Seychely 2013

Pro ty co chtějí, nebo plují dál...daleko....

Moderátoři: vilma, windward, Pepa

Macek0585
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 570
Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Seychely 2013

Příspěvekod Macek0585 » pát pro 06, 2013 12:45 pm

Seychely 2013

Tak po roce (přesně tedy po roce bez jednoho dne) zase frčíme na Seychely. Po loňském stoprocentním úspěchu jsem se někdy na jaře rozhodl, že bude opakování. Ne úplně stejné, minimálně co se obsady týče, ale hodně podobné. Ono jet na Seychely je super, ale těch zajímavých míst je ve srovnání třeba s Chorvatskem nebo Řeckem určitě omezenější množství. Takže z toho vyšlo, že vlastně pojedeme obdobnou trasu jako loni, jen s minimálními obměnami. Shodou okolností se mi a Andreji ženil kamarád a tak jsme jim pobyt na lodi dali jako svatební dar s tím, že podíl na charteru jde za námi a o zbytek nákladů se dělíme rovným dílem. Ještě trochu změna místa odletu – z mnou nesnášené Prahy stála letenka o tolik méně, že jsem byl ochoten se obětovat a cestu začít v tomto nevlídném místě.
A tak jsme v pondělí 25. listopadu sedli do auta směr Václav Havel international airport, prostáli se pár kolonami na D1 a v poledne začínali výlet přípitkem v salonku na letišti. Cesta na Mahé s přestupem v Dubaji v pohodě, v úterý ráno se ocitáme ve skleníku pod rovníkem. Loď máme tentokráte Mahé – Mahé od firmy Marine Cat Sey – katamaran FC Mahé 36 „Leandre“. Opět prostřednictvím Altumare, Brno (snad nebude bráno jako nepovolená reklama ).
Z letiště je to do mariny kousek a tak před devátou stojíme na molu u loďky. Na první pohled její stav odpovídá roku výroby (2008), všechny ostatní pohledy nejsou o moc lepší.
Takže se sympatickou Stephanie domlouváme technický a plavební briefing a naloďujeme se. Celou dobu běží motory, v této chvíli nechápu proč, ale pár dalších hodin mně otevřelo oči dokořán.
O loď se stará duo techniků Brian a XXX, kterým jsme po prvním dnu začali familiárně říkat Pat a Mat, doplňuje je mladý sympatický plašan.
Při technickém briefingu vypínám motory, procházíme s Brianem loď a ejhle. Alarm. Voltmetr na 10 V přesto, že je loď na břehové přípojce. A začíná problém…
- Briane, 10 voltů je málo, opravdu minimálně na severní polokouli mají olověné baterie (dvanáctivoltové) napětí 12 V a více, jinak jsou mrtvé
- to je dobré šéfe, to lednička, stačí, když na 2 hodiny denně nastartujete motory
- fajn Briane, ale jsme připojeni na břeh a 10 V je blbost
- to je dobré šéfe, ten přístroj trochu blbne
- Briane, jsou tady dva nezávislé voltmetry a oba ukazují +/- stejně. Navíc po dobu naší debaty napětí klesalo pod 9 V
- v pohodě, nastartujete a bude fajn…


data/images/13/o/DSC_1762.JPG


data/images/13/o/DSC_1764.JPG



Jdu tedy za Stefanií, Pat a Mat se věnují jiné lodi. Vysvětluji Stefanii, že bychom si rádi večer rozsvítili, případně ve třicetistupňovém horku i něco (zejména s ohledem na hodně omezené možnosti zásobování) ukryli do ledničky. Ta volá Patovi a zjišťuje, že šéf je jenom trochu hysterický. Jenomže šéf začíná být nejen hysterický, platí za každý promr… den 400 EUR a to je fakt na sezení na molu moc. Volám pana Kapičku, ten volá Stefanii a společným úsilím se dají věci do běhu, Stefanie volá Brianovi, že by bylo dobré s tím něco udělat a tak tedy kluci jdou dělat. My si dáme plavební briefing a jedeme taxíkem do města na nákup.
Sedneme do auta, domlouvám se šoférem co a kde a ptám se, proč se může alkohol prodávat až od 11:30 (předtím ověřeno v místním supermarketu).


„No víte, tam na kopci je velký barák. A v něm bydlí pan Khalifa“. Aha, to jméno už jsem někde slyšel a celkem se mi začínají potit záda nejen teplem. „No a panu Khalifovi se nelíbilo, že se tady pije alkohol od rána, tak to vláda omezila. Víte, on hodně přispívá naší vládě stejně jako ten Váš podnikatel (asi mediální hvězda Krejčíř…) a tak vláda dělá, co může, aby mu vyhověla. Teď začínáme dávat razítka ve tvaru obdélníku místo našich tradičních (prdelatý kokosový ořech – rarita Seychel)“. No co budu říkat, před očima mi začínají probíhat zástupy smutných dam v černém od hlavy až k patě a pánů, kteří se v návodu k mobilnímu telefonu ještě nedostali k funkci telefonování a tudíž neví, že se dají použít i k jiným věcem než odpálení bomby . Taky si více všímám lodí v marině a opravdu nepřehlédnutelný počet nepřehlédnutelné velikosti má vlajku UAE…
Tak nakoupíme rum, dokud je, doplníme ovoce a jedeme zpátky. Cestou vidíme, že na molu začala rozborka – sborka naší lodi. Na to, že Pat a Mat tvrdili, že je všechno v pohodě je tam až neuvěřitelně mnoho součástek. A tak se šroubuje, mění, piluje, rozbrušuje – z původních rozvodů elektřiny zůstalo torzo, na němž naši hrdinové stavějí zcela nový zdroj energie pro naši loďku….
Kolem třetí je hotovo a obracíme se na Briana s další žádostí o radu. „Briane, ten nafukovák je vypuštěný proč?“. Odpověď čekám jakoukoli, ale ta jeho je přeci jen perlou. „Aby se neomačkal o ten záchranný ostrůvek“.
Nemám slov… Jedeme ven z mariny užít si trochu sluníčka na ostrůvcích před marinou. Celkem neúspěšně zkoušíme nafouknout gumák, takže se vlní v rytmu moře . Volám Briana, že chceme gumák vyměnit zejména poté, co na motoru zůstalo zařazeno „D“ jako domů (motor asi věděl, že není na domácím molu“. Po ujištění, že fakt stačí ráno, je Brian klidnější a my jedeme na noc do mariny.
Druhý den se naši kouzelníci rozhodli vyměnit gumák. Po asi půl hodině práce jeden zprovozní a přijedou zezadu k naší lodi, aby jej vyměnili. V podstatě už nás nepřekvapuje, že ten další se nám nevejde asi o půl metru mezi plováky, takže výsledkem je hybrid našeho původního bezpečnostního člunu a nového motoru.
Jedeme, velím, ještě odpovídám Brianovi na sarkastický dotaz jakže nám fungují baterky že fakt super a valíme na La Digue. Přece jen nás čeká 6 hodin na moři a už bychom byli rádi někde v hezkém prostředí. Na La Digue není místo a tak končíme na bojce na Praslinu, další den přeci jen La Digue s výbornou hospůdkou a hlavně úžasnou atmosférou. Pár hodin trávíme i v sedle kola a kolem oběda se vydáváme na Curieuse. V podstatě jedeme ve svých loňských stopách, jen počasí je výrazně horší. Každý den nějaká přeháňka, v noci trvalejší déšť. Chladno není, ale všudypřítomné vlhko je trochu ubíjející. Ještě že vynalezli ten rum…

data/images/13/o/DSC_1779.JPG

data/images/13/o/DSC_1788.JPG


data/images/13/o/DSC_1902.JPG

Poslední noc na Praslinu, ráno prdelaté kokosy a jedeme na Mahé – celých předchozích 5 dnů tam byly vidět šedočerné mraky, snad už se vypršely…
Ne, pronásledují nás přeháňky a bezvětří, a tak po zbytek pobytu vyjíždíme jen ve dne a v noci sušíme. Naše loď má nepříjemnou vlastnost – není na ní jediné okénko chráněné před vodou shora a tak je v lodi za deště jako v prádelně .

data/images/13/o/DSC_1840.JPG
//www.jachting.info/data/images/13/t/DSC_1840.JPG[/img
S blížícím se koncem pobytu začínám mít obavu o stav nafty v nádrži. Ona ta naše loďka má celkem přesný ukazatel stavu paliva – zcela přesně je celý týden na 105 % úrovně. Ha, pan Khalifa se nastěhuje na Mahé a lodě už snad i tu naftu produkují?????? Jako sranda dobré, ale s vědomím, že míjíme denně mělčiny za bezvětří nakonec žádný dobrý pocit.

data/images/13/o/DSC_1956.JPG

data/images/13/o/DSC_1957.JPG

Nicméně přeci jen jsme něco spotřebovali, ale 78 litrů za 25 motohodin je cena velmi ucházející.
Za pobyt zjišťujeme, že výběrčí v zátokách a parcích se asi byli školit v Chorvatsku – vybírají i za totálního lijáku na místech, kde není co vidět a dělat…
Taky zjišťujeme, že se vysněné ráje mění, k lepšímu i horšímu a že tak člověk nikdy nevstoupí do stejné řeky..
Infrastruktura pro lodičkáře je pořád dost v plenkách, ale jak se dozvídáme, existují plány na zaplnění kotvišť bojkama a tak dále a tak dále..
Seychely jsou určitě zajímavou destinací, ale mám dojem že dvakrát už bylo dost, i když nikdy neříkej nikdy a kdyby byla možnost, asi neodolám 

data/images/13/o/DSC_1999.JPG
Macek0585
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 570
Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Macek0585 » pát pro 06, 2013 12:51 pm

Kdyby mi někdo pomohl s fotkama :( :( :(
Uživatelský avatar
RACEK
zkušený harcovník
zkušený harcovník
Příspěvky: 1114
Registrován: pát čer 26, 2009 2:00 am
Reputace: 100
Bydliště: Praha

Příspěvekod RACEK » pát pro 06, 2013 1:08 pm

Díky! :good:
Macek0585
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 570
Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Macek0585 » pát pro 06, 2013 2:06 pm

No oje.al jsem to:-). A zase nové nahrávání fotek mne dostalo :-) .-) :-)
Uživatelský avatar
PerlaNegra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 103
Registrován: čtv dub 01, 2010 2:00 am
Reputace: 2

otázka - benzínka

Příspěvekod PerlaNegra » pát led 17, 2014 8:26 am

Nazdar Macek, pekny report. Jedna otazka, stale sa tankuje na tej starej benzinke? Viem ze mali v plane postavit vlastnu v Eden Island.
Macek0585
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 570
Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Macek0585 » pát led 17, 2014 1:34 pm

Čau, jedna je v takovém zálivu plném lodí, druhá cca 10 minut od Eden islandu směrem k k letišti u opravny lodí.
Uživatelský avatar
PerlaNegra
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 103
Registrován: čtv dub 01, 2010 2:00 am
Reputace: 2

benzínka

Příspěvekod PerlaNegra » ned led 19, 2014 10:08 am

Nazdar, prehrabal som sa a nasiel som nejake foto. Tou plnou lodi myslis tuto? bolo to tam trocha natesno, hlavne ten uzky vjazd...o tej druhej neviem. pogooglim.

Obrázek
Obrázek
Macek0585
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 570
Registrován: pon kvě 19, 2008 2:00 am
Reputace: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Macek0585 » pon led 20, 2014 7:58 am

Jojo, to je ta, kam jsem ani nejel. Ta druhá je na opačné straně, vyjedeš mezi bojkama z mariny a vpravo cca 1 míli je dok a u něj pumpa. Myslím, že fotku nemám :-(
sizyfus
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 2
Registrován: stř lis 11, 2015 2:25 pm
Reputace: 0

Re: Seychely 2013

Příspěvekod sizyfus » stř lis 11, 2015 2:36 pm

Ahoj, chystáme sa s partiou na Seychely a už celé týždne márne zháňam Nautical pilot Seychells od Alaina Rondeaua.....kúpiť sa už nikde nedá........nevieš mi poradiť? Vďaka. Peter
Uživatelský avatar
catamaran
aktívní jachtař
aktívní jachtař
Příspěvky: 514
Registrován: ned srp 16, 2009 2:00 am
Reputace: 25
Kontaktovat uživatele:

Re: Seychely 2013

Příspěvekod catamaran » čtv lis 12, 2015 1:39 pm

Ahoj, kdy letite na Seychely?

My tam budeme 28.11 - 13.12.

Potkame se?

Cat...
sizyfus
nováček na fóru
nováček na fóru
Příspěvky: 2
Registrován: stř lis 11, 2015 2:25 pm
Reputace: 0

Re: Seychely 2013

Příspěvekod sizyfus » čtv lis 12, 2015 2:35 pm

Ahoj,my tam budeme na prelome 2-3/2016......nevieš mi poradiť, kde zohnať Nautical pilot ?
LukasK
návštěvník fóra
návštěvník fóra
Příspěvky: 34
Registrován: sob lis 28, 2015 10:16 pm
Reputace: 11

Re: Seychely 2013

Příspěvekod LukasK » stř úno 24, 2016 10:57 pm

Seychelles Nautical Pilot jsem aktuálně objednával zde:
http://www.transpacific.co.nz/product/5931/

Žádná láce, ale jinde jsem ho nenašel, všude je vyprodán.

Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host