Lanaverre - způsob přepravy a oprava lodi

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: vilma, Pepa, david

Uživatelský avatar
livot
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: sob kvě 16, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Lanaverre - způsob přepravy a oprava lodi

Příspěvekod livot » stř pro 07, 2011 1:15 pm

Vcera jsem dotaz asi nevhodne umistil, zkusim to tedy jeste znovu a rozsirene...

Byl by nekdo ochoten mi popsat nebo i jakkoliv nafotit vlek s nalozenou lodi nebo samotny vlek ? Zajimalo by me rozmisteni rolen. Koupil jsem lod s neoriginalnim vozikem a lod lezi na rolnach na tech dvou zadnich kylech, coz je, jak uz ted vidim, asi spatne... :(

A druha vec : nemate nekdo, prosim, technickou dokumentaci ( rez, kostra s vyztuhami, apod. ) ke starsi plachetnici Lanaverre L17 ? Nebo kde by se mohla dat sehnat ? Pomohl by mi treba i uplny vrak k nahlednuti...
Dekuji za pomoc ! L.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » stř pro 07, 2011 5:11 pm

Ahoj Livot, niečo som Ti našiel:
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us


Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

Technické data sú tu:
http://sailboatdata.com/viewrecord.asp?class_id=5713

Je to pekná loďka aj mne sa páčí.
Uživatelský avatar
livot
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: sob kvě 16, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod livot » stř pro 07, 2011 9:11 pm

Ahoj Ozzie, diky, ano je to hodne podobne te moji lodce. Skoda, ze na tech fotkach neni videt jak a kde jsou opreny rolny voziku... Technicka data jsou fajn, potreboval bych ale jeste tech. dokumentaci, abych zjistil kde ma lod nejpevnejsi mista a podle toho upravil vozik...
Myslel jsem, ze nejpevnejsi by mel byt prostredni kyl ale posledni tretina se mi nejpevnejsi nezda...
( Jak sem vkladas ty obrazky ??? Nemuzu zadnou volbu najit... )
Uživatelský avatar
texoft
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 9
Registrován: ned úno 14, 2010 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod texoft » čtv pro 08, 2011 9:31 am

Ahoj livote,

po letošní sezóně mám též Lanaverru 17 s "originálním" vlekem. Bohužel momentálně u sebe žádné fotky vleku nemám, ale zkusím ti o víkendu něco nafotit a poslat. Podotýkám, že po zatím pouze 2 spouštěních se mi řešení mého vozíku nejeví jako úplně ideální. Nicméně jenom já už jsem s lodí na vleku ujel přes 500 km bez jakékoliv úhony.

Můj vozík má snadno odmontovatelnou zadní část s RZ a světly. Loď leží svými dvěma bočními kýly v U-profilech vystlaných koberci, rolna je pouze pod přídí, tak jak je vidět na obrázcích, které poslal Ozzie. Buďto jsem blbý já nebo vozík, ale bez utopení přívěsu (téměř po naviják) mi loď prostě nešla naložit/vyložit. Vzhledem k dovolenému ponoru mého auta jsem si musel pomoct prodloužením oje vozíku tažným lanem.

Do budoucna by to asi chtělo rolny namísto U-profilů, ale obávám se že lenost a lano zvítězí.
Uživatelský avatar
livot
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: sob kvě 16, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod livot » čtv pro 08, 2011 11:02 am

Ahoj texofte, diky za reakci. Prohlidnul jsem uz na netu hromadu fotek variant "lodi na voziku" , bohuzel nikde neni jedna lod ze vsech stran tak, aby byly dobre viditelne detaily.
Jde mi hlavne o podlozeni posledni tretiny (cca od konce bocnich kylu ke konci lodi). Predni dve tretimy maji hlavni kyl rozhodne pevny dost aby na rolnach nepruzil.
To pevne "ucko", jak pises, pod bocni kyly se jevi z hlediska rozlozeni vahy jako idealni. Po pouhem nahrazeni rolnou rolnou se obavam, ze budes mit brzo stejny problem jako ja... bude to chtit vymyslet neco jineho. Rolny pod bocnimi kyly ale necham (s malinkou vuli aby na nich lod nestala plnou vahou) mely by byt vyborne pro bocni stabilitu pri preprave a jsou velkou pomoci pri vykladce/nakladce.
Uživatelský avatar
texoft
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 9
Registrován: ned úno 14, 2010 1:00 am
Reputace: 0

fotky vleku

Příspěvekod texoft » pát pro 09, 2011 12:53 pm

Livote, bohužel nemám čas vlek vyfotit, tak jsem ti aspoň vybral pár detailů z prvního spouštění na vodu., snad ti pro inspiraci postačí.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Uživatelský avatar
livot
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: sob kvě 16, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod livot » pát pro 09, 2011 2:38 pm

Ahoj texofte, diky, staci. Vozik vypada pekne a lehce, ty dve "ucka" ale musi byt boj trefovat pri nakladce :) Zase se na nich ale vaha pekne rozlozi...
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » pát pro 09, 2011 4:32 pm

Ako som už písal Lanaverre 510 sa páčí aj mne. Mám na Vás veľkú prosbu. Mohli by ste mi odmerať výšku kabíny od vodnej hladiny? Prečo?
Keby som niekde natrafil na slušnú plachetničku tak ba som ju chcel využívať aj na Malom Dunaji s motorom. Problém je tam, že potrebujem podliezť most pre peších. jeden permanentne 120 cm a druhý najviac 110 cm.
ďalej, vyspí sa tam normálný človek, prosím o cca rozmery kabíny z vnútra?
merci mon amis!
Uživatelský avatar
livot
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: sob kvě 16, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod livot » pát pro 09, 2011 5:28 pm

Ozzie : mam lod zrovna v dilne, tak jsem to zkusil odmerit / podle spinave cary na boku :) / Od vrsku kajuty po hladinu je to 90 cm. Ale mam na lodi zavesny motor a lod byla hodne nalozena (zasoby, vybava,... typnu 350-400 kg ?)
Pri tom protahovani pod necim hodne pomuze presunout co nejvic vahy dopredu a klidne si tam i lehnout - vyzkouseno.
V kajute je nejvetsi vyska hned u vchodu - 125cm. Mam pres 180cm/100kg a v pohode se tam vyspim. "Postel" je sice trochu uzsi ale da se to. Spali jsme tam dva, treti by se vesel doprostred jedine trpajzlik... Co ale letos musim doladit, je vetrani v kajute - rano je to jako ve sprchovem koute ;)
Klidne se prijed i podivat, zmerit a vyzkouset si to.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » pát pro 09, 2011 5:54 pm

Díky sa bleskovú reakciu. Si ma potešil s rozmermi. Ešte som sa zabudol opýtať na to najhlavnejšie, ako to jazdí s 5 HP?
Uživatelský avatar
Viky_CZ
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 2304
Registrován: ned led 02, 2011 1:00 am
Reputace: 43
Bydliště: Tynec n/L
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Viky_CZ » pát pro 09, 2011 6:00 pm

Vypoctem bych tipnul 13km/h
Uživatelský avatar
livot
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: sob kvě 16, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod livot » pát pro 09, 2011 9:23 pm

Rado se stalo. S tou rychlosti je to ruzne. Plachetnice me (oproti drivejsimu clunu) mile prekvapila tim, ze moc nezalezi na tom jak je nalozena. Kupodivu neni ani moc velky rozdil pri plavbe po a proti proudu. V delte Dunaje je to ale asi jine nez v Bratislave a jinde jsem se jeste neplavil... Podle GPS jsme pluli v rozmezi 12 - 18 km/hod. Takova ta pohodova, cestovni rychlost na "pulplyn", kdy si motor tise prede, skoro nezere a nikde nic nebrni, je v mem pripade tech 12 km/hod. Na hlavnich ramenech Dunaje nebo na jezerech se nesmis moc divat dopredu... :) Jeste me lodicka potesila tim, jak skvele se chova i v pomerne velkych vlnach.
( Ptej se na cokoliv, co vim - rad povim. I ja tu jsem vdecny za spoustu dobrych rad... )
Uživatelský avatar
texoft
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 9
Registrován: ned úno 14, 2010 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod texoft » sob pro 10, 2011 12:16 pm

Zdravím,

to se nám tu lanaveří vlákno pěkně rozjíždí. :)

to Livot:
No ano, nakládat loď na účka vskutku není žádná zábava, obvykle se to bez tuleně ve vodě neobejde. :) Tímto bych chtěl ještě jednou vyzdvihnout hrdinství mého hvězdného kamaráda, který se neváhal vrhnout do pozdně listopadových vod Baťova kanálu a Lanaverru naložit na vlek.

to Ozzie:
Já mám Johnson 4.0HP 2-taktní ze začátku devadesátých let. Na Baťově kanále se lodička pěkně sunula i téměř na volnoběh, na půl plynu bych si troufnul odhadnout rychlost tak na 7-8kt, na větší výkon jsem neměl odvahu a náladu poslouchat ten kravál :)
Na plachty jsem měl zatím příležitost pouze jedno odpoledne na Dalešické přehradě ve větru cca 10-15kt a jak s rychlosti tak s ovládáním jsem spokojen.

Kdybys potřeboval loď ještě více ponořit můžeš zkusit napustit vodu do vaničky kokpitu :D Dělám si srandu, ale smysl tohoto konstrukčního řešení mi uniká. Předchozí majitel mě po nákupu dokonce obšťastnil historkou, kdy se jim údajně při nočním kotvení v silném dešti měla kokpitová vana zcela naplnit a začít přetékat do kajuty.
Uživatelský avatar
Ozzie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1983
Registrován: stř pro 23, 2009 1:00 am
Reputace: 42
Bydliště: pri Malom Dunaji

Příspěvekod Ozzie » sob pro 10, 2011 2:35 pm

Ďakujem Vám chlapci, svojimi radami ste ma posunuli dopredu. Len ešte presvedčiť manželku, že to ozaj potrebujeme.
Napustenie vodou neni špatný nápad. Tiež ma to napadlo. Vidím to ako praktické riešenie, veď voda je po ruke :good:
Uživatelský avatar
dracik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 128
Registrován: pát zář 07, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Zemplínska Šírava

Příspěvekod dracik » pon pro 12, 2011 7:45 am

Vidim, ze tu preberate, ze je problem nalozit lod na vozik, ktory nema rolny. Tak vam popisem ako som to robil komfortne v jednej osobe. Snad to niekomu pomoze.
1. Vozik vlozim do vody tak, aby som bez problemov nalozil lod len vlastnou silou, ale zas nie az tak, ze mam pod lodou pol metra vody a az tak vozik :) Auto je obdalec (asi by pri takom voziku muselo byt pod vodou aj auto, ak by bolo zapojene.
2. Odkrutim navijak, ktorym sa vytahuje lod, ale nezakvacim o lod, ale o tazne na aute, takze vozik ani na strmsom vchode nebude mat tendenciu odist do hlbin.
3. Predok lode pevne priviazem k casti, kde je navijak, teda tak, ako by uz bola nalozena. Neposlusne uz plava iba zadok lode.
Na to priviazanie som uz mal urobene ocko so skobou, takze rychlovka.
4. No a teraz to hlavne. Zacnem navijat navijak, takze v skutocnosti pritahujem cely vozik aj s lodou k autu. Kedze to ide pomaly, tak aj lod pomaly sada stale viac a viac na lyziny a stale mam moznost upravit jej zadok ked ho unasa do stran.
Cim viac sa vozik vytahuje tym pevnejsie stoji predok lode, neskor stred a zadok nakoniec vyjde pekne tak rovno ako si ho nasmerujem.
5. Lod takto nemusim vytiahnut len kvoli spravnemu nasadnutiu, ale mozem
ju vytiahnut az na rovnejsie a pevnejsie miesto, kde vozik zaistim
proti pohyb, odpojim navijak, naviniem a prepojim ho o lod. Pomocku z bodu 3 ponecham ako bezpecnostnu poistku pocas prevozu.
6. Zapojim auto, ktore stoji uz niekde na pevnom a rovnom betone a ficim
prec bez aby som nicil spojku auta, alebo vytahoval vozik zakvaceny lanom o auto a riskoval, co sa moze stat. Od toho, ze lod nesadne ako ma az po znicenie predneho kolieska na voziku.

Aplikovane na cln 450kg + palivo, naklad + 250kg vozik na mnohych aj prirodnych vchodoch.

Pozor na predne koliesko. Velmi nevysuvat, aby sa rura, na ktorom je neskrivila, ked rylujete blato, alebo strk.
Uživatelský avatar
texoft
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 9
Registrován: ned úno 14, 2010 1:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod texoft » pon pro 12, 2011 5:37 pm

dracik,

dik za tip, až bude příležitost vyzkouším.

Zatím jsem lanaverru pouštěl jenom 2x, poprvé jsme na to byli 4 a rampa mírná, voda teplá, takže jsme ji z vody postrčili na vlek a o chybějící cca metr prostě popotáhli ručně.

Podruhé na Baťáku jsem si na problém zadělal hlavně tím, že jsem chtěl přitáhnout na navijáku loď přímo od mola (asi 6m) a hlavně ze souše. Kabel se motal, naviják občas zadrhnul, voda byla studená a vlek včetně obsluhy navijáku musel být ve vodě aby se něj dalo najet lodí. Usoudili jsme, že bude rychlejší, když jeden loď postrčí na vlek, zatímco druhý pomalu na autě potáhne vlek z vody. A protože naviják zrovna nějak protestoval a nebyl čas to řešit tak posloužilo tažné lano z auta.
S tvým postupem bychom si určitě ušetřili nutnost lézt do vody hluboko, ale jinak jsme postupovali skoro stejně :)

Možná ještě hloupá otázka, jak připojuješ navijákový kabel ke kouli? Já mám na konci kabelu šroubovací karabinku, takže jsem zamýšlel nacvaknout jí zpátky na kabel a vyrobit "očko", akorát jsem se bál, aby třeba ta karabinka nepraskla, až se zapře o kouli...
Uživatelský avatar
livot
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: sob kvě 16, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod livot » pon pro 12, 2011 9:07 pm

Taham voziky Pajerem, takze muzu pomerne hluboko do vody. Ale s tim tahanim voziku s "nacisto" privazanou lodi to neni spatny napad. Jen musi byt "noha" s navijakem vyztuzena i do opacneho smeru a pokusil bych se (treba i kladkou) dostat lanko navijaku co nejnize k oji. Pujde to pak podstatne lehceji a nebude ani "ryt" kolecko...
Ale rolny jsou rolny. Staci uplne jednoduche, za par korun a je to ohromna pohoda. Do vody staci bohate po kolena, pokud je clovek sikovny a lod podrzi na lane, nemusi se do vody vubec. Lod se da slozit i "na louce". :)
Ted u me byl na radu zkuseny kolega a poradil mi bezvadne podepreni lodi, v posledni tretine, pomoci bud zvedacich bantamovych kolecek nebo napinaci kurty. Predek bude klasicky na rolnach. Vyresi se tim problem s "choulostivymi" bocnimi kyly u Laneverrky.
Zkusim to doladit a vyrobit, kdyz by mel nekdo zajem, napiste mi na mejlik.

Jeste se zeptam - ma nekdo zkusenost jak opravit ten "proboreny" laminat pod kylem ? Vrati se to po odlehceni samo ? Nejak to zevnitr podlozit a vyztuzit ? Neresil tohle uz nekdo ?
Uživatelský avatar
livot
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: sob kvě 16, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod livot » pon pro 12, 2011 9:11 pm

texoft : jakou mas tu karabinku na lanku ? Ale at je jaka je, prinejhorsim by se mela maximalne zohybat, prasknout ne.
Uživatelský avatar
dracik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 128
Registrován: pát zář 07, 2007 2:00 am
Reputace: 1
Bydliště: Zemplínska Šírava

Příspěvekod dracik » úte pro 13, 2011 7:49 am

Na tazne dam skobu a hak navijaku zacvaknem o nu; inak zistite si unosnost takych velkych skob a zistite, ze to sa nema sancu ani skrivit nie to prasknut
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » úte pro 13, 2011 8:34 am

Horolezecké karabiny mají běžně nosnost 25 kN
Uživatelský avatar
lodnik
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 45
Registrován: čtv říj 27, 2011 2:00 am
Reputace: 0

Příspěvekod lodnik » úte pro 13, 2011 10:14 am

Baharis píše:Horolezecké karabiny mají běžně nosnost 25 kN


Ale pozor, to platí jen pokud je zámek karabiny zavřený a pokud je karabina ideálně namáhána na tah v podélné ose. Pokud je třeba otevřený zámek nebo se karabina o něco ohýbá (tj. kromě tahu je namáhána i na ohyb), tak ta pevnost značně klesá. Navíc si nejsem moc jistý, zda udávaná hodnota pevnosti neudává špičku síly při pádu horolezce, kdy karabina sice ještě drží, ale zdeformuje se a je na vyhození. Já bych asi na ni dvě a půl tuny nevěšel. Každopádně lze ale počítat s tím, že pokud karabina nebude zatížena pouze v tahu a podélně, může prasknout i při mnohem menší síle (třeba při 5 až 8 kN - tj. pověsím do ní 500 až 800 kg).
Uživatelský avatar
livot
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: sob kvě 16, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod livot » úte pro 13, 2011 10:53 am

Nejlip se na karabiny vykaslat a koupit takovy to "U" se sroubem skrz. Jedno stoji 48 kc, druhy (hodne bytelny) 96 kc. Taham na nich auta na odtahovku, kolikrat i bez kol, z prikopu atd. Clovek se sice musi ohnout a sroubem parkrat zatocit ale stoprocentne to za zadnych okolnosti nepovoli ! :)

Nema nikdo zkusenosti s tim laminovanim - jak pisu o kousek vys ? Nebo neznate nejakeho zkuseneho laminatora lodi (nejlepe co sem chodi) ?
Naposledy upravil(a) livot dne úte pro 13, 2011 12:06 pm, celkem upraveno 1 x.
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8270
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » úte pro 13, 2011 11:18 am

To máš samozřejmě pravdu Lodníku. Při nezamklé karabině to dělá jen 7-8 kN. Ale to zavření při tahání lodě by nemělo dělat problém.

Co se týká té pevnosti, na tu by se já zase spolehnul na 150%. Jestli jsem ten propočet za ty roky nezapomněl a nezmršil, tak 100kg chlap volným pádem z desíti metrů působí 980kg, z dvacíti 1960 kg (zbrzděno průvěsem lana). Více jak dvacet metrů bych nechtěl letět, v každém případě se karabiny i lano, bez toho aby byly poškozené, na jištění už nepoužívají.

Pokud je Livote, při cenách lodí a jejich provozování, nějakých 300-500 CZK moc, tak určitě 96kc je dobrá cena...
U karabin vzhledem k použitému materiálu je výhoda, že jsou pohybově funkční bez ohledu na působení sladké i slané vody.

Ale jak si to uděláte, také to bude mít :crazy:
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1814
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 18
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » úte pro 13, 2011 12:11 pm

No tahat vlek navijákem na loď není špatný nápad, ale raděj bych použil na to tahání druhý naviják. Pokud t¨je totiž vlek ve vodě z kopce a loď je ještě na vodě, tak při vytahování vleku potřebuješ loď stále dotahovat na vlek, aby seděla až u příďovýho dorazu. U lehkejch člunů se to dotáhne v pohodě, ale u těžkejch lodí už s tím bez rolen moc nehneš.

600kg člun tahám jen po podélnejch saních (totažených kobercem) na vleku navijákem a jde lehce. S 1300kg plachetnicí na 4podpěrách už naviják ani nehne.
Uživatelský avatar
livot
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 100
Registrován: sob kvě 16, 2009 2:00 am
Reputace: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod livot » úte pro 13, 2011 7:47 pm

Baharisi, ta "U" jsou take odolna i slane vode ale jak pisu - pro zajisteni je nutne nekolikrat sroubem otocit...
Charlie : jedine pred zahajenim vytahovani lod pevne k prednimu oku privazat... A na kratke dotahovani tezke lode (po podperach potazenych kobercem) hodne pomuze Jar... :)

Jeste bych se zeptal, jak mate vyresenou prepravni plachtu ?

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host