Zkušenosti s přepravou lodě nadměrné šířky

Technické podpůrné prostředky pro jachting (auta. přívěsy, šífy).

Moderátoři: Pepa, david, vilma

Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1279
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Zkušenosti s přepravou lodě nadměrné šířky

Příspěvekod copy » ned kvě 31, 2015 11:30 am

Kto má akú skúsenosť s prepravou lode nadmernej (na ceste) šírky?
Nemecko, Rakúsko, Taliansko a CZ/SK.
Merali vás niekedy policajti?
Uživatelský avatar
ballo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 115
Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod ballo » ned kvě 31, 2015 9:01 pm

Viezol som pred mesiacom 2,9 sirku.
Nemecko, Rakusko, Belgicko, Francuzsko, UK.
Supol som na privesny vozik dlhsie tykadla s cervenym svetlom aby to zo zadu nebolo moc napadne. S tykadlami mal vozik 2,9 takze lodka opticky nepresahovala.
+ na lodku som dal zo zadu cerveno biele pasy nalepky ktore sa pouzivaju na nadrozmerku.
Isiel som pre istotu v nedelu ked maju zakaz kamiony. Takze zvacsa vtedy ani nemavaju zatahy policajti urceny na otravovanie kamionistov (Asfinag atd...), ktorych by urcite sirka zaujimala ....
Samozrejme snazil som sa problemove krajiny ist v noci.

Je to ale hlavne o stasti, takze neber to ako navod.
Skor sposob ako pravdebodobnost zastavenia a naslednej pokuty aspon trochu minimalizovat.

Vela stastia :-)

BTW: s 2,9m je to dost zaujimave na usekoch dialnic kde je pruh kvoli oprave zuzeny na 2,5. A je ich po europe aktualne hodne.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1279
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » ned kvě 31, 2015 11:23 pm

Potrebujem previezť Tango 780 Family na trase Slovensko-Taliansko (Garda). Rozmýšlam práve, že kadial je najlepšie ísť.
V Rakúsku aj Nemecku už som meranie videl naživo (BAG a Asfinag), ale je pravda, že ani raz to nebolo o tom, že by ich odstaviili, ale našli ich odparkovaných na odpočívadle. Takže asi najlepšie by bolo, ťahať nonstop, a keď pauzu, tak mimo diaľnice.
Ako sa vybavuje oficálne povolenie cez Rakúsko, nevieš poradiť? Aj keď, asi to lacné nebude :(
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 456
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 8

Příspěvekod TRIM » pon čer 01, 2015 3:24 pm

Několikráte jsem vezl š. 290 .

Naposled jsem si vyřídil v Německu povolení na nadrozměr sám . Stálo 6 000 Kč , platí na jeden rok, na danou trasu.

Mám vozík š.250 takže loď nevypadá proti vleku nějak moc přesahující
Nidy mě nekontrolovali . Do Itálie bez povolení bych asi nejel . Nevím.
Nikdy jsem s lodí 2.9 neprojížděl mýtnice pro osobní auta , příjedou mi hodně těsné.
Ale faktem je že Tango je nižší a hlavně má užší záď takže ¨pohled na soupravu ze zadu není nijak návodný.

Při hledání na internetu jsem našel vyjádřední nějakého úřadu EU, který konstatoval že je v tom binec . Někde lze povolení na nadrozměr získaz za 3 dny někde za 2 měsíce . Proces se liší stát od státu a to v jednotné unii nemá logiku. Konstatovali , že bohužel je to plně v kompetenci národních států. Vize EU v tomto dokumentu byla, do 3m šířky nadrozměru jezdit bez povolení.
Naposledy upravil(a) TRIM dne pon čer 01, 2015 3:32 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
TRIM
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 456
Registrován: pát lis 06, 2009 1:00 am
Reputace: 8

Příspěvekod TRIM » pon čer 01, 2015 3:28 pm

ballo píše:Viezol som pred mesiacom 2,9 sirku.
Nemecko, Rakusko, Belgicko, Francuzsko, UK.
Supol som na privesny vozik dlhsie tykadla s cervenym svetlom aby to zo zadu nebolo moc napadne. S tykadlami mal vozik 2,9 takze lodka opticky nepresahovala.
+ na lodku som dal zo zadu cerveno biele pasy nalepky ktore sa pouzivaju na nadrozmerku.
Isiel som pre istotu v nedelu ked maju zakaz kamiony. Takze zvacsa vtedy ani nemavaju zatahy policajti urceny na otravovanie kamionistov (Asfinag atd...), ktorych by urcite sirka zaujimala ....
Samozrejme snazil som sa problemove krajiny ist v noci.

Je to ale hlavne o stasti, takze neber to ako navod.
Skor sposob ako pravdebodobnost zastavenia a naslednej pokuty aspon trochu minimalizovat.

Vela stastia :-)

BTW: s 2,9m je to dost zaujimave na usekoch dialnic kde je pruh kvoli oprave zuzeny na 2,5. A je ich po europe aktualne hodne.


Jak jsi se vešel na trajektu ?
Uživatelský avatar
Charlie
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1753
Registrován: pon čer 18, 2007 2:00 am
Reputace: 9
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod Charlie » pon čer 01, 2015 5:27 pm

Nešlo by to Tango na vleku naklopit, aby sji zmenšil šířku? Pak by to bylo úplně bez problému.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1279
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvekod copy » pon čer 01, 2015 11:27 pm

musím to nejak vyskúšať, len ešte neviem ako bude vyzerať vozík. To sa jedná len o jednu prepravu dole na Gardu, nez návratu.
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1279
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Preprava lode nadmernej šírky - reálne skúsenosti

Příspěvekod copy » pát led 15, 2016 11:25 pm

Aké máte aktuálne skúsenosti z ciest, pri preprave lode nad 2,5m šírky za osobným autom? Policajti, povolenia, diaľničné poplatky atď. Všetko k tejto téme.
Uživatelský avatar
Vicky7
pravidelný návštěvník
pravidelný návštěvník
Příspěvky: 265
Registrován: úte dub 26, 2011 2:00 am
Reputace: 27

Re: Preprava lode šírky 280 cm praktické skúsenosti

Příspěvekod Vicky7 » sob led 16, 2016 8:50 am

Ahoj,
trochu jsem hledal a našel jsem k tomu směrnici, nebo spíše "manuál" vydaný EU. Moc jsem to ale nestudoval.

Odkaz: http://ec.europa.eu/transport/road_safety/vehicles/doc/abnormal_transport_guidelines_en.pdf

V.
Uživatelský avatar
ballo
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 115
Registrován: sob črc 03, 2010 2:00 am
Reputace: 6
Bydliště: Bratislava

Re: Preprava lode šírky 280 cm praktické skúsenosti

Příspěvekod ballo » sob led 16, 2016 9:03 am

Pochopil som to spravne ze do 3m sirky nepotrebujes povolenie a uz vobec nie doprovod?
Takze ani nemusis prepravu nahlasit ? Iba spravne oznacit ?
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1279
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenosti s přepravou lodě nadměrné šířky

Příspěvekod copy » sob led 16, 2016 3:07 pm

Aha, tak už sú tie dve témy spojené.

Ok takže:
a, šírka 2,55 - 3 metre
b, širka nad 3 metre
Uživatelský avatar
andrej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 175
Registrován: pon kvě 17, 2010 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Studienka

Re: Preprava lode šírky 280 cm praktické skúsenosti

Příspěvekod andrej » ned led 17, 2016 8:33 am

Vicky7 píše:Ahoj,
trochu jsem hledal a našel jsem k tomu směrnici, nebo spíše "manuál" vydaný EU. Moc jsem to ale nestudoval.

Odkaz: http://ec.europa.eu/transport/road_safety/vehicles/doc/abnormal_transport_guidelines_en.pdf

V.


Ahoj chlapi. Keď že som neni s angličtinou kamoš , vie prosím niekto z vás preložiť dôležité veci toho linku ?
Andrej
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1279
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenosti s přepravou lodě nadměrné šířky

Příspěvekod copy » ned led 17, 2016 2:46 pm

61 strán to má
to sa mi teda nechce čítať
Uživatelský avatar
andrej
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 175
Registrován: pon kvě 17, 2010 2:00 am
Reputace: 4
Bydliště: Studienka

Re: Zkušenosti s přepravou lodě nadměrné šířky

Příspěvekod andrej » ned led 17, 2016 8:10 pm

Prosím Vás páni ktorý ste anglicky zdatný , v spomenutom príspevku- linku sa teda píše niečo o možnosti ťahať nadrozmerku bez povolení alebo nie?
Ďakujem Andrej
Uživatelský avatar
copy
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1279
Registrován: pát čer 25, 2010 2:00 am
Reputace: 27
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenosti s přepravou lodě nadměrné šířky

Příspěvekod copy » ned led 17, 2016 8:20 pm

nič konkrétne sa tam nedozvieš - hneď v tabuľke č. 1 sa píše o max. šírke súpravy 3 metre, bez dodatočného povoľovania - s poznámkou, že závisí od členského štátu..
Uživatelský avatar
daliborM
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 42
Registrován: úte kvě 31, 2011 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvekod daliborM » ned dub 03, 2016 12:35 am

TRIM píše:Naposled jsem si vyřídil v Německu povolení na nadrozměr sám . Stálo 6 000 Kč , platí na jeden rok, na danou trasu.


Můžeš prosím popsat kde jsi vybavoval povolení na nadrozměr? Budu převážet 12m, 3,5m šířka a 4m výška. Dopravce mám z čech, ale na povolení v německu mám kalkulaci od zolltrans.de a vychází to:
Unser Preis: D-Genehmigung = ca. 225,00 Euro
BF3-Begleitung in DE = ca. 425,00 Euro

Takže cca 225 Eur za povolení a 425 za doprovodný vozidlo- to je v Německu narozdíl od nás specifikované, řidič musí mít zkoušky atd.
Nevíte někdo jestli se to nedá obejít bez doprovodu, nebo to udělat nějak levněji?

Dík,
Dalibor
Uživatelský avatar
Pavel-Sulc
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1124
Registrován: stř bře 25, 2015 1:00 am
Reputace: 167
Bydliště: Stockholm, Švédsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenosti s přepravou lodě nadměrné šířky

Příspěvekod Pavel-Sulc » ned dub 03, 2016 7:54 am

Každá země má jiný předpisy. Můžeš mít doprovodný vozidlo vlastní s předepsanými cedulemi a světly?
Uživatelský avatar
err_
bez hodnocení
Příspěvky: 2222
Registrován: ned črc 14, 2013 2:00 am
Reputace: 138

Re: Zkušenosti s přepravou lodě nadměrné šířky

Příspěvekod err_ » ned dub 03, 2016 12:02 pm

daliborM:
Z tvých dotazů tuším, že jsi koupil loď. Mohl bys o tom něco napsat. Jak co je to zač, tak třeba v jakém je stavu a kde leží. Protože chceš MMSI, tak to bude asi loď námořní. A ta se dá loď poměrně hodně přiblížit po vlastní ose. Pak, až je problém s ponorem nebo s výkonem motoru, se dá loď přeložit na vanu a posunout až do Čech nebo i ta cesta po dálnici bude kratší a méně finančně náročná.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host