Nehoda přívěsu s lodí

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
shooter
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 343
Registrován: pon pro 01, 2008 1:00 am
Reputace: 3
Bydliště: Pilsen(urqell)

Nehoda přívěsu s lodí

Příspěvekod shooter » stř kvě 05, 2010 10:22 pm

Na tohle jsem narazil při brouzdání netem.Snad to někomu napoví jak ne.A navíc měl asi tenký packy

Šutrák
tady
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1157
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » čtv čer 21, 2012 9:26 am

Tak jsme včera v půl druhé odpoledne vyrazili s Agnes ze Stráže nad Nisou.
Kolem půl šesté vznikla na dálnici před Berlínem neplánovaná zastávka.

Obrázek

Fousáč z Kobry 11 okamžitě zakázal další jízdu, což tedy opravdu nemusel, protože by to stejně nejelo...

Obrázek

...a zavolal odtahovou službu.

Obrázek

Za policejní asistence, se spoustou blikání modrých a žlutých majáků, jsme tedy prozatím skončili plavbu na Baltu na parkovišti autoservisu ve Freiwalde.

Obrázek
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2125
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 30
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » čtv čer 21, 2012 9:44 am

Smutny report z cesty. :(

Copak se polamalo?

(Tomu zakazu jizdy se nedivim, polovina ceskych ridicu by sundala kolo a jela dal.)
Uživatelský avatar
karf
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 300
Registrován: pon říj 26, 2009 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod karf » čtv čer 21, 2012 9:57 am

ulomeny kolo (vetsinou kvuli zadrenymu lozisku) je videt docela casto...kdyz se s vlekem jezdi do vody
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1157
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » čtv čer 21, 2012 10:00 am

S tímhle vlekem se do vody nejezdí.
Ruplo rameno:
Obrázek
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2125
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 30
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » čtv čer 21, 2012 10:54 am

Panove, to je konstrukce. Predpokladam ze to jsou 70ta leta.

Ted na to koukam... ta smaltovana cedule (CS) je uzasna! Akorat ze se s ni asi nesmi pres hranice.
Naposledy upravil(a) Viky_CZ dne čtv čer 21, 2012 10:57 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1157
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » čtv čer 21, 2012 10:56 am

Originální přední nápravy ze Škody 1203.
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2125
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 30
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » čtv čer 21, 2012 11:49 am

Ja sem si rikal, ze ta vevarena napravnice je takova zajimava, ale tohle by mne teda nenapadlo. Zase je dobry, ze se vi, kde shanet ND na takovej vlek.
Uživatelský avatar
maxik1958
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2496
Registrován: stř pro 16, 2009 1:00 am
Reputace: 28
Bydliště: PRAHA 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod maxik1958 » čtv čer 21, 2012 12:03 pm

S CSkou samozřejmě přes hranice můžeš, kór s veteránem :D
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2018
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 98
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » čtv čer 21, 2012 12:04 pm

Uživatelský avatar
petr1975
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 13
Registrován: stř led 25, 2012 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod petr1975 » čtv čer 21, 2012 6:42 pm

Tak to tady čtu a koukám-dopadl jsem dobře. Při cestě s motorákem z HR se zadřelo ložisko a kousek od Vídně se kolo poroučelo do pole-naštěstí to nikoho netrefilo. Dojel jsem na třech kolech domu, ale bylo to nekonečný...
Uživatelský avatar
bokal
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 528
Registrován: ned dub 13, 2008 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Třinec

Příspěvekod bokal » čtv čer 21, 2012 8:48 pm

To zadření ložiska na vleku není nic neobvyklého, proto vždy při delších cestách kontroluju pravidelně po prvních 50 a pak co 200km teplotu nábojů kol na vleku. A pro jistotu vozím sebou 2sady ložisek, co kdyby.
Uživatelský avatar
heavy
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 286
Registrován: čtv říj 08, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod heavy » pát čer 22, 2012 7:07 am

Je to smolný začátek, ale přeji jim aby měli o to lepší plavbu :).

Kontrolovat po xy km je sice dobré, ale né vždy to pomůže.
Mám s tím osobní zkušenost, naštěstí né s lodí (jinak bych tu nebyl) ;).

Pokud se vzmůžu na vlastní plavidlo investoval bych do systému, který by to hlídal.
Je to sice investice, ale když člověk spočítá celkové náklady na loď :?

Např zde. Systém na kontrolu tlaku a teploty v pneumatikách
Uživatelský avatar
andrej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 175
Registrován: pon kvě 17, 2010 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Studienka

Příspěvekod andrej » pát čer 22, 2012 7:37 am

Tiež to tak trochu poznámďaleko od domova. :whist:
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2125
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 30
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pát čer 22, 2012 8:15 am

Pekny system. Ne ze by to predchazelo zlomeni ramene napravy, ale aspon se vcas ohlasi ze drhnes gumou o asfalt. Kladu si otazku, jestli ty vysilace dosahnou od vleku do auta k prijimaci.
Uživatelský avatar
heavy
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 286
Registrován: čtv říj 08, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Praha

Příspěvekod heavy » pát čer 22, 2012 9:18 am

To nevím, ale určitě to nebude jediný výrobce. Zatím jsem po tom moc nepátral. Sháněl jsem to na dodávky, když si řidič nevšimne, že píchnul na tupláku, tak je po pár km guma KO.
Zatím jsem to nepořídíl. Je to na seznamu ;)
Uživatelský avatar
olin
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 568
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 50

Příspěvekod olin » sob čer 23, 2012 8:33 am


Pěkná kravina! Vykešuješ pět a půl litru za nesmysl, kterej ti rozhodí vyváženost kol (bude se muset přidávat x desítek gramů závaží). První sezonu ti to možná bude fungovat a druhou budou vybitý baterky, takže jako kdyby jsi to neměl. Dále když vyjíždím s vlekem, kterej je půl sezony v kopřivách, tak stejně gumy automaticky kontroluju. Pokud je při této kontrole v pořádku tak těžko ujde během cesty a pravděpodobnost píchnutí gumy je při současný konstrukci pneu minimální.
Pokud je ložisko chycený, tak stejně odejde a nějakej policajt v kole tomu nezabrání. Taky než se teplota od ložiska který je KO přenese od náboje přes disk až k čidlu tak už bude stejně pozdě už jen proto že se disk jízdou ochlazuje.
Jediný, kde bych tomu rozuměl je opravdu jen u tupláků a to jen za předpokladu že řidič je lempl, kterej jen točí koláčem a o auťák se nestará.
Takže tahle věc je vlastně na trhu jen pro lemly a nebo pro blbečky, který nevědí, co s penězma. Pro normální lidi, který se aspoň trochu zajímají o stav svojeho vozidla to má smysl asi jako letní směs do chladiče......
Uživatelský avatar
dalak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 114
Registrován: pon led 07, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod dalak » sob čer 23, 2012 11:00 am

Oline, prosimte, uber. Odchazejici lozisko rozpali disk na hodne vysokou teplotu, neudrzis na nem ruku. Zadne chlazeni vzduchem to neschova...., vytece vazelina a kolaps. Pokud po dvou - trech hodinach kontrolujes teplotu, s nejvetsi pravdepodobnosti uz vis, co se chysta, ale v praxi to asi nikdo delat nebude. Pokud prejdu cenu, na voziku bych to mit chtel. A ver mi, ze jsem se neco natahal vleku a navesu, mezi uplne lemply ani ignoranty taky nepatrim...ale parkrat uz se mi to stalo taky. Vecer bylo jedno kolo teplejsi, rano po trech hodinach opet, sef neverici Tomas....a kolo v poli. Na malem vleku s napravou jakou pouzivame na lodnich vozicich. Takze si osobne myslim, ze ta vecicka ma sve opodstatneni. O pichlem tuplaku - pokud mas lehky naklad - ani nemluve. Kopes do nej pro kontrolu, ale ono to poradne nejde, je chovany, tak je to spis subjektivni pocit nez jistota....
Uživatelský avatar
dalak
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 114
Registrován: pon led 07, 2008 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod dalak » sob čer 23, 2012 11:05 am

A jeste me napada : loziska se zadiraji castej od vaznouci brzdy, ktera rozpali rafek, naboj a vytece vezelina. Pak to netrva dlouho. Nestaci kontrolovat " gumy" , taky musis mrknout na lanovody a klice, jestli chodi opravdu volne.
Uživatelský avatar
Kafik
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 2
Registrován: pon pro 10, 2007 1:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Kafik » sob čer 23, 2012 2:08 pm

heavy píše:Je to smolný začátek, ale přeji jim aby měli o to lepší plavbu :).


Dobrou zprávou je, že se oprava včera večer podařila dokončit a v neděli snad budeme pokračovat. Více na našich stránkách.

Díky za podporu.
Uživatelský avatar
tataS
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2383
Registrován: ned bře 02, 2008 1:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Praha

Příspěvekod tataS » sob čer 23, 2012 3:13 pm

Na to měření teploty kol (ráfků, disků, nábojů a pod.) by se hodil digitální teploměr např. tento: http://www.gme.cz/teplomery-profesionalni/ je to přece jenom
přesnější než rukou.
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1756
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » sob čer 23, 2012 8:19 pm

Já v autě kontrolu tlaku pneu mám, s vyvážeností kol není problém, funguje to už 8let naprosto bez problému. Ale přidat čidla ještě na vlek mi nenapadlo, ale nejdřív to bude chtít vyzkoušet dosah.
Uživatelský avatar
Strycek_Bidlo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1157
Registrován: pon kvě 07, 2007 2:00 am
Reputace: 8
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Strycek_Bidlo » sob čer 23, 2012 8:51 pm

Tyhle technické vymoženosti jsou určitě prima, ale stejně si myslím, že nejuniverzálnější řešení je čumět do zrcátka.
Zítra pokračujeme dál, snad už dojedeme bez nehod Obrázek
Uživatelský avatar
olin
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 568
Registrován: úte zář 16, 2008 2:00 am
Reputace: 50

Příspěvekod olin » ned čer 24, 2012 7:54 am

Asi jsem na rozdíl od ostatních posera, ale když jedu někam dál s vozejkem, tak osahávám náboje už půl hodiny po vyjetí, pak třeba pro jistotu ještě po dvou hodinách a jinak téměř při každé zastávce. Pokud se mi něco nezdá, tak provádím kontrolu třeba i po dvaceti minutách, což se mi vyplatilo zrovna na podzim. když jsem jel s prázdným vozíkem přes celou ČR, tak vše OK. Po cestě zpět s nákladem na hranici nosnosti se začal jeden náboj přehřívat. Závada na brzdě včas odhalena a odstraněna jen díky tomu, že jsem takovej posera a radši si všechno třikrát zkontroluju.
Zrovna tak , když jsem jezdil v kamenolomu (hodně vysoké riziko píchnutí či proražení pneu) s Tatrou, tak jsem kontroloval gumy s kladivem třeba i pětkrát za den.
Hodně je teda o přístupu řidiče. Věřím tomu, že i kdybych měl v kolech tyhle policajty, tak že stejně bych i nadále prováděl kontrolu po svém a když by k něčemu došlo, tak bych to odhalil dřív než senzor. A u osobáku, kde teda ložiska ani gumy moc nehlídám, tak si za těch několik desítek let zaplatím raději novou pneu, než toto a pořád se mi to vyplatí.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » ned čer 24, 2012 9:37 am

olin píše:Takže tahle věc je vlastně na trhu jen pro lemly a nebo pro blbečky, který nevědí, co s penězma.

Takže já se hlásím do klubu. :mad: Blbeček co jezdil deset let s tahačem a pět let s autobusem si prostě řekl že si udělá radost a za své peníze si koupí co se mu líbí.
Nemáme to dokupované, anýbržto originál zabudovaný z výroby, pozná to pomalý únik i "rychlý" při defektu během jízdy a jsem s ním maximálně spokojený a klidný. Asi se už nemůže stát to, že manželka dojela (před dvaceti lety) z města na sídliště s totálně rozžvýkanou zadní gumou.

Kontrolovat pohmatem teplotu pneu při každé zastávce je jistě správné a v podstatě to je "úchylka" a profesionální deformace každého řidiče z povolání. Přesto je odchycení a diagnostika případné zastávky více-méně věcí náhody. K závadě může dojít kdykoliv během 3-4 hodin jízdy mezi zastávkami.
Mám v paměti kdy jsem v zimě vezl z masokombinátu Hodonín do Ústí nad Labem 20 tun tekutého loje, zastávka před Prahou v pohodě a kousek za Prahou jsem si všimnul, že mě na jedné zadní nápravě návěsu svítí náboj. Kdyby to bylo ve dne, tak bych jej ztratil. Takto se náprava podvázala řetězem, pomalu se dojelo a oprava byla za hubičku. Náhoda...

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti