhle sem to udělal já. V Germánii jsem z Germánem zašel na jejich úřad, kde se vydávají značky, dělají přepisy atd. Tam jsme vlek odhlásili a zároveň dočasně přihlásili na mne. Na tom samém místě také vydali nové značky platné 30 dní, tzv. převozky. Pak jsme jen zašli na místní pobočku ADACu pojišťovny a na tuhle dobu to pojistili. A pak tradá do ČR. Běžně to takhle dělám s autama či motorkama z Germánie. Není problém.
Uživatelský avatar
samoliter
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 336
Registrován: stř dub 30, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Ústí nad labem

Schválení přívěsu.

Příspěvekod samoliter » ned úno 28, 2010 3:55 pm

Natrefil jsem tento inzerát, třeba se někomu hodí, jak vyzrát na úředního šimla u nás:
----------------------------------------
Provádíme otypování přívěsů, lodních přepravníků a karavanů dovezených ze zahraničí, a to i v případě, kdy přívěs nebo karavan nesplňuje podmínky pro přihlášení z důvodu stáří a nebo není vybaven potřebnými doklady - ztráta technického průkazu, karavan nebo přívěs je již odhlášen. Veškeré revize a doklady potřebné pro provedení technické prohlídky zajistíme, včetně vystavení českého technického průkazu.Ceny : 8.700,- Kč + DPH, u karavanů + 3.000,- za případné revize elektro 240V a plyn + DPH. Tel. 777805285
e-mail: meddplus@seznam.cz .
---------------------------------------
samoliter.
Uživatelský avatar
Standa
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 84
Registrován: ned led 01, 2006 5:57 pm
Reputace: 0

Příspěvekod Standa » pon bře 01, 2010 6:16 am

Ještě dotaz k tématu, přetypovával jste někdo bržděnej vlek 1700kg na 100km, jak rychle s tímto vlekem můžu jezdit v Rakousku a Německu, když je souprava přes 3500kg. Jestli jsem dobře pochopil stránky UAMK tak stejně 80km. Má s tím někdo zkušenost.
Uživatelský avatar
Ave
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 216
Registrován: pát dub 04, 2008 2:00 am
Reputace: 1

Příspěvekod Ave » pon bře 01, 2010 1:59 pm

Ahoj, i já jsem si kupovala vlek bržděný z Poska, ale tady ho přihlásit byla fakt síla. Vlek jsme převezli přes hranice v poho. U České pojišťovny jsem si zaplatila povin. ručení a vydala se na dovozy. Tam koukli na vlek a hned mne vyhodili (zkušenost v Praze). Prý nesouhlasí osvětletní, vlek nemá kompletní dokumentaci, dále, že není zpátečka a kdesi cosi...jó krátké VINko, prý podle EU má být 17ti místné, ale poláci mají jen 15 čísel. No asi se jim s tím nechtělo babrat, na jiné technické proběhlo vše OK...ale i přes to, schválenou 100km nemám, prý na vleky je u nás povolena jen 80km

Pokud ministerstvo při schvalování technické způsobilosti typu přívěsů kategorií 01 a 02
nestanoví jinak, nesmí být nejvyšší rychlost přívěsu vyšší než 80 km.h -1 .
Uživatelský avatar
Hovez
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Hovez » úte bře 02, 2010 7:19 pm

Přestavoval jsem si v zimě americkej vozík od MacGregora na český standard (nová el., nové nápravy, brzda,...) a řešil jsem i rychlost. Prý na 100km/h může být otypovaný jen vozík, u kterého pak při přepravě nákladu je těžiště max. ?40? cm nad nápravou, nebo tak nějak... Což u lodi dost dobře nejde. Takže ho mám otypovaný na 80km/h. Část úprav a legislativu a vydání nového TP mi zajišťovali v PARAGANu v Drahotuších - moc dobrá spolupráce.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » úte bře 02, 2010 10:08 pm

Myslím, že jsi o nic nepřišel. Mám loď podobné velikosti a váky a rychlost 50-60 km/h je na našich kvalitních silnicích mezní rychlostí. Po naší pěkné dálnici se s tím dá uhánět 70-75 km/h. Přitom ti to rozvlní každý kamion ať protijedoucí nebo ten co tě předjíždí. Na menší, lehký motoráček se asi 100 při cestě do Chorvatska využije, ale u nás nebo na větší loď je to asi nesmysl.
Uživatelský avatar
Hovez
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 146
Registrován: pát pro 21, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Hovez » stř bře 10, 2010 7:25 am

Tak v tom případě bych koukal, kde máš co špatně seřízeného nebo vyváženého.
Při jízdě po solidní dálnici jezdím bez problému 100km/h (necítím rozdíl ani při 120km/h když se někdy zapomenu na rovném úseku), při předjíždění kamionů (ať už jáje nebo někdo předjíždí mne) to trochu potáhne na stranu od tlakové vlny, ale nic výrazného. U nás po normální silici 80-90km/h taky v klidu. Jediná výjimka jsou panelové úseky D1 :D ale tam jde spíš o strach o loď poskakující na vozíku :gun: , než že by to vlivňovalo chování auta...
Ale obecně můžu říct, že jediný rozdíl s lodí nebo bez lodě za autem je v akceleraci.
To už spíš cítím vozík když je nenaloženej.
Uživatelský avatar
bobes
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 998
Registrován: čtv kvě 10, 2007 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Praha

Příspěvekod bobes » stř bře 10, 2010 8:26 am

Jasně že se s tím dá jet 120, ale stačí větší nerovnost, větší závan větru a pod. a souprava se rozvlní nebo rozhoupe a skončí v kotrmelcích. Jako všechny ty rozbité kamióny které denně ukazují ve zprávách a ty asi nemají "něco špatně seřízené".
Prostě jenom existují zákony mechaniky a fyziky.
Také jde o to o jakou loď se jedná, hmotnost, výška těžiště, boční plocha, délka vleku, délka a hmotnost tažného vozidla.
Ten Gregor se asi bude chovat o něco lépe než to moje. Loď je na vleku posazena níž, máš to lehčí( vodní balast) amerikánci dělají hodně velký rozchod vleku. Podle nějaké jejich normy musí být stejný jako šířka lodi.
Obrázek

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host