Preprava lode Lanzarote - Bratislava

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
geus
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1807
Registrován: pát pro 18, 2009 1:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Ústí-Brná

Příspěvekod geus » pát led 02, 2015 11:27 am

Nedavno me tahl sif z Pirny do Usti. ASI 70km a platil jsem 200 euro Kapitan rikal vzal bych vas klidne zadarmo, ale mel bych prusvih musel pozadat vedeni o svoleni.
Uživatelský avatar
ixxo
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 323
Registrován: sob led 14, 2012 1:00 am
Reputace: 16
Bydliště: Gútor

Příspěvekod ixxo » pát led 02, 2015 11:35 am

Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1279
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » pát led 02, 2015 12:29 pm

geus preprava 45-ky stala rovnych desat tisic eur zo Slovenska do St. Vincent v Karibiku. Z toho po ceste 600 km do Koperu a ďalej na lodi. A to sa muselo este zlozito vykladat na hafentrailer 4 kolesovy. Toto by malo ustat na palube bez nejakej kozy, a aj ta vzdialenost by bola podstatne kratsia.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1279
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » pát led 02, 2015 12:39 pm

ixxo: na svete je lodí a lodí, to mi je jasné. Ale ono to má byť rozhodcovská loď na regaty - a toto má nízky ponor, pristaneš s tým priamo na pláž, nekýve sa na vode - a hlavne toto ti žiadna tak malá loď neponúkne
Obrázek
Uživatelský avatar
ferdas
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 561
Registrován: pon črc 16, 2007 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Znojmo

Příspěvekod ferdas » pát led 02, 2015 1:35 pm

Jen tak přemýšlí nahlas: nepotřebujete vy spíš plovoucí kancelář? Stěžeň a celou takeláž z toho nejspíš stejně sundáte, spát tam někdo bude a možná spíš ne.. tedy za ty prachy a měsíce zabraného času :hmm:
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1279
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » pát led 02, 2015 2:00 pm

stazen a plachty tam urcite zostanu (kurzy).
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1608
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 65
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » pát led 02, 2015 2:18 pm

ferdas píše:Jen tak přemýšlí nahlas: nepotřebujete vy spíš plovoucí kancelář? Stěžeň a celou takeláž z toho nejspíš stejně sundáte, spát tam někdo bude a možná spíš ne.. tedy za ty prachy a měsíce zabraného času :hmm:


Pomalu se dostáváme k plovoucímu pontonu s motorem, lavicema a zábradlím. :good:
P.S. na výuku stačí jednotrupá plachetnice za pár kaček. :)
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1279
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » pát led 02, 2015 2:24 pm

ja uz som na jachting.info zyvknuty, ze ked sa tu spytam, ako dostat plachtovy katamaran z Kanarov sem, tak vysledok je, ze si mam postavit ponton s motorom a lavickami:D

Ked spomeniem prestavbu na LPG, tak mi tu zacnu nadavat ze idem okradat stat o spotrebne dane. Vy ste tu celkovo taka vesela particka :)
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pát led 02, 2015 2:35 pm

Vím že jsi se na to neptal tak mi promiň, ale nezvažoval jsi koupit katoš někde v naší bývalé federaci?

Mám konkrétně na mysli společnost Jirky a Tomáše Jandových a jejich produkci Elsa / Essence. Samozřejmě s bridgedeckem. Nemusel by být ani nový, je možné že u svých výrobků ví i o nějakých jetých. Oba jsou velmi hodní a ochotní pánové.
Jestli by to nevyšlo v globále levněji. Navíc si můžeš na Lipně katoš ošahat, zjistit jak to je s tím "nehoupáním" ve vlnách. Také je vhodné, pokud není dostatečná zkušenost, si vyzkoušet jeho plavební vlastnosti a chování se v bočním a předobočním větru. Zde nezáleží na značce, pouze Catana trohu vybočuje.
Já tam před lety dvakrát po týdnu byl a byla to slušná průprava na plavbu s katošema.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1279
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » pát led 02, 2015 2:43 pm

Baharis dik za tip. Ak som spravne pochopil, tie katy, čo predávajú, sa na prepravu daju zlozit do 2,5m šírky?

(BTW ja som za každý podnet vďačný, keď je k veci.. ale niekedy fakt mi rozum zastavuje. V jednej téme som písal o 90ps motore, v druhej o dovoze okruhovky 49er z číny - a martinptacek mi tam napisal "ten motor ti na nu nebude pasovat" :D - ako keby tie dve temy mali nieco spolocne)
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1608
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 65
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » pát led 02, 2015 2:54 pm

Z mý strany to byl vtip právě na to kam se to tu stočilo, ale to jsi asi pochopil, že?
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pát led 02, 2015 2:58 pm

Také ti mohlo být doporučeno aby jsi se vyfláknul na jachting a koupil si pramičku na rybačku..... :lol:

Jo, je to jak píšeš. Jsou tam tři příčníky které když se odšoubují, zůstanou samostatné plováci, které se vlezou na vlek pro standardní přepravu. Bez bridgedecku vše odvezeš na jednom vozíku. Když se na to udělá onen správný forychtung, funguje to tak že přímo na přívěsu rozjedeš plováky do potřebné šířky a montuješ příčníky. Pak jeřábem na vodu a zároveň stěžeň. Jirka s tím dlouhá léta jezdil až do Bulharska. Byl v aktivním věku učitel, měl hafo volna a v Bulharsku nějaké dobré kontakty.
Já jsem od něj koupil plány na Elsu 28, ale nikdy jsem se ke stavbě nedostal. Jenom že ty jeho lodě trochu znám.

A jeden rok obdivuhodně podobný katamarán vystavoval v Brně i jeden člověk z Bratislavy. Ale když jsem mu po prohlédnutí katoše řekl že to je naprosto totožná konstrukce jako Jandova, odpálkoval mě že ON má konstrukční kancelář a že si to zkonstruoval sám. Těžko říct...
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1279
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » pát led 02, 2015 3:20 pm

Zdendo v pohode, jasne ze to beriem ako vtip. Ale zopar jedincov tu vyslovene len provokuje a rype - to sa teba vobec netyka, ale ked si precitas temu marinizacia diesel. motora.. a tie sukromne spravy co mi chodili, no nic nevadi. Podpichovanie beriem, to niekedy vie vratit aj naspat do reaity, teda je aj uzitocne.
Baharis: hm hm, na prepravu to je super, ale na vylozenie tak ci tak treba zeriav. Este pozeram nejaky polsky projekt katamaranu, tiez takto skladacieho. Ked ale mne sa ten Catalac paci aj tak najviac - uplne idealny podorys, 2 x 2 lozka, kazda spalna ma svoje wc.. paluba jak tanecny parket

Ak spominas "konstruktera" z Bratislavy, asi viem koho myslis...
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1986
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 93
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » pát led 02, 2015 3:44 pm

ELZU lll jsme spouštěli na vodu na vleku v rozebraném stavu, jednoduchým zařízením (dvě trubky na sobě) se smontoval až na vodě a stěžeň se postavil pomocí dvou lešenářských trubek...

Obrázek
Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7118
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 100
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát led 02, 2015 4:44 pm

copy píše:Ak spominas "konstruktera" z Bratislavy, asi viem koho myslis...


Aby neprišlo k dezinformácii a s toho nevyšlo očierňovanie niektorého konštruktéra z Bratislavy, stavitel toho katamaranu nebol z Bratislavy a pokial viem, ani projekt nebol od Jandu
Anonym
účet uživatele zrušen
Příspěvky: 8271
Registrován: pon kvě 01, 2006 12:19 pm
Reputace: 159

Příspěvekod Anonym » pát led 02, 2015 5:01 pm

Máš pravdu Deni, nebyl z Blavy, ale z Komárna. srry

Nakolik byl či nebyl, nedokážu posoudit. Ani jsem nejmenoval, ani jsem nedělal žádný závěr. To bych si nedovolil. Docela srozumitelně jsem napsal "Těžko říct..." Nicméně na Jandove lodi jsem strávil 14 dní, mám od ní plány. A při prohlídce na výstavišti jsem našel jenom drobné kosmetické rozdíly. To mám právo říci a za tím si stojím.

Stránky onoho subjektu které mám v Oblíbených již nejsou funkční, ani jsem nenašel (i na zoznam.sk) žádné jiné. Pouze výpis obchodného registra napovídá, že je firma zatím aktivní.

Rád to dovysvětlím, ale toto určitě není námětem tohoto vlákna. Jenom jsem chtěl dát kolegovi ze Slovenska alternativu blíže bydlišti.
Naposledy upravil(a) Anonym dne pát led 02, 2015 5:03 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
ixxo
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 323
Registrován: sob led 14, 2012 1:00 am
Reputace: 16
Bydliště: Gútor

Příspěvekod ixxo » pát led 02, 2015 5:01 pm

Uživatelský avatar
Denis
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 7118
Registrován: úte lis 08, 2005 5:21 pm
Reputace: 100
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Denis » pát led 02, 2015 5:16 pm

Ospravedlňujem sa za opúšťanie témy, ale stavitel bol istotne zo Záhoria, neviem či Skalica, alebo Malacky, či mal firmu registrovanú v Komárne, alebo kde neviem. Stavať cat je šialenstvo, Greenhorn má presné záznamy čo ho to stálo, to môže spraviť len nadšenec.
Ale každá šialená téma je k niečomu dobrá, zasa som sa nadchol pre letnú plavbu :D.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1279
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » pát led 02, 2015 5:51 pm



ixxo to mám všetko prelúskané, je to ten istý typ - tu: http://www.newsnow.co.uk/classifieds/uk/catalac-8m.html ich je na predaj 12 ks, ale tie ceny sú rádovo inde

preprava kontajneru 20" Ningbo-Hamburg 1100 USD, taká je teraz povianočná cena. Tak preprava Lanzarote -Hamburg môže stáť potom koľko? Je mi jasné, že to nie je kontajner, ale zas nepotrebuje nijaký stojan stačia staré pneu na palubu, a vyviazať ju
martinptacek
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 626
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:00 am
Reputace: 21

Příspěvekod martinptacek » pát led 02, 2015 5:55 pm

a nebo elektrickou ocasku s dlouhým plátkem a v kontajnerech to už půjde snadno
Uživatelský avatar
geronimo
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1986
Registrován: čtv říj 26, 2006 2:00 am
Reputace: 93
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod geronimo » pát led 02, 2015 6:13 pm

kamarád dovážel z Kanady autoveterány a vždy čekal s naložením kontejneru na poslední chvilku před vyplutím, to pak šla cena na polovinu, někdy i třetinu původní ceny. Pokud tam někoho máš, asi by to šlo domluvit.
Uživatelský avatar
Michal123
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 538
Registrován: čtv říj 13, 2011 2:00 am
Reputace: 5

Příspěvekod Michal123 » pát led 02, 2015 11:01 pm

Copy nemyslím si že by lidi v tomto vláknu moc rýpali. Jen se asi všichni lekli tak staré lodě, může to být velké riziko - například unavený laminát, zkorodovaná elektroinstalace, takeláž na hranici životnosti atd. A taky trochu složitá a riskantní doprava domů.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1279
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » pát led 02, 2015 11:42 pm

Michal123 jasné, ja si to tiež uvedomujem.
Ja takúto loď zháňam už velmi dlho, je to z každého niečo, plachetnica, hausbot a kanalovka zaroven. No len ked tie co su v Europe, stoja vsetky plus minus 30 tis eur. A tato je za tretinu - len ta cesta :(
Uživatelský avatar
Zdenda12345
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1608
Registrován: stř led 09, 2013 1:00 am
Reputace: 65
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvekod Zdenda12345 » sob led 03, 2015 11:22 am

Já vždycky říkám, že ten kdo stahuje kalhoty i když brod je ještě daleko, tak ten z toho života nic nemá. Většinu času je pos strachy.
Nenabádám tě ke zbytečnýmu riskování. Na druhou stranu když čtu o lidech co převeslovali oceán, přepluli ho na 5 metrový plachetnici atd. atd. Všechno je možný. Je to otázka dobrý přípravy.

Za mě: Jestli tu loď viděl někdo komu věříš, někdo kdo tomu rozumí a seš si jistej, že je to to co hledáš, tak do toho jdi.
Já nejsem žádnej velkej jachtař, ale zae se jen tak z něčeho nepodělam strachy. Sumarizuj si všechno, co se může posr. a pak si vyhodnoť přijatelný riziko.
Monty psal, že se to rozpadne už po odvázání od bojky. To by mě dost znepokojovalo, protože lodím rozumí. Jestli tomu opravdu tak je, tak to neni odvaha, ale šílenství a sebevražda. Zase to ale ber tak, že on má ocelovku a netají se názorem, že laminátky jsou dobrý akorát tak na trsátka. Možná by to o tom rozpadnutí prohlásil o kažý laminátce. Možná.... já nevim, neznam ho.
Jestli je schopná plachtění, tak spíš zkus hledat způsob jak se na plachty dostat do ústí rhony. Po kanálech a po řekách už to pak bude podstatně bezpečnější. Chce to každopádně mít 2 spolehlivý a dostatečně výkonný motory. (kromě peněz a času)
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1279
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » sob led 03, 2015 2:49 pm

Zdendo, mna nalomil az clovek, ktory situaciu v danej oblasti (marocke pobrezie) doverne pozna. Ten sa na rovinu spytal, ci to chcem risknut - ze ak nevystihnem idealne pocasie, tak pojdem proti prudu, proti vetru a proti vlnam, a ze na nejake medzipristatia v Maroku mam zabudnut. Takze som to prehodnotil, a teraz riesim prepravu lodou. Bud do Marseille, alebo Janov, alebo Cierne more.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti